F-16 Falcon Block 70 - SAD: Kad ti dođe Uncle Sam

poruka: 80
|
čitano: 15.384
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "F-16 Falcon Block 70 - SAD: Kad ti dođe Uncle Sam".
10 godina
neaktivan
offline
F-16 Falcon Block 70 - SAD: Kad ti dođe Uncle Sam

Nabroji predsjednike drzave zadnjih 20 godina (nakon rata).

Pa nabroji premijere u istom razdoblju. I ministre obrane, i drugih ministarstava.

 

I onda reci da je rezultat pobrojane ekipe neocekivan. Zapravo jos nam je i dobro koga sve tu ima 

Tražilica: https://www.startpage.com/ Poruke: https://signal.org/install/ E-pošta: https://protonmail.com/
 
1 0 hvala 0
10 godina
offline
F-16 Falcon Block 70 - SAD: Kad ti dođe Uncle Sam

 

 

Odličan tekst. Ne volim kada ljudi počinju prilikom ovakvih tema političke rasprave, umjesto da se piše o samim avionima i tehnologiji.

Premalo je komentara koji se tiču same materije članka, a previše politike koju svatko komentira na svoj način.,

 

Da se žikim u avione i avijaciju rado bi se pridružio raspravi, a ovako samo čitam i učim od onih koji više znaju od mene.

 

 

Abaxa kaže...

....., ukidanjem viza dobivaju civiliziranu visokoobrazovanu radnu snagu, ......

 

Ne dobivaju oni ništa (-USA). Ukidanjem viza, odnosno viznog režima znači da možeš turistički otići do USA i nazad. Znači, ne možeš otići tamo raditi preko turističke vize, kao da se eto radi o EU.

Moraš za rad tamo imati odgovarajuću radnu vizu(H1B,...) ili biti izvučen na zelenoj lutriji. BTW, upravo je sada apliciranje za izvlačenje u maju slijedeće godine.

Sretno svima!

 

 

Panzerkampfwagen.dzg-C++-USA. :-)
Moj PC  
2 0 hvala 0
3 godine
protjeran
offline
Re: F-16 Falcon Block 70 - SAD: Kad ti dođe Uncle
texas.bug kaže...
Monachus monachus kaže...
Stric_Jura kaže...

Black hawk down ???? 

 

Sve je placeno na ovaj ili onaj nacin.

 

Koliko motora imaju ti "poklonjeni" helikopteri? Koliko ostale opreme imaju ili su zapravo "goli"? Pitanje je retoricke naravi, naime, Sikorsky UH-60 Black Hawk ima dva motora, ali ti donirani helikopteri nemaju motore.

 

S tim da smo se obvezali kupiti jos dva helikoptera (koji nam uopce ne trebaju i nitko ne zna zasto ih kupujemo), a to ce sve zajedno kostati skoro milijardu kuna:

 

Od ukupne vrijednosti opremanja helikopterima UH-60M Black Hawk, vrijednost donacije iznosi 360.640.956,28 kuna i u cijelosti je podmiruje američka strana. Preostali iznos od 807.234.397,90 kuna potreban za opremanje Hrvatske vojske helikopterima UH-60M Black Hawk osigurava se Državnom proračunu Republike Hrvatske na razdjelu Ministarstva obrane.

 

https://vlada.gov.hr/UserDocsImages/2016/Sjednice/2019/Prosinac/197%20sjednica%20VRH/197%20-%207%20b.docx

 

Molio bi "saveznike" da nam vise ne "doniraju" i "poklanjaju".

 

Jest Amerikanci su nam donirali 2 BH, a mi se obvezali kupit jos 10. 

Zasto su amerikanci to napravili? 

Jer BH ima dostojne EU alternative. 

U helikopterima EU uopce nije losa. Znaci doniranjem 2 primjerka su vezali HRZ helikoptersku komponentu uz USA industriju. Jer necemo uzet 2 americka, 4 europska, pa 5 ne znam... Nego svih 12 komada isti naravno, zbog logistike.

 

Kod nas vec policija ima nekoliko, mislim 4 ili 5 Made in EU helikoptera, placenih iz EU fondova. Ameri su vidjeli da je stvar ozbiljna i da bi i HRZ mogao tim putem pa su brze bolje donirali 2 primjerka (bez motora koje moramo dokupit) da bi nas naveli da kupimo ostatak za vojsku također Made in USA. A ne mozemo odbit tako velikodusnu ponudu najvaznijeg saveznika.

Stari ruski helici Mi-8 i Mi-171 ce i tako morat biti zamjenjeni... Znaci u sustini to nije lose za nas, a BH je odlican helic.

Naravno iako to nije za nas lose, u svemu su Ameri imali svoj interes.

 

 

Dobro jesi ti u stanju procitati napisano!?!

 

Amerikanci su nam "donirali" dva "gola" helikoptera, a mi smo se obvezali kupiti jos 2 i to sve zajedno platiti skoro milijardu kuna. MORH je tom prilikom LAGAO da se ne kupuju dodatna dva helikoptera, odnosno rekli su da moraju izvidjeti o cemu se radi, sve do fait accompli, kad je posao bio zavrsen!

 

Ono sto HRZ ne treba je JOS transportnih helikoptera!

 

Nitko zdrave pameti ne zna zasto su se ti helikopteri kupovali!

 

Mi-171Sh su nabavljeni su 2007. godine kao prebijanje klirinskog duga Rusije, predvidjeni remont je napravljen 2019.

 

Mi-8 nije za otpis, samo bi trebao na medjuremont 2024.

 

Nadalje, Black Hawk ne moze biti zamjena za Mi-8 ili Mi-171, to je manji helikopter, ekvivalent bi bio Sikorsky S-92, Eurocopter EC225 Super Puma, AgustaWestland AW101, NHIndustries NH90 i sl.

 

Pored toga, upravo u Hrvatskoj, u Krapini se na dva vrhunska simulatora vrsi obuka pilota (i nasih i stranih), vojnih i civilnih, za let na Mi-8 obitelji helikoptera, ukljucujuci Mi-171, te je to postao jedan od glavnih svjetskih sredista gdje se vrsi obuka na istima!

 

https://www.heli-center.com/

 

A mi smo kupili 4 komada Black Hawk helikoptera!!!

 

TKO JE TU LUD!?!

 

texas.bug kaže...

Kad vec spominjete svicarski natjecaj taj slavni gripen nije zadovoljio ni po jednom mjerilu 

 

Ne znam kakve luka Rijeka ima veze sa ovim, ali Slovenci ciljano su cestovno i zeljeznicki odsjekli Hrvatsku od Austrije, bas kako bi favorizirali luku Kopar. Pogledaj mrezu hrvatskih i slovenskih autocesta. Nase idu do SLO granice i dalje nista. 

Isto je sa zeljeznickim pravcima. 

 

I opet se ne cita vec napisano!

 

U tim novijim pokusajima nabave, bez obzira sto je po tehnickim specifikacijama pobijedio Rafale, za kupnju je odabran Gripen, no referendumom su prekinuli kupnju bilo kakvih zrakoplova:

 

An initial evaluation RFP was issued to 4 contenders, but Boeing’s withdrawal narrowed the selection to Sweden’s Gripen, France’s Rafale, or EADS’ Eurofighter Typhoon. A 2010 suspension of the competition was followed by a measured revival, thanks to the latest budgets – and then by a provisional winner in Sweden’s Gripen. But as one might expect, Switzerland’s left worked hard to derail any purchase. Once the necessary legislative hurdles were overcome, the new Swiss fighters faced a national referendum just like Switzerland’s 1993 buy of F/A-18 Hornets. The difference is that the new acquisition failed to convince voters.

 

https://www.defenseindustrydaily.com/switzerland-replacing-its-f-5s-04624/

 

Nakon novog referenduma ove godine, koji je jedva prosao sa 50.1% glasova, odluceno je da se ide u kupnju novih zrakoplova, a Gripen E je odmah otpao jer:

 

Between April and June 2019, the Eurofighter Typhoon, the Boeing F/A-18E/F Super Hornet, the Lockheed Martin F-35A Lightning II and the Dassault Rafale were tested in-country against the Swiss Air Force’s requirement. Although Saab had submitted a Gripen E-based bid, the aircraft was not evaluated during flight trials, as the Swiss stipulation was that the selected type had to be operationally ready at the time of testing. The Swiss decision not to flight-test the Gripen E has in effect removed it from the competition.

 

https://www.iiss.org/blogs/military-balance/2019/11/switzerland-future-combat-aircraft-project-defence-funding

 

Prema najnovijim vijesti,a, ne zele USA zrakoplove:

 

https://www.thelocal.ch/20200928/no-trump-fighter-jets-swiss-say-no-to-buying-american-planes

 

Tako da bi Gripen E/F mogao ponovno uci u igru...

 

texas.bug kaže...

 

Ne znam kakve luka Rijeka ima veze sa ovim, ali Slovenci ciljano su cestovno i zeljeznicki odsjekli Hrvatsku od Austrije, bas kako bi favorizirali luku Kopar. Pogledaj mrezu hrvatskih i slovenskih autocesta. Nase idu do SLO granice i dalje nista. 

Isto je sa zeljeznickim pravcima. 

 

Da se luka Rijeka razvila kao treba, luka Kopar bi bila nebitna! Ovako je luka Kopar prema investicijama i prema TEU premasila luku Rijeka, sto je nacionalna sramota!

 

Corto_1973 kaže...
Nisu Slovenci mogli dočekati Hrvate da neki njež.ik naprave s lukom Rijeka i prugom do iste, pa su silom prilika osposobili Kopar... Hrvatskoj se već 20 godina Korejanci nude, ali ona se nećka... Slovenci samo koriste priliku, za razliku od nas... A mislim da su i žuti digli ruke od nas... Kad se sjetim samo tko je sve po Đuri Đakoviću hodao, muka me uhvati... Naravno da ništa nije bilo od svega... Niti će biti... od nas...

 

Bravo Corto Maltese, upravo tako!

14 godina
offline
F-16 Falcon Block 70 - SAD: Kad ti dođe Uncle Sam

Monachus monachus 

Canadair i F-35 nisu isti tip aviona i ne nose iste implikacije, to je samo primjer kako ozbiljna (Turska) naspram neozbiljne (RH) države nabavlja avione, ali vidim nikome nije sporno kako u krasni kukuruz može lova stajati i nakupljati kamate na privatnom računu ?!?!?

 

texas.bug 

UH-60 je skoro 40% manji helić od Mi-17 i ne znam po čemu je on tako dignuo ljestvicu? po izdrkavanju politikanata ? Mi-8/17 je najpouzdaniji helikopter, radni konji, koji Ameri rentaju za Afganistan... i debelo u operativnom vijeku za HRZ...

 

e sad pitanje je tko i kako ga servisira/modificira (Vukovarski pad ?)...

 

Također, za PZH 20000/ Gvozdiku - uopće ne kopčaš - stvar je u pratećem vozilu za nadzor paljbe, koje čučubanci u Rvata nisu naručili, pa je čak i "IMT" Krste najavio istragu i ispravljanje tog propusta...

Ju je je? Je ju je!
Poruka je uređivana zadnji put čet 15.10.2020 16:19 (Stric_Jura).
Moj PC  
2 0 hvala 0
10 godina
offline
F-16 Falcon Block 70 - SAD: Kad ti dođe Uncle Sam

RH sa 01.07.2020. duguje $51,5 milijardi. Novi avioni, naoružanje i dodatna oprema je $2,0 milijardi novog zaduženja.

Samo radi korone, radi smanjenog PDV-a i trošarina, u prvih 6 mjeseci 2020. RH se zadužila za $6 milijardi.

Do kraja godine, vjerojatno još novih $6 milijardi duga.

Mene samo zanima tko će, kada i kako otplatiti ove dolarske milijarde.

Poruka je uređivana zadnji put čet 15.10.2020 15:37 (stoicist).
 
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: F-16 Falcon Block 70 - SAD: Kad ti dođe Uncle

ih, pa to je lako, zadužit ćemo se dalje, tako vrli novi svijet funkcionira, bitno da se lova (virtualna) vrti....

Ju je je? Je ju je!
10 godina
neaktivan
offline
Re: F-16 Falcon Block 70 - SAD: Kad ti dođe Uncle
Stric_Jura kaže...

Monachus monachus 

Canadair i F-35 nisu isti tip aviona i ne nose iste implikacije, to je samo primjer kako ozbiljna (Turska) naspram neozbiljne (RH) države nabavlja avione, ali vidim nikome nije sporno kako u krasni kukuruz može lova stajati i nakupljati kamate na privatnom računu ?!?!?

 

texas.bug 

UH-60 je skoro 40% manji helić od Mi-17 i ne znam po čemu je on tako dignuo ljestvicu? po izdrkavanju politikanata ? Mi-8/17 je najpouzdaniji helikopter, radni konji, koji Ameri rentaju za Afganistan... i debelo u operativnom vijeku za HRZ...

 

e sad pitanje je tko i kako ga servisira/modificira (Vukovarski pad ?)...

 

Također, za PZH 20000/ Gvozdiku - uopće ne kopčaš - stvar je u pratećem vozilu za nadzor paljbe, koje čučubanci u Rvata nisu naručili, pa je čak i "IMT" Krste najavio istragu i ispravljanje tog propusta...

 Mi-8 istjecu resursi kroz koju godinu, 14 komada.

Mi-171 ce se i dalje koristit, 10 komada.

 

UH-60 je sasvim dovoljan za potrebe HRZ i bit ce zamjena za Mi-8. Amerikanci su nam nudili i chinook pod donaciju, ali je odbijeno.

Za prevesti pacijenta sa otoka, sto je danas zadatak mi-8, je sasvim dovoljan UH-60.

 

 

Pzh 2000 je kompletiran, radi se o sirem sustavu uvezivanja razlicitih postrojbi

https://obris.org/hrvatska/problemi-sustava-pezahe2000-u-hrvatskoj/

Gvozdika je proslo svrseno vrijeme. Imamo ih samo 9 komada i ne treba inzistirati na tom vozilu

Tražilica: https://www.startpage.com/ Poruke: https://signal.org/install/ E-pošta: https://protonmail.com/
14 godina
offline
F-16 Falcon Block 70 - SAD: Kad ti dođe Uncle Sam

Joj jebale te Gvozdike, ja samo velim bez zapovjednog vozila su PzH2000 samo nadogradnja dometa u odnosu na Gvozdike...

 

a sumnjam baš da će se ispaljivati 15.000 € granate sam tak za vježbu....

 

e da, problem je prepoznat u linku, ali NIJE riješen...

Ju je je? Je ju je!
Poruka je uređivana zadnji put pet 16.10.2020 13:03 (Stric_Jura).
Moj PC  
0 0 hvala 0
5 godina
offline
Re: F-16 Falcon Block 70 - SAD: Kad ti dođe Uncle
texas.bug kaže...

 Mi-8 istjecu resursi kroz koju godinu, 14 komada.

Mi-171 ce se i dalje koristit, 10 komada.

 

UH-60 je sasvim dovoljan za potrebe HRZ i bit ce zamjena za Mi-8. Amerikanci su nam nudili i chinook pod donaciju, ali je odbijeno.

Za prevesti pacijenta sa otoka, sto je danas zadatak mi-8, je sasvim dovoljan UH-60.

 

 

Pzh 2000 je kompletiran, radi se o sirem sustavu uvezivanja razlicitih postrojbi

https://obris.org/hrvatska/problemi-sustava-pezahe2000-u-hrvatskoj/

Gvozdika je proslo svrseno vrijeme. Imamo ih samo 9 komada i ne treba inzistirati na tom vozilu

 

Lako za pacijente s otoka, mene više zanima kakav je BH u usporedbi s Mi-8 i Mi-71 za potrebe HGSS-a... Tu se najviše i koriste, iako nisu predviđeni za tu svrhu.

 

Usput, vozio sam se u Mi-8 i to je fino velik helikopter, ima mjesta unutra, ali imate osjećaj da je to malo lima i ugroman motor. Sve se trese, šuška, a motor tako buči da obavezno treba imat slušalice zbog zaštite sluha i zbog mogućnosti komuikacije s bilo kim drugim u helikopteru. Ovako po slikama, djeluje mi UH-60 dosta manji od Mi-8, bar niži ako ništa drugo.

Live long and prosper.
10 godina
neaktivan
offline
F-16 Falcon Block 70 - SAD: Kad ti dođe Uncle Sam

UH-60 je manji, Mi-8 je veci. 

Kao npr.kombi i kamion. Neces poslat kamion po pacijenta ni u asistenciju HGSS.

Najbitnije je da 14 primjeraka Mi-8 je na kraju resursa i treba zamjenu.

Pitanje je da li nama treba i za sto zracni kamion? Uostalom postoji jos 10 novijih Mi-171.

 

Naravno UH-60 je odlicna zamjena, ali ima i Made in EU helica također odlicnih zamjena.

Međutim USA se sa donacijom nametnula. 

 

Najluđe bi bilo uzet 4 Black Hawka, 3 auguste, 2... Pa imati šaroliko. Zbog logistike jedan model to je to.

 

Tražilica: https://www.startpage.com/ Poruke: https://signal.org/install/ E-pošta: https://protonmail.com/
 
0 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: F-16 Falcon Block 70 - SAD: Kad ti dođe Uncle
Stric_Jura kaže...
Nilex kaže...

 

Inače nedavno sam čuo, što me prilično iznenadilo, da Rusi dosada nisu uspjeli proizvesti AESA radar za svoje borbene avione. Iznimka je SU-57 za čiji radar kažu da je u rangu Gripena/Rafala ali dobrano zaostaje za F-35 (do toga da nisu ni usporedivi). Je li to istina? Da li zbog neisplativosti, manjka potrebe, tehnološkoga zaostatka, ili čega već - neznam. Može li me netko prosvijetliti ukratko pls.

 hmmm...

 

AESA je koncept slaganja radara od "kockica" radarski elemenata koje su svaka usmjerene u svoj mali konus koji kad otkriju cilj mogu koncentrirati snagu na taj konus radi zahvata i praćenja cilja te djelovanja, za razliku od prijašnih radara koji su skenirali pomicanjem antene tj. "latice" radarskog snopa i  skokom signala ostale fokusirane na cilj...  dakle to je relativno star koncept, i Rusi ga imaju od 1986 u Žuk obitelji radara...

 

recimo da taj prvi Žuk je loš, naspram AN/APG-81 ali je 15 g. razlike među njima - 90 km na 5 m2 kod Žuka (prve generacije) naspram 160 km dosega na 1 m2 kod AN/APG-77 recimo..

 

ali to je bilo nekada, otišli su i oni naprijed, ovaj N036 za Su-57 ima mogućnost praćenja 60 ciljeva, i djelovanja na 16+4 (zrak+kopno)....i vele 320 km + doseg

 

Uglavnom Rusi ti najčešće navode broj praćenja/djelovanja i krajnji domet detekcije, Ameri domet za površinski presjek otkrivanja... marketing...

 

no bit svega je da AESA ima relativno uzak konus detekcije, od 90-120 ° (ovih 120° je maksimum za ravnu antensku rešetku), pa onda i nju "motoriziraju" ali to doprinosi povećanoj težini i samim time i ne tako "skrivenom" dizajnu zrakoplova, sve ima pluseve i minuse...

 

no ono što svi zaboravljaju je da su to digitalni uređaji pa nema "nevidljivih" aviona tj. neće ih biti ... ako imaš digitalnu tehnniku, na njoj imaš i Boolean algebru...

 

kad se hvale: naš avio je tako nevidljiv da ima odraž kao jato gusaka u letu, samo staviš logički operator AND na signal gusaka i brzinu veću od ikada zabilježene brzine leta gusaka (20 m/s ?) i eto detekcije "nevidljivog" aviona - naravski ne vrijedi za nevidljivi helikopterski dron recimo...

 

e da i kemija ima svoje, za ovaj AN/APG-77 su navodno 2.5 puta povećali doseg korištenjem galij-arsenovih modula, ima ih cca 2000

 

 

 AESA je daleko od savršenosti. Dobro si naveo benefite i neka ograničenja, ali ne i trenutno glavni problem - veliku količinu toplinske energije koja je se stvara radom 'kockica' odnosno TRM-ova (transmit receive module). Evo primjer AESA radara sa F-15C koji je izrađen prije 15 godina upotrebom 1500 TRM-ova; kao glavni poluvodič se korist GaAs (galij arsenid) čija je efikasnost samo 20%. Znači na svakih 1kW snage radarskog snopa nastaje 4kW termalne, parazitske energije koju treba negdje odvest iz sistema da bi radar bio funkcionalan. Toplina, ako se ne odvodi, uništava konduktivnost (provodljivost) poluvodiča. Prvi AESA radari na F-15C, AN/APG-63v2 i v3 se procjenuju kao radari vršne snage oko 6kW, pa eto zanimljivog inženjerskog problema - kako napraviti klimu za 25kw leteću termicu. Isti problem ima i F-22 sa svojih 2000 modula, ali kod njega su našli zgodno rješenje da obradu signala s radara ne izvode na posebnim modulima u nosu aviona, nego na 1 dediciranom od 3 Cray letna računala. Prostor koji im se otvorio su potom iskoristili za kvalitetniju klimu. Najnoviji F-15EX koristi isti trik, zbog toga su kreirali trenutno najmoćnije računalo (ADCP2) integrirano u neki avion (nadmašuje transpjutere u B-2 Spitit, te F-22) koje im također stvara potencijala za bolju distribuciju hlađenja. U suštini, što je avion veći ima veće mogućnosti da se ovi problemi novih tehnologija elegantnije mitigiraju. 

 

Novi materijali, poput SiGe (silicijum germanijum) i GaNi (galijum nitrid) omogućavaju veću efikasnost što već sad koriste zemlje poput Francuske, Izraela ili Njemačke. To su elementi od kojih se ili će se sastojati nove revizije radara za Rafale, Gripen, Eurofighter itd.

Rusi su, koliko zbog slabe poluvodičke industrije i dodatno američkog embarga na GaAs tehnologiju, već preko 20 godina isključivo vezani za PESA radare koji koriste manje energije i s boljim termalama. Radar za SU-35, Irbis-E, je dobar primjer kako Rusi pokušavaju detektirati avione sa  stealth značajkama - ugradili PESA radar vršne snage 20kW kako bi sirovom snagom povećakli distancu na kojima se mogu očitati odrazi. S druge strane, prvi ruski AESA, za Su-57 je izveden tek kad su im postali komercijalno dobavljivi TRM moduli iz Kine. 

 

Što se tiče našeg tendera, to nije stručno nego vanjskopolitičko pitanje. Za mjesec-dva dana će objaviti finale u kojem će biti najbolji novi avion i najbolji polovni avion, F-16B70 i Rafale. Amerika ili EU. Donator eura ili donator rabljene vojne opreme. Jedino pametno u svemu jest što odlučili otezati dok se ne završe izbori u USA. Ako dobije Trump, uzima se Rafale. Drugi politički razlog za Rafale jest što se time blokira namjera Srbije nabavi taj avion jer im američka vojna tehnologija neće biti dostupna prije nego što priznaju Kosovo i Vojvodinu. Bit će zanimljivo.

Poruka je uređivana zadnji put pet 16.10.2020 21:24 (Workbench).
3 godine
protjeran
offline
Re: F-16 Falcon Block 70 - SAD: Kad ti dođe Uncle
texas.bug kaže...

 Mi-8 istjecu resursi kroz koju godinu, 14 komada.

Mi-171 ce se i dalje koristit, 10 komada.

 

UH-60 je sasvim dovoljan za potrebe HRZ i bit ce zamjena za Mi-8. Amerikanci su nam nudili i chinook pod donaciju, ali je odbijeno.

Za prevesti pacijenta sa otoka, sto je danas zadatak mi-8, je sasvim dovoljan UH-60.

 

 

Po stoti put:

 

Dobro jesi ti u stanju procitati napisano!?!

 

Amerikanci su nam "donirali" dva "gola" helikoptera, a mi smo se obvezali kupiti jos 2 i to sve zajedno platiti skoro milijardu kuna. MORH je tom prilikom LAGAO da se ne kupuju dodatna dva helikoptera, odnosno rekli su da moraju izvidjeti o cemu se radi, sve do fait accompli, kad je posao bio zavrsen!

 

Ono sto HRZ ne treba je JOS transportnih helikoptera!

 

Nitko zdrave pameti ne zna zasto su se ti helikopteri kupovali!

 

Mi-171Sh su nabavljeni su 2007. godine kao prebijanje klirinskog duga Rusije, predvidjeni remont je napravljen 2019.

 

Mi-8 nije za otpis, samo bi trebao na medjuremont 2024.

 

Nadalje, Black Hawk ne moze biti zamjena za Mi-8 ili Mi-171, to je manji helikopter, ekvivalent bi bio Sikorsky S-92, Eurocopter EC225 Super Puma, AgustaWestland AW101, NHIndustries NH90 i sl.

 

Pored toga, upravo u Hrvatskoj, u Krapini se na dva vrhunska simulatora vrsi obuka pilota (i nasih i stranih), vojnih i civilnih, za let na Mi-8 obitelji helikoptera, ukljucujuci Mi-171, te je to postao jedan od glavnih svjetskih sredista gdje se vrsi obuka na istima!

 

https://www.heli-center.com/

 

A mi smo kupili 4 komada Black Hawk helikoptera!!!

 

TKO JE TU LUD!?!

 

 

I da, imali smo slucajan izljev pameti, pa smo odbili "donaciju" Chinook-a, sudbina bi mu bila identicna sudbini "konzerviranih" Hindova (za koje nam Rusi nude remont):

https://abload.de/img/gccul6iyrj4q.jpg

 

texas.bug kaže...

 

Za prevesti pacijenta sa otoka, sto je danas zadatak mi-8, je sasvim dovoljan UH-60.

 

 

Za prevesti pacijente normalne zemlje ne koriste ratno zrakoplovstvo nego HHMS!!!

 

A cak i mi smo kratko vrijeme  imali HHMS:

 

 

https://www.hzhm.hr/source/sluzbeno%20glasilo/HMS-god3br5-2015.pdf

 

To je naravno ugaseno!

 

https://www.index.hr/vijesti/clanak/za-uhljebe-se-ima-ne-i-za-spasavanje-zivota-ukida-se-hitna-helikopterska-sluzba/867002.aspx

 

Hrvatska je jedina turistička zemlja bez hitne helikopterske pomoći

 

https://dalmacijaplus.hr/hrvatska-je-jedina-turisticka-zemlja-bez-hitne-helikopterske-pomoci/

 

Ništa od helikoptera hitne pomoći – Iako je osigurano 35 milijuna eura, nije raspisan ni natječaj!

 

https://morski.hr/2019/04/18/nista-od-helikoptera-hitne-pomoci-iako-je-osigurano-35-milijuna-eura-nije-raspisan-ni-natjecaj/

 

Naplata takvih stvari za turiste se rijesi na isti nacin kako je rijeseno u Austriji, Svicarskoj i sl. Trenutno stanje je takvo da se turisti prevoze besplatno! Javite kako bi to proslo u spomenutoj Austriji i Svicarskoj, te koliko ste platili troskove leta nakon udesa na skijanju (ako imate osiguranje koje to pokriva, onda naravno niste nista platili osim osiguranja koje uzimaju svi sa zdravom pamecu)...

14 godina
offline
Re: F-16 Falcon Block 70 - SAD: Kad ti dođe Uncle
Workbench kaže...

 AESA je daleko od savršenosti. Dobro si naveo benefite i neka ograničenja, ali ne i trenutno glavni problem - veliku količinu toplinske energije koja je se stvara radom 'kockica' odnosno TRM-ova (transmit receive module). Evo primjer AESA radara sa F-15C koji je izrađen prije 15 godina upotrebom 1500 TRM-ova; kao glavni poluvodič se korist GaAs (galij arsenid) čija je efikasnost samo 20%. 

 

 hmmm vidiš, ja nigdje nisam našao da je toplina ograničavajući problem (na 10 Km je -45°C), znači postoji problem s toplinom i ograničava fizičke dimenzije jer radijatori moraju biti blizu rešetke...

 

Ali ovo, ako je GaAs sklopovlje efikasno samo 20%, kako kvragu vele da su povećali doseg njime 2.5 puta ??? koliko je onda starija tehnologija (ne) efikasna...

 

mislim inače da Rusima više nije problem poluvodička tehnologija, ali zanimljivo sve do 2000.g. MiG-31 je bio jedini aktivni avion s PESA radarom, a on isto ovisi o poluvodičkoj tehnologiji...

Ju je je? Je ju je!
15 godina
neaktivan
offline
F-16 Falcon Block 70 - SAD: Kad ti dođe Uncle Sam

Uz ovakve cijene raketa najviše se isplati i dalje držati Mig21. Naprosto su rakete preskupe da bi se trošile na njih.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
1 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: F-16 Falcon Block 70 - SAD: Kad ti dođe Uncle

ma uglavnom, ispada da za air-policing i osnovnu mogućnost borbenog djelovanja onaj JK T-50 je mila majka...

 

no imačemo rvacko zrakoplovstvo, onako, za na broj...

Ju je je? Je ju je!
11 godina
offline
Re: F-16 Falcon Block 70 - SAD: Kad ti dođe Uncle

Avionika se uvijek morala hladiti, recimo na razini mora ambijentalna temperatura je oko nule ili iznad. Nema šanse da su za 2.5x povećali doseg, to je greška. Detekcijski domet je povećan, domet za praćenje također ali ne koliko detekcija. Možda se 2.5x povećala brzina odaziva, broj praćenih ciljeva ili otpornost na ometanje. U odnosu na klasične radare sa planarnim antenama, rešetke troše znatno više struje u prosjeku (average power), a peak power im eksponencijalno raste.

Svejedno, budućnost je AESA, niti jedan ozbiljan igrač se neće odreći inherentnih prednosti...recimo...istovremeno praćenje ciljeva u zraku i na zemlji, nema toliko 'slijepih zona' koje postoje kod planarnih radara, manje bočno curenje snopa, manja mogućnost da pretraga bude detektirana RWR-om, fantastične mogućnosti za RBM-real beam mapping za napad na kopnene ciljeve, NCTR (non-cooperative target recognition) - radar je sposoban izbrojati broj lopatica turbine nekih aviona u dolasku te ga na temelju toga identificirati tip prijetnje daleko ranije nego što može izvesti IFF provjeru. 

 

MIG-31 je toliko masivan avion da su jedino kod njega mogli instalirati taj ogromni radar. Po tom pitanju, da, Rusi su prvi ubacili PESA u presretača još u 80-tima, no Ameri su tu tehnologiju u otprilike istom periodu ugradili u (tada) strateški bombarder B-1B. 

Taj radar na MIG-31 je bio kvantni skok za Sovjete; to tada su bili totalno inferiorni u hipotetičkom sukobu s američkim radarima koji su imali mogućnost praćenja ciljeva iz donje polusfere. U tom poslu im je dosta pomogao William Bell, prodavši KGB-u tehničku dokumentaciju tvrtke Huges za radare APG-63 i APG-65 za mizernih 100.000 dolara. Amerikanci su utvrdili da su Rusi tim špijunskim poslom uštedili sebi 10 godina razvoja 3.generacije radara.

 

 

14 godina
offline
Re: F-16 Falcon Block 70 - SAD: Kad ti dođe Uncle

Oprosti ovo s brojanjem turbina lopatica koje se vrte 200+ puta u sekundi na udaljenosti od 100-ak km je  - maaaarkeeeeeeeeeeeeting...

 

konačno i svi ti AESA radari direktno ovise o veličini tj. broju individualnih elemenata koji čine rešetku radara...dakle bolje mogućnosti dolaze po cijeni veličine/potrošnje/hlađenja/pada performansi....

 

ovo s 2.5 x povećanjemje američka tvrdnja - skloniji sam to povjerovati Rusima/Kinezima ako nešto "popale" (iako naravski i Ameri kradu) pa naprave kvantni skok...

 

kao kad je IBM napravio '93. tvornicu u Rusiji, a za dvije godine, računalna snaga elektronike u MiG-u porasla 400x  (jer su prešli na digitaliju)....

Ju je je? Je ju je!
11 godina
offline
Re: F-16 Falcon Block 70 - SAD: Kad ti dođe Uncle

NCTR, deklasificirani dokumenti, briefing studije od prije 30 godina.

https://apps.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a217528.pdf

To je samo jedna od komponenti za identifikaciju, nije ključna ali je komplementarna IFF provjeri i analizi profila protivničkog radara (ako emitira) i UHF/VHF radiokomunikacija .

U zadnjih 10 godina NCTR stagnira jer svi novi avioni (4+ gen) u dizajn fazi projektiraju uvodnike zraka u S obliku skrivajući direktni uvid u lopatice kompresora.

Sad je najperspektivniji wide-angle integralni IRST senzor s dometom od 100km, nešto što su Rusi prije 40 godina nakačili na MIG-29/SU-27.

14 godina
offline
Re: F-16 Falcon Block 70 - SAD: Kad ti dođe Uncle

gle ovaj papir samo objašnjava stohastičke aspekte odluke o angažmanu ubojnih sredtsava...

 

a patetično mi je da tu vele da je IFF s C-130 Herculesa koji se spremao na polijetanje IZA Airbusa doprinio zabuni i obaranju istoga od strane: taaadaaaaaaaaaaaaam najnaprednijeg radarskog obrambenog sustava američke mornarice AEGIS nas krstarice Vincennes..

 

pa zar nije bilo da je taj sustav koji broji lopatice ?!? "zamijenio Airbus A300 za F-14 ?

 

Airbus ima 54,1 m dužine i 44.9 m raspona spram 19 m dužine F-15 i raspona 11.6-19.5 m - kako to, kako to ????

 

ili je ipak C-130 bio u igru ali valjda znaju da je to transportni avion i ne može napasti, a uostalom sumnjam da nisu imali sve moguće radarske odraze u računalima...

Ju je je? Je ju je!
11 godina
offline
Re: F-16 Falcon Block 70 - SAD: Kad ti dođe Uncle

Pa to je jedan od najbitnijih aspekata u ratovanju - odluka da se iskoristi taktička prednost rane identifikacije cilja kako bi se osigurali optimalni uvjeti za napad uz vlastito preživljavanje.

Amerikance to muči još od Vijetnama kad su zbog krutih RoE (Rules of Engagement) morali vizualno identificirati potencijalnog protivnika i time dopustili okretnijim MIG-ovima da im se približe i anuliraju prednost raketa srednjeg dometa.

Zato su na F-14 ugradili TV kameru s brutalnim zoom-om koja bi omogućila ID na BVR distancama; na drugim platformama to je jednostavno bilo nemoguće i preskupo.

 

Što se tiče obaranja Airbus-a, evidentan je  tehnički problem - u tadašnje vrijeme nisu raspolagali s procesorskom snagom koja može podržati rad algoritama za procjenu odraza, nisu imali NCTR. NCTR je uglavnom kasnije (90-tih) korišten u avionskim radarima koji lakše 'pokupe' radarski profil cilja u dolasko, kad je vrlo mala kutna brzina.

No iako se radarska tehnologija usavršava već 80 godina, uvijek postoje granični slučajevi. Najnapredniji sustav samo pokazuje relativitet prema nekom ili nečem drugom, ne isključuje imprefekciju ni kod stroja ali ni kod ljudi koji donose konačnu odluku. Nekad se to namjerno iskorištava kao npr. Izraelci koji su svoj avion postavili u sjenu iza ruskog aviona, taman da izbjegnu rušenje od strane sirijske PZO.

 

 

 

 

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice