Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju mnog

poruka: 243
|
čitano: 40.815
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju mnog".
15 godina
odjavljen
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju
Al Crane kaže...

Aj mi ti genijalac pokaži koliko MJ energije zahtijeva ispumpavanje 2L tekućine sa dubine od rečemo 5km, pa onda prebacivanje 2000km dalje do rafinerije, pa onda rafiniranje, pa onda Haber-Bosch postupak, pa opet transport do skladišta, itd...

Za ispumpavanje s te visine ti treba 90 kJ energije,  nek je sa svim gubicima i 350 kJ (što bi bilo užasno neefikasno), to je u odnosu na 35 MJ samo 1%.

 

Trošak transporta ovisi o puno faktora, a računati ga na dvije litre je suludo. Vjerojatno je usporediv s gornjom brojkom kad se koristi naftovod ili tanker.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
5 godina
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju
Kao što ovdje neki žele predstaviti...nitko nije protiv novih tehnologija i "alternativnih" transformatora energije...već treba biti realan... najveći problem su i dalje baterije...onog trenutka kad se pojave baterije koje imaju isti volumen i masu i cijenu A da su x3 većeg kapaciteta...tada fosilna goriva ubrzano odlaze u povijest

Nije PROBLEM u transformaciji energije nego u njenom skladištenju...jedini koji mogu biti protiv su oni koji ovise o državnim proračunima jerbo s novim "čarobnim" baterijama oni su direkt pogođeni i stoga oni neće odustati bez tih novaca tako lako.

Tako da na kraju nama običnim korisnicima će biti svejedno ako mi cijena jednog km na kraju bude ista išao na struju ili benzin samo jerbo ovi budu izmislili trošarine da nadoknade razliku

Sa sadašnjom cijenom kWh od 1 kn kod nas ispada da je km 3 PUTA jeftiniji....ALI munjovoz ograničenih sposobnosti je 2-3 puta skuplji

Puno manji CO2 otisak je dok zaradiš 10000€...nego 20000€ koliko dođe istovjetni munjovoz(Twingo)...A kad još kažemo da se za 3000€ može kupiti polovni u odlično stanju...za mene dileme nema...kao i za mnoge druge obične smrtnike

Ako sam toliko vjerodostojan u svojoj brzi oko staklenički plinove...s tom razlikom što sam kupio polovni Twingo...tu razliku ću iskoristiti i kupiti poljoprivredno zemljište na kojem ću zasaditi stabla da smanje moj CO2 otisak

ACTA,NON VERBA
mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
Poruka je uređivana zadnji put sub 12.9.2020 15:24 (HCMAA).
Moj PC  
2 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju

 -argument za što? da se razvijaju baterije? kad, cijena, kapacitet isplativost itd.. dok superbrzo punjenje nije stvar bitna za ovu temu, vjetro-solar ili obnovljivi izvori, eko-zeleno .. tj to je baterija, ne izvor-energije osim ako kanister smatraš izvorom.

 

HCMAA kaže...
.. na kojem ću zasaditi stabla da smanje moj CO2 otisak

ACTA,NON VERBA

 -da, npr brazil sječom šuma stvara globalni proglem, jer sjeku šume, dok recimo održiv razvoj uključuje gospodarenje-sadnju i tad je obnovljivo-održivo. Brazil direktno uzrokuje dvostruku štetu u odnosu co2, zbog novca. Može se desiti da će npr eu platiti prekid sječe, kao rezervate pa se opet svede na novac i raspolaganje raspoloživim resursima na odgovarajući način koji donosi više koristi onom tko ima resurs što vrijedi za sve države-osobe, interes. Ako im se više plati za nerad (zaštitu vs sječu).. što je paradox ili kao plaćanje ucjene, no moguće i kratkoročno možda prihvatljivo rješenje da se zaustavi sječa.

-kina masovnom proizvodnjom za zapad stvara co2, no dio tog otiska je naš, tj novac-zarada-potražnja pa i vlasništvo nad tvornicama koje su outsourcane prema istoku tj jeftinijoj radnoj snazi nego u eu i to se vraća kao bumerang, no piše se kao bilanca co2 tim zemljama i oko tog se pregovara.. tko smije koliko potrošiti-zaraditi i naravno unclesam želi više za sebe, legitimno jer je supresila koja sve kontrolira inače bi dobio čvrgu.

-tko troši-spaljuje resurse, tko zarađuje, tko troši.. stvar je globalna ili bigpičtur jer je takav problem, zrak, nema granice kao ni ozon-atmosfera tj neovisno tko radi štetu, plaćamo svi tj oni koji plaćaju jer imaju kao eu, ne afrika jer je samo izvor kojeg čerupaju svi ostali dok je daleki istok proizvodni pogon u globalnoj podjeli. Vlasnici i zarada su zapad, pa tako i za co2, no taj zapad radije vozi nekog SUVa od par tona i 5l motora koji spali benzina višestruko od spomenutog twinga ili ev.. tj priče i moral, nameti i supersile, interesi.. sve se mijenja kad su mi ili oni u nekoj rečenici mada su činjenice iste, tumačenje i pravo jačeg su nešto drugo.

 

-elektro (bilo što) će biti onda kad vlasnici-interesi budu takvi da im osiguraju više zarade nego druge metode, tj stvar zarade je osnova, ostalo su alternative i oportunizam ili nijanse. To ne znači da će nam npr ev biti jeftinija vožnja-potrošnja, jer će države tad nabiti namete + hep podići cijene, jer to je kapitalizamm to je osnovno pravilo igre, ne bolje-jeftinije za korisnika nego bolje za biz a to su dva suprotna interesa time i kriterija mada su činjenice i dalje iste.

 

-da sad imamo neki supersolar, supervjtrenjaču, superbaterije.. sve đabe i trajno, održivo, čisto.. idelano, i tad bi biz-interes zarađivao, više, ne manje, tj račun na kraju mjeseca bi bio isti ili viši, samo što bi se stavka s goriva-benzina promijenila u neku kao sturja + porez + naknada + nešto.. za nešto, kao održive šume, ekologiju, co2 i tko zna što sve, tj ako ste ikad gledali hepovu formulu za izračun-obračun računa jasno vam je da je to daleko složenije od npr terije relativnosti, quanta i razbijanja atoma.. tj tako je postavljeno, jer to postavlja vlasnik-proizvođač-interes, ne potrošač ili znanost, pravda itd.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
9 godina
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju

 ne znam, možeš probati pročitati, proučiti, uključiti mozak, razmisliti..

neki kurac se događa ipak. koliko god vi to mrzili, nevjerovali, bili negativni u svakom mogućem pogledu..

Poruka je uređivana zadnji put sub 12.9.2020 16:11 (digitall).
15 godina
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju

mrziti? besmisleno.. ili kritiku-propitkivanja kao i skepticizam smatraš nečim lošim? To je razlika između npr vjernika i znanstvenika, metoda-argument-dokaz ... pa i smisao-isplativost (jer je i biz kriterij, ne samo što je moguće).

 

-kakve veze ima superbaterija s izvorom kao vjetar-solar? ima time što je baterija, ali ne ova, superbrza. Grafen, obečava i vjerojatno će biti korišten tko zna za što sve, ali mobiteli su nekad bili skupi, sad su jeftini. Tad u početku dok su skupi, nisu masovni.. i time je problem upotreba, isplativost, dostupnost pa i kapacitet ili jamstvo-trajnost jer sve to treba dokazati, ne vjerom nego dokazom-činjenicom-testom-mjerenjem. Cijena? Nešto može biti moguće ali neisplativo, nešto može biti bolje no ne nužno ono što na kraju pobjedi kao interes, banalno recimo patenti-licence ili primjer edison-tesla itd. itd..

 

-jesam li protiv superbaterija? negativan? mrzim nešto? što? Odnosno upravo to što tražiš, uključiti mozak, vrijedi za sve? i upravo uključivanjem mozga postavljam podpitanja, za razliku od vjernika koji vjeruje, tražim argumente i tad nije vjerujem ili ne nego je nešto činjenica neovisno što ja ili ti vjerujemo-želimo itd. odnosno, argument i činjenice ako su takve, tad su recimo dokazive. Ako nisu za sad dokazive tad će možda sutra ili nikad biti, ne ovisno o mojem-tvojem stavu u temi ali ako zastupaš stav pro-za-nešto, tad je na tebi to nešto novo argumentirati ili 'braniti' tj naći argument koji će pokazati da je to dobar način i tad logično umjesto vjere prihvatim činjenicu-argument da je to tako kao što oboje prihvaćamo da je 2+2=4 neovisno o vjerovanju (a sloboda vjere-vjerovanja, mišljenja i sl. ne ulazi u domenu interpertacije da je 2+2=5 tj to nije sloboda ili mišljenje nego jednostavno netočno ili nešto takvo).

 

istina, činjenice često ovise o želji-tumačenju, često o strani koja iz iznosti-zastupa, čak i kad su činjenice, potvrđene, jer ne mora svaka činjenica za sebe u sumi dati isti rezultat, tj više činjenica zajedno nisu kao matematički 2+2 ili 2+2+2.. obična suma-rezultat, nego su uvjetovane uzajamnim vezama, djelovanjem koji daje druge rezultate npr ovisno o broju-količini s kojim neku formulu prikažemo, pa tako na primjeru jedne litre goriva nema isplativosti biznisa, ni na kilogramu zlata ili kruha, no u većoj brojci je to profitabilno, dok je pri tome formula identična kao za površinu trokuta i činjenica za sebe ali s različitim rezultatom u vezi isplativosti tj konkretne brojke koju uvrstiš i ako je to 1 nije isto ako je 100 .. eto, o činjenicama ili argumentima, mržnji ili prihvatljivim argumentima-tvrdnjama.

 

-skeptik? -da, jer ono što je realno, moguće nije tako teško argumentirati.. a ako je već to problem tad je vrlo vjerojatno da je ideja-teorija loša u startu tj ako traži neka nadnaravna objašnjenja-uvjete ili vjeru tad je to problem tj ne činjenica. Pa banalno što u obnovljivim izvorima vjetar-solar pripomaže ova baterija, superbaterija i ima li to ikakve razlike ako krositimo neku običnu npr varta ili duracel kupljenu u konzumu ili neka svemirska iz A51 arsenala koja može napajati planetu par godina kao u filmovima npr ironmana.. tj i takva baterija, da je sad imamo (posuđena iz filma) što bi promijenila u vjetro-solar priči? Ništa. Tj to tad nije argument za ovu temu, mada će naravno razvoj grafena možda potaknuti nešto drugo-treće itd.. i kao što su mobiteli nekad bili za direktore, možda će baterije, solar i ostalo biti za desetljeće tu.. no danas nisu, za sad nisu. Brojke, isplativost-zarada, dostupnost.. sve se može i vjerojatno će biti, ali do tad je potreban skepticizam, propitkivanja, tj kritika jer to je osnova znanja-znanosti a to je osnova napretka, ne vjera kao mračni srednji vijek jer to netko kaže. Argument eliminira mržnju ili osobne stavove, mišljenja..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
16 godina
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju
digitall kaže...

 ne znam, možeš probati pročitati, proučiti, uključiti mozak, razmisliti..

neki kurac se događa ipak. koliko god vi to mrzili, nevjerovali, bili negativni u svakom mogućem pogledu..

 Možeš i ti malo probat pročitati, proučiti, uključiti mozak, razmisliti.. evo stavio sam link na prethodnu ili stranu iza. Neki kurac se ipak događa, kolko god ti to mrzio, nevjerovao, bio negativan u svakom mogućem pogledu

 

https://www.popularmechanics.com/science/a33896110/tiny-nuclear-reactor-government-approval/

Demokracija je, također, kada dva vuka i jedna ovca glasuju što će biti za večeru.
9 godina
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju
ihush kaže...

 

 aj da napišem ovaj puta da i dijete razumije;

previše kratkoročno gledate, do svog nosa otprilike.

nafta, ugljen, uranij.. stvari koje su poznate, iskorištene maksimalno. na zemlji ih neće biti još dugo (ako se ovako nastavi), uz apokaliptične posljedice.

solar, vjetar, voda - beskonačne mogućnosti razvoja iskorištavanja, nismo ni zagrebali po površini po tom pitanju.

oko baterija se počelo malo raditi, auti su "krivci" kao što sam već pisao.. tu tek kreće ono što je neizbježno, ogromni skokovi po svim parametrima.

tko ne vjeruje nek otvori oči.

tko misli da napredak ne postoji niti će postojati nek se ide liječiti, jer se to čovječanstvu još nije dogodilo.

 

btw ono za grafenske baterije je bitnije što traju 5x više ciklusa punjenja, i da su duplo skuplje isplativo je. i napokon ubijaju jedan problem- punjenje od par sati se svodi na minute..

a ako je tako kako piše da je autoindustrija potpisala ugovor onda valjda postoji isplativost, realnost itd

 vidio sam to, fora je.

ne znam jesi vidio da rade na baterijama koje pogoni istrošeno nuklearno gorivo iz elektrana, i koje bi trebale trajati stotinama godina..

 

od sveg tog je fuzija jedino što je zanimljivo.

Poruka je uređivana zadnji put sub 12.9.2020 19:18 (digitall).
8 godina
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju
Digital:

Nije stvar u podržavanju fosilnih goriva. Naprotiv.

Stvar je u tome da nas sitni golubovi na grani koji su teoretski mogući neće nikuda odvesti. To je kafanska, lako ćemo, ili po modernije, teorija zavjere.

Yes, baterija koja se puni u 15 sekundi. Šta misliš koju snagu treba mreža isporučiti da bateriju od nekih 70-100 kWh napuni u 15 sekundi? 16 do 20 megavata. Transformator koji napaja tipičnih do 100 kuća ima snagu ispod 200 kW. 100 auta istovremeno i cijela hrvatska elektroprivreda je na maximumu kapaciteta. Savršeno je neprijatelj dobrog. Praktična izvedba te baterije, koliko bi trebali biti debeli kontakti na toj bateriji da progutaju 20 megavata pri naponu od 1000 V? Kao ruka? Ili možda kao noga?

Nije problem u performansama baterija, one su zadovoljavajuće, 30-50% napretka u idućih 10 godina je super i previše. Problem je TROŠAK, cijena. Problem je što elektrifikacija svega nije rješenje klimatskih problema već posljedica rješenja - čiste energije koji za sada znamo relativno ekonomično generirati samo u obliku elektriciteta koji je sam po sebi vrlo koncentrirana forma i iskoristiv za sve svrhe koje trenutno možemo zamisliti. Tu dolazi praksa, baterija koja bi radila sezonski, jednom godišnje. Ona mora koštati kunu po kWh što je par stotina puta manje od trenutnih cijena koje su sada već vrlo blizu cijene sirovina.
Ja rekoh
9 godina
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju

vidis kako krivo razmisljas i koliko nisi proucio materiju, ili bar procitao.. sta mislis da bi direkt iz mreze islo punjenje takve baterije? pa to bi bilo jako lose, da ne kazem nemoguce.

jesi kada imao par kw glazbe u autu? da jesi onda bi znao zasto je obavezan kondenzator npr. 

 

a takva rjesenja neces stvoriti ti niti ja. postoje ljudi koji rade na tome. to je samo jedna od buducih milijardu poboljsanja.

jedno od rjesenja bez puno muke je da se puni dio po dio baterije..

 

kako nije problem u performansama baterija, to je najveci problem, ni blizu zadovoljavajuceg.

trosak, cijena, bla bla.. sve to skupa se gleda kroz politiku naftnog lobija koji zaraduje zna se (ili ne) koliko, ukljucujuci vrhove mocnih drzava itd.

druga stvar je vec razvijena mreza busotina, naftovoda, tankera, benzijskih postaja, tehnologije proizvodnje i potrosnje.. koliko je to bio trosak? nemjerljiv! zbog toga ekipa ne odustaje od toga dok ne iscjede zadnji dolar.. i normalno da je to sad "jeftino" nakon tog svega.. (posljedice su nesto drugo).

i samo zato je sve drugo veliki neisplativi trosak

 

sto ce biti kada se ulozi toliko u nesto pametno, kada se jeftine bezopasne dugotrajne reciklirajuce baterije budu toliko stancale da ce se dijeliti za daba.. kao sada nafta.. jebiga, ulog, ponuda, potraznja..

 

Poruka je uređivana zadnji put sub 12.9.2020 22:06 (digitall).
15 godina
odjavljen
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju
Digitall, par kW glazbe u autu? Prosječni automobil ima alternator snage 720 - 1000 W (50 - 70 A), dakle, već 1 kW RMS snage uzrokuje pražnjenje akumulatora ili traži jači alternator, čak i ako zanemarimo sva ostala trošila.

Peak snaga je pak nešto drugo - to je vršna snaga koja se povlači na vrhu sinusoide kad udari bas (pojednostavljeno rečeno). I tu dolazimo do toga zašto služi kondenzator - privremeno skladišti energiju uz samo pojačalo kako bi smanjio pad napona zbog impedancije vodiča i kako bi ispeglao opterećenje instalacije vozila.

Kod punjenja baterije ti treba konstantna struja, a tu onda nabrijavanje peak snage i peglanje kondezatorom može predložiti samo netko tko o struji nema blage i pada na one puste W koje kinezi lijepe na jeftine računalne zvučnike (tipa 120 W aktivni zvučnici koji se napajaju iz USB-a).
Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
5 godina
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju
:)...ovi "zeleni" bi prvo trebali slušati one koji imaju i znaju znanje...međutim oni uporno sjede na ušima i ne žele čuti i trube po svome...i onda još se obrazuju kroz teorije zavjere

"zeleni" se trebaju riješiti religijske komponente u pogledu na svijet
mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
9 godina
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju
MrBlc kaže...
Digitall, par kW glazbe u autu? Prosječni automobil ima alternator snage 720 - 1000 W (50 - 70 A), dakle, već 1 kW RMS snage uzrokuje pražnjenje akumulatora ili traži jači alternator, čak i ako zanemarimo sva ostala trošila.

Peak snaga je pak nešto drugo - to je vršna snaga koja se povlači na vrhu sinusoide kad udari bas (pojednostavljeno rečeno). I tu dolazimo do toga zašto služi kondenzator - privremeno skladišti energiju uz samo pojačalo kako bi smanjio pad napona zbog impedancije vodiča i kako bi ispeglao opterećenje instalacije vozila.

Kod punjenja baterije ti treba konstantna struja, a tu onda nabrijavanje peak snage i peglanje kondezatorom može predložiti samo netko tko o struji nema blage i pada na one puste W koje kinezi lijepe na jeftine računalne zvučnike (tipa 120 W aktivni zvučnici koji se napajaju iz USB-a).

ja sam imao 1.5 kw sa 2 kondenzatora od 1.2 farada. i nisu svjetla zmigala kao zmigavci kad opali bas na max, kao nekima.

normalno da to nece raditi na max stalno.

to sto si napisao se uci u osnovnoj skoli.

 

poanta je da ce baterije same po sebi nece imati ogranicenje u brzini punjenja, samim time ni problema zagrijavanja prilikom brzog punjenja. i gdje pise da ce se morati puniti za 15 sec, mogu i za 15 min umijesto za suludih nekoliko sati s danasnjim ogranicenjima.

a punjac ce moci biti spreman s hrpom energije skupljane tokom dana/noci (mozda i pomocu kondezatora) spremne da izleti velikom brzinom, bez povlacenja iz mreze.. ne vidim problem.

 

HCMAA kaže...
:)...ovi "zeleni" bi prvo trebali slušati one koji imaju i znaju znanje...međutim oni uporno sjede na ušima i ne žele čuti i trube po svome...i onda još se obrazuju kroz teorije zavjere 

"zeleni" se trebaju riješiti religijske komponente u pogledu na svijet

ne znam s kim se boris i na koga mislis, ali ja sam svjetlosnim milijardama godinama od "zelenih" klaunova..

cak sam uspio i teoreticar zavjere postat! wooohooo :D

 

Poruka je uređivana zadnji put ned 13.9.2020 15:41 (digitall).
8 godina
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju
Digitall:

Nafta je jeftina, relativno, samo zato što se vadi u enormnim količinama. Solarni paneli, baterije i sve drugo podložno je istim zakonitostima, krivulji učenja. Što veća proizvodnja to manja cijena.

Baterije nisu došle do današnje razine zato što je netko prije 50 godina poželio odbaciti naftu već je postojala potreba za prenosivim uređajima što je s vremenom dovelo do povećanja proizvodnje i pada cijena koje su prijvatljive i za druge namjene poput automobila i spremanja struje za potrebe mreže. Intrnet je razvijen za potrebe nuklearnog odgovora a postao je sredstvo komunikacije za sve. Nitko ne zna što budućnost nosi tako da je nezahvalno predviđati budućnost na temelju današnjeg znanja i tehnologije. Sve takve procjene su se pokazale pogrešnima.

Ono što nama treba je prihvatiti da je problem u energiji i postaviti jasna pravila do kada i kako možemo nastaviti po starom, a rješenja će se sama stvoriti putem. Ona, gotovo sigurno, neće biti ono što ti i ja možemo sada zamisliti.
Ja rekoh
8 godina
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju
Digitall:

Koji se to moderni auto, mobitel ili prenosivi alat puni satima? Svi su ispod pola sata za glavninu kapaciteta, tipa 5-80%. To je dovoljno dobro, ono što nije je cijena same baterije, donekle veličina i dostupnost punionica
Ja rekoh
9 godina
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju
Feudalac kaže...
Digitall:

Nafta je jeftina, relativno, samo zato što se vadi u enormnim količinama. Solarni paneli, baterije i sve drugo podložno je istim zakonitostima, krivulji učenja. Što veća proizvodnja to manja cijena.

Baterije nisu došle do današnje razine zato što je netko prije 50 godina poželio odbaciti naftu već je postojala potreba za prenosivim uređajima što je s vremenom dovelo do povećanja proizvodnje i pada cijena koje su prijvatljive i za druge namjene poput automobila i spremanja struje za potrebe mreže. Intrnet je razvijen za potrebe nuklearnog odgovora a postao je sredstvo komunikacije za sve. Nitko ne zna što budućnost nosi tako da je nezahvalno predviđati budućnost na temelju današnjeg znanja i tehnologije. Sve takve procjene su se pokazale pogrešnima.

Ono što nama treba je prihvatiti da je problem u energiji i postaviti jasna pravila do kada i kako možemo nastaviti po starom, a rješenja će se sama stvoriti putem. Ona, gotovo sigurno, neće biti ono što ti i ja možemo sada zamisliti.

 napokon pises ono sto i ja cijelo vrijeme.

Feudalac kaže...
Digitall:

Koji se to moderni auto, puni satima?

svaki.

osim ako ne gledas teslu i superchargere..

Poruka je uređivana zadnji put ned 13.9.2020 15:45 (digitall).
8 godina
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju
Gledam porsche, audi, mercedes, vw, renault. Pune se sporo na kućnoj utičnici, ne zato što baterija to ne može primiti već zato što kuće nemaju tako snažne priključke
Ja rekoh
9 godina
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju

tocno.

a vecina po par sati i na brzim punionicama.

 

glavninu te brzine punjenja odreduje baterija. neki su smanjili brzinu zbog pregrijavanja tj. degradacije.. to je ono sto grafen rjesava, plus sto cini bateriju dugotrajnijom od auta..

 

i sad zamisli da se pojave jeftine svima dostupne baterije koje spremaju hrpicu kw, svaka kuca ima neku jeftinu minielektranu koja moze skupljati dnevnu svjetlost, ili spremati nocnu jeftinu struju, itd.

primjena milijun, od grijanja do punjenje auta..

Poruka je uređivana zadnji put ned 13.9.2020 16:03 (digitall).
15 godina
odjavljen
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju
Svijetla ti se ne gase upravo zbog kondezatora. Međutim, da tu snagu pojačalo vuče konstantno, trebala bi ti puno deblja žica. Kod punjača, osim debljine kabela postoji i problem samih konektora.

Napon pojedinih brzih punjača već dolazi do granice koja je sigurna za rukovanje nestručnim osobama, a ni struja nije daleko.
Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
9 godina
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju
MrBlc kaže...
Svijetla ti se ne gase upravo zbog kondezatora. Međutim, da tu snagu pojačalo vuče konstantno, trebala bi ti puno deblja žica. 

zasto ponavaljas ono sto sam napisao?

mislim da nije bas toliko nejasno napisano..

 

zice su bile deblje od prsta.. a za detalje se mozes obratiti u autosound osijek. ljudi se godinama bave samo time

15 godina
odjavljen
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju
Ponavljam zato što je to bitno upravo za onaj dio koji ne shvaćaš - razliku između pojačala i punjača. Ekipa u autosoundu Osijek vjerojatno ima pojačala u malom prstu, ali ne vjerujem da se bave i punjačima. Međutim, vjerojatno bi ti mogli potvrditi one razlike na koje upozoravam jer je ipak za taj posao potrebno dovoljno poznavanja elektrotehnike da bi znao zašto pojačalo i punjač ne rade u istom režimu.
Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
9 godina
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju
MrBlc kaže...
Ponavljam zato što je to bitno upravo za onaj dio koji ne shvaćaš - razliku između pojačala i punjača. 

 

ok.

15 godina
offline
Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju mnog

A  nitko da spomene vodik?!

 
0 0 hvala 0
5 godina
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju
MrBlc kaže...
Al Crane kaže...

Aj mi ti genijalac pokaži koliko MJ energije zahtijeva ispumpavanje 2L tekućine sa dubine od rečemo 5km, pa onda prebacivanje 2000km dalje do rafinerije, pa onda rafiniranje, pa onda Haber-Bosch postupak, pa opet transport do skladišta, itd...

Za ispumpavanje s te visine ti treba 90 kJ energije,  nek je sa svim gubicima i 350 kJ (što bi bilo užasno neefikasno), to je u odnosu na 35 MJ samo 1%.

 

Trošak transporta ovisi o puno faktora, a računati ga na dvije litre je suludo. Vjerojatno je usporediv s gornjom brojkom kad se koristi naftovod ili tanker.

 

Eh, kad bi svijet bio tako jednostavan kao fizikalni zadatak u bilježnici jednog srednjoškolca...
Znam, malo je glupo računati po litri, ali mislio sam da je to nekima lakše pojmiti s obzirom da na kraju lanca baratamo potrošnjom i cijenom po litrama.

Za početak, prvo treba bušiti do tog ležišta, što će reći - svrdlati kroz kilometre slojeva stijena i nizati kilometre cijevi, što zahtijeva, uz grah s buncekima uznojenih Marlboro modela, i neke Joule iz, znate već - nekog fosilnog goriva... dobro, nafta na početku sama kulja, prirodno eruptira, kad se probuši do nje, ali kad pritisak padne bušotinu treba ili zatvoriti (što je sve nerentabilnije radi uloženih sredtava i situacije na tržištu, a ni nafte općenito nema sve više) ili početi žmikati.
A to žmikanje zove se masivno hidrauličko frakturiranje; postupak upumpavanja golemih količina vode pod visokim pritiskom, jer mislim da ćemo se složiti da tu ne može biti riječi o omjeru 1:1, nego da za 1 litru sirove nafte na dubini x kilometara treba tako upumpati xyz... litara vode pod visokim pritiskom. Složit ćemo se i da je to pumpanje xyz... litara vode pod visokim pritiskom na više kilometara dubine, gdje također vlada visoki pritisak, energetski vrlo zahtjevan proces koji konzumira lavovski dio od tih finalnih 35 MJ, jer treba puno energije za xyz... te vode pritisnuti na više kilometara dubine, da bi se zatim ta pritisnuta 1 litra sirove nafte dogurala gore i pofatala. Za precizno to izračunati, ili barem neku srednju vrijednost, mislim da bi trebao jedan mali tim teoretičara sa više polja i srodnih inženjerijskih područja, ali čini mi se da bi to bilo mnogo više energije od pukih 90kJ/l, čak rekao bih za nekoliko redova veličina više.


Dakle naftu smo pofatali u tankove, i sad ju vozimo do najbliže rafinerije... ili ne još.
Iscrpljena nafta sakuplja se u tzv. sabirnoj stanici, koja se sastoji od odjeljivača i spremnika. Plinska faza se ponovno ubrizgava u bušotinu ili se otprema do potrošača kao zemni plin. Tekuća faza (nafta + voda) se odvodi u postrojenje za odvodnjavanje, gdje se tekućina zagrijava (60-90oC) i dodaje joj se deemulgator. Nakon toga tekućina se odvodi do spremnika gdje se stajanjem voda odvaja od nafte i ispušta u sustav otpadnih voda.
Ali to sve se ne događa spontano - nego opet o nekom trošku gospodina Joulea.

Nafta se od naftnih polja do rafinerija transportira naftovodima, brodovima, željezničkim ili autocisternama. Najbolji i najjeftiniji način transporta je naftovodima, njime se nafta transportira od naftnih polja do velikih morskih luka iz kojih se brodovima prevozi do rafinerija ili terminala (luka za prihvat nafte). Željezničkim ili autocisternama nafta se najčešće prevozi na kraćim relacijama gdje nema naftovoda. Značajnu ulogu u transportu imaju i plovne rijeke na čijim se obalama nalaze rafinerije.
Kako se sve to ne odvija uvijek na nekim nizbrdicama, i tu treba utrošiti neke Joule da se pogura ona litra... iz, pogađate, krajnjeg proizvoda - opet neke litre.

 

Dalje ide odsoljavanje nafte: proces izdvajanja anorganskih soli otopljenih u nafti pri čemu se najveći dio soli izdvaja odvodnjavanjem, nakon čega zaostaje od 10 do 600 mg soli / kg sirovine. Soli su obično otopljene u vodenoj fazi koja s naftom stvara emulziju, a mogu se nalaziti i kao vrlo sitne čestice (kristali) suspendirane u nafti. Za stabilizaciju emulzije koriste se naftenske kiseline, asfaltne tvari i ioni adsorbirani na graničnim površinama faza. Stabilnost emulzije smanjuje se zagrijavanjem, miješanjem nafte s vodom te dodavanjem deemulgatora koji pospješuju koalescenciju čestica vode i njihovo taloženje. Najdjelotvorniji postupak je kombiniranje više metoda: ispiranje anorganskih soli vodom, otopinom deemulgatora i električno odsoljavanje.
Ni to se ne dešava samo od sebe, nego uz značajan utrošak opet onih Joulsa iz litre goriva.

E sad naša litra može ići u rafineriju, i to kompleksnu... tu se radi niz konverzijskih procesa:
Atmosferska destilacija
Obrada plinova
Hidrodesulfurizacija (benzin, petrolej i plinsko ulje)
Katalitički reformong

i još niz procesa, neki se odvijaju i pri temperaturama od nekoliko stotina celzijevaca...
Pogodite odakle energija za sve to? Posuđena od neke druge litre.

 

...
Eto, to je tek nekoliko koraka u energetski zahtjevnoj maratonskoj trci proizvodnje one litre juhice koju naš limeni ljubimac konzumira po nadrealnoj cijeni od 15-20 minuta našeg rada... no da skratim muke i sebi i vama, ovdje su podrobnije opisani:
https://repozitorij.vuka.hr/islandora/object/vuka:703/preview


Uz sve to treba utrošiti i nezanemarive količine energije na istraživanja, pretakanja, skladištenja i izgradnju potrebnih infrastruktura (bušotina, transportnih sredstava, terminala, rafinerija, tankova, parkirališta i dječjih vrtića za djecu uposlenika...), što opet ne raste u polju samo od sebe, nego -pogađate već- troši ono isto gorivo koje proizvodimo. Treba imati na umu i da je iskoristivost uložene energije rijetko 100%, a za motore sa unutarnjim izgaranjem neki kažu tek oko 33%.
Eh da, na kraju (a trebalo je biti na početku) - iz litre nafte se ne dobija litra motornih goriva, nego nešto ispod pola litre, dakle slobodno možemo još poduplati čitavu tu nepreglednu računicu potrošenih Joula.

Tako da... 30-50x utrošenih litara goriva po litri dobivenog goriva za krajnjeg potrošača, nakon opisa svih tih procesa, meni uopće ne zvuči kao neka nerealna cifra.

Poruka je uređivana zadnji put sri 16.9.2020 5:06 (Al Crane).
5 godina
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju
Feudalac kaže...
Al crane:

Google is your friend. Type well to tank energy efficiency.

 

Koliko... litara... goriva... treba... utrošiti/uložiti/skuriti... da... bi... se... iz... sirove... nafte... proizvela... jedna... litra... istog... (dizel/benzin)... goriva?

 

Zar je toliko teško shvatiti pitanje? Ili misliš da energija za proizvodnju goriva dolazi iz nekog drugog svemira?

Poruka je uređivana zadnji put sri 16.9.2020 5:16 (Al Crane).
5 godina
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju
Feudalac kaže...
Digitall:

Nafta je jeftina, relativno, samo zato što se vadi u enormnim količinama. Solarni paneli, baterije i sve drugo podložno je istim zakonitostima, krivulji učenja. Što veća proizvodnja to manja cijena.

Baterije nisu došle do današnje razine zato što je netko prije 50 godina poželio odbaciti naftu već je postojala potreba za prenosivim uređajima što je s vremenom dovelo do povećanja proizvodnje i pada cijena koje su prijvatljive i za druge namjene poput automobila i spremanja struje za potrebe mreže. Intrnet je razvijen za potrebe nuklearnog odgovora a postao je sredstvo komunikacije za sve. Nitko ne zna što budućnost nosi tako da je nezahvalno predviđati budućnost na temelju današnjeg znanja i tehnologije. Sve takve procjene su se pokazale pogrešnima.

Ono što nama treba je prihvatiti da je problem u energiji i postaviti jasna pravila do kada i kako možemo nastaviti po starom, a rješenja će se sama stvoriti putem. Ona, gotovo sigurno, neće biti ono što ti i ja možemo sada zamisliti.

 
Nešto mi šteka prevoditelj... hoćeš li mi molim te prevesti ovaj tekst?

Internationally, governments provide at least $775 billion to $1 trillion annually in subsidies, not including other costs of fossil fuels related to climate change, environmental impacts, military conflicts and spending, and health impacts. This figure varies each year based on oil prices, but it is consistently in the hundreds of billions of dollars. Greater transparency in reporting would allow for more precise figures.

When externalities are included, as in a 2015 study by the International Monetary Fund, the unpaid costs of fossil fuels are upward of $5.3 trillion annually – which works out to a staggering $10 million per minute.

Oil Change International’s most recent reporting looks at money for fossil fuel production only (including exploration, and extraction, and development) in the G20 governments – which includes many of the world’s most developed countries. These governments are providing support to oil, gas, and coal companies to the tune of $444 billion per year, between direct national subsidies, domestic and international finance, and state-owned enterprise investment.

http://priceofoil.org/fossil-fuel-subsidies/

16 godina
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju
Al Crane kaže...

Tako da... 30-50x utrošenih litara goriva po litri dobivenog goriva za krajnjeg potrošača, nakon opisa svih tih procesa, meni uopće ne zvuči kao neka nerealna cifra.

Na stranu sve ostale gluposti, daj da vidimo tu kalkulaciju.

8 godina
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju
Al crane:

Već ti je odgovoreno. 20% energetske vrijednosti izvađene nafte se potroši
Ja rekoh
8 godina
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju
Al crane:

Subvencije od 700 prema 6000 koliko je tržišna vrijednost sveukupne energije u svijetu daje 11%.

O nuspojavama treba razmišljati i na drugi način - fosilna goriva su produžila život za 30 godina. Time ne tvrdim da trebamo nastviti as usual, samo da se rasprava vodi na krivim premisama
Ja rekoh
5 godina
offline
Re: Jednostavnim zahvatom vjetroelektrane postaju
na kraju sve se vrti oko ugljika...život...nafta...grafen...što se tiče baterija...neka njima cijena pa čak i dimenzije ostanu iste...ali neka se makar kapacitet udvostruči to bi već bio dobar udarac u guzicu za ići naprijed...kad već pričamo o munjovozim:)...veći kapacitet... veći domet...manje potrebe za češčim punjenjem...slabiji punjači...više ciklusa...duži životni vijek baterije

mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
Moj PC  
0 0 hvala 0
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice