Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, kompan

poruka: 256
|
čitano: 63.477
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, kompan".
15 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Nilturion kaže...
..

 

Mozda zena koja nepredvidljivo istrcava na cestu krseci tom prilikom prometne propise? 

- nije istrčala.. (snimka).

- krši li neki propis? Kakve to veze ima s autonomnim vozilom? možda zato jer je narkoman? AI nije reagirao, morao je..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
12 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Visak kaže...
Sad kad imamo snimku možemo pričati, ovo do sada je sve bilo laprdanje.

Koliko vidim nadzornik u autu nije gledao cestu i rekao bih da snosi dio krivice. Također mislim da je auto trebao uočiti pješakinju i reagirati, jer nije bila zaklonjena. Svjetla mi se čine prenisko podešena, pa je kasno uočena.

 Po meni ne snosi ni najmanju krivicu. Krivicu snosi onaj ko je auto s ovakvim softwareom pustio na cestu. 60 kmh a pješak je skoro uspio priječi na drugu stranu, a auto bez ikakve reakcije?! 

Vozač ili vozi ili ne vozi, kakav fuckin nadzornik? Pa ko bi uspio reagirati da samo sjedi u autu i ne vozi? 

6 godina
protjeran
offline
Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, kompan

s obzirom da su i vozac i auto zaspali, bio bi red posumnjati na Uber mind meld izmedju vozaca i auta...

 

ilitiga, s kim si takav si...

Poruka je uređivana zadnji put pet 23.3.2018 8:02 (Gorstak79).
Moj PC  
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
BlueMax kaže...

 Po meni ne snosi ni najmanju krivicu. Krivicu snosi onaj ko je auto s ovakvim softwareom pustio na cestu. 60 kmh a pješak je skoro uspio priječi na drugu stranu, a auto bez ikakve reakcije?! 

Vozač ili vozi ili ne vozi, kakav fuckin nadzornik? Pa ko bi uspio reagirati da samo sjedi u autu i ne vozi? 

 auto se testira znači očekuje se fail, tvoj jedini posao je da nadzireš, a ne da gledaš na mobitel ili šta već

12 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
loky4i4 kaže...
BlueMax kaže...

 Po meni ne snosi ni najmanju krivicu. Krivicu snosi onaj ko je auto s ovakvim softwareom pustio na cestu. 60 kmh a pješak je skoro uspio priječi na drugu stranu, a auto bez ikakve reakcije?! 

Vozač ili vozi ili ne vozi, kakav fuckin nadzornik? Pa ko bi uspio reagirati da samo sjedi u autu i ne vozi? 

 auto se testira znači očekuje se fail, tvoj jedini posao je da nadzireš, a ne da gledaš na mobitel ili šta već

 Dati ću ti reket za stolni tenis. Ako ti stalno bacam loptice svaku ćeš udariti. Ako ti u pet sati možda bacim jednu sigurno ćeš je promašiti. U biti nećeš ni zamahnuti.

Ovaj "nadzornik" je tu samo forme radi. Zahtijeva ga birokracija. Da Hamiltona staviš u ovakvu situaciju ne bi uspio reagirati.

S druge strane, vjerujem kako mu i nije posao reagirati u ovakvim situacijama. Kakvo je to testiranje autonomnog sustava ako će u nesvakidašnjim situacijama reagirati čovjek a ne elektronika? Ili treba reagirati tek kad vidi da je automatika zakazala? Jel to možda malo prekasno?

14 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
BlueMax kaže...

 

S druge strane, vjerujem kako mu i nije posao reagirati u ovakvim situacijama. Kakvo je to testiranje autonomnog sustava ako će u nesvakidašnjim situacijama reagirati čovjek a ne elektronika? Ili treba reagirati tek kad vidi da je automatika zakazala? Jel to možda malo prekasno?

 ne kužim šta ti nije jasno dešavaju se greške u softwareu , zato se neki proizvod testira, pa jbt nije ni tebe nitko pustio da odmah voziš auto, šta je tebi instruktor bio pro forme kad si učio voziti

Poruka je uređivana zadnji put pet 23.3.2018 0:16 (loky4i4).
12 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
loky4i4 kaže...
BlueMax kaže...

 

S druge strane, vjerujem kako mu i nije posao reagirati u ovakvim situacijama. Kakvo je to testiranje autonomnog sustava ako će u nesvakidašnjim situacijama reagirati čovjek a ne elektronika? Ili treba reagirati tek kad vidi da je automatika zakazala? Jel to možda malo prekasno?

 ne kužim šta ti nije jasno dešavaju se greške u softwareu , zato se neki proizvod testira, pa jbt nije ni tebe nitko pustio da odmah voziš auto, šta je tebi instruktor bio pro forme kad si učio voziti

 Događaju se greške samo je velika raazlika kad ti se smrzne tablica u Excelu i kad ti netko ubije mater ili dijete.  Je li ova žena pristala, potpisala, da je možda zgazi auto kako bi se testirala tehnologija koja će možda jednog dana smanjiti smrtnost na cestama? Ti odobravaš ovakva testiranja?

14 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
BlueMax kaže...

 Događaju se greške samo je velika raazlika kad ti se smrzne tablica u Excelu i kad ti netko ubije mater ili dijete.  Je li ova žena pristala, potpisala, da je možda zgazi auto kako bi se testirala tehnologija koja će možda jednog dana smanjiti smrtnost na cestama? Ti odobravaš ovakva testiranja?

 zato imamo nadzor u autu koji je zakazao ,isto bi se dogodilo i da je bio vozač koji tipka po mobitelu i ne pazi na cestu, također i sam snosiš odgovornost ako te boli briga za svoj život pa bezglavo šetkaš po cesti mislim wtf šta je njoj bilo u glavi , ja dok prelazim cestu pratim obje trake konstantno(ako ne ubrajaš stotinke dok okrenem glavu), ne prčkam po mobitelu , ne pravim se slijep 

Poruka je uređivana zadnji put pet 23.3.2018 1:24 (loky4i4).
15 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Nilturion kaže...
Pixel kaže...

Po meni je ovo katastrofalan fail softwera (a govorim kao netko tko ima jako puno iskustva u softveru i zna dosta o AI).

 

Osim što kamere na uatu imaju sigurno bolji vid po noći od čovjeka, nemaju li ti auti i radare/lidare koji cijelo vrijeme skeniraju okolinu automobila ?

Ako imaju onda je zaista nebitno je li bio i mrkli mrak jer lidar bez problema detektira  objekte u mraku (problem mogu biti razne refleksije)

Po snimci se vidi da jecesta široka i nema prometa pa ne vidim što je moglo zbuniti softver, osim da je nije dovoljno dobro istreniran.

 

 

Mozda zena koja nepredvidljivo istrcava na cestu krseci tom prilikom prometne propise? 

 

Ne govorim tko je kriv sa strane zakona, kažem da jeovo fail softvera i da je ovo situacija u kojoj je softver trebao bolje odraditi posao i barem smanjiti posljedice nesreće.

Dovoljno se već tu laprdalo tko je kriv , to je potpuno nebitno sad, žena je mrtva jer je bila neoprezna.

Sustavi u autu su imali dovoljno vremena da detektiraju problem i uspore i li promjene smjer gibanja automobilu pogotovo što auto ima različite senzore koji vide daleko olje od čovjeka.

 

14 godina
neaktivan
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Pixel kaže...
Nilturion kaže...
Pixel kaže...

Po meni je ovo katastrofalan fail softwera (a govorim kao netko tko ima jako puno iskustva u softveru i zna dosta o AI).

 

Osim što kamere na uatu imaju sigurno bolji vid po noći od čovjeka, nemaju li ti auti i radare/lidare koji cijelo vrijeme skeniraju okolinu automobila ?

Ako imaju onda je zaista nebitno je li bio i mrkli mrak jer lidar bez problema detektira  objekte u mraku (problem mogu biti razne refleksije)

Po snimci se vidi da jecesta široka i nema prometa pa ne vidim što je moglo zbuniti softver, osim da je nije dovoljno dobro istreniran.

 

 

Mozda zena koja nepredvidljivo istrcava na cestu krseci tom prilikom prometne propise? 

 

Ne govorim tko je kriv sa strane zakona, kažem da jeovo fail softvera i da je ovo situacija u kojoj je softver trebao bolje odraditi posao i barem smanjiti posljedice nesreće.

Dovoljno se već tu laprdalo tko je kriv , to je potpuno nebitno sad, žena je mrtva jer je bila neoprezna.

Sustavi u autu su imali dovoljno vremena da detektiraju problem i uspore i li promjene smjer gibanja automobilu pogotovo što auto ima različite senzore koji vide daleko olje od čovjeka.

 

 

Kako znas da je greska softwera? Mozda je kvar na senzoru? Mozda je kvar u nekoj drugoj mehanickoj stvari?

 

I dan danas kocnice znaju u auto zakazati pa se ne prica o zabranjivanju automobila...

16 godina
neaktivan
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Nadzornik nije u autu kao ukras (pogotovo u ovom slučaju ;-) ). Vlakovođe također ne 'voze' vlak koji ide po šinama, ali su dužni pratiti situaciju i reagirati.

U ovom slučaju imamo grešku oboje ljudi i zakazivanje tehnike. Ako kažemo da svu tehniku zbog greške treba maknuti s ulica, treba li i sve ljude?
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
14 godina
neaktivan
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Visak kaže...
Nadzornik nije u autu kao ukras (pogotovo u ovom slučaju ;-) ). Vlakovođe također ne 'voze' vlak koji ide po šinama, ali su dužni pratiti situaciju i reagirati.

U ovom slučaju imamo grešku oboje ljudi i zakazivanje tehnike. Ako kažemo da svu tehniku zbog greške treba maknuti s ulica, treba li i sve ljude?

 Lošu tehniku, kao i loše ljude, odnosno loše vozače, da, naravno. Ova tehnika očigledno nije spremna za sudjelovanje u normalnom prometu na javnim cestama i treba je se vratiti na drawing board i testiranje u kontroliranim uvjetima dok ne bude spremna. Ne vidim šta je tu sporno.

8 godina
neaktivan
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Nilturion kaže...

Kako znas da je greska softwera? Mozda je kvar na senzoru? Mozda je kvar u nekoj drugoj mehanickoj stvari?

 

I dan danas kocnice znaju u auto zakazati pa se ne prica o zabranjivanju automobila...

 Zna da je software zato jer za hardver postoji automatska provjera ispravnosti i redundancija. Ako to nije implementirano u ovom vozilu onda se radi o još žešćoj gluposti zakonodavca koji je pustio ovo vozilo na cestu.

Kočnice na današnjim autima zakazuju jedino ako je vlasnik neodogovoran. Imaš provjeru tlaka kočione tekućine, svako godišnje se provjerava stanje iste da nije navuklo vlagu, imaš 4 kočnice, po jedna za svaki kotač, imaš ručnu.

Zbog poslovično neodgovrnih vlasnika i još neodgovornije države današnji automobili u HR najviše pate zbog neispravnog ovjesa, prvenstveno amortizera koji kad su ispravni značajno skaraćuju zaustavni put i doprinose sveukupnoj stabilnosti vozila.

Stanice za tehnički u nas nemaju provjeru amortizera, a da imaju kladio bih se da cca 60% vozila ne bi prošlo tehnički. Ono što bi ja uveo jednako tehničkom jesu brzinski testovi prometnih pravila i prometne kulture, svake godine za svakog vozača. Kako moramo provjeriti ispravnost vozila mora se provjeriti i ispravnost svakoga tko je u posjedu dozvole za upravljanje motornim vozilom.

15 godina
odjavljen
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Nilturion kaže... 

Kako znas da je greska softwera? Mozda je kvar na senzoru? Mozda je kvar u nekoj drugoj mehanickoj stvari?

 

I dan danas kocnice znaju u auto zakazati pa se ne prica o zabranjivanju automobila...

Kvar na jednom senzoru ne bi smio dovesti do ovakve situacije, a software bi trebao signalizirati kvar i uključiti safe mode. Kvar na više senzora bi trebao značiti šlep službu, kao i situacija u kojoj dva senzora daju suprotne informacije, a sustav ne može detektirati da je jedan neispravan. Dakle, kvar elektroničke prirode se može detektirati i postoje protumjere.

 

Kvar mehaničke prirode bi se također trebao detektirati (primjerice, sustav koči, a deceleracija nije zabilježena), a ako se dogodio baš u tom trenutku, onda bi barem ostao zabilježen, a u 99,99% slučajeva bi se mogao i utvrditi vještačenjem mehanike.

 

U oba slučaja u novim autima niže klase i starijim autima srednje klase vozač dobija upozorenje čim se pojavi greška, a ako ona utječe na sigurnost, snaga, okretaji i krajnja brzina su limitirani.

 

Također, šansa da ti zakažu i kočnice i upravljanje istovremeno je minimalna, a u tom slučaju gašenjem motora možeš poprilično umanjiti brzinu i povećati šansu za preživljavanje.

 

Visak kaže...
Nadzornik nije u autu kao ukras (pogotovo u ovom slučaju ;-) ). Vlakovođe također ne 'voze' vlak koji ide po šinama, ali su dužni pratiti situaciju i reagirati. 

Jesu, ali se opet pokazalo da to baš ne funkcionira, pa su ih opremili sustavima poput dead man's handle i sustavima automatskog kočenja ako se vlak približava zoni s ograničenjem prevelikom brzinom.

 

Visak kaže...
U ovom slučaju imamo grešku oboje ljudi i zakazivanje tehnike. Ako kažemo da svu tehniku zbog greške treba maknuti s ulica, treba li i sve ljude?

Ako auto nije imao dovoljno redudancije, detekciju greške ili je vozio s ugašenim nekim bitnim sustavom i svakako bi trebalo utvrditi što se dogodilo, da li je proizvođač poštovao uvjete za koje je dobio dozvolu za testiranje i da li će se to događati inače prije nego se vrati na cestu. Također, s obzirom na to da policajci ne mogu biti stručni za nadzor, postavlja se pitanje da li je sam sustav dozvola i nadzora adekvatan ili traži poboljšanja kako bi se izbjeglo odstupanje od onoga za što je dozvola izdana.

 

Što se tiče usporedbe s ljudima, u normalnim državama se ljude koji rade grube greške i uklanja s ulice (odnosno, ostaju privremeno ili trajno bez dozvole), kao i ljude za koje se ustanovi da privremeno ili trajno nisu zdravstveno sposobni voziti.  

 

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
15 godina
offline
Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, kompan

Baš sam gledao malo o tima utima, znači auto je opremljen lidarom koji cijelo vrijeme skenira svih  360 stupnjeva oko auta , za lidar nije bitno doba dana jer koristi laser za skeniranje okoline.

Znači to što se vizualno osoba prekasno pojavila nije presudno, lidar je trebao detektirati osobu na vrijeme.

 
2 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Nilturion kaže...
..

Kako znas da je greska softwera? Mozda je kvar na senzoru? Mozda je kvar u nekoj drugoj mehanickoj stvari?

 

I dan danas kocnice znaju u auto zakazati pa se ne prica o zabranjivanju automobila...

- ni jedan kritični proces ne smije biti pokvaren, mora postojati redundancija, projvera.. bez tog STOP. Sustav koji to nema, ne smije nikako na cestu, može u igru-GTA.. (usporedi s avio i sl. ili abs, i ostali sistemi koje nadzire cpu-soft..).

- ako radari-senzori ne vide, tad imaš ćoravca za volanom.... ''tko mu je dao dozvolu''?- To je direktna odgovornost ubera i dev-firme, za zatvor. Jer niti može biti greška (ne smije) ni bug.. jer takvi sustavi ne smiju imati bug, preduvjet za vožnju izvan simulatora ili testnog poligona.. +krvica i onih nadležnih koji im izdaju ateste za koje očigledno nemaju pokriće.. (možda tamo policija, možda je zato u prvom odgovoru policije uber/auto 'nevin'..).

 

MrBlc kaže...
..

Što se tiče usporedbe s ljudima, u normalnim državama se ljude koji rade grube greške i uklanja s ulice (odnosno, ostaju privremeno ili trajno bez dozvole), kao i ljude za koje se ustanovi da privremeno ili trajno nisu zdravstveno sposobni voziti.  

 

 - što s uberovim AIjem? Oduzeti 'vozačku'? .. ili čak tretirati kao nesreću u kojoj sudjeluje osoba bez vozačke? (what-if.. nešto što su obavezni scenariji, koje odgovore su predvidjeli, ako nisu, tad su krivi i za to.). Što s firmom koja razvija taj AI? npr da je elekrtičar koji atestria struju.. izgubio bi licencu, da je doktor, pravnik.. izgubio bi licencu. Licenca je u ovom slučaju i doslovno vozačka.. a postoje razne presude za krađe/malverzacije.. ili samo prelazak iz firme u firmu, gdje se osobama zabranjuje rad u branši ili sličnoj firmi x-godina... može li se tako zabraniti ovaj AI.. zašto ne, ''zlatna mladež'' ... pa ne vrijedi sve kao za ''obične ljude'' (vozače, vs AI-vozača)?

-prisjetiti se da svaki zakon mora nuditi jednakost svih.. bez tog nije zakon. Želiš voziti? -prihvaćaš odgovornost a time i posljedice. Nema razloga drugačije tretirati AI firmu i uber, odnosno, ako nisu dovoljno stručni, nisu smejli ni krenuti u takvu stvar. (lijekovi, hrana itd.. sve moguće ateste&licence koje prethodno moraju imati.. i kriteriji po kojim ih dobiju ili gube?).

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pet 23.3.2018 13:58 (ihush).
16 godina
neaktivan
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
'Ova tehnika' je to vozilo, ta serija softvera, sva Uberova vozila, sva autonomna vozila?

I u Uberu su toliko pametni da su odmah povukli sva autonomna vozila i vjerojatno će nakon vještačenja odlučiti pod kojim uvjetima će ih vratiti na cestu.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
15 godina
odjavljen
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Svakako prvo treba provjeriti gdje je točno nastala greška. Ako se pokaže da je sustavna, opoziv svih licenci za vozila temeljena na istom sustavu, a ako se pri tom pokaže da je ona rezultat nemara, nehaja ili je namjerna, onda i kaznena odgovornost.

Ako je problem u pojedinačnom slučaju, opet je pitanje kako je došlo do njega. Ako se radi o testiranju koje nije pokriveno licencom ili pri tom nisu zadovoljeni sigurnosni zahtjevi, opet kaznena odgovornost za onog tko je to odobrio.

Ako se radi o kvaru koji se dogodio baš u tom trenutku i nije rezultat nemara, onda nema kaznene odgovornosti.
Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
16 godina
neaktivan
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Pa da, treba prvo istražiti, a neki ovdje već imaju gotove odgovore što treba napraviti. Dapače, imali su ih i prije nego je snimka objavljena.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
15 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
MrBlc kaže...
Svakako prvo treba provjeriti gdje je točno nastala greška. Ako se pokaže da je sustavna, opoziv svih licenci za vozila ..

-opoziv devovima, njihov gubitak licence.. vozila se lako poprave/nadograde ili sprešaju (uopće bez riječi vozilo, vozač, to je u ovom slučaju AI-soft, a to je stvar programera-vlasnika).

-doktori gube licence.. zašto ne i AI ako se dokaže takav propust?

 

Visak kaže...
Pa da, treba prvo istražiti, a neki ovdje već imaju gotove odgovore što treba napraviti. Dapače, imali su ih i prije nego je snimka objavljena.

 -da, prvo istražiti.. a policija je istrčala s krvom biciklisticom, narkomankom.. kao što su mnogi refleksno zaključili da je pješak kriv jer je izvan pješačkog i da je sigurno izletila iznenada.. snimka to demantira, stvari se mijenjaju.. pa time i mogući rezultati istrage. Hoćemo li znati sve činjenice? Npr zašto sustav-AI nije vidio? Zašto nije stao? To je dovoljno za suspenziju tima i kad se ništa ne desi.. (ali tad za to ne bi znali, no znali bi devovi ako ozbiljno rade svoj posao, imali bi logove.. provjerili bi).

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
15 godina
odjavljen
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
ihush kaže...

-opoziv devovima, njihov gubitak licence.. vozila se lako poprave/nadograde ili sprešaju (uopće bez riječi vozilo, vozač, to je u ovom slučaju AI-soft, a to je stvar programera-vlasnika).

-doktori gube licence.. zašto ne i AI ako se dokaže takav propust?

Ako se dokaže teški nemar. Pogriješiti može svatko, a ni doktori ne gube licence za svaku grešku, čak i ako ona rezultira smrću. 

 

ihush kaže...

 -da, prvo istražiti.. a policija je istrčala s krvom biciklisticom, narkomankom.. kao što su mnogi refleksno zaključili da je pješak kriv jer je izvan pješačkog i da je sigurno izletila iznenada.. snimka to demantira, stvari se mijenjaju.. pa time i mogući rezultati istrage. Hoćemo li znati sve činjenice? Npr zašto sustav-AI nije vidio? Zašto nije stao? To je dovoljno za suspenziju tima i kad se ništa ne desi.. (ali tad za to ne bi znali, no znali bi devovi ako ozbiljno rade svoj posao, imali bi logove.. provjerili bi).

Kao što sam ti napisao u drugoj temi, taj dio je neupitan. Neovisno o tome da li će se utvrditi podijeljena krivnja zbog izostanka reakcije, pješakinja je već bila u prekršaju jer nije propustila vozilo.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
16 godina
neaktivan
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Odakle ti ta sigurnost da su devovi krivi? Može biti sto različitih razloga.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
15 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
MrBlc kaže...
..

Ako se dokaže teški nemar. Pogriješiti može svatko, a ni doktori ne gube licence za svaku grešku, čak i ako ona rezultira smrću. 

..

 -ok, nemar.. a teški-laki? Ne, nego posljedice. Ovo je sa smrtnom, takva mora biti i istraga.. ili neće, jer je narkomanka?.. nije isto radiš li palačinke i zaboraviš pekmez ili vid-senzor.. ali slažem se, samo ne u gradaciji :)

 

-zaboravi pješakinju.. AI je svakako kriv ako ne vidi i vozi, kao i oni koji to kontroliraju. Jednako je po snimci mogao biti pješački prijelaz.. i jednake bi bile poslejdice. Jednaka krivnja.

 

visak, ... ne mora bit dev, netko tko stavlja potpis i dozvoljava izlazak vozila, .. u slučaju AIa su to devovi jer je soft. Možda su krivi kinezi za senzore, možda portir.. no netko je profesionalno odgovoran, kao što je vlasnik uber time odgovoran (a ako je soft po narudžbi tad je i vlansik softa, ovisi o ugovoru..) .. uber je tad svakako odgovoran (vjerojatno i kriv).. devovi su onako stilska figura.. ali tko je drugi odgovoran za AI ako ne oni koji ga kreiraju? Ako naprave propust, krivi su, ako pristanu za sniženje nekog sigurnosnog kriterija, krivi su.. i svaki dio koda potpisjuju. Ni doktor, električar, bankar.. bilo koja funkcija koja nešto potpisuje ne smije ako to nije u skladu sa strukom-pravilima.. neovisno o 'naredbama' koje dobiju.

Trump optuži igre (soft-AI..) za nasilje.. i tome se svi smijemo, dok ima mitrače u trgovnama.. a sad nitko ne bi optužio soft-AI? .. i onog tko iza softa stoji, dev-a? Zašto? To je posao kao svaki drugi, kao i odgovornost koja time ide. Ako su do sad radili GTA, tad su nestručni i već zato krivi (bave se nečim za što nisu osposobljeni, posljedice..).

 

npr bit će vjerojatno i kriv suvozač(ica) što već sjedi na sicu, jer je plaćen(o) radno mjesto time i odgovornost za posljedice. Kao instruktor u autoškoli.. to je posao-profesionalna odgovornost. To je u svakom poslu poslovni rizik. Posebno kad utječe na druge ljude. Zašto bi devovi bili izuzeti od tog, nije to GTA..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pet 23.3.2018 17:17 (ihush).
16 godina
neaktivan
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
ihush kaže...
Zašto bi devovi bili izuzeti od tog, nije to GTA..

 Tko kaže da trebaju biti izuzeti, no ti si ih proglasio krivima bez ikakvog dokaza. Možda je tip u garaži dok je mijenjao žarulju smrdao senzore. Ako nemaš dovoljno informacija ne možeš donositi konačne sudove.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
15 godina
odjavljen
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
ihush kaže...

 -ok, nemar.. a teški-laki? Ne, nego posljedice. Ovo je sa smrtnom, takva mora biti i istraga.. ili neće, jer je narkomanka?.. nije isto radiš li palačinke i zaboraviš pekmez ili vid-senzor.. ali slažem se, samo ne u gradaciji :)

Brkaš kaznenu odgovornost i materijalnu odgovornost.

 

Materijalna ne ovisi uopće o nemaru, isključivo o udjelu odgovornosti i visini štete. Primjerice, onaj tko je odlučio da na šalicama kave ne piše da je sadržaj vruć nije odgovarao za teške ozljede uzrokovane vrućim sadržajem jer to nije nemar. Da je došlo do kaznenog progona, zaključak bi bio da je pretpostavka da kavopije znaju da je kava vruća logična i ne predstavlja nemar, dok naknada štete po materijalnoj odgovornosti uredno dosuđena. 

 

Smrtni ishod je nešto što samo po sebi zahtjeva istragu i predstavlja eventualnu otegotnu okolnost, međutim, pri utvrđivanju kaznene odgovornosti je bitnije da li je postojao opravdan razlog za nešto dodatno provjeriti što nije provjereno. Da karikiram tvoj primjer:

Ako radiš palačinke i umjesto marmelade namažeš sanitar, kupac će vrlo vjerojatno po mirisu primjetiti prije nego pojede i mala je šansa da će uopće doći do trovanja, ali ćeš kazneno odgovarati jer si grubim nemarom i kršenjem propisa o čuvanju opasnih tvari ugrozio nečiji život. S druge strane, materijalno ako bi i odgovarao, eventualno bi to bilo za pretrpljeni strah (pogotovo ako kupac dokaže da se nakon toga boji jesti palačinke).

Ako radiš palačinke, zaboraviš pekmez, a kupac koji ima jako suha usta to ne skuži, zapne mu zalogaj u grlu jer ipak palačinka gušća od pekmeza, te se uguši, tvoj nemar je doveo do smrtnog ishoda, ali se radi o lakšem propusti za kojeg je smrtni ishod bio potpuno neočekivan i realno je očekivati da ćeš biti oslobođen kaznene odgovornosti, ali materijalno ćeš svakako odgovarati.

 

 

Što se tiče samih AI sustava, općenito je u programiranju teško, gotovo nemoguće, raditi potpuno bug free. Jedan od razloga je i komputacijski problem (ne možeš znati rezultat operacije dok je ne izvršiš). Kad još pri tom imaš ovisnost o mogućim HW greškama, sustav jednostavno ne može biti nepogrešiv. Kod AI sustava je to daleko izraženije jer jednom napravljen test predstavlja input za sljedeći test tako da čak i izvršena operacija ne garantira da će dati isti rezultat pri sljedećem izvršavanju. Naravno, uvijek se može napraviti sve moguće da se eliminiraju greške koje bi dovele do fatalnih ishoda, ali ne možeš nikad biti siguran da je sustav 100% pouzdan (ni prirodni ni umjetno, da se razumijemo).

 

Recimo, ako koristiš neki komunikacijski protokol koji je de facto industrijski standard za tu namjenu i nemaš opravdanog razloga smatrati da će zakazati u takvoj primjeni, te dodatno testiraš eventualne interferencije, čak i da se u nekim specifičnim slučajevima koje nisi uspio testirati pojavi problem, to nije nemar jer nisi imao razloga uopće posumnjati da bi to toga moglo doći. Primjerice PSA grupa je imala problem sa senzorima temperature motora pri čemu je u nevjerojatnom spletu okolnosti antifriz ulazio u računalo. Da je zbog toga netko poginuo, to bi teško prošlo kao kazneno djelo zbog nemara jer je to nešto što nitko normalan ne bi ni pomislio da se može dogoditi (naravno, materijalna odgovornost ostaje).

 

 

 

A sad jedna misao u potpuno suprotnom smjeru.

Nekima je padalo na pamet da je AV to namjerno napravio. Pao mi je napamet jedan scenarij u kojem je to čak i moguće. Ukoliko su u svrhu minimiziranja materijalne štete ubacili podatke o prosječnim odštetama u slučaju prometne, te ukoliko je pritom zakazala odreda koja ljudski život stavlja ispred materijalne štete, sustav je mogao zaključiti da je bolje ubiti pješaka nego napraviti invalida od njega. Iako je ovo jedna misao bez uporišta u stvarnim podacima, nije toliko ni luda jer se to u Kini događa dosta često - ljude se vrate u rikverc da bi bili sigurni da je pješak mrtav jer je kazna za to jako mala, a odšteta za invalidnost je višestruko veća od odštete za smrtni slučaj.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
15 godina
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
Visak kaže...
..

 Tko kaže da trebaju biti izuzeti, no ti si ih proglasio krivima bez ikakvog dokaza. ..

 -oni koji kažu, kriv je pješak, nevin vozač (AI).

-isti kriterij, proglasili su jednu stranu krvom, drugu nevinom, bez istih ili s isitm dokazima. + ja imam jedan više, snimka, nema reakcije AIa. Što s tim? Ponovo, da se ništa nije desilo, da je normalna vidljivost i AI ćorav, bili bi krivi ako takav propust ne vide, ne eliminriaju.. ili ako znaju za nejga i ignoriraju ga. Takav propust se nikako (ni slučajno) ne smije desiti na cesti. Kriv je kao odgovorna osoba svatko tko je potpisom to ovjerio ili nije obavio svoj posao.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
14 godina
offline
 
2 0 hvala 1
14 godina
neaktivan
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko

 Znači, teorija "omg tamo je toliko mračno da je nitko ne bi vidio" ne da pada u vodu... Ova cesta je toliko dobro osvjetljena da komotno možeš voziti 120 km/h s ugašenim svjetlima.

15 godina
odjavljen
offline
Re: Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, ko
ihush kaže...

 -oni koji kažu, kriv je pješak, nevin vozač (AI).

-isti kriterij, proglasili su jednu stranu krvom, drugu nevinom, bez istih ili s isitm dokazima. + ja imam jedan više, snimka, nema reakcije AIa. Što s tim?

Tvoj problem je što tvrdnju "pješak je kriv" interpretiraš kao tvrdnju "vozač je nevin". To je samo tvoja interpretacija i već smo ti više puta pokušavali objasniti da se ne raspravljaš sa drugima, već sa vlastitom interpretacijom.

 

Pješakinja je kriva jer je u evidentnom prekršaju koji je direktno doveo do nesreće - auto je dolazilo prema njoj s upaljenim svjetljima i po pravcu, ne postoje objektivni razlozi zbog kojih ga nije mogla vidjeti i bila ga je dužna propustiti (citirao sam ti zakon, u USA je sličan - razlika je gdje smiješ preći, ali ne i u propuštanju vozila).

 

Vozač (AI) je vjerojatno kriv, ali nemamo dovoljno podataka za utvrđivanje te krivnje i to se inače radi vještačenjem svih okolnosti, a ne odokativno iz snimke.

 

Dakle nitko ne tvrdi "kriv je pješak, nevin vozač (AI)", već tvrdimo "pješakinja je svakako kriva, a eventualnu sukrivnju vozača (AI) tek treba utvrditi).

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
14 godina
neaktivan
offline
Uberov autonomni automobil ubio pješakinju, kompan
Moj PC  
0 0 hvala 0
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice