Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "koštati"

poruka: 84
|
čitano: 14.572
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "koštati"".
12 godina
neaktivan
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
Ajar kaže...
Old Iggy kaže...

A na osnovu čega je to zaključeno?

 na osnovi toga što je pougljenio u bočno udarenoj olupini čekajući da se pojas odvoji. mislim, stvarno ... ovakve se stvari, jasno, prešućuju u "službenim statistikama" jer tko bi priznao da mu je zakon zaqrac*? 

 

*ponovo kratak povratak na debilizam poruka na kutijama cigareta (i onom vicu: neću kutiju na kojoj smanjuje impotenciju. daj onu koja ubija.), odn. zakonu: ako su toliko opasne, zašto ih čine dostupnima (a na alkoholu nema poruka. zanimljivo.) i isplaćuju poticaje za uzgoj duhana? 

 

Takve stvari se gledaju statistički, ne postoji sistem koji će te 100% zaštititi, ali ako je (bubam podatke) pojas prošle godine spasio 1000 života, a oduzeo 50, onda je statistika ipak na njegovoj strani. Isto je i sa lijekovima. Naravno da tu ima manipulacija s podacima i prikrivanja, ali to je problem mentaliteta naroda.

15 godina
odjavljen
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
syncmaster245b kaže...

 Izletis sa autom u jezero, pojas se zaglavi i nazalost se utopis. I sto onda?

Da li i u red zime voziš s otvorenim prozorom? Jer u tom istom scenariju nećeš moći otvoriti ni vrata ni prozor, a ako još pogodiš glavom u volan, nećeš biti pri svijesti ni da pokušaš.

 

S druge strane, imaš ovakav zgodni privjesak koji rješava oba problema: https://urbangadgette.com/recenzija/sigurnost/resqme-cekic-za-staklo-i-noz-za-pojas-u-privjesku/

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
16 godina
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
Ajar kaže...
Old Iggy kaže...

A na osnovu čega je to zaključeno?

 na osnovi toga što je pougljenio u bočno udarenoj olupini čekajući da se pojas odvoji. mislim, stvarno ... ovakve se stvari, jasno, prešućuju u "službenim statistikama" jer tko bi priznao da mu je zakon zaqrac*? 

 

*ponovo kratak povratak na debilizam poruka na kutijama cigareta (i onom vicu: neću kutiju na kojoj smanjuje impotenciju. daj onu koja ubija.), odn. zakonu: ako su toliko opasne, zašto ih čine dostupnima (a na alkoholu nema poruka. zanimljivo.) i isplaćuju poticaje za uzgoj duhana? 

"Službene statistike" su jasne, koliko se tebi ne sviđale. Zato si i obavezan vezati pojas.

Štetne tvari (kao što si naveo) su i opterećene porezno u odnosu na ostalo. Nešto se može zabraniti, a nešto voditi prema zabrani.

Pojas je "no brainer", ne želiš ga vezati nije samo tvoj problem, posebno ako postaneš biljka radi toga.

15 godina
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
mzopg kaže...

 

Takve stvari se gledaju statistički, ne postoji sistem koji će te 100% zaštititi, ali ako je (bubam podatke) pojas prošle godine spasio 1000 života, a oduzeo 50, onda je statistika ipak na njegovoj strani. Isto je i sa lijekovima. Naravno da tu ima manipulacija s podacima i prikrivanja, ali to je problem mentaliteta naroda.

 sad si piknul osinje: raznorazne statistike ne mogu i ne smiju biti osnova zakonima (zakonima!) nego slobodnoj volji/preporukama: veži se ili ne, cugaj ili ne, telefoniraj ili ne itd. svatko je osobno odgovoran za ono što čini. slažem se da je tu jedini stvaran problem ne samo ne provođenje zakona, već ga ne poštuju niti oni koji bi ga trebali provoditi. rvacka at its best. kako bilo, nije jednako činiti ono što "u opasnost dovodi sve sudionike u prometu" i ono što možda (a možda i ne) može naškoditi samo meni. i ne mogu mi u isti koš trpati telefoniranje, cuganje, jurnjavu, staru i tehnički neispravnu kramu, prolaz kroz crveno (nominalno/zakonski je zabranjen čak i muriji i hitnoj!) i vezanje pojasa. ne smiju jer to nije isti par kobasa. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
16 godina
offline
Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "koštati"

Ovo me podsjeća na onu reklamu nedavno, gdje se klinci voze, jedan odostraga nije vezan, auto im uleti u traku i nastane sranje...

Murja razgovara s imaginarnim nekim preko telefona i kaže lik: onaj koji se nije vezao je kriv za smrt još dvoje u autu. Ne, nije, kriv je onaj tko je skrivio sudar.

 

Inače ja sam za to da se zabrane sve zabrane - puši, pij, drogiraj se i kurvaj, široko ti polje.

Ja ću ti samo opalit porez na svaku od tih stvari a ti si sam odgovoran za sebe i svoje zdravlje.

Samo se nemoj čudit jednom kada dođe rit na šekret, bilo financijski, bilo nekako drugačije...

Gledam te!
 
3 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
Ajar kaže...
mzopg kaže...

 

Takve stvari se gledaju statistički, ne postoji sistem koji će te 100% zaštititi, ali ako je (bubam podatke) pojas prošle godine spasio 1000 života, a oduzeo 50, onda je statistika ipak na njegovoj strani. Isto je i sa lijekovima. Naravno da tu ima manipulacija s podacima i prikrivanja, ali to je problem mentaliteta naroda.

 sad si piknul osinje: raznorazne statistike ne mogu i ne smiju biti osnova zakonima (zakonima!) nego slobodnoj volji/preporukama: veži se ili ne, cugaj ili ne, telefoniraj ili ne itd. svatko je osobno odgovoran za ono što čini. slažem se da je tu jedini stvaran problem ne samo ne provođenje zakona, već ga ne poštuju niti oni koji bi ga trebali provoditi. rvacka at its best. kako bilo, nije jednako činiti ono što "u opasnost dovodi sve sudionike u prometu" i ono što možda (a možda i ne) može naškoditi samo meni. i ne mogu mi u isti koš trpati telefoniranje, cuganje, jurnjavu, staru i tehnički neispravnu kramu, prolaz kroz crveno (nominalno/zakonski je zabranjen čak i muriji i hitnoj!) i vezanje pojasa. ne smiju jer to nije isti par kobasa. 

 Vezanje i kaciga su dvije stvari koje ne utječu na druge sudionike u prometu i kao takve ja bi ih stvarno ostavio na volju ljudima uz jedan uvijet. Ako se dogodi prometna nesreća, a ti nisi vezan ili nisi imao kacigu ne vrijedi ti opće zdravstveno osiguranje već svi troškovi liječenja idu direktno na tvoj trošak i nemaš pravo na invalidninu ili invlaidsku mirovinu u slučaju da postaneš invalid odmah ili kasnije u životu kao posjedica te nesreće.

 

Uglavnom jasno ljudi reči da sa financijske strane im je bolje umrijeti nego da prežive bez kacige ili pojasa. 

16 godina
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
Ajar kaže...

 sad si piknul osinje: raznorazne statistike ne mogu i ne smiju biti osnova zakonima (zakonima!) nego slobodnoj volji/preporukama

Naravno da mogu, dapače moraju. Bez obzira bilo to vezanje, cijepljenje, obavezno zdravstveno ili nešto treće.

12 godina
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
AKosir1990 kaže...
kerum kaže...

Radi ovakvog trulog mentaliteta konacno shvatis da je situacija u Hrvatistanu FUBAR i da ti jedino preostaje dici sidro i otici, a HR posjecivati samo za godisnji odmor.

Zar to nije malo licemjerno?

Nije. Treba prepoznati koje bitke ne mozes dobiti i prestati se igrati Don Quijotea. HR cu uvijek posjecivati jer je priroda prelijepa i nenadmasiva bilo cime u Europi (IMHO).

12 godina
neaktivan
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
Ajar kaže...
mzopg kaže...

 

Takve stvari se gledaju statistički, ne postoji sistem koji će te 100% zaštititi, ali ako je (bubam podatke) pojas prošle godine spasio 1000 života, a oduzeo 50, onda je statistika ipak na njegovoj strani. Isto je i sa lijekovima. Naravno da tu ima manipulacija s podacima i prikrivanja, ali to je problem mentaliteta naroda.

 sad si piknul osinje: raznorazne statistike ne mogu i ne smiju biti osnova zakonima (zakonima!) nego slobodnoj volji/preporukama: veži se ili ne, cugaj ili ne, telefoniraj ili ne itd. svatko je osobno odgovoran za ono što čini. slažem se da je tu jedini stvaran problem ne samo ne provođenje zakona, već ga ne poštuju niti oni koji bi ga trebali provoditi. rvacka at its best. kako bilo, nije jednako činiti ono što "u opasnost dovodi sve sudionike u prometu" i ono što možda (a možda i ne) može naškoditi samo meni. i ne mogu mi u isti koš trpati telefoniranje, cuganje, jurnjavu, staru i tehnički neispravnu kramu, prolaz kroz crveno (nominalno/zakonski je zabranjen čak i muriji i hitnoj!) i vezanje pojasa. ne smiju jer to nije isti par kobasa. 

 

Kad si dio nekakve zajednice, naroda ili društva onda moraš prihvatiti i njena pravila.

Naša odgovornost se može podijeliti u dva dijela, prvi je gdje naše ponašanje utječe na ostatak društva, a drugi je gdje društvo utječe na naše ponašanje.

 

Kod prvog naše neodgovorno ponašanje može ugroziti drugo živo biće i zato postoje restrikcije i zakoni, ukoliko nam se to ne sviđa možemo prestati biti dio tog društva i tražiti okruženje koje nam odgovara.

 

Kod drugog se društvo brine o nama jer je općenito mišljenje onih koje je većina izabrala da je to dobro za nas. Ukoliko nam to ne odgovara ili smatramo da je loše i beskorisno imamo opciju referenduma pa se narod opet može izjasniti. Ukoliko ništa ne poduzimamo znači da se prešutno slažemo i prihvaćamo pravila. Ukoliko nešto poduzmemo, ali se većina ne složi s nama znači da ne živimo u zajednici koja nam odgovara.

 

Uz to nesreće i bolesti koje proiziđu iz naših osobnih odluka opet utječu na cijelu zajednicu jer će se sutra liječenje i mnoge druge radnje provoditi iz budžeta koji pune svi članovi zajednice.

 

Poanta je da narod oblikuje državu, što će reči da je ova država upravo onakva kakvi su njeni stanovnici.

8 godina
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
Footballer:

Nemam ništa protiv tvog komentara osim što moram spomenuti da si pobrkao najopasnije grupe vozača. 16-25 je ta koja je problem, nema tu nikakvih iznenađenja. Neiskustvo, hormoni, neimanje djece i razvažanje istih okolo. Treba kaj dodati? Ah da, naše osiguranje za mladog vozača... smijeh u odnosu na razvijenije zemlje
Ja rekoh
6 godina
neaktivan
offline
Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "koštati"

Da, pričanje na mobitel nije pametno, ali opet... U prometu ima toliko idiota da je mobitel jedan od manjih problema. Voze prebrzo, negdje i duplo od ograničenja, pretiču kad nije pregledno, pretiču iako iz suprotnog smjera ide auto, pretiču iako auto ispred daje ljevi žmigavac, ne pale svjetla itd... Blizu mene ima nepregledna sužena cesta, ljudi njom idu kako god tko hoće. Samo ga vidiš iza zavoja kako izleti pa se ti bacaj s autom u dragu.

 

Došlo je na to da moraš kao u Rusiji imat dashcam.

 
0 1 hvala 0
16 godina
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
Povecanje kazni nece nista promijeniti, pa i zadnja izmjena spomenutog zakona je donijela drakonske kazne, a stanje je jos gore.

Po meni je 100x gore od telefoniranja pisanje poruka. Otkako svi imaju touch ekrane, nerijetko vidim ekipu koja vozi pognute glave.
 
6 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
Nije rješenje mijenjanje zakona već provedba zakona i to striktna.

Evo danas je netko u novinama kukao da desetljećima nepropisno parkira pa mu je "represivna država" počela tek sad kad je stavila kameru naplaćivati kazne. Sad bih mu ja, na osnovu priznanja, naplatio i sve ostalo što još nije išlo u zastaru.

No, ako se već mijenja dio zakona, volio bih da bude obavezno trepćuće zeleno svjetlo i da se ukine obaveza paljenja sva 4 žmigavca za vožnju u rikverc ako vozilo ima rikverc-svjetlo. Puno je bolje da se upali, po potrebi, lijevi ili desni žmigavac, pa će sudionici u prometu imati dodatnu informaciju.
Moj PC  
5 0 hvala 0
13 godina
odjavljen
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
Feudalac kaže...
Footballer:

Nemam ništa protiv tvog komentara osim što moram spomenuti da si pobrkao najopasnije grupe vozača. 16-25 je ta koja je problem, nema tu nikakvih iznenađenja. Neiskustvo, hormoni, neimanje djece i razvažanje istih okolo. Treba kaj dodati? Ah da, naše osiguranje za mladog vozača... smijeh u odnosu na razvijenije zemlje

 https://srednja.hr/novosti/hrvatska/u-prvih-sest-mjeseci-mladi-sudjelovali-u-vise-od-2-000-prometnih-nesreca/

9 godina
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
BlackDog22 kaže...
Vezanje i kaciga su dvije stvari koje ne utječu na druge sudionike u prometu i kao takve ja bi ih stvarno ostavio na volju ljudima uz jedan uvijet. Ako se dogodi prometna nesreća, a ti nisi vezan ili nisi imao kacigu ne vrijedi ti opće zdravstveno osiguranje već svi troškovi liječenja idu direktno na tvoj trošak i nemaš pravo na invalidninu ili invlaidsku mirovinu u slučaju da postaneš invalid odmah ili kasnije u životu kao posjedica te nesreće.

 

Uglavnom jasno ljudi reči da sa financijske strane im je bolje umrijeti nego da prežive bez kacige ili pojasa. 

 Mozda je tebi u redu riskirati vece ozljede jer nisi vezan ili nemas kacigu na motoru, ali ostali sudionici u prometa bi te vjerojatno htjeli vidjeti sa sto manje ozljeda i zivog. Cisto radi lakseg sna ;)

Poruka je uređivana zadnji put pet 22.2.2019 23:39 (Barab4).
15 godina
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
BlackDog22 kaže...

 Vezanje i kaciga su dvije stvari koje ne utječu na druge sudionike u prometu i kao takve ja bi ih stvarno ostavio na volju ljudima uz jedan uvijet.

 Utjece.

 

Pitajte lijecnike na intenzivnoj koliko je operacija pomaknuto za dan, dva, tjedan, mjesec, jer se ionako nedostatni kapaciteti operacijskih sala i soba na intenzivnoj popune nakon nesreca.

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
13 godina
offline
Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "koštati"
Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "koštati"

vidim po pd-ima kako tu ima dosta ljubitelja vezivanja no ja ne dijelim vaše seksualne sklonosti. svakome njegovo. tako, primjerice, meni ne smeta pušenje u autu, ako suvozačici ne smetaju volan i mjenjač.  

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
0 4 hvala 0
8 godina
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
Footballer:

Podaci koje MUP objavljuje su dobri, ali sirovi i često zatrpani. Prije svega, ne možeš američki sistem 15-24, 25-34 etc, automatski preslikati na naš koji je zapravo 19-24. Da skratim, po mupovoj metodologiji, dobna skupina 19-24 je 7% vozača, a sudjeluje u 20% svih nesreća s poginulima, ali to ti je na 58-oj strani dokumenta pa ni ti ni autor članka niste došli do tamo. Brojka koju si ti našao za stare je također kriminalno pogrešna, stariji su kod nas sigurniji, a mrtvi su zapravo stariji pješaci koji su nekim čudom završili u statistici krivaca. Vidljivo u istom dokumentu. To se događa kad članke piše osoba koja nema nikakvog znanja o temi niti volje naučiti nešto, današnji mediji. Druga tema, ali ne mogu si pomoći. Nadalje, tamo su i brojke po vozačkom stažu što je zapravo moja teza kad sam govorio o brutalnom osiguranju za početnike - ovo je sad BOMBA, ključna informacija — Vozači od 0-10 godina staža su krivci za 42,5 % poginulih, ljudi s 15-25 godina staža uvjerljivo najsigurniji, a veterani još uvijek bolji od svog udjela u populaciji. Brojke bi bile malo dragačije kada bi se gledala i kilometraža i drugi uvjeti, ali vozač početnik je vozač ubojica. Molim da se ne uvrede oni koji nisu nikoga ubili, ovaj podatak se gleda sa strane oonog malog postotka koji jest zgriješio nešto i tko oni jesu, a ne govorim o tome tko su ostali, ispravni kao što ste vi ili ja. Postotak grešnika je vrlo mali, čak i među neiskusnim vozačima onaj koji skrivi nesreću s poginulima je, odokativno (back of envelope calculation), jedan od tisuću u godini dana...
Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put sub 23.2.2019 10:10 (Feudalac).
13 godina
odjavljen
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
Feudalac kaže...
Footballer:

...

 Bacio sam samo članak kojeg sam se sjetio da sam čitao dok sam još bio "mladi vozač" te sam samo htio obratiti pozornost na to da se stariji ljudi previše umišljaju i prema mladim vozačima ponašaju kao "ma ti si balavac i pojma nemaš o životu." Ne mogu ti ni nabrojati koliko puta sam ja morao biti taj koji će zakočiti, zatrubiti i spriječiti prometnu nesreću za koju je kriva osoba koja je odmah, na prvi pogled kroz vjetrobransko staklo/staklo vrata vozačeve strane, strarija od mene 5-10-15 godina. To što ti spominješ za mlade vozače i hormone (kakve veze imaju djeca u ovom slučaju btw? Bit ću pažljiviji jer imam djecu?) je jedna stvar koja je donekle točna, ali onda spomeni i arogantnost starijih, "iskusnih" vozača koji mi ne stanu na pješački prijelaz iako sam već na sredini, koji ne daju žmigavce, ne paze oko sebe, ulaze u kružne tokove kao muhe bez glave, i to iskustvo, iako nije tko zna što, pretaču u gorespomenutu arogantnost, umišljenost i dizanje sebe jer se pukim slučajem rodio 10 godina prije mene i položio 10 godina prije mene, a ja sam savjesniji, bolji i pažljiviji vozač nego što je on ikad bio, jest, ili će ikad biti. 

 

Kao što vidiš mogu i ja na primjeru svojih iskustava doći do toga da je puno vozača starijih od 30 godina neodgovorno, te vozi prebrzo, ugrožava druge u prometu i treba im se oduzeti dozvola zauvijek. Sve ove statistike mogu pokazati sliku kakvu mi želimo, ali sve na kraju dolazi do toga da je potreban defenzivan stav u vožnji i malo učestalije kontrole. Iskustvo zasigurno igra ulogu (i sam kažem to, jer znam da nisam isti vozač s mjesec dana dozvole i s nekoliko godina dozvole, ali ni na početku nisam bio prebrz, neodgovoran i dr.), ali postoji limit dokle se iskustvo smatram iskustvom, a kad počinje arogancija na temelju vremenskog perioda. Čak bih i rekao da je iskustvo tu na drugom mjestu, a na prvom je osobnost vozača, u koju spada i odgovornost, uočavanje opasnosti i gorespomenut defenzivan stav. 

 

Nisam ja htio tebi reći da si u krivu, niti da sam ja u pravu, nego da se te generalizacije uzimaju previše doslovno. Takav stav imam jer mi nema ništa gore nego kada netko stariji od mene tvrdi nešto toliko uporno a jedini izvor za to bude iskustvo i ona izreka "vidit ćeš kad budeš stariji, ti si još mlad, neiskusan i nisi dovoljno živio". Pritom ne aludiram na ovaj razgovor, nego na stanje općenito. 

9 godina
online
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
BlackDog22 kaže...

 Vezanje i kaciga su dvije stvari koje ne utječu na druge sudionike u prometu i kao takve ja bi ih stvarno ostavio na volju ljudima uz jedan uvijet. Ako se dogodi prometna nesreća, a ti nisi vezan ili nisi imao kacigu ne vrijedi ti opće zdravstveno osiguranje već svi troškovi liječenja idu direktno na tvoj trošak i nemaš pravo na invalidninu ili invlaidsku mirovinu u slučaju da postaneš invalid odmah ili kasnije u životu kao posjedica te nesreće.

 

Uglavnom jasno ljudi reči da sa financijske strane im je bolje umrijeti nego da prežive bez kacige ili pojasa. 

 

Vezanje i kacigu može izjednačiti samo netko tko nikad nije sjeo na motor. Iako se slažem i sa obaveznim vezanjem i nošenjem kacige to mi nikako nije u istom rangu. Kaciga je teški mus - nenošenje bih kažnjavao rigorozno. Kad te hebena buba tvrdorilac pogodi u koljeno na 100km/h bome fino osjetiš... a da ne pričamo o mušicama u oku ili milion drugih primjera.

EDIT: kad smo već na sličnoj temi - ukidanje obaveznih kratkih svjetala po danu je bio fail totalni.

Poruka je uređivana zadnji put sub 23.2.2019 11:34 (miki_the_pirat).
15 godina
odjavljen
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
@Feudalac, ni ta statistika ti nije nešto relevantna. Slično je bilo s alkoholom do 0,5 promila - kao, određeni broj ljudi koji su skrivili nesreću su vozili s dopuštenom količinom alkohola u krvi i to se koristilo kao argument za 0,0 promila, međutim, vozači koji su u redovnim kontrolama zaustavljeni s dopuštenom količinom alkohola nisu ni ulazili i statistiku, pa ni teza da ljudi s do 0,5 promila češće uzrokuju nesreću nije mogla ni biti podržana statistikom jer ne znaš koliko ljudi uopće sudjeluje u prometu s tom količinom alkohola.

Što se tiče razdiobe vozača po dobi, imamo statistiku koliko takvih vozača ima, ali ne i koliko kilometara naprave. Momak od 20-ak godina koji radi kao trgovački putnik napravi značajno više kilometara od umirovljenika koji autom ode do polja i jednom mjesečno do ambulante.
Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
MrBlc kaže...
@Feudalac, ni ta statistika ti nije nešto relevantna. Slično je bilo s alkoholom do 0,5 promila - kao, određeni broj ljudi koji su skrivili nesreću su vozili s dopuštenom količinom alkohola u krvi i to se koristilo kao argument za 0,0 promila, međutim, vozači koji su u redovnim kontrolama zaustavljeni s dopuštenom količinom alkohola nisu ni ulazili i statistiku, pa ni teza da ljudi s do 0,5 promila češće uzrokuju nesreću nije mogla ni biti podržana statistikom jer ne znaš koliko ljudi uopće sudjeluje u prometu s tom količinom alkohola.

Što se tiče razdiobe vozača po dobi, imamo statistiku koliko takvih vozača ima, ali ne i koliko kilometara naprave. Momak od 20-ak godina koji radi kao trgovački putnik napravi značajno više kilometara od umirovljenika koji autom ode do polja i jednom mjesečno do ambulante.

 Pa ja sam već naveo da je statistika sirova, fale joj kilometri i mnogi drugi parametri. Sve ostalo je nagađanje, tako bih sada ja mogao reći da je skupina vozača početnika još opasnija jer vrlo često oni ni nemaju svoj automobil odmah čim polože, nemaju posao i mogućnost tankiranja pa voze vrlo malo kilometara. Vozači srednjih godina i stariji imaju veću mogućnost kupovine novih, većih i sigurnijih automobila. bla bla. Sve to je nagađanje. Bez detaljnog uvida se ne može dalje. Isto tako si u pravu za alkohol - on je možda detektiran kod 20% krivaca, ali to ne znači da je alkohol i uzročnik, isto kao da pišemo da je crna majica uzročnik. Brzina je ta koja ubija, sve ostale greške su sporedne, ali kad su kombinirane s brzinom, onda postaju fatalne.

Ja rekoh
8 godina
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
footballer kaže...
Feudalac kaže...
Footballer:

...

 Bacio sam samo članak kojeg sam se sjetio da sam čitao dok sam još bio "mladi vozač" te sam samo htio obratiti pozornost na to da se stariji ljudi previše umišljaju i prema mladim vozačima ponašaju kao "ma ti si balavac i pojma nemaš o životu." Ne mogu ti ni nabrojati koliko puta sam ja morao biti taj koji će zakočiti, zatrubiti i spriječiti prometnu nesreću za koju je kriva osoba koja je odmah, na prvi pogled kroz vjetrobransko staklo/staklo vrata vozačeve strane, strarija od mene 5-10-15 godina. To što ti spominješ za mlade vozače i hormone (kakve veze imaju djeca u ovom slučaju btw? Bit ću pažljiviji jer imam djecu?) je jedna stvar koja je donekle točna, ali onda spomeni i arogantnost starijih, "iskusnih" vozača koji mi ne stanu na pješački prijelaz iako sam već na sredini, koji ne daju žmigavce, ne paze oko sebe, ulaze u kružne tokove kao muhe bez glave, i to iskustvo, iako nije tko zna što, pretaču u gorespomenutu arogantnost, umišljenost i dizanje sebe jer se pukim slučajem rodio 10 godina prije mene i položio 10 godina prije mene, a ja sam savjesniji, bolji i pažljiviji vozač nego što je on ikad bio, jest, ili će ikad biti. 

 

Kao što vidiš mogu i ja na primjeru svojih iskustava doći do toga da je puno vozača starijih od 30 godina neodgovorno, te vozi prebrzo, ugrožava druge u prometu i treba im se oduzeti dozvola zauvijek. Sve ove statistike mogu pokazati sliku kakvu mi želimo, ali sve na kraju dolazi do toga da je potreban defenzivan stav u vožnji i malo učestalije kontrole. Iskustvo zasigurno igra ulogu (i sam kažem to, jer znam da nisam isti vozač s mjesec dana dozvole i s nekoliko godina dozvole, ali ni na početku nisam bio prebrz, neodgovoran i dr.), ali postoji limit dokle se iskustvo smatram iskustvom, a kad počinje arogancija na temelju vremenskog perioda. Čak bih i rekao da je iskustvo tu na drugom mjestu, a na prvom je osobnost vozača, u koju spada i odgovornost, uočavanje opasnosti i gorespomenut defenzivan stav. 

 

Nisam ja htio tebi reći da si u krivu, niti da sam ja u pravu, nego da se te generalizacije uzimaju previše doslovno. Takav stav imam jer mi nema ništa gore nego kada netko stariji od mene tvrdi nešto toliko uporno a jedini izvor za to bude iskustvo i ona izreka "vidit ćeš kad budeš stariji, ti si još mlad, neiskusan i nisi dovoljno živio". Pritom ne aludiram na ovaj razgovor, nego na stanje općenito. 

Statistika nije intuitivna i mnogi ljudi imaju problema sa shvaćanjem, čak i vrlo obrazovani ljudi kojima je glavni alat. Naime, ne može se generalizirati prema pojedinačnom slučaju. Smrtna posljedica nesreće je ekstremno rijedak događaj, jednom u okvirno 100 milijuna prijeđenih kilometara. Ti, ja, moja obitelj, cijeli ovaj forum skupa možemo biti vozači cijeli život i da nitko od nas nikada ne sudjeluje u takvoj nesreći. Na osnovu toga generalizirati tko su opasni vozači bilo bi u najmanju ruku pogrešno, ako ne i kolosalno glupo. Zato se gleda s druge strane, broje se oni koji stvarno sudjeluju u takvim događajima te se proučava njihovo ponašanje, iskustvo i sve ono što je prethodilo događaju i imalo utjecaja na baš takav ishod. Ja ću slobodno reći da je mlad vozač lud vozač počevši od sebe kao i generalno, a pojedinačno nije problem vidjeti izuzetke kroz cijeli spektar. To što netko nije sudjelovao u promentoj nesreći u kojoj je netko poginuo ne govori da neće ili da je on savršen vozač (takvog u biti ni nema). Tako da te ta presumpcija ne treba vrijeđati ni dirati. 

Ja rekoh
8 godina
odjavljen
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
Stric_Jura kaže...

 

a ne dok vidiš krkane u besnim autima kak mobiteliziraju - najbolji su mi oni koji poprečki telefoniraju, desnom rukom drže mob (smartphone) na lijevom uhu i voze....

 Oni očito nemaju pojma kako se to radi, mobitel se uzima u lijevu ruku a auto se vozi desnom rukom samo, dakle upravljenje i mjenjanje brzina ide desnom, svakom pravom samoprozvanon vrhunskom vozaču naravno da ne predstavlja problem to što niti jedna ruka nije na upravljaču za vrijeme mjenjanja brzina ...

 

Edit: da se nadovežem na provođenje zakona u našoj dragoj El_Dorado državi, zar onaj uzorni lik što je po zasluzi pretukao onu curu nije viđen na koncertu od Mile Kitića kako s mukom odslužuje svoju kaznu i kaje se.

 

Nadam se da mu je karta za koncert plaćena iz proračuna da se jadnom covjeku ne nabijaju računi za rehabilitaciju od agresivnosti ili koju terapiju već ima.

 

Hr

Poruka je uređivana zadnji put ned 24.2.2019 12:35 (Glavas_ZG).
13 godina
odjavljen
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
Feudalac kaže...

Statistika nije intuitivna i mnogi ljudi imaju problema sa shvaćanjem, čak i vrlo obrazovani ljudi kojima je glavni alat. Naime, ne može se generalizirati prema pojedinačnom slučaju. Smrtna posljedica nesreće je ekstremno rijedak događaj, jednom u okvirno 100 milijuna prijeđenih kilometara. Ti, ja, moja obitelj, cijeli ovaj forum skupa možemo biti vozači cijeli život i da nitko od nas nikada ne sudjeluje u takvoj nesreći. Na osnovu toga generalizirati tko su opasni vozači bilo bi u najmanju ruku pogrešno, ako ne i kolosalno glupo. Zato se gleda s druge strane, broje se oni koji stvarno sudjeluju u takvim događajima te se proučava njihovo ponašanje, iskustvo i sve ono što je prethodilo događaju i imalo utjecaja na baš takav ishod. Ja ću slobodno reći da je mlad vozač lud vozač počevši od sebe kao i generalno, a pojedinačno nije problem vidjeti izuzetke kroz cijeli spektar. To što netko nije sudjelovao u promentoj nesreći u kojoj je netko poginuo ne govori da neće ili da je on savršen vozač (takvog u biti ni nema). Tako da te ta presumpcija ne treba vrijeđati ni dirati. 

 Premisa nije da imamo presumpcije, nego da si ti rekao da mladima treba dignuti cijenu premija osiguranja više nego što trenutno jest, a i trenutno su te cifre debelo prenapuhane. Ja se s tim ne slažem iz razloga da ne treba već ionako sjeban narod još više lupati, pogotovo ne mlade koji tek počinju s životom, a velikoj većini ljudi za posao i život treba auto, plaće su u prosjeku nikakve, pa onda nije potrebno još nabijati troškove na već podosta skup proces kupovine, održavanj i posjedovanja auta. 

8 godina
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
footballer kaže...
Feudalac kaže...

Statistika nije intuitivna i mnogi ljudi imaju problema sa shvaćanjem, čak i vrlo obrazovani ljudi kojima je glavni alat. Naime, ne može se generalizirati prema pojedinačnom slučaju. Smrtna posljedica nesreće je ekstremno rijedak događaj, jednom u okvirno 100 milijuna prijeđenih kilometara. Ti, ja, moja obitelj, cijeli ovaj forum skupa možemo biti vozači cijeli život i da nitko od nas nikada ne sudjeluje u takvoj nesreći. Na osnovu toga generalizirati tko su opasni vozači bilo bi u najmanju ruku pogrešno, ako ne i kolosalno glupo. Zato se gleda s druge strane, broje se oni koji stvarno sudjeluju u takvim događajima te se proučava njihovo ponašanje, iskustvo i sve ono što je prethodilo događaju i imalo utjecaja na baš takav ishod. Ja ću slobodno reći da je mlad vozač lud vozač počevši od sebe kao i generalno, a pojedinačno nije problem vidjeti izuzetke kroz cijeli spektar. To što netko nije sudjelovao u promentoj nesreći u kojoj je netko poginuo ne govori da neće ili da je on savršen vozač (takvog u biti ni nema). Tako da te ta presumpcija ne treba vrijeđati ni dirati. 

 Premisa nije da imamo presumpcije, nego da si ti rekao da mladima treba dignuti cijenu premija osiguranja više nego što trenutno jest, a i trenutno su te cifre debelo prenapuhane. Ja se s tim ne slažem iz razloga da ne treba već ionako sjeban narod još više lupati, pogotovo ne mlade koji tek počinju s životom, a velikoj većini ljudi za posao i život treba auto, plaće su u prosjeku nikakve, pa onda nije potrebno još nabijati troškove na već podosta skup proces kupovine, održavanj i posjedovanja auta. 

 Gledaš to s krive strane, emotivno, jer si ti pripadnik ili si donedavno bio, te skupine. S jedne strane imamo problem - neodgovorne vozače, pojedince, i štetu koje stvaraju u društvu u cjelini, a s druge je metoda da se taj problem svede na najmanju moguću mjeru po najmanjoj cijeni za društvo u cjelini. Mislim da kazne nisu rješenje jer kazne su slijepe - ne možeš zaustaviti sve i jednog prekršitelja, a isto tako ne može neke od onih koji budu zaustavljeni osloboditi kazne jer eto oni nisu rizična skupina. To vodi u skup državni aparat koji puno radi a ništa ne postiže, stvarni i učestali prekršitelji nisu odgovarajuće pogođeni kontra mjerama i sistem se pretvara u kupus zbrda-zdola nabacanih mjera. Skupo osiguranje koje se temelji na pojedinačnoj procjeni rizika i postupnom izdavanju vozačke dozvole uz minimalni trošak provođenja targetira upravo one ljude koji su štetnici i potiče sve skupa da budu pažljivi kako bi kroz neko vrijeme učenja došli do pozicije da im je osiguranje tako mali trošak da je zanemariv. Argument preživljavanja je prilično blijed kad ga prezentiraš osobi kojoj je takav ubio člana obitelji, zar ne? I takav bi mu bez grižnje savjesti mogao reći nek ide biciklom na posao. Ili,nNeka se vozi u 15 godina starom cliu dok ne skupi novce za bolji, odnosno kada mu rata osiguranja ostavi lufta za lizing za pošteni automobil. U čemu je problem, s 18 godina u novog BMW-a?

Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put ned 24.2.2019 15:01 (Feudalac).
13 godina
odjavljen
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
Feudalac kaže...

 Gledaš to s krive strane, emotivno, jer si ti pripadnik ili si donedavno bio, te skupine. S jedne strane imamo problem - neodgovorne vozače, pojedince, i štetu koje stvaraju u društvu u cjelini, a s druge je metoda da se taj problem svede na najmanju moguću mjeru po najmanjoj cijeni za društvo u cjelini. Mislim da kazne nisu rješenje jer kazne su slijepe - ne možeš zaustaviti sve i jednog prekršitelja, a isto tako ne može neke od onih koji budu zaustavljeni osloboditi kazne jer eto oni nisu rizična skupina. To vodi u skup državni aparat koji puno radi a ništa ne postiže, stvarni i učestali prekršitelji nisu odgovarajuće pogođeni kontra mjerama i sistem se pretvara u kupus zbrda-zdola nabacanih mjera. Skupo osiguranje koje se temelji na pojedinačnoj procjeni rizika i postupnom izdavanju vozačke dozvole uz minimalni trošak provođenja targetira upravo one ljude koji su štetnici i potiče sve skupa da budu pažljivi kako bi kroz neko vrijeme učenja došli do pozicije da im je osiguranje tako mali trošak da je zanemariv. Argument preživljavanja je prilično blijed kad ga prezentiraš osobi kojoj je takav ubio člana obitelji, zar ne? I takav bi mu bez grižnje savjesti mogao reći nek ide biciklom na posao. Ili,nNeka se vozi u 15 godina starom cliu dok ne skupi novce za bolji, odnosno kada mu rata osiguranja ostavi lufta za lizing za pošteni automobil. U čemu je problem, s 18 godina u novog BMW-a?

 

Znači da nije problem u cijeni osiguranja (budala će ostat budala, i da plati 200 kuna i 2000kn mjesečno), nego u ljudima koji nisu dovoljno odgovorni vozači. Kao što kazne ne spriječavaju ljude da voze prebrzo, povisivanje cijene ionako skupog osiguranja neće spriječiti nekog da vozi kao manijak i ubije nekog na cesti. Niti jedan argument nije važan niti validan obitelji ubijenog člana, jer ga ništa neće vratiti natrag. Nažalost, previše puta se na ovakve stvari reagira, a premalo se čini da se spriječi. 

Što se tiče BMW-a, nije niti bitan auto, nego osoba, kao što sam već rekao. Isto je da li ćeš ubiti nekog u Cliu ili BMW-u, kad s oba auta možeš ići debelo iznad ograničenja u zoni gdje ima pješaka, samo što će ovaj u Cliu biti označen kao neodgovorni balavac a ovaj u BMW-u kao tatin sin koji misli da je iznad zakona (nažalost, bude u pravu). Problem je što se prije davanja vozačke dozvole ne može predvidjeti da li će netko biti odgovoran vozač ili ne, jer znam brdo ljudi koji su ispite prošli bez ijedne greške, a čim dobiju dozvolu voze kao manijaci. Riješenje na taj problem nemamo, niti ga sam ne mogu dati, ali siguran sam da više premije neće nekoga zaustaviti da vozi kao luđak, jer i da ima sporiji auto, komad metala od 1500kg koji ide 30km/h pješaka ubije isto kao i komada metala od 1500kg koji ide 230km/h. Vjerujem da se treba postupno izdavati vozačke dozvole kao što si rekao, ali i ljude učiti odgovornosti i prije nego što idu u autoškolu. Ja sam svaki ispit prošao vrlo lako i bez ijedne greške. Opet, veoma sam pažljiv vozač i ne dovodim sebe i druge u opasne situacije, pokušavam ih izbjeći ako ih drugi prouzroče, ali nažalost ne mogu to reći za većinu ljudi koji su sa mnom bili u autoškoli. Ne bih ni većini dao vozačke dozvole. Bilo kako bilo, osiguranja trenutno jestu skupa, nema potrebe za povisivanjem jer nije problem u osiguranju ili autu, nego u vozaču s neizraženim osjećajem za odgovornost. 

8 godina
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
footballer kaže...

 

Znači da nije problem u cijeni osiguranja (budala će ostat budala, i da plati 200 kuna i 2000kn mjesečno), nego u ljudima koji nisu dovoljno odgovorni vozači. Kao što kazne ne spriječavaju ljude da voze prebrzo, povisivanje cijene ionako skupog osiguranja neće spriječiti nekog da vozi kao manijak i ubije nekog na cesti. Niti jedan argument nije važan niti validan obitelji ubijenog člana, jer ga ništa neće vratiti natrag. Nažalost, previše puta se na ovakve stvari reagira, a premalo se čini da se spriječi. 

Što se tiče BMW-a, nije niti bitan auto, nego osoba, kao što sam već rekao. Isto je da li ćeš ubiti nekog u Cliu ili BMW-u, kad s oba auta možeš ići debelo iznad ograničenja u zoni gdje ima pješaka, samo što će ovaj u Cliu biti označen kao neodgovorni balavac a ovaj u BMW-u kao tatin sin koji misli da je iznad zakona (nažalost, bude u pravu). Problem je što se prije davanja vozačke dozvole ne može predvidjeti da li će netko biti odgovoran vozač ili ne, jer znam brdo ljudi koji su ispite prošli bez ijedne greške, a čim dobiju dozvolu voze kao manijaci. Riješenje na taj problem nemamo, niti ga sam ne mogu dati, ali siguran sam da više premije neće nekoga zaustaviti da vozi kao luđak, jer i da ima sporiji auto, komad metala od 1500kg koji ide 30km/h pješaka ubije isto kao i komada metala od 1500kg koji ide 230km/h. Vjerujem da se treba postupno izdavati vozačke dozvole kao što si rekao, ali i ljude učiti odgovornosti i prije nego što idu u autoškolu. Ja sam svaki ispit prošao vrlo lako i bez ijedne greške. Opet, veoma sam pažljiv vozač i ne dovodim sebe i druge u opasne situacije, pokušavam ih izbjeći ako ih drugi prouzroče, ali nažalost ne mogu to reći za većinu ljudi koji su sa mnom bili u autoškoli. Ne bih ni većini dao vozačke dozvole. Bilo kako bilo, osiguranja trenutno jestu skupa, nema potrebe za povisivanjem jer nije problem u osiguranju ili autu, nego u vozaču s neizraženim osjećajem za odgovornost. 

Vrlo je mala vjerojatnost stradavanja na 30, a gotovo stopostotna na 70 kmh i dalje. Sve ostalo nije uopće potrebno reciklirati, rješenje za taj problem imamo - zove se GDL, u primjeni je od kraja sedamdesetih i jedini je dao rezultate, uz osiguranje koje se pojedinačno procjenjuje na temelju starosti, vozačkog staža, bračnog statusa, prethodnih šteta i vozačkog dosijea. Nema tog tečaja sigurne vožnje, slika mrtvaca i sličnih stvari koje mogu promijeniti navike kao što može osiguranje koje košta dvije prosječne plaće i vozačka koja visi o niti. 

Ja rekoh
15 godina
odjavljen
offline
Re: Telefoniranje za volanom uskoro bi moglo "košt
Feudalac kaže...

Pa ja sam već naveo da je statistika sirova, fale joj kilometri i mnogi drugi parametri. Sve ostalo je nagađanje, tako bih sada ja mogao reći da je skupina vozača početnika još opasnija jer vrlo često oni ni nemaju svoj automobil odmah čim polože, nemaju posao i mogućnost tankiranja pa voze vrlo malo kilometara. Vozači srednjih godina i stariji imaju veću mogućnost kupovine novih, većih i sigurnijih automobila. bla bla. Sve to je nagađanje.

Mogao bi ti to reći, međutim, takva tvrdnja ne ide u prilog tvojoj tvrdnji - dizanje police osigranja mladim vozačima samo prolongira i produbljuje problem - otežava im se dolazak do vlastitog vozila, pa kad više ne budu mladi vozači, sjesti će za upravljač s malo iskustva, povoljnom policom i velikom pauzom između autoškole i početka vožnje. To ne ide u prilog ni njima, ni društvu, ali ni osiguravajućim kućama.

 

S druge strane, vid osiguranja u kojem bi novi vozači (bez obzira na dob) plaćali određeni polog koji bi im se vraćao nakon godine bez prekršaja ili pet godina bez nesreće bi polučio bolje rezultate. Iako i to džaba ako voze auto registriran na starog ili na firmu.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice