Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, kompan

poruka: 256
|
čitano: 63.186
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, kompan".
6 godina
protjeran
offline
Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, kompan

ako koga zanima na sto ja ciljam, neka pogleda kako neka CNC makina radi....ljudi se nerijetko prestrase kad vide npr cnc glodalicu u radu....to su munjeviti, kirurski precizni pokreti robotske ruke, skoro pa ih ne mozes ocima pratiti...ja bih se usro od straha prijec cestu dok nesto takvo juri po njoj, pa cak i na oznacenom pjesackom, a kamoli pustiti svoje dijete u skolu, u buducnosti u kojoj ce to tako biti....cak bi me bilo strah napit se u kaficu, jer sumnjam da bi ziv doma dosao...

Poruka je uređivana zadnji put sri 21.3.2018 15:33 (Gorstak79).
Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Po gradovima baš i neće tako biti niti će juriti, a ako i bude, imat ćeš adekvatnu zamjenu za prelazak ceste, ili iznad ili ispod. Ja na semaforu u Gorici prelazim kad nema automobila, jer na moje zeleno i njihovo crveno, nitko ne stoji. Čudno, ljudi voze, a ne neka AI.
16 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Gorstak79 kaže...

ako koga zanima na sto ja ciljam, neka pogleda kako neka CNC makina radi....ljudi se nerijetko prestrase kad vide npr cnc glodalicu u radu....to su munjeviti, kirurski precizni pokreti robotske ruke, skoro pa ih ne mozes ocima pratiti...ja bih se usro od straha prijec cestu dok nesto takvo juri po njoj, pa cak i na oznacenom pjesackom, a kamoli pustiti svoje dijete u skolu, u buducnosti u kojoj ce to tako biti....

Nisi mi baš jasan. Prihvatljiv ti je nered generiran od strane čovjeka, ali ne red kad je pod kontrolom strojeva?

Sjedneš li nekad u zrakoplov i razmišljaš da je 95% leta kontrolirano od nekog SW-a? Od kompletnog softverskog upravljanja zrakoplovom (gdje računalo provjerava čovjekove postupke i korigira ih ako je potrebno) do praktički kompletne navigacije, postupaka u letu itd.?

Gdje je problem ako su sustavi testirani? Samo u brzini? Kako bi se navikao na vozila nakon doba kočija?

6 godina
protjeran
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Antoniio22 kaže...
Po gradovima baš i neće tako biti niti će juriti, a ako i bude, imat ćeš adekvatnu zamjenu za prelazak ceste, ili iznad ili ispod. Ja na semaforu u Gorici prelazim kad nema automobila, jer na moje zeleno i njihovo crveno, nitko ne stoji. Čudno, ljudi voze, a ne neka AI.

 

To sto su neki primitivci je druga prica. Slikaj ih mobitelom, imas aplikaciju za slanje direktno muriji, da vidis kako ce pocet stajat...ali reci mi iskreno, bi li te vise bilo strah prijeci cestu ispred auta s ljudskim vozacem, ili ispred auta bez vozaca? Jedan mali bug je dovoljan da te ovaj munjevitom brzinom pregazi, ili si, eto, poslao u tri p.m. kolegu hakera iz razreda....

6 godina
protjeran
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Old Iggy kaže...

Nisi mi baš jasan. Prihvatljiv ti je nered generiran od strane čovjeka, ali ne red kad je pod kontrolom strojeva?

Sjedneš li nekad u zrakoplov i razmišljaš da je 95% leta kontrolirano od nekog SW-a? Od kompletnog softverskog upravljanja zrakoplovom (gdje računalo provjerava čovjekove postupke i korigira ih ako je potrebno) do praktički kompletne navigacije, postupaka u letu itd.?

Gdje je problem ako su sustavi testirani? Samo u brzini? Kako bi se navikao na vozila nakon doba kočija?

 

Nisam ni sam sebi jasan. Ja sam kao prvo, odlucio ne produzit svoju vozacku, jer smatram da vise ne mogu djelovati "pravilno" u prometu, s obzirom na moju bolest i na jedan dogadjaj u kojem sam previdjeo obitelj sa djetetom i zamalo napravio pizdariju. U biti, od onda ja ne vjerujem nikome na cesti, ali prije bih vjerovao covjeku nego masini. Jer znam da je sve digitalno podlozno crackiranju i samim time nesigurno...

16 godina
offline
Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, kompan

Gle, jedan mali bug ili mehanički kvar je dovoljan da ti bankomat izbaci pogrešnu sumu (i mislim da smo svi nekad, u početku pomalo zazirali), al' kome se to češće dešava, bankomatima i samouslužnim kasama ili ljudima za kasom?! Savremeni borbeni avioni ne mogu da lete bez kompjutera koji konstantno koriguje input koji mu pilot daje preko svojih komandi - mašina, kada je ispravno napravljena i dovoljno testirana, je bolja i pouzdanija u takvim stvarima od mene i tebe.

 

EDIT: Sve digitalno je podložno crackiranju i stoga nesigurno, a ko vrši crackiranje? Ljudi, kojima veruješ kad se oni nalaze za upravljačem.

WP/WM fanovi, prestanite više lagat ovaj napaćeni narod, nemate to pravo!
Poruka je uređivana zadnji put sri 21.3.2018 15:47 (Ivan(4)).
Moj PC  
2 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Gorstak79 kaže...
Old Iggy kaže...

Nisi mi baš jasan. Prihvatljiv ti je nered generiran od strane čovjeka, ali ne red kad je pod kontrolom strojeva?

Sjedneš li nekad u zrakoplov i razmišljaš da je 95% leta kontrolirano od nekog SW-a? Od kompletnog softverskog upravljanja zrakoplovom (gdje računalo provjerava čovjekove postupke i korigira ih ako je potrebno) do praktički kompletne navigacije, postupaka u letu itd.?

Gdje je problem ako su sustavi testirani? Samo u brzini? Kako bi se navikao na vozila nakon doba kočija?

 

Nisam ni sam sebi jasan. Ja sam kao prvo, odlucio ne produzit svoju vozacku, jer smatram da vise ne mogu djelovati "pravilno" u prometu, s obzirom na moju bolest i na jedan dogadjaj u kojem sam previdjeo obitelj sa djetetom i zamalo napravio pizdariju. U biti, od onda ja ne vjerujem nikome na cesti, ali prije bih vjerovao covjeku nego masini. Jer znam da je sve digitalno podlozno crackiranju i samim time nesigurno...

Problem je u tome što je čovjek sam po sebi neusporedivo nesigurniji. Nema sustava koji se ne da "probiti", ali koje je čovjek u stanju napraviti pi**arije (od svjesnih do nesvjesnih) da ne govorimo.

Zato automatika polako i preuzima sve što je kritično po pitanju vremena, čovjek je neusporedivo nepouzdaniji u repetitivnim okolnostima.

8 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Policija je par puta stajala s druge strane i mirno promatrala. Kad ti kolona prolazi, koga ćeš slikati?
Normalno da nije druga priča, ista je. Uostalom, s obzirom koliko nas testiranja čeka do komercijalne/masovne upotrebe autonomnih vozila, takvih bugova će jako jako jako malo biti. Ja neću izaći ni pred jedan auto koji ne usporava dok prilazi prijelazu, bez obzira vozio ga čovjek ili AI. Sposoban sam brinut se za sebe do te razine, naučio sam to u školi i doma. Tu je sasvim jasno da će nepredviđenih situacija biti, ali AI sigurno neće biti kriv za njih, jer ih on neće izazvati. Pogotovo jer su primjeri koje daješ isključivo greške i hirovi sa strane, za koje bi reakcija i ljudskom vozaču bila teška ili nemoguća.
6 godina
protjeran
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Ivan(4) kaže...

Gle, jedan mali bug ili mehanički kvar je dovoljan da ti bankomat izbaci pogrešnu sumu (i mislim da smo svi nekad, u početku pomalo zazirali), al' kome se to češće dešava, bankomatima i samouslužnim kasama ili ljudima za kasom?! Savremeni borbeni avioni ne mogu da lete bez kompjutera koji konstantno koriguje input koji mu pilot daje preko svojih komandi - mašina, kada je ispravno napravljena i dovoljno testirana, je bolja i pouzdanija u takvim stvarima od mene i tebe.

 

Nikad masina ne moze biti bolja od covjeka. Covjek ju je stvorio, a covjek je istovremeno i ogranicen i neograniceni genij. Mi mozemo nesto napraviti sto ce raditi neke stvari sto, tisucu, pa i milion puta bolje od nas ali mi smo tome i dalje kreatori, dakle nadmocni. To je jednostavno glup komad metala koji bez naseg inputa ne bi bio apsolutno nista osim toga. Ja mogu shvatiti da tehnika sluzi covjeku, i sam se sluzim s tehnikom svakodnevno, ali ako mi ugrozava egzistenciju, onda to ne valja. Ako mi ikad uspijemo isprogramirati pravi AI, dakle nesto sto ce biti tisucu puta inteligentnije od nas, recimo sa sposobnoscu prepravljanja vlastitog koda, mi cemo s tim poslati same sebe u grob. Lav je nadmocnija bestija od covjeka, i rastrgat ce covjeka bilo kad, ali je pickin dim i nije vlasnik planete jer joj je IQ tisucu puta manji od nas. A kad napravimo AI, mi cemo postat lavovi. I taj AI nece imati ljudske vrijednosti i bit cemo eliminirani...

Poruka je uređivana zadnji put sri 21.3.2018 16:06 (Gorstak79).
8 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Samo što taj stroj reagira 10000 puta brže od čovjeka, istovremeno je sposoban komunicirati i primati informacije sa rute kojom se kreće, što čovjek ne može. Vjerojatnost da napravi pogrešku u repetitivnim poslovima je puno manja nego da ju čovjek napravi i istovremeno je neopterećena brigama i razmišljanjima o životu. Hmm...
6 godina
protjeran
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Antoniio22 kaže...
Samo što taj stroj reagira 10000 puta brže od čovjeka, istovremeno je sposoban komunicirati i primati informacije sa rute kojom se kreće, što čovjek ne može. Vjerojatnost da napravi pogrešku u repetitivnim poslovima je puno manja nego da ju čovjek napravi i istovremeno je neopterećena brigama i razmišljanjima o životu. Hmm...

 

Evo, prije sekund mi je palo na pamet da nacrtam apstraktnu sliku umakanjem kista u zenino spolovilo...navedi mi stroj sposoban da mu ovako nesto padne na pamet? E kad to napravimo, ili jos intelegintnije, mi smo zavrsili pricu...

16 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Gorstak79 kaže...
Ivan(4) kaže...

Gle, jedan mali bug ili mehanički kvar je dovoljan da ti bankomat izbaci pogrešnu sumu (i mislim da smo svi nekad, u početku pomalo zazirali), al' kome se to češće dešava, bankomatima i samouslužnim kasama ili ljudima za kasom?! Savremeni borbeni avioni ne mogu da lete bez kompjutera koji konstantno koriguje input koji mu pilot daje preko svojih komandi - mašina, kada je ispravno napravljena i dovoljno testirana, je bolja i pouzdanija u takvim stvarima od mene i tebe.

 

Nikad masina ne moze biti bolja od covjeka.

Mislim da malo pretjeruješ s idejom čovjeka. Čovjek se ne može već desetljećima nositi s repetitivnim jednostavnim postupcima koje automatika radi brže, efikasnije i jeftinije od nas.

Vožnja je jedna od njih, problem autonomne vožnje i je taj međusobni odnos automatike i čovjeka u jednom ekosustavu. Kad bi vožnju uveo u okruženje u kojemu nema vanjskih nekontroliranih utjecaja, automatika bi mogla odrađivati taj posao bez problema. No kad dobiješ nekontrolirano okruženje kao što je cestovni promet (gdje je jedina kontrola zakon), automatika treba jako puno "učiti" da se počne nositi s ljudskom nesavršenošću. Zakonske osnove rješava bez ikakvog problema.

6 godina
protjeran
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Old Iggy kaže...

Mislim da malo pretjeruješ s idejom čovjeka. Čovjek se ne može već desetljećima nositi s repetitivnim jednostavnim postupcima koje automatika radi brže, efikasnije i jeftinije od nas.

Vožnja je jedna od njih, problem autonomne vožnje i je taj međusobni odnos automatike i čovjeka u jednom ekosustavu. Kad bi vožnju uveo u okruženje u kojemu nema vanjskih nekontroliranih utjecaja, automatika bi mogla odrađivati taj posao bez problema. No kad dobiješ nekontrolirano okruženje kao što je cestovni promet (gdje je jedina kontrola zakon), automatika treba jako puno "učiti" da se počne nositi s ljudskom nesavršenošću. Zakonske osnove rješava bez ikakvog problema.

 

Tocno. A buduci da je okruzenje u kojem ce se doticna vozila koristiti u potpunosti random, onda ga ne pustas u jebeni pogon...

8 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Ti baš nisi dobro?

Kakve veze bilo šta od toga ima s ovim što sam ja rekao?

Ako se već ne možeš civilizirano raspravljati, bolje nemoj nikako.
15 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Old Iggy kaže...
.. Zakonske osnove rješava bez ikakvog problema.

 -da? .. pod to ide i npr naslovi 'autonomni automobil..' ili 'volvo ubio'..? Ako je netko kriv/nevin, ne može biti auto/volvo, nego sudionik, vozač, vlasnik-uber i AI/soft firma.

-ako nisu krivi, ok.. nevini.

-ako su krivi? tko će u npr zatvor? Kako se ta zakonska osnova može riješiti? Uber, svaki direktor čiji potpis je bio potreban, soft firma koja mora stojati iza tog sa svim devovima.. kao i 'suvozač'.

-ako to bude jednako kao u slučaju krivnje čovjeka (kad se kvirnja utvrdi), tad ok, nek vozi AI. Odgovornost/jednakost, osnova zakona. Ili zakoni ne vrijede za 'velike'? (sporedno AI..).

 

edit: zašto naslovi nisu npr ''uberov vozač/AI ubio..''?

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put sri 21.3.2018 16:09 (ihush).
6 godina
protjeran
offline
Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, kompan

ok, necu vise tipkat...sto sam mislio reci, rekao sam...ali ako ne reagirate sad, potpisujete svojim potomcima smrtnu presudu

Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Gorstak79 kaže...
Old Iggy kaže...

Mislim da malo pretjeruješ s idejom čovjeka. Čovjek se ne može već desetljećima nositi s repetitivnim jednostavnim postupcima koje automatika radi brže, efikasnije i jeftinije od nas.

Vožnja je jedna od njih, problem autonomne vožnje i je taj međusobni odnos automatike i čovjeka u jednom ekosustavu. Kad bi vožnju uveo u okruženje u kojemu nema vanjskih nekontroliranih utjecaja, automatika bi mogla odrađivati taj posao bez problema. No kad dobiješ nekontrolirano okruženje kao što je cestovni promet (gdje je jedina kontrola zakon), automatika treba jako puno "učiti" da se počne nositi s ljudskom nesavršenošću. Zakonske osnove rješava bez ikakvog problema.

 

Tocno. A buduci da je okruzenje u kojem ce se doticna vozila koristiti u potpunosti random, onda ga ne pustas u jebeni pogon...

99,99% vremena nije random, dapače, iznimno je repetitivno. I zato je tu automatika puno bolja od čovjeka (i lakše prati propise).

Problem je onaj ostatak - a što je još bolje, svi takvi primjeri su primjeri gdje je došlo do greške čovjeka i kršenja pravila. trenutno se ne mogu sjetiti nijednog primjera gdje je došlo do problema stvarno zahvaljujući automatici.

Ovu ženu koju je Uber usmrtio 99% ljudi bi isto tako usmrtilo, zato se nitko ne nervira previše.

8 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Pa nitko nije ništa pustio u pogon. I dalje je sve u fazi testiranja. Hoćemo odustati od napredka i svega zbog toga što ljudi ne kontroliraju i ne razmišljaju o svojim postupcima? Testiranja i dalje traju i bit će ih puno i trajat će još godinama. Da, možda će netko poginuti. Samo danas ih je ljudskom krivicom.i nepažnjom poginulo N. Zaključak je i činjenica da su skoro sve sigurnosne procedure i sve što je današnji promet učinilo sigurnim, nastalo zbog nečije smrti. Pitanje je bi li se nešto napravilo da netko nije poginuo zbog toga.
16 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
ihush kaže...
Old Iggy kaže...
.. Zakonske osnove rješava bez ikakvog problema.

 -da? .. pod to ide i npr naslovi 'autonomni automobil..' ili 'volvo ubio'..? Ako je netko kriv/nevin, ne može biti auto/volvo, nego sudionik, vozač, vlasnik-uber i AI/soft firma.

-ako nisu krivi, ok.. nevini.

-ako su krivi? tko će u npr zatvor? Kako se ta zakonska osnova može riješiti? Uber, svaki direktor čiji potpis je bio potreban, soft firma koja mora stojati iza tog sa svim devovima.. kao i 'suvozač'.

-ako to bude jednako kao u slučaju krivnje čovjeka (kad se kvirnja utvrdi), tad ok, nek vozi AI. Odgovornost/jednakost, osnova zakona. Ili zakoni ne vrijede za 'velike'? (sporedno AI..).

 

edit: zašto naslovi nisu npr ''uberov vozač/AI ubio..''?

Prvo, nije ubio, žena se ubila. Vozilo je sudjelovalo u nesreći (sad, je li Uber / Volvo, AI izaberi).

Tko će u zatvor? Za sada, koliko mi je poznato, vozačica vozila (jer nemaju još punu autonomiju već samo uz prisustvo vozača, što je po meni katastrofalno rješenje).

Kako će kasnije? Već će donijeti okvir, kao i do sada kazne firmama / kazne i zatvori odgovornim osobama. Ni prvi ni zadnji primjer.

15 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Old Iggy kaže...
..

Prvo, nije ubio, žena se ubila. Vozilo je sudjelovalo u nesreći (sad, je li Uber / Volvo, AI izaberi).

..

- o tome i govorim, vidi naslove tema.. a zašto? Da je normalna saobračajka s čovjekom-vozačem, bi li naslov bio takav?

-od tog krene.. kao i reakcija, stvaranje mišljenja, marketing.. a kriv mora biti vozač (ako je kriv), .. tko u slučaju AIa? Dok oni koji ga puštaju u promet to ne odgovore i dok nisu spreni preuzeti kaznu zatvora na sebe, zabraniti. Za djete je odgovoran roditelj, sa soft? Ili treba više ovakvih slučajeva.. ili neki u kojem će krivnja vozača-AIa biti nedvojbena? Tko će tad u zatvor? Suvozač?

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
6 godina
protjeran
offline
Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, kompan

Usput, bojim se da smo mi vec kreirali AI tisucu putu nadmocniji nama...i on vuce konce na svoju ruku. Kroz koje i kakve alate nije ni bitno, AI moze cekat i milenij, no polako ce nam oduzet sva oruzja kojim bi ga mogli zaustaviti...vjeojratno je uvidio potrebu za mobilnoscu da bi nas eliminrao...

Poruka je uređivana zadnji put sri 21.3.2018 16:32 (Gorstak79).
Moj PC  
0 0 hvala 0
6 godina
protjeran
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Gorstak79 kaže...

Usput, bojim se da smo mi vec kreirali AI tisucu putu nadmocniji nama...i on vuce konce na svoju ruku. Kroz koje i kakve alate nije ni bitno, AI moze cekat i milenij, no polako ce nam oduzet sva oruzja kojim bi ga mogli zaustaviti...

 Nisam znala da Davor Pavuna posjećuje Bugov forum.

Zlo se vratilo. Ime mu (b)je Arendelle.
12 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Gorstak79 kaže...

Usput, bojim se da smo mi vec kreirali AI tisucu putu nadmocniji nama...i on vuce konce na svoju ruku. Kroz koje i kakve alate nije ni bitno, AI moze cekat i milenij, no polako ce nam oduzet sva oruzja kojim bi ga mogli zaustaviti...vjeojratno je uvidio potrebu za mobilnoscu da bi nas eliminrao...

 Da, moj CNC stroj samo ceka kada ce dobiti noge da nas sve pobije, zato ga drzim na lancu. 

6 godina
protjeran
offline
Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, kompan

Ne vjerujem da je sve sto mi se izdogadjalo u posljednih 20ak godina plod necije mrznje, jer sam ja, izuzev nekih gluposti i kretenskog ponasanja prema vlastitim frendovima, andjeo...sad mi se sve vise cini da to AI radi. I pokusavajuci se obraniti sam ga vec naucio pun kua. Samo manit coek bi me proganjao svo ovo vrijeme, ili AI...

Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
ihush kaže...
Old Iggy kaže...
..

Prvo, nije ubio, žena se ubila. Vozilo je sudjelovalo u nesreći (sad, je li Uber / Volvo, AI izaberi).

..

- o tome i govorim, vidi naslove tema.. a zašto? Da je normalna saobračajka s čovjekom-vozačem, bi li naslov bio takav?

-od tog krene.. kao i reakcija, stvaranje mišljenja, marketing.. a kriv mora biti vozač (ako je kriv), .. tko u slučaju AIa? Dok oni koji ga puštaju u promet to ne odgovore i dok nisu spreni preuzeti kaznu zatvora na sebe, zabraniti. Za djete je odgovoran roditelj, sa soft? Ili treba više ovakvih slučajeva.. ili neki u kojem će krivnja vozača-AIa biti nedvojbena? Tko će tad u zatvor? Suvozač?

Da je bila prometna s običnim vozilom ne bi bilo ni u lokalnim novinama.

Kako će riješiti "krivicu" AI-ja? već sam napisao, jednostavno. Definirati zakonski okvir, zahtjeve za AI, testiranja po tom modelu, ako se dogodi nesreća tražiti tko je kriv (vozač jer npr. nije održavao vozilo pa nisu svi senzori radili, proizvođač i odgovorna osoba kod proizvođača jer nisu izveli kako spada / muljali s rezultatima testiranja, zakonodavac koji nije predvidio sve, vanjski faktor koji je omeo senzore itd.).

Sad je, koliko znam u SAD, kriv vozač ako dođe do nesreće kod koje je krivnja na autonomnom vozilu jer još nisu potpuno autonomna (kao što je bilo s par Tesla primjera).

15 godina
odjavljen
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Gorstak79 kaže...

ne shvacas da nije poanta u tome tko je po zakonu kriv ili nije, uvijek, ali apsolutno uvijek moras uciniti najbolje u datim okolnostima i izabrati najmanje zlo, sto softver nije u stanju uciniti...

Nije ni čovjek, a čak i kad uspije, još manje je nakon toga u stanju biti siguran da je uspio, na ćemu psiholozi jako lijepo zarađuju. 

 

Gorstak79 kaže...

ti se mozes naci u situaciji da je pred tobom dijete na autocesti dok vozis 130 kmh...imas opciju zakociti i udariti ga nesto blaze, imas opciju skrenuti lijevo u suprotnu traku u karavan sa citavom obitelji, ili skrenuti desno u stablo pored ceste...sto cinis?

Ajmo obrnuti situaciju, ali je dovesti i malo bliže realnoj situaciji. Stao si u kvaru u zaustavnu traku, nisi bio dovoljno savjestan da upališ sva 4 žmigavca niti da aktiviraš sigurnosne zaštite na vratima, dijete ti otvori vrata i izleti na cestu pred nailazeće auto, uz dodatnu napomenu da je tvoje vozilo u zaustavnoj traci. Pojašnjenje: Kraj autoceste ne smije biti stablo (tek iza duple ograde smije), dijete ne može nikako doći na autocestu, osim iz vozila. Dijete ne smije biti u stanju samo izaći iz vozila ako je roditelj savjestan. Sva četiri žmigavca upozoravaju na opasnost i savjesni vozači i AI uspore, i voze pojačanim oprezom, dakle, da bi uopće pričali o tvom scenariju moramo elimirati te prepreke.

 

Ishodi:

1.) Vozač pokuša izbjeći dijete i za neugroziti obitelj u lijevoj traci, pokuša sletiti desno s ceste, međutim, u manevru prokliže, pogodi u tvoje parkirano vozilo u kojem su ti još žena i mlađe dijete. Ubije njih i pri tom i sam pogine. Potencijalni dodatak: jedno od vozila se odbija prema cesti i ubije dijete.

2.) Uspije sletjeti s ceste, međutim, pri tom slijetanju poginu svi putnici u autu: vozač, žena i dvoje djece. Potencijalni dodatak: vozilo iza njega ubije tvoje dijete

3.) Pokuša kočiti i ubije tvoje dijete jer nije uspio zakočiti

4.) AI pokuša zakočiti, ne uspije, ali zahvaljujući preciznim senzorima i bržim reakcijama uspije pogoditi dijete dijelom vozila koje će apsorbirati najviše energije i povećati šansu za preživljavanje

 

Mislim da je tu od svih mogućnosti opcija 4 ipak najbolja, iako je čovjeku u pravilu neizvediva i ne garantira uspjeh (kao ni ostale), međutim, mislim da je apsurdno ignorirati odgovornost roditelja koji je morao počiniti dva teška nemara da bi do situacije uopće došlo. Zar stvarno misliš da bi netko trebao ugroziti svoj život, život svojih suputnika ili život drugih sudionika u prometu jer je netko drugi bio neodgovoran?

 

Gorstak79 kaže...

Ljudski mozak moze reagirati na nepredvidjeno.

Sitna korekcija... 

 

Gorstak79 kaže...

da je covjek vozio, normalan, primjetio bi da pas trci prema cesti.

Da je vlasnik bio odgovoran, pas bi bio na podvodcu ili na livadi koja je namijena istrčavanju pasa i, ukoliko je blizu ceste, ograđena.

 

Gorstak79 kaže...

ako koga zanima na sto ja ciljam, neka pogleda kako neka CNC makina radi....ljudi se nerijetko prestrase kad vide npr cnc glodalicu u radu....to su munjeviti, kirurski precizni pokreti robotske ruke, skoro pa ih ne mozes ocima pratiti...ja bih se usro od straha prijec cestu dok nesto takvo juri po njoj, pa cak i na oznacenom pjesackom, a kamoli pustiti svoje dijete u skolu, u buducnosti u kojoj ce to tako biti....cak bi me bilo strah napit se u kaficu, jer sumnjam da bi ziv doma dosao...

Da li se voziš u autu sa zračnim jastucima? Da li koristiš pojas? Znaš li da su i jedan i drugi uređaj pogonjeni eksplozivom? Ljudi se prestraše kad vide eksploziju, to so ogromne energije koje mogu napraviti ogromnu štetu.

 

Gorstak79 kaže...

Nisam ni sam sebi jasan. Ja sam kao prvo, odlucio ne produzit svoju vozacku, jer smatram da vise ne mogu djelovati "pravilno" u prometu, s obzirom na moju bolest i na jedan dogadjaj u kojem sam previdjeo obitelj sa djetetom i zamalo napravio pizdariju.

Žao mi je što ti se to dogodilo, ali možda zbog toga u svom razmišljanju ideš u jednu krajnost koja može biti jednako nezdrava kao i bilo koja druga krajnost.

 

Gorstak79 kaže...

U biti, od onda ja ne vjerujem nikome na cesti, ali prije bih vjerovao covjeku nego masini. Jer znam da je sve digitalno podlozno crackiranju i samim time nesigurno...

I onda kupiš Forda, pa ti u vožnji ispade volan, kupiš Toyotu, blokira ti papučica gasa...

 

Pa onda se ipak odlučiš za kočiju, pa ti otpade kotač...

 

Pa onda ideš jahati konja, pa te on zbaci...

Gorstak79 kaže...

Evo, prije sekund mi je palo na pamet da nacrtam apstraktnu sliku umakanjem kista u zenino spolovilo...navedi mi stroj sposoban da mu ovako nesto padne na pamet? E kad to napravimo, ili jos intelegintnije, mi smo zavrsili pricu...

Mislim da je tu važnije pitanje trebamo li nego možemo li.

 

Old Iggy kaže...

Tko će u zatvor? Za sada, koliko mi je poznato, vozačica vozila (jer nemaju još punu autonomiju već samo uz prisustvo vozača, što je po meni katastrofalno rješenje).

Pogotovo kad se uzme u obzir da takav vozač nikad ne može biti jednako fokusiran i jednako brzo reagirati kao kad sam vozi.

 

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
8 godina
neaktivan
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Old Iggy kaže...
 Dok ti voziš po zakonu, miran si. 

 Zamajavaš klince koji te neće razumjeti.

To da si "vozio po zakonu" se mora utvrditi i dokazati.  Stvari su čiste samo ako je situacija čista, a rijetko kada jest.

8 godina
neaktivan
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Nilturion kaže...

Nisam ja rekao da oni to moraju platiti zivotom, nego ja govorim o dokazivanju tko je kriv. Znaci ja vozim auto po autocesti 120 km/h,

 Gle, brkaš i brljaš i pišeš o nečemu što sam isključio. Zatomi ego i izvuci si nešto dobro iz pozitivnog savjeta koji sam napisao, nemoj se truditi pravdati onaj bahatluk sa kojim si krenuo i sebi ćeš pomoći. Ako nećeš ne moraš, ali ja ti na ove bedastoće koje si napisao nema kaj napisati. 

8 godina
neaktivan
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
MrBlc kaže...

4.) AI pokuša zakočiti, ne uspije, ali zahvaljujući preciznim senzorima i bržim reakcijama uspije pogoditi dijete dijelom vozila koje će apsorbirati najviše energije i povećati šansu za preživljavanje

 

 He he he, koji AI? pa AI ne postoji, to su budalaštine, postoji samo uvjetno rješavanje predefiniranih situacija., ali avaj, koji je to kretenluk da taj navodni "AI", a meni je draže "autonomni sustav" nije u stanju izbaciti više solucija pa i promjenu smjera gibanja za radi izbjegavanja kolizije ako je ista moguća.

Ja kao angažiran vozač u svakom trenutku znam da li i gdje mogu skrenuti i to bez gledanja i naknadnih kalkulacija. Znam točno po kretnjama drugih vozila  kamo će "genijalac" krenuti, a kad nisam u angažiranom modu onda em vozim defanzivno, em ostavljam razmak, em se svima mičem.

 

Ako taj Vaš navodni AI bude programiran po kretenluku koji prodaje Iggy, onda smo svi fino nahebali. Pješak se našao na krivom mjestu: "Ha ko ga jebe, gazi to. Jbga, vozio sam "po zakonu" a nisam supermen nit me to zakon traži da budem pa nisam vidio niti stigao stati.  Osiguranje plaća i zamjenski auto dok je ovaj na čišćenju i popravku, plus imao sam ogreban štosdenfer pa bum sad fino dobil sve novo :)."

 

A možda i nije tak crno kak se čini, mogli bi možda na taj način "slučajno" i punice gaziti. Pa eto, svako zlo za neko dobro ;)

 

Iggy Vam lupeta i ne govori sve detalje, on to voli ovak gledati ljude kak se čude ko pura dreku, no žalosna je činjenica da bi Vam to moglo i biti tako ako se nitko ne pobuni na takovo moguće stanje. Drugim riječima prihvatite li pravorijek sudca koji je sklon ovakvom idiotizmu onda niste čisti, i protiv toga se treba boriti.

 

Vozač, čovjek ili autonomni sustav, obzirom da barata masom od bar tone i pol je u posjedu vrlo ubojite stvari sa kojom se kreće među drugim sudionicima. Srazmjerno toj činjenici nosi veću odgovornost na mjestima gdje ga se to tiče i to ga obavezuje na pojačani oprez prema slabijim sudionicima u prometu gdje ga se to tiče. To su naseljena mjesta. U naseljenim mjestima obično imate znakove škole, djeca na cesti, životinje na cesti i sl. To postoji zato da izričito naredi da pazite, tj. pokosite li pješaka neće biti "vozio sam po zakonu" kako Iggy lupeta. To je jedan od primjera u kojima Vas "vožnja po zakonu" ne spašava. osim ako ste iz društveno prihvatljive obitelji. Onda idete na prisilni odmor u neko mondeno mjesto/zemlju.

 

 

Vidim da mnogi spominju autoput. Autoput se nema što spominjati u ovom slučaju, jer tamo pješaka ne smije biti. Ako ste baš tak poremećeni da želite gaziti ljude i to ne kažnjeno onda to možete raditi bez pravnih posljedica samo i jedino na autoputu i to pod uvjetom da nema znakova koji Vas upozoravaju da su pravila trenutno drugačija.

6 godina
protjeran
offline
Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, kompan

Inače, ako netko nema mrlju, odnosno dosije, onda je najbolje da se doticni natjera da poludi...malo hakiranja, malo lose zivotne situacije, pokoje silovanje i drogiranje i hipnotiziranje i voila. Ako i nije prije, eventualno ce puknit i napravit pizdariju i vi cisti, a on djubre. Jos ako ga kroz hipnozu natjerate da kaze sto vi zelite da kaze, kus bolje? Inace za organiziranje u zlocinacki poduhvat, odnosno mafiju se dobije fini broj godina...

Poruka je uređivana zadnji put čet 22.3.2018 4:07 (Gorstak79).
Moj PC  
0 0 hvala 0
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice