..
Po posljednjem IPCC izvješću (može se preuzeti po odjeljcima - ovo sve što navodim je uglavnom iz "Chapter 1: Framing..." ), trenutna koncentracija CO2 je oko 400 ppm, a u zadnjih 800.000 godina je ta vrijednost varirala između 200 i 300 ppma. U najgorem scenariju koji IPCC pretpostavlja, dakle vrlo vjerojatno da nastavimo ispuštati CO2 jednakom dinamikom kao dosad uz dodatan razvoj fosilnih goriva, odnosno bez implementacije ikakvih mjera za sprječavanje ispuštanja CO2, ta vrijednost bi do 2100. bila na više od 1500 ppma, dakle 5x više od one u zadnjih 800.000 godina. Taj scenarij znači da bi u tom periodu povećanje ..
.. problem koje podatke gledaš, što želiš 'dokazati' pa tako i statistika može svašta, dok se u neke brojke svašta može utrpati.
-npr ako govoriš o fosilnim gorivima i ako misliš na recimo automobile-transport.. problem, sudjeluje s 16% dok recimo agro ispušta 18%.. dakle poljoprivreda, ratarstvo-stočartstvo.. + naravno i dio transporta jer se sve to prevozi, traktori-kombajni itd.. kao i pogon muznih krava, kao i umjetna gnojiva-plin, kao prerada.. sve do polica trgovina i kupca-potrošača, osnovnih živežnih namirnica-hrane.. tj nešto nužno za život i time problem jer što god radiš s recimo potrošnjom auta, smanjenje ili promjena na elektro i dalje ostaje ovaj dio koji traži fosilna goriva, derivate, sve .. sve od nafte kao jedan od temelja kemijske industrije, pa preko plastike-gume što se koristi u baš svemu, svim granama industrije.. što će reć, ne može bez nafte, plastike, hrane.. ili prevedeno, da smanjiš automobilski dio i 100% potpunom eliminacijom i prelazom na recimo struju, opet ti ostaje ovaj dio fixni + ostale industrije-grane koje sudjeluju s 65% tj pošto je transport samo 16% to je max koji možeš uštedjeti co2 tim rješenjem, ne više..
.. a dodatno, ako zamjeniš fisilne-motore s elektro, time nisi eliminirao fosilna goriva potrošnju, nego samo promijenio agregat, dok struja i dalje mora doći iz nekog izvora koji bez nekih drugih opet ide iz fosilnih kao ugljen.. tj prije moraš imati ili solarno ili nuklearno .. nešto za zamjenu tj dodatnu-dovoljnu proizvodnju struje za ev .. no ima i prednosti, tj čak da je samo promjenjeno mjesto izgaranja umjesto auta u termocentrali bilo bi bolje jer bi se moglo kontrolirati emisiju, uklanjati u dimnjaku umjesto da svako vozilo auspuhom ispušta u gradski smog.. tj može biti prednost čak i kad potrošnja fisilnih ostane ukupno ista samo se promjeni 'mjesto' spaljivanja-ispuštanja co2.. no prije tog treba te kapacitete stvoriti-napraviti, mrežu-elektro sustav .. a to dodatno traži resurse, koji su pogodi.. opet plastika, guma, hrana, .. ili co2 kako god okreneš, baterije nisu posrali jednorozi, ne rastu na tratinčicama.. elektromotor ne troši fosile i ne stvara co2 ali za proizvodnju ga stvoriš kao za cijelu elektro industriju poluvodića i sl. što je nužno za nova el. vozila, pri čemu potrebe za naftnim derivatima kao plastika-guma i dalje ostaju iste ako gledamo neki automobil neovisno koji pogon-agregat u njega ugradimo i koje gorivo troši u vožnji.. sam auto je od lima-plastike, rade ljudi koji troše hranu, boje su kem.industrija, plasika je nafta itd.. tj auto benzinac ili elektro traži iste resurse za proizvesti (auto).. dok je samo razlika u potrošnji goriva ili struje u korištenju pri čemu opet ta struja može biti iz fosila.. i vrtimo se u krug, tj na papiru će neka brojka izgledati kul-dobro, no u stvarnosti će ostati isto-slično zanemarivo različito tj nije to način kako se može riješiti co2 (ako je uopće problem u količini co2..).
-može, npr nuklearkama, napraviti potrebnu količinu za npr eu, recimo da je to desetak-20-30? .. i da bi tad količine potrebnog energenta (stuje) bile dovoljne, no i dalje ti ostaje potreba za plastikom, hranom.. tj nafrnim derivatima, i dalje krave prđenjem ispuste co2, kao što to rade i biljke ovisno o danu-noći ili gnojivima.. a nuklearke mada ne troše fosile, za proizvodnju traže fosile, naftu-plastiku, boje-lakove, žice-čipove.. što misliš da se to radi od rogova jednorogih ili od co2-fosila .. tj svaka industrija, sve na svijetu ovisi o tome, hrana, biljke-životinje, sve, tj to su osnovni elementi u prirodi, od ameba-algi nadalje i više na emisije ili postotak co2 u atmosferi utječu morski planktoni koji ih recimo reguliraju kao resurs-hranu nego zamjena autića za autić.. isti ali druge boje, isti s drugim motorom.. isti auto, isti resursi u proizvodnji, isti ljudi i dalje jedu istu hranu kao i ćevape a to sve stvara co2.. ne samo autići benz-dizel.