Što se zapravo događa s avionima?

poruka: 85
|
čitano: 22.256
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Što se zapravo događa s avionima?".
14 godina
offline
Što se zapravo događa s avionima?

Napisao sam prije pa su se mnogi uzbunili:

 

SW se gura tamo gdje mu često i nije mjesto...

 

npr. pravo strojarsko rješenje za učinkovit prijenos momenta na poglogu je mehanička blokada diferencijala na autu... ali to je SKUPO za kvalitetno odraditi....

 

zato se radi kvazi rješenja: softverski nadzirano ciljano kočenje pojedinog kotača...

 

dobije se "rješenje" koje funkcionira dovoljno dobro, i svi su hepi, jeftino je, elektronika je inherentno pouzdanija od mehanike... ali, ako je nešto jeftinije, jeftinije je među ostalim jer je i kontrola kvalitete niža, zatim to je dodatni podsklop složenijeg sustava nadzora koji ovisi o puno drugih međusklopova: same hidraulike kočionog sustava, ECU, ABSa, ECSa...

 

dok je prava mehanička blokada podsklop za sebe, s prekidačem...

 

u avionici to je pristup s tzv. inherentno nestabilnim zmajem zrakoplova, dakle kad sam oblik zrakoplova ne može NIKAKO  ići u klizanje/jedrenje, neovisno o brzini i napadnom kutu...

 

prvi takav borbeni avion uveden u uporabu je bio F-16 čini mi se i MiG-29... sad to dolazi i u komercijalne zrakoplove, gdje je računalno nadziran sustav NUŽAN da uopće zrakoplov leti... s time da 737-MAX8 nije inherentno nestabilnog zmaja, nego je to valjda posljedica ganjanja svetog grala ekonomičnosti...

 

no naravno, bit svega je da su ipak brzo reagirali i prizemljili ih dok se ne nađe uzrok/rješenje . nažalost s 320+ mrtvih...

Ju je je? Je ju je!
Moj PC  
1 0 hvala 0
12 godina
odjavljen
offline
Re: Što se zapravo događa s avionima?
Bar se svaki avion vrati na zemlju 😆
 
1 1 hvala 0
11 godina
offline
Re: Što se zapravo događa s avionima?
Feudalac kaže...
MarkoBT:

Nitko ne govori o krivnji, krivnja podrazumijeva namjeru činjenja štete, a toga ovdje nema. Ono što ima je krvava borba za tržišni udio i novac, dizajn aviona na način da dodatna obuka uglavnom nije potrebna što je važan selling point, a problematičnim se, možda, pokazala odluka da se za očitanje napadnog kuta koristi samo jedan od dva senzora koji izgleda i nije baš najpouzdaniji na svijetu imajući u vidu da je avion inherentno nestabilan a pilot potpuno nesvjestan toga (a i kao takav vrlo često ima vrlo malo iskustva jer je tržišna utakmica dovela do toliko malih plaća i ostalih benefita da više nitko normalan ne radi za tipične civilne aviokompanije. Trenutno su, izgleda, bolje plaćeni pojedini serviseri nego piloti.

Međutim, poanta mog posta je da se dobar novinar potrudio i obavio gomilu razgovora s ljudima iz industrije i uputio na najvjerojatniji (kompleks) razloga padova aviona bez pametovanja s visine o tome kako su svi drugi glupi osim našeg dragog Olega a bez ijedne korisne informacije o bilo čemu.

Sve stoji, ali u cjeloj priči nije važno koji novinar je glup. Važno je zašto avioni padajunije. A izgleda da padaju iz istog razloga zbog kojeg se mobiteli samospaljuju. Samo, jebiga, kod saomospaljivanja mobitela najčešće nitko ne pogine, a kod aviona je obično stvar suprotna.

 

A glupe novinare se ne čita i gotova stvar. Kakva korist od toga da glupanu kažeš da je glup, a to što znamo (ili naslučujemo) zašto avioni padaju i ko je kriv moglo bi nam spasit glavu.

42
Poruka je uređivana zadnji put čet 14.3.2019 23:11 (markoBT).
14 godina
offline
Što se zapravo događa s avionima?

Golfovi, fabije i ne padaju svi avioni, nego samo neki??

 
1 1 hvala 0
8 godina
offline
Re: Što se zapravo događa s avionima?
Stric_jura:

Ne postoji pravo strojarsko rješenje za prijenos momenta. Postoji samo manje ili više uspješan kompromis u pogledu ciljanih zahtjeva. Inženjerstvo je upravo to, stvaranje kompromisa za određenu svrhu. Otvoreni diferencijal je najefikasniji među njima i najbolje čuva gume, a vijek trajanja mu je koliko i karoserije. Hvaljeni mehanički diferencijali poput torsena su dobri dok jedan kotač nije u zraku ili na ledu jer se tada ponašaju kao i otvoreni. Druge varijante imaju nezgodnu manu da se prenaglo aktiviraju i traže od vozača odgovarajuće iskustvo što nema veze s običnim Jurom ako je to njemu namijenjeno. Treća grupa ne dopušta preveliku razliku čime utječe na upravljivost vozila i potrošnju guma. Svi odreda imaju kraći rok trajanja, troškove održavanja itd. Elektronički su već korak naprijed i tu onda dolazi mogućnost kontroliranog usmjeravanja momenta, efikasnosti itd. Najjeftinija varijanta svega toga je da se već postojeći ABS i njegova nadogradnja u vidu ESPa iskoriste za pomoć u kontroli proklizavanja i vektoringa što se dobije uz nešto programiranja već postojećeg hardvera kao praktično besplatni bonus. Upravljanje pokretnim objektom od dvije tone koji se na podlogu naslanja s četiri pravokutnika veličine kutije cigareta koji su stalno u pokretu po svim osima je umjetnost koju ne zadovoljavaju simpleton mehanička rješenja od kojih su neka i praktično neizvediva poput davanja više momenta vanjskom kotaču u zavoju. Karburator je mehaničko računalo za odmjeravanje količine goriva koju je potrebno ubrizgati u bilo kojem momentu pa znamo do kud nas je to odvelo - uz najbolju volju nije bilo moguće napraviti mehanički lambda senzor a još manje mehanički programirati povremeno dodavanje ureje ili spaljivanje čađe. Međutim, interna kompleksnost nekog sustava se enkapsulira u crnu kutiju koja prema vani ima svega nekoliko ulaza/izlaza i to nije nikakav problem sam po sebi. Jednostavno, rafiniran stroj/sustav što bliže savršenom postaje sve kompleksniji jer uzima u obzir i upravlja sa sve većim brojem parametara a jedini nama poznat način za jeftino i efikasno svladavanje takve kompleksnosti jesu elektronička računala.

Nemam pojma o avionima, ali sam poprilično siguran da letenje u današnjim strojevima nije na razini eeeee juuuuurrrraa daaaj zateeegni sajluuu stabilizatoraaaa da nas posluži do Beča. A putnik baš dobio pijaču na stol...
Ja rekoh
16 godina
offline
Što se zapravo događa s avionima?

Jaaako loš članak.

 

Dvije trećine članka je potrošeno na promašeno poređenje sa golfovima i fabijama. Na dva pitanja iz naslova i podnaslova nije uopće odgovoreno. Također nigdje slike tog zrakoplova ili tehničkih specifikacija. Valjda autor smatra da ima posla sa dječjim vrtićem, pa nam se servira ovakav uradak iz školskih novina.

 

 

 

Ako koga zanima, problem je  MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System).

 

https://phys.org/news/2019-03-ethiopian-airlines-mcas-boeing-max.html

 

 

Evo malo i iz prve ruke, tj. pilota:

 

 

 

 

 

 

 

 

You are like the Michael Jordan of being a son of a bitch.
Poruka je uređivana zadnji put pet 15.3.2019 0:07 (memulica).
Moj PC  
8 1 hvala 1
16 godina
neaktivan
offline
Što se zapravo događa s avionima?

Sve u svemu 300+ mrtvih zbog smanjenja troškova. Kad isplate odštetu vjerojatno će još uvijek biti u plusu. Najstrašnije je sudjelovanje FAA u cijeloj toj zavjeri.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
3 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Što se zapravo događa s avionima?
Problemi s MCASom su bili poznati prije 11 mj.

Samo sto Boeing i FAA su prijatelja dva.
10 godina
offline
Što se zapravo događa s avionima?

 

Hvala, Olegu na poučnom tekstu, gdje je običnom puku približio problematiku oko ove frke sa avionima. 

Lajkam ovu analogiju sa automobilskim svijetom. 

 

Ovo je pravi autorski tekst, a ne one gluposti od tekstova koje se obično mogu naći na HR portalima, gdje se samo prepisuje od drugih.

 

Panzerkampfwagen.Dinamo Zagreb.Matija.Leaving or dead, always ahead...
Moj PC  
2 10 hvala 0
15 godina
offline
Re: Što se zapravo događa s avionima?
Visak kaže...

Sve u svemu 300+ mrtvih zbog smanjenja troškova. Kad isplate odštetu vjerojatno će još uvijek biti u plusu. Najstrašnije je sudjelovanje FAA u cijeloj toj zavjeri.

 Ha mislim ne bih bas rekao da je zavjera, no meni ovo mirisi na treninge koji su nedostatni u odnosu na manual.

 

Manual za 737 Max 8 i 9 bas imaju cijelo poglavlje o overridanju MCASa, znaci problem je poznat i Boeingu samo je spinan u "generalne probleme".

 

Dakle ili su ove aviokompanije stedjele na treningu i stavljale 777 posade u 737 Max, ili je Boeing jednostavno lose dizajnirao i zrakoplov i manuale.

 

 

Ja pretpostavljam da je ovo drugo, jer Ethiopian Airlines je stvarno okej kompanija.

 

p.s. Boeing je morao slati bulletin i ekstra trening za ovo jer ih je FAA natjerala ako se ne varam u 1. mj 2018...e sad lako moguce da nisu slusali ili jednostavno nisu ni poslali nekog negdje na kraju

Poruka je uređivana zadnji put pet 15.3.2019 1:06 (Mitch).
16 godina
offline
Re: Što se zapravo događa s avionima?
O_O_O kaže...

Clanak je ok, ali nedostaju dva zadnja paragrafa.

 

Potencijalni razlog problema, Boeing je stavio snaznije motore na stari dizajn sto je vec objasnio Oleg. Medjutim to je destabiliziralo cjeli avion, tijekom uzletanja nos aviona krene prema gore. Da bi to popravili napravili su updjet autopilota tako da ako 1 jedan anti-stall senzor detektira da ide nos gore, samo ga spusti. Ako taj jedan senzor zakaze ako moras se brzo prebaciti na rucne kontrole.

Takodjer, tu promjenu ponasanja, i updjet autopilota nisu dobro dokumentirali, a moguce je da piloti nisu znali kako iskljuciti autopilot na vrijeme dok su shvatili sto se dogadja. A to vrijeme znaci razliku izmedju smrti i zivota. 

Sto se tice autopilota u starim 737 on bi se automatski iskljucio kad pilot dotakne kontrole, ali su to promjenili (radi pada aviona) pa sad ima dodatni korak.

funat kaže...

Puno toga se vec zna, ali Olegu se nije zamaralo time. Steta. Ono sto ja otprilike znam - novi motori su tezi nego stari - i time je 737 MAX prvi putnicki avion koji nije inherentno u balansu (prvi takav vojni avion je navodno bio F16), jer konstrukcija nije dovoljno doradjena (zbog zurbe da se dodje na trziste) da bi se postigla ravnoteza trupa. Ne znam jel trebalo pomicat krila naprijed ili nazad, ali avion jednostavno nije stabilan. Ta stabilnost je komplementirana anti-stall softverom koji treba sprijeciti da avion udje u stall i pocne padat ko kruska. Basically - taj SW gura nos prema dole. 

Osim toga - Boeing je uspio zavarati FAA i struku (i Olega) da se radi o minornoj izmjeni bez velikih posljedica, i osigurati approval FAA da nije potreban zaseban (novi) trening pilota. To je mozda i prouzrokovalo nesrecu Lion Aira jer pilot nije znao da je moguce overridati sustav. 

I na kraju - ne radi se o jednoj seriji Golfa ili Fabije - nego o modelu (i to dosta unaprijedjenom). Dakle to je kao da svaki Golf 7 ima tu gresku. U autoindustriji se to desava redovito i tada proizvodjac radi masovan recall i popravak. 

Moram priznati da ste u ovih par rečenica daleko sadržajniji od autora kolumne. 

Također sam htio pitati, što je sa rezultatima istrage prošlogodišnjeg pada? Nije da je i kod njega istraga još u tijeku? 
Nebi li barem dvije crne kutije trebale nešto brže uputiti što se događalo? Jah, poznavajući utjecaj Boeinga, vjerojatno će zavlačiti i muljati sa uzrocima dok se ne zaboravi. Oćeš, nećeš, nemaju aviokompanije puno rezervi i izbora. 

http://www.bug.hr/forum/post/lcd-plazma-televizori/stvarni-vlasnici-brandova/2909836.aspx
Poruka je uređivana zadnji put pet 15.3.2019 4:03 (overhaul).
14 godina
neaktivan
offline
Što se zapravo događa s avionima?

Dobar pokušaj ali nismo jako puno saznali!
Što se tiče pisanja u ostalim medijima to je čista 
žuta štampa samo da se prodaju i ćitaju radi reklama 
od kojih žive!
Portali, pa i face postalo je mjesto prodaje magle i reklama!

 
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Što se zapravo događa s avionima?
Mitch kaže...

 Ha mislim ne bih bas rekao da je zavjera, no meni ovo mirisi na treninge koji su nedostatni u odnosu na manual.

 

Manual za 737 Max 8 i 9 bas imaju cijelo poglavlje o overridanju MCASa, znaci problem je poznat i Boeingu samo je spinan u "generalne probleme".

 

Dakle ili su ove aviokompanije stedjele na treningu i stavljale 777 posade u 737 Max, ili je Boeing jednostavno lose dizajnirao i zrakoplov i manuale.

 

 

Ja pretpostavljam da je ovo drugo, jer Ethiopian Airlines je stvarno okej kompanija.

 

p.s. Boeing je morao slati bulletin i ekstra trening za ovo jer ih je FAA natjerala ako se ne varam u 1. mj 2018...e sad lako moguce da nisu slusali ili jednostavno nisu ni poslali nekog negdje na kraju

 Imaš negdje taj nanual gdje se vidi poglavlje o MCAS-u? Jer koliko sam vidio Boeing nije uopće dao informaciju pilotima da postoji, a nema ni indikatora kada je aktivan, pa kada se uključi piloti se bore protiv duha. Tek u novom softveru će doći taj indikator. U manualu postoji samo generičko isključivanje automatskog trimanja repnih stabilizatora.

 

FAA je išla na ruku Boeingu tako što je pristala da nije potrebna dodatna obuka za pilote 737 kada prelaze sa starog modela na MAX, dakle minorizirali su izmjene kako bi se uštedilo i Boeing ispao konkurentniji. Meni to zvuči kao zavjera.

I onda dva aviona padnu (izgleda) baš zbog tih izmjena. 

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
16 godina
offline
Što se zapravo događa s avionima?

Po meni bi ih EU trebala oglobiti sa jedno 10 milijardi eura za početak,a onda privatne tužbe za kraj.

You are like the Michael Jordan of being a son of a bitch.
Moj PC  
6 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Što se zapravo događa s avionima?
memulica kaže...

Po meni bi ih EU trebala oglobiti sa jedno 10 milijardi eura za početak,a onda privatne tužbe za kraj.

I zabraniti letove dok ne povuku i redizajniraju avione (dok ne obuce pilote kako da korigiraju neispravni SW ili HW defekt nije zadovoljavajuce rjesenje!). Kazna mora biti tolika da se vise nitko nikada ne odluci kockati sa tudim zivotima. Dokle god drzave podilaze kapitalizmu, srljamo u propast, a na ovom slucaju je to jasno i guskama u magli.

Poruka je uređivana zadnji put pet 15.3.2019 9:23 (kerum).
16 godina
neaktivan
offline
Re: Što se zapravo događa s avionima?
Po libertarijancu Olegu FAA (kao državno 'uhljebničko' tijelo tipa HAKOM) ne bi ni postojala. Sve bi trebalo prepustiti tržištu, pa bi umjesto stotina imali tisuće mrtvih, a nakon toga propast kompanije i desetke tisuća bez posla. Jer kao što su se manageri na Wall streetu zaigrali prije desetak godina vodeći se kratkoročnim dobicima, tako bi radili (a vidimo da i sada pokušavaju) i u auto, avio, farmaceutskoj, prehrambenoj i ostalim industrijama.

U nereguliranom kapitalizmu prihodi su veći, ali i rizici, kako poslovni, tako i sigurnosni.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
15 0 hvala 1
12 godina
offline
Re: Što se zapravo događa s avionima?
To ti je kd te od malena uce da konzumiras vutru. 🤣🤣🤣🤣
*# @Frk #*/
Poruka je uređivana zadnji put pet 15.3.2019 10:57 (Frk).
Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Što se zapravo događa s avionima?
@Dead
To je sadašnje stanje, nakon što je FAA poslije prve nesreće naredila da se upute dopune. No inicijalno piloti nisu bili upoznati s njegovim postojanjem. I opet, nema indikatora da je MCAS uključen, a upute se generičke kako zaobići automatsko trimanje, a ne govore ništa konkretno o MCASu.

Dodavanje takve funkcionalnosti, potpuno skrivene od pilota, je naprosto velika greška. Kada je ta funkcionalnost zakazala piloti nisu znali s čime se bore.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
1 0 hvala 0
6 godina
protjeran
offline
Re: Što se zapravo događa s avionima?
funat kaže...

Puno toga se vec zna, ali Olegu se nije zamaralo time. Steta. Ono sto ja otprilike znam - novi motori su tezi nego stari - i time je 737 MAX prvi putnicki avion koji nije inherentno u balansu (prvi takav vojni avion je navodno bio F16), jer konstrukcija nije dovoljno doradjena (zbog zurbe da se dodje na trziste) da bi se postigla ravnoteza trupa. Ne znam jel trebalo pomicat krila naprijed ili nazad, ali avion jednostavno nije stabilan. Ta stabilnost je komplementirana anti-stall softverom koji treba sprijeciti da avion udje u stall i pocne padat ko kruska. Basically - taj SW gura nos prema dole. 

Osim toga - Boeing je uspio zavarati FAA i struku (i Olega) da se radi o minornoj izmjeni bez velikih posljedica, i osigurati approval FAA da nije potreban zaseban (novi) trening pilota. To je mozda i prouzrokovalo nesrecu Lion Aira jer pilot nije znao da je moguce overridati sustav. 

I na kraju - ne radi se o jednoj seriji Golfa ili Fabije - nego o modelu (i to dosta unaprijedjenom). Dakle to je kao da svaki Golf 7 ima tu gresku. U autoindustriji se to desava redovito i tada proizvodjac radi masovan recall i popravak. 

 jedini normalni komentar uz komentar moga uje Ajara...

svi se kužite u tematiku osim navedenog forumaša funata k`o Marica u krivi k**** 

O nama će pričat ka i mi o Atlantidi, a možda i neće, ma jebo nas nemamo sreće
8 godina
offline
Re: Što se zapravo događa s avionima?
Visak:

U nereguliranom sistemu tko je jači taj kvači. U reguliranom sistemu tko je jači taj kvači regulaciju a ostaje samo privid kontrole. U nešto malo boljem sistemu obični ljudi povremeno pokažu zube i podsjete glavonje na onu staru naših susjeda - tri loša ubiše Miloša. Nažalost, vrlo je slaba svijest o metodama vladanja koje su dovedene do savršenstva - robovlasništvo je danas rašireno više nego ikad u ljudskoj povijesti.
Ja rekoh
15 godina
offline
Re: Što se zapravo događa s avionima?
Visak kaže...

 Imaš negdje taj nanual gdje se vidi poglavlje o MCAS-u? Jer koliko sam vidio Boeing nije uopće dao informaciju pilotima da postoji, a nema ni indikatora kada je aktivan, pa kada se uključi piloti se bore protiv duha. Tek u novom softveru će doći taj indikator. U manualu postoji samo generičko isključivanje automatskog trimanja repnih stabilizatora.

 

FAA je išla na ruku Boeingu tako što je pristala da nije potrebna dodatna obuka za pilote 737 kada prelaze sa starog modela na MAX, dakle minorizirali su izmjene kako bi se uštedilo i Boeing ispao konkurentniji. Meni to zvuči kao zavjera.

I onda dva aviona padnu (izgleda) baš zbog tih izmjena. 

 Poslao sam ti PP.

 

A ovo mi zvuci jako zanimljivo, imas li mozda neki clanak/post gdje se pise o ovom? Jer Boeing je zapravo tuzio Airbus i EU za nesto slicno za masne pare.

12 godina
offline
Što se zapravo događa s avionima?

naslov za 24 sata, tekst malo bolji...

What could possibly go wrong?
 
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Što se zapravo događa s avionima?
Članak je dovoljno informativan za bug.hr. Više informacija i detaljnija analiza su za neki avio-portal. Usporedbe u članku su time tako na mjestu.
 
3 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Što se zapravo događa s avionima?
memulica kaže...

Jaaako loš članak.

 

Dvije trećine članka je potrošeno na promašeno poređenje sa golfovima i fabijama. Na dva pitanja iz naslova i podnaslova nije uopće odgovoreno. Također nigdje slike tog zrakoplova ili tehničkih specifikacija. Valjda autor smatra da ima posla sa dječjim vrtićem, pa nam se servira ovakav uradak iz školskih novina.

 

 

 

Zaboravio Oleg da na Bugovom forumu vecina  kriticki razmislja pa se zaletio sa c/p

 

Kada god u naslovu vidim "Necete vjerovati...", "Evo sto je.....", "Sto se to dogadja..." samo zatvaram tab.

Ovdje sam ipak bio preveslan jer sam pomislio kako je ovo bug.hr i autor je Oleg i nema sanse da je clanak bez tvrdih cinjenica i tehnicke spike.

 

E pa, zahebo se.

 

 

Nece mi se vise ponoviti.

 

 

 

With the anonymity of the internet where one can be anything they want, it constantly amazes me how many choose to be assholes.
16 godina
neaktivan
offline
Re: Što se zapravo događa s avionima?
Mitch kaže...
Visak kaže...

 Imaš negdje taj nanual gdje se vidi poglavlje o MCAS-u? Jer koliko sam vidio Boeing nije uopće dao informaciju pilotima da postoji, a nema ni indikatora kada je aktivan, pa kada se uključi piloti se bore protiv duha. Tek u novom softveru će doći taj indikator. U manualu postoji samo generičko isključivanje automatskog trimanja repnih stabilizatora.

 

FAA je išla na ruku Boeingu tako što je pristala da nije potrebna dodatna obuka za pilote 737 kada prelaze sa starog modela na MAX, dakle minorizirali su izmjene kako bi se uštedilo i Boeing ispao konkurentniji. Meni to zvuči kao zavjera.

I onda dva aviona padnu (izgleda) baš zbog tih izmjena. 

 Poslao sam ti PP.

 

A ovo mi zvuci jako zanimljivo, imas li mozda neki clanak/post gdje se pise o ovom? Jer Boeing je zapravo tuzio Airbus i EU za nesto slicno za masne pare.

 https://www.nytimes.com/2019/02/03/world/asia/lion-air-plane-crash-pilots.html?module=inline

 

But the tragedy has become a focus of intense interest and debate in aviation circles because of another factor: the determination by Boeing and the F.A.A. that pilots did not need to be informed about a change introduced to the 737’s flight control system for the Max, some software coding intended to automatically offset the risk that the size and location of the new engines could lead the aircraft to stall under certain conditions.

That judgment by Boeing and its regulator was at least in part a result of the company’s drive to minimize the costs of pilot retraining. 

...

Ultimately, the F.A.A. determined that there were not enough differences between the 737 Max and the prior iteration to require pilots to go through simulator training.

While the agency did require pilots to be given less onerous training or information on a variety of other changes between the two versions of the plane, M.C.A.S. was not among those items either.

 

 

 

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
8 godina
offline
Re: Što se zapravo događa s avionima?
Kiki3ooo:

NY times je dnevna novina pa je izdao vrlo informativan članak bez puno pametovanja. Njihova sekcija s komentarima je obično informativnija nego naši autorski radovi. Sve je stvar pristupa, a meni izgleda kao da se BUG predao i prigrlio kaljužu koja vlada na dnu medijskog lanca. Ovaj članak i temu podižu pojedini komentatori koji dijele svoja znanja, čak je jutarnji list u jednom članku linkao NYtimes i ostao informativan samo od BUGa ništa...
Ja rekoh
14 godina
offline
Re: Što se zapravo događa s avionima?
Feudalac kaže...
Kiki3ooo:

NY times je dnevna novina pa je izdao vrlo informativan članak bez puno pametovanja. Njihova sekcija s komentarima je obično informativnija nego naši autorski radovi. Sve je stvar pristupa, a meni izgleda kao da se BUG predao i prigrlio kaljužu koja vlada na dnu medijskog lanca. Ovaj članak i temu podižu pojedini komentatori koji dijele svoja znanja, čak je jutarnji list u jednom članku linkao NYtimes i ostao informativan samo od BUGa ništa...

 Ja iskreno općenito volim Olegov stil pisanja a ovaj članak mi je dovoljno detaljan opis događaja o kojem nebi nikad ništa pročitao i interesantan uvod u temu koja me nikad nije interesirala na način da je objašnjena u opuštenom tonu i stavljena u kontekts za nas laike. Kontekst mjenja perspektivu pa mi je ova tema postala zanimljiva tako da i ja sad želim znat malo više o avionima. NY times članak neće prouzročiti takav efekt i da je najbolje napisan na svijetu.

16 godina
offline
Što se zapravo događa s avionima?

Kiki sine odi na Imbex i uživaj u člancima za laike.

You are like the Michael Jordan of being a son of a bitch.
Moj PC  
1 0 hvala 0
16 godina
online
Re: Što se zapravo događa s avionima?
Svatko sad ima svoje mišljenje. Dok ne dođu nalazi sve su to priče za malu djecu.
 
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Što se zapravo događa s avionima?
Dead kaže...
Visak kaže...

 Evo još jednog razmišljanja u vezi obuke pilota. Izgleda da Ethiopian Airlines nije cvijeće po tom pitanju. Pogledaj ovdje.

 

 Pa ukoliko je pretpostavka o MCASu točna postoji nekoliko razloga zašto je došlo do nesreće. Prvo je trebao zakazati senzor napadnog kuta, zatim je problem što je računalo uzimalo podatke samo s jednog senzora (a postoje dva, to će biti ispravljeno u novom softveru), na kraju je presudilo što piloti nisu isključili trimanje, iako postoji procedura za to, no s obzirom da (bar kod prve nesreće) nisu znali za MCAS, bilo im je otežano doći do zaključka da je u tome problem. Teoretski su to trebali shvatiti i sami, ali uz dodatnu informaciju i trening bila bi veća vjerojatnost da to učine.

 

Ljudi nisu strojevi, postoje mnoge situacije kada imaju sve informacije na raspolaganju, a ipak donesu pogrešnu odluku. Zato se takvi događaji analiziraju i donose mjere koje uzimaju u obzir ljudsku nesavršenost. Sigurnost se ne postiže tako da sve prilagodiš najpametnijem i najsavjesnijem pilotu. Ako doneseš odluku (uz protivljenje mnogih) da nije potrebna dodatna obuka za novi model, i onda ti se dva aviona sruše (što još nije dokazano), možda si ipak u nečemu pogriješio.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
2 0 hvala 0
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice