hm ... izgleda da u tvrtki imaju krticu.
Muskova The Boring Company iskopala prvi tunel isp
- poruka: 31
- |
- čitano: 10.112
- |
- moderatori:
vincimus
Za neke stvari mu skidam kapu, al ovo je neviđeno preseravanje.
Gdje je tu neka inovacija, prevoz ljudi u "kapsulama" tunelima ispod zemlje postoji već preko 100 godina i obično se zove metro.
Za neke stvari mu skidam kapu, al ovo je neviđeno preseravanje.
Gdje je tu neka inovacija, prevoz ljudi u "kapsulama" tunelima ispod zemlje postoji već preko 100 godina i obično se zove metro.
Nije ti jasno da njega to zanima za izgradnju tunela na Marsu? A razvoj ce platiti tako da kopa tunele na Zemlji.
Inovacija bi takodjer trebala biti cijena, slicno kao i s raketama gdje je vec uspio skinuti dobar prijasnje cijene lansiranja. Mozda nesto slicno napravi i u tuneliranju.
Za neke stvari mu skidam kapu, al ovo je neviđeno preseravanje.
Gdje je tu neka inovacija, prevoz ljudi u "kapsulama" tunelima ispod zemlje postoji već preko 100 godina i obično se zove metro.
Šteta kaj za tebe nisu bili zauzeti svi nadimci. Post ti je totalno preseravanje i bezvrijedan.
Gdje je inovacija? Daj malo istraži projekt pa budeš vidjel gdje je inovacija.
Za neke stvari mu skidam kapu, al ovo je neviđeno preseravanje.
Gdje je tu neka inovacija, prevoz ljudi u "kapsulama" tunelima ispod zemlje postoji već preko 100 godina i obično se zove metro.
Nije ti jasno da njega to zanima za izgradnju tunela na Marsu? A razvoj ce platiti tako da kopa tunele na Zemlji.
Inovacija bi takodjer trebala biti cijena, slicno kao i s raketama gdje je vec uspio skinuti dobar prijasnje cijene lansiranja. Mozda nesto slicno napravi i u tuneliranju.
Stvar je u cijeni tunela. Gledao sam njegov intervju gdje je rekao da je njegov tunel oko 6x jeftiniji. A konačni cilj je da bude do 8x cjenovno povoljniji.
Muskov tunel je 6-8x jeftiniji... od čega? Postoji li link na taj interview, rado bih ga pogledao.
Musk može puno uštedjeti već time što sam proizvodi alate za bušenje i sam upravlja financiranjem projekta. Tunele uglavnom financira javna uprava ili država, a onda tu imaš 153 priljepaka koji primaju mito i ugovaraju abnormalne cijene pa je sve u startu puno skuplje. Nije to tako samo kod nas. Alati za bušenje su jako skupi i jako se brzo troše, a proizvođači istih debelo zarađuju. Zbog neefikasnosti sustava višestruke uštede su moguće bez ikakvih inovacija. Kako god bilo, ako su brojke točne svaka mu čast.
Zmijo, meni je bitno da iz tvog posta izvire sama esencija znanja i mudrosti. Hajde ti navedi koja je to točno inovacija, u čemu...u njegovim obećanjima da će smanjiti cijenu koštanja tunela za 10X!?
Svako ko je upoznat sa tehnologijom prijevoza i/ili izgradnje tunela je u onom videu mogao čuti hrpu stvari koje jednstavno ne piju vodu.
Kucao sam 40 minuta post i vidio da nema smisla uvlačiti se u raspravu oko ovoga, samo ukratko:
To što je opisao u videu, sa današnjom tehnologijom i da je ekonomski isplativo, nema jebene šanse!
Inače čovjeka stvarno cijenim zbog hrpe drugih stvari koje je napravio.
To što je opisao u videu, sa današnjom tehnologijom i da je ekonomski isplativo, nema jebene šanse!
To što ti misliš da nema šanse je upravo najjači dokaz njegove inovativnosti.
Sretno do prvog zemljotresa
Sretno do prvog zemljotresa
Osim što su tuneli najsigurnija mjesta kod zemljotresa.
Ako se već govori o L.A nisam siguran.
To što je opisao u videu, sa današnjom tehnologijom i da je ekonomski isplativo, nema jebene šanse!
To što ti misliš da nema šanse je upravo najjači dokaz njegove inovativnosti.
Mislim da su SpaceX, Paypal i Tesla ipak jaci dokaz njegove inovativnosti od mog pisanja ;)
To sto on prica može se izvesti uz danasnju tehnologiju samo ptoblem je sa finansiranjem. Da bi to bilo isplativo moraju napraviti ogroman tehnoloski iskorak u izgradnji tunela i transportnog sustava.
Mislim da vecina nije svjesna na koliko polja bi se morao napraviti jako velik tehnoloski iskorak da bi ono sto je on opisao bilo moguce. Prvi navijam za to da uspije u naumu, samo izrazavam sumnju.
Uzmimo krticu na primjer, trenutno postoji samo par tvrtki na svijetu koje prave krtice, i samo se s tim bave. Musk baci paušalnu ocjenu da on to moze unaprijediti 2-4 puta. Pored toga koliko temeljno poznaje tematiku govori to da ne zna da vec postoje krtice koje poslije busenja armiraju i betoniraju u kontinuitetu.
U principu on hoce napraviti zeljeznicke tunele, kojima bi se na nekim postoljima vozili automobili, a usporedo s njima i neki vagoni za ljude i bicikliste (kao sadasnji metro).
U sadasnjim metro i zeljeznickim mrezama sustavi upravljanja i sigurnosti su uzasno skupi i komplicirani, to bi za ono sto je predvidjeo Musk bila tek djecija igra. Kod njega bi svaki auto bio na zasebnom vozilu koje bi se ukljucivalo i iskljucivalo sa kolosijeka prema zelji tog vozaca. Pri tome predvidjeno je da se ta vozila krecu brzinom od 200 km/h. Za tu brzinu sva oprema koja se koristi je vrh tehnologije i skupa je, s tim da on tek treba isprojektovati opremu prema svojoj tehnologiji prijevoza te ju proizvesti, troskovi odose u nebo..
Spavas li mirno Musk Elone :)
To što je opisao u videu, sa današnjom tehnologijom i da je ekonomski isplativo, nema jebene šanse!
To što ti misliš da nema šanse je upravo najjači dokaz njegove inovativnosti.
I Oleg Butkovic bi sagradio ovakve tunele da ima neogranicen budzet nabrijanih investora za spalit.
Bio sam veliki zagovornik Elona Muska dok nije pokazao pravo lice proteklih godinu dana.
Ovaj bi i tunele i aute i naselio mars.... Pa dobro TKO JE TATA ovom liku?
To što je opisao u videu, sa današnjom tehnologijom i da je ekonomski isplativo, nema jebene šanse!
Inače čovjeka stvarno cijenim zbog hrpe drugih stvari koje je napravio.
Elon Musk nikad nece sletiti s raketom.
.
.
.
Elon Musk, cak i da sleti s raketom, nece ju moci ponovno lansirati.
.
.
.
Elon Musk, cak i da ju moze ponovno lansirati, nece to moci napraviti ekonomski isplativo.
.
.
.
Elon Musk...
Uzmimo krticu na primjer, trenutno postoji samo par tvrtki na svijetu koje prave krtice, i samo se s tim bave.
2002. je u svijetu postojalo samo par tvrtki koje su proizvodile rakete. Tadasnji internet guy Musk je bacio pausalnu ocjenu po ocjeni mnogih tad i unaprijedio to i vise od 2-4 puta.
Slažem se sa napisanim u potpunosti, to je u osnovi cilj svih kompanija koje su izvan rodijačkog sustava poslovanja :)
Moje je pravo izraziti sumnju, pogotvo kad je projekat predstavljen javnosti na razini na kojoj jeste, sa puno paušalnih ocjena i pogrešnih informacija.
Pored navedenih uspjeha imao je Musk i poduhvata koji se nisu slavno završili.
Uostalom probleme sa proizvodnjom Modela 3 vuku već preko godine i spalili su milijarde u tom procesu koji još nisu uspješno završili.
Ništa neobično za većinu startupa. Apple je dva puta bio na rubu bankrota.
Kriva usporedba, ovo kod nas je bila čista pljačka tamo se radi o pogrešno (osmišljenom/izvedneom) planu proizvodnje.
Probijanje budžeta i zadanog vremenskog okira koje dovede do potrošnje i gubitka milijardi dolara ne zoveš investicija nego noćna mora. Ta investicija je uzdrmala tvrtku toliko da se priča o bankrotu ukoliko se proizvodnja ne podigne na neki nivo do kraja godine.
Kad probiješ rok za projekt na svom poslu i uz put napraviš novo rješenje skuplje nekoliko puta nego što je bilo predviđeno, objasni to svom nadređenom kao investiciju. Good luck.
Tom Musku je izgleda idol iz djetinjstva Howard Stark.
Problemi koje ima u Tesli nisu konceptualni, ne pokušava proizvesti nešto neizvedivo, nego operativni, samo treba ubrzati proizvodnju, tako da će vjerojatno uspjeti. Katastrofična predviđanja dolaze uglavnom od neznalica i zlobnika, a novinari vole senzacije, pa će objaviti svašta.
Musk je najveći Teslin investitor, pa je sam sebi taj šef kojem treba objašnjavati.
Problemi koje ima u Tesli nisu konceptualni, ne pokušava proizvesti nešto neizvedivo, nego operativni, samo treba ubrzati proizvodnju, tako da će vjerojatno uspjeti. Katastrofična predviđanja dolaze uglavnom od neznalica i zlobnika, a novinari vole senzacije, pa će objaviti svašta.
Musk je najveći Teslin investitor, pa je sam sebi taj šef kojem treba objašnjavati.
Ja nisam napravio niti jednu tvornicu, ali vidim da ti imaš potencijala za tako nešto.
Dobro hendlaš probleme koji muče i najbolje menadžere danas, "...dovoljno je napraviti nešto što već postoji na puno bolji i jeftiniji način.", "...samo treba ubrzati proizvodnju...".
To je to od mene
Kriva usporedba, ovo kod nas je bila čista pljačka tamo se radi o pogrešno (osmišljenom/izvedneom) planu proizvodnje.
Probijanje budžeta i zadanog vremenskog okira koje dovede do potrošnje i gubitka milijardi dolara ne zoveš investicija nego noćna mora. Ta investicija je uzdrmala tvrtku toliko da se priča o bankrotu ukoliko se proizvodnja ne podigne na neki nivo do kraja godine.
Kad probiješ rok za projekt na svom poslu i uz put napraviš novo rješenje skuplje nekoliko puta nego što je bilo predviđeno, objasni to svom nadređenom kao investiciju. Good luck.
Mislim da ti imas krivu percepciju sto je gubitak i smatras da je to kao nesto sto je nestalo u crnoj rupi, izgubljeno, upropasteno.
Gubitak je samo razlika prihoda i rashoda.
Teslini budiuci i sadasnji dionicari ocito smatraju da je taj gubitak, tj. da su ti rashodi pametno ulozeni, inace ne bi dionica bila iznad 300 dolara.
Musk je najveći Teslin investitor, pa je sam sebi taj šef kojem treba objašnjavati.
- Musk je paravan.. da ga nema, trebao bi ga ''izmislit'..''. (radi ono što radi tko? npr NASA, država.. i financira se kao ne državnim novcem.. private enterprajz.. jer npr NASA to ne može/ne smije..). Sam Musk, što je? Ime, hype.. kao par milijardi drugih bezimenih ljudi koji bi jednako mogli sjediti u istoj fotelji da imaju takvo 'zaleđe'.. mogao bi ''ja'' biti Trumpić, Muskić.. jer nije on ništa ni izmislio, ni razvio, usavršio.. nego ekipa ispod njega, dok je npr u Teslu došao malo kasnije. On nije ništa smislio, ni najmanji šaraf na raketi/autu ili krtici za tunel.. nije ni piturao tunel 5-ruku.. :)) baš ništa. On je samo the Musk, brand. Nije nužno ni da postoji kao živa osoba, možemo npr staviti S.Jobsa (slike, animacije..) .. i jednako bi se priča mogla nastaviti.
-stvarni job obavljaju oni ispod, oni iznad.. za sad im ide OK.
Ovo što lamentiraš poznato je kao Kolumbovo jaje. Mogao je bilo tko, ali napravio je eto baš on. I tako pet-šest projekata. Kako to da nisi bar jedan od njih ti napravio?
-jel tema o meni-tebi? Čemu takav 'osobni napad'.. -argument?
-nije mi se dalo ili nisam za to plaćen, jesi li ti nešto od tog napravio itd.. ili nemam pravo iznositi svoj stav? Musk nije ništa od navedenog, samo the Musk, brand-hype. .. ili što je on recimo smislio, neki novi cpu-stabilizator rakete, bateriju, bušilicu?.. novi materijal, .. ne, on je samo foundraiser-manager, dobar u tome, odličan. Slično tako npr Bandić gradi ZG, fontane, ceste, škole.. dok stvarni job obave neki drugi, novac da netko treći. Bandić ima želju tunel do zagorja.. možda postane naš Musk? :)
-jel tema o meni-tebi? Čemu takav 'osobni napad'.. -argument?
Pa ti si sebe prvi spomenuo
mogao bi ''ja'' biti Trumpić, Muskić..
Ja sam se samo nadovezao.
-nije mi se dalo ili nisam za to plaćen, jesi li ti nešto od tog napravio itd.. ili nemam pravo iznositi svoj stav? Musk nije ništa od navedenog, samo the Musk, brand-hype. .. ili što je on recimo smislio, neki novi cpu-stabilizator rakete, bateriju, bušilicu?.. novi materijal, .. ne, on je samo foundraiser-manager, dobar u tome, odličan. Slično tako npr Bandić gradi ZG, fontane, ceste, škole.. dok stvarni job obave neki drugi, novac da netko treći. Bandić ima želju tunel do zagorja.. možda postane naš Musk? :)
Bandić je izuzetno sposoban, i Hitler je bio. No osim sposobnosti bitno je i da li radiš korist ili štetu. Kad je netko štetočina bolje je da je nesposobna štetočina.
Musk nije izumitelj, no od izuma koji stoje u ladici nema koristi bez managera.