iPhone SE i iPad Air na novim procesorima, za prof

poruka: 42
|
čitano: 19.141
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "iPhone SE i iPad Air na novim procesorima, za prof".
12 godina
neaktivan
offline
Re: iPhone SE i iPad Air na novim procesorima, za
PICART kaže...

Ako kupujete privatno jamstvo je 24 mjeseci što su trgovci obavezni dati zakonom. Ako kupujete poslovno bit će 1 godina jamstva (to vrijedi ne samo za applove proizvode iako drugi proizvođaći po defaultu daju 2 godine...). 

Kad bi to bilo točno onda ne bi uz određene proizvode pisalo "Jamstvo 12 mjeseci". Ovdje se vjerojatno radi o pogrešnom tumaćenju EU zakona.

 

Vjerojatno pišeš o zakonskom jamstvu, koje mora biti minimalno 24 mjeseca, međutim stvari nisu tako jednostavne. To jamstvo pokriva popravak ili zamjenu proizvoda ukoliko je do kvara došlo unutar 6 mjeseci, što j je ionako već pokriveno, ali ukoliko do kvara dođe nakon 6 mjeseci, recimo nakon 14 mjeseci, kupac se mora pozvati na materijalni nedostatak, a zatim mora dokazati da je taj nedostatak postojao prilikom kupovine proizvoda, što znači da mora angažirati vještaka. Volio bi vidjeti da netko dokaže da je iPhone riknuo nakon 15 mjeseci zbog materijalnog nedostatka. 

 

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/faq/index_hr.htm

 

Sony isto uglavnom ima 12 mjeseci jamstva na svoje proizvode.

12 godina
offline
Re: iPhone SE i iPad Air na novim procesorima, za
3dfx kaže...

 

sto se tice SE-a, najbolji mobilini SoC, 5G, nema notch, nema rupu, kompaktan 4,7" display, point shoot kamera, sve za 430 eur. jel ima neki drugi mobac za te novce sa takvom speckom?

 

Fora mi je ovaj argument za SE koji se provlači još od predstavljanja prve verzije. SE kao ima "kompatkan" 4,7" display, a iP 13 Mini valjda "normalan" 5,4".

SE ima vanjske grube vanjske dimenzije 138x67 s tih mizernih 4,7", a iP 13 Mini 131x64 s 5,4".

Ok, postoji notch kod 13ice koji uzme malo ekrana, al kužite poantu.

 

"Nema notch"?? Normalno da nema notch kad ima 2cm mesa gore i dolje...

 

mzopg kaže...

 

Zamjerke? Meni je žalosno da i dalje dolazi u istom dizajnu kao i prastara šestica. Mislim da je ovo treći SE po redu i nisu bili u stanju modernizirati dizajn, odnosno bili su, ali ne žele. Druga zamjerka je ime modela, koliko sam shvatio svi se zovu iPhone SE, pa sad više ne znaš je li to onaj prvi ili drugi ili ovaj najnoviji... mogli su dodati oznaku godine ili nešto slično. Ovo je manje bitna zamjerka, ali vidim sad kad gledam po trgovinama da je teško razlikovati koji je model u pitanju, svi izgledaju isto. 

Po pitanju unutrašnjosti nemam zamjerke, neke stvari su i overkill.

 

Moram priznati da sam se ponadao da će smjestiti taj hardver iz SE u neko malo više fensi kućište (manje mesa), neke bliže dizajnu kojeg vuku od iP X.

No onda sam skužil da im vjv niko živ nebi kupovao običnu 13icu i zato dok god normalni iPhoni ne dobe neki noviji dizajn neće niti SE dirati.

SE je top topova po speckama, ali ovaj dizajn u 2022. je teška šaka u oko. Za manje novce se uzme npr S21 FE.

15 godina
online
Re: iPhone SE i iPad Air na novim procesorima, za
mzopg kaže...
PICART kaže...

Ako kupujete privatno jamstvo je 24 mjeseci što su trgovci obavezni dati zakonom. Ako kupujete poslovno bit će 1 godina jamstva (to vrijedi ne samo za applove proizvode iako drugi proizvođaći po defaultu daju 2 godine...). 

Kad bi to bilo točno onda ne bi uz određene proizvode pisalo "Jamstvo 12 mjeseci". Ovdje se vjerojatno radi o pogrešnom tumaćenju EU zakona.

 

Vjerojatno pišeš o zakonskom jamstvu, koje mora biti minimalno 24 mjeseca, međutim stvari nisu tako jednostavne. To jamstvo pokriva popravak ili zamjenu proizvoda ukoliko je do kvara došlo unutar 6 mjeseci, što j je ionako već pokriveno, ali ukoliko do kvara dođe nakon 6 mjeseci, recimo nakon 14 mjeseci, kupac se mora pozvati na materijalni nedostatak, a zatim mora dokazati da je taj nedostatak postojao prilikom kupovine proizvoda, što znači da mora angažirati vještaka. Volio bi vidjeti da netko dokaže da je iPhone riknuo nakon 15 mjeseci zbog materijalnog nedostatka. 

 

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/faq/index_hr.htm

 

Sony isto uglavnom ima 12 mjeseci jamstva na svoje proizvode.

 -ne, prvo, ne postoji zakonsko jamstvo.

-zakon za robe i usluge, ne uključuje obvezu jamstva, ne miješati sa zakonom o zaštiti potrošača i materijalnim nedostatkom na teret trgovca koji robu-uslugu stavlja u promet tj maloprodaju. Time se elegantno u eu riješio problem kvalitete-kvara-popravka-servisa neovisno o tome postoji li jamstvo tj roba može i ne mora imati jamstvo i u pravilu ga daje proizvođač (odnosno uvoznik-distributer za tržište) i stvar je recimo kvalitete-renomea ili reklame, ne miješati s lagerom potrošnih dijelova koji su 5-6-7 god po prodaji npr vrećica usisavača, dijelovi auta kao felge-brisači.. ili papir i tinta za printer.

-često-previše se miješa jamstvo i mat.nedostatak jer su efektivno isti-slični za kupca-potrošača ali to su dvjie različite stvari.

-sva roba na eu tržištu ima 2god materijalni na teret trgovca neovisno postoji li jamstvo ili koliko traje.

-jamstvo može biti i nula, koliko god netko želi dati, godina-dvije-10.. zakon to ne određuje.

 

-zakon o zaštiti potrošača, kako kaže naslov zakona, odnosi se na porošače, male-kupce, osobna upotreba, kranji kupac, prodaja na malo.. ne firme, ne na veleprodaju-distribuciju itd. isključivo za fizičke pravne osobe (osobe-ljude-potrošače).. tj po tom zakonu potrošač ima 24mj materijalni nedostatak.. i odnosi se na potrošača, dok firma jednostavno nije portošač-mali kupac, fizčka osoba nego je to pravna osoba na koju se taj zakon ne primjenjuje. Pošto jamstvo može dati tko želi, može biti bilo kojeg trajanja ili nula.. recimo da to trgovci zloupotrijebe i svojevoljno skrate jamstvo proizvođača koji daje 2-3 god na recimo 1god.. no dok se nešto kao incident-tužba-kazna ne desi tako će raditi, jer mogu tj siva zona. Proizvođač oem daje jamstvo, trgovac ga skrati čisto zato da se prije riješi brige-odgovornosti ili stvori novu zaradu ako ti crkne uređaj tj tad ćeš kupiti novi tj ako je pod jamstvom njemu uvališ reklamaciju i to mu je samo dotatni trošak-obveza koju je već napaltio maržom na prodaji i on to jednostavno ne želi i zato je to tumačenje precizno ušlo u tumačenje eu zakona na kog se odnosi naziv riječ protrošač, jer trgovački lobi ipak ima snagu u eu...

 

-zato apple ima 12mj, može nula, može koliko želi dati jamstvo, pri čemu neovisno o jamstvu možeš reklamirati kvar po osnovi materijalnog nedostatka.

-sitna razlika.. pod jamstvom (proizvođača) je isklučivo taj uređaj, taj brand-serija-model, isključivo popravak originalnim dijelovima ili zamijena .. ili povrat novca, nema kemijanja za nešto drugo-treće.. dok kod mat.nedostatka to ovisi o dogovoru kupca-trgovca, može se ajfon zamijeniti za tv, može za drugi model-brand, može bilo što tj ako su obje strane suglasne o rješavanju reklamcije, s čime oem-proizvođač nema ništa..

-naravno trgovac korisit jamstvo za kvar tj tad u normalnom distributerskom lancu to nije na njegov trošak, dobije zamjenu-povrat samo je posrednik za reklamaciju i izdavanje robe ili povrata novca jer je trgovina mjesto gdje se susreću kupci-roba, npr ne može servis isplatiti povrat jer on taj novac nema, ne može storinirati nešto što nije prodao itd. .tj to su u pravilu odvojene firme (formalno, čak i kad je isti šef..).

 

-svako tržište ima svoje 'kriterije' (čitaj, ovisi koliko si jak-važan..) npr kvaliteta, deklaracija, sukladnost.. dio tog je i support, jamstvo, servis (ne samo pod jamstvom nego i održavanje-plaćanje..) to je stvar renomea-imagea-reklame nekog branda a time i cijene, kao odnos prema kupcu-potrošaču. Tako npr mi nemamo pravo prijenosa oem licence za win trećoj strani dok dojč+au to imaju i piše u ms-eula-i, tj svaka država-kontinent ima za sebe, mi smo emea3.. nismo kanada, nismo australija, nismo njemačka-austrija.. oni mogu prodati računalo i licenca je važeća, mi ostali ne. To je stvar kako se na tom tržištu postave uvjeti-kriteriji za prodaju robe-usluga, jednako je za sve robe tj kako se koji trgovac-uvoznik 'dogovori' s državom. Da država traži recimo 5god jamstva tad bi se i ajfon prodavao s takvim jamstvom ili se ne bi prodavao.. ako se ne varam tako danska ima 2god dok ostatak svijeta samo 1god za jafon.. to je stvar tko je 'jači' važniji u bizu, tko će kome više nedostajati.. pri čemu mala hr nije netko tko može određivati uvjete megakompanijama pa smo tu recimo zaštićeniji unutar eu slično kao nato-ratovi itd..

 

-mat.nedostatak.. ako se pojavi (reklamacija-kvar) do 6mj tad je na teret trgovca.. pa je bolje da se nešto pokvari u tom roku.

-to je važno samo ako trgovac osporava reklamaciju.. tj ako postoji spor. Ako se ide iza tog, ovisi o robi-usluzi.. nije isto zidarski radovi, autolimarija, burek, japanke-sandale, tv.. sve robe i usluge, grah-zelje i stinđer raketa.. tj može biti natezanja, može biti problem stručnog vještačenja (kao postoji li sudski vještak te struke..) i recimo da je relevantno što kaže ovlašteni servis kao legitimni predstavnik i stručna-kvalificirana-atestirana osoba, kao što to može biti liječnik, električar, građevinski inženjer itd.. i svojim potpisom jamče nešto no jednako mogu izgubiti licencu i tad ne smiju više to raditi mada su i dalje iste osobe istog znanja.. u slučaju kao ajfon i računala ekšli ne postoji netko iz institucija, tj prijava na mingo-inspektorat ili ovisi što je obrazloženje odbijanja reklamacije, pa kad ih mingo upita promjene priču ili su u pravu i tad je to ok. ... dok su priče o sudskim vještacima i troškovima priče koje samo trebaju obiti potrošača od pokretanja postupka (kao privatna tužba..).. no recimo to često ljudi moraju u slučaju recimo nekvalitetno obavljenih zidarskih radova-adaptacija i sl.. kad nešto prokišnjava i sl. a nije se prije tog detaljno ugovorilo takve uvjete kao jamstvo-održavanje itd.. ili trošak koji neki servis može svaki put naplatiti npr za održavanje klimauređaja itd. to naprosto nema veze s računalima ili ajfonom.. a sve je pod iztim zakonom + ovisno o robi-usluzi i dodatni zakoni pa u slučaju teleopreatera nadležnost ima i hakom, azop itd.. dok je inače generički nadležan mingo .. i svaka grana ima svoje dodatne stavke-članke zakona ako je to potrebno npr banke-krediti ili kupoprodajni ugovor za auto, kuću.. ili kutiju šibica, zna se što ide u jedan a što u drugi ugovor kao i procedura. ... tj kad se želi sve se može osporavati-otezati ili tumačiti na sto načina, no na kraju tumači zakon-sud-institucije a ostali tako provode ili dobiju kaznu.

 

-uz sve postoji i obična muljaža, kao i 'jamstva' koja su zapravo dodatno osiguranje treće strane, koje se reklamiraju kao jamstvo ili imaju takvo ime-naziv (kao artikal-roba..), to nije 'pravo' jamstvo, nego više osiguranje, koje ovisi o klauzulama ugovorenog, sitna slova, uvjeti, nemaju veze s trgovcem (osim kao mjesto prodaje) ni s oem-proizvođačem, mada su naravno često u paketu, zajednički interes (kao što uz računalo dobijemo neki recimo antivirus-soft... kao free ali i reklama..). Takvo jamstvo je problem tj reklamira se +nakon 2 god (kao protecto) i vrijedi recimo poslje druge godine do pete.. tad kupac više nema zaštitu zakona o potrošaču, nema ni pravo jamstvo mada misli da je to pravo jamstvo.. nego ima nešto što će možda naplatiti recimo 30kn i tek ako je s jačim pravnikom dobiti naknadu štete i sl u realnom iznosu, a čak se može to progurati pod zavaravanje kupaca, no nitko to ne poteže kao pitanje, šute.. npr emisija potrošački kod, .. zašto se to dozvoljava kao klasično zavaravanje kupca i prodavanje magle, tj naplate prosječno 200-300kn za ništa i tek u slučaju nekog spora možda veći iznos i to samo ako je kupac uporan i krene u privatnu tužbu.. uz činjenicu da ipak većina robe bijele tehnike i sl. ima trajnost dužu od 3-5god pa se za većinu i u tom roku ne desi problem-kvar a tad bi se većina razočarala takvim lažnim jamstvom koje samo ima takav naziv no zapravo je osiguranje i ovisi o klauzulama koje su razbacane u tisućama povezanih dokumenta i općih uvjeta kako kupac zapravo ne bi ni mogao provjeriti što plaća takvim osiguranjem ili se pozvati na to da je zavaran (uvjete ne dobije odmah nego tek naknadno kad već sklopi ugovor tj plati 'jamstvo' i recimo registrira se.. do tad na recimo reklamnom letku takvih infoa nema osim klasičnih napomena-fusnota-zvjezdica ** ..

 

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
12 godina
neaktivan
offline
Re: iPhone SE i iPad Air na novim procesorima, za
ihush kaže...
mzopg kaže...
PICART kaže...

Ako kupujete privatno jamstvo je 24 mjeseci što su trgovci obavezni dati zakonom. Ako kupujete poslovno bit će 1 godina jamstva (to vrijedi ne samo za applove proizvode iako drugi proizvođaći po defaultu daju 2 godine...). 

Kad bi to bilo točno onda ne bi uz određene proizvode pisalo "Jamstvo 12 mjeseci". Ovdje se vjerojatno radi o pogrešnom tumaćenju EU zakona.

 

Vjerojatno pišeš o zakonskom jamstvu, koje mora biti minimalno 24 mjeseca, međutim stvari nisu tako jednostavne. To jamstvo pokriva popravak ili zamjenu proizvoda ukoliko je do kvara došlo unutar 6 mjeseci, što j je ionako već pokriveno, ali ukoliko do kvara dođe nakon 6 mjeseci, recimo nakon 14 mjeseci, kupac se mora pozvati na materijalni nedostatak, a zatim mora dokazati da je taj nedostatak postojao prilikom kupovine proizvoda, što znači da mora angažirati vještaka. Volio bi vidjeti da netko dokaže da je iPhone riknuo nakon 15 mjeseci zbog materijalnog nedostatka. 

 

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/faq/index_hr.htm

 

Sony isto uglavnom ima 12 mjeseci jamstva na svoje proizvode.

 -ne, prvo, ne postoji zakonsko jamstvo.

-zakon za robe i usluge, ne uključuje obvezu jamstva, ne miješati sa zakonom o zaštiti potrošača i materijalnim nedostatkom na teret trgovca koji robu-uslugu stavlja u promet tj maloprodaju. Time se elegantno u eu riješio problem kvalitete-kvara-popravka-servisa neovisno o tome postoji li jamstvo tj roba može i ne mora imati jamstvo i u pravilu ga daje proizvođač (odnosno uvoznik-distributer za tržište) i stvar je recimo kvalitete-renomea ili reklame, ne miješati s lagerom potrošnih dijelova koji su 5-6-7 god po prodaji npr vrećica usisavača, dijelovi auta kao felge-brisači.. ili papir i tinta za printer.

-često-previše se miješa jamstvo i mat.nedostatak jer su efektivno isti-slični za kupca-potrošača ali to su dvjie različite stvari.

-sva roba na eu tržištu ima 2god materijalni na teret trgovca neovisno postoji li jamstvo ili koliko traje.

-jamstvo može biti i nula, koliko god netko želi dati, godina-dvije-10.. zakon to ne određuje.

 

-zakon o zaštiti potrošača, kako kaže naslov zakona, odnosi se na porošače, male-kupce, osobna upotreba, kranji kupac, prodaja na malo.. ne firme, ne na veleprodaju-distribuciju itd. isključivo za fizičke pravne osobe (osobe-ljude-potrošače).. tj po tom zakonu potrošač ima 24mj materijalni nedostatak.. i odnosi se na potrošača, dok firma jednostavno nije portošač-mali kupac, fizčka osoba nego je to pravna osoba na koju se taj zakon ne primjenjuje. Pošto jamstvo može dati tko želi, može biti bilo kojeg trajanja ili nula.. recimo da to trgovci zloupotrijebe i svojevoljno skrate jamstvo proizvođača koji daje 2-3 god na recimo 1god.. no dok se nešto kao incident-tužba-kazna ne desi tako će raditi, jer mogu tj siva zona. Proizvođač oem daje jamstvo, trgovac ga skrati čisto zato da se prije riješi brige-odgovornosti ili stvori novu zaradu ako ti crkne uređaj tj tad ćeš kupiti novi tj ako je pod jamstvom njemu uvališ reklamaciju i to mu je samo dotatni trošak-obveza koju je već napaltio maržom na prodaji i on to jednostavno ne želi i zato je to tumačenje precizno ušlo u tumačenje eu zakona na kog se odnosi naziv riječ protrošač, jer trgovački lobi ipak ima snagu u eu...

 

-zato apple ima 12mj, može nula, može koliko želi dati jamstvo, pri čemu neovisno o jamstvu možeš reklamirati kvar po osnovi materijalnog nedostatka.

-sitna razlika.. pod jamstvom (proizvođača) je isklučivo taj uređaj, taj brand-serija-model, isključivo popravak originalnim dijelovima ili zamijena .. ili povrat novca, nema kemijanja za nešto drugo-treće.. dok kod mat.nedostatka to ovisi o dogovoru kupca-trgovca, može se ajfon zamijeniti za tv, može za drugi model-brand, može bilo što tj ako su obje strane suglasne o rješavanju reklamcije, s čime oem-proizvođač nema ništa..

-naravno trgovac korisit jamstvo za kvar tj tad u normalnom distributerskom lancu to nije na njegov trošak, dobije zamjenu-povrat samo je posrednik za reklamaciju i izdavanje robe ili povrata novca jer je trgovina mjesto gdje se susreću kupci-roba, npr ne može servis isplatiti povrat jer on taj novac nema, ne može storinirati nešto što nije prodao itd. .tj to su u pravilu odvojene firme (formalno, čak i kad je isti šef..).

 

-svako tržište ima svoje 'kriterije' (čitaj, ovisi koliko si jak-važan..) npr kvaliteta, deklaracija, sukladnost.. dio tog je i support, jamstvo, servis (ne samo pod jamstvom nego i održavanje-plaćanje..) to je stvar renomea-imagea-reklame nekog branda a time i cijene, kao odnos prema kupcu-potrošaču. Tako npr mi nemamo pravo prijenosa oem licence za win trećoj strani dok dojč+au to imaju i piše u ms-eula-i, tj svaka država-kontinent ima za sebe, mi smo emea3.. nismo kanada, nismo australija, nismo njemačka-austrija.. oni mogu prodati računalo i licenca je važeća, mi ostali ne. To je stvar kako se na tom tržištu postave uvjeti-kriteriji za prodaju robe-usluga, jednako je za sve robe tj kako se koji trgovac-uvoznik 'dogovori' s državom. Da država traži recimo 5god jamstva tad bi se i ajfon prodavao s takvim jamstvom ili se ne bi prodavao.. ako se ne varam tako danska ima 2god dok ostatak svijeta samo 1god za jafon.. to je stvar tko je 'jači' važniji u bizu, tko će kome više nedostajati.. pri čemu mala hr nije netko tko može određivati uvjete megakompanijama pa smo tu recimo zaštićeniji unutar eu slično kao nato-ratovi itd..

 

-mat.nedostatak.. ako se pojavi (reklamacija-kvar) do 6mj tad je na teret trgovca.. pa je bolje da se nešto pokvari u tom roku.

-to je važno samo ako trgovac osporava reklamaciju.. tj ako postoji spor. Ako se ide iza tog, ovisi o robi-usluzi.. nije isto zidarski radovi, autolimarija, burek, japanke-sandale, tv.. sve robe i usluge, grah-zelje i stinđer raketa.. tj može biti natezanja, može biti problem stručnog vještačenja (kao postoji li sudski vještak te struke..) i recimo da je relevantno što kaže ovlašteni servis kao legitimni predstavnik i stručna-kvalificirana-atestirana osoba, kao što to može biti liječnik, električar, građevinski inženjer itd.. i svojim potpisom jamče nešto no jednako mogu izgubiti licencu i tad ne smiju više to raditi mada su i dalje iste osobe istog znanja.. u slučaju kao ajfon i računala ekšli ne postoji netko iz institucija, tj prijava na mingo-inspektorat ili ovisi što je obrazloženje odbijanja reklamacije, pa kad ih mingo upita promjene priču ili su u pravu i tad je to ok. ... dok su priče o sudskim vještacima i troškovima priče koje samo trebaju obiti potrošača od pokretanja postupka (kao privatna tužba..).. no recimo to često ljudi moraju u slučaju recimo nekvalitetno obavljenih zidarskih radova-adaptacija i sl.. kad nešto prokišnjava i sl. a nije se prije tog detaljno ugovorilo takve uvjete kao jamstvo-održavanje itd.. ili trošak koji neki servis može svaki put naplatiti npr za održavanje klimauređaja itd. to naprosto nema veze s računalima ili ajfonom.. a sve je pod iztim zakonom + ovisno o robi-usluzi i dodatni zakoni pa u slučaju teleopreatera nadležnost ima i hakom, azop itd.. dok je inače generički nadležan mingo .. i svaka grana ima svoje dodatne stavke-članke zakona ako je to potrebno npr banke-krediti ili kupoprodajni ugovor za auto, kuću.. ili kutiju šibica, zna se što ide u jedan a što u drugi ugovor kao i procedura. ... tj kad se želi sve se može osporavati-otezati ili tumačiti na sto načina, no na kraju tumači zakon-sud-institucije a ostali tako provode ili dobiju kaznu.

 

-uz sve postoji i obična muljaža, kao i 'jamstva' koja su zapravo dodatno osiguranje treće strane, koje se reklamiraju kao jamstvo ili imaju takvo ime-naziv (kao artikal-roba..), to nije 'pravo' jamstvo, nego više osiguranje, koje ovisi o klauzulama ugovorenog, sitna slova, uvjeti, nemaju veze s trgovcem (osim kao mjesto prodaje) ni s oem-proizvođačem, mada su naravno često u paketu, zajednički interes (kao što uz računalo dobijemo neki recimo antivirus-soft... kao free ali i reklama..). Takvo jamstvo je problem tj reklamira se +nakon 2 god (kao protecto) i vrijedi recimo poslje druge godine do pete.. tad kupac više nema zaštitu zakona o potrošaču, nema ni pravo jamstvo mada misli da je to pravo jamstvo.. nego ima nešto što će možda naplatiti recimo 30kn i tek ako je s jačim pravnikom dobiti naknadu štete i sl u realnom iznosu, a čak se može to progurati pod zavaravanje kupaca, no nitko to ne poteže kao pitanje, šute.. npr emisija potrošački kod, .. zašto se to dozvoljava kao klasično zavaravanje kupca i prodavanje magle, tj naplate prosječno 200-300kn za ništa i tek u slučaju nekog spora možda veći iznos i to samo ako je kupac uporan i krene u privatnu tužbu.. uz činjenicu da ipak većina robe bijele tehnike i sl. ima trajnost dužu od 3-5god pa se za većinu i u tom roku ne desi problem-kvar a tad bi se većina razočarala takvim lažnim jamstvom koje samo ima takav naziv no zapravo je osiguranje i ovisi o klauzulama koje su razbacane u tisućama povezanih dokumenta i općih uvjeta kako kupac zapravo ne bi ni mogao provjeriti što plaća takvim osiguranjem ili se pozvati na to da je zavaran (uvjete ne dobije odmah nego tek naknadno kad već sklopi ugovor tj plati 'jamstvo' i recimo registrira se.. do tad na recimo reklamnom letku takvih infoa nema osim klasičnih napomena-fusnota-zvjezdica ** ..

 

 Kolega koja je razlika između onoga što sam ja napisao i ovog detaljnog objašnjenja? 

 

Kako se "jamstvo" zove je manje bitno, ali u EU se zove "zakonsko jamstvo", barem je takav prijevod. Kod nas je to regulirano zakonom o zaštiti potrošača koji je usklađen sa EU smjernicama i zakonima.

 

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/faq/index_hr.htm

Službene internetske stranice Europske unije

 

Primjer:

Telefon ste kupili prije nešto više od godine dana, ali je prestao raditi. Trgovac ga odbija besplatno popraviti. Imate li pravo na dvogodišnje zakonsko jamstvo?

Zakonsko jamstvo vrijedi tijekom razdoblja od dvije godine u cijelom EU-u, ali uz određene uvjete.

Zakonskim jamstvom obuhvaćeni su svi nedostaci za koje se pretpostavlja da su postojali u trenutku dostave i koji su postali očiti tijekom razdoblja od dvije godine. Međutim, ključan je rok od šest mjeseci nakon što ste kupili proizvod:

  • za svaku neispravnost koja se pojavi u roku od šest mjeseci smatra se da je postojala u vrijeme dostave. U tom slučaju prodavatelj vam je dužan besplatno popraviti ili zamijeniti telefon ili vam vratiti novac ako ga ne može popraviti ili zamijeniti.
  • Nakon šest mjeseci i dalje možete smatrati da je prodavatelj odgovoran za sve neispravnosti koje se pojave do kraja dvogodišnjeg jamstvenog roka. Međutim, prodavatelj može od vas tražiti da dokažete da je neispravnost postojala pri isporuci robe. To je često teško postići te biste se vjerojatno trebali obratiti tehničkom vještaku.

 

Ukratko kada se kupi iPhone kod nas se uglavnom na njega dobije 12 mjeseci jamstva (mislim da mobilni operateri kad se kupi na 24 mj. pretplatu daju i jamstvo u tom trajanju), ako vam crkne nakon 14 mjeseci možete se pozvati na materijalni nedostatak, ali ga trebate i dokazati u slučaju da trgovac to zatraži odnosno ospori tvrdnju da je kvar nastao zbog nedostatka koji je postojao od prvog dana. Jasno vam je koliko je to težak zadatak?

15 godina
online
iPhone SE i iPad Air na novim procesorima, za prof

ok, može biti manje bitno kako se što naziva .. ali pravno nema manje bitnih ili sitnica, kao ni malih slova u ugovoru.

-u objašnjenima i primjerima se navode, razlika itd. dakle postoji razlika i treba razlikovati..

 

 

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
 
1 0 hvala 0
12 godina
neaktivan
offline
Re: iPhone SE i iPad Air na novim procesorima, za
ihush kaže...

ok, može biti manje bitno kako se što naziva .. ali pravno nema manje bitnih ili sitnica, kao ni malih slova u ugovoru.

-u objašnjenima i primjerima se navode, razlika itd. dakle postoji razlika i treba razlikovati..

 

 

Upravo tako. Moguće da moj post nije bio dovoljno precizan, ali vidim da isto mislimo.

 

Kolega je napisao "Ako kupujete privatno jamstvo je 24 mjeseci što su trgovci obavezni dati zakonom.", što navodi kupca na mišljenje da ima bezuvjetno jamstvo od 24 mj. što nije točno, pa sam mu na to odgovorio da vjerojatno misli na "zakonsko jamstvo" odnosno pozivanje na materijalni nedostatak, a ne na klasično jamstvo (garancija) koje obično daje proizvođač. Vidim da je konfuzija i zbog naziva, pa je možda najbolje jedno zvati "materijalni nedostatak", a drugo "jamstvo".

 

Sve lijepo piše i na ovom linku koji si stavio. 

16 godina
offline
Re: iPhone SE i iPad Air na novim procesorima, za
LOL 😂
Sto su odvjetnici ovdje na forumu ...

Inace mnoge firme u HR nude i kasko osiguranje na mobitele i drugu IT opremu.

Takoder mnoge firme traze orginalnu ambalazu kod povrata ili servisiranja opreme, a po zakonu o zastiti potrosaca trgovac je cak obavezan sam zbrinuti "smece" tj ambalazu a ne traziti od kupca da je posjeduje. Jer kad kupujes proizvod ne kupujes ambalazu u koju je spremljena ili dostavljena.
 
0 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: iPhone SE i iPad Air na novim procesorima, za
Adin kaže...
zuper kaže...
CroDexter kaže...
Oni koje ne zanima dizajn ili im je od dizajna važnije da mobitel radi godinama?

 Ma daj molim te lovačkih priča. Android telefon nakon 2 godine se baca u smeće?

 

 Ne baca se poslije dvije godine, ali evo ti jedno moje iskustvo.

 

Clan porodice ima iPhone 6s plus od 2016 godine, I dan danas radi i ima najnoviji iOS. Radi ako ne i brze nego sa iOS-om koji je dosao u to vrijeme. 

 

Nisam neki mrzitelj Androida ili slicno, ali zaista ne moze nista da dodje ni blizu.

 Iphone 5s - eno ga kod punice. Nikad baterija nije promjenjena. Radi najnormalnije.

14 godina
offline
Re: iPhone SE i iPad Air na novim procesorima, za
Envy kaže...
keyser_soze kaže...
* * *

 

Bolje to ne spominji... Najobičniji zip file običan m1 radi unzip 3x dulje nego intelov procesor (6 jezgri) iz 2010... Ostalo u skladu s tim. Prodavanje magle kako je arm bolji od x86 neka si čuvaju za sebe.

 

loky4i4 kaže...
keyser_soze kaže...

Bolje to ne spominji... Najobičniji zip file običan m1 radi unzip 3x dulje nego intelov procesor (6 jezgri) iz 2010... Ostalo u skladu s tim. Prodavanje magle kako je arm bolji od x86 neka si čuvaju za sebe.

 aj kad već lažeš, laži uvjerljivije 

 

 

Ajde sada da vidimo tko laže, jer ako laže ovan, ne laže rog!

Mislim obojica trebate to nekim linkovima da obrazložite. A čini mi se je kolega keyser_soze  malo uvjerljiviji, jer osim .zip-a ima tu i XY kompresora.

 

Imam govno od M1 mini 8gb ram na stolu. Znam jako dobro o čemu govorim. Koliko god su ga uspjeli napucat, Intel 6 jezgri + HT + 24 gb rama ga uništava u većini normalnih radnji. A ove komponente iz 2010 sada koštaju kikiriki. Da ne spominjem problem ekoje ima s 1440p ekranima, te da je ugrađena grafika jedva jedvice. Ajd za programiranje još kako tako, ali normalno korištenje je teška truba.

 

14 godina
offline
Re: iPhone SE i iPad Air na novim procesorima, za
keyser_soze kaže...

 

Imam govno od M1 mini 8gb ram na stolu. Znam jako dobro o čemu govorim. Koliko god su ga uspjeli napucat, Intel 6 jezgri + HT + 24 gb rama ga uništava u većini normalnih radnji. A ove komponente iz 2010 sada koštaju kikiriki. Da ne spominjem problem ekoje ima s 1440p ekranima, te da je ugrađena grafika jedva jedvice. Ajd za programiranje još kako tako, ali normalno korištenje je teška truba.

 

lol Imam macbook air m1 i radi bolje od mog kompa ak izuzmeš igre 

6 godina
offline
Re: iPhone SE i iPad Air na novim procesorima, za
loky4i4 kaže...
keyser_soze kaže...

 

Imam govno od M1 mini 8gb ram na stolu. Znam jako dobro o čemu govorim. Koliko god su ga uspjeli napucat, Intel 6 jezgri + HT + 24 gb rama ga uništava u većini normalnih radnji. A ove komponente iz 2010 sada koštaju kikiriki. Da ne spominjem problem ekoje ima s 1440p ekranima, te da je ugrađena grafika jedva jedvice. Ajd za programiranje još kako tako, ali normalno korištenje je teška truba.

 

lol Imam macbook air m1 i radi bolje od mog kompa ak izuzmeš igre 

 ne hranit trolove 

14 godina
offline
Re: iPhone SE i iPad Air na novim procesorima, za

Probaj ga spojit preko bilo kojeg adaptera na 1440p 165 hz ekran. Pa se čujemo...

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice