Kako glup članak. Tekst onako iz dupeta tek toliko da se popuni kvota napisanog.
Kako glup članak. Tekst onako iz dupeta tek toliko da se popuni kvota napisanog.
Bolje ovako smiren clanak koji objasnjava neke stvari, nego senzacionalisticno smece radi broja klikova koje jednako tako ne pruza nikakve odgovore (jer ih naime jos uvijek nema). Ono sto od BUG-a ocekujem je nastavak i detaljno obrazlozenje okolnosti kada se rezultati istrage objave, a od svih koji dolaze u napast citati hrvatske portale i ostalo zutilo da ih dodaju u nezeljenu listu na ACL u routerima (i sam cu to odmah danas napraviti jer me zena vec krenula gnjaviti da maknem router iz dnevne sobe da ne ozraci bebu).
Kako glup članak. Tekst onako iz dupeta tek toliko da se popuni kvota napisanog.
meni je jedino glup tvoj komentar. A tekst zanimljiv, informativan :)
daj čovjeku kartu za emirates i letjet će nekoliko sati. daj mu kartu za ethiopian airlines i letjet će ostatak života.
Kako glup članak. Tekst onako iz dupeta tek toliko da se popuni kvota napisanog.
Članak je općenito informativan, iako s usporedbama malo pretjeruje. Najveća zamjerka je što se zapravo uopće ne bavi pitanjem iz naslova.
Čuj njega, isti avion ko i prije 30 godina.
Pa i nova Škoda je ista kao i ona od prije 30 godina. Ima 4 kola, vrata, retrovizore. Samo su joj malo promijenili izgled (odnosno geometriju trupa/položaj krila), novi motor (zbog kojeg su morali micati krila), novi sustav upravljanja (znatno drugačiji fly-by-wire). Al značka je ista, Škoda je Škoda.
I... što se zapravo događa sa avionima?
Isti clanak i na Indexu..dobijes duplu lovu za isto ili :)
Clanak je ok, ali nedostaju dva zadnja paragrafa.
Potencijalni razlog problema, Boeing je stavio snaznije motore na stari dizajn sto je vec objasnio Oleg. Medjutim to je destabiliziralo cjeli avion, tijekom uzletanja nos aviona krene prema gore. Da bi to popravili napravili su updjet autopilota tako da ako 1 jedan anti-stall senzor detektira da ide nos gore, samo ga spusti. Ako taj jedan senzor zakaze ako moras se brzo prebaciti na rucne kontrole.
Takodjer, tu promjenu ponasanja, i updjet autopilota nisu dobro dokumentirali, a moguce je da piloti nisu znali kako iskljuciti autopilot na vrijeme dok su shvatili sto se dogadja. A to vrijeme znaci razliku izmedju smrti i zivota.
Sto se tice autopilota u starim 737 on bi se automatski iskljucio kad pilot dotakne kontrole, ali su to promjenili (radi pada aviona) pa sad ima dodatni korak.
Najvjerovatnije je problem u obučenosti pilota. Avioni su novi, nisu baš kao starije verzije i vjerovatno zahtjevaju dodatnu obuku, a ovi to nisu obavili kako treba i eto nevolje. Avioni padnu kad bi najmanje trebali, baš kad su piloti odahnuli od stresnog poljetanja i možda zaboravili obavit još nešto prije opuštanja. Jer to na starim verzijama nije trebalo obavit, ili se obavljalo na drugačiji način?
softverska greška (OK, softver radi OK, samo sustav s njim ne radi OK)...
pa to spada u IT... više nego plač nad marketinškom menaždericom u raljama MS-a....
Najvjerojatniji uzrok nesreće je neki aerodinamički fenomen, a MAX ima drugačija krila i bitno drugačije nosače motora (i poziciju istih!) od starijih 737. Vrlo su male šanse da je problem u motoru kao što autor piše.
daj čovjeku kartu za emirates i letjet će nekoliko sati. daj mu kartu za ethiopian airlines i letjet će ostatak života.
AFAIK Ethiopian je zapravo do ovog incidenta imao bolji safety record nego mnoge kompanije zvučnih imena i iz naprednijih/bogatijih zemalja.
daj čovjeku kartu za emirates i letjet će nekoliko sati. daj mu kartu za ethiopian airlines i letjet će ostatak života.
Sky is not the limit
daj čovjeku kartu za emirates i letjet će nekoliko sati. daj mu kartu za ethiopian airlines i letjet će ostatak života.
Sky is not the limit
u ovom slucaju ground is the limit
Izgleda da u rušenjeima ulogu ima novi softver uveden radi povećanja sigurnosti i pomoći pilotu - The Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS) - koji je vrlo efikasno spustio nos aviona...
Puno toga se vec zna, ali Olegu se nije zamaralo time. Steta. Ono sto ja otprilike znam - novi motori su tezi nego stari - i time je 737 MAX prvi putnicki avion koji nije inherentno u balansu (prvi takav vojni avion je navodno bio F16), jer konstrukcija nije dovoljno doradjena (zbog zurbe da se dodje na trziste) da bi se postigla ravnoteza trupa. Ne znam jel trebalo pomicat krila naprijed ili nazad, ali avion jednostavno nije stabilan. Ta stabilnost je komplementirana anti-stall softverom koji treba sprijeciti da avion udje u stall i pocne padat ko kruska. Basically - taj SW gura nos prema dole.
Osim toga - Boeing je uspio zavarati FAA i struku (i Olega) da se radi o minornoj izmjeni bez velikih posljedica, i osigurati approval FAA da nije potreban zaseban (novi) trening pilota. To je mozda i prouzrokovalo nesrecu Lion Aira jer pilot nije znao da je moguce overridati sustav.
I na kraju - ne radi se o jednoj seriji Golfa ili Fabije - nego o modelu (i to dosta unaprijedjenom). Dakle to je kao da svaki Golf 7 ima tu gresku. U autoindustriji se to desava redovito i tada proizvodjac radi masovan recall i popravak.
autor teksta kao i obično sveznalica o svemu
https://www.nytimes.com/2019/02/03/world/asia/lion-air-plane-crash-pilots.html?module=inline
Ovako se to radi.
Kraća verzija:
Što se zapravo događa s avionima?
Ne znam ni ja, ali ću prepisati nebitnu faktografiju s Interneta i ismijavati druge kako su budale.
Patetično...
Znači nisu avio kompanije krive zbog neobučenosti pilota. Kriv je Boeing.
Sad bi ih to trčanje pred rudo, nebili se zaradio koji dolar više, moglo koštat mnogo dolara manje.
Pravi dokaz da papir trpi sve. Ajde bar da je dobrim člankom proglasio druge glupima ali ovako.. katastrofa. Paušalno.Površno.Pogrešno.
Slijedeća faza: Članak o putu Maje Šuput u Dubai
Isti clanak i na Indexu..dobijes duplu lovu za isto ili :)
Dobijem trostruku. A za svaki odgovor na najgluplji komentar još i 200% bonusa. Pa eto kad mi je usput....
Nitko ne govori o krivnji, krivnja podrazumijeva namjeru činjenja štete, a toga ovdje nema. Ono što ima je krvava borba za tržišni udio i novac, dizajn aviona na način da dodatna obuka uglavnom nije potrebna što je važan selling point, a problematičnim se, možda, pokazala odluka da se za očitanje napadnog kuta koristi samo jedan od dva senzora koji izgleda i nije baš najpouzdaniji na svijetu imajući u vidu da je avion inherentno nestabilan a pilot potpuno nesvjestan toga (a i kao takav vrlo često ima vrlo malo iskustva jer je tržišna utakmica dovela do toliko malih plaća i ostalih benefita da više nitko normalan ne radi za tipične civilne aviokompanije. Trenutno su, izgleda, bolje plaćeni pojedini serviseri nego piloti.
Međutim, poanta mog posta je da se dobar novinar potrudio i obavio gomilu razgovora s ljudima iz industrije i uputio na najvjerojatniji (kompleks) razloga padova aviona bez pametovanja s visine o tome kako su svi drugi glupi osim našeg dragog Olega a bez ijedne korisne informacije o bilo čemu.
Nisam baš primjetio da je Trump to natvitao s fiksnog kućnog telefona, kad je već riječ o dobrom starom i jednostavnom. Osim toga, Njegova izjava ne odgovara stvarnosti - ne da nisu potrebni MITovci niti računalni stručnjaci već skoro da nisu potrebni ni piloti. E to jest stvarni problem obzirom da je dobro poznavanje kompleksnosti letenja kao takvog i najsitnijih detalja stroja koji utječu na let ključno za preživljavanje kada se stroj počne kvariti. Od Trumpa se ionako ne može očekivati nikakvo znanje o bilo čemu dok se može hvalisati o istom, ali što je tebe navelo da ga citiraš?