Policija objavila snimku Uberove nesreće u kojoj j

poruka: 245
|
čitano: 49.678
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Policija objavila snimku Uberove nesreće u kojoj j".
14 godina
neaktivan
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
BlueMax kaže...
Miro kaže...

 


 

 S obzirom da Uberova autonomna vozila imaju Lidar sustave pitanje je - koristi li se na njima uopće Pilot Assist i ostali Volvo sustavi ili su nekako povezani?

 

Ima navoda da je u ovoj situaciji, eksperimentalno, bio isključen Lidar i da se testirao samo nadzor kamerama, ali time mi je čudnija opuštenost vozačice (ako je točno da Lidar nije radio)... Budemo malo pričekali, bit će sigurno uskoro novih informacija.

 Meni ni najmanje. Sjediš par sati u autu, ništa se ne događa i onda očekivati da ćeš reagirati u sekundi? To je užasno teško.

Ljudi se za takve stvari trebaju posebno trenirati (prošao sam snajpersku obuku pa dobro znam kako je 10 sati čekati da izađe meta koja može izaći za 5 minuta, 10 sati ili nikako) a ova vozačica izgleda kao da je prihvatila posao jer joj je objašnjeno da samo treba sjediti i ništa ne raditi.

 Više-manje ista stvar koju rade instruktori u auto-školi. A koliko sam čuo, vozila auto-škole imaju prilično malen broj sudara.

8 godina
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
Mirko935 kaže...

 Meni ni najmanje. Sjediš par sati u autu, ništa se ne događa i onda očekivati da ćeš reagirati u sekundi? To je užasno teško.

Ljudi se za takve stvari trebaju posebno trenirati (prošao sam snajpersku obuku pa dobro znam kako je 10 sati čekati da izađe meta koja može izaći za 5 minuta, 10 sati ili nikako) a ova vozačica izgleda kao da je prihvatila posao jer joj je objašnjeno da samo treba sjediti i ništa ne raditi.

 Više-manje ista stvar koju rade instruktori u auto-školi. A koliko sam čuo, vozila auto-škole imaju prilično malen broj sudara.

 Ti ga stvarno voliš pojednostaviti. Dosada nakon dugotrajne monotone vožnje i aktivna poduka kandidata koji se mijenjaju svakih xy minuta plus pauze plus djevojčice u izazovnim komadima pokrivala hm hmm

Ja rekoh
16 godina
moderator
online
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
ihush kaže...
MrBlc kaže...
..

Nije sporno da li je smjela preći preko ceste, ..

- pogledaj temu od početka... nije sporno? kome, što..

Ako se tu referenciraš na moj post - ja nisam napisao da nije zakonski gledano smjela prijeći cestu tamo, nego da je skrivila nesreću, odnosno svoju smrt.

 

Poruka je uređivana zadnji put pet 23.3.2018 0:24 (mbaksa).
12 godina
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
Mirko935 kaže...

 Više-manje ista stvar koju rade instruktori u auto-školi. A koliko sam čuo, vozila auto-škole imaju prilično malen broj sudara.

 Ni blizu. Instruktor je tu da reagira u kritičnim situacijama, ovaj "nadzornik" nije.  Već sam u drugoj temi pisao ali ponovit ću i ovdje. Dakle radi se o testiranju autonomnog sustava. Jedna od osnovnih stvari koja se testira je reakcija u izvanrednim okolnostima. Koji je smisao testiranja ako će svaku vanrednu situaciju odraditi vozač? A ideja kako je vozač tu ako autonomni sustav zakaže je oksimoron. Ako je sustav zakazao onda je prekasno za bilo što.

Instruktor za razliku od "nadzornika" je tu da nauči kandidata voziti. Njegov posao nije da vidi kako će kandidat reagirati u kritičnoj situaciji nego da takve situacije spriječi.

Debela je mislila lako zaraditi lovu a nisu joj rekli da je ona tu samo kako bi preuzela odgovornost kad se nešto dogodi.

 

Tko se imalo razumije u software zna koja je ovo pandorina kutija. Koja je ovo verzija softwarea? v0.2.5? Evo Windowsi se razvijaju 35+ godina pa su opet rušenja i zamrzavanja učestala. O hardverskoj strani priče neću ni govoriti. Ko je radio driver za senzor? AMD? A sam senzor? Bosch? 

 

 

 

8 godina
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
BlueMax kaže...

 Ni blizu. Instruktor je tu da reagira u kritičnim situacijama, ovaj "nadzornik" nije.  Već sam u drugoj temi pisao ali ponovit ću i ovdje. Dakle radi se o testiranju autonomnog sustava. Jedna od osnovnih stvari koja se testira je reakcija u izvanrednim okolnostima. Koji je smisao testiranja ako će svaku vanrednu situaciju odraditi vozač? A ideja kako je vozač tu ako autonomni sustav zakaže je oksimoron. Ako je sustav zakazao onda je prekasno za bilo što.

Instruktor za razliku od "nadzornika" je tu da nauči kandidata voziti. Njegov posao nije da vidi kako će kandidat reagirati u kritičnoj situaciji nego da takve situacije spriječi.

Debela je mislila lako zaraditi lovu a nisu joj rekli da je ona tu samo kako bi preuzela odgovornost kad se nešto dogodi.

 

Tko se imalo razumije u software zna koja je ovo pandorina kutija. Koja je ovo verzija softwarea? v0.2.5? Evo Windowsi se razvijaju 35+ godina pa su opet rušenja i zamrzavanja učestala. O hardverskoj strani priče neću ni govoriti. Ko je radio driver za senzor? AMD? A sam senzor? Bosch? 

 Zanimljive opservacije, slažem se.

Osim usporedbe s windowsima, real time sustav i windows su otpočetka projektirani s različitom svrhom; što je na windowsima sitna neugodnost, u (autonomnom) automobilu je nečija smrt. Btw, Tesla napreduje. zadnji update bez problema prepoznaje radove na cesti, pravilno zaobilazi čunjeve itd.

Ja rekoh
14 godina
neaktivan
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
Miro kaže...

  S obzirom da Uberova autonomna vozila imaju Lidar sustave pitanje je - koristi li se na njima uopće Pilot Assist i ostali Volvo sustavi ili su nekako povezani?

 

Ima navoda da je u ovoj situaciji, eksperimentalno, bio isključen Lidar i da se testirao samo nadzor kamerama, ali time mi je čudnija opuštenost vozačice (ako je točno da Lidar nije radio)... Budemo malo pričekali, bit će sigurno uskoro novih informacija.

slažem se u svakom slučaju malo informacija za sada. Makar ako Volvo nije imao uključeni Pilot Assist čudno da Volvo nije radio na kontroli štete barem preko twittera dao neko priopćenje. Ako je radio onda je to ozbiljan problem i za Volvo kao i za ostale tvrtke. 

16 godina
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
ihush kaže...
markoBT kaže...
..

Možda smo se krivo razumjeli.

 

AI je shvati situaciju. AI je optimiziran da spašava ljudske živote. Ali svejedno, AI je odlučio ne reagirati.

 

Zašto je odlučio ne reagirati?

 

Ne znam. Možda mu je bio važniji život vozača. Ili vozača automobila iza njega (koji bi se zabio u njega da je naglo zakočio). Ili ga uopće nije bilo briga. Teško je reć. Valjda će Uber i Volvo to dobro ispitat.

 

 

-odlučio ne reagirati? .. kazniti devove.

-selektiranje jel život ispred ili iza važniji? -kazniti devove.

-kako bi kočenje ugrozilo vozača (a da ga sudar ne uzgožava?)?

-vozilo iza mora držati razmak, kad vidi štopsvjetla, mora stati..  ako udari kriv je. AI ne može iz tog razloga ne kočiti.

 

btw, kad već svi kritiziraju kamo gleda uberov vozač(ica).. pa čini mi se, ok, gleda (nagađam) na display.. info-radar.. kokpit, i ispred sebe, hauba je u vidnom polju. Ne gelda lijevo-desno kroz bočni prozor, ne tipka na mobač.. što bi gledala nego display. .. a možda je neki yt-player/media centar, tko zna. Enivej, gleda na 'logično' mjesto.

 A ti si nešto jako nabrijan na devove, a? Nego reci ti nama koji točno devovi su tu odgovorni da ih treba kazniti?

 

16 godina
neaktivan
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj

 Prvo sam mislio da se zajeb..., onda sam mislio da je to neki portal tipa dnevno ili slični šrot, a onda kad sam vidio da je jutarnji mi nije bilo ništa jasno, na prvu sam pomislio da im je hakirana stranica ili da je neki fake link...a onda sam se sjetio da ne čitam jutarnji i spojio sam ustvari zašto ga ne čitam.

15 godina
odjavljen
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
Miro kaže...

Ima navoda da je u ovoj situaciji, eksperimentalno, bio isključen Lidar i da se testirao samo nadzor kamerama, ali time mi je čudnija opuštenost vozačice (ako je točno da Lidar nije radio)... Budemo malo pričekali, bit će sigurno uskoro novih informacija.

Moguće i da je to objašnjenje onog što izgleda kao da gleda na mobitel. Možda je lidar radio, ali odvojen od autonomnog sustava, pa je ona kontrolirala podatke koje nije dobro interpretirala.

 

U svakom slučaju, ako je vozilo testirano s djelomično funkcionalnim sustavom, u tom slučaju bi kompanija trebala odgovarati:

- to više nije sustav koji je dobio dozvolu za test i ako nemajo posebnu dozvolu za test s ugašenim lidarom, auto je tehnički neispravno

- ako su stvarno radili takav test, onda je za volanom trebala biti osoba dovoljno kvalificirana za takav test, a ne običan "backup" vozač

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
12 godina
offline
Policija objavila snimku Uberove nesreće u kojoj j

Glavni krivac je pješakinja, rip. Je li bila pod utjecajem alkohola, nečeg drugog ili se samo nešto zamislila, jbg... Tako ljudi i stradaju, ovo je školski primjer, snimljen kamerom. Pa ne možeš preko ceste ko da si u svom dvorištu. 

Zašto auto sam nije reagirao, to se mora tek istražiti.

Uberova "šoferka" je zakazala, na nesrecu svih upletenih...

Zanimljivo je kako je "poprište" dobro osvijetljeno dok policija vrši uviđaj, možda su donijeli dodatnu rasvjetu...

Uglavnom, pokojna žena je glavni krivac odnosno uzročnik. Uberovka je trebala gledati na cestu i stigla bi reagirati, bar vriskom... Ali, beš mi prase, nema te logike koja bi očekivala doslovno šetnju preko ceste! Eto još jedno "školsko upozorenje" vozačima: što krache micati oči sa ceste...

E, da, netko je spomenuo, trebala je upaliti duge farove kad nije bilo vozila iz suprotnog smijera.

Nisam ja ništa prčko.
Moj PC  
0 0 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
BlueMax kaže...
Mirko935 kaže...

 Više-manje ista stvar koju rade instruktori u auto-školi. A koliko sam čuo, vozila auto-škole imaju prilično malen broj sudara.

 Ni blizu. Instruktor je tu da reagira u kritičnim situacijama, ovaj "nadzornik" nije.  Već sam u drugoj temi pisao ali ponovit ću i ovdje. Dakle radi se o testiranju autonomnog sustava. Jedna od osnovnih stvari koja se testira je reakcija u izvanrednim okolnostima. Koji je smisao testiranja ako će svaku vanrednu situaciju odraditi vozač? A ideja kako je vozač tu ako autonomni sustav zakaže je oksimoron. Ako je sustav zakazao onda je prekasno za bilo što.

Instruktor za razliku od "nadzornika" je tu da nauči kandidata voziti. Njegov posao nije da vidi kako će kandidat reagirati u kritičnoj situaciji nego da takve situacije spriječi.

Debela je mislila lako zaraditi lovu a nisu joj rekli da je ona tu samo kako bi preuzela odgovornost kad se nešto dogodi.

 

Tko se imalo razumije u software zna koja je ovo pandorina kutija. Koja je ovo verzija softwarea? v0.2.5? Evo Windowsi se razvijaju 35+ godina pa su opet rušenja i zamrzavanja učestala. O hardverskoj strani priče neću ni govoriti. Ko je radio driver za senzor? AMD? A sam senzor? Bosch?

Nego? Za koji k* onda služi nadzornik ako ne za kritične situacije? Ako je tu da promatra i, kao u ovoj situaciji, ako autonomno alpha govno zakaže, jednostavno se ne može ništa tu učiniti, onda treba obustaviti sva glupiranja s autonomnim autima jer po tvojim riječima bilo tko tko se nađe na cesti ako autonomni auto zakaže će biti mrtav.

 

Također, vrlo je očito da ovi sustavi još uvijek trebaju učiti voziti tako da im stvarno trebaju instruktori. Ovi koji razvijaju te autonomne sustave su se malo previše opustili, a i boli ih ona stvar kad očito ima dovoljno apologeta kojima je ovo ništa više od običnog testiranja softvera pa tko pogine poginuo je, big deal, dobro dođe kao varijabla za statistiku.

14 godina
neaktivan
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
Feudalac kaže...

 Ti ga stvarno voliš pojednostaviti. Dosada nakon dugotrajne monotone vožnje i aktivna poduka kandidata koji se mijenjaju svakih xy minuta plus pauze plus djevojčice u izazovnim komadima pokrivala hm hmm

Nebitno. Ova osoba nije bila kvalificirana za taj posao. Kad sam išao u auto-školu već sam znao voziti i moj instruktor nije ništa aktivno morao raditi. Svejedno je unutar onih 35 sati bilo dvije "kritične" situacije u kojima je bez greške reagirao. Zašto? Zato što mu to nije bilo fora haha vozi me netko drugi odoh ja drkati po fejsu i instaću, nego mu je posao da ja naučim voziti, a da on osigura da se dok sam ja loš vozač početnik nikome ništa ne dogodi. I u ovoj zajebanciji s autonomnim autima bi trebalo gledati te sustave kao vozače početnike i aktivno ih nadgledati da ne ubiju nekog.

U drugom postu spominješ da Tesla prepoznaje i zaobilazi radove na cesti. Svaka im čast. To uspije prosječna djevojčica u izazovnom komadu (kad već iz bogznakojeg razloga pričamo na toj razini) u AŠ nakon 2.5 sata vožnje. Znači, ti sustavi su trenutno stvarno ništa osim jako jako loših vozača kojima treba konstantna poduka, praćenje i korekcija njihovih radnji u prometu.

8 godina
odjavljen
offline
Policija objavila snimku Uberove nesreće u kojoj j

Ta Amerika UHH

 
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
Pa da, oni su mala djeca. Zanimljivi su zato što kad jednom nešto nauče to mogu jednako pouzdano obqvljati zauvijek za razliku od nas ljudi koji starimo, umaramo se, podložni smo ometanju itd.
Ja rekoh
13 godina
neaktivan
offline
Policija objavila snimku Uberove nesreće u kojoj j

Svi ovi sistemi se testiraju prvo na virtualnim vozilima (ormarima) tek onda smiju ici na cestu.

Testovi se rade prvo na ECU (ajmo reci nesto kao unit testovi), tek onda dolaze funkcionalni testovi (integracijski).

Tek kad se prodju svi funkcionalni testovi u "ormaru", software se moze flashati u vozilo.

 

Vozaci koji voze takva vozila, moraju proci posebnu obuku: sto je auto nize u procesu razvoja treba ti visi stupanj dozvole (dulje traje skolovanje).

Dakle, ne mozes voziti testno vozilo sa B dozvolom (bar ne u DE).

 

Kad vozilo ode na cestu, takodjer se rade testovi u realnim uvjetima, postoji logger koji biljezi kompletnu komunikaciju na CAN Bus-u izmedju ECU-a, senzora, video, radari.. sve. 

Poslije se ti podaci (u gigabajtima, a ako je sa videom onda ide u terabajte) validiraju kroz posebni software.

Uber /developeri ce ubrzo znati tocno sto je koji senzor detektirao ili nije, sto je koji ECU (electronic control unit / steuergerät) napravio ili nije.. sve u detalje.

 

Poslje ce se taj scenario ponoviti u lab uvjetima na testnom virtualnom ormaru. I opet, i opet...

 

Prosto mi je nevjerojatno da senzori nisu uhvatili pokrete objekta na cesti, no s obzirom da software koji dobavljaci (interni ili eksterni) predaju uberu na testiranje, mozda nije bio potpuno bez gresaka.

 

I senzori imaju svoj software. Kao i ECUs.

Mozda je senzor zakazao, hardverski, mozda je krivi software flashan na senzore (varijanta N umjesto varijante D) ili na ECU, mozda krivo kodirani.. Kao fol, radi odnosno moze se flashati ali ipak nije 100% kako treba, moze biti puno stvari. No to ce se razjasniti.. u detalje. Log podaci su u autu. 

 

Nase shvacanje je da testni vozac ima ulogu kontrole sistema ili zadnjeg arbitra ukoliko dodje do ovakve situacije. Pitanje je kako je to zaista - to ne znam. Bilo tehnicki ili pravno.

Osoba koja sjedi za volanom autonomnog auta, nakon 1-2 sata se umrtvi i normalno da su joj reakcije usporene, pogotovo ako ne drzi ruke na volanu, cak i da je gledala cestu, ne znaci da bi pravovremeno reagirala. No takodjer ne znaci da bi odmoglo da je gledala na cestu..

 

No, samo je bilo pitanje vremena kad ce se ovakva nesreca dogoditi, ishod nije morao biti sa smrtnim posljedicama, mogao je bit i sa povredama, tragedija u svakom slucaju, pogotovo za familjiu poginule.

 

 

 
1 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
Ne razumijem odakle ekstrapolacija da su sva AV ista i da sva ne rade dobro, dapače, da su programirana da namjerno gaze ljude.

Postoji više kompanija koje neovisno razvijaju AV i ako vozila jedne kompanije ne rade dobro, ne znači da i druga ima iste probleme. Također je moguće da i unutar jedne kompanije nemaju sva isti hardver i softver, ili da je pojedino vozilo neispravno.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
1 0 hvala 0
13 godina
neaktivan
offline
Policija objavila snimku Uberove nesreće u kojoj j

Hm, ovo baš ne izgleda kao da je pješakinja (očito gura bicikl) iskočila pred auto kako je bilo inicijalno objavljeno. A ovakav nadzor autonomne vožnje od strane vozača ne može spriječiti niti puno banalnije propuste. Sve u svemu biti će postavljeno puno pitanja. Nejasno je da senzori ne ulove ovako nešto ispred auta, a trebali bi vidjeti bolje od čovjeka u uvjetima loše vidljivosti. Pitanje je i koliko je ljudsko oko bilo u stanju vidjeti, tj., da li bi u ovom slučaju vozačica koji nadzire vožnju mogla vidjeti više nego što se doima na snimci s kamere (naravno da je gledala na cestu a ne u već što je drugo gledala).

Poruka je uređivana zadnji put pet 23.3.2018 10:48 (rex251).
 
0 0 hvala 0
13 godina
neaktivan
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj

"Dok tu u ''razglabate'' tko je kriv, za to vrijeme je već xy ljudi ''pregazilo'' xy ljudi u svijetu , pa ''nikom ništ'' .

 

Da je prelazila preko zebre i onda je pregazilo navedeno vozilo onda bi to bio problem, ovako, hmm....ljudska glupost je stvarno poput svemira neograničena....

 

I ne postoji tehnologija i čisto sumnjam da ćeu budućnost ikakva tehnologija  moći spriječit idiote da poštuju prometne propise.

 

Jer da je ova prelazila cestu tamo gdje se to MORA i MOŽE na XY sigurniji način, mi sad tu nebi imali o čemu pričat."

 

 

 

 

 

Po tvojoj logici da se nešto nađe na cesti radi xy razloga treba biti pregaženo jer nije na zebri

Poruka je uređivana zadnji put pet 23.3.2018 10:58 (rex251).
14 godina
offline
Policija objavila snimku Uberove nesreće u kojoj j

Hebes autonomna vozila i njihove radare ako u totalnom mraku ne moze uociti opasnost.

 

S druge strane da je i osoba vozila pod kratkim svjetlima i ovakvom brzinom najvjerovatnije bi posljedice bile iste, ali zato prilagodis brzinu tome sta vidis ispred sebe. Nema sanse da bi vozio tolikom brzinom sa takvim lošim kratkim svjetlima, ako je losa rasvjeta upale su duga dvjetla bar na kratko da vidis sta je ispred tebe.

 

A i ova sta je gurala taj bajk nije baš sva svoja, gdje je tu mozak, opreznost...

 
0 0 hvala 0
7 godina
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
Gledam snimku i podsjeća me par situacija u kojima sa se sam našao.
Čak sam imao iskakanje čovjeka u pijanom stanju iz grmlja pokraj ceste. Svaki put sam uspio primjeti da mi nešto presjeca put i uspio sam reagirati jer mi je vidno polje u vožnji puno šire od ove kamere.
U 35 godina kako vozim auto imao sam dvije nesreće.
1. Je bila nalet divlje životinje. Vidio sam 3 srne koje su se spremale preči preko ceste usporio sam i propustio ih, no kad sam ponovo krenuo skočila je i 4. koja je tehnički gledano udarila u mene. Posljedica je mala šteta na autu i ozljeđena srna.
2. nesreča se dogodila kad je mi je kamion oduzeo prednost u križanju. Vozač kamiona je bio umoran i pomislio je da sam ja sa kombijem već prešao križanje (malo je zadrijemao). Stigao sam stisnuti kočnicu no rezultat je bio frontalni sudar i totalka oba vozila.
U prvom slučaju AI nebi imao nikakve šanse u izbjegavanju sudara jer srne na polju nebi bile faktor koji bi se uzimao u izračun. U drugom bi vjerovatno spriječio saobračajku.
 
1 0 hvala 0
8 godina
offline
Policija objavila snimku Uberove nesreće u kojoj j

u ovom slucaju tehnologija je zakazala ,senzori su trebali registrirati pjesakinju i reagovati 

 

waaagh
 
1 0 hvala 0
15 godina
offline
Policija objavila snimku Uberove nesreće u kojoj j

čitam komentare i potvrđujem svoju opservaciju od prije tridesetak godina: jedino zanimanje koje se isplati je autolimar. kraljevsko da ne može biti kraljevskije. kakva irska, kakva švabija, kakav IT, kakvi bakrači?! a tu sve stručnjaci za pravo, AI, promet, babe, nebabe, senzore, bla. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
0 0 hvala 0
6 godina
neaktivan
offline
Policija objavila snimku Uberove nesreće u kojoj j

Tehnološki, ova tehnologija još nije zaživjela. Protivnici će odmah odmahnuti rukom i zaključiti da je tehnologija autonomne vožnje pogubna po čovjeka.

Isto kao što su nakon prvih prometnih nezgoda krajem devetnaestog stoljeća kritizirali samovozeće kočije.

I avioni padaju zbog nečijeg konstrukcijskog previda.

Ne slažem se da je tehnologija zakazala, jer, tko od nas ima pojma o toj tehnologiji?
Rekao bih da je zakazao čovjek, jer je čovjek isprogramirao kompjutore koji primaju informacije sa senzora.


Situacija u kojoj čovjek izlazi iz mraka na osvjetljeno danas nije bauk modernim sigurnosnim tehnologijama.

Očito je kratak spoj nastao u tumačenju prepreke jer je ispred čovjeka bila hrpa metala. Iako, sve se to kretalo, i sustav je na to morao reagirati.

Današnji automobili raspolažu tehnologijom koja pri nailasku na prepreku automatski koči. Ne znam do koje brzine to radi.

 

Komentari na temu da je žena bila neoprezna po meni ne stoje, jer umjesto žene moglo je biti dijete koje trči za loptom ili životinja.

 

Svakako se veselim autonomnoj vožnji, no proći će još dosta vremena da sustav zaživi.

 

Razumijem potrebu obitelji preminule da dobije odgovor na pitanje tko je kriv. To će pravnici riješiti.

No koliko god morbidno zvučalo, ovo je jedna od situacija koja će uvelike pomoći da sustav postane sigurniji.

Zdravi i veseli bili!

 
1 0 hvala 0
6 godina
neaktivan
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj

I sad zamisli da je jedan od idiota kako kažeš, tvoje dijete ili rođak.

 

Načelno se slažem s tobom da ima morona koji ne paze kad idu preko ceste, ali moglo je i dijete istrčat.

Iako ne vidim može li to itko spriječiti.

Jedino u čemu bi tehnologija pomogla je da reagira brže od čovjeka i smanji brzinu udara.

To može činiti razliku između života i smrti.

15 godina
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
mbaksa kaže...
..

Ako se tu referenciraš na moj post - ja nisam napisao da nije zakonski gledano smjela prijeći cestu tamo, nego da je skrivila nesreću, odnosno svoju smrt.

 

-prihvatljivo.. ali daje 'ton' koji je pogrešan, nema krivice.. a svaka saobračajna nesreća se teoretski može izbjeći.. šbbkbb.

-pješak smije preći cestu i izvan pješačkog, to je stvar koju očigledno mnogi ne znaju.. i tad krene automatizmom -krivnja.. a jel mogla izbjeći? Vjerojanto... no to je stvar koju je MORAO vozač, AI, senzoru-sustav.. može tako jednako biti blok betona (teleportirao se..) sustav uopće nije odradio svoje.

-sve se može izbjeći, no u ovim slučajevima, krivicu kao riječ treba koristiti za onu stranu koja je nešto skrivila, neoprezno.. vozač nema pravo na neopreznost/kriv je.

 

Aldo kaže...
..

 A ti si nešto jako nabrijan na devove, a? Nego reci ti nama koji točno devovi su tu odgovorni da ih treba kazniti?

 

 -onaj tko upravlja vozilom, vozač, u ovom slučaju AI-soft. Pošto je to samo soft, postoje odgovorni, profesilnalno, koji svojim imenom-potpisom garantiraju i snose posljedice, jednako kao što primaju plaću. Doktor, pravnik, električar.. vozač. Ako se firma želi baviti vozačkim AIjem, tad potpis odgovornih uključuje i odgovornost..

- sustav uopće nije reagirao, to je stvar .. mjesečevih mjena, mačke koja je prešla par minuta ranije, cocacole.. ili dev tima? Uz naravno, kao vlansika, uber, jer vlansik je uvjek odgovoran. Ponekad i kriv, jer određuje-gura i sl.. odnosno, dev-inženjeri ako su bili prisiljeni nisu smjeli izaći na cestu ako nije sve 100% projereno... zbog čega? zbog novca? nema razlike ubiješ li nekog u banci pljačkajući ga, ili primaš plaću za ovoakav AI i zgaziš istog bankara kad ide kući.. mrtav je u oba slučaja, zbog novca, zbog tog što netko nije postovao proceduru, sigurnost.. a to je kažnjivo, tad su krivi, ako ne za nesreću koja se nikad nije morala desiti.. tad za to i to garantiraju potpisom, svi koji odlučuju-puštaju u promet. Trenutno je projekt suspendiran, to je također automatika, pitaj se zašto. Zato.

-ili bi ja trebao biti ljut na npr ZETovce kad gaze, a ne na ove softweraše koji misle da je to GTA.. gori od trumpića..

-kao i na policiju, koja u ovom slučaju brzo izleti s 'nije uber/vozilo' kriv.. a izgleda ipak da je. .. što da je za volanom npr Zgazimir-prvi aka madmax ili kapetankuka aka skiper sa sinapsama.. bi li tad policija trebala istčavati s 'nevinim' izjavama .. i krivicim narkomanke? .. kakve veze ima to što je narkomanka ako gledamo snimku?

 

- Vozilo uopće nije reagiralo, mogla je jednako biti npr postavljena testna lutka na cesti i tad bi AI pao na vozačkom tj morao bi biti povučen s ceste dok to ne riješe..

 

warhammer kaže...

u ovom slucaju tehnologija je zakazala ,senzori su trebali registrirati pjesakinju i reagovati 

 

 -da. + kad se nešto takvog desi, mora se postaviti i pitanje odgovornosti, kompletnog sustava, odluka, rizika.. i kazniti propuste.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
12 godina
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
Pozdrav Antoniio22!
Za volanom je bio muskarac. Nije zena za volanom.

Lp
vicious
12 godina
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
Pozdrav rex251!

Vozački si položio? Baci oko na ovaj podsjetnik...

Zbog vlastite sigurnosti, pješaci ne smiju:
prelaziti kolnik izvan obilježenih pješačkih prijelaza ako u naseljenom mjestu nisu udaljeni više od 50 metara, a izvan naselja više od 100 metara od pješačkog prijelaza
stupiti na kolnik i prelaziti preko kolnika bez prethodne provjere da to mogu učiniti na siguran način
prelaziti kolnik na znak crvenog svjetla na semaforima
pretrčavati kolnik ispred nailazećih vozila.

Lp
vicious
16 godina
moderator
online
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
ihush kaže...
-prihvatljivo.. ali daje 'ton' koji je pogrešan, nema krivice..

Kako nema krivice? Zakonski gledano - kriva je. Oduzela je prednost automobilu i pritom izazvala prometnu nesreću u kojoj je sama stradala i prouzročila je materijalnu štetu. Priča gotova.

 

ihush kaže...
-sve se može izbjeći, no u ovim slučajevima, krivicu kao riječ treba koristiti za onu stranu koja je nešto skrivila, neoprezno.. vozač nema pravo na neopreznost/kriv je.

Pa skrivila je nesreću! Neoprezno je prelazila cestu, oduzela prednost automobilu i eto. Nije da se to sve "slučajno dogodilo", da se poskliznula ili štoveć. Kad prelaziš cestu, podrazumijeva se da si poduzeo sve radnje da je sigurno prijeđeš, znači da je prelaziš na sigurnom mjestu, tamo gdje vidiš dovoljno daleko da vidiš nadolazeće automobile kojima bi mogao oduzeti prednost, da se prije samog prelaska pogledom uvjeriš da je prelazak siguran. Ona to nije učinila, stoga je nesreća njezina krivica.

15 godina
odjavljen
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
viciousone kaže...
Pozdrav rex251!

Vozački si položio? Baci oko na ovaj podsjetnik...

Zbog vlastite sigurnosti, pješaci ne smiju:
prelaziti kolnik izvan obilježenih pješačkih prijelaza ako u naseljenom mjestu nisu udaljeni više od 50 metara, a izvan naselja više od 100 metara od pješačkog prijelaza
stupiti na kolnik i prelaziti preko kolnika bez prethodne provjere da to mogu učiniti na siguran način
prelaziti kolnik na znak crvenog svjetla na semaforima
pretrčavati kolnik ispred nailazećih vozila.

Lp

Da je to napravila, vidjela bi auto koje vozi prema njoj s uredno upaljenim svjetlima i ne bi stupila na kolnik.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
15 godina
offline
Re: Policija objavila snimku Uberove nesreće u koj
mbaksa kaže...
ihush kaže...
-prihvatljivo.. ali daje 'ton' koji je pogrešan, nema krivice..

Kako nema krivice? Zakonski gledano - kriva je. Oduzela je prednost automobilu i pritom izazvala prometnu nesreću u kojoj je sama stradala i prouzročila je materijalnu štetu. Priča gotova.

 

ihush kaže...
-sve se može izbjeći, no u ovim slučajevima, krivicu kao riječ treba koristiti za onu stranu koja je nešto skrivila, neoprezno.. vozač nema pravo na neopreznost/kriv je.

Pa skrivila je nesreću! Neoprezno je prelazila cestu, oduzela prednost automobilu i eto. Nije da se to sve "slučajno dogodilo", da se poskliznula ili štoveć. Kad prelaziš cestu, podrazumijeva se da si poduzeo sve radnje da je sigurno prijeđeš, znači da je prelaziš na sigurnom mjestu, tamo gdje vidiš dovoljno daleko da vidiš nadolazeće automobile kojima bi mogao oduzeti prednost, da se prije samog prelaska pogledom uvjeriš da je prelazak siguran. Ona to nije učinila, stoga je nesreća njezina krivica.

-gle, ako ti policajac ne može odrapiti kaznu za prijelaz preko pješačkog, tad nema krivice-kršenja propisa.. upute o sigurnosti su preporuke, kao reflektivna odjeća, zbog vlastite sigurnosti pa i razlog za ograničenje brzine i postojanje pješačkog. Pješak ima pravo preći cestu. Nije izletio iznenada, normalan vozač po danu i normalnoj vidljivosti bi vidio i ništa se ne bi desilo. Mrak, snop svjetla je stvar za ljudsko oko, za lidar-senzore? Odnosno, procedura ako neki senzor nešto ne vidi?.. ćorav vozač, ali nije prekoračena brzina i nije pjašački pa je ok? -bezvezarija, loš kriterij.

-bi li se isto desilo po danu, normalnoj vidljivosti? Kako znaš da ne bi? Koje bi tad objašnjenje tražio za ispriku AIa ili krivnju pješaka, to što je narkomanka.. pa je ok..? Ubili su još jednog afroamerikanca, možda je ovo afroamerikanka-mexikanka pa je to ok ili žuta..? Možda je iz nižeg poreznog razreda nego uber/soft firma (a oni plaćaju policiju).. itd.?

-zašto odbijaš činjenicu da pješaci i kad su neoprezni ne oslobađaju vozača od odgovornosti, tj treba provjeriti, a po snimci krivi su svakako, samo je slučajnost da se to do sad nije desilo već više puta. Katastrofalan sys-AI ako baš ništa ne registrira i ne napravi. Mora stati. Zbog tog ih se mora kazniti (i vrijeme je da soft ind poćne snositi posljedice neodgovornosti, odgovornosti za potpis iza kojeg se stoji). U srednjem vijeku je vlansik kočije (pric&princeza) bio odgovoran za gaženje kmetova.. ne vozač, vlasnik je uber. Odgovoran je tko? Što ako se utvrde propusti u minimalnim sihurnosnim mehanizmima, nestručnost itd.? Što ako je za koji dollar više mogao biti kvalitetan senzor, što ako je zbog tog ...

-pješaka će uvjek biti, bit će i nepredvidljivih situacija, mačaka-pasa, padne drvo, .. nitko nije ni kriv ni nevin nego ovisi o tome što je napravio ili nije, propustio. Pješak jer mora biti pametniji, zbog sebe, vozač, jer mora, zbog drugih, biznis-država, mora jer ne može porez-novac biti objašnjenje za sve.. nije ni ona ''samo sam slušao naređenja, morao sam'' u aušvicu bilo prihvatljivo, nij ni ovo. Svaka osoba mora stajati iza svog dijela odgovornosti. Uber kao vlanik, AI-soft-devovi kao oni koji voze.

 

-zanimljivo, .. mada 'krivnju' prvo objašnjavaš npr mogućim izbjegavanjem rizika i sl. ... i dalje zapravo kriviš pješaka, ne vozača?

-znaš da ovo što pitaš, npr da ''..znači da je prelaziš na sigurnom mjestu, tamo gdje vidiš dovoljno daleko da vidiš nadolazeće automobile ..'', to vrijedi i za vozače? Znaš li da vozač, neovisno o ograničenju, mora vožnju prilagoditi uvjetima, vidljivosti.. ako ne vidi, stati. Upaliti duga svjetla, maglenke (pa i oprati farove ako je to uzrok, zamijeniti žarulje ako su crkle.. ili je vozilo neispravno?) Što je napravio AI? Zašto? Ćorav-vozi? Tko je za to odgovoran/kriv? -Ova pješakinja je samo žrtva, statistika, lakmus za takve bez ikakvih kriterija AIje.. to treba regulirati i kazniti za svako nepridržavnje sigurnosnim mehanizmima..

 

-AI je morao vidjeti. Ako ne vidi i vozi, to je krivica jedanko kao da vozi pijan ili preko ograničenja. Hoće li se desiti nesreća ili ne to ne mijenja. Ako su to vlasnici i devovi znali/svjesno, tad su krivi za .. itd.

- da je senzor-radar vidio, da je vidljivost bolja.. i da je cesta bila prazna, AI to mora VIDJETI, ne nagađati što je u mraku. Da je senzor vidio praznu cestu, tad bi cesta bila prazna i nesreće ne bi bilo. Da je vidio pješaka, reagirao bi. AI je vozio na ćoravo, a to je stvar devova-algoritma, sigurnosnih mehanizama koji to ne smiju dozvoliti, neovisno ima li koga na prometnici, pa da su i na testnom poligonu s krpenim lutkama, to bi ga rušilo na testu/poligonu koj tome i služi. Ovako je samo još pitanje političke-novčane volje hoće li netko u zatvor i sl.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pet 23.3.2018 14:48 (ihush).
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice