Nissan Leaf prvi je električni automobil prodan u

poruka: 149
|
čitano: 24.347
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Nissan Leaf prvi je električni automobil prodan u ".
8 godina
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda
MrBlc kaže...

 Podatak da je autobus ekološki i ekonomski isplativ isključivo ako je u njemu više od 10 putnika vrijedi isključivo ako je autobus jedini vid javnog prijevoza u tom gradu jer ako putnik presjeda u više različitih sredstava prijevoza, onda ne možeš gledati svaki od njih odvojeno, već treba raditi ukupni izračun. Znači, normalizirati pređene kilometraže svih sredstava prijevoza i svih putnika na usporedive brojke i na isti način normalizirati podatak o isplativosti. Isplativost pojedine linije možeš promatrati isključivo ako znaš daljnje kretanje korisnika tih linija i ukupan efekt na sustav.

 

Je li ti WHO dovoljno snažna referenca: https://www.who.int/sustainable-development/transport/health-risks/air-pollution/en/

Low- and middle- income countries suffer disproportionately from transport-generated pollution, particularly in Asia, Africa and the Middle East. In part, this is due to the use of old and inefficient diesel vehicles and a lack of public and active transport networks.

 

Mislim, ne bi valjda oni iznosili floskule i nagađanja?

Pa super, sad samo nađi podatke za omjer duljine kombiniranog putovanja bus/vlak pa možemo dalje o ekologiji i isplativosti. Ili bar daj mašti na volju pa smisli best ili minimum case. Umoran sam od vađenja podataka za tvoju tezu.

 

Kaj se tiče članka s WHO, naveli su banalno i očito, to je takav članak, da oslanjanje na star i neefikasan autobus vodi u pojačano zagađenje, a aktivan transport je, nećeš vjerovati, pješačenje i bicikliranje! 

Ja rekoh
15 godina
odjavljen
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda
Feudalac kaže...

Pa super, sad samo nađi podatke za omjer duljine kombiniranog putovanja bus/vlak pa možemo dalje o ekologiji i isplativosti. Ili bar daj mašti na volju pa smisli best ili minimum case. Umoran sam od vađenja podataka za tvoju tezu.

Evo ti za početak jedno izvješće ZET-a: http://www.zet.hr/UserDocsImages/Dokumenti%20i%20obrasci%20za%20preuzimanje/Izvje%C5%A1%C4%87e%20za%20prvo%20polugodi%C5%A1te%202018.%20godine.pdf

Na žalost, ZET nema praćenje prevezenih putnik-kilometara po sredstvu prijevoza, što bi dalo bolju statistiku, ali i ukazalo na mogućnosti za poboljšanje prijevoza.

 

Ono što je vidljivo jest da su sva sredstva javnoj prijevoza u sustavu ZET-a u prvoj polovici 2018. napravila 21 658 692 km, odnosno, 2 881 514 000 mjesto km-a, to daje prosječni kapacitet od 133 mjesta.

Pri tom su se prevezla 139 801 000 putnika. To nam daje da na svaki kilometar prosječnog putovanja putnika dobijemo cca 5% iskorištenosti kapaciteta, što znači da se prosječna popunjenost od 50% postiže već pri prosječnoj duljini putovanja od 10 km, što i nije toliko teško za postići. Primjerice, za usporedbu, udaljenost među stanicama je reda veličine 2-3 km, a duljina autobusne linije 101 je 11 km u jednom smjeru.

 

Moram napomenuti da su tu grupirane brojke i za gradski promet i za promet za izdvojene gradove i općine gdje je iskoristivost znatno manja, pa su brojke za grad povoljnije.

 

Dakle, već na primjeru Zagreba je jasno da je iskoristivost javnog prijevoza značajno veća nego si ti u svojim projekcijama pokazao.

 

Feudalac kaže...

Kaj se tiče članka s WHO, naveli su banalno i očito, to je takav članak, da oslanjanje na star i neefikasan autobus vodi u pojačano zagađenje, a aktivan transport je, nećeš vjerovati, pješačenje i bicikliranje! 

Zanimljivo kako preskakanjem jedne riječi izbjegneš poantu. Tvrdnja WHO-a jasno navodi i nedostatak public transporta kao dio razloga za zagađenje.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda
MrBlc kaže...
Feudalac kaže...

Pa super, sad samo nađi podatke za omjer duljine kombiniranog putovanja bus/vlak pa možemo dalje o ekologiji i isplativosti. Ili bar daj mašti na volju pa smisli best ili minimum case. Umoran sam od vađenja podataka za tvoju tezu.

Evo ti za početak jedno izvješće ZET-a: http://www.zet.hr/UserDocsImages/Dokumenti%20i%20obrasci%20za%20preuzimanje/Izvje%C5%A1%C4%87e%20za%20prvo%20polugodi%C5%A1te%202018.%20godine.pdf

Na žalost, ZET nema praćenje prevezenih putnik-kilometara po sredstvu prijevoza, što bi dalo bolju statistiku, ali i ukazalo na mogućnosti za poboljšanje prijevoza.

 

Ono što je vidljivo jest da su sva sredstva javnoj prijevoza u sustavu ZET-a u prvoj polovici 2018. napravila 21 658 692 km, odnosno, 2 881 514 000 mjesto km-a, to daje prosječni kapacitet od 133 mjesta.

Pri tom su se prevezla 139 801 000 putnika. To nam daje da na svaki kilometar prosječnog putovanja putnika dobijemo cca 5% iskorištenosti kapaciteta, što znači da se prosječna popunjenost od 50% postiže već pri prosječnoj duljini putovanja od 10 km, što i nije toliko teško za postići. Primjerice, za usporedbu, udaljenost među stanicama je reda veličine 2-3 km, a duljina autobusne linije 101 je 11 km u jednom smjeru.

 

Moram napomenuti da su tu grupirane brojke i za gradski promet i za promet za izdvojene gradove i općine gdje je iskoristivost znatno manja, pa su brojke za grad povoljnije.

 

Dakle, već na primjeru Zagreba je jasno da je iskoristivost javnog prijevoza značajno veća nego si ti u svojim projekcijama pokazao.

 

Feudalac kaže...

Kaj se tiče članka s WHO, naveli su banalno i očito, to je takav članak, da oslanjanje na star i neefikasan autobus vodi u pojačano zagađenje, a aktivan transport je, nećeš vjerovati, pješačenje i bicikliranje! 

Zanimljivo kako preskakanjem jedne riječi izbjegneš poantu. Tvrdnja WHO-a jasno navodi i nedostatak public transporta kao dio razloga za zagađenje.

 Vidio sam ZETovo izvješće već prije ali obzirom da se nisu potrudili više - nisam to ni koristio. One podatke koje sam ranije spominjao za EU sam našao na drugim mjestima. Sumnjam da smo mi išta bolji obzirom na poziciju na kojoj stojimo u ovom pregledu: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Passenger_transport_statistics#Modal_split. Ova tablica je po meni jako bitna i pokazuje gdje je gro zagađenja i gdje treba prvo "udariti"

 

 

Kaj se tiče WHO-a, dva od tri su "moja", a treći baš nema smisla ako je zagađenje veće nego u bogatijim zemljama, a glavni uzročnik su autobusi, onda to znači da se oslanjaju znatno više na autobuse što je javni masovni prijevoz i što bi trebalo biti dobro. Bez daljnjih podataka, ta rečenica je neupotrebljiva. Kopaj malo dublje pa nađi neki primjer, kaj sad?

 

Ja rekoh
15 godina
odjavljen
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda
Feudalac kaže...

 Vidio sam ZETovo izvješće već prije ali obzirom da se nisu potrudili više - nisam to ni koristio. One podatke koje sam ranije spominjao za EU sam našao na drugim mjestima. Sumnjam da smo mi išta bolji obzirom na poziciju na kojoj stojimo u ovom pregledu: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Passenger_transport_statistics#Modal_split. Ova tablica je po meni jako bitna i pokazuje gdje je gro zagađenja i gdje treba prvo "udariti"

Znači, ZET-ovo izvješće ti sad nije po volji, pa ćemo ga zanemariti? Ako aljkavost ZET-ovaca ide nekoj tezi na štetu, ide na štetu upravo mojoj tezi, a čak je i takvo podržava uz prosječnu vožnju od 3-4 stanice po putniku (s obzirom na mogućnosti praćenja, pretpostavljam da se tu radi o prodanim kartama). 

 

Što se tiče tablice, slažemo se gdje udariti. Ne slažemo se kako ti napraviti, a ta tablica ne predstavlja argument za model kojeg ti zastupaš.

 

Feudalac kaže...

Kaj se tiče WHO-a, dva od tri su "moja", a treći baš nema smisla ako je zagađenje veće nego u bogatijim zemljama, a glavni uzročnik su autobusi, onda to znači da se oslanjaju znatno više na autobuse što je javni masovni prijevoz i što bi trebalo biti dobro. Bez daljnjih podataka, ta rečenica je neupotrebljiva. Kopaj malo dublje pa nađi neki primjer, kaj sad?

Općenito je prihvaćeno da javni prijevoz smanjuje zagađenje, ja sam se potrudio elaborirati na koje sve načine može doprinjeti smanjenju, a konkretan izračun ovisi od grada do grada i nije unirverzalno primjenjiv niti možeš bez konkretnih podataka za pojedinačni grad znati optimalnu organizaciju javnog prijevoza. Ne vjerujem da je to prihvaćeno jer je nekomu palo na pamet, bez validacije podataka, a ti si taj koji tvrdi da elektrifikacija mijenja omjere dovoljno da bi to opće znanje postalo netočno, međutim, jedino si uspio potkrijepiti za dizel autobuse vs električnih automobila, što je apsurdna usporedba jer ulaganje u javni prijevoz znači sve osim korištenja stare tehnologije.

 

S obzirom da ni opća prihvaćenost neke tvrdnje tebi ne predstavlja dovoljno dobar argument, potrudio sam se izvući podatke za Zagreb, grad koji nije među većima, ali je dovoljno velik da promet može značajnije utjecati na kvalitetu zraka u gradu, i ti podaci potvrđuju tezu. Ako želiš i dalje forsirati da teza nije točna ili da nije primjenjiva na EV, loptica je sad na tvojoj strani terena, pa očekujem kvalitetu podataka kojima ćeš to potvrditi u razini one koju si od mene tražio.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda
MrBlc kaže...

1. Znači, ZET-ovo izvješće ti sad nije po volji, pa ćemo ga zanemariti? Ako aljkavost ZET-ovaca ide nekoj tezi na štetu, ide na štetu upravo mojoj tezi, a čak je i takvo podržava uz prosječnu vožnju od 3-4 stanice po putniku (s obzirom na mogućnosti praćenja, pretpostavljam da se tu radi o prodanim kartama). 

 

Što se tiče tablice, slažemo se gdje udariti. Ne slažemo se kako ti napraviti, a ta tablica ne predstavlja argument za model kojeg ti zastupaš.

 

2. Općenito je prihvaćeno da javni prijevoz smanjuje zagađenje, ja sam se potrudio elaborirati na koje sve načine može doprinjeti smanjenju, a konkretan izračun ovisi od grada do grada i nije unirverzalno primjenjiv niti možeš bez konkretnih podataka za pojedinačni grad znati optimalnu organizaciju javnog prijevoza. Ne vjerujem da je to prihvaćeno jer je nekomu palo na pamet, bez validacije podataka, a ti si taj koji tvrdi da elektrifikacija mijenja omjere dovoljno da bi to opće znanje postalo netočno, međutim, jedino si uspio potkrijepiti za dizel autobuse vs električnih automobila, što je apsurdna usporedba jer ulaganje u javni prijevoz znači sve osim korištenja stare tehnologije.

 

S obzirom da ni opća prihvaćenost neke tvrdnje tebi ne predstavlja dovoljno dobar argument, potrudio sam se izvući podatke za Zagreb, grad koji nije među većima, ali je dovoljno velik da promet može značajnije utjecati na kvalitetu zraka u gradu, i ti podaci potvrđuju tezu. Ako želiš i dalje forsirati da teza nije točna ili da nije primjenjiva na EV, loptica je sad na tvojoj strani terena, pa očekujem kvalitetu podataka kojima ćeš to potvrditi u razini one koju si od mene tražio.

 1. Srčeko moje, broj prevezenih putnika bez podatka koliko su se dugo zadržali u sredstvu prijevoza ne govori baš ništa interesantno po pitanju efikasnosti. Tih 130 milijuna se moglo voziti jednu stanicu od 250 metara, a mogli su i svih 10 km od prve do zadnje. Znaš kako vele, pretpostavka je majka svih z... Ako baš trebamo nagađati, rekao bih da je teško očekivati da je Zagreb bolji od Londona, a oni tamo govore o prosječnoj popunjenosti vozila u dvadeseticama i trideseticama. Ja se toga ipak ne bih držao.

 

2. Nije sporno da javni prijevoz može pridonijeti smanjivanju zagađenja, ali kao što vidiš bazične brojke i svjetska iskustva govore da praksa baš i nije nešto po pitanju totalnih emisija iako je svakako prednost za gusto naseljena područja smanjiti lokalne emisije pod nosom. Međutim, čak i zemlje koje imaju fantastičan javni prijevoz balansiraju na 20% svih ostvarenih putničkih kilometara kroz javni prijevoz što je bolje nego ništa, ali je i dalje kap u moru u odnosu na automobile. Moraš uzeti osnovne fizikalne parametre za dobiti osjećaj gdje je kaj. Moram ti ponoviti da to za Zagreb ništa ne znači bez podatka o broju putnik-kilometara, čak i da imaju sve najnovije autobuse i prosjek Londona govorili bi o cca 20 putnika u busu što je 5,5 grama NOxa na 100 km po putniku što je efektivno lošije od prosječnog automobila benzinca euro 3 norme koji vozi samo vozača, a ako računamo prosječnu popunjenost automobila od 1,5 to ti govori da po cijeni emisija najnovijeg autobusa prevozimo 50 posto više putnika. Šta sad uzeti, kojim smjerom ići? Pojedine zemlje, odnosno gradovi razmatraju zabranu dizela u gradovima, ako je to još u temi, dolazimo upravo na ovu usporedbu - natprosječno popunjen bus je lošiji od automobilskog benzinskog prijevoza. Po onoj studiji kaj sam isto linkao tramvaji i vlakovi uz prosječnu evropsku popunjenost gutaju više energije od busa i to za dvostruko uz onda komparabilne emisije iz prosječnog miksa struje danas.

 

Kad na to staviš onaj podatak da u jednoj Švicarskoj ili Njemačkoj 80% i više ostvarenih putničkih kilometara ide na automobile, sve je poprilično jasno. Mi smo, zapravo, s trenutnom tehnologijom na priličnom optimumu, sve to može promijeniti jedino novi, čišći, izvor energije, više pješačenja i bicikliranja, kompletno novi dizajn naselja ili gradova koji će to podržavati i u kojem to može funkcionirati. 

Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put pet 22.3.2019 17:55 (Feudalac).
15 godina
odjavljen
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda
1.) Koje su to stanice udaljene 250m!? 10 km nije duljina tramvajske linije, već jedne od kraćih autobusnih. 3-4 stanice je poprilično kratka relacija i očekivati da se prosječni građanin na kupljenu kartu vozi manje od toga nije realno.

2.) Ne znam odakle ti podatak da se balansira na 20%, dok sam tražio statistiku nailazio sam na podatke od 40-50% van špice i 90% u špici. Taj podatak za Zagreb uopće ne djeluje nerealno jer bi to značilo upravo onih 10-ak km po putniku, što na grad veličine Zagreba uopće nije puno.


Tražiš podatke, pa kad ih dobiješ, onda ih nisi u stanju prihvatiti.
Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda
MrBlc kaže...
1.) Koje su to stanice udaljene 250m!? 10 km nije duljina tramvajske linije, već jedne od kraćih autobusnih. 3-4 stanice je poprilično kratka relacija i očekivati da se prosječni građanin na kupljenu kartu vozi manje od toga nije realno.

2.) Ne znam odakle ti podatak da se balansira na 20%, dok sam tražio statistiku nailazio sam na podatke od 40-50% van špice i 90% u špici. Taj podatak za Zagreb uopće ne djeluje nerealno jer bi to značilo upravo onih 10-ak km po putniku, što na grad veličine Zagreba uopće nije puno.


3. Tražiš podatke, pa kad ih dobiješ, onda ih nisi u stanju prihvatiti.

 1. Ima i kraćih, ima dužih. Prosjek je 450m, ali poanta je bila da iz ZETovih objavljenih podataka ne možemo ništa znati dok to netko ne istraži malo bolje. Vjerojatno je tramvajska vožnja kratka, ali prigradska koja ide do Velike Gorice, Dugog sela i slično je sigurno puno dulja. 

 

2. Nije 20% nego 20 putnika po vozilu. Evo malo stariji podatak, ali je služben - https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/occupancy-rates-of-passenger-vehicles-2/eu-occupancy-rates-of-passenger-vehicles. EU-14 je tada imao 17 putnika u autobusu, prosječno. 

 

Tražim vrlo specifične podatke i o njima drvim već tri ekrana ove rasprave - prosječan broj putnika u vozilu je ključan kako bi mogli utvrditi koji prijevoz je ekološki/energetski efikasniji. A to nisi našao, ćorak.

Ja rekoh
8 godina
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda
Feudalac kaže...

 1. Ima i kraćih, ima dužih. Prosjek je 450m, ali poanta je bila da iz ZETovih objavljenih podataka ne možemo ništa znati dok to netko ne istraži malo bolje. Vjerojatno je tramvajska vožnja kratka, ali prigradska koja ide do Velike Gorice, Dugog sela i slično je sigurno puno dulja. 

 

2. Nije 20% nego 20 putnika po vozilu. Evo malo stariji podatak, ali je služben - https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/occupancy-rates-of-passenger-vehicles-2/eu-occupancy-rates-of-passenger-vehicles. EU-14 je tada imao 17 putnika u autobusu, prosječno. 

 

Tražim vrlo specifične podatke i o njima drvim već tri ekrana ove rasprave - prosječan broj putnika u vozilu je ključan kako bi mogli utvrditi koji prijevoz je ekološki/energetski efikasniji. A to nisi našao, ćorak.

 Evo, konačno sam našao nešto korisno za Zagreb - https://bib.irb.hr/datoteka/605658.Analiza_tramvajske_mree_Grada_Zagreba.pdf

 

Prosječna duljina vožnje na gradskim linijama 2,6 km, a na svim ostalim 10,7 km. Putovanje (kombinirana vožnja) u gradu Zagrebu (1. zona) je 5,8, na prigradskim 16,9, a kad je kombinacija i prigradske i gradske onda je 22,9 km. Za sve ZET-ove prijevozne usluge, prosječno putovanje jednog putnika je 7,2 km. Iz ovog omjera proizlazi da je ogromna većina putovanja ostvarena u prvoj zoni jer sva ova dugačka putovanja jedva da su podigla prosjek za 1,3 km, odoka bih rekao da je omjer 90:10%.

 

Ovaj rad je relativno star pa uz dozu opreza što te i brojke iz tvog linka predstavljaju (broj putnika iz njihovog izvješća može biti kombinirani, a može biti da su putnika u autobusu koji je presjeo na tramvaj brojali dva puta, vjerojatno su neke linije promijenjene itd) pogledajmo šta bi ova prosječna duljina putovanja značila - 139.801.000 prevezenih putnika uz 2881514000 ostvarenih km-putničkih mjesta i prosječnu duljinu putovanja od 7,2 daje prosječnu popunjenost od 35-tak %. Vjerojatno je popunjenost tramvaja puno bolja, a autobusa lošija, jer bi tih 35%, što je za njihov prosječni autobus ujedno i 35 komada, bilo znatno bolje od europskog prosjeka koji sam linkao poruku ranije. (našao sam neki podatak - https://lider.media/aktualno/biznis-i-politika/hrvatska/zet-prevezao-09-posto-vise-putnika-zaposlio-1-4-posto-vise-radnika/ - skoro 70% svih putnika je tramvaju i čini se da se putnici dva puta broje, bez obzira na kombinirane vožnje). 

 

Edit: ovo je svakako argument da se treba što prije riješiti dizela u automobilima, bilo zamjenom za benzin/EV, bilo zamjenom za masovni prijevoz ili bilo što drugo. Sve skupa, evropski podaci pokazuju da EV automobil itekako ima smisla, bus/željeznica čak i ne toliko jer su već prilično efikasni i jako ovise o prosječnoj popunjenosti vozila, a da bi se najveći efekt postigao punjenjem/pokretanjem električnih vozila čistom strujom. Koju god mjeru htjeli provesti, osim kupovanja gomile autobusa, ćemo se načekati neko vrijeme zbog velikih ulaganja u infrastrukturu i prilagodbu korisnika. Ključno je, po meni, pojeftinjenje baterija, ako masovnošću uspiju skinuti cijenu na 80-90 dolara po kWh, električni automobil je tada konkurentan klasičnom i ostaje samo postupna izgradnja punionica.

 

 

Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put sub 23.3.2019 23:12 (Feudalac).
15 godina
odjavljen
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda
20 putnika po autobusu ti ne daje nikakav podatak ako ne znaš koliko autobus ima mjesta. Imaš autobusa od 16 mjesta i od 116 mjesta, a znatno veći autobus se na liniju stavlja samo onda kad je broj vožnji s malo putnika takav da je ušteda na manjem busu manja od troška posjedovanja istog.

Eventualno priča ima smisla ako pričamo o trošku vozača, što ima ekonomskog, ali ne i ekološkog utjecaja na računicu.

Brojke koje sam iznio nisu kompletne i traže određene pretpostavke, međutim, brojke koje si naknadno našao nisu daleko od mojih pretpostavki. Računaj i da se grad širi, pa imamo sve više sadržaja i sve više stanovnika na udaljenijim dijelovima grada.

Međutim, zaključak ti je nelogičan - umjesto onoga što možemo napraviti u kratkom roku, ti forsiraš ono za što si svjestan da ne možemo napraviti u kratkom roku.
Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda
MrBlc:

20 putnika po busu ili kaj već je prilično realna procjena. Po zetovoj pređenoj kilometraži i ostvarenim mjesto-kilometrima, prosječan bus im ima točno 99,7 mjesta. Nema previše smisla kupiti kombi od 12 mjesta ako će pola dana stajati gdje? Taksijem slati šofera do njega ili kaj. Zato to ne rade, imaju standardne autobuse od 50-60, od 100 i 150 mjesta koji su stalno u pogonu.

Drugo, po istom onom istraživanju o ZETu napisano je da im je veličina gradske mreže na donjoj granici, a vangradske ispod standarda što u praksi znači da im mreža pokriva samo najjače rute a sirenjem mreže na one manje prometne će samo pokvariti prosjek popunjenosti vozila. Za natjerati ljude u javni prijevoz on će prvo morati pokriti većinu potreba a onda treba deincentivizirati automobilski prijevoz. E sad, s kojom svrhom? Ako je za smanjenje gužvi ok dobro makar je automobil i tada u pravilu brži od busa. Ako je ekologija u pitanju, to baš nema smisla. 20 prosječnih putnika u onom prosječnom busu emitira 5 grama NOxa na 100 km po putniku. Automobil, benzinac, današnji kao i onaj rabljeni od prije 10 godina, s prosječnih 1,5 osoba na istoj ruti emitira znatno manje, usporedivo s busom na plin ili busom na struju iz sadašnjeg miksa generacije. Trošak toga uz malo prijetnje da će dizel biti zabranjen je nula kuna i zq 5 godina imaš automobilski prijevoz koji je jednako čist kao i javni prijevoz uz vožnju od vrata do vrata i prosječno veće brzine putovanja. Obzirom da se i u najboljim državama i dalje 80 posto kilometara ostvaruje u autima, auti su problem koji ne može biti uklonjen već samo poboljšan. Jedno se može dogoditi samo od sebe, a drugo traži enormna ulaganja u nešto što će u najboljem slučaju smanjiti gužve a po zagađenju će ostati isto. Uvijek se vratimo na čistoću energije kojom pokrećemo naš transport - sve se vrti oko toga.

Već sam rekao - najbrže i najjednostavnije i najjeftinije je nakupovati autobusa koliko treba. Bit će manje gužve, veće ukupno zagađenje. Za vlakove i neke druge mjere treba puno više truda, vremena i novca. Nije današnji sistem pao s neba jučer, on je optimum dosadašnjeg rada i dostupnih tehnologija. Svi bi se vozili autobusom / vlakom kad bi bilo ekonomski opravdano uvesti ga u svaku uličicu. A da to naprave, karta bi koštala tri put više nego je trošak automobila pa zato to nitko ni ne radi. Tržište nije glupo, uvijek dovodi do optimuma. Pravi posao vlasti je razviti ili poticati bolju tehnologiju obzirom da su rizici i troškovi preveliki za pojedince.
Ja rekoh
15 godina
odjavljen
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda
I opet se vrtimo u krug, i opet zanemaruješ činjenice, i opet navijaš emocijama. Ovo više nema smisla...
Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda
MrBlc:

Činjenice u ovoj raspravi jedino ja iznosim i radim priručne analize gdje je kaj po pitanju fizikalnih parametara. Jedini kojeg činjenice ne sprječavaju u forsiranju ideja si ti i ako si umoran od toga, rado ću prihvatiti kraj rasprave. Pusa
Ja rekoh
15 godina
odjavljen
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda

Nakon što si na temelju svojih priručnih analiza, temeljenih na osnovu usko selektiranih podataka, isforsirao si da branim nešto što se danas uzima zdravo za gotovo, to isto sam napravio uz podatke ZET-a, a s manjim pretpostavkama nego si ih ti radio u svojim analizama. Nakon toga dođeš sa idejom da su pogrešno brojali putnike, dok istovremeno mene optužuješ da mi je analiza temeljena na previše pretpostavki.

 

Jedina pretpostavka koju radim je da je prosječna vožnja narem 3-4 stanice, a koja je sasvim logična jer je za 1 stanicu neisplativo kupovati kartu, što znači da možemo sigurno pretpostaviti da 90 % putnika putuje 2 stanice ili dulje. Ako je omjer onih koji putuju više od 6 stanica i onih koji putuju 2 stanice 30:70, to već daje prosjek koji je sigurno iznad 3, što znači da je moja pretpostavka itekako utemeljena.

 

Da, točno je da povećanjem mreže gradskog prometa pada efikasnost istoga, međutim, radi se isto ono što se radi i korištenjem elektrane u predgrađe - povećava se broj autobusa u predgrađu, sa bi se smanjio broj automobila u centru grada. I opet, to širenje mreže ne mora ići u ekstrem - tamo gdje prostor dopušta se mogu graditi povoljne garaže koje bi funkcionirale po principu povoljnije pokazne karte koja obuhvaća parkiranje i javni prijevoz u istoj karti. Dodatno, na toj lokaciji bi se EV-ovi mogli i puniti. Je li bolje od udaljenijeg prigradskog naselja doći automobilom na okretište, ostaviti da se automobil puni i otići tramvajem u centar, nego u električnom automobilu se guzlati u gužvi, potrošiti dobar dio kapaciteta baterije na grijanje/hlađenje, mučiti se s traženjem parkinga, a ako trebaš dopuniti bateriju, tražiti i parking s punjačem? Da ne govorim da je na taj način i lakše dovesti i struju za punjenje i omogućiti jeftiniji parking zbog niže cijene nekretnina...

 

Što se tiče 80% kilometara ostvarenih automobilima, koliko od toga otpada na grad? Čitavo vrijeme pričamo o gradu, pa nam je kilometraža ostvarena na autocesti apsolutno nebitan podatak.

 

I po 100-i put u ovoj temi - ja ne govorim da javni prijevoz treba forsirati na štetu EV-ova, već da nam elektrifikacija pruža jedinstvenu priliku za implementaciju rješenja koje traži sinergiju različitih oblika transporta.

 

 

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda
MrBlc kaže...

Nakon što si na temelju svojih priručnih analiza, temeljenih na osnovu usko selektiranih podataka, isforsirao si da branim nešto što se danas uzima zdravo za gotovo, to isto sam napravio uz podatke ZET-a, a s manjim pretpostavkama nego si ih ti radio u svojim analizama. Nakon toga dođeš sa idejom da su pogrešno brojali putnike, dok istovremeno mene optužuješ da mi je analiza temeljena na previše pretpostavki.

 

Jedina pretpostavka koju radim je da je prosječna vožnja narem 3-4 stanice, a koja je sasvim logična jer je za 1 stanicu neisplativo kupovati kartu, što znači da možemo sigurno pretpostaviti da 90 % putnika putuje 2 stanice ili dulje. Ako je omjer onih koji putuju više od 6 stanica i onih koji putuju 2 stanice 30:70, to već daje prosjek koji je sigurno iznad 3, što znači da je moja pretpostavka itekako utemeljena.

 

[cut]

 

I po 100-i put u ovoj temi - ja ne govorim da javni prijevoz treba forsirati na štetu EV-ova, već da nam elektrifikacija pruža jedinstvenu priliku za implementaciju rješenja koje traži sinergiju različitih oblika transporta.

 

 

 Moja "uska" selekcija, po 16. put, je na štetu mog argumenta. Best case javni prijevoz, worst case osobni. Tipično je, za tvoju analizu, kako potpuno proizvoljno nagađanje o prosječnom broju proputovanih stanica javnog prijevoza uvodiš u raspravu koja bi trebala analizirati emisije/energiju potrebnu za putovanje jednog putnika po kilometru i to radiš i nakon što sam ti našao istraživački rad koji točno u desetinku kilometra kaže koliko daleko putuju zagrepčani. O čemu dalje s tobom?

 

Nisam ništa rekao o pogrešnom brojanju putnika, svaki je dobar, već da nije jasna metodologija pa otežava analizu - velika je mogućnost da su putnike iz busa koji presjedaju na drugi bus ili tramvaj brojali dva ili više puta što, NARAVNO, mijenja računicu ako je podatak kojim baratamo duljina kombiniranog putovanja. Dakle, opravdan oprez, verbaliziran, tako se to radi. I ti bi me zbog toga kritizirao. Jesi li pri sebi?

Ja rekoh
15 godina
odjavljen
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda

Kako to broj putnika u autobusu u gradu gdje autobus prometuje samo u prigradskom prometu ide na tvoju štetu?

 

Detaljnu analizu ćeš teško dobiti bez ciljanog istraživanja, a preliminarna pokazuje da prostora za poboljšanje svakako ima i po pitanju ekologije i po pitanje gužve, koja se opet odražava i na zagađenje i odražavati će se sve dok udio EV-ova ne pređe barem 75%.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda
MrBlc:

Autobusi u Zagrebu voze i po gradu, tvoj prvi post na temu Zagreba je spomenuo uoravo jednu takvu liniju. Prva zona koje se spominje u onom istraživanju uključuje puno veći prostor nego ga pokriva tramvaj. Gotovo polovica grada, sve iznad Maksimirske i Ilice nije pokriveno tramvajem (osim linije mihaljevac).

Ovo drugo, poboljšati se može, i treba, sve. Sudeći po eveopskim prosjecima, puki javni prijevoz nije rješenje, to dobro funkcionira (po pitanju ekologije) samo u velikim gradovima koji su ujedno gusto naseljeni. I opet je 80% kilometraže u autima. Auti su problem i rješenje, sada i još dugo u budućnost.
Ja rekoh
15 godina
odjavljen
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda

Naravno, ali recimo, upravo linija koju sam spomenuo spada među kraće linije, zbog konfiguracije terena je izvediva jedino autobusom, a putnika dovozi dvije tramvajske stanice od trga, pri čemu ima u krugu od 5 stanica nekoliko važnijih sjecišta tramvajskih linija, zbog čega je značajnija nego to ispada kad je gledaš kao zasebnu liniju.

 

Imam osjećaj da dolazimo bliže sporazumijevanju. Javni prijevoz nije jedino i zasebno rješenje, ali upravo tamo gdje je velika gustoća naseljenosti je nezamjenjiv, a tamo je ujedno i zagađenje najveći problem. Kod automobila je najveći problem što često prometuju na relacijama koje uključuju i rijeđe naseljena područja i gušće naseljena područja, pri čemu na rijeđe naseljenim područjima, gdje je i zagađenje manje, mogu tom zagađenju doprinijeti manje od javnog prijevoza, međutim, na gušće naseljenim područjima doprinose više i zagađenjem i stvaranjem gužve, koja opet povećava zagađenje sve dok se ne ostvari značajan prelaz na EV. S obzirom da značajniji prelazak na EV predstavlja dugoročnije rješenje, ako bismo za kratkoročno rješnje zabranili promet ICE-u tamo gdje je naseljenost veća, opet bismo morali ponuditi alternativu u vidu prihvatljivijeg javnog prijevoza jer je nerealno očekivati da će takva mjera masovno potaknuti prelazak na EV (prije će se centar getoizirati) ili čekati da EV postane dovoljno raširen da takva mjera bude provediva, što je opet sporije rješenje.

 

Jedna od alternativa je i ono što je netko predložio da se rade garaže kako bi putnici iz automobila mogli od neke točke nastaviti javnim prijevozom, međutim, konfiguracija terena, trenutno stanje izgrađenosti i cijena zemljišta ne dopuštaju takvo rješenje svugdje, pa je autobus koji će možda malo više zagađivati u rijeđe naseljenom području i prevesti putnika do efikasnije mreže javnog prijevoza u gušće naseljenom području kompromisno riješenje koje je moguće ostvariti puno ranije tamo gdje postoji politička volja.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
6 godina
offline
Nissan Leaf prvi je električni automobil prodan u

Što mislite na ovu ideju, da većinu osobnog i javnog prijevoza zamjene autonomni elektro automobili (gdje je to moguće naravno)? Koji međusobno komuniciraju za optimalno stanje u prometu?

Poruka je uređivana zadnji put sri 27.3.2019 15:54 (love2ml86).
 
0 0 hvala 0
15 godina
odjavljen
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda

To je super za unutarkvartovski prijevoz, ali na glavnim pravcima prema centru je i dalje manja protočnost. Dodatni problem je tamo gdje postoji velika usmjerenost prometa u određenim intervalima.

 

Najveći problem je što je rok potreban za ostvariti takav oblik prijevoza daleko veći od opcija o kojima tu raspravljamo.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda
love2ml86 kaže...

Što mislite na ovu ideju, da većinu osobnog i javnog prijevoza zamjene autonomni elektro automobili (gdje je to moguće naravno)? Koji međusobno komuniciraju za optimalno stanje u prometu?

 Tijekom ove rasprave sam posjetio stranicu mercedesa koji proizvodi autobuse koje koristi i naš ZET, a vjerojatno i ostali gradski prijevoznici. Tamo navode da je nešto preko 50% TCO-a (total cost of ownership)  za model koji ima 100 putničkih mjesta - trošak vozača. Računica se odnosi na evropske uvjete, ali nismo ni mi tako daleko, što znači da nekakvi minibusevi, kombiji itd koji bi, gledano po troškovima goriva i emisija štetnih tvari, efikasnije pokrivali manje prometne linije trenutno nisu isplativi. Za očekivati je da će pojava autonomne tehnologije drastično promijeniti krajobraz po pitanju javnog prijevoza, a lako moguće i osobnog, privatnog.

 

Okvirno računajući, jedan prosječni golf (otprilike najmasovnija klasa automobila u EU) košta 150.000 kuna naviše. Projektiran je za 250 tisuća kilometara što je u našim uvjetima 20 godina. Slažemo se da je za otpad nakon 20 godina i praktično bezvrijedan? To je oko 40 tisuća na registraje, još pet setova guma po barem 1500 kuna i goriva u najboljem slučaju 2500 * 6.5 = 16000 litara po cca 10 kuna = 160000. Sve skupa 150000 + 40000 + 6000 + 160000 = 356000 plus nekakvi servisi kojih će se nakupiti za još barem 20.000 kuna, plus kamata. Govorimo o cca 400.000 kuna za 250k km ili 1,6 kuna po kilometru. Uber traži 3 kune po kilometru, vozač plus provizija. Kada bi pogon bila struja + autonomni sustav, trošak pada na kunu plus zarada operatera, svakako dvostruko manje nego u sadašnjim uvjetima. Bus bi pod istim uvjetima imao troškove od 6 kuna po kilometru ili 60 lipa po putniku za 10 putnika, odnosno 30 lipa za 20 putnika plus kamate, servis i profit, ako se radni vijek autobusa protegne na milijun kilometara, još manje. 4-5 kuna prosječna vožnja u Zagrebu po tržišnoj cijeni. 10 kuna ako hoćeš od vrata do vrata, bez kupovanja parkirnog mjesta/garaže. Brutalno.

Ja rekoh
8 godina
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda
MrBlc kaže...

Naravno, ali recimo, upravo linija koju sam spomenuo spada među kraće linije, zbog konfiguracije terena je izvediva jedino autobusom, a putnika dovozi dvije tramvajske stanice od trga, pri čemu ima u krugu od 5 stanica nekoliko važnijih sjecišta tramvajskih linija, zbog čega je značajnija nego to ispada kad je gledaš kao zasebnu liniju.

 

Imam osjećaj da dolazimo bliže sporazumijevanju. Javni prijevoz nije jedino i zasebno rješenje, ali upravo tamo gdje je velika gustoća naseljenosti je nezamjenjiv, a tamo je ujedno i zagađenje najveći problem. Kod automobila je najveći problem što često prometuju na relacijama koje uključuju i rijeđe naseljena područja i gušće naseljena područja, pri čemu na rijeđe naseljenim područjima, gdje je i zagađenje manje, mogu tom zagađenju doprinijeti manje od javnog prijevoza, međutim, na gušće naseljenim područjima doprinose više i zagađenjem i stvaranjem gužve, koja opet povećava zagađenje sve dok se ne ostvari značajan prelaz na EV. S obzirom da značajniji prelazak na EV predstavlja dugoročnije rješenje, ako bismo za kratkoročno rješnje zabranili promet ICE-u tamo gdje je naseljenost veća, opet bismo morali ponuditi alternativu u vidu prihvatljivijeg javnog prijevoza jer je nerealno očekivati da će takva mjera masovno potaknuti prelazak na EV (prije će se centar getoizirati) ili čekati da EV postane dovoljno raširen da takva mjera bude provediva, što je opet sporije rješenje.

 

Jedna od alternativa je i ono što je netko predložio da se rade garaže kako bi putnici iz automobila mogli od neke točke nastaviti javnim prijevozom, međutim, konfiguracija terena, trenutno stanje izgrađenosti i cijena zemljišta ne dopuštaju takvo rješenje svugdje, pa je autobus koji će možda malo više zagađivati u rijeđe naseljenom području i prevesti putnika do efikasnije mreže javnog prijevoza u gušće naseljenom području kompromisno riješenje koje je moguće ostvariti puno ranije tamo gdje postoji politička volja.

 Jako dobra poruka. Slažem se.

 

Sa garažama je malo zapetljano, to su velike kapitalne investicije samo zato da bi se ljude natjeralo u bus/vlak. Često je problem i sama lokacija, možemo ugrubo reći da su sve dobre lokacije već zauzete nečim. Meni se sviđa primjer Freiburga u Njemačkoj, jest da im je dugo trebalo i da su imali povoljan start u vidu zbijenog, gusto naseljenog mjesta, ali su primjer ne samo Nijemcima nego i šire. Oni su postupno uveli zone smirenog prometa gdje se ne smije voziti brže od pješaka, parkirališta i slično su kompletno potjerali s trgova i većine ulica, ali vlak i bus pokrivaju sve, mislim da im je izvan špice polaznost busa svakih 20 minuta maks, a samo vlak pokriva 80% kuća-posao linija uz maksimalno 15 minuta pješačenja. I efikasni su, navodno da su im subvencije svega par postotaka na ukupni trošak. 

 

U Brazilu je isto izveden vrlo uspješan eksperiment u Curitibi. Grad od 1,9 milijuna se kompletno oslanja na autobus, prvi su uveli https://en.wikipedia.org/wiki/Bus_rapid_transit, autobusi koji se za rashod postaju biblioteke i slično, svej je podređeno pješacima, svaka parcela mora imati određen broj drveća, zadržati svu kišu koja pada plus milijun drugi stvari. Vrlo napredno, a jeftino, pobrali su silne nagrade kaj se tiče kvalitete života, održivog razvoja i tako redom. https://en.wikipedia.org/wiki/Curitiba

 

 

Ja rekoh
15 godina
odjavljen
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda

Pa u tom smjeru i moja ideja ide, samo je to još razrađeno na n-tu i za većinu gradova traži godine i godine planiranja, ali za početak barem možemo krenuti u tom smjeru.

 

S obzirom da sam po prirodi skeptik, vjerojatno ostavljam dojam kao da sam protiv EV-a, međutim on jest budućnost, samo je pitanje kad tu budućnost možemo imati, koje će probleme donijeti/ostaviti i što možemo napraviti u međuvremenu. To me motiviralo da u svojoj ideji idem upravo na što veće prometno rasterećenje gušće naseljenih dijelova grada.

 

Što se samih garaža tiče, to je upravo onaj primjer koji sam naveo - garaža na okretištu tramvaja u Novog Zagrebu još ima smisla (da ne govorim o eventualnom produljenju linije i okretištu s garažom na udaljenijoj lokaciji na kojoj je nekretnina još jeftinija, a ima pristup s neke važnije prometnice s boljim protokom), dok je na Britancu fizički nemoguća.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
16 godina
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda
MrBlc kaže...

Što se samih garaža tiče, to je upravo onaj primjer koji sam naveo - garaža na okretištu tramvaja u Novog Zagrebu još ima smisla (da ne govorim o eventualnom produljenju linije i okretištu s garažom na udaljenijoj lokaciji na kojoj je nekretnina još jeftinija, a ima pristup s neke važnije prometnice s boljim protokom), dok je na Britancu fizički nemoguća.

Zagreb ima malo specifičan problem čak i u odnosu na standardnu našu nemogućnost planiranja bilo čega  a taj problem se zove imenom i prezimenom Milan Bandić. Nije on za sve kriv, doduše, ali barem bi malo veći humanist želio pretvoriti Zagreb u grad za ljude, umjesto u veliki parking sa satnicom.

Da se uopće želi grad bez prometa u centru, jednostavno se garaže ne bi gradile.

 

Umjesto toga, prije ili kasnije će se dogoditi i garaža ispod HNK, pa onda nije nemoguće niti ispod Britanca ili (zašto ne, skoro pa da i nije karikatura) ispod katedrale...

Gledam te!
8 godina
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda
Veliki brat:

Slažem se s tobom, ali ipak moram reći da Bandić nije baš neki izuzetak. Problem o kojem ovdje raspravljamo je poprilično skriven, nije previše jasan ni ljudima iz prometne struke, a da očekujemo nekakvo strateško razmišljanje po pitanju energije od gradonačelnika prosječnog gradića iz pripizdine poput Zagreba, političara opće prakse, je malo previše. Na stranu korupcija i interesne sfere kao širi pojam, Bandić je sasvim sposoban političar za naše uvjete. Ovakvi zahvati ne mogu doći od političara s mandatom od četiri godine i to je problem širom svijeta. Događa se ono što je tržišno ostvarivo i politički oportuno, automobili su razvojem tehnologije i okrupnjavanjem industrije postali zbilja dostupni svakome, a njihova praktičnost je nenadmašna. Ako ljude pokušaš potjerati iz automobila dobit ćeš opravdani revolt pa im se zauzvrat mora ponuditi više opipljivih benefita da bi oni dragovoljno odustali od automobila. A to sve košta enormne iznose koje nitko nema pri ruci plus vrijeme koje prolazi prebrzo...
Ja rekoh
8 godina
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda
MrBlc:

Pa i ja sam skeptik, a imajući u vidu sve što bi trebalo napraviti, skloniji sam vjerovati da će se promjena dogoditi “sama od sebe”, elektrifikacijom prometa, a ne djelovanjem tisuća i tisuća gradakih vijeća, gradonačelnika i slično. Pojednostavljeno, karikirano, ako Merkelica kaže VWu da je budućnost u struji, svi ćemo imati struju i bok.
Ja rekoh
16 godina
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda
Feudalac kaže...
Ovakvi zahvati ne mogu doći od političara s mandatom od četiri godine i to je problem širom svijeta. Događa se ono što je tržišno ostvarivo i politički oportuno, automobili su razvojem tehnologije i okrupnjavanjem industrije postali zbilja dostupni svakome, a njihova praktičnost je nenadmašna. Ako ljude pokušaš potjerati iz automobila dobit ćeš opravdani revolt pa im se zauzvrat mora ponuditi više opipljivih benefita da bi oni dragovoljno odustali od automobila. A to sve košta enormne iznose koje nitko nema pri ruci plus vrijeme koje prolazi prebrzo...

Ne, nije izuzetak. I da, sasvim je sposoban za naše uvjete. Samo je politolog i kao što sam rekao, nije humanist (ali je zato izraziti populist, pa smo tu di jesmo).

 

No griješiš u vezi mandata, odn. što se za jednog mandata hoće i može. Evo i primjer kako se može, samo naravno, to uključuje ideju, znanje, želju i dobru volju.

(kome se ne da čitati sve, može krenuti od rečenice "Lerner’s first project in 1972 earned him an early reputation as an enforcer.")

 

Zašto forsiram to? Zato što ljudi zapravo ne žele auto u gradu, samo to ne znaju.

Svi znamo da je do pred pedesetak godina na Harmici (današnjem Jelačić placu) bilo parkiralište.

Danas ga nema i hrpa je ljudi tamo svaki dan i do kasno u noć...

Zonu bez automobila bi trebalo proširiti barem do džamije s jedne i HNK s druge strane i od Glavnog kolodvora sve do Gornjeg grada, iako bi ja osobno to rado vidio na potezu od Kvatrića do Trga Republike Francuske.

Umjesto toga imamo garažu cvjetni (najnakaradniju od svih), pa dvije u Tkalčićevoj, pa Langić, pa Importanne galerija, pa Jurišićeva, pa Tuškanac, pa Importanne centar, pa Ilica, pa... Ono, lista je beskonačna, a sve s nevjerojatnom idejom kako će se gradnjom garaža riješiti problem prometa u centru grada.

Da mi je znati koji se retardirani idiot toga sjetio - smanjiti gužvu dovlačenjem još većeg broja automobila u centar?!

 

IMHO, čak i uz EV-ove, to ne bi bio ugodan grad, ovakav kakav je sad.

Ali jbga, ja vozim bajk na posao i po ovim hladnijim vremenima, vjerojatnije je da sam ja taj koji nije normalan, nego Bandić... 

Gledam te!
15 godina
odjavljen
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda
Na promjenu samu od sebe zaboravi. Već sad se vuku konci, od ekoloških naknada, do poticaja. Kad se već politikom utječe, onda bi barem trebalo nastojati izvući najbolje što možemo.
Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda
Veliki Brat kaže...

 

No griješiš u vezi mandata, odn. što se za jednog mandata hoće i može. Evo i primjer kako se može, samo naravno, to uključuje ideju, znanje, želju i dobru volju.

(kome se ne da čitati sve, može krenuti od rečenice "Lerner’s first project in 1972 earned him an early reputation as an enforcer.")

 

Zašto forsiram to? Zato što ljudi zapravo ne žele auto u gradu, samo to ne znaju.

Svi znamo da je do pred pedesetak godina na Harmici (današnjem Jelačić placu) bilo parkiralište.

Danas ga nema i hrpa je ljudi tamo svaki dan i do kasno u noć...

 

 Pa to je ono što ja cijelo vrijeme navijam. Međutim, treba biti realan i primjetiti jednu sitnicu - znatno je lakše provesti vlastite ideje u djelo kad državom vlada vojska koja te postavi na mjesto lokalnog "šerifa". Srećom pa je ispalo dobro. Diktature imaju tu nezgodnu osobinu da nekad mogu biti jako efikasne. 

 

Da, zagrepčani između tri glavne istok-zapad linije plus malo sjevernije i malo južnije, uopće ne trebaju automobil. Međutim, ako dolaziš iz daljeg, nemaš gdje ostaviti auto pa presjesti; izvangradske linije pa i dio prve zone imaju relativno lošu ili nikakvu dostupnost javnog prijevoza i onda cijela koncepcija centra kao pješačke zone, nažalost, pada u vodu. Jako puno ljudi bježi iz Zasgreba u okolna mjesta, duljina putovanja je ista, nerzvoza, cijene i kvaliteta života bolje.

Ja rekoh
16 godina
offline
Re: Nissan Leaf prvi je električni automobil proda

Rješenje je ultrajednostavno i već viđeno - garaže se grade na rubovima tih zona i parkirna karta vrijedi za javni prijevoz unutar pješačke zone. 

Naravno, čitava priča postaje bespredmetna uz autonomna vozila koja te dovedu i sama se vrate natrag, pa ponovo dođu po tebe...

BTW, da Bandinjo odluči napraviti tako nešto i treba mu pola godine umjesto vikenda, misliš stvarno da bi se itko ozbiljno pobunio? 

Gledam te!
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice