Norvežani su ludi za električnim automobilima

poruka: 122
|
čitano: 22.649
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Norvežani su ludi za električnim automobilima".
7 godina
offline
Norvežani su ludi za električnim automobilima

To je sva pamet u vezi EV.
Lijepo ideja, ali teško da će netko iskeširati oko 180 000 kuna za malo gradsko auto koje se puni 0-100% jedan čitav dan.

Mane su: visoka cijena, malen prostor, upitan komfor, dugo punjenje, ograničen radijus kretanja, limitirana mjesta na kojima možeš puniti, snaga (s obzirom da teži blizu 2 tone a ima oko 80 KS?)


Što je jedan kolega naveo Imotski kao primjer "zaostale" sredine i mercedesa... Pa da u dalmatinskoj zagori imaš posijane brze punjače svako 20 kilometara i da je cijena novog automobila jednaka cijeni novog istovijetnog ICE automobila, siguran sam da bi spomenik dizali Nikoli Tesli a ne Mercedesu 

 
1 4 hvala 0
5 godina
neaktivan
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
Vortac kaže...

 

Što se tiče dužih putovanja, imam još jednog benzinca. Premda zapravo dosta rijetko idem na auto-putovanja duža od 100 km, a taj domet bez problema pokriva i Zoe.

 Pokriva u jednom smjeru, na autoputu pri 100-120km/h s klimom ili grijanjem domet Zoea pada ispod 200km. Znači Zagreb-Karlovac i nazad u jednom danu je već lagani problem. 

 

Elem, u svoju računicu o isplativosti EVa bi onda trebao uzet barem i dio troškova tog drugog benzinca kojeg moraš paralelno održavati, osiguravati itd. Da si za iste novce kupio Megane 115dCi (ili za pola od toga Clio) ne bi ti više trebao taj drugi benzinac i imao bi puno bolji/veći/kompletniji/praktičniji auto. Kako bilo, tvoj novac, tvoj auto, ne bi se štel mešat. 

9 godina
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
Trebao bi u obzir uzeti i potrosnju novog auta a ne starog. Ali onda obračun ne bi bio tako "povoljan".
 
2 1 hvala 0
5 godina
neaktivan
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
LunKraljPonoci kaže...
Trebao bi u obzir uzeti i potrosnju novog auta a ne starog. Ali onda obračun ne bi bio tako "povoljan".

 Ili još bolje prestati pričati o tobožnjoj “isplativosti” elektroautomobila. Elektroautomobili ovakvi kakvi su danas jednostavno nisu isplativi ako se realno uzmu u obzir svi direktni i indirektni troškovi, točka. Posebno ne treba zaboraviti i na troškove koji nisu direktno mjerljivi novcem - vrijeme izgubljeno po bespućima čekajući da se auto napuni, daleko smanjena fleksibilnost korištenja auta zbog vrlo ograničenog dometa i potrebe da se svaka imalo dulja ruta pažljivo planira unaprijed zbog nedostatne infrastrukture punionica, velika ovisnost dometa o temperaturi i brzini vožnje, generalno hendikepirani dizajn EVova i s tim vezana ograničenja (praktički nema karavana, obiteljskih van-ova), potreba za drugim autom kao backup za hitne slučajeve i duge vožnje i sto drugih.

 

Da nije tako, svi bi već danas kao ludi kupovali EVove i to bez ikakvih subvencija, a pogotovo “glupi Balkanci” koji su sve samo ne “glupi” kad je u pitanju isplativost. 

 

Tko danas kupuje EV, kupuje ga zbog stava i/ili mode, kakva isplativost, kakvi bakrači.

16 godina
protjeran
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
GUID kaže...

Da si za iste novce kupio Megane 115dCi (ili za pola od toga Clio) ne bi ti više trebao taj drugi benzinac

 Dva auta mi/nam trebaju kako god da okreneš, prema tome jedan od njih može komotno biti EV.

 

LunKraljPonoci kaže...
Trebao bi u obzir uzeti i potrosnju novog auta a ne starog. Ali onda obračun ne bi bio tako "povoljan".

Te uštede su sa benzincima u gradskoj vožnji uglavnom vrlo male, tehnologija ne može tu ništa više značajnije poboljšati.

Distributed Computing Statistics for Croatia http://goo.gl/5b6Q5W
16 godina
protjeran
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
Jakovp kaže...
Tako je, standard je 16 A. A ako ti je osigurac 16 A, onda ti je i uticnica zasigurno 16 A jer bi u suprotnom to bilo fire hazard (osigurac mora stititi uticnicu).

A i osobno se nisam susreo sa suko uticnicama koje nisu 16A.

Osim ako ne mislis da ti je ovo sto si dobio s autom 10 A, to moze biti iako bis mogao sigurno staviti i od 16 A. Mozda ti se ovaj moze i stimati.

 Punjač podržava ulaznu struju i od 10A i od 16A. S tim da se za 10A navodi "general outlet" (opća tj. kućna utičnica?), a za 16A "dedicated outlet" (tu vjerovatno misle na Renaultovu Green up utičnicu). Reklo bi se da je 10A onda opća tj. standardnija amperaža?

 

Slika specifikacije punjača:

https://i.imgur.com/Mia0v5h.jpg

Distributed Computing Statistics for Croatia http://goo.gl/5b6Q5W
15 godina
odjavljen
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
Vortac kaže...

Dva auta mi/nam trebaju kako god da okreneš, prema tome jedan od njih može komotno biti EV.

 

Te uštede su sa benzincima u gradskoj vožnji uglavnom vrlo male, tehnologija ne može tu ništa više značajnije poboljšati.

U osnovi se sve svodi na ovo. Odavno sam napisao da EV ima smisla jedino (bogatim) obiteljima kojima su dva automobila ionako potrebna, pa imaju jedan EV za po gradu i drugi ICE za sve ostalo.

 

Zašto bogatim? Zato što je EV i dalje preskup za oni što nudi, a ako ideš na bilo kakav oblik financiranja, onda cijena dodatno raste za trošak financiranaj i tako jede eventualnu uštedu.

 

Ti gledaš uštedu u odnosu na stari ICE koji si imao, umjesto u odnosu na ono što se danas nudi na tržištu. Umjesto EV-a si uredno mogao kupiti hibrida ili plug-in hibrida, proći jeftinije, a imao bi i automobil kojim supruga može potegnuti s klincima na kupanje do Crikvenice dok si ti na putu s drugim autom bez da gleda gdje može puniti i kad mora krenuti s plaže da klinci stignu na vrijeme u krevet. Kad usporediš cijenu EV-a s hibridom i uštedu koju ostvaruješ u toj kombinaciji, računica više i ne ide toliko u korist EV-a 

 

 

Što se tiče drugog automobila, ako često putuješ na dulje relacije, onda ti treba sigurna i udobna limuzina. Međutim, ako i drugim automobilom radiš većinu kilometara po gradu, onda si i ekonomski i ekološki u boljoj situaciji s dva hibrida ili hibrid + plug-in hibrid nego s kombinacijom EV-a i ICE-a.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
16 godina
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
Vortac kaže...

Reklo bi se da je 10A onda opća tj. standardnija amperaža?

 

Slika specifikacije punjača:

https://i.imgur.com/Mia0v5h.jpg

Kod nas je standard 16A, za klasičnu utičnicu, 3 x 2,5mm2 kabel.

Bit će da je ovo izvedeno za razna tržišta.

14 godina
odjavljen
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
Vortac kaže...
Jakovp kaže...
Tako je, standard je 16 A. A ako ti je osigurac 16 A, onda ti je i uticnica zasigurno 16 A jer bi u suprotnom to bilo fire hazard (osigurac mora stititi uticnicu).

A i osobno se nisam susreo sa suko uticnicama koje nisu 16A.

Osim ako ne mislis da ti je ovo sto si dobio s autom 10 A, to moze biti iako bis mogao sigurno staviti i od 16 A. Mozda ti se ovaj moze i stimati.

 Punjač podržava ulaznu struju i od 10A i od 16A. S tim da se za 10A navodi "general outlet" (opća tj. kućna utičnica?), a za 16A "dedicated outlet" (tu vjerovatno misle na Renaultovu Green up utičnicu). Reklo bi se da je 10A onda opća tj. standardnija amperaža?

 

Slika specifikacije punjača:

https://i.imgur.com/Mia0v5h.jpg

 

Old Iggy kaže...
Vortac kaže...

Reklo bi se da je 10A onda opća tj. standardnija amperaža?

 

Slika specifikacije punjača:

https://i.imgur.com/Mia0v5h.jpg

Kod nas je standard 16A, za klasičnu utičnicu, 3 x 2,5mm2 kabel.

Bit će da je ovo izvedeno za razna tržišta.

 

 

Upravo tako, ima zemalja gdje je 10A standard, kod nas je 16, pa možeš slobodno staviti tako.

http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
9 godina
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
Norveška kao država jako lijepo subvencionira kupovinu električnih automobila i Tesla ih jednostavno dođe jeftinije nego neki Mercedes ili BMW.

Nisu norvežani ludi što kupuju električne aute, nego su jeftiniji kroz sve pogodnosti od manjeg troška održavanja, subvencije nabave, pogodnosti u gradovima kao punjenje i parking te na kraju upale i na -30° C.

SSD koliko si mi života uštedio...
Moj PC  
1 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
Bur33k kaže...
Norveška kao država jako lijepo subvencionira kupovinu električnih automobila i Tesla ih jednostavno dođe jeftinije nego neki Mercedes ili BMW.

Nisu norvežani ludi što kupuju električne aute, nego su jeftiniji kroz sve pogodnosti od manjeg troška održavanja, subvencije nabave, pogodnosti u gradovima kao punjenje i parking te na kraju upale i na -30° C.

A i nemaju toliko autocesta već se puno više služe vlakom / zrakoplovom na većim udaljenostima.

15 godina
odjavljen
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
Bur33k kaže...
Nisu norvežani ludi što kupuju električne aute, nego su jeftiniji kroz sve pogodnosti od manjeg troška održavanja, subvencije nabave, pogodnosti u gradovima kao punjenje i parking te na kraju upale i na -30° C.

Litijeve baterije imaju smanjene performanse na hladnoći, a na punjenje ispod nule zaboravi. U osnovi, Tesla radi isto ono što se radi i s ICE-om pri ekstremno niskim temperaturama - koriste se električni grijači za zagrijati sklopove. Prednost EV-a je što možeš početi voziti prije nego se baterije ugriju, a mana je što u tom slučaju pada domet i što se baterije ne mogu puniti ako nisu ugrijane. Sve u svemu, imaju nekih prednosti, ali nije sve tako bajkovito.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
16 godina
protjeran
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
MrBlc kaže...
Umjesto EV-a si uredno mogao kupiti hibrida ili plug-in hibrida

Za hibride više nema državnih subvencija, a za plug-in hibride samo do 40 tisuća kn (uz uvjet da im je CO2 emisija manja od 50 g/km). S druge strane, potpuno električni automobili subvencionirani su sa 80 tisuća kn.

 

https://www.jutarnji.hr/autoklub/aktualno/sve-sto-trebate-znati-o-novoj-rundi-ekopoticaja-drzava-casti-s-novih-12-milijuna-kuna-za-ekovozila/7280850

 

Old Iggy kaže...

Kod nas je standard 16A, za klasičnu utičnicu, 3 x 2,5mm2 kabel.

Bit će da je ovo izvedeno za razna tržišta.

Moguće, ali prema brzini punjenja, rekao bih da Zoe vuče samo 10A iz utičnice. Pretpostavljam onda da za 16A traži baš tu Green up utičnicu.

 

Tko je voljan to detaljnije proučavati, ovdje je brošura:

www.export.legrand.com/files/fck/pdf-EN/EXB16013_Brochure_Greenup.pdf

 

Inače, veća brzina punjenja nije isključivo prednost. Baterija koja se brže puni se više i grije, te samim time i brže gubi na svojstvima (to je doduše veći problem ljeti nego sada). Također, veća brzina punjenja -> više kilovata, što treba uskladiti s potrošnjom ostalih kućanskih uređaja, kako se ne bi prekoračila nazivna snaga limitatora.

Distributed Computing Statistics for Croatia http://goo.gl/5b6Q5W
5 godina
neaktivan
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
Old Iggy kaže...
Bur33k kaže...
Norveška kao država jako lijepo subvencionira kupovinu električnih automobila i Tesla ih jednostavno dođe jeftinije nego neki Mercedes ili BMW.

Nisu norvežani ludi što kupuju električne aute, nego su jeftiniji kroz sve pogodnosti od manjeg troška održavanja, subvencije nabave, pogodnosti u gradovima kao punjenje i parking te na kraju upale i na -30° C.

A i nemaju toliko autocesta već se puno više služe vlakom / zrakoplovom na većim udaljenostima.

 A i na tim “autocestama” ne smiju voziti brže od 90km/h. J*beš takvu državu, vikendom masovno dolaze u DE da se mogu kao ljudi provozati na 200+ autobahnom i poslije popiti par piva, a da ne bankrotiraju ili završe na doživotnoj. 

16 godina
neaktivan
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
GUID kaže...
 J*beš takvu državu, vikendom masovno dolaze u DE da se mogu kao ljudi provozati na 200+ autobahnom i poslije popiti par piva, a da ne bankrotiraju ili završe na doživotnoj. 

 Da, zato su nam prihvatni centri puni norveških izbjeglica.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
5 godina
neaktivan
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
Visak kaže...
GUID kaže...
 J*beš takvu državu, vikendom masovno dolaze u DE da se mogu kao ljudi provozati na 200+ autobahnom i poslije popiti par piva, a da ne bankrotiraju ili završe na doživotnoj. 

 Da, zato su nam prihvatni centri puni norveških izbjeglica.

 Ispadaš glup. Norvežani vikendom masovno idu prije svega u Švedsku ili Dansku jer je alkohol jeftiniji i doslovce se uništavaju u istom, neki niti ne napuštaju trajekt nego provedu cijeli vikend na istom ločući alkohol po švedskim cijenama. I da, mnogi potegnu do Njemačke gdje dolaze voziti i kupovati što im je doma preskupo ili zabranjeno. Za to čak imaju i naziv, “Harrytur”. https://www.lifeinnorway.net/harrytur/ ili https://www.google.de/amp/s/afroginthefjord.com/2014/11/16/harrytur-the-true-story-of-rich-norwegians-going-cheap/amp/

 

Slično rade i sređeni Švicarci, provozaj se malo vikendom po A96 od Bodensee-a i broji švicarske registracije i kako voze, ili po parkiralištima birtija oko i uz Bodensee. 

16 godina
protjeran
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
GUID kaže...

 Ispadaš glup. Norvežani vikendom masovno idu prije svega u Švedsku ili Dansku jer je alkohol jeftiniji i doslovce se uništavaju u istom

 Po potrošnji alkohola, Norveška je inače daleko ispod Hrvatske. Ali naravno, moramo prvo preispitati problem Norvežana koji se opijaju na trajektima, a tek onda problem alkoholiziranih Hrvata koji godišnje usmrte cca. 100 ljudi na hrvatskim cestama.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_alcohol_consumption_per_capita

Distributed Computing Statistics for Croatia http://goo.gl/5b6Q5W
15 godina
odjavljen
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
Nitko ne idealizira Hrvatsku jer znamo da je u komi. Međutim, Norveška se idealizira kao da je raj na zemlji, ali u stvarnosti ide u suprotnu krajnost i ljudi traže ventil za ispuhati se. Ili činjenica da živimo u sje*anoj Hrvatskoj znači da moramo to ignorirati?
Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
16 godina
protjeran
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
MrBlc kaže...
Nitko ne idealizira Hrvatsku jer znamo da je u komi. Međutim, Norveška se idealizira kao da je raj na zemlji, ali u stvarnosti ide u suprotnu krajnost i ljudi traže ventil za ispuhati se. Ili činjenica da živimo u sje*anoj Hrvatskoj znači da moramo to ignorirati?

 To ti je inače klasičan straw-man odnosno zamjena teza i zatvaranje rasprave. Umjesto diskusije o visokoj prihvaćenosti EV-a u Norveškoj uvijek se nađe netko tko će revolucionarno "otkriti" da se i Norvežani znaju napiti, nije to raj na zemlji pajdo! I nakon toga se rasprava pod svaku cijenu pokušava okrenuti u tom smjeru, a glavni "argument" postaje tko je više popio na tom i tom trajektu, dakle totalna banalizacija.

 

Inače, za vrlo nizak postotak poginulih u prometu u Norveškoj su implicitno sigurno zaslužna (među ostalim) i električna vozila. Relativno nisko ograničenje max. brzine kod istih (Zoe=135 km/h) onemogućava većinu najluđih vratolomija, drastično manja razina buke smanjuje razinu stresa kod vozača, a razno-razne ekološke statistike i podatke o potrošnji koje ti kompjuter stalno izbacuje potiču naravno štednju baterije ali i vrlo umjerenu vožnju.

Distributed Computing Statistics for Croatia http://goo.gl/5b6Q5W
15 godina
odjavljen
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
Vortac kaže...

 To ti je inače klasičan straw-man odnosno zamjena teza i zatvaranje rasprave. Umjesto diskusije o visokoj prihvaćenosti EV-a u Norveškoj uvijek se nađe netko tko će revolucionarno "otkriti" da se i Norvežani znaju napiti, nije to raj na zemlji pajdo! I nakon toga se rasprava pod svaku cijenu pokušava okrenuti u tom smjeru, a glavni "argument" postaje tko je više popio na tom i tom trajektu, dakle totalna banalizacija.

To je primjećeno u kontekstu cestovne infrastrukture i vozačkih navika, što donekle i jest relevantno za raspravu, iako ne pretjerano. Međutim, straw-man bi bio da netko na osnovu toga izvlači nekakve zaključke, što se nije dogodilo. Ako je itko skrenuo raspravu u tom smjeru, to su napravili upravo oni kojima je smetala sama obzervacija.

 

Vortac kaže...

Inače, za vrlo nizak postotak poginulih u prometu u Norveškoj su implicitno sigurno zaslužna (među ostalim) i električna vozila. Relativno nisko ograničenje max. brzine kod istih (Zoe=135 km/h) onemogućava većinu najluđih vratolomija, drastično manja razina buke smanjuje razinu stresa kod vozača, a razno-razne ekološke statistike i podatke o potrošnji koje ti kompjuter stalno izbacuje potiču naravno štednju baterije ali i vrlo umjerenu vožnju.

1.) 135 km/h je više od najveće brzine dopuštene u Hrvatskoj, a Norveška je rigoroznija po tom pitanju

 

2.) Zoe nije baš toliko zastupljen u Norveškoj da bi bio ogledni primjerak (Leaf, E-Golf i Tesla su najzastupljeniji)

 

3.) Brzine koje postižu EV-ove su itekako dovoljne za napraviti sranje sa smrtnim ishodom, a kad dodaš i moment koji je kod EV-a veći nego kod ICE-a, divljati se može.

 

4.) I ICE star 15 godina ima prikaz trenutne i prosječne potrošnje.

 

5.) Kolika je smrtnost u prometu bila u Norveškoj prije masovnije pojave EV-a?

 

Toliko o zamjeni teza...

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Norvežani su ludi za električnim automobilima

poanta članka ja da nisu norvežani ludi za ev-om, nego da su ludi jer, pazi sad, žele proći jeftinije. pa im tako država poklanja valjda oko trećine auta ako se radi o ev. da im država poklanja trećinu auta koji ide na kupus, norvežani bi bili ludi za autima na kupus. a da malo napravimo obrnuti naslov? ostatak svijeta nije lud za ev-om.

ajde sad, navali narode: ev je super, prihvatljive cijene, infra nije tak bitna, norvežani ih vole, bolji je nego ice, štedljiv, blabla trlababablan. ali ga nitko ne želi kupiti. licemjerje na treću. jedino ga vortac ovdje ima i to kao drugi auto, naravno uz poticaje. čudna logika, novi auto od 180000kn da bi na njemu štedio. al ok, njegov novac, njegova ušteda. poštujem.

jakove nedaj se, ožeži!!

 
3 1 hvala 0
16 godina
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
GUID kaže...

 Ispadaš glup. Norvežani vikendom masovno idu prije svega u Švedsku ili Dansku jer je alkohol jeftiniji i doslovce se uništavaju u istom, neki niti ne napuštaju trajekt nego provedu cijeli vikend na istom ločući alkohol po švedskim cijenama. I da, mnogi potegnu do Njemačke gdje dolaze voziti i kupovati što im je doma preskupo ili zabranjeno. Za to čak imaju i naziv, “Harrytur”. https://www.lifeinnorway.net/harrytur/ ili https://www.google.de/amp/s/afroginthefjord.com/2014/11/16/harrytur-the-true-story-of-rich-norwegians-going-cheap/amp/

 

Slično rade i sređeni Švicarci, provozaj se malo vikendom po A96 od Bodensee-a i broji švicarske registracije i kako voze, ili po parkiralištima birtija oko i uz Bodensee. 

 Slično rade i švabe i austrijanci kod nas, njihovih registracija koliko hoćeš preko praznika i blagdana. Provozaj se malo po A1 ili A3 pa ih broji, ima ih koliko hoćeš.

Dvije su stvari beskonačne - svemir i ljudska glupost. Za svemir nisam siguran - Einstein
5 godina
neaktivan
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
Vortac kaže...

 Po potrošnji alkohola, Norveška je inače daleko ispod Hrvatske. Ali naravno, moramo prvo preispitati problem Norvežana koji se opijaju na trajektima, a tek onda problem alkoholiziranih Hrvata koji godišnje usmrte cca. 100 ljudi na hrvatskim cestama.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_alcohol_consumption_per_capita

 Da, i? Kakve veze ima Hrvatska s tim? Jel netko negdje napisao da je Hrvatska bolja? Norveška je druga u EU nakon Estonije po broju mrtvih od predoziranja na 1000 stanovnika, po zaduženosti kućanstava su isto pri vrhu prije svega jer su im nekretnine egzorbitantno skupe, i što ćemo sad? Kakva bi Hrvatska bila da leži na nafti kao Norveška? Kakva bi Norveška bila da nema nafte?

 

Nisi shvatio poantu: Norveška je daleko od idealne utopije koju vi vidite i glorificirate ovdje, to je država s jedinstvenom kombinacijom prirodnih resursa i pseudosocijalističkog društvenog uređenja temeljenog na užasno visokim porezima i cijenama i usiljenoj "jednakosti" u kojoj je sve što nije apsolutno nužno za elementarno preživljavanje i što životu daje smisao ili zabranjeno ili preskupo. To je sterilni zlatni kavez u kojem 99% vas koji ovdje svršavate na Norvešku ne bi izdržalo dulje od nekoliko mjeseci. I puno Norvežana redovno zbog toga ide preko granice - da piju, puše, voze aute, kupuju whatever, sve ono što kod kuće ne smiju ili im je nedostižno skupo. Ili polude kao onaj Breivik i ubiju 70-80 ljudi just for fun. To što vi od drveća ne vidite šumu i fokusirate se isključivo na nekoliko pozitivnih aspekata, istovremeno ignorirajući sve negativne samo pokazuje koliko ste zatucani.

16 godina
protjeran
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
MrBlc kaže...
1.) 135 km/h je više od najveće brzine dopuštene u Hrvatskoj, a Norveška je rigoroznija po tom pitanju

 

2.) Zoe nije baš toliko zastupljen u Norveškoj da bi bio ogledni primjerak (Leaf, E-Golf i Tesla su najzastupljeniji)

 

3.) Brzine koje postižu EV-ove su itekako dovoljne za napraviti sranje sa smrtnim ishodom, a kad dodaš i moment koji je kod EV-a veći nego kod ICE-a, divljati se može.

 

4.) I ICE star 15 godina ima prikaz trenutne i prosječne potrošnje.

 

5.) Kolika je smrtnost u prometu bila u Norveškoj prije masovnije pojave EV-a?

 Ovo je, moglo bi se reći, nešto konkretnija argumentacija, ali i dalje pretežno nevažno sitničarenje, uz nepotpuno razumijevanje pojedinih aspekata EV:

 

1. Nevažno. Uostalom, 135 km/h je u Hrvatskoj i dalje legalno tj. u okvirima dozvoljene tolerancije, zbog Pravilnika o mjeriteljskim zahtjevima za mjerila brzine vozila u cestovnome prometu, koja za brzine veće od 100 km/h iznosi 10 % izmjerene brzine. Dakle, brzina od 135 km/h se tolerira kao 121.5 km/h i ako se voziš na autocesti na kojoj je ograničenje 130 km/h - de facto nisi u prekršaju.

 

2. Leaf, e-Golf, Tesla - nevažno, svi imaju limitiranu max brzinu. e-Golf 138 km/h, Leaf mislim 140 km/h. Čak i Tesla S (P90D) ima limit na 249 km/h - prilično skromno za automobil sa snagom od 762 KS. To naravno nije hir proizvođača i/ili štednja baterije, već limitacija samog električnog motora i pripadajućih im jednostavnih prijenosa snage.

 

3. Moment kod EV-a je veći nego kod ICE-a samo na manjim brzinama. Na većim brzinama, moment kod EV-a drastično pada. To je uostalom jedan od razloga zašto im je max brzina uopće i limitirana. Evo jednog općenitog, ali preglednog grafa po tom pitanju.

 

4. Irelevantna usporedba. I moj stari benzinac je imao prikaz trenutne i prosječne potrošnje. Koji sam rijetko kad gledao jer bi u gradskoj vožnji uvijek pokazivao deprimirajuće visoke vrijednosti i tu nikakva tehnologija ili stil vožnje nije pomagao. EV, s druge strane, omogućuje najveće uštede upravo u gradskoj vožnji tako da su statistike o potrošnji konačno zanimljive i korisne.

 

5. Od uvođenja EV u Norveškoj je vidljiv daljnji značajni pad broja poginulih u prometu. Naravno, karikiram - zapravo nemam nikakvih konkretnih dokaza da je to zasluga isključivo EV i vjerovatno je prije rezultat nekakve cjelovite norveške prometne strategije. Uglavnom, još jedan nevažni argument s tvoje strane, kojeg je lako preokrenuti u korist EV, ako gledamo površno.

 

Distributed Computing Statistics for Croatia http://goo.gl/5b6Q5W
Poruka je uređivana zadnji put uto 8.1.2019 16:47 (Vortac).
16 godina
protjeran
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
GUID kaže...
 

Nisi shvatio poantu: Norveška je daleko od idealne utopije koju vi vidite i glorificirate ovdje, to je država s jedinstvenom kombinacijom prirodnih resursa i pseudosocijalističkog društvenog uređenja temeljenog na užasno visokim porezima i cijenama i usiljenoj "jednakosti" u kojoj je sve što nije apsolutno nužno za elementarno preživljavanje i što životu daje smisao ili zabranjeno ili preskupo. To je sterilni zlatni kavez u kojem 99% vas koji ovdje svršavate na Norvešku ne bi izdržalo dulje od nekoliko mjeseci. I puno Norvežana redovno zbog toga ide preko granice - da piju, puše, voze aute, kupuju whatever, sve ono što kod kuće ne smiju ili im je nedostižno skupo. Ili polude kao onaj Breivik i ubiju 70-80 ljudi just for fun.

Ovo su sad već potpune bedastoće koje je šteta uopće i komentirati. Uostalom, kao što sam već napisao, Norveška je po velikoj većini kriterija znatno slobodnija zemlja od Hrvatske, što je npr. vidljivo i na ovoj listi:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_freedom_indices#List_by_country

Distributed Computing Statistics for Croatia http://goo.gl/5b6Q5W
5 godina
neaktivan
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
Vortac kaže...
GUID kaže...
 

Nisi shvatio poantu: Norveška je daleko od idealne utopije koju vi vidite i glorificirate ovdje, to je država s jedinstvenom kombinacijom prirodnih resursa i pseudosocijalističkog društvenog uređenja temeljenog na užasno visokim porezima i cijenama i usiljenoj "jednakosti" u kojoj je sve što nije apsolutno nužno za elementarno preživljavanje i što životu daje smisao ili zabranjeno ili preskupo. To je sterilni zlatni kavez u kojem 99% vas koji ovdje svršavate na Norvešku ne bi izdržalo dulje od nekoliko mjeseci. I puno Norvežana redovno zbog toga ide preko granice - da piju, puše, voze aute, kupuju whatever, sve ono što kod kuće ne smiju ili im je nedostižno skupo. Ili polude kao onaj Breivik i ubiju 70-80 ljudi just for fun.

Ovo su sad već potpune bedastoće koje je šteta uopće i komentirati. Uostalom, kao što sam već napisao, Norveška je po velikoj većini kriterija znatno slobodnija zemlja od Hrvatske, što je npr. vidljivo i na ovoj listi:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_freedom_indices#List_by_country

 Naravno, jer usporedba Hrvatske i Norveške uopće nije tema ovdje iako ti to uporno forsiraš, ja samo reflektiram tvoje besmislene usporedbe, ali u drugom smjeru. Kažeš kako je to što sam napisao "bedastoća koju je šteta komentirati", pa onda nastaviš u revijalnom tonu s novim linkovima koji "dokazuju" tobožnju superiornost Norveške nad Hrvatskom. Fascinantno.

16 godina
protjeran
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
GUID kaže...

  ja samo reflektiram tvoje besmislene usporedbe, ali u drugom smjeru.

Reflektiraš usporedbe, ali u drugom smjeru? Šteta, baš bih htio vidjeti kako izgleda refleksija u istom smjeru :)

Distributed Computing Statistics for Croatia http://goo.gl/5b6Q5W
14 godina
online
Norvežani su ludi za električnim automobilima

Norvežani su vješti vozači, naročito kad se izađe iz grada. Voze po ledu kao po suhom. Ako tu dodaš OK infrastrukturu, obrazovnu strukturu i nenormalna ograničenja brzine onda shvatiš zašto je statistika prometnih žrtava tako dobra.
Kad dodaš povlastice (kasnije oslobođenje poreza) u cijenu ispada da tamo Tesla S košta kao malo bolji Golf ili najslabiji Merc A-klase, a e-Golf ispadne jeftiniji od najjeftinije Dacie koju tamo možeš kupiti. I pored toga električne automobile ne kupuje više od 40% ljudi. Obzirom na to, a i na druge benefite - parking, ulazak u neke zone bez naplate... naslov teksta bi mogao biti i: "Norvežani baš ne vole električne automobile". Kvragu, da kod nas e-Golf u konačnici košta manje nego Twingo imalo bi ga skoro svako kućanstvo kao drugi auto.

Moj PC  
2 2 hvala 0
15 godina
odjavljen
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
Vortac kaže...

 Ovo je, moglo bi se reći, nešto konkretnija argumentacija, ali i dalje pretežno nevažno sitničarenje, uz nepotpuno razumijevanje pojedinih aspekata EV:

Sve skupa je poprilično irelevantno sitničarenje jer da je broj mrtvih u korelaciji s maksimalnom dopuštenom brzinom, onda ne bi Njemačka imala bolje statistike u prometu od Hrvatske. Istina, kad se na autobahnu dogodi teža masovka, onda bude mrtvih ko u priči, ali takvi sudari ipak imaju relativno mali udio u ukupnoj statistici. Pri 80-90 na otvorenoj cesti se sasvim kvalitetno gine.

 

Najveći doprinos koji EV-ovi imaju je zapravo rezultat poticaja, olakšica i društvene psihologije. Netko je prije par strana napisao da je u Norveškoj bilo sramotno kupiti novi automobil, pogotovo više klase. EV-ovi su to promijenili, a istovremeno su poticaji omogućili jeftiniju kupnju automobila više klase. Međutim, tu EV-ovi nisu rješenje problema, već je politika u vezi ICE-a uzrokovala problem. To je jedna od rijetkih suvislih stvari na koje Marušić upozorava u Hrvatskoj - zahvaljujući visokim davanjima, na cestama je više starijih automobila bez sustava aktivne sigurnosti.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
14 godina
odjavljen
offline
Re: Norvežani su ludi za električnim automobilima
MrBlc kaže...
Vortac kaže...

 Ovo je, moglo bi se reći, nešto konkretnija argumentacija, ali i dalje pretežno nevažno sitničarenje, uz nepotpuno razumijevanje pojedinih aspekata EV:

Sve skupa je poprilično irelevantno sitničarenje jer da je broj mrtvih u korelaciji s maksimalnom dopuštenom brzinom, onda ne bi Njemačka imala bolje statistike u prometu od Hrvatske. Istina, kad se na autobahnu dogodi teža masovka, onda bude mrtvih ko u priči, ali takvi sudari ipak imaju relativno mali udio u ukupnoj statistici. Pri 80-90 na otvorenoj cesti se sasvim kvalitetno gine.

 

Najveći doprinos koji EV-ovi imaju je zapravo rezultat poticaja, olakšica i društvene psihologije. Netko je prije par strana napisao da je u Norveškoj bilo sramotno kupiti novi automobil, pogotovo više klase. EV-ovi su to promijenili, a istovremeno su poticaji omogućili jeftiniju kupnju automobila više klase. Međutim, tu EV-ovi nisu rješenje problema, već je politika u vezi ICE-a uzrokovala problem. To je jedna od rijetkih suvislih stvari na koje Marušić upozorava u Hrvatskoj - zahvaljujući visokim davanjima, na cestama je više starijih automobila bez sustava aktivne sigurnosti.

 Jel to ono kad očekuješ da će auto sam kočiti pa drkaš po mobu cijelo vrijeme dok voziš?

 

Tako me neka žena u novoj toyoti land cruiser neki dan skoro pogazila na pješačkom, iako je auto ispred nje stao, i to dosta polako.

http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice