To se benzin iz rezervara zapalio.
To se benzin iz rezervara zapalio.
Zar nije moguće baterije stavit u nekakav vatrootporni spremnik? Jednostavno da ako se i zapale da se požar ne proširi na ostatak automobila?
ovo je već drugi slučaj u kojem poznati električni automobili izgore u švicarskoj. dakle kriva je švicarska.
ovo je već drugi slučaj u kojem poznati električni automobili izgore u švicarskoj. dakle kriva je švicarska.
ovo mi zvuči kao zaključak grupe Borg na čelu s HR saborom
ovo je već drugi slučaj u kojem poznati električni automobili izgore u švicarskoj. dakle kriva je švicarska.
ovo mi zvuči kao zaključak grupe Borg na čelu s HR saborom
Naftni lobiji preko "neutralne" švicarske elektroprivrede pakiraju Rimcu i Musku.
Zar nije moguće baterije stavit u nekakav vatrootporni spremnik? Jednostavno da ako se i zapale da se požar ne proširi na ostatak automobila?
-aaa.. kako se već nisu sjetili.. -jesu. :)) no imaš jedan mali problem, temperatura i trajanje požara, čak i vatrogasci kad stignu, čekaju, čekaju.. dok se ne ugasi. :)) Alternativa bi bila nešto kao spejsšatl oplata, možda bi to pomoglo ali što tad s cijenom?
Kao da je prekopirana nesreća od prije od mjesec i kusur dana u Kaliforniji.
Najvjerovatnije je opet autopilot zakazao.
vjerojatno je isprogramirano da kad uoci biciklistu, skrene lijevo...programeru glavu otkinut i posrat mu se u grlo...
Zar nije moguće baterije stavit u nekakav vatrootporni spremnik? Jednostavno da ako se i zapale da se požar ne proširi na ostatak automobila?
Zatvorene su u vatrootporni spremnik - čeličnu kutiju koja je hermetički zatvorena, a sve skupa bi trebalo osigurati da u slučaju nesreće ne dođe do samozapaljenja baterija. Jesu li u tome uspjeli, tek će se vidjeti...
Ako do požara dođe na drugom mjestu pa onda izgori cijeli automobil, mislim da je u tom slučaju bespredmetno očekivati da baterije ostanu netaknute
često se zbiva da rasvjetni stupovi, betonske barijere, ograde, drveće, divljač, pitomač itd. oduzimaju prednost prometalima, a ne odgovaraju ni za što.
Zar nije moguće baterije stavit u nekakav vatrootporni spremnik? Jednostavno da ako se i zapale da se požar ne proširi na ostatak automobila?
Moguće je, ali kod sudara imaš i pitanje mehaničke čvrstoće. Baterije se mogu zapaliti iz tri razloga:
- ako u slučaju kratkog spoja ne reagira zaštita
- u slučaju oštečenja samih baterija
- u slučaju požara na drugom dijelu vozila
S obzirom na to da Tesla nema benzin ni druge zapaljive derivate, treći slučaj bi opet bio posljedica kratkog spoja. Obični automobili u slučaju sudara gase relej pumpe goriva, a električnima bi trebao biti ekvivalent gašenje struje, poželjno unutar spremnika s baterijama.
često se zbiva da rasvjetni stupovi, betonske barijere, ograde, drveće, divljač, pitomač itd. oduzimaju prednost prometalima, a ne odgovaraju ni za što.
Istina živa, ja sam jednim slučajem mirno vozio 120-130km/h lijepom zavojitom cestom i jedan neoprezni zid mi je iznenada izletio na cestu. Ja jednostavno nisam imao kud i puf pravo u zid.
Zadnje vijesti mog odvjetnika su da mu se odvjetnik pokojnog zida nije uopće javio. Ti bezobrazni zidovi su očito iznad zakona.
ps: vozio sam benzinca i nije se zapalio, doduše malo se raspao al se nije zapalio. Hebeš autiće na baterije
Obični automobili u slučaju sudara gase relej pumpe goriva, a električnima bi trebao biti ekvivalent gašenje struje, poželjno unutar spremnika s baterijama.
Ne možeš "ugasiti struju". Kao ni eliminirati energiju iz klasičnog goriva.
Ne kontam kako misliš "ugasiti struju" ?
Koliko ja znam nije problem u struji, nego je problem u baterijama. Materijal i kemijski elementi od kojih se baterije prave su osjetljive na visoke temperature i mehanička oštećenja te reagiraju burno.
Jedino rješenje vidim u tome kada bi se izmislile neke druge vrste baterija ili spremnika za električnu energiju od nekih drugih kemijskih elemenata koji ne bi bili toliko nestabilni u sudarima.
Ne možeš ugasiti u smislu da nema struje u baterijama, ali itekako možeš otpojiti izvor od ostatka instalacije. Stari Opeli su čak imali položaj akumulatora dizajniran tako da se kabel od minusa prekine u slučaju udarca u prednji lijevi kraj. Glavni uzrok požara nakon sudara nije gorivo, već potpuni ili djelomični kratki spoj, pa odspajanjem izvora struje značajno smanjuje što rizik od požara i kod električnog i kod ice vozila.
@Neuk, ovo ne bi smanjilo rizik od požara zbog oštećenja baterija, već zbog kratkog spoja izvan kutije s baterijama, nakon čega se požar širi na baterije.
Je, ali to je za ovu priču potpuno nebitno. Baterije su problem, ne ostatak vozila.
Sve se zna već godinama. Ne znam baš što ti nije jasno, vatrogasci diljem svijeta mijjenjaju postupke u takvim situacijama.
Što god je u ovom slučaju uzrok nesreće, kako god došlo do oštećenja baterija i slično posljedica je isto - gorenje baterije koje nije moguće jednostavno i brzo riješiti.
..
@Neuk, ovo ne bi smanjilo rizik od požara zbog oštećenja baterija, već zbog kratkog spoja izvan kutije s baterijama, nakon čega se požar širi na baterije.
- baterija je problem, ne požar izvan baterije.. jer nema što goriti osim goriva(benzin)/baterije (tj možeš sve staviti u npr lim.. bez ičeg zapaljivog, no ostaje baterija..).
- kako se baterija zapali, kratkim spojem ili probijanjem je u sudaru sporedno, može oboje. Fix je npr katapultirati je (karikiram), time spasiš automobil/putnike, ali zapališ nešto u okolici.. poljevati tekućim dušikom (to je samo hladi, ali ne gasi, struja voli niske temperature kao supravodljivost..) i sl... ostalo ne pomaže npr pjena jer nije potreban kisik, tj vatrogaci ne gase nego samo spriječavaju veću štetu dok se baterija ne 'potroši-isprazni'..
- jednostavno, baterija se ne smije zapaliti.. za sad nema fixa kad se zapali a spriječavanje npr nekim neprobojnim kavezom nije pretjerano praktično, karikirano, tad imaš tenk na cesti kojem nije smisao zaštititi posadu nego bateriju... Tesli je hype brzina-ubrzanje, drugima niska potrošnja, a to bi dalo suprotan učinak itd. itd.. Fizikalni zakoni na djelu, dok se ne pojavi nešto novo (možda nikad).
-meni je kao logičan/idući cilj, koji bi eliminirao problem baterija.. razvoj nekog generatora, pa do one fuzije u tegli koja je već bila 'otkrivena'.. :) .. i to bi bilo rješenje, osim što bi tad imali nuklearke na cestama.. :)
- tj. ne ovisiti o bateriji nego imati alternativni/pravi izvor dok je baterija tad samo stabilizator daleko manjeg kapaciteta pa time i posljedica (brže pražnjenje) tj normalan akumulator kakav već postoji je tad dovoljan. No pitanje što bi tad bilo s požarom, koji bi mogao trajati mjesecima, dok se fuzija ne ugasi, ili solarni paneli, dovoljno bi bilo zakloniti sunce nekim suncobranom, možda malo smiješno za vatrogasnu opremu ali radilo bi... :)) itd..
- ili, kad spominjem tenk, što s EV kamionima.. šbb-kbb..
Kad misle stavit ove znakove na svaki el. auto?
Možda kad izgori npr. kolona auta u tunelu ili dječji autobus.
Gotovo sve nabrojano vrijedi i za svaki obični automobil
spriječiti zapaljenje u glavnom baš i ne možeš, pogotovo kod udarca.
možda bi rješenje bilo integrirani sustav za gašenje (ABC pjena?) oko baterija koji bi ako ništa spriječio da se vatra širi (?), jer kada se razbukta auto može goriti satima.
ono što spominješ za odvajanje baterija od ostatka instalacije je moguće i ima smisla, ali je blago rečeno nezgodno
Gotovo sve nabrojano vrijedi i za svaki obični automobil
Možda za onaj sa punim gepekom baterija.
Kad misle stavit ove znakove na svaki el. auto?
Možda kad izgori npr. kolona auta u tunelu ili dječji autobus.
Oko 200,000 benzinskih automobila se zapali godišnje u USA, ali to nije vijest...
-par komada se (samo)zapale i kod nas, u STu.. neobično, nije povezano s gorivim, nego gradom :) možda i usa kontinent ima neki problem s požarima..
Oko 200,000 benzinskih automobila se zapali godišnje u USA, ali to nije vijest...
samo kaj se auti sa unutarnjim izgaranjem ne zapale čim se malo kvrcnu