Baš sam ljubomoran , odličan Putopis.
Vozili smo električni SUV Audi e-Tron po surovom t
- poruka: 34
- |
- čitano: 10.935
- |
- moderatori:
vincimus
i ja bih s tuđim lupao po gloginjama ali mi ne daju.
Drago Galić nije pozvan? Sram vas bilo.
Drago čeka Izraelske F16-tice da stignu
Drago čeka Izraelske F16-tice da stignu
Ne stižu, ameri blokirali prodaju :D.
dobar je ovaj offroad video, nakon ovog opisa dolje očekivao sam bar nešto, a ono kao vožnja po mojem dnevnom boravku kad ne usisam dva dana
inače dragane, ako je ovo na videu ta offroad vožnja - i jeste se vozili po ravnom, nije ti se samo činilo
Velike rupe, skriveni mekani pijesak, tvrde oštre kvrge, usko nagurana brdašca, zasušeno blato koje puca, strmo gore, strmo dolje, nagnuto 30-ak stupnjeva na lijevo pa na desno – sve je išlo glatko, bez „cuganja“, bez podizanja nepostojeće razine buke, bez udaranja prednjom maskom o tlo, a uz naše gotovo nikakvo iskustvo off-road vožnje. Voziš kao da si na ravnom, uz konstantan gas i posve prirodno okretanje volana. Jasno ti je da tvoj obiteljski auto ili to ne bi mogao proći ili bi izašao iz ovakve situacije ozbiljno oštećen i istrošen, a istovremeno ti vrlo brzo postaje jasno da ovom Audijevom čudovištu neće biti baš ništa.
Što napisati nego samo da sam ljubomoran do bola, uživati na takvim lokacijama u takvom mobilnom gadgetu !!!!
Drago čeka Izraelske F16-tice da stignu
Ne stižu, ameri blokirali prodaju :D.
ima boga. možda još stignemo spasiti lovu prije bacanja u kanalizaciju.
dobar je ovaj offroad video, nakon ovog opisa dolje očekivao sam bar nešto, a ono kao vožnja po mojem dnevnom boravku kad ne usisam dva dana
inače dragane, ako je ovo na videu ta offroad vožnja - i jeste se vozili po ravnom, nije ti se samo činilo
Velike rupe, skriveni mekani pijesak, tvrde oštre kvrge, usko nagurana brdašca, zasušeno blato koje puca, strmo gore, strmo dolje, nagnuto 30-ak stupnjeva na lijevo pa na desno – sve je išlo glatko, bez „cuganja“, bez podizanja nepostojeće razine buke, bez udaranja prednjom maskom o tlo, a uz naše gotovo nikakvo iskustvo off-road vožnje. Voziš kao da si na ravnom, uz konstantan gas i posve prirodno okretanje volana. Jasno ti je da tvoj obiteljski auto ili to ne bi mogao proći ili bi izašao iz ovakve situacije ozbiljno oštećen i istrošen, a istovremeno ti vrlo brzo postaje jasno da ovom Audijevom čudovištu neće biti baš ništa.
Ovo je komad offroad videa koji je upotrebljiv - dalje je bilo nemoguće snimati i voziti istovremeno, od pustog drndanja gore dole i naginjanja lijevo i desno... Pogledaj ovu nedjelju Tech Radar, tamo će biti profi snimke offroad vožnje koje su radili on-site kamermani, pa ćeš vidjeti i taj dio koji ja nisam mogao snimiti za volanom...
Nažalost je to samo još jedan model koji će proizvoditi da zadovolje formu (obvezujući prosjek emisija i marketing). Ljudi vole taj brand i uz najavljenu cijenu od 700kkn bi se prodavao kao lud.
Što se tiče retrovizora - zapravo nisu bolji od klasičnih jer dodatno otežavaju percepciju udaljenosti, ali se to kompenzira senzorima. Novi Lexus LS koji upravo izlazi također ima kamere umjesto retrovizora ali njihovo rješenje (smještaj ekrana) izgleda manje elegantno nego kod ovog Audija. Ovdje je očito bio cilj povećati domet, a onda je aerodinamički benefit (smanjenje frontalne površine, nisam siguran da se sam koeficijent otpora imalo smanjuje) vrlo važan. BMW i8 bi nakon restilinga također mogao dobiti slične "retrovizore", a praksu s etrona će sigurno slijediti i VW električni modeli u višem segmentu. Čudi me da isto nisu napravili i na Taycanu. S vremenom će se vozačima mijenjati navike i ekrani retrovizora više neće biti smješteni na "tradicionalnim" mjestima. Sve će biti bolje integrirano u kokpit i preglednije, jedina prepreka je čovjekova prilagodba za koju treba neko vrijeme.
inače dragane, ako je ovo na videu ta offroad vožnja - i jeste se vozili po ravnom, nije ti se samo činilo
ako nije on-road onda je off-road :-) Ovo je ipak SUV a ne pravi terenac, pa je i teren primjeren tome. Kupcima će ionako najveći teren na kojeg će zaći biti livada za piknik 30m udaljena od asfaltirane ceste.
ima boga. možda još stignemo spasiti lovu prije bacanja u kanalizaciju.
Bez brige, iskombinirat će Ameri da naši kupe od njih nešto slično, ali skuplje.
drpetric Je li Audi mozda imao kakve preporuke prije pocetka "testa"? Npr tlak u gumama, nacin voznje itd. kao sto recimo Toyota za svoje Hybride ima.
Nope, reli su samo da vozimo kako hoćemo, ali po propisima, jer ako pređeš ogranićenje brzine za samo 1 km/h - ode u Emiratima glava
Pozicija ekrana kod Lexusa ES je puno bolja nego kod e-trona jer ne moras spustati pogled. Samo su ih trebali integrirati u vrata ili na nosace krova te prilagoditi oblik panela formi interjera kao sto su u Audiju napravili, a ne uzeti klacisne cetvrtaste panele i staviti ih da strse kao da im nije tu mjesto. Zanima me kakva je vidljivost s njima po noci ili u losim vremenskim uvjetima. Jesu li s kamerama rijesili problem mrtvog kuta? Prava stvar ce biti kada vanjske nosace kamera smanje na par cm. Ovako je razlika u odnosu na dimenzije klasicnih retrovizora zanemariva.
Eko, samoodrživo...bla bla.
Koliko kn/100 km struje popije?
Znam da će svi skočiti na noge sa forom "ak imaš 100k eura, kaj te briga kolko troši".
E pa nije baš tako, ako pričamo o električnim autima, u taj kontekst se trpaju "zeleno, jeftino" i slične stvari.
Neki vrag mora i tu struju stvorit, a nije ekološki (pa ni hidroelektrana). Što znači da ako ništa, barem u omjeru naspram naših klasičnih traktora morao bi manje kuna na kilometar trošiti.
Problem mrtvog kuta je riješen jer kad uključiš pokazivač smjera ("žmigavac") kamera prelazi u širokokutni mod, a imaš i senzore koji upozoravaju na vozilo u mrtvom kutu. To je još jedna stvar gdje treba vremena da se promijene vozačke navike, jer i sa senzorima ja se i dalje osvrćem bez potrebe. Retrovizori ionako jesu problematični u lošim uvjetima i po noći pa ne sumnjam da je i tu napravljen veliki pomak. Meni recimo smeta što nemam autodimming vanjskih retrovizora (samo unutrašnji) pa kad vozim desnom trakom na autocesti po noći često oslonim lijevu ruku na vrata kako bi dlanom prekrio retrovizor.
Eko, samoodrživo...bla bla.
Koliko kn/100 km struje popije?
Znam da će svi skočiti na noge sa forom "ak imaš 100k eura, kaj te briga kolko troši".
E pa nije baš tako, ako pričamo o električnim autima, u taj kontekst se trpaju "zeleno, jeftino" i slične stvari.
Neki vrag mora i tu struju stvorit, a nije ekološki (pa ni hidroelektrana). Što znači da ako ništa, barem u omjeru naspram naših klasičnih traktora morao bi manje kuna na kilometar trošiti.
etron ima bateriju 95kWh, ako puniš doma to je s gubicima oko 60kn. Dpetric kaže da je to u praksi dostatno za 250km, u idealnim uvjetima i uz štedljivu vožnju 400km. Znači 15-25kn/100km. Ima opcija da bude i jeftinije (besplatni javni punjači), ali i skuplje (javni punjači uz naplatu često nisu baš jeftini), ali općenito govoreći - da, troši manje kn/km od naših klasičnih traktora.
Zašto bi el. auto trebao biti jeftiniji od klasicnog? Pristajem na istu cijenu, tipa 500 kn=1000 km vožnje (ugrubo). Samo želim otvorit prozor i ne udahnut smog
Pa baš zato i mora biti jeftiniji, da bude pristupačan masama, jer su mase kupci 99,99999% vozila.
Ako radiš samo skupe el. aute onda ti situacija ostane kao ova sad i i dalje se gušiš u dimu (ljudima koji često mijenjaju aute el. auto nije isplativ).
Zašto bi el. auto trebao biti jeftiniji od klasicnog? Pristajem na istu cijenu, tipa 500 kn=1000 km vožnje (ugrubo). Samo želim otvorit prozor i ne udahnut smog
Kad je u startu daleko skuplji od ionako preskupih "normalnih" auta, a k tome dolazi s nedostacima/restrikcijama(domet, punjenje), onda bi barem tom cijenom punjenja trebao biti jeftiniji.
Ovo je komad offroad videa koji je upotrebljiv - dalje je bilo nemoguće snimati i voziti istovremeno, od pustog drndanja gore dole i naginjanja lijevo i desno... Pogledaj ovu nedjelju Tech Radar, tamo će biti profi snimke offroad vožnje koje su radili on-site kamermani, pa ćeš vidjeti i taj dio koji ja nisam mogao snimiti za volanom...
malo se zajebavam, ali pretpostavio sam da je to u pitanju
još sam htio ubaciti zajebanciju da ste trebali istovremeno testirati stabilizaciju videa na nekom novom mobaču
inače, sviđa mi se reportaža, radio sam i sam svojevremeno nekoliko godina testiranja novih automobila i također sam pokušavao izbjeći uobičajeni način pisanja auto-recenzija
samo što sam se više bazirao na dojmovima vožnje nego tehnologije, makar kad bi bio neki zanimljivi i neuobičajeni fičr kao primjerice električno sklapanje retrovizora u nižoj klasi automobila poput peugeota 207, ne bih ga propustio istaknuti i opisati
i da, zavidim ti pomalo, dok je meni domet bio ganjati se po našim cestama, eventualno s kakvim terencem po gudurama i livadama, ovo je ipak doživljaj nekoliko klasa iznad
Pa baš zato i mora biti jeftiniji, da bude pristupačan masama, jer su mase kupci 99,99999% vozila.
Ako radiš samo skupe el. aute onda ti situacija ostane kao ova sad i i dalje se gušiš u dimu (ljudima koji često mijenjaju aute el. auto nije isplativ).
Mislio sam na cijenu vožnje. A cijene automobila će padati, treba se strpit još malo. Ma da nije to više tako skupo... Naravno u hr sa hr plaćama je druga priiča
Naravno u hr sa hr plaćama je druga priiča
mi, naime, jesmo u hr s hr plaćama i u tom kontekstu valja promatrati ovu električnu histeriju.
Reci to sutra naglas u Parizu, pa nam javi dojmove
drpetric Je li Audi mozda imao kakve preporuke prije pocetka "testa"? Npr tlak u gumama, nacin voznje itd. kao sto recimo Toyota za svoje Hybride ima.
Nope, reli su samo da vozimo kako hoćemo, ali po propisima, jer ako pređeš ogranićenje brzine za samo 1 km/h - ode u Emiratima glava
Stvarno?! Kolegu je poslovni prijatelj, "lepo" provozao u 911-ici, i to po samom gradu, a onda i njemu dao da isproba makinu. Doduše, taj prijatelj je lokalac i imao je tačno definisanu "stazu" za iživljavanje.
Problem mrtvog kuta je riješen jer kad uključiš pokazivač smjera ("žmigavac") kamera prelazi u širokokutni mod, a imaš i senzore koji upozoravaju na vozilo u mrtvom kutu. To je još jedna stvar gdje treba vremena da se promijene vozačke navike, jer i sa senzorima ja se i dalje osvrćem bez potrebe. Retrovizori ionako jesu problematični u lošim uvjetima i po noći pa ne sumnjam da je i tu napravljen veliki pomak. Meni recimo smeta što nemam autodimming vanjskih retrovizora (samo unutrašnji) pa kad vozim desnom trakom na autocesti po noći često oslonim lijevu ruku na vrata kako bi dlanom prekrio retrovizor.
Hm, nije li to pogrešan redosled radnji? Valjda bi trebalo proveriti ima li uslova za skretanje/prestrojavanje, pa tek onda dati žmigavac, a ne dati žmigavac pa onda proveravati retrovizor i mrtvi ugao.
EDIT: Jako zanimljiv tekst i privlačan auto.
Mislio sam na cijenu vožnje. A cijene automobila će padati, treba se strpit još malo. Ma da nije to više tako skupo... Naravno u hr sa hr plaćama je druga priiča
Slažem se.
Uglavnom, što sam htio reći onim postom: nije dovoljna samo jeftina vožnja, potrebna je i ukupna isplativost nakon određenog vremenskog intervala.
Tako npr. s el. autom imaš jeftinu vožnju i servise, ali skuplji auto koji u odnosu na ICE ekvivalent budeš isplatio tek nakon cca. 100-200 tisuća km, a to se tak ne radi.
Naime, u normalnim državama ljudi kupe auto i ganjaju ga dok traje garancija (obično 2-5 godina i 100-150 tisuća km) i nakon toga ga silom moraju utrpat negdje jer je još malo spreman za otpad.
I onda budući da još uvijek mogu dobit donekle smislenu cifru za njega utrpaju ga prvom prekupcu, a on ga uvali na tržištu neke banana države trećeg svijeta (npr. RH ), gdje ne vrijede nikakva pravila pri uvozu i korištenju takve skalamerije (vrijede, ali s kašnjenjem 20 godina za ostatkom svijeta - kao i da ne vrijede).
I onda ispadne da bi ti ljudi s takvim načinom funkcioniranja bili na gubitku s EV-om, jer auto ne misle imati dovoljno dugo da bi im se isplatio.
Kad EV bude negdje 125% cijene ICE ekvivalenta, onda budu i oni prešli na EV, i onda budu tek 'rvati došli na svoje, kad svo dizlo ovog svijeta završi nama u rukama, a onda nam nema ravnih
mi, naime, jesmo u hr s hr plaćama i u tom kontekstu valja promatrati ovu električnu histeriju.
Točno to, kad dostignemo standard švabe (znači nikad), budemo mi njima uvaljivali našu skalameriju.
Ovak možemo samo sjest u naše golf dvice i plakat (što lako sakrijemo oblakom dima i zatamnjenim šajbama ).
Problem mrtvog kuta je riješen jer kad uključiš pokazivač smjera ("žmigavac") kamera prelazi u širokokutni mod, a imaš i senzore koji upozoravaju na vozilo u mrtvom kutu. To je još jedna stvar gdje treba vremena da se promijene vozačke navike, jer i sa
Hm, nije li to pogrešan redosled radnji? Valjda bi trebalo proveriti ima li uslova za skretanje/prestrojavanje, pa tek onda dati žmigavac, a ne dati žmigavac pa onda proveravati retrovizor i mrtvi ugao.
Zapravo ne. To što si signalizirao neku radnju u prometu ne znači da si krenuo u taj manevar. Ja ponekad dam žmigavac, pa ga ugasim jer vidim da nemam mogućnost za prestrojavanje. Redoslijed je: retrovizor-žmigavac-retrovizor-mrtvi kut-prestrojavanje. Signalizacija mora biti pravovremena, dakle ti najavljuješ namjeru promijene smjera ili trake. Mrtvi kut moraš provjeriti neposredno prije nego što si okrenuo volan, u protivnom ćeš npr. satrat motociklista koji se "stvorio niotkud".
Naime, u normalnim državama ljudi kupe auto i ganjaju ga dok traje garancija (obično 2-5 godina i 100-150 tisuća km) i nakon toga ga silom moraju utrpat negdje jer je još malo spreman za otpad.
I onda budući da još uvijek mogu dobit donekle smislenu cifru za njega utrpaju ga prvom prekupcu, a on ga uvali na tržištu neke banana države trećeg svijeta (npr. RH ), gdje ne vrijede nikakva pravila pri uvozu i korištenju takve skalamerije (vrijede, ali s kašnjenjem 20 godina za ostatkom svijeta - kao i da ne vrijede).
I onda ispadne da bi ti ljudi s takvim načinom funkcioniranja bili na gubitku s EV-om, jer auto ne misle imati dovoljno dugo da bi im se isplatio.
Kad EV bude negdje 125% cijene ICE ekvivalenta, onda budu i oni prešli na EV, i onda budu tek 'rvati došli na svoje, kad svo dizlo ovog svijeta završi nama u rukama, a onda nam nema ravnih
Iako djeluje kao problem, apsolutno nije ako vozila stara 3-5 godina završe u banana državama. Odnosno, nije problem dok god su bolja od onog što mjenjaju.
Činjenica je da su automobili veoma skupa stvar u RH u odnosu na primanja, pogotovo nešto malo veće/jače. O porezu na porez poreza(PPMV) nema ni smisla pričati. Lopovluk žešći. Ej, Sandero u DE moš dobit za 7900€, kod nas je 72k kn. Jbg, ipak je RH velesila i minimalac je 30k kn pa nije bed što su više cijene.
Pa je onda logično da mnogi odluče uzet 3-4 godine star i kako ti kažeš "spreman za otpad" auto iz DE/IT i sličnih zapadnih država po daleko manjoj cijeni nego bi istog takvog novog platio u RH. Također tu je vozilo prošlo onu veliku fazu gubljenja na vrijednosti. Također, nisu baš ti auti "spremni za otpad" pogotovo ako su tek izašli iz garancije ili su pri kraju.
A masovno se "ekološki" stručnjaci i ostala ekipa koja ima veze s prometom žali kako nam je vozni park jako star. Pa ako ljudi mjenjaju 15 godina stara vozila za 5 godina stara vozila to je svakako napredak i s ekološkog i sigurnosnog aspekta.