Irska planira zabraniti prodaju automobila na fosi

poruka: 55
|
čitano: 10.821
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Irska planira zabraniti prodaju automobila na fosi".
4 godine
protjeran
offline
Irska planira zabraniti prodaju automobila na fosi

Briljantne ideje paper pushera koji nemaju nikakvih doticaja sa stvarnošću.

 

Električni motori su stari oko 300 godina, dakle ta tehnologija je starija od motora sa unutrašnjim izgaranjem. Električni automobili su stari oko 200 godina i unatoč tome što su bili popularna metoda prijevoza u prelasku iz 19. u 20. st., te što je 1/3 prodanih automobila bilo električno, automobili sa motorom sa unutrašnjim izgaranjem su ih istisnuli jer je EV tehnologija bila manjkava. Tokom godina i EV i ICE tehnologija je napredovala, ali EV tehnologija je i dalje manjkava, jer EV auti i dalje imaju problem s dometom i brzinom punjenja. Mogu poslužiti kao drugi ili treći automobil ili kao gradski automobil, u slučaju da imate garažu u kojoj ćete ih puniti. Da nema paper pushera koji osmišljavaju sulude propise, a kojima je jedini cilj da ljudima izbiju novce iz džepova, te da nema raznih subvencija, povlastica i privilegija za vlasnike EV vozila, po alanfordovskoj Superhik ekonomiji - kradem od siromašnih da bih dao bogatima, ta ista EV vozila bi i dalje bila niche market.

 

Primjer sa subvencijama, Kina je ukinula subvencije na EV vozila, te BYD-u, največem proizvođaču EV-ova, prodaja pala za 89%:

 

https://cleantechnica.com/2019/10/31/byd-earnings-plummet-89-in-third-quarter/

 

Da sva vozila u EU, nekih 300 milijuna, nekim čudom preko noći postanu EV, to bi imalo udio na smanjenje CO2 od nevjerojatno visokih 0,4%:

 

https://www.autoexpress.co.uk/car-news/106825/electric-cars-would-cut-co2-emissions-by-only-04-per-cent

 

Inače, naplačivanje punjenja je krenulo i može biti skuplje od točenja goriva:

 

https://revijahak.hr/2019/06/28/kaos-na-njemackom-trzistu-punjenje-elektricnog-automobila-moze-biti-skuplje-nego-tocenje-goriva/

 

Pored toga, zaboravite na FNE (fotonaponske/solarnim elektrane) i VE (vjetroelektre), mazanje očiju za budale i odlična prilika za krađu i brzu i laku zaradu, koju naravno opet plačaju plebejci. Budućnost je fuzija, a do tada, NE (nuklearne elektrane), HE (hidroelektrane) i klasične TE (termoelektrane) na ugljen, plin, loživa ulja i biogoriva. Pored toga, mi u Republici Hrvatskoj smo u raznim stvarima jedinstveni u svijetu, a jedan primjer je da kod nas velike hidroelektrane ne spadaju pod OIE (obnovljive izvore goriva), za što se kožete zahvaliti Vrdoljaku i njegovim mutnim poslovima zbog kojeg uvozimo više struje nego što bi trebali, zbog kojega je struja skuplja nego što bi trebala biti i zbog kojega smo oko 20-30 milijardi kuna bacili doslovno u vjetar gradnjom FNE i VE, na kojima energije/struje se dobilo vrlo malo, dok su u tim mutnim poslovima neki dobili jako puno i vrhunski se obogatili.

 
1 3 hvala 0
4 godine
protjeran
offline
 
0 3 hvala 0
12 godina
offline
Re: Irska planira zabraniti prodaju automobila na
NixHR kaže...
funat kaže...

Prvo neka zabrane klima uredjaje jer im s njihovom klimom definitivno ne trebaju.

 Ne trebaju im niti zmigavci :)

 

 

A, zmigavaca oko nas ko u priči. 🤣

 

Ajar kaže...
1domagoj1 kaže...

Da, a struja dolazi odakle? Iz utičnice?

 a mlijeko se dobiva iz tetrapaka. začudo, čokoladno mlijeko daju tamne krave

 

 Što nisu krave ljubičaste ?? 🤔 

*# @Frk #*/
8 godina
offline
Irska planira zabraniti prodaju automobila na fosi

cijela ova prica sa guranjem elektricnih vozila ima neku drugu pozadinu, kao sto je rekao covjek iznad, to jos uvijek nije prakticno niti isplativo a niti manje zagaduje od klasicnih automobila

 

sama logika oko ovoga je da se automobili guraju na elektriku a to je u ovoj studiji 20% emisija CO2 (vjerojatno i manje ali se napuhalo) i to nema smisla, jer zasto krenuti od 20% i to gurati na enermonoj skali, znaci tim si zahvatio doslovno svakog covjeka u drzavi a mozes krenuti od onih ostalih 80% i to lakse izgurati jer ne moras tjerati par milijuna ljudi na promjenu nego 100 200 300 1000... entiteta (ovo bubam na pamet, ali je sigurno daleko manji broj od broja svih staovnika jedne drzave) koji generiraju tih ostalih 80%

 

ali logika i politika nemaju veze jedno s drugim, profit i kontrola stanovnistva s druge strane ima pa mislim da tu treba traziti razlog za prijelaz na elektriku a ne u smanjenju CO2 ali to je vec neka druga prica

 
0 5 hvala 0
7 godina
protjeran
offline
Re: Irska planira zabraniti prodaju automobila na

 Lol, studija napravljena/placena od volkswagena.

Disel je puno bolji od elektricnog auta? Prestani se drogirati molim te. Ili su ti dizelska pare trajno ostetile mozak.

16 godina
neaktivan
offline
Re: Irska planira zabraniti prodaju automobila na
Elektrifikacija vozila je svakako nešto sto ide u prilog urbanim sredinama jer osim sto su po autonomiji puno prikladniji za gradsku vožnju utječu na kvalitetu zraka u gradovima. Bez obzira koliko su čišći ili ne za gradove je to značajno olakšanje jer elektrane ne zagađuju u gradu nego na drugim područjima.
Osobno bih rado da se svi možemo prebaciti na Tesle ili Tayacane, no problem je autonomije i infrastrukture za punjenje. Kad trebaš odvoziti 1500km u danu električni auto nije opcije, osim ako ne bi postojao sustav izmjene baterija umjesto tankiranja. Ideja je u načelu jako dobra, no uvjeti za to ne postoje. Irska koju komentiraju neki kolege je idealni primjer, a spada u relativno tehnički naprednije zemlje. Mi smo tu u usporedbi sa njima daleko iza.
The best is yet to come, and wont that be fine You think youve seen the sun, but you aint seen it shine
Moj PC  
1 0 hvala 0
9 godina
neaktivan
offline
Re: Irska planira zabraniti prodaju automobila na
loky4i4 kaže...

Dok se Eu brine kako smanjiti količinu co2 u Kini i Indiji se natječu tko će više ispustiti.

 Pa Kina je najveći investitor u obnovljive izvore energije, čak su izgradili toliko vjetroelektrana i solarnih elektrana na sjeveru prema pustinji da sad kaskaju u gradnji dalekovoda potrebnih kapaciteta. Kinezi također grade i ogroman broj CO2 free nuklearnih elektrana, samo u iduće 4 godine trebaju dovršiti gradnju 12 nuklearnih reaktora kapaciteta oko 11 gigavata. I to samo iduće četiri godine. U iduće dvije do tri godine planiraju započeti gradnju više od desetak novih kapaciteta prema 20 gigavata, te još dvadesetak bez nekog definiranog roka, ali čvrsto u projektu. Solarna energija je u 2019. došla s 174 gigavata na nekih procijenjenih 200. U zadnjih 4-5 godina su kapacitet vjetroelektrana podigli sa 96 gigavata na 184 gigavata. To je gotovo 100 gigavata. Cijela njemačka ima manje od 200 gigavata elektrana zbrojeno, svih tipova. To je ogroman napredak i Kina nesumnjivo radi snažno na tome, ne samo iz brige za svijet, već iz brige za samu sebe jer im zagađenje postaje prijetnja i ugrožava i izvore vode.

 

Prije nekoliko mjeseci počeli su s prvim testom korištenja kvartarnog kruga nuklearne elektrane za centralno grijanje grada čime bi se zamijenio velik broj toplana na fosilna goriva. Indijci također rade na nuklearnim elektranama i dali su dosta aukcija za zelene izvore energije. Tako da se ne može reći da oni ne rade, ali vrlo je zemlji sa više od milijardu ljudi je teško u kratkome roku prijeći na sasvim nove izvore energije. I sad je pušten u pogon novi veliki plinovod između Rusije i Kine čime će se u kini povećati plinifikacija, najvjerojatnije grijanja u gradovima da se zamjeni ugljen koji proizvodi puno čađe i dima.

Bolje biti ratnik u vrtu nego vrtlar u ratu!
Poruka je uređivana zadnji put pet 3.1.2020 21:43 (JozoBozo121).
9 godina
neaktivan
offline
Re: Irska planira zabraniti prodaju automobila na
southy kaže...
Osobno bih rado da se svi možemo prebaciti na Tesle ili Tayacane, no problem je autonomije i infrastrukture za punjenje. Kad trebaš odvoziti 1500km u danu električni auto nije opcije, osim ako ne bi postojao sustav izmjene baterija umjesto tankiranja. Ideja je u načelu jako dobra, no uvjeti za to ne postoje. Irska koju komentiraju neki kolege je idealni primjer, a spada u relativno tehnički naprednije zemlje. Mi smo tu u usporedbi sa njima daleko iza.

 Kad se to moraš odvoziti 1500 kilometara u jednom danu? Ali dobro, ajde, trebaš ići Zagreb-Hamburg. Tesla ima odličan kalkulator puta koji uračunava visinske razlike i sve ostalo i pokazao se vrlo precizan. Sad sam tražio rutu i kaže da bi trebao puniti na 5 postaja. 5 postaja na cijelom putu  od 1300 kilometara. I to su sve stajanja od 20-30 minuta jer se Tesla auti na svojim superpunjačima pune snagama od 200-250 kilovata. Znači gotovo cijela baterija se napuni za 20-30 minuta ovisno o vanjskim uvjetima. 

 

Eto, ne znam za tebe, ali ja bi na putu od 1300 kilometara stao puno više od 5 puta po pola sata. A bome nije ni preporučljivo voziti toliko duge rute u jednom danu bez odmora. Preporuke od agencija za sigurnost na cestama i takvih sličnih organizacija iznose da se dnevno vozi maksimalno 750-800 kilometara. Pa kad idem iz Zagreba za Split ili Biograd stanem barem dva puta, ako ne i više. Voziti više od 90 minuta - dva sata bez odmora je opasno.

Bolje biti ratnik u vrtu nego vrtlar u ratu!
Poruka je uređivana zadnji put pet 3.1.2020 22:01 (JozoBozo121).
16 godina
neaktivan
offline
Re: Irska planira zabraniti prodaju automobila na
southy kaže...
Elektrifikacija vozila je svakako nešto sto ide u prilog urbanim sredinama jer osim sto su po autonomiji puno prikladniji za gradsku vožnju utječu na kvalitetu zraka u gradovima. Bez obzira koliko su čišći ili ne za gradove je to značajno olakšanje jer elektrane ne zagađuju u gradu nego na drugim područjima. Osobno bih rado da se svi možemo prebaciti na Tesle ili Tayacane

 Lijepo rečeno, no onda...

southy kaže...
 no problem je autonomije i infrastrukture za punjenje. Kad trebaš odvoziti 1500km u danu električni auto nije opcije, osim ako ne bi postojao sustav izmjene baterija umjesto tankiranja. Ideja je u načelu jako dobra, no uvjeti za to ne postoje. Irska koju komentiraju neki kolege je idealni primjer, a spada u relativno tehnički naprednije zemlje. Mi smo tu u usporedbi sa njima daleko iza.

 ...odeš potpuno krivo i napraviš logičku pogrešku zvanu lažna dilema. Da, nekima treba vozilo koje u danu može prijeći 1500 km, no to su vrlo rijetki ljudi (a i njima bi hibrid bio zadovoljavajuće rješenje), većini ljudi u većini situacija je dovoljno par desetaka km dnevno. To što neki trebaju veće relacije ili nemaju uvjete za punjenje nije razlog za odustajanje. U prijelaznom periodu hibridi su možda bolja opcija, koja omogućava čišće gradove i veliku autonomiju van njih. Ionako nitko ne očekuje da svi preko noći prijeđu na EV. Neka 10% novih bude električno ili hibridno (a ne stari dizelaši iz Njemačke), slijedeće 15% i tako dalje. Sve je bolje nego ne poduzimati ništa, jer infrastruktura se neće izgraditi bez električnih vozila na cestama.

 

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
4 godine
protjeran
offline
Irska planira zabraniti prodaju automobila na fosi

Rado bi od ovih koji su mi dali thumb down cuo neku argumentaciju potkrijepljenu cinjenicama i dokazima...

 

O_O_O kaže...

 Lol, studija napravljena/placena od volkswagena. 

Disel je puno bolji od elektricnog auta? Prestani se drogirati molim te. Ili su ti dizelska pare trajno ostetile mozak.

 

Stavio sam tri različite studije, a ima ih još na tu temu.

 

Što se VW-a tiče, upravo VW ide u sveopću elektrifikaciju, gdje do 2024. imaju plan da ulože 66,3 milijarde EUR u razvoj hibrida i električnih vozila i upravo takav VW je objavio tu studiju koja im nikako ne ide u prilog.

 

https://www.dw.com/en/volkswagen-to-spend-60-billion-on-switch-to-electric-cars/a-51270701

https://www.reuters.com/article/us-volkswagen-strategy/volkswagen-to-invest-60-billion-euro-in-e-mobility-digital-tech-by-2024-idUSKBN1XP1CN

Nije samo dizel u pitanju, ICE automobili su i dalje bolji od EV-ova, jer su EV-ovi još uvijek manjkava tehnologija.

 

just_dont kaže...

cijela ova prica sa guranjem elektricnih vozila ima neku drugu pozadinu, kao sto je rekao covjek iznad, to jos uvijek nije prakticno niti isplativo a niti manje zagaduje od klasicnih automobila

  

ali logika i politika nemaju veze jedno s drugim, profit i kontrola stanovnistva s druge strane ima pa mislim da tu treba traziti razlog za prijelaz na elektriku a ne u smanjenju CO2 ali to je vec neka druga prica

 

Mi stariji se sjecamo prve hajke na automobile, kada je EU prelazila na dizele jer ispustaju manje CO2. Nametanje raznih normi, guranje hibrida i EV-ova je jako povezano i sa staroscu automobila, u Njemackoj je prosjecna starost automobila skoro 10 godina, dok je u EU preko 10 godina, cilj se namece sam po sebi, natjerati ljude da kupuju.

 

Sto se ostaloga tice, metan je daleko opasniji staklenicki plin od CO2, pa se ne spominje toliko.

Prema ovoj studiji krave i ostala stoka zagadjuju vise od svih vrsta transporta kombinirano, a spominje se i CO2 (ugljikov-dioksid) i CH4 (metan):

The 400-page report by the Food and Agricultural Organisation, entitled Livestock's Long Shadow, also surveys the damage done by sheep, chickens, pigs and goats. But in almost every case, the world's 1.5 billion cattle are most to blame. Livestock are responsible for 18 per cent of the greenhouse gases that cause global warming, more than cars, planes and all other forms of transport put together.

Burning fuel to produce fertiliser to grow feed, to produce meat and to transport it - and clearing vegetation for grazing - produces 9 per cent of all emissions of carbon dioxide, the most common greenhouse gas. And their wind and manure emit more than one third of emissions of another, methane, which warms the world 20 times faster than carbon dioxide.

https://www.independent.co.uk/environment/climate-change/cow-emissions-more-damaging-to-planet-than-co2-from-cars-427843.html

http://www.fao.org/3/a0701e/a0701e00.htm

Pored toga imamo vulkane, gdje uz kopnene postoje i podzemni vulkani, a 95% oceana i 99% oceanskog dna je neistrazeno, gdje se moze samo nagadjati kolicina plinova i cestica koje izadju, a uz magmu, te vodenu paru (H2O), na povrsinu dospijevaju i ugljikov dioksid (CO2 ), te vrlo otrovni sumporv dioksid (SO2 ), ugljikov monoksid (CO), vodikov sulfid (H2S), ugljikov sulfid (CS), ugljikov disulfid (CS2 ), klorovodik (HCl), vodik (H2), metan (CH4 ), fluorovodik (HF), bromovodik (HBr) i razliziti organski spojevi te teski metali (ziva, olovo, zlato)... 1816., odnosno Year Without a Summer nije bio bas tako davno... Na primjeru "godine bez ljeta", erupcije velikih vulkana zapravo pridonose hladjenju Zemlje, a mi nagadjamo da tek izlazimo iz malenog ledenog doba, uzevsi u obzir samo nedostatak velikih vulkanskih erupcija, te izostavljajuci sunceve mijene i sunceve superoluje, Milankoviceve cikluse, odnosno Zemljine promjene u orbiti, te promjene pri oceanskim/morskim strujama...

 

Ljudi utječu na klimu, ali ne u takvoj mjeri kako se priča i kako se najavljuju apokaliptične katastrofe. Recimo Al Gore je tokom 2000-tih imao razne izjave, između ostaloga i u dokumentarcu An Inconvenient Truth te je najavljivao apokaliptične katastrofe raznih vrsta koje će se dogoditi do godine Gospodnje 2013. i 2014. Ništa od toga se nije dogodilo. Također, klima na Zemlji se neprestano mijenja. Uz nalaze iz ledenih jezgri koje tokom povijesti prikazuju razne varijacije temperatura, CO2 i ostaloga, može i noviji primjer, Sjeverna Amerika je 2018. imala rekordnu zimu. Ali to nije nikakav pokazatelj. Uglavnom, predviđa se da slijedi rast temperatura do otprilike 2300. godine, kada slijedi pad temperetura. Predviđa se da je moguće da će CO2 pasti toliko nisko da će C3 fotosinteza, izvor gotovo sve hrane biti jedva održiva. To bi valjda trebalo biti jasno svima koji su išli u osnovnu školu, fotosinteza, biljke upijaju sunčevu svjetlost, vodu (H2O) i ugljikov dioksid (CO2), te tim postupkom pretvaraju anorganske spojeve u organski, glukozu/šećer (C6H12O6), koji im je potreban za preživljavanje, te anorganski, kisik (O2) koji je nusprodukt, te se ispušta u atmosferu. Najviše kisika proizvodi fitoplankton, a procjenjuje se da čak do 90% kisika u Zemljinoj atmosferi dolazi upravo od fitoplanktona.

 

southy kaže...
Elektrifikacija vozila je svakako nešto sto ide u prilog urbanim sredinama jer osim sto su po autonomiji puno prikladniji za gradsku vožnju utječu na kvalitetu zraka u gradovima. 

 

 

U EU je dozvoljena gornja granica NOx u zraku (mjereno neposredno uz cestu) 40 mikrograma/m3 (godisnji prosjek), dok se na radnim mjestima tolerira 950 (DE), 6000 (Švicarska) itd., - znaci tamo gdje im odgovara (odnosno gdje stoka za njih radi) moze i 150x vise nego tamo gdje se stoka vozi na posao i sa posla pa im za to naplacuju “eko poreze” i tjera ih se da za to malo sto su zaradili svakih par godina kupe nove "ciste" automobile po najnovijim "normama".

 

Koliko je EU granica apsurdna pokazuje podatak da je prosle godine u Oldenburgu (DE) izmjereno 54 mikrograma/m3 NOx na dan kada je promet u gradu bio zaustavljen radi maratona, a to je osnovica za Euro 6d normu:

 

https://www.welt.de/wirtschaft/article183234798/Diesel-Fahrverbote-Messwerte-in-Oldenburg-sorgen-fuer-Zweifel-an-schlechten-Luftwerten-in-Staedten.html

 

southy kaže...
elektrane ne zagađuju u gradu nego na drugim područjima. 

 

Razmisli što je u ovoj premisi krivo.

 

southy kaže...
Kad trebaš odvoziti 1500km u danu

 

Nebitno, možeš ti na put i od 7500 km pješke:

 

https://net.hr/magazin/putovanja/krenuli-pjesice-od-njemacke-do-indije/

 

Stvar je u tome da je kao i ranije, na prijelazu iz 19. u 20. st., kada ih je bilo 1/3 na cestama, EV tehnologija još uvijek manjkava.

 

JozoBozo121 kaže...

 Pa Kina je najveći investitor u obnovljive izvore energije, čak su izgradili toliko vjetroelektrana i solarnih elektrana na sjeveru prema pustinji da sad kaskaju u gradnji dalekovoda potrebnih kapaciteta. Kinezi također grade i ogroman broj CO2 free nuklearnih elektrana, samo u iduće 4 godine trebaju dovršiti gradnju 12 nuklearnih reaktora kapaciteta oko 11 gigavata. I to samo iduće četiri godine. U iduće dvije do tri godine planiraju započeti gradnju više od desetak novih kapaciteta prema 20 gigavata, te još dvadesetak bez nekog definiranog roka, ali čvrsto u projektu. Solarna energija je u 2019. došla s 174 gigavata na nekih procijenjenih 200. U zadnjih 4-5 godina su kapacitet vjetroelektrana podigli sa 96 gigavata na 184 gigavata. To je gotovo 100 gigavata. Cijela njemačka ima manje od 200 gigavata elektrana zbrojeno, svih tipova. To je ogroman napredak i Kina nesumnjivo radi snažno na tome, ne samo iz brige za svijet, već iz brige za samu sebe jer im zagađenje postaje prijetnja i ugrožava i izvore vode.

 

Prije nekoliko mjeseci počeli su s prvim testom korištenja kvartarnog kruga nuklearne elektrane za centralno grijanje grada čime bi se zamijenio velik broj toplana na fosilna goriva. Indijci također rade na nuklearnim elektranama i dali su dosta aukcija za zelene izvore energije. Tako da se ne može reći da oni ne rade, ali vrlo je zemlji sa više od milijardu ljudi je teško u kratkome roku prijeći na sasvim nove izvore energije. I sad je pušten u pogon novi veliki plinovod između Rusije i Kine čime će se u kini povećati plinifikacija, najvjerojatnije grijanja u gradovima da se zamjeni ugljen koji proizvodi puno čađe i dima.

 
Kao što sam napisao, FNE i VE su manjkava tehnologija koja je dobra za krađu i muljanje s novcima namijenjenima za njih. Pored toga, sa FNE poljima se također uništava priroda, pa i sa VE, ali u manjoj mjeri. Proizvedena energija/struja iz SVIH solarnih panela u Kini iznosi 118.2 TWh, odnosno 1.84% od ukupno proizvedene energije. Za usporedbu, samo jedna HE, Tri klanca (Three Gorges Dam) je proizvela više od 100 TWh!

 

Trenutno je u planu gradnja 1200 novih TE, od toga 3/4 u Kini.

 

https://www.theguardian.com/environment/2012/nov/20/coal-plants-world-resources-institute

 

Kina je od 2002. godine ukupnoj svjetskoj proizvodnji ugljena dodala novih 40 posto.

 

https://revijahak.hr/2018/11/25/elektricna-vozila-i-ugljen-crna-sadasnjost-svijetle-buducnosti/

 

Indija je posebna priča, kod njih 240 milijuna ljudi uopće nema struje:

 

https://www.bloomberg.com/news/features/2017-01-24/living-in-the-dark-240-million-indians-have-no-electricity

163 milijuna Indijaca nema ni čistu vodu:

https://www.globalcitizen.org/en/content/india-day-zero-clean-water-access-shortage/

 

Jedno retoričko pitanje, kako njima plasirati EV ili OIE (ne računajući HE)?

 

Što se Njemačke tiče, oni imaju meni (i mnogima drugima, pa i samim Nijemcima) neshvatljivu energetsku politiku, oni gase NE, forsiraju OIE (ne računajući HE, to im valjda ne valja), ti isti OIE im ne pružaju dovoljan izvor energije, pa je zbog toga, ovisno o izvoru podataka 50, 55 ili 65% energije dobiveno iz prljavih TE!

JozoBozo121 kaže...

 I to su sve stajanja od 20-30 minuta jer se Tesla auti na svojim superpunjačima pune snagama od 200-250 kilovata. Znači gotovo cijela baterija se napuni za 20-30 minuta ovisno o vanjskim uvjetima. 

 

 

Ne, to nije 20-30 minuta i ne možeš puniti na Teslinim V3 superchargerima od 250 kW jer zasada postoje samo u USA, njih 30-tak.

 

Jedan od jačih igrača na tom području u EU je Ionity sa 350 kW punjačima. Ali realnost je takva da je i dalje najveća raširenost punjača od 11 i 22 kW, na kojima punjenje npr. Tesle Model 3 Long Range AWD, punjenje na 11 kW punjaču, od 10% do 100% baterije traje 6 h 46 min:

 

https://evcompare.io/charging-calculator/

 

Punjenje na Teslinom standardnom 150 kW punjaču traje ~ 75 minuta do 100% baterije.

 

Ovo je red za punjenje u Kettleman City-u, gdje je jedna od najvećih Teslinih punionica sa 40 superchargera:

 

 

Legenda kaže da neki još uvijek čekaju u redu.

 

U medjuvremenu, protog goriva na benzinskim crpkama je 45, 75 i 130 l/min:

 

http://www.scheidt-bachmann-tubs.hr/web2016/wp-content/uploads/2016/11/PETROL-STATION-EQUIPMENT_bro%C5%A1ura_prijevod_HR.pdf

 

Dakle 75 litara goriva natočiš za 1 minutu i imaš znatno veći domet.

 

Nije baš fer usporedba jer je ovo bila spora vožnja za obaranje Guinnessovog rekorda, ali naši novinari su sa 79 litara goriva prešli 2559 km:

https://www.autosport.hr/auto-vijesti/novosti/item/5169-hrvati-oborili-guinnessov-rekord-s-vw-passatom

 

 
3 4 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Irska planira zabraniti prodaju automobila na
1500 km je cca Zagreb - Dubrovnik i natrag i sa el. autom nema šanse da to odvoziš u istom danu. 20-30 minuta? To iz vlastitog iskustva ili si čitao na reklamnim panelima?
The best is yet to come, and wont that be fine You think youve seen the sun, but you aint seen it shine
9 godina
neaktivan
offline
Re: Irska planira zabraniti prodaju automobila na
Dr. Alien kaže...

Rado bi od ovih koji su mi dali thumb down cuo neku argumentaciju potkrijepljenu cinjenicama i dokazima... 

JozoBozo121 kaže...

 I to su sve stajanja od 20-30 minuta jer se Tesla auti na svojim superpunjačima pune snagama od 200-250 kilovata. Znači gotovo cijela baterija se napuni za 20-30 minuta ovisno o vanjskim uvjetima. 

 

 

Ne, to nije 20-30 minuta i ne možeš puniti na Teslinim V3 superchargerima od 250 kW jer zasada postoje samo u USA, njih 30-tak.

 

Jedan od jačih igrača na tom području u EU je Ionity sa 350 kW punjačima. Ali realnost je takva da je i dalje najveća raširenost punjača od 11 i 22 kW, na kojima punjenje npr. Tesle Model 3 Long Range AWD, punjenje na 11 kW punjaču, od 10% do 100% baterije traje 6 h 46 min:

 

https://evcompare.io/charging-calculator/

 

Punjenje na Teslinom standardnom 150 kW punjaču traje ~ 75 minuta do 100% baterije.

 

Ovo je red za punjenje u Kettleman City-u, gdje je jedna od najvećih Teslinih punionica sa 40 superchargera:

 

 

Legenda kaže da neki još uvijek čekaju u redu.

 To je jedna situacija koja se događa vrlo rijetko na dvije-tri specifične lokacije koje se nalaze na autocestama tijekom sezone odnosno na jedan dan u godini, a to je dan zahvalnosti, a EV hejteri ju obožavaju isticati. Ali eto, Tesla je to prepoznao pa su u okolici tih nekoliko superchargera počeli graditi alternativne. Baterija na superpunjaču se nikad ne puni do 100%, 75kWh baterija se od 0-80 napuni za 35 minuta, a posljednjih 20% ako baš trebaš traje još nekih 20-ak minuta. No, baterija se na električnim autima nikad ne puni do 100% da se bolje očuva, niti je takvo punjenje preporučljivo.

 

No, da, moram priznati da sam pogriješio. Kalkulator se oslonio na stvarne brzine punjenja, ne na mojih pretpostavljenih 250kW. Ne možeš puniti na 250kw jer su tek počeli outfittati stare u EU, no vrijeme i dalje stoji. Kad dođu 250kW superpunjači onda će vrijeme biti i kraće od pola sata.

 

Njemački proizvođači auta su već počeli biti i lagano u panici, Mercedov električni EQC je totalni flop, nitko ga ne kupuje, ali ono što je njihov najveći strah su nove tehnologije koje pumpaju Kinezi i Tesla. Dok Mercedes troši desetke i stotine milijuna na nekakv "Hey Mercedes" assistant koji će vjerojatno završiti kao Bixby, Tesla je otišao toliko daleko da je razvio vlasitite čipove za autonomnu vožnju. Pa je tu i Smart šumom i sentry mode, dog mode, camping mode. Waymo i Tesla autopiloti su toliko nezamislivo ispred po pitanju intervencije vozača da njemački proizvođači izgledaju kao auto Freda Kremenka. Da ne spominjem da su već razvili svoju tehnologiju battery packa, sustave hlađenja, sudjelovali su u dizajnu novih ćelija, kupili su Maxwell za razvoj novih baterija, nedavno su patentirali novu kemiju kojom će se s 1500 trajnost podići na moguće više od 4000 ciklusa. Jedini konkurent bi mogao biti VW grupa kojoj je dizel afera bila poziv na buđenje. Rade kao i Tesla na svojoj tvornici baterija, ID.3 zajedničku platformu za više modela kako bi se olakšala proizvodnja, cijelu jednu tvornicu su prenamijenili samo za EV i još niz stvari.

 

Ali ono što ih najviše brine je to što Tesla praktički ne treba marketing. Njegovi vlasnici su postali njihovi najbolji ambasadori i reklama, ljudi imaju osjećaj kad kupuju Tesla auto da postaju dio nečeg većeg, nečeg novog i nečeg bitnog. Ljudi sami dolaze volontirati, pokazivati novim vlasnicima auta njegove mogućnosti i cake koje trebaju znati da ne moraju učiti sami. Tesla ima ogromnu zajednicu entuzijasta, vlasnika i volontera koji žele ljudima pokazati kako EV funkcionira u stvarnom svijetu, kakav je u vožnji, kakav je Autopilot, a takvu ni približno snažnu zajednicu korisnika nema apsolutno niti jedan proizvođač automobila i to je najveća snaga Tesle. Nije bitan samo auto i njegove perfomanse, već i taj osjećaj pripadnosti koji njime dobivaš. 

southy kaže...
1500 km je cca Zagreb - Dubrovnik i natrag i sa el. autom nema šanse da to odvoziš u istom danu. 20-30 minuta? To iz vlastitog iskustva ili si čitao na reklamnim panelima?

Zagreb-Dubrovnik je jedva 600km, to je oko 1200km i to niti jedan vozač ne bi smio voziti ni u ludilu u jednom danu. Ograničenje je 130km/h, to je 9 sati čiste vožnje bez stajanja, bez odmora i gužvi na izlazima i slično. Zagreb-Dubrovnik je otprilike koliko bi vozač smio sigurno voziti u jednom danu.

 

Da, imao sam priliku voziti se u Model S jednog poznanika slovenca na putu do mora k prijateljima na vikendicu ovog ljeta. Čovjek ima 75kWh Model S, stali smo na superpunjaču u Karlovcu, auto je imao nekih 10% baterije preostalo i na 120kW punjaču koji je tamo za pola sata baterija je došla na 78-80 posto, ne sjećam se više točno. No, od 80% nadalje nema smisla puniti osim ako ti kritično treba domet jer se tako malo brže degradira baterija. Pa tu je i matematika negdje otprilike, baterija s 10% ima nekih 8kWh u sebi, 30 minuta je teoretski 60kWh na punjaču, 0.78*75 je 58.5kWh, znači povećanje od 50 kilovata, tu taman uđu toplinski gubitci i neefikasnost same baterije pri punjenju te ono malo pada brzine do 80% napunjenosti dok sistem kontrolira temperaturu baterije.

Bolje biti ratnik u vrtu nego vrtlar u ratu!
Poruka je uređivana zadnji put ned 5.1.2020 2:32 (JozoBozo121).
4 godine
protjeran
offline
Re: Irska planira zabraniti prodaju automobila na
JozoBozo121 kaže...

 To je jedna situacija koja se događa vrlo rijetko na dvije-tri specifične lokacije koje se nalaze na autocestama tijekom sezone odnosno na jedan dan u godini, a to je dan zahvalnosti, a EV hejteri ju obožavaju isticati. Ali eto, Tesla je to prepoznao pa su u okolici tih nekoliko superchargera počeli graditi alternativne. Baterija na superpunjaču se nikad ne puni do 100%, 75kWh baterija se od 0-80 napuni za 35 minuta, a posljednjih 20% ako baš trebaš traje još nekih 20-ak minuta. No, baterija se na električnim autima nikad ne puni do 100% da se bolje očuva, niti je takvo punjenje preporučljivo.

 

No, da, moram priznati da sam pogriješio. Kalkulator se oslonio na stvarne brzine punjenja, ne na mojih pretpostavljenih 250kW. Ne možeš puniti na 250kw jer su tek počeli outfittati stare u EU, no vrijeme i dalje stoji. Kad dođu 250kW superpunjači onda će vrijeme biti i kraće od pola sata.

 

Njemački proizvođači auta su već počeli biti i lagano u panici, Mercedov električni EQC je totalni flop, nitko ga ne kupuje, ali ono što je njihov najveći strah su nove tehnologije koje pumpaju Kinezi i Tesla. Dok Mercedes troši desetke i stotine milijuna na nekakv "Hey Mercedes" assistant koji će vjerojatno završiti kao Bixby, Tesla je otišao toliko daleko da je razvio vlasitite čipove za autonomnu vožnju. Pa je tu i Smart šumom i sentry mode, dog mode, camping mode. Waymo i Tesla autopiloti su toliko nezamislivo ispred po pitanju intervencije vozača da njemački proizvođači izgledaju kao auto Freda Kremenka. Da ne spominjem da su već razvili svoju tehnologiju battery packa, sustave hlađenja, sudjelovali su u dizajnu novih ćelija, kupili su Maxwell za razvoj novih baterija, nedavno su patentirali novu kemiju kojom će se s 1500 trajnost podići na moguće više od 4000 ciklusa. Jedini konkurent bi mogao biti VW grupa kojoj je dizel afera bila poziv na buđenje. Rade kao i Tesla na svojoj tvornici baterija, ID.3 zajedničku platformu za više modela kako bi se olakšala proizvodnja, cijelu jednu tvornicu su prenamijenili samo za EV i još niz stvari.

 

Ali ono što ih najviše brine je to što Tesla praktički ne treba marketing. Njegovi vlasnici su postali njihovi najbolji ambasadori i reklama, ljudi imaju osjećaj kad kupuju Tesla auto da postaju dio nečeg većeg, nečeg novog i nečeg bitnog. Ljudi sami dolaze volontirati, pokazivati novim vlasnicima auta njegove mogućnosti i cake koje trebaju znati da ne moraju učiti sami. Tesla ima ogromnu zajednicu entuzijasta, vlasnika i volontera koji žele ljudima pokazati kako EV funkcionira u stvarnom svijetu, kakav je u vožnji, kakav je Autopilot, a takvu ni približno snažnu zajednicu korisnika nema apsolutno niti jedan proizvođač automobila i to je najveća snaga Tesle. Nije bitan samo auto i njegove perfomanse, već i taj osjećaj pripadnosti koji njime dobivaš. 

 

Nije to nikakvo hejtanje, samo cinjenice potkrijepljene dokazima, u ovom slucaju sa videom.

 

I na klasicnim benzinskim crpkama se cesto ceka u redovima, a punjenje traje otprilike jednu minutu i benzinskih crpki ima na svakom koraku. A da ne spominjem situaciju preko ljeta na autoputu, gdje se na benzinskim crpkama zna cekati malo duze u koloni. Sada zamisli takvu situaciju da svi odjednom prijedjemo na EV automobile.

 

Baterija na superchargeru se itekako puni do 100%, kao sto sam vec napisao, to na superchargeru traje oko 75 minuta, dok punjenje do 80% koje ti spominjes traje oko 40 minuta.

 

Sto se tice punjenja do 100%, isto kao i na mobitelima, baterija zapravo nije napunjena svih 100%. Inace mjeren je kapacitet i iskoristivost na raznim modelima, evo ti podataka:

 

Original 60 – ~61 kWh total capacity, ~58.5 kWh usable.
85/P85/85D/P85D – ~81.5 kWh total capacity, ~77.5 kWh usable
90D/P90D – ~85.8 kWh total capacity, 81.8 kWh usable
Original 70 – ~71.2 kWh total capacity, 68.8 kWh usable
75/75D – 75 kWh total capacity, 72.6 kWh usable
Software limited 60/60D – 62.4 kWh usable
Software limited 70/70D – 65.9 kWh usable

https://electrek.co/2016/12/14/tesla-battery-capacity/

 

Takodjer, cinjenica je da punjenje na 100% skracuje vijek trajanja baterije, ali cak i punjenje na 80% skracuje vijek trajanja baterije, preporuka je puniti bateriju do 60%:

 

https://insideevs.com/news/368097/video-60-percent-ev-charge-limit-benefits/

 

Kad smo vec kod punjenja, punjenje na superchargeru takodjer smajuje vijek trajanja baterije i to kod novih automobila sa malom kilometrazom, pa ti software sam smanji snagu punjenja:

"Hi everyone. I just got off the phone with Tesla with some disturbing news.

My car has approximately 30,000 miles on it. I regularly use CHADeMo to charge my car, with the occasional Supercharger charge on road trips. On my last road trip, I noticed that my supercharging rate was significantly reduced, usually staying between 75 kw and 90 kw. At first, I thought it was the station, but each Supercharger on my trip had the same behavior. So I bought my car in for service last week.

 

After the technicians went over the and presumably consulted with the mothership, it was determined that the car has now entered a permanent degraded mode where it will no longer allow fast charging to "prevent battery degradation." Read that again... that's right... if you use Superchargers or any DC Fast Charging, including CHADeMo, your car will eventually enter into a permanently degraded mode that will prevent you from charging your car at reasonably fast speeds."

 

https://insideevs.com/news/332479/excessive-dc-charging-of-tesla-model-s-x-leads-to-permanently-reduced-charge-rate/

 

https://ww.electrek.co/2017/05/07/tesla-limits-supercharging-speed-number-charges/

 

Kao sto sam vec napisao, manjkava tehnologija.

 

Ne bih previse ulazio u price sto ce biti sa Njemackim i ostalim proizvodjacima, vrijeme ce pokazati. Spominjes da Njemacki proizvodjaci proizvodjaci izgledaju kao auto Freda Kremenka, a ja ti mogu iz prve ruke reci za vise Tesli, dakle auti koji ovisno o modelu kostaju i preko 100.000 EUR da su poluproizvodi... Igracka za bogate kojima je to drugi, treci ili deseti automobil... Ima jako rijetkih iznimaka, odnosno totalno zaludjenih fanatika kojima je to primarni automobil, ali takvi su iznimno rijetki. Sto se autopilota tice, da vidimo kronologiju:

 

Musk 2015: "Tesla automobili će biti potpuno autonomni do 2017":

 

https://fortune.com/2015/12/21/elon-musk-interview/

 

Rimac 2015: "Napravili smo automobil koji vozi bez vozača"

 

http://hr.n1info.com/Vijesti/a53001/Rimac-Napravili-smo-automobil-bez-vozaca.html

 

Musk 2016: "Tesla automobili će samostalno voziti od Los Angelesa do New Yorka do kraja 2017":

 

https://www.businessinsider.de/elon-musk-autonomous-tesla-drive-across-country-by-end-of-2017-2016-10

 

Tesla 2016 - nesreca sa smrtnim posljedicama zbog autopilota:

 

https://www.ntsb.gov/investigations/AccidentReports/Reports/HWY16FH018-Preliminary-Report.pdf

 

https://www.ntsb.gov/investigations/AccidentReports/Pages/HWY16FH018-preliminary.aspx

 

Musk 2017: "Za dvije godine moći ćete spavati za vrijeme vožnje u potpuno autonomnom Tesla vozilu":

 

https://electrek.co/2017/04/29/elon-musk-tesla-plan-level-5-full-autonomous-driving/

 

Musk 2019: "2020 imat ćemo milijun potpuno autonomnih Tesla taksija na cestama":

 

https://www.theverge.com/2019/4/22/18510828/tesla-elon-musk-autonomy-day-investor-comments-self-driving-cars-predictions

 

Rimac 2018: "Autonomna vožnja dostupna u C_Two već 2020":

 

https://novac.jutarnji.hr/aktualno/rimac-ne-zelim-raditi-robotaksije-moji-ce-auti-vozace-uciti-sigurnoj-brzoj-voznji/7638954/

 

Svi ostali 2019: "Nismo ni blizu potpuno autonomnim vozilima i tko zna hoćemo li ikada i biti":

 

https://www.designnews.com/electronics-test/automakers-are-rethinking-timetable-fully-autonomous-cars/93993798360804

 

Stvarnost 2019 - Tesla Model 3 ne prepoznaje kamion na ravnoj cesti i zabija se u isti punom brzinom:

 

https://www.ntsb.gov/investigations/AccidentReports/Reports/HWY19FH008-preliminary.pdf

 

https://www.ntsb.gov/investigations/AccidentReports/Pages/HWY19FH008-preliminary-report.aspx

 

Tesla autopilot je od 2016. dobio potpuno novi hardware i bezbroj update-a i kako vidimo, jos uvijek jednako pouzdano ignorira kamione i ubija one koji mu previse vjeruju. Mozda da ga umjesto autopilot nazovu autokill?

 

Ono sto je cinjenica je da je Tesla u minusu od 13,3 milijarde dolara i da dug kontinuirano i stabilno raste:

 

https://ycharts.com/companies/TSLA/total_long_term_debt

 

Takodjer je cinjenica da je cijena dionica i procjena vrijednosti tvrtke na burzi debelo prenapuhana. Precijenjena vrijednost dionica Tesle, koja u minutama fluktuira 10+%, ovisno samo o Muskovim izjavama, nije nikakav pravi pokazatelj bilo cega. Puno vece i stabilnije firme od Tesle su iznenada dozivile krah na burzi. Samo jedan primjer iz autoindustrije, GM je 2007. imao 25 milijardi USD u gotovini/na racunu, a znamo kako je to zavrsilo, GM je 2008. bankrotirao, spasila ga je drzava, odnosno drzava je za automotive big 3 uletila sa bailoutom od 80.7 milijardi USD.

 

 

Sto se marketinga tice, do sada nisam upoznao vlasnika EV vozila, a da nije barem mali fanatik, dok se kod vlasnika Tesle to multiplicira, ti vlasnici su gori od Apple fanboysa.

7 godina
offline
Irska planira zabraniti prodaju automobila na fosi

Kak se sve lijepo posložilo, detektivski posao gotov 

GUID već 5-6 ili koji već account otvara da drobi jedno te isto.

Patologija...

 

Kruha i igala...
 
2 0 hvala 0
4 godine
protjeran
offline
Re: Irska planira zabraniti prodaju automobila na
fer-de-lance kaže...

Kak se sve lijepo posložilo, detektivski posao gotov 

GUID već 5-6 ili koji već account otvara da drobi jedno te isto.

Patologija...

 

 

Nije GUID, ali da, par dijelova kao ovaj sa autonomnom voznjom Tesle je on pisao prvi. 

 

To sto to ponavljam ne znaci da to nisu cinjenice i dokazi, a ti ili bilo tko drugi slobodno kontrirate sa argumentima, cinjenicama i dokazima.

7 godina
offline
Re: Irska planira zabraniti prodaju automobila na

Jedino si za autopilot u pravu, i to je tehnologija koja nema smisla još barem 300 godina, ali nemre ni onda nastat prek noći, tak da je zapravo ok da se softver i hardver već počeo razvijati, samo kaj ga ljudi shvaćaju predoslovno.

A ostatak tvoje rasprave se svodi na prebiranje par specifičnih slučajeva i onda ko dr. evil upražnjavaš svoju patološku mržnju prema svemu kaj nije rvačko...

Da, i pravu si, nemam nikakve kontra argumente , zapravo ih nitko ni nema 

You're the man, a sad lijepo popiti terapijicu, znaš da ti je doktorica dala onu kutijicu s pretincima s razlogom 

 

Kruha i igala...
Poruka je uređivana zadnji put ned 5.1.2020 11:53 (fer-de-lance).
16 godina
neaktivan
offline
Re: Irska planira zabraniti prodaju automobila na
Dr. Alien kaže...

Sada zamisli takvu situaciju da svi odjednom prijedjemo na EV automobile.

 Zašto bi zamišljali nešto što je nemoguće i sigurno se neće dogoditi? Nepošteno je nerealan scenarij koristiti kao argument.

 

Dr. Alien kaže...

Takodjer, cinjenica je da punjenje na 100% skracuje vijek trajanja baterije, ali cak i punjenje na 80% skracuje vijek trajanja baterije, preporuka je puniti bateriju do 60%:

 

https://insideevs.com/news/368097/video-60-percent-ev-charge-limit-benefits/

 

 Dao si link na članak gdje neki tip priča o 60% bez ijednog argumenta. Poziva se na Muska, no Musk nigdje ne spominje 60%. Nadrobio si puno linkova, a prvi na koji sam otišao je totalni fake, tako da ne namjeravam provjeravati druge, jer je očito da bez ikakvih kriterija nabacuješ sve što ti dođe pod ruku.

 

Dr. Alien kaže...

Ono sto je cinjenica je da je Tesla u minusu od 13,3 milijarde dolara i da dug kontinuirano i stabilno raste:

 

https://ycharts.com/companies/TSLA/total_long_term_debt

 Čak i na tvom linku se vidi da je rast duga usporen, dok je u istom razdoblju isporuka drastično povećana, a dug je problem samo ako ga ne prati povećanje proizvodnje. Još jedan dokaz da si anti-fan, a ne objektivni promatrač.

https://cleantechnica.com/2020/01/03/tesla-sales-grew-47x-in-7-years/

 

Dr. Alien kaže...

Sto se marketinga tice, do sada nisam upoznao vlasnika EV vozila, a da nije barem mali fanatik, dok se kod vlasnika Tesle to multiplicira, ti vlasnici su gori od Apple fanboysa.

 Tu ima istine, ali su psihijatrijski puno interesantniji fanatici koji se emocionalno i na sve druge načine angažiraju oko neargumentiranog pljuvanja EV.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
4 godine
protjeran
offline
Re: Irska planira zabraniti prodaju automobila na
fer-de-lance kaže...

Da, i pravu si, nemam nikakve kontra argumente , zapravo ih nitko ni nema 

You're the man, a sad lijepo popiti terapijicu, znaš da ti je doktorica dala onu kutijicu s pretincima s razlogom 

 

 

Kontra argumente nemas, ali si dajes za pravo da vrijedjas. To je valjda doseg rasprave na bug.hr forumu.

 

 

Visak kaže...

 Zašto bi zamišljali nešto što je nemoguće i sigurno se neće dogoditi? Nepošteno je nerealan scenarij koristiti kao argument.

 

 

To je redovita situacija na standardnim benzinskim crpkama, koja ce se dogadjati i vec se dogadja na EV punionicama.

 

Visak kaže... 

 Dao si link na članak gdje neki tip priča o 60% bez ijednog argumenta. Poziva se na Muska, no Musk nigdje ne spominje 60%. Nadrobio si puno linkova, a prvi na koji sam otišao je totalni fake, tako da ne namjeravam provjeravati druge, jer je očito da bez ikakvih kriterija nabacuješ sve što ti dođe pod ruku.

 

 

Za pocetak prouci tko je Bjørn Nyland. Takodjer u linku se vide tweeetovi gdje je Musk tri puta mijenjao savjet o punjenju. Takodjer, upravo si InsideEVs, jedan od najjacih portala na podrucju EV vozila proglasio fake.

 

Visak kaže...

 

 Čak i na tvom linku se vidi da je rast duga usporen, dok je u istom razdoblju isporuka drastično povećana, a dug je problem samo ako ga ne prati povećanje proizvodnje. Još jedan dokaz da si anti-fan, a ne objektivni promatrač.

 

 

Vidi se ono sto sam napisao, dug kontinuirano i stabilno raste, dug je trenutno 13,3 milijarde USD.

 

Visak kaže...

 

 Tu ima istine, ali su psihijatrijski puno interesantniji fanatici koji se emocionalno i na sve druge načine angažiraju oko neargumentiranog pljuvanja EV.

 

Samo dokazi i cinjenice. Sto se ostaloga tice, mogu ti ponoviti kao i tvom kolegi, kontra argumente nemas, ali si dajes za pravo da vrijedjas. To je valjda doseg rasprave na bug.hr forumu. Necu se spustati na vasu razinu vrijedjanje, te nemam potrebu ispravljati krive Drine i nemam vremena i volje za borbu s vjetrenjacama, kupite Teslu ili neki EV, spasite svijet ili sto vec, a uz to se mozete uclaniti i u crkvu Elona Muska:

 

https://elonmusk.church/

9 godina
neaktivan
offline
Re: Irska planira zabraniti prodaju automobila na

Na tomu grafu se očigledno može iščitati samo stagnacija duga u zadnjih 5-6 kvartala, unutar kojih se nalazi čak i pad dugovanja te jedan skok koji je povezan s izgradnjom GF3. Nauči tumačiti grafove s razumijevanjem, ne slijepim čitanjem grafa bez poveznica na događaje s kojima su povezani. Vrijednost Tesle sprema se otići u nebo kad i samom proizvodnjom količine automobila u idućih 18-24 mjeseca uđu među top 20 automobilskih firmi u svijetu.

Bolje biti ratnik u vrtu nego vrtlar u ratu!
Poruka je uređivana zadnji put ned 5.1.2020 14:41 (JozoBozo121).
16 godina
neaktivan
offline
Re: Irska planira zabraniti prodaju automobila na
Dr. Alien kaže...
Visak kaže...

 Zašto bi zamišljali nešto što je nemoguće i sigurno se neće dogoditi? Nepošteno je nerealan scenarij koristiti kao argument.

 

 

To je redovita situacija na standardnim benzinskim crpkama, koja ce se dogadjati i vec se dogadja na EV punionicama.

 

 Znači događa se i na jednima i na drugima? To i dalje ne objašnjava zašto bi zamišljali nešto nerealno. Ajmo onda zamišljati i da je sagrađeno dovoljno punionica. Evo, u mašti je onda sve u redu.

 

Dr. Alien kaže...
Visak kaže... 

 Dao si link na članak gdje neki tip priča o 60% bez ijednog argumenta. Poziva se na Muska, no Musk nigdje ne spominje 60%. Nadrobio si puno linkova, a prvi na koji sam otišao je totalni fake, tako da ne namjeravam provjeravati druge, jer je očito da bez ikakvih kriterija nabacuješ sve što ti dođe pod ruku.

 

Za pocetak prouci tko je Bjørn Nyland. Takodjer u linku se vide tweeetovi gdje je Musk tri puta mijenjao savjet o punjenju. Takodjer, upravo si InsideEVs, jedan od najjacih portala na podrucju EV vozila proglasio fake.

 

 Tražiš dokaze i groziš se fanova, a sam nisi u stanju prezentirati dokaz, nego se pozivaš ne nečiju reputaciju. Shvaćaš li da radiš upravo ono što zamjeraš suprotnoj strani? I dalje nemaš dokaza za ovih 60%.

 

Dr. Alien kaže...
Visak kaže...

 

 Čak i na tvom linku se vidi da je rast duga usporen, dok je u istom razdoblju isporuka drastično povećana, a dug je problem samo ako ga ne prati povećanje proizvodnje. Još jedan dokaz da si anti-fan, a ne objektivni promatrač.

 

Vidi se ono sto sam napisao, dug kontinuirano i stabilno raste, dug je trenutno 13,3 milijarde USD.

 

 Dug ne raste ni stabilno ni kontinuirano. Rast ima koljeno i prekide. Znaš li što znači stabilno i kontinuirano? A podaci ne obuhvaćaju zadnji kvartal, tako da ti ni ovo 'trenutno' nije točno.

 

Dr. Alien kaže...
Visak kaže...

 

 Tu ima istine, ali su psihijatrijski puno interesantniji fanatici koji se emocionalno i na sve druge načine angažiraju oko neargumentiranog pljuvanja EV.

 

Samo dokazi i cinjenice. Sto se ostaloga tice, mogu ti ponoviti kao i tvom kolegi, kontra argumente nemas, ali si dajes za pravo da vrijedjas. To je valjda doseg rasprave na bug.hr forumu. Necu se spustati na vasu razinu vrijedjanje, te nemam potrebu ispravljati krive Drine i nemam vremena i volje za borbu s vjetrenjacama, kupite Teslu ili neki EV, spasite svijet ili sto vec, a uz to se mozete uclaniti i u crkvu Elona Muska:

 

https://elonmusk.church/

 Ti si drugu stranu nazvao fanaticima, a kada se isto primjeni na tebe onda je to vrijeđanje?

 

I onda dalje nastavljaš u iracionalnom tonu, što samo potvrđuje da si u cijeloj priči motiviran osjećajima, a ne činjenicama i da ih samo (neuspješno) tražiš kako bi racionalizirao svoj unaprijed definirani stav.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
11 godina
offline
Irska planira zabraniti prodaju automobila na fosi

Propagandni tim premijera ("Taoiseach" kako se inače zove ta titula) je shvatio da pričanje po medijima koje čarape ovaj danas nosi neće donijeti rezultate na izborima.

Trenutno ovdje naime traje neslužbena predizborna kampanja.

Istovremeno su im troškovi dječje bolnice u izgradnji prešišali 2 milijarde eura za nekih 400 kreveta, troškovi printera u parlamentu su prešišali milijun eura, malo malo im neki zastupnik ili istaknuti član partije mora dati ostavku zbog nekakvog skandala.

Na vlasti ih jedino drži to što s najvećom oporbenom imaju sporazum o nenapadanju. Jer nitko nije blesav preuzeti vlast prije mogućeg kaosa koji bi mogli uzrokovati britanci ove godine.

I što zapravo nema stvarne oporbe. Ekvivalent SDPHDZ ovdje nazivaju FFG.
Inače bi odavno bili novi izbori i oni i čarape bi letili s vlasti.

Pa su skužili tako da je "zeleno" u modi ovih dana i sada udaraju u tom smjeru.

Prije ovog, tijekom ljeta su imali medijske kampanje o Irskoj u 2030-oj godini.

 

Ova vijest je dakle običan bikov izmet.

 

Bez obzira na vijesti u RH kako u DE i IE padaju pečeni pilići s neba, manje od 25% zaposlene populacije ovdje prima više od 50000 eur brutto. Taj broj je inače blizu onoga što se ovdje za obitelj smatra granica blagog rizika od siromaštva. Odakle onda ljudima pare za nove automobile?

 

No dobro, neka vas ovo ne remeti u lamentiranju o prednostima i nedostacima elektro vozila u odnosu na ICE po petstopedestšesti put.

 
4 1 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Irska planira zabraniti prodaju automobila na fosi

Često se kod raspreve o zagađenju govori kako je to problem kineskih ili indijskih gradova, a ne i kod nas. Evo danas je Zagreb petnaesti najzagađeniji u konkurenciji 95 svjetskih gradova. Možda ipak i mi trebamo razmišljati o tome.

 

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
6 0 hvala 0
4 godine
protjeran
offline
Re: Irska planira zabraniti prodaju automobila na
Visak kaže...

 Znači događa se i na jednima i na drugima? To i dalje ne objašnjava zašto bi zamišljali nešto nerealno. Ajmo onda zamišljati i da je sagrađeno dovoljno punionica. Evo, u mašti je onda sve u redu.

 

 

Ne moramo ništa zamišljati, to se već događa i događati će se sve više, a ovo je red za punjenje u Kettleman City-u, gdje je jedna od najvećih Teslinih punionica sa 40 superchargera:

 

 

Visak kaže... 

 Tražiš dokaze i groziš se fanova, a sam nisi u stanju prezentirati dokaz, nego se pozivaš ne nečiju reputaciju. Shvaćaš li da radiš upravo ono što zamjeraš suprotnoj strani? I dalje nemaš dokaza za ovih 60%.

 

 

Nakon što si selektivno odgovarao na prethodne postove, pretpostavljam da se slažeš sa svime ostalim što je napisano. Što se ovog dijela tiče, nakon što si popljuvao Bjørn Nyland-a, jednog od najvećih Tesla entuzijasta, iznimno cijenenog i praćenog u EV zajednici, te zatim proglasio fake - InsideEVs, jedan od najjacih portala na podrucju EV, sada mene prozivaš za prezentiranje dokaza? Nemam što za zamjerati, mogu se samo nasmijati jer suprotna strana laprda neutemeljene gluposti.

 

Visak kaže... 

 Dug ne raste ni stabilno ni kontinuirano. Rast ima koljeno i prekide. Znaš li što znači stabilno i kontinuirano? A podaci ne obuhvaćaju zadnji kvartal, tako da ti ni ovo 'trenutno' nije točno.

 

 

Kao što se vidi iz priloženog, Teslin dug raste kontinuirano i stabilno raste, dug je prema zadnjim dostupnim podatcima 13.34 milijardi USD.

 

https://ycharts.com/companies/TSLA/total_long_term_debt

 

Visak kaže...

 Ti si drugu stranu nazvao fanaticima, a kada se isto primjeni na tebe onda je to vrijeđanje?

 

I onda dalje nastavljaš u iracionalnom tonu, što samo potvrđuje da si u cijeloj priči motiviran osjećajima, a ne činjenicama i da ih samo (neuspješno) tražiš kako bi racionalizirao svoj unaprijed definirani stav.

 

Samo dokazi i činjenice, što druga strana do sada nije priložila niti jednom.

 

Nazvati nekoga zelotima i entuzijastima nije niti približno isto isto što se meni pisalo, ali možemo i na taj način komunicirati, dakle s druge strane imamo najteže psihijatrijske slučajeve slučaj, za koje niti ljekovi ne pomažu jer jednostavno nema pomoći, a iz prikazanog se vidi što se događa kada takvi pobjegnu iz zatvorenih ustanova i nekako se uspiju spojiti na internet. 

 

JozoBozo121 kaže...

Na tomu grafu se očigledno može iščitati samo stagnacija duga u zadnjih 5-6 kvartala, unutar kojih se nalazi čak i pad dugovanja te jedan skok koji je povezan s izgradnjom GF3. Nauči tumačiti grafove s razumijevanjem, ne slijepim čitanjem grafa bez poveznica na događaje s kojima su povezani. Vrijednost Tesle sprema se otići u nebo kad i samom proizvodnjom količine automobila u idućih 18-24 mjeseca uđu među top 20 automobilskih firmi u svijetu.

 

Ne pričam o dionicama Tesle, nego o dugu, uostalom taj bubble sa dionicama me ne zanima, a ti slobodno ulaži u dionice (ili nemoj), meni sasvim svejedno. 

 

Visak kaže...

Često se kod raspreve o zagađenju govori kako je to problem kineskih ili indijskih gradova, a ne i kod nas. Evo danas je Zagreb petnaesti najzagađeniji u konkurenciji 95 svjetskih gradova. Možda ipak i mi trebamo razmišljati o tome.

 

 

Naravno opet nebuloze, ali drugo nije niti bilo za očekivati.

 

U Republici Hrvatskoj postoje službena mjerenja od nadležnih institucija:

 

http://iszz.azo.hr/iskzl/

https://zrak.imi.hr/

Za daltoniste i one koji ne znaju interpretirati podatke, u većini mjerenja, zrak je bio I. kategorije kvalitete – čist ili neznatno onečišćen zrak.

 

http://www1.zagreb.hr/kvzraka/pdf/GOD%20izvjesce%202018.pdf

 

Zapravo podatci su začuđujući, uzevši u obzir da se u Zagrebu nalaze Elektrana-toplana Zagreb (EL-TO), Termoelektrana-toplana Zagreb (TE-TO) i odlagalište otpada Jakuševec/Prudinec. Kupovinom električnog vozila zapravo potencirate još veće zagađenje i gradnju još jedne termoelektrane.

9 godina
neaktivan
offline
Re: Irska planira zabraniti prodaju automobila na
Dr. Alien kaže...

Ne pričam o dionicama Tesle, nego o dugu, uostalom taj bubble sa dionicama me ne zanima, a ti slobodno ulaži u dionice (ili nemoj), meni sasvim svejedno. 

 Ja isto pričam o dugu. Kao što sam napisao, zadnjih godinu i pol (šet kvartala) dana je dug stagnantan, s jednim padom prije tri kvartala te skokom pri kratkoročnom zaduživanju prije dva kvartala za Gigafactory 3. Nauči čitati grafove s razumijevanjem i s okolnostima, AI napisan u QBasic-u koji uči ima više razumijevanja za graf nego kako ga ti čitaš. 

 

Zagreb ima dosta nečist zrak za relativno mali grad s velikim količnima NO2, PM2.5 i PM10 čestica jer su elektrane koje imamo u prosjeku vrlo stare, neefikasne i dio kotlovnica je još uvijek na teško loživo ulje. Godišnja analiza je potpuno nebitna. To ti je ono kao što hrvati u prosjeku jedu sarmu. Samo što neki jedu zelje dok drugi jedu meso.

 

Kupovinom električnog vozila se ne potencira nikakvo veće zagađenje jer velike termoelektrane, pogotovo one s kogeneracijom, imaju bolju efikasnost od ICE motora. HEP je već počeo graditi i svoju prvu vjetroelektranu kao i najnoviju kogeneracijsku elektranu u EL-TO Zagrebu. Samo ta nova vjetroelektrana će proizvoditi oko 170GWh što je dovoljno za punjenje 45.000 Modela 3 75kWh ako potrošiš bateriju u tjedan dana što je iznadprosječno puno jer stanovnici EU prosječno voze oko 12.000 kilometara godišnje. HEP gradi i novu vršnu hidroelektranu te planira u idućem desetljeću izgraditi oko 350 megavata vjetroelektrana i još toliko solarnih kapaciteta. Što je odlično za interese RH jer uz naš visok postotak hidroenergije ćemo morati uvoziti manje stranih energenata. 

 

Zaboravljaš još nešto, a to je koliko je energije potrebno za rafiniranje bezina. Da bi rafinirao litru benzina treba potrošiti oko 1.5kWh energije u nekom obliku. Za tank od 50 litara znači da uz sve emisije koje ispustiš izgranjem goriva bi mogao još napuniti jedan električni auto u potpunosti.

 

Ono najžalosnije je da netko ide raditi novi fejk profil koji mu služi jedino kako bi blatio nove tehnologije kojima je konačni cilj smanjiti naše emisije i očuvati prirodu te planetarne uvjete iz koje smo potekli kako ne bi, u krajnjoj ruci, došli do točke bez povratka koja vodi našem propadanju i izumiranju kao vrste, a sve to kako bi se branili postojeći izvori energije kao "dovoljno dobri" te ljudi koji se bogate iza njih uništavajući mjesto na kojem živimo. Stvarno jadan primjerak ljudske vrste.

 

Bolje biti ratnik u vrtu nego vrtlar u ratu!
Poruka je uređivana zadnji put ned 12.1.2020 22:44 (JozoBozo121).
4 godine
protjeran
offline
Re: Irska planira zabraniti prodaju automobila na
JozoBozo121 kaže...

 Ja isto pričam o dugu. Kao što sam napisao, zadnjih godinu i pol (šet kvartala) dana je dug stagnantan, s jednim padom u prije tri kvartala te skokom pri kratkoročnom zaduživanju prije dva kvartala za Gigafactory 3. Nauči čitati grafove s razumijevanjem i s okolnostima, AI napisan u QBasic-u koji uči ima više razumijevanja za graf nego kako ga ti čitaš. 

 

Zagreb ima dosta nečist zrak za relativno mali grad s velikim količnima NO2, PM2.5 i PM10 čestica jer su elektrane koje imamo u prosjeku vrlo stare, neefikasne i dio kotlovnica je još uvijek na teško loživo ulje. Godišnja analiza je potpuno nebitna. To ti je ono kao što hrvati u prosjeku jedu sarmu. Samo što neki jedu zelje dok drugi jedu meso.

 

Kupovinom električnog vozila se ne potencira nikakvo veće zagađenje jer velike termoelektrane, pogotovo one s kogeneracijom, imaju bolju efikasnost od ICE motora. HEP je već počeo graditi i svoju prvu vjetroelektranu kao i najnoviju kogeneracijsku elektranu u EL-TO Zagrebu. Samo ta nova vjetroelektrana će proizvoditi oko 170GWh što je dovoljno za punjenje 45.000 Modela 3 75kWh ako potrošiš bateriju u tjedan dana što je iznadprosječno puno jer stanovnici EU prosječno voze oko 12.000 kilometara godišnje. HEP gradi i novu vršnu hidroelektranu te planira u idućem desetljeću izgraditi oko 350 megavata vjetroelektrana i još toliko solarnih kapaciteta. Što je odlično za interese RH jer uz naš visok postotak hidroenergije ćemo morati uvoziti manje stranih energenata. 

 

Zaboravljaš još nešto, a to je koliko je energije potrebno za rafiniranje bezina. Da bi rafinirao litru benzina treba potrošiti oko 1.5kWh energije u nekom obliku. Za tank od 50 litara znači da uz sve emisije koje ispustiš izgranjem goriva bi mogao još napuniti jedan električni auto u potpunosti.

 

Ono najžalosnije je da netko ide raditi novi fejk profil koji mu služi jedino kako bi blatio nove tehnologije kojima je konačni cilj smanjiti naše emisije i očuvati prirodu te planetarne uvjete iz koje smo potekli kako ne bi, u krajnjoj ruci, došli do točke bez povratka koja vodi našem propadanju i izumiranju kao vrste, a sve to kako bi se branili postojeći izvori energije kao "dovoljno dobri" te ljudi koji se bogate iza njih uništavajući mjesto na kojem živimo. Stvarno jadan primjerak ljudske vrste.

 

 

Teslin dug raste kontinuirano i stabilno raste, dug je prema zadnjim dostupnim podatcima 13.34 milijardi USD.

 

 

U većini mjerenja u zagrebu, zrak je bio I. kategorije kvalitete – čist ili neznatno onečišćen zrak.

 

Termoelektrane imaju efikasnost od skoro 30%. najefikasniji motor s unutrašnjim izgaranjem ima efikasnost od preko 50%.

 

Ne računajući HE, OIE su sranje. Već sam pisao, proizvedena energija/struja iz SVIH solarnih panela u Kini iznosi 118.2 TWh, odnosno 1.84% od ukupno proizvedene energije. Za usporedbu, samo jedna HE, Tri klanca (Three Gorges Dam) je proizvela više od 100 TWh!

 

Pisao sam već i o Njemačkoj koja forsira OIE i to isključivo FNE i VE. Dakle, Njemačka ima i njima samima neshvatljivu energetsku politiku... Zbog raznih kvazi "eko" lobija oni gase NE, koje proizvode potpuno čistu energiju, forsiraju OIE (obnovljive izvore energije), ali forsiraju samo VE i FNE, dok im HE (hidroelektrane) ne valjaju... To je tim istim "eko" lobijima prljavo, a u međuvremenu ti isti OIE u vidu FNE i VE im ne pružaju dovoljan izvor energije, pa je zbog toga, ovisno o izvoru podataka 50, 55 ili 65% energije dobiveno iz prljavih TE! Možda najbolji pokazatelj gluposti, 2016. su instalirali 4% više FNE, da bi te iste godine proizveli 3% manje energije od tih istih FNE, zato što je te godine u Njemačkoj bilo manje sunca... Te iste 2016. su instalirali 11% više VE, da bi te iste godine proizveli 2% manje energije dobivenih od tih istih VE, zato što je te godine bilo manje vjetra... Jedino što su dobili je otprilike 2 puta skuplja struja od Francuza koji oko 75% energije dobivaju iz NE koje proizvode potpuno čistu energiju...

 

Iskopavanje litija i kobalta je sasvim čisto.

 

Pored toga i sasvim prihvatljivo, djeca umiru u rudnicima kobalta, a vi se bezbrižno vozite u svojim "čistim" električnim automobilima:

 

https://www.washingtonpost.com/graphics/business/batteries/congo-cobalt-mining-for-lithium-ion-battery

 

Ne, ovo nije novi fejk profil, vidim paranoja je na vrhuncu.

 

Ne, ne blatim nove tehnologije, samo ukauzjem na notorne gluposti, sa činjenicama i dokazima. Druga strana u ovom threadu piše jedino i isključivo nebuloze koje me zabavljaju, pa s vremena na vrijeme svratim na dozu zabave, a ponekad i odgovorim.

 

Kada ostanete bez argumenata krenete ad hominem i flagrantno vrijeđanje, pa i tebi mogu ponoviti da tako mogu i ja - s druge strane imamo najteže psihijatrijske slučajeve slučaj, za koje niti ljekovi ne pomažu jer jednostavno nema pomoći, a iz prikazanog se vidi što se događa kada takvi pobjegnu iz zatvorenih ustanova i nekako se uspiju spojiti na internet. Čitajući ovakve gluposti mogu zaključiti da smo već došli do točke bez povratka, gdje ako prevlada većina, što je također već prešlo kritičnu točku bez povratka, vodi u Idiocracy i istom tom propadanju i izumiranju, što je zapravo sasvim logičan evolucijski proces koji je opisan još od Darwina, na koji se nadovezao i Korado Korlević:

 

Budale su dobile glavnu riječ, a mentalni talibani su svugdje oko nas

 

https://www.glasistre.hr/istra/korado-korlevic-budale-su-dobile-glavnu-rijec-a-mentalni-talibani-su-svugdje-oko-nas-605157

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice