Njihova prva generacija skyactiv motora ima 14:1 omjer kompresije, dizeli i benzinci ; najveću kompresiju u benzinaca i najmanju u dizela. Sistem paljenje benzinskih otto motora kao dizelskih je gotovo sveti gral auto industrije. Gotovo svi veliki proizvođači su eksperimentirali sa time, jedino je mazda otišla najdalje i čini se da će uspjeti u tome, jer je to Mazda, ne zaboravit tko još jedino radi Wankela. Po mazdi wankeli imaju kod njih budućnost u hibridima, jer su im se pokazali kao dobar sistem ( ostaje problem brtvi/karika i dalje ). Ako griješim neka me se ispravi.
Još ima potencijala i u benzinskom motoru
- poruka: 59
- |
- čitano: 15.539
- |
- moderatori:
vincimus
Pa i nije se čuditi unaprijeđivanju benzinskih ili dizel motora, početkom ovog stoljeća (zaboravih godinu) sam pročitao da, mislim bijaše VW, radi na ispitivanju parnog stroja...
A što se tiče strujića, još prije 30-ak godina je postojala utrka solarnih auta preko Australije...
sumnjam da će završiti kao range extenderi električnih auta jer postoje bolje alternative.
mislim da je wankel na žalost mrtav, a i ako se vrati (sa HCCI-om eventualno) neće to više biti onaj divlji i neobuzdani sexyness
žalosno je što je europska autoindustrija nakon mazdine pobjede na le-mansu 1991 bila butthurt, pa su pritisnuli FIA-u da promijeni regulacije za wankela. da se to nije dogodilo, vjerojatno bi puno više proizvođača uložilo u razvoj.
da imam love ko blata ne bi me zanimali nikakvi paganiji, ferrariji i lamboti.. nekaj sa quad rotorom bi mi bio weekend car, jer nema zvuka do wankela
što se HCCI-a tiče, teško da se može reći da je sveti gral. definitivno cijenim mazdin entuzijazam, ali jako je upitno kakve će perfomanse/emisije imati u usporedbi sa turbacima manje kubikaže koji su drastično jednostavniji za razviti i usavršiti.
a u ne tako dalekoj budućnosti je i ovako i onako gotovo sa motorima na unutarnje izgaranje.
kako ovo neurozno zvuci, ko tasmanijska neman ispod haube...
Pričate o tome kao da je to taj motor koji je razvila Mazda. To je već barem 10 godina isprobano u praksi, posebno poznato kod Forda i šljaka vrhunski.
1-litreni 3-cilindrični EcoBoost ne samo da daje malu masu, veliku snagu, nego također daje vrlo niske vrijednosti CO2.
Provjerite kvarljivost i kilometražu, pa onda drvljem i kamenjem. Ali mi smo nevjerojatni, sve stručnjaci iz dupeta izvlače zaključke "po osjećaju".
https://www.jutarnji.hr/autoklub/testovi/test-ford-focus-1.0-ecoboost-mali-benzinac-za-puno-uzitka/679567/
Što se tiče skyactive X - meni zvuči fantastično, a glede trajnosti i pouzdanosti: ne bojim se ni najmanje. Mazda radi najpreciznije i najtrajnije ključne pokretne dijelove, jer su ispekli zanat na Wankelima. Naravno, u praksi ono što nas zanima a autor nas (unatoč zanimljivom opisu) nije upoznao je:
1. Koliku premium cifru ćemo morati (do)platiti u odnosu na "obične" benzince poput ovog gore, ili hibrida, i dali bi bio red da država koja drži do ekologije subvencionira takve pogone barem dijelom kao što subvencionira električna vozila. Naravno neće, jer država voli da trošimo mnogo benzina i uplaćujemo trošarine naknade i pedeve.
2. O kojoj snazi i potrošnji pričamo? Se je objašnjeno osim usporedbe sa konkurentskim motorima iste snage i zapremine. I tu treba uključiti i hibride. Jer oni bi trebali biti već polako mainstream u toj klasi u kojoj se novi motor mazde predstavlja kao novost.
Takvi motori 1.0-1.2l sa 3 cilindra, sa 80-100KS-a su super za otvorenu cestu po potrosnji,
od 5.5 do 6.5l.
Problem ostaje u gradu, puno kocenja, stajanja, semofora, tu potrosnja raste,
i tu se elektricni automobil najbolje pokazuje, odnosni hibrid.
150KS za otvorenu cestu i neogranicenu brzinu - strava.
Ali takav isti motor po gradu - trosak bez dna.
Ne bih se slozio, 80% grad.
Takvi motori 1.0-1.2l sa 3 cilindra, sa 80-100KS-a su super za otvorenu cestu po potrosnji,
od 5.5 do 6.5l.
Problem ostaje u gradu, puno kocenja, stajanja, semofora, tu potrosnja raste,
i tu se elektricni automobil najbolje pokazuje, odnosni hibrid.
150KS za otvorenu cestu i neogranicenu brzinu - strava.
Ali takav isti motor po gradu - trosak bez dna.
Ne bih se slozio, 80% grad.
Naravno. Ali uzmi u obzir kakvih panjeva od vozača ima, da će sa turiranjem i naganjanjem i potom kočenjem izrabiti lamele, diskove, i spaliti ulje uz potrošnju od 10 litara istim tim motorom. Po mogućnosti još i hladnim. I onda će auto i njegov motor biti krivci. Zaboravih navesti još jednu prednost ovih malih 1 litrenih motora: Vršni okretni moment postižu već kod 1400 okretaja i ide slično do 5000. Tako da nema nikakve potrebe za turiranjem, i u gradu im je svima standardna opcija start-stop. Istina, nema tog stroja koji može spasiti od povećane potrošnje dijelova i goriva u gradu (uključujući i hibride i potpuno električne), ali ipak s ovim manje zagađujemo. Mana je što nisu baš jeftiniji od agregata od 1,6-2 litre s kojima se natjeću. Pa ljudi rezoniraju:veće je jednostavnije konstruirano, manje brige i bolje se čuje. Za balkance dodatni plus: lakše se proda, jer nitko ne vjeruje rabljenim trocilindrašima.
1-litreni 3-cilindrični EcoBoost ne samo da daje malu masu, veliku snagu, nego također daje vrlo niske vrijednosti CO2.
Provjerite kvarljivost i kilometražu, pa onda drvljem i kamenjem. Ali mi smo nevjerojatni, sve stručnjaci iz dupeta izvlače zaključke "po osjećaju".
Je, odlični su, zato ih se proizvođači polako odriču. Bili su super dok se testiranja vrše u određenim uvjetima i u laboratoriju, no kad taj mlinček izađe na cestu te deklarirane vrijednosti CO2 možeš zaboraviti. Pogotovo kad Europa prelazi na novi sustav mjerenja koji će zahtijevati stvarne uvjete na cesti, a ne neki laboratorij, mali motori postaju neisplativi jer s malim obujmom i suludim turbipunjačima ne možeš dobiti COx i NOx vrijednosti kao s većim motorom i manjim turbopunjačem.
Bio je članak i na ozbiljnijim stranicama, jedino sam na brzinu našao sad u žutoj štampi, http://www.index.hr/auto/clanak/gotovo-je-sa-downsizingom-vracaju-se-veliki-motori/926737.aspx
ja ne bih ni htio imati turbaka...ali kompresor...
Stara narodna kaze:
Dobra su tri cilindra, ali cetiri je cetiri...
Nemres naroda zajebat
;)
ja ne bih ni htio imati turbaka...ali kompresor...
Pa turbo jest kompresor. Jedino je Mercedes svoje auto označavao kompresor, ali to je isto što i turbina.
1-litreni 3-cilindrični EcoBoost ne samo da daje malu masu, veliku snagu, nego također daje vrlo niske vrijednosti CO2.
Provjerite kvarljivost i kilometražu, pa onda drvljem i kamenjem. Ali mi smo nevjerojatni, sve stručnjaci iz dupeta izvlače zaključke "po osjećaju".
Je, odlični su, zato ih se proizvođači polako odriču. Bili su super dok se testiranja vrše u određenim uvjetima i u laboratoriju, no kad taj mlinček izađe na cestu te deklarirane vrijednosti CO2 možeš zaboraviti. Pogotovo kad Europa prelazi na novi sustav mjerenja koji će zahtijevati stvarne uvjete na cesti, a ne neki laboratorij, mali motori postaju neisplativi jer s malim obujmom i suludim turbipunjačima ne možeš dobiti COx i NOx vrijednosti kao s većim motorom i manjim turbopunjačem.
Bio je članak i na ozbiljnijim stranicama, jedino sam na brzinu našao sad u žutoj štampi, http://www.index.hr/auto/clanak/gotovo-je-sa-downsizingom-vracaju-se-veliki-motori/926737.aspx
Koliko ja znam, mislim da brkaš. Mali DIZELAŠI se neće razvijati, ne benzinci. Mali dizelaši su davali prevelike vrijednosti u odnosu na one u papirima.
Citat sa tvojeg teksta: "Naime, rigorozni europski standardi emisije štetnih plinova nakon Volkswagenove afere postaju nepremostiva prepreka za male motore. "
Volkswagenova afera bila ja sa DIESEL motorima.
ja ne bih ni htio imati turbaka...ali kompresor...
Pa turbo jest kompresor. Jedino je Mercedes svoje auto označavao kompresor, ali to je isto što i turbina.
Ne. Nije stvar u "označavanju". Inače se za kompresor kod amera kaže i "supercharger". Kompresor je pokretan zupcanikom, dakle stalno je u mehanickoj vezi s motorom. Zato jako brzo reagira na gas, no direktno, kao i klima, anlaser i slični privjesci radilice, oduzima određenu snagu motoru.
Turbo kompresor je pokretan ispušnim plinovima, dakle nema mehaničku vezu s radilicom, time je tromiji na gas jer bez dovoljne brzine i kolicine ispušnih plinova nema ni komprimiranja (poznata turbo rupa pri niskim okretajima), no praktički ne uzima snagu motoru.
ja ne bih ni htio imati turbaka...ali kompresor...
Pa turbo jest kompresor. Jedino je Mercedes svoje auto označavao kompresor, ali to je isto što i turbina.
ovaj narancasti ima turbinu, ovo sto vidis na haubi crnog je kompresor
2. O kojoj snazi i potrošnji pričamo? Se je objašnjeno osim usporedbe sa konkurentskim motorima iste snage i zapremine. I tu treba uključiti i hibride. Jer oni bi trebali biti već polako mainstream u toj klasi u kojoj se novi motor mazde predstavlja kao novost.
negdje sam čitao da se radi o 190ks što je skok od 30-ak ks u odnosu na prethodni 2.0 skyactiv. s obzirom da novi motor ima kompresor ilitiga više nije atmosferac, neki porast snage je bio za očekivati.
što se potrošnje tiče ne očekujem drastičnu razliku, eventualno niže emisije.
Pa turbo jest kompresor. Jedino je Mercedes svoje auto označavao kompresor, ali to je isto što i turbina.
pa i ne baš.. bitna razlika je što kompresor koristi mehaničku energiju "sa radilice", dok turbo koristi ispuh ilitiga koristi ono što bi i ovako i onak "bacio"..
To što ima crni je usisna grana za superpunjač i za poboljšano hlađenje. Ne postoji kompresor kao takav. U biti i superpunjač i turbopunjač su kompresori jer oni tlače zrak prije nego ulazi u cilindre. Razlika između superpunjača i turbopunjača je da prvi energiju dobiva preko remena iz motora, a drugi je dobiva tako što ispušni plinovi vrte lopatice.
Sad, svaka ta tehnologija ima svoje prednosti i mane, pitanje je što je bolje u kojoj situaciji.
Vidim da tu neki rade razliku, ali ja nikad nisam govorio kompresor nego superpunjač i turbo, tako da ok, kompresor je onda u biti superpunjač. Tomayto, tomatho.
2. O kojoj snazi i potrošnji pričamo? Se je objašnjeno osim usporedbe sa konkurentskim motorima iste snage i zapremine. I tu treba uključiti i hibride. Jer oni bi trebali biti već polako mainstream u toj klasi u kojoj se novi motor mazde predstavlja kao novost.
negdje sam čitao da se radi o 190ks što je skok od 30-ak ks u odnosu na prethodni 2.0 skyactiv. s obzirom da novi motor ima kompresor ilitiga više nije atmosferac, neki porast snage je bio za očekivati.
što se potrošnje tiče ne očekujem drastičnu razliku, eventualno niže emisije.
Pa turbo jest kompresor. Jedino je Mercedes svoje auto označavao kompresor, ali to je isto što i turbina.
pa i ne baš.. bitna razlika je što kompresor koristi mehaničku energiju "sa radilice", dok turbo koristi ispuh ilitiga koristi ono što bi i ovako i onak "bacio"..
A evo malo guglanja kaže:
Cijena:
Skyactiv-X shares nothing with the production Skyactiv-G engine, despite their similar specs. And where the G has variable valve timing on its intake and exhaust sides, the X upgrades to electronic actuation for both for finer control over valve events. (The G uses electronic control for its intake valve manipulation and hydraulic on the exhaust side.) Even so, Mazda insists that the X’s costs will fall nearer to the Skyactiv-G than to Mazda’s pricier 2.2-liter Skyactiv-D diesel engine, which requires expensive emissions equipment and a sturdier block design.
Snaga i potrošnja:
Mazda is predicting about 188 horsepower and 170 lb-ft of torque from the 2.0-liter Skyactiv-X. Today’s 2.0-liter Skyactiv-G engine, as fitted to the 3, makes 155 horsepower and 150 lb-ft of torque, putting the X on a similar plane as the uplevel 3’s 184-hp 2.5-liter four. Mazda further claims the X will be up to 30 percent more efficient than the smaller Skyactiv-G.
Bug, mogu ja ovo kroz gugltranslejt pa da isto budem nounar?
@overhaul
ma i dalje ne vjerujem tu cifru od 30% više efikasnosti.. RL testovi će pokazati.
BTW fora ovo sa elektronski kontroliranim usisnim ventilima.. nisam imao pojma da su i to implementirali.
@jozobozo
turbo je gotovo uvijek bolji, pogotovo novije naprednije verzije sa twin scrollom ili varijabilnom geometrijom. kompresori su praktički mrtva tehnologija.
jedini razlog zašto ga je mazda implementirala je kako bi u svakom trenutku bolje mogli održavati optimalne uvijete (temperaturu/pritisak/mješavinu) za rad HCCI-a.
To što ima crni je usisna grana za superpunjač i za poboljšano hlađenje. Ne postoji kompresor kao takav. U biti i superpunjač i turbopunjač su kompresori jer oni tlače zrak prije nego ulazi u cilindre. Razlika između superpunjača i turbopunjača je da prvi energiju dobiva preko remena iz motora, a drugi je dobiva tako što ispušni plinovi vrte lopatice.
Sad, svaka ta tehnologija ima svoje prednosti i mane, pitanje je što je bolje u kojoj situaciji.
Vidim da tu neki rade razliku, ali ja nikad nisam govorio kompresor nego superpunjač i turbo, tako da ok, kompresor je onda u biti superpunjač. Tomayto, tomatho.
jest da se radi o filmu, ali primjeti da je lik morao opalit NOS da bi sustigao ovoga, a nos ima ogranicen vijek trajanja...kompresor je em kul za vidjeti, em puno mocniji...jedan od razloga zbog kojeg zelim americki muscle car za sebe i zbog cega sam uvijek navijao za pontiac brand...ovako nesto ko iz filma bih htio za sebe, samo bih ja htio 4 usisa i pontiac gto judge 69...nazalost, nigdi ne mogu iskopat neku fotku takvog setupa...
jest da se radi o filmu, ali primjeti da je lik morao opalit NOS da bi sustigao ovoga, a nos ima ogranicen vijek trajanja...kompresor je em kul za vidjeti, em puno mocniji...jedan od razloga zbog kojeg zelim americki muscle car za sebe i zbog cega sam uvijek navijao za pontiac brand...ovako nesto ko iz filma bih htio za sebe, samo bih ja htio 4 usisa....
Dap, radi se o filmu, i to u kojem vozač čak prebaci iz rikverca u još jednu brzinu unatrag
pontiac g8 je zadnje sto su izbacili prije nego je gm ugasio brand...prilazem slicicu...u rangu je bmw m3, ali navodno puno zabavniji za voziti...chevrolet je na istoj bazi izbacio ss sedan, no chevrolet se povukao iz hrvatske, mozda i europe, ne znam...tako da gledam nekog forda bezze, ovo je vise ko neki mladenacki san...usput i ovaj g8 je imao neku zanimljivu tehnologijicu ispod haube, mini izvedbu kompresora u eleganci verziji...jedino usporedivo sa voznim svojstvima navedenih od europskih vozila je bmw e39 m5
Chevrolet se povukao iz EU 2013g. Niti je bio Amer jer su radeni na korejanskim platformama u Koreji te su u njih isli stari Opelovi motori.
Chevrolet se povukao iz EU 2013g. Niti je bio Amer jer su radeni na korejanskim platformama u Koreji te su u njih isli stari Opelovi motori.
to je bio rebrandirani daewoo.. nikakve veze sa američkim chevyjem to nije imalo, osim imena
Niti je to Chevy, rebrandani Holden, takvo nesto se ne moze kupiti kod nas. Kao sto je nine rekao vecinom svi Chevy su kod nas bili rebrandani Daewoo.
nosi naziv chevrolet ss sedan, i cak i nije skup, ispod 50.000$...trebalo bi ga se moci naruciti, bar u doba dok je chevrolet bio kod nas...
ja ne bih ni htio imati turbaka...ali kompresor...
Al bi zato volio imat taj zvuk haha :D
pogledaj cijeli video s ovim ss sedanom, imas scenu di lik prica kako kad te ljudi vide u njemu, misle: vidio ovoga, u rentacaru, necu mu ni dat da prodje...a onda spustis u nizu...
Ne bih se slozio, 80% grad.
Puno je to. Hibrid 75ks, autocesta, prosjecna brzina 120km/h, potrosnja 5.2l do 5.5l (ako radi klima/grijanje).
Po gradu kreni-stani-kreni sistem, sa maksimalnom brzinom od 50km/h je potrosnja od 2.3l do 3.6l.
A ultra kratke relacije, kad je motor zagrijan, ne potrosim 2-3km ni kap.
S tim da iz iskustva mogu reci da je stari B-Max sa 1l EcoBoost motorom sa 100ks bio zivahniji iznad 140km/h,
a potrosnja na otvorenoj je bila jednaka, dok u gradu ispod 6 nije cicao.