Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt pje

poruka: 101
|
čitano: 25.940
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt pje".
14 godina
offline
Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt pje

Po snimci sustav je loš. Čak bi i čovjek reagirao i ako već ne izbjegao udar onda bar smanjio brzinu (počeo kočiti ili bar skinuo nogu s papučice gasa). Čak i kad pješakinja nije bila unutar svjetlosnog snopa vjerojatno ima dovoljno refleksije da ju IC kamera vidi. Pretpostavljam da je greška softverske prirode jer automobil ne očekuje da se na cesti s četiri trake odjednom pojavi pješak koji dolazi s kolnika (druge strane ceste). Nažalost, ovo pokazuje da je vozački AI još uvijek daleko od upotrebljivosti. Utješno je da mi vozačka vrijedi do 2041.

Moj PC  
1 1 hvala 0
15 godina
offline
Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt pje

-zanimljivo.. nakon što imamo snimku u temi, oni koji su zagovarali krvicu žene/pjašaka su utihnuli.. nisu više stvari iste?

-čak ne treba po kvaliteti snimke suditi, jer to je obična drajv kamera, ni npr s mobitelom snimka ne bi bila bolja, ali senzori moraju biti bolji-jači, oni moraju vidjeti ili ne smije na cestu. To što mi vidimo ili ne vidimo na snimci je skoro nevažno, npr infrared ne vidimo, ali kamere-senzori vide. Ne treba ni gledati snop svjetla koji mi vidimo, nego ono što kamera-senzor (ne)vidi. Ako vidi, tad se to ne smije desiti, ako ne vidi, mora usporiti, stati.

 

btw, krvicia pješaka u ovom slučaju?.. u čemu? Postoji propis, o pješačkom prijelazu i udaljenosti, u gradu-ulice, na otvorenoj cesti nema zabrane prelaska ili zebre.

''.. Ako na cesti ne postoji obilježeni pješački prijelaz, ili je udaljen više od 50 m u naselju ili 100 m izvan naselja ...'' (uz pitanje njiohovih zakona, ali razlike nisu velike..).

 

-zašto je brz odgovor policije, o krivnji pješaka? Možda je i ovo 'zlatna mladež' za volanom? Tj umjesto osobe sad imamo kompanije. U čemu je razlika? Kad će kazna? Kad će jednakost, pa i za AI.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
 
2 2 hvala 0
8 godina
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt
Brz odgovor je jer su vjerojatno imali snimku odmah i jer su kod njih očito zakoni drukčiji (uzmi u obzir da je noć, ima bicikl i iako je snimka loša, ne vidi se nikakvo osvjetljenje na njoj ni bilo što reflektirajuće)
Kriva onda očito je, niti njenu krivnju umanjuje to što senzori nisu reagirali, jednako kao što je kriva i osoba za volanom, koja je tamo očito iz razloga sa reagira upravo zbog ovakvih situacija, ako nešto zakaže (testna je faza, s razlogom se tako zove)
Bilo da AI nije reagirao zbog buga, previda razvojnog tima koji ne očekuje ovakvu situaciju, pa ju nije ni unio u sustav, ili nečeg trećeg, taj AI se uvijek može popraviti, nadograditi i unaprijediti i time.ga učiniti debelo sigurnijim.
Što bi čovjek učinio je upitno. Bi li ju vidio? Bi li uspio stisnuti kočnicu? Možda bi bio usredotočen na nešto drugo i dogodilo bi se potpuno isto.
U konačnici će svakako biti sigurnija autonomna vožnja, pogotovo kad se razvije do kraja, od bilo kojeg vozača.
Isto tako, nažalost, znamo da se sigurnost, u svemu, povećavala i uvodile su se nove mjere tek nakon nečije pogibije.
Hoće li ih biti još? Vjerojatno
Treba li zbog toga stati? Smatram da ne.
15 godina
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt

-tad se ne govori o krvici pješaka, nego postoje preporuke, sigurnije hodanje po cesti.. ali tad nije kriva, nego nevina, nesretan slućaj.. itd. npr nije zakonska obveza imati reflekrirajuću odjeću, to je preporuka, to je u interesu sigurnosti pješaka kako bi bio vidljiv.

-pješački prijelaz je samo zbog sigurnsti tj manjeg rizika ili eliminiraš takvu potrebu za reflektivnim.. jer tad je vozač upozoren na vrijeme prometnom signalizacijom.

-kakvi god bili propisi, 99% su identični globalno.. (i možemo raspravljati kao da je nesreća kod nas.. jer mogla bi 'sutra' biti..).

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
14 godina
neaktivan
offline
Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt pje

iako sam mislio da je osoba kretala uz cestu s desne strane ovo izgleda po meni gore jer je više vremena "uočljiva" namjera pješaka za vozača. Koliko je uočljiva ne znam jer je snimka loša, ujedno je svjetlost ispred mjesta gdje se pješakinja kretala te koliko bi bila uočljiva za vozača ne znam. Jedino što me interesira je to da od strane Volva Safety Assist bio ugašeni ili je radio u sklopu sa AV. 

 

Ovaj vidio što sam stavio taj isti auto Volvo xc90 u različitim uvijetima osvjetljenja kao i vožnje. Uber auto je vozio brzinom 65km/h na video na vjetrobranskom staklu imate brzinomjer pa procijenite da li pod tim uvjetima osoba koja je koncentrirana na vožnju imala mogućnosti izbjeći sudar ili ublažiti sudar. Za Mitcha sigurno ne. 

 

od dvije minuta kratko svijetlo noć

 

Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt
Po tvome bi covik mogao pretrcati i autocestu jer nema pjesackog...

Nema pjesak sta radit na cesti. Ako mora proci onda mora provjeriti da li je sigurno.valjda je i tebe u prvom razredu ucilo da pogledas lijevo i desno.

AI nije gotov,to zna svatko, ali ovakve stvari se opet desavaju radi ljudske gluposti.

Ljudi moraju biti svijesni da se ovakve stvari ne mogu raditi. Za 5-10 godina neces moc pretrcati cestu pa se ispricavat vozacu na svojoj gluposti,vec ce te AI zgazit i imati ce dovoljno video dokaza da dokaze da nije kriv. Vrijeme jedinica i nula je vec tu...

Trenutno AI vozi kao normalan covijek.i radi greske kao normalan vozac. A i sudara se radi glupih ljudi
15 godina
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt
Abomb kaže...
Po tvome bi covik mogao pretrcati i autocestu jer nema pjesackog...

Nema pjesak sta radit na cesti. ..

-svašta.. na autocesti je zabranjeno pješacima, traktorima.. itd. čak i zaustavljanje osim kvar..

-ceste su za ljude, koriste ih ljudi, ulice su gradske ceste i već te dvije različite riječi ti sugeriraju nešto.. ne? .. naselje i izvan naselja?.. ništa? OK. :)

 

i kao btw, nije to po mome, nego je to citat naputaka MUPa.. pročitaj, korisno je, za djecu ali očigledno i za odraslije.

+ a to što se s time ne slažeš.. onak, razmisli, ne slažeš li se s mojim postom, sadržajem ili važećim pravilima, zakonima? Slažeš li se bar s tim? :))

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put čet 22.3.2018 20:56 (ihush).
14 godina
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt
ihush kaže..

 

btw, krvicia pješaka u ovom slučaju?.. u čemu? Postoji propis, o pješačkom prijelazu i udaljenosti, u gradu-ulice, na otvorenoj cesti nema zabrane prelaska ili zebre.

''.. Ako na cesti ne postoji obilježeni pješački prijelaz, ili je udaljen više od 50 m u naselju ili 100 m izvan naselja ...'' (uz pitanje njiohovih zakona, ali razlike nisu velike..).

 

-zašto je brz odgovor policije, o krivnji pješaka? Možda je i ovo 'zlatna mladež' za volanom? Tj umjesto osobe sad imamo kompanije. U čemu je razlika? Kad će kazna? Kad će jednakost, pa i za AI.

pa mislim da je ona imala pješački u blizini, a ja bi ovo vodio kao samoubojstvo, mislim ako si ti toliko slijep da ne vidiš auto onda stvarno... kao da ja prelazim cestu van naselja gdje znam da ljudi voze 70,80 i ne gledam nego očekujem da će mi netko stati, pa de LOL logično da ću čekati dok ne budem 100% siguran da nema nikoga , s tim da vi gledate na auto kao na gotov produkt, a on to nije, koliko ja znam sva "autonomna" vozila su u testnoj fazi, i zato imamo čovjeka u autu kao nadzornika , ako ćeš već nekog kriviti onda možeš ovoga u autu , a ne kompaniju, jer koliko ja znam tipkanje na mobitelu nije dozvoljeno 

Poruka je uređivana zadnji put pet 23.3.2018 0:14 (loky4i4).
15 godina
neaktivan
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt
Pješakinja je definitivno kriva, a određenu krivicu snosi i nadzornica, no ostaje jaki dojam da je i tehnika potpuno zakazala. Ako je zakazala u situaciji gdje 'nije kriva' vjetojatno bi zakazala i u nekoj drugoj. Dakle bio auto 'kriv' ili ne, činjenica je da imaju veliki problem.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
4 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt
loky4i4 kaže...
-

pa mislim da je ona imala pješački u blizini,...

..kao da ja prelazim cestu van naselja gdje znam da ljudi voze 70,80 i ne gledam nego očekujem da će mi netko stati..

ako ćeš već nekog kriviti onda možeš ovoga u autu , a ne kompaniju, jer koliko ja znam tipkanje na mobitelu nije dozvoljeno 

- po čemu to misliš? Činjenica-znaš-vidiš tako nešto na snimci ili imaš info?

- nije otvorena cesta, ograničenje 60.. i nije izletila kako se prvo tumačilo (gurala bickl, da ga je vozila..) jesi li uopće pogledao snimku i informirao se?

- kompanije je uvjek odgovorna uz kompaniju odgovoan je i AI-soft firma, to je klasična odgovornost, a moguće i dirketkna krivica ako su propustili-ignorirali sigurnosne mjere +kakvo tipkanje na mobitelu?

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
14 godina
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt
ihush kaže...

- po čemu to misliš? Činjenica-znaš-vidiš tako nešto na snimci ili imaš info?

- nije otvorena cesta, ograničenje 60.. i nije izletila kako se prvo tumačilo (gurala bickl, da ga je vozila..) jesi li uopće pogledao snimku i informirao se?

 ajde se ti informiraj prvo ;) 

mapa

pješački na 70m 

"was going 38 mph at the time of the crash (some stories stated the car was speeding, but it was in a 45 mph zone)"

Poruka je uređivana zadnji put pet 23.3.2018 19:30 (loky4i4).
15 godina
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt

-dakle 70m.. ovisi kakvi su njihovi zakoni, naši 50m.. nema nikakvog kršenja zakona od strane pješaka, osim možda neopreznog prelaska.. no zašto nije vidjela auto nikad nećemo saznati. To ne eliminira obavezu vozača da vidi pješaka..

-nitko (u temi) ne govori o prekoračenju brzine, sporedno.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
15 godina
neaktivan
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt
ihush kaže...

-dakle 70m.. ovisi kakvi su njihovi zakoni, naši 50m.. nema nikakvog kršenja zakona od strane pješaka, osim možda neopreznog prelaska.. no zašto nije vidjela auto nikad nećemo saznati. To ne eliminira obavezu vozača da vidi pješaka..

-nitko (u temi) ne govori o prekoračenju brzine, sporedno.

 Zamisli da je pješakinja zapravo vozila Ford i da se sve dogodilo na križanju gdje je Volvo na glavnoj cesti. Dakle Ford dolazi s lijeva i iako nema prednost ulazi bez gledanja u križanje. Volvo imajući prednost ulazi u križanje i udara Ford. Je li vozačica Forda kriva?

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
15 godina
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt

-imaš nešto protiv Forda? :)

-izbaci pješakinju (vozača Forda) iz slučaja.. što ti ostaje? Ovako je samo olakotna okolnost, ali i to postaje upitno s novim snimkama za usporedbu. Preglednost-vidljivost daleko bolja + senzori koji nemaju veze s ljudskim okom ili snimkom pa se po uberovoj snimci ne može nešto zaključiti.

-u ovom slučaju, pješakinja je mogla (bez Forda) doći recimo 5min ranije, tad nije oduzimanje prednosti, nije izletavanje.. na taj dio.. i stati, zaspati, pasti u nesvjest.. jednostavno biti na cesti. Može na cesti biti kamen, kamion, zaustavljeno vozilo. Vozač to mora na vrijeme uočiti i izbjeći. Ako je ćorav, ne smije voziti, kriv. Ništa mu ne daje pravo naletiti bez ikakve reakcije. Ništa ga ne opravdava od moguće krivice osim kad je kriv kao olakotna okolnost.

 

-već imamo u temi dva slična primjera sa suprotnim presudama za vozača (nevažan pješak, treća strana, važan je vozač, kriv-nevin, sustav, AI, Uber). Bez istrage-činjenica, moguće su obje presude za ovaj slučaj, pogoršava se za AI kako vrijeme ide..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
15 godina
neaktivan
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt

Odgovori mi za Forda.

 

Kod Utinskog placa u Zg postoji pješački pothodnik, a na križanju uopće nema zebri, jer se očekuje da svi idu kroz pothodnik. Policija povremeno kažnjava pješake koji tamo prelaze cestu.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
15 godina
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt
Visak kaže...

Odgovori mi za Forda.

 

Kod Utinskog placa u Zg postoji pješački pothodnik, a na križanju uopće nema zebri, jer se očekuje da svi idu kroz pothodnik. Policija povremeno kažnjava pješake koji tamo prelaze cestu.

 ako je bilo dovoljno vremena da AV reagira i nije, AV je kriv... jel i Ford kriv? irelevantno vezano za krivicu AV-a 

15 godina
neaktivan
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt
ShadoW kaže...
Visak kaže...

Odgovori mi za Forda.

 

Kod Utinskog placa u Zg postoji pješački pothodnik, a na križanju uopće nema zebri, jer se očekuje da svi idu kroz pothodnik. Policija povremeno kažnjava pješake koji tamo prelaze cestu.

 ako je bilo dovoljno vremena da AV reagira i nije, AV je kriv... jel i Ford kriv? irelevantno vezano za krivicu AV-a 

 Probaj uletiti na križanje kroz crveno i onda tvrditi da je kriv onaj kojem je bilo zeleno, ali nije reagirao.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
15 godina
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt
Visak kaže...
ShadoW kaže...
Visak kaže...

Odgovori mi za Forda.

 

Kod Utinskog placa u Zg postoji pješački pothodnik, a na križanju uopće nema zebri, jer se očekuje da svi idu kroz pothodnik. Policija povremeno kažnjava pješake koji tamo prelaze cestu.

 ako je bilo dovoljno vremena da AV reagira i nije, AV je kriv... jel i Ford kriv? irelevantno vezano za krivicu AV-a 

 Probaj uletiti na križanje kroz crveno i onda tvrditi da je kriv onaj kojem je bilo zeleno, ali nije reagirao.

povezanost ikakva sa ovom situacijom?

 

ako sam uletio kretajuci se 3,4,5km/h (bubam brojeve), i trebalo mi je 3s da se uopce pojavim pred vozilom koje me udarilo i jos 2s sam se nalazio ispred tog vozila i to vozilo je samo islo ravno prema meni...

 

koliko puta mi se upalilo zeleno i pjesak je bio na cesti i bilo mu crveno, nes vjerovat, jos nijednog nisam zgazio

 

15 godina
neaktivan
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt
ShadoW kaže...
Visak kaže...

 Probaj uletiti na križanje kroz crveno i onda tvrditi da je kriv onaj kojem je bilo zeleno, ali nije reagirao.

povezanost ikakva sa ovom situacijom?

 

ako sam uletio kretajuci se 3,4,5km/h (bubam brojeve), i trebalo mi je 3s da se uopce pojavim pred vozilom koje me udarilo i jos 2s sam se nalazio ispred tog vozila i to vozilo je samo islo ravno prema meni...

 

koliko puta mi se upalilo zeleno i pjesak je bio na cesti i bilo mu crveno, nes vjerovat, jos nijednog nisam zgazio

 

 Semafor je samo uređaj koji mijenja tko ima prednost. Onaj tko oduzme prednost je osnovni krivac ako se nešto dogodi.

 

 

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
15 godina
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt
Visak kaže...

Odgovori mi za Forda.

 

Kod Utinskog placa u Zg postoji pješački pothodnik, a na križanju uopće nema zebri, jer se očekuje da svi idu kroz pothodnik. Policija povremeno kažnjava pješake koji tamo prelaze cestu.

-da, pješake se kažnjava ako je u blizini pješački prijelaz.

-ne kažnjava ih se ako je udaljeniji.. ili moramo opet? Tad može preći cestu. Tad nema kazni pa time ni krivice za prelazak izvan pješačkog. Slažemo se?

 

-neću (za Forda, da je neki EU, BMW, Renault..) :)

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put sub 24.3.2018 12:43 (ihush).
15 godina
neaktivan
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt
ihush kaže...

-da, pješake se kažnjava ako je u blizini pješački prijelaz.

-ne kažnjava ih se ako je udaljeniji.. ili moramo opet? Tad može preći cestu. Tad nema kazni pa time ni krivice za prelazak izvan pješačkog. Slažemo se?

 

-neću (za Forda, da je neki EU, BMW, Renault..) :)

 Slažemo se da smiju prijeći, ali nemaju prednost. Tko je kriv ako auto pokupi pješaka na takvom križanju blizu pothodnika?

 

Evo Renault oduzme prednost i izazove sudar. Tko je kriv?

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
15 godina
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt

-nevažno je tko ima prednost.. nevažno je postoji li pothodnik, jer nije u ovom slučaju tako.

-Kriv je Renault, da je BMW bio bi nevin? Vozila nisu krvci, to su samo teh.sredstva, prometala..

-krvi ili nevin, uz gradacije, sukrivac, odgovoran itd može biti vozač. Pošto je AI, tad vlasnik, uber+dev i svakako su krivi (uz to što su odgovorni) jer su pustili neispravan AI na cestu, .. a samo je bilo pitanje sreće kad će se nešto desiti.

 

zaboravi na pješaka, da nema ničega.. vozilo bi prošlo, ali to znači da vozi na slijepo. Da nema (još ekstremnije) ničega, pa ni ceste.. tad bi vozilo izletilo s ceste, a to je tad krivica vozača, ćorav vozač, sustav.. ne smije voziti.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
15 godina
neaktivan
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt
ihush kaže...

-nevažno je tko ima prednost..

-Kriv je Renault, 

 Kako je vozač Renaulta kriv, ako je nevažno tko ima prednost? UVIJEK je kriv onaj tko oduzme prednost, a dodatno može biti i netko drugi.

 

Mi ne sporimo odgovornost Volva, nego ti sporiš odgovornost pješakinje.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
15 godina
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt

-ne, ne zanima me odgovornost pješakinje, nego odgovornost/krivica vozača, AI-ubera.. to što tebe fascinira pješak je tvoja fikcija :)

 

ili, što osporavam? -da je dozvoljeno prijeći cestu izvan pješačkog prijelaza? -citat +link koji to objašnjava, trebam dokazivati?

-jel kriva, neoprezna.. znamo da je pregažena i da vozilo nije ragiralo. Ako je vozilo-AI neispravno, tad ne smije na cestu, tad je krivo zbog toga što je uopće na cesti. Osporavaš?

-osporavam i to da ako je kriv A, to eliminira krivicu B.. ne, nije to tako, može biti svaka kombinacija, od nitko kriv, do svi krivi, omjer, olakotno, .. i oboje. To ne eliminira (moguću) krviciu AIa.. ili to osporavaš?

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put sub 24.3.2018 16:53 (ihush).
15 godina
neaktivan
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt
ihush kaže...

ili, što osporavam? -da je dozvoljeno prijeći cestu izvan pješačkog prijelaza? -citat +link koji to objašnjava, trebam dokazivati?

-jel kriva, neoprezna.. znamo da je pregažena i da vozilo nije ragiralo. Ako je vozilo-AI neispravno, tad ne smije na cestu, tad je krivo zbog toga što je uopće na cesti. Osporavaš?

-osporavam i to da ako je kriv A, to eliminira krivicu B.. ne, nije to tako, može biti svaka kombinacija, od nitko kriv, do svi krivi, omjer, olakotno, .. i oboje. To ne eliminira (moguću) krviciu AIa.. ili to osporavaš?

 Izvan pješačkog je dozvoljeno samo ukoliko je sigurno. Pošto nije bilo sigurno nije bilo ni dozvoljeno. Za 30 sekundi bi bilo dozvoljeno.

 

Slažemo se da neispravno vozilo ne smije na cestu, ali ne znamo uzrok, pa ne možemo donositi zaključke o vozilu, što ti uporno pokušavaš. Kada otkriju uzrok i isprave ga više neće biti neispravno, pa će opet moći na cestu.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
8 godina
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt
Izvan pješačkog, 50 ili 100 metara dalje je dozvoljeno uvijek. Pješak se samo mora uvjeriti da može sigurno preći. Vozač je, inače, UVIJEK dužan obratiti pozornost na pješake.
Ja rekoh
15 godina
neaktivan
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt
Feudalac kaže...
Izvan pješačkog, 50 ili 100 metara dalje je dozvoljeno uvijek. Pješak se samo mora uvjeriti da može sigurno preći. Vozač je, inače, UVIJEK dužan obratiti pozornost na pješake.

 Pa ako se mora uvjeriti da je sigurno, onda nije dozvoljeno dok se ne uvjeri, znači nije uvijek. To je neka elementarna logika.

 

I pješak je uvijek dužan obratiti pažnju na vozila, to što postoji zebra, ne znači da možeš krenuti bez da si provjerio je li sigurno. No ako te pokupi auto na zebri on će biti prvenstveno kriv, kao što ćeš ti biti prvenstveno kriv ako te pokupi van zebre.

 

Pošto se radi o životima, koji su nenadoknadivi, pravilo je da svi uvijek moraju paziti na sve, ali to ne znači da se ne zna tko je primarno odgovoran u pojedinoj situaciji.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
8 godina
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt
Visak kaže...

 Pa ako se mora uvjeriti da je sigurno, onda nije dozvoljeno dok se ne uvjeri, znači nije uvijek. To je neka elementarna logika.

 

I pješak je uvijek dužan obratiti pažnju na vozila, to što postoji zebra, ne znači da možeš krenuti bez da si provjerio je li sigurno. No ako te pokupi auto na zebri on će biti prvenstveno kriv, kao što ćeš ti biti prvenstveno kriv ako te pokupi van zebre.

 

Pošto se radi o životima, koji su nenadoknadivi, pravilo je da svi uvijek moraju paziti na sve, ali to ne znači da se ne zna tko je primarno odgovoran u pojedinoj situaciji.

Obveze i zabrane su pravno nespojivi pojmovi. Predradnje za nešto što je dopušteno nikako nisu isto što i zabrane, a krivo tumačena mogu stvoriti pogrešna očekivanja s druge strane. Zakoni se ne mogu tumačiti tako pojednostavljenom logikom i izjednačavanjem pojmova. Restriktivne odredbe se tumače u najužem mogućem značenju, a kada bi smo prihvatili tvoje tumačenje doveli bi smo se u situaciju da o kretanju pješaka razmišljamo da oni nešto negdje ne smiju. A to je recept za ubojstva, štete, izgubljeno vrijeme, živce itd i ne može biti dalje od stvarnog stanja. Pješaku zakonski, u osnovi, nije ništa zabranjeno izuzev kretanja po autocesti. Sve drugo je treba tako, ali može... i xy suprotno. Čak je odredba o korištenju pješačkog napisana tako da nije nešto zabranjeno već mu je dana obaveza da koristi pješački ako mu je udaljen manje od 50-100 metara, ali mu nije zabranjeno pa stoga imaš dužnost u blizini pješačkog i na još nekim mjestima voziti usporeno i posebno oprezno. Ukratko, nije ni blizu tako crno-bijelo kako bi se moglo iščitati iz tvojih poruka.

 

 

Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put ned 25.3.2018 8:12 (Feudalac).
15 godina
neaktivan
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt
Feudalac kaže...

Obveze i zabrane su pravno nespojivi pojmovi. Predradnje za nešto što je dopušteno nikako nisu isto što i zabrane, a krivo tumačena mogu stvoriti pogrešna očekivanja s druge strane. Zakoni se ne mogu tumačiti tako pojednostavljenom logikom i izjednačavanjem pojmova. Restriktivne odredbe se tumače u najužem mogućem značenju, a kada bi smo prihvatili tvoje tumačenje doveli bi smo se u situaciju da o kretanju pješaka razmišljamo da oni nešto negdje ne smiju. A to je recept za ubojstva, štete, izgubljeno vrijeme, živce itd i ne može biti dalje od stvarnog stanja. Pješaku zakonski, u osnovi, nije ništa zabranjeno izuzev kretanja po autocesti. Sve drugo je treba tako, ali može... i xy suprotno. Čak je odredba o korištenju pješačkog napisana tako da nije nešto zabranjeno već mu je dana obaveza da koristi pješački ako mu je udaljen manje od 50-100 metara, ali mu nije zabranjeno pa stoga imaš dužnost u blizini pješačkog i na još nekim mjestima voziti usporeno i posebno oprezno. Ukratko, nije ni blizu tako crno-bijelo kako bi se moglo iščitati iz tvojih poruka.

 

Članak 124.

(1) Pješak se ne smije kretati ni zadržavati na kolniku.

 

Članak 125.

(1) Iznimno od članka 124. stavka 1. i 3. ovoga Zakona.....

 

Dakle osnovno je zabrana kretanja i zadržavanja na kolniku, sve ostalo su iznimke. Prelaz preko kolnika je iznimka dozvoljena pod određenim uvjetima, a za ispunjenje tih uvjeta je odgovoran isključivo pješak. S druge strane nema posebne obaveze za vozača u slučaju prelaska pješaka, osim generičke da uvijek mora biti na oprezu i pokušati reagirati ako nešto iskrsne.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
15 godina
offline
Re: Uberov Volvo vrlo vjerojatno nije kriv za smrt

-vidiš... griješiš. Pokušavaš 'strogim' čitanjem zakona prilagoditi tumačenje u svoju koristi (legitimno..), no pogrešno.

-svatko, svi sudionici u prometu, se smiju kretati svim prometnicama. U slučajevima kad ne smiju, to je navedeno-zabranjeno.

-za sve vrijedi, ne samo na prometnicama, da ne smiju ugrožavati svoju i/ili tuđu sigurnost.

-pješaci smiju prijeći kolnik, hodati kolnikom.. i opet provjeri, citat-link, koji opisuje kako sigurno .. opća pravila ponašanja u prometu koja uče školarci. Bi li ta pravila mogla (teoretski) biti u spurotnosti sa zakonom? Po tebi, tumačenju, bi.. a ja ti kažem, ne.. tj. 'pravo' tumačenje i izvlačenje članaka...

 

-npr svako vozilo mora držati odgovarajući razmak, npr u odnosu na vozilo ispred, da može u svakom trenu stati i/ili izbjeći nesreću.. bez obzira na npr ograničenje brzine, to se može računati u sekundama.. i vozilo ispred tebe može stati 'iz čistog mira'.. bez razloga.. ako naletiš, kriv si.. odnosno, samo ako uspiješ dokazati da nisi kriv, da nisi mogao izbjeći tad si možda nevin. To što je možda vozilo ispred (vozač) napravio neki prekršaj, stao bez razloga.. tebe ne iskupljuje, odnosno moraš to dokazivati i kriv si. Ako je taj razmak manji od 2sec, kriv si.. 'visiš mu na dupetu' i rizično ponašanje, a to je vidiš upravo smisao pravila, skup pravila koja smanjuju/eliminiraju neprotreban rizik. Tad si kriv, jer si takvim ponašanjem, neadekvatnim razmakom/brzinom, pridonjeo nesreći, tj tad nije nesreća nego posljedica tvog ponašanja, dok se zbog zaustavljanja vozila ispred ne može tvrditi da je uzrok, jer ono je samo stalo. Može stati zbog kvara, zbog mačke na putu.. infarkta, ako to vidi policija, ako postoji bilo koji razlog, oni ga mogu kazniti ili ukloniti iz prometa, ali onaj tko naleti nije nužno nevin, vjerojatnije je kriv i može biti, i vrlo često je, osuđen kao kriv, neoprezna vožnja..

-ima li se netko pravo zadržavati na kolniku, nije stvar drugog vozača.. krivica je njegova, ne onog drugog tko nešto ne smije.. svatko smije samo ono što mu pozitivni zakoni dozvoljavaju i dok to pravo ne narušava nečije drugo pravo, a upravo je to slučaj, granica/sloboda fizički integritet (doslovno). Tu tvoje pravo staje, bez obzira što netko nema pravo npr spavati na kolniku.. to će policija riješiti. To ti ne daje pravo pregaziti ga.. -čekout.

 

za ovaj slučaj. AI nailazi na dio, ništa kompliciranog, čak ni za vidljivost (ako uzmemo druge snimke..) jednostavno, AI je ćorav, senzori ne registriraju ništa.. to je greška sustava, to je jednako kao vožnja pod alkoholom ili pucanje .. rizično ponašanje. AI je kriv, jer je morao stati, ako nema podatke od senzora ni metar dalje ne smije voziti. Ako vozi, rizik je na njemu, tj devovima-vlasniku koji su za to krivično odgovorni.

 

edit: evo kao poveznica dvaju tema..

Visak kaže...
..

 

Članak 129.

(1) Pješak je dužan preko kolnika i biciklističke staze ili trake prelaziti pažljivo i najkraćim putem, nakon što se prije stupanja na kolnik uvjeri da to može učiniti na siguran način.

Vjerojatno se američki zakon ponešto razlikuje, ali očito je da pješakinja nije poštovala ovo gore. A vidljivo je i da je odgovornost za siguran prelazak na pješaku. Vozač je obavezan poduzeti nešto čak i ako mu u jednosmjernoj ulici netko dolazi iz zabranjenog smjera, ali to ne znači da primarni krivac nije drugi vozač. 

 -šta sad, 129.?... a što s 124. kad zaključiš da se pješak ne smije kretati kolnikom? Tad su članci besmisleni? .. ili ih pogerešno tumačiš? Tj, 125, 129.. ti direktno pokazuju kako griješiš tumačenjem 124. jer tad ne bi ni postojali.

+ na vrhu je post, evo izvadak.. MUPa. + sve se odnosi na kretanje kolnikom.. MUP govori protivno 124. ili pogrešno tumačiš?

 

Ako na cesti ne postoji obilježeni pješački prijelaz, ili je udaljen više od 50 m u naselju ili 100 m izvan naselja, a cestu moraš priječi, obrati pozornost na promet vozila, a naročito na njihovu udaljenost i brzinu. Ne stupaj na kolnik ako se njime kreću vozila i ne ometaj svojim postupcima njihovo kretanje.

- ako je pješak smio prijeći, ne kršeći propise (udaljenost 50/100m), tad je jedino neoprezan, nije vidio vozilo.. a gle, ni vozilo nije njega vidjelo, a moralo je... + mogujća krivica pješaka nije nevinost vozača AIja.. nevin je samo ako nije kriv. Da bi vozač bio nevin, mora vidjeti i prilagoditi vožnju uvjetima, tek tad je njegova vožnja sigurna u suprotnom krši zakon o sigurnosti.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put ned 25.3.2018 18:49 (ihush).
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice