Od Rimca ni R.
Peugeot izgleda dobro, kao americki mussle car, vuce jako na Mustanga.
Al od tih automobila u cjenovnom rangu mi je samo Auris...oprostite, Corolla.
Od Rimca ni R.
Peugeot izgleda dobro, kao americki mussle car, vuce jako na Mustanga.
Al od tih automobila u cjenovnom rangu mi je samo Auris...oprostite, Corolla.
Ne znaš koji je ružniji
Ovaj Pežo e-Legend izgleda je**no dobro
"Prepoznatljiv dizajn DS marke automobila za nekoga je lijek, za nekoga otrov" - WTF, pa dizajn uopce nije kontrovrzan, ima samo onaj "valic" koji nepotrebno smanjuje povrsinu prozora, dok je sve ostalo izvrsno. Nije to Fiat Multipla ili Toyota C-HR.
3008 hybrid4 je fenomenalan, ali navodno dolazi tek na jesen i dize cijenu za 10000€.
Od Rimca ni R.
Peugeot izgleda dobro, kao americki mussle car, vuce jako na Mustanga.
Al od tih automobila u cjenovnom rangu mi je samo Auris...oprostite, Corolla.
pa zar te nisu obožavatelji njegova lika i djela poučili da on ne prodaje automobile (planiranih limited series 150 Concept2 je davno rasprodao), već tehnologiju, u biti ne prodaje on ni tehnologiju nego znanje i genijalnost... i da, s tim u paketu idu i kineske baterije
Krećemo lagano prema autima na struju, još desetak godina i bit će ih već dosta po cestama samo naravno mi ćemo kasniti za zapadnom europom malo
Trebao bih uskoro kupiti nekakav automobil za narednu dekadu.
Puno se vozim, a vidim da su dizeli na "zlu glasu". Zanima me je li to samo marketing i očekuju li me kakvi problemi s dizelom iz 2018. u sljedećih 10 do 15 godina? Pod problemom mislim na eventualna ograničenja pristupa, dostupnost goriva i hoće li itko tad htjeti kupiti polovni dizel ili da odmah računam na auto-otpad.
Trebao bih uskoro kupiti nekakav automobil za narednu dekadu.
Puno se vozim, a vidim da su dizeli na "zlu glasu". Zanima me je li to samo marketing i očekuju li me kakvi problemi s dizelom iz 2018. u sljedećih 10 do 15 godina? Pod problemom mislim na eventualna ograničenja pristupa, dostupnost goriva i hoće li itko tad htjeti kupiti polovni dizel ili da odmah računam na auto-otpad.
U HR nemas straha. Kolega preko puta mene u DE privodi kraju tuzbu protiv VW radi smanjenja resale value zbog diselgatea (izgledno je da ce ici na nagodbu te dobiti solidnu odstetu).
Trebao bih uskoro kupiti nekakav automobil za narednu dekadu.
Puno se vozim, a vidim da su dizeli na "zlu glasu". Zanima me je li to samo marketing i očekuju li me kakvi problemi s dizelom iz 2018. u sljedećih 10 do 15 godina? Pod problemom mislim na eventualna ograničenja pristupa, dostupnost goriva i hoće li itko tad htjeti kupiti polovni dizel ili da odmah računam na auto-otpad.
Da, definitivno ces imati problema ako planiras dizel na 10-15 godina.
Sada ce lagano poceti zabrane na starije diesel motore, ali kroz 10-15 godina je moguce da ce biti i potpuna zabrana u nekim gradovima za sva ICE vozila.
Definitivno mozes pogledati i EV ponudu i kod nas vec.
Ja osobno mislim da je Hyundai KONA odlicna opcija - za 260k kuna dobijes 64 kWh bateriju, real life domet od 300+ KM
http://www.auto.hr/UserDocsImages/nova-vozila/hyundai/Hyundai_KONA-ELECTRIC_CJENIK_A4_lipanj_2018_verzija_31.pdf
https://www.reuters.com/article/us-germany-emissions/german-cities-free-to-ban-older-diesel-cars-immediately-idUSKCN1IJ1W7
Kupivši auto od 260 tkn imat ću veću financijsku štetu nego da dizel za 10 godina odvučem na otpad. Pa ne mislim kupovati nešto za frtalj milijuna. 120 tkn mi je plafon.
Što se prodajne vrijednosti tiče očekujem za 10 godina uvrh glave 30 tkn, ako i toliko jer očekujem i da ću imati barem frtalj milijuna km na satu (barem, vjerojatno i više).
Kupivši auto od 260 tkn imat ću veću financijsku štetu nego da dizel za 10 godina odvučem na otpad. Pa ne mislim kupovati nešto za frtalj milijuna. 120 tkn mi je plafon.
Što se prodajne vrijednosti tiče očekujem za 10 godina uvrh glave 30 tkn, ako i toliko jer očekujem i da ću imati barem frtalj milijuna km na satu (barem, vjerojatno i više).
Koliko kilometara vozis godisnje i koliko trosis mjesecno na gorivo? Ako mozes dati te brojeve, onda mozemo odraditi matematiku sto se vise isplati i na koliko godina.
Ovaj Pežo e-Legend izgleda je**no dobro
Izgleda k'o cigla.
Klasični Peugeot 504 Coupé, e to je već lijep auto.
Kupivši auto od 260 tkn imat ću veću financijsku štetu nego da dizel za 10 godina odvučem na otpad. Pa ne mislim kupovati nešto za frtalj milijuna. 120 tkn mi je plafon.
Što se prodajne vrijednosti tiče očekujem za 10 godina uvrh glave 30 tkn, ako i toliko jer očekujem i da ću imati barem frtalj milijuna km na satu (barem, vjerojatno i više).
Koliko kilometara vozis godisnje i koliko trosis mjesecno na gorivo? Ako mozes dati te brojeve, onda mozemo odraditi matematiku sto se vise isplati i na koliko godina.
Godišnje trenutno malo povrh 20 tkm, ali uskoro bi trebalo biti više. Kao što napisah, barem 25 tkm.
Koliko sad trošim na gorivo je posve irelevantno jer imam stari auto koji je k tome i benzinac. Zato i kupujem novi.
Naravno, matematika treba uključivati sve: cijenu goriva, potrošnju goriva, cijenu i učestalost servisa itd.
Svojedobno sam imao benzinca s plinom. Sama ta varijanta nije loša što se voznih karakteristika tiče. Međutim, isplativost je u usporedbi s dizelom jako upitna jer iako je cijena niža, potrošnja je puno viša. Plus servisni interval uključuje i servis plinske instalacije. Plus tu je 550 kn dodatne cestarine. Plus tu je potrošnja od barem rezervoara benzina godišnje, a kod novih sistema gdje se motor prvo treba zagrijati to je barem 2 rezervoara benzina godišnje. Naravno, plin u principu ne ide na nove aute jer se gubi garancija, odnosno ako bih išao na tu varijantu, kupio bih Sandero na plin. (Međutim, o tome uopće ne razmišljam, da bude jasno, dok Corsa na plin ne dolazi u obzir jer ih imaju samo s 1.4 benzinskim motorima koji su mi prejaki i previše troše.)
Za ove aute na struju to bi uključivalo i zamjenu i cijenu baterija povrh svega ovoga, ali s obzirom na cijenu, recimo Renaulta Zoea s normalnom baterijom, ionako ne želim dati toliko novca da ga kupim.
Godišnje trenutno malo povrh 20 tkm, ali uskoro bi trebalo biti više. Kao što napisah, barem 25 tkm.
Koliko sad trošim na gorivo je posve irelevantno jer imam stari auto koji je k tome i benzinac. Zato i kupujem novi.
Naravno, matematika treba uključivati sve: cijenu goriva, potrošnju goriva, cijenu i učestalost servisa itd.
Svojedobno sam imao benzinca s plinom. Sama ta varijanta nije loša što se voznih karakteristika tiče. Međutim, isplativost je u usporedbi s dizelom jako upitna jer iako je cijena niža, potrošnja je puno viša. Plus servisni interval uključuje i servis plinske instalacije. Plus tu je 550 kn dodatne cestarine. Plus tu je potrošnja od barem rezervoara benzina godišnje, a kod novih sistema gdje se motor prvo treba zagrijati to je barem 2 rezervoara benzina godišnje. Naravno, plin u principu ne ide na nove aute jer se gubi garancija, odnosno ako bih išao na tu varijantu, kupio bih Sandero na plin. (Međutim, o tome uopće ne razmišljam, da bude jasno, dok Corsa na plin ne dolazi u obzir jer ih imaju samo s 1.4 benzinskim motorima koji su mi prejaki i previše troše.)
Za ove aute na struju to bi uključivalo i zamjenu i cijenu baterija povrh svega ovoga, ali s obzirom na cijenu, recimo Renaulta Zoea s normalnom baterijom, ionako ne želim dati toliko novca da ga kupim.
Ok, tebi se onda vise isplati neki polovni dizel auto ili nesto slicno. Sto se tice EV automobila, moras uzeti u obzir da je servis jako nizak (ako ga uopce ima), znaci imas gume i to je manje vise to. Imas garanciju od Kie za sve ostale gluposti (ako se dese jelte). Kocnice recimo neces morati nikada mjenjati.
Sto se tice "zamjenu i cijenu baterija povrh svega ovoga" - to je sada vec prakticno mit, EV auti mogu doci do 200k kilometara bez vecih problema za bateriju (punis do 85% i probas ne ici ispod 15-20%).
Sam EV auti drzi puno dulje svoju cijenu, tj ne gubi je kao obican auto. Baterije EV autima ce uvijek vrijediti nesto, pa cak i da za 15 godina zelis "baciti" auto, i dalje ces dobiti par tisuca eura za bateriju (i dalje je iskoristiva za druge stvari ili cisto za recikliranje pa se opet koristi).
Nedavno su u Nizozemskoj Tesla S koji su bile koriste kao TAXI na aerodromu Schiphol (blizu 200 vozila mislim) upgraded to Tesla X - medjutim ove Tesle S su napravbile od 250 tisuca do 300 tisuca kilometara u samo 4 godine i doslovno su bile koristene 24 sata.
I sam sam se vozio vise puta sa Teslom Taxi u Amsterdamu vise puta, svi prelaze na EV aute, jer racunica im jako puno smisla.
https://insideevs.com/amsterdam-schiphol-airport-taxi-company-switches-from-model-s-to-model-x/
Ja osobno nemam averziju prema električnim autima, ali po sadašnjoj cijeni i sa sadašnjim karakteristikama, mislim da bi mi od kupnje takvoga bilo jeftinije i ostati na sadašnjem starom autu za loko-vožnju, a za sve dalje koristiti avion.
Ja osobno nemam averziju prema električnim autima, ali po sadašnjoj cijeni i sa sadašnjim karakteristikama, mislim da bi mi od kupnje takvoga bilo jeftinije i ostati na sadašnjem starom autu za loko-vožnju, a za sve dalje koristiti avion.
ofkors. sve dok se godišnji harač za aute plaća prema snazi u kw (državu boli q jel struja, dizel ili drva i ugljen - bitno da te oder). dakle, dizel sa što više kubika i što manje konja je uvijek bila i bit će najmanje gubitna konjbinancija u rvat'na. rabljeni dizel ili benzu još i prodaš. staru električnu kantu (s baterijama za q) nitko neće htjeti jer je skuplja pita neg' tepsija. da ne spominjem dodatni porez na buda baterije zbog "ekološkog zbrinjavanja". ne. u ovoj nadridržavi je dizel zakon. nije raja blesava toliko koliko je političari smatraju.
pe se: ak je "ja" onda ti ne treba "osobno" jer ... hm ...
Jos bi pripomenuo, da je mozda bolje kupiti BMW, a ne auto...
Kupivši auto od 260 tkn imat ću veću financijsku štetu nego da dizel za 10 godina odvučem na otpad. Pa ne mislim kupovati nešto za frtalj milijuna. 120 tkn mi je plafon.
Što se prodajne vrijednosti tiče očekujem za 10 godina uvrh glave 30 tkn, ako i toliko jer očekujem i da ću imati barem frtalj milijuna km na satu (barem, vjerojatno i više).
hmm. računaj da ista ta kona dizel košta točno 100.000 kuna manje. Radni vijek 250 tisuća. Gorivo za tu kilometražu 150 tisuća, struja za drugu varijantu je 50, točno na nuli u odnosu na dizel s tim da je strujaš znatno jači. Naravno, kamata na kredit odnosi svoje, potrošnja strujaša može biti i dvostruko manja ako se puni samo noću, ima još uvijek besplatnih punionica. s druge strane dizelaš će u 250 tisuća imati i većeih servisa, za struju je to još nepoznanica ali pretpostavljeno manje. Računica je tu negdje ista za obje varijante.
Sto se tice "zamjenu i cijenu baterija povrh svega ovoga" - to je sada vec prakticno mit, EV auti mogu doci do 200k kilometara bez vecih problema za bateriju (punis do 85% i probas ne ici ispod 15-20%).
I koliki je domet takvog auta?
Sto se tice "zamjenu i cijenu baterija povrh svega ovoga" - to je sada vec prakticno mit, EV auti mogu doci do 200k kilometara bez vecih problema za bateriju (punis do 85% i probas ne ici ispod 15-20%).
I koliki je domet takvog auta?
Manji. Napuniš do 100% samo kad planiraš dalje putovati, isprazniti uvijek može do nule, ali je preporuka izbjegavati kako i kod benzinca da se ne potegne talog
Manji? Manje je i 1% manji, a manje je i upola manji od i ovako mizernog.
Da bi trenutni EV imali ikakvog smisla trebali bi biti barem upola jeftiniji od ICE. A kad tamo, oni bar duplo skuplji.
Toyota je ušla u partnerstvo s Mazdom, ponajviše zbog dizajna, tako da ćemo u budućnosti vjerojatno gledati manje odvratne Toyote po cestama.
Da imamo izbor najružnijeg automobila vjerujem kako bi Toyota pobijedila u svim klasama osim u klasi "kompaktni crossover" gdje je Nissan još uvijek neprikosnoven i u klasi "terensko vozilo" gdje se Landcruiseru nema što prigovoriti.
Sto se tice "zamjenu i cijenu baterija povrh svega ovoga" - to je sada vec prakticno mit, EV auti mogu doci do 200k kilometara bez vecih problema za bateriju (punis do 85% i probas ne ici ispod 15-20%).
I koliki je domet takvog auta?
Imas na youtube real life reviews, gdje ljudi doslovno voze full do max da vide koliko je real life range. Vecina ljudi, pogotovo u CRO nisu up2date sa svime sto je trenutno na trzistu, a jos manje su u stanju izracunati troskove na 1/3/5/10 godina. (Gorivo, servisi, odrzavanje etc).
Bjorn je uspio napraviti 510 kilometara ali nije vozio brze od 90 KM :)
Lijepo sam pitao koliki je doseg auta kojeg puniš do 85% a ne prazniš ispod 20%, pri uobičajenoj upotrebi. Koliko je netko uspio prijeći vozeći pazeći na potrošju, bez upaljene klime, svjetala, muzike... apsolutno ništa ne znaći. Na takav način vožnje Hondom Civic 1.6D su uspjeli potrošnju držati na 2.8l iako u stvarnosti troši skoro duplo. Ako tu matematiku primjenimo na ovaj slučaj, to je onda 510/2=255 pa -35% (jer je preporučljivo puniti do 85% a ne praznizi ispod 20%) što daje doseg od 166km.
Nekako sam se nadao da će Honda predstaviti verziju Urban EV- koja će ići u prodaju 2019./2020. Taj auto bi bio odlična prilika za ulazak u EV svijet, naravno, ako cijena bude bila prihvatljiva tržištu. Van toga, auto izgleda sasvim super, znači nije rugoba kao šta je npr Renaultova splačina (mislim i na ovaj u članku i na onaj električni koji prodaju).
S druge strane, ovaj Infiniti Black S izgleda veoma brutalno, vjerojatno čupa asfalt pod sobom
Lijepo sam pitao koliki je doseg auta kojeg puniš do 85% a ne prazniš ispod 20%, pri uobičajenoj upotrebi. Koliko je netko uspio prijeći vozeći pazeći na potrošju, bez upaljene klime, svjetala, muzike... apsolutno ništa ne znaći. Na takav način vožnje Hondom Civic 1.6D su uspjeli potrošnju držati na 2.8l iako u stvarnosti troši skoro duplo. Ako tu matematiku primjenimo na ovaj slučaj, to je onda 510/2=255 pa -35% (jer je preporučljivo puniti do 85% a ne praznizi ispod 20%) što daje doseg od 166km.
Znaci, mozes auto puniti do 100% i prazniti do 0% ako to zelis. Nitko ti ne kaze da to moras tako raditi. Medjutim nakon 7-8 godina je moguce da ce ti baterija umjesto 90% kapaciteta bude na 85% (Ovo je nemoguce tocno znati, jer ne postoje real life testovi, jer nitko sve te baterije nije koristio 10+ godina, jer nisu postojale).
Jedina kompanija koja ima najbolje podatke vezano za trajnost baterija su naravno baterije od TESLE
Imas video, pa si pogledaj. Podaci do sada govore da baterija manje vise mogu u TESLI i preko 500k kilometara bez da dodjes do neke vece degradacije