Ako kupujete privatno jamstvo je 24 mjeseci što su trgovci obavezni dati zakonom. Ako kupujete poslovno bit će 1 godina jamstva (to vrijedi ne samo za applove proizvode iako drugi proizvođaći po defaultu daju 2 godine...).
Kad bi to bilo točno onda ne bi uz određene proizvode pisalo "Jamstvo 12 mjeseci". Ovdje se vjerojatno radi o pogrešnom tumaćenju EU zakona.
Vjerojatno pišeš o zakonskom jamstvu, koje mora biti minimalno 24 mjeseca, međutim stvari nisu tako jednostavne. To jamstvo pokriva popravak ili zamjenu proizvoda ukoliko je do kvara došlo unutar 6 mjeseci, što j je ionako već pokriveno, ali ukoliko do kvara dođe nakon 6 mjeseci, recimo nakon 14 mjeseci, kupac se mora pozvati na materijalni nedostatak, a zatim mora dokazati da je taj nedostatak postojao prilikom kupovine proizvoda, što znači da mora angažirati vještaka. Volio bi vidjeti da netko dokaže da je iPhone riknuo nakon 15 mjeseci zbog materijalnog nedostatka.
https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/faq/index_hr.htm
Sony isto uglavnom ima 12 mjeseci jamstva na svoje proizvode.