MUP kreće u zakonsko reguliranje električnih romob

poruka: 47
|
čitano: 13.552
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "MUP kreće u zakonsko reguliranje električnih romob".
4 godine
offline
Re: MUP kreće u zakonsko reguliranje električnih r
love2ml86 kaže...

U oba članka kao da ignoriraju što su napisali "događaja na cesti izazvanog kršenjem prometnih propisa u kojem je sudjelovalo najmanje jedno vozilo te je najmanje jedna osoba ozlijeđena".

Dakle, ako netko poštujući sve prometne propise padne i ozlijedi se nema kazne. 

 Kod nas su "prometni prop'si" mrtvo slovo na papiru za jedan dio stanovnika ove države. Voze kako im se svidi. Kada bi policija koristila kamere postavljene po Zagrebu do maksimuma, svaki dan bi se u državnu blagajnu slijevali milijuni kuna. Žao mi je da se to ne radi, jer je to doslovno jedini način kako dovesti divlje, neodgojene, neobrazovane i korumpirane u red. Deri po džepu.

 

Usput, gledajte izvrsnu emisiju "Istrage prometnih nesreća" na HRT-u.

Poruka je uređivana zadnji put sub 19.9.2020 19:41 (zelenapaprika).
12 godina
odjavljen
offline
Re: MUP kreće u zakonsko reguliranje električnih r
Da li je biciklist gurao bajk? Bio je pod čokom, vjerojatno je vozio bajk preko pješačkog, a treba ga gurati.
Točno bi se žalio da sam na mjestu tvog frenda.
6 godina
offline
MUP kreće u zakonsko reguliranje električnih romob

regulacijom ce jedino drzava zaraditi, sve ostalo ce ostati isto...u biti za očekivati...

NULL!=NULL
Poruka je uređivana zadnji put sub 19.9.2020 12:33 (VladRi).
 
0 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
Re: MUP kreće u zakonsko reguliranje električnih r
Električni romobili su pokretani motorom, pa bi trebali spadati u motorna vozila koja se moraju kretati kolnikom. Ne razumijem trenutno tumačenje da su isto što i obični romobili.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
1 0 hvala 1
15 godina
odjavljen
offline
Re: MUP kreće u zakonsko reguliranje električnih r

Upravo tako, svi se pozivaju na članak 2. zakona o sigurnosti prometa na cestama koji iz definicije vozila isključuje dječja prijevozna sredstva, te članak 124, stavak 2 koji zabranjuje dječjim biciklom, koturljakama i romobilom na kolniku.

 

 

Međutim, da bi nešto bilo dječje prijevozno sredstvo ili igračka, to mora zadovoljavati pravilnik o sigurnosti dječjih igračaka, pa možemo pogledati što tamo piše:

https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2014_07_83_1618.html

 

PRILOG I.

POPIS PROIZVODA KOJI SE SUKLADNO ČLANKU 2. STAVKU 1. OVOGA PRAVILNIKA POSEBNO NE SMATRAJU IGRAČKAMA

 

3. Sportska oprema, uključujući koturaljke, rolere i skejtbordove, namijenjena djeci tjelesne mase veće od 20 kg;

4. Bicikli s najvećom visinom sjedala većom od 435 mm, koja se mjeri kao okomita udaljenost od tla do vrha površine sjedala sa sjedalom u vodoravnom položaju i s cijevi sjedala na najnižoj rupi za namještanje njegove visine;

5. Skuteri (mopedi) i ostala prijevozna sredstva namijenjena za sportske aktivnosti ili za prijevoz po javnim prometnicama ili javnim stazama;

6. Vozila na električni pogon namijenjena za prijevoz po javnim prometnicama, javnim stazama ili pločniku;

 

Dakle, pravilnik izričito navodi da takva prevozna sredstva ne spadaju u gore spomenutu kategoriju.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
15 godina
offline
Re: MUP kreće u zakonsko reguliranje električnih r

Samo nemam pojma kakve veze ima zakon o sigurnosti prometa na cestama sa pravilnikom o sigurnosti dječjih igračaka osim ako se direktno ne poziva na njega...

16 godina
offline
Re: MUP kreće u zakonsko reguliranje električnih r
Gnjavator kaže...

Samo nemam pojma kakve veze ima zakon o sigurnosti prometa na cestama sa pravilnikom o sigurnosti dječjih igračaka osim ako se direktno ne poziva na njega...

Ako nešto nije definirano jednim zakonom, da se pozvati na drugi...

15 godina
odjavljen
offline
Re: MUP kreće u zakonsko reguliranje električnih r
Gnjavator kaže...

Samo nemam pojma kakve veze ima zakon o sigurnosti prometa na cestama sa pravilnikom o sigurnosti dječjih igračaka osim ako se direktno ne poziva na njega...

Zakon o sigurnosti prometa na cestama ne definira konkretno sam pojam dječjih prijevoznih sredstava, što znači da treba tražiti opću definiciju pojma u drugim zakonima i podzakonskim aktima, a ovim pravilnikom se definira što sve tu spada, odnosno, izrijekom navodi i ono što ne spada.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
15 godina
offline
Re: MUP kreće u zakonsko reguliranje električnih r
Old Iggy kaže...
Gnjavator kaže...

Samo nemam pojma kakve veze ima zakon o sigurnosti prometa na cestama sa pravilnikom o sigurnosti dječjih igračaka osim ako se direktno ne poziva na njega...

Ako nešto nije definirano jednim zakonom, da se pozvati na drugi...

 Samo u slučaju da se navede članak taj i taj zakona tog i tog inače ništa od toga a ako nije navedeno "Piši kući propalo je". Nismo ti mi u americi...

7 godina
offline
Re: MUP kreće u zakonsko reguliranje električnih r

Gnjavator , griješiš. Nijedan zakon, pa niti ustav, neregulira do u zadnju sitnicu sve na što se odnosi sadržaj tog zakona. Npr, u mnogim se zakonima tvoja materijalna ili statusna prava dotiču termina "zajedničko kućanstvo" bez da ti isti zakoni pravno uobličuju što podrazumijevaju pod tim pojmom. To je regulirano nekim drugim zakonskim ili podzakonski aktom koji se ne spominje u zakonu kojim se regulira neko tvoje materijalno ili statusno pravo.

To što nije spomenuto neznači da će se odbaciti kada i ako se pozoveš na to... Tvoja prava su opisana u zakonu, no to ne znači da će ti ih netko automatizmom dodijeliti, već si ti taj koji ih mora zatražiti. Primjer ti je npr dječji doplatak na kojeg možda temeljem imovinskog cenzusa imaš zakonito pravo ali ga nećeš ostvariti ako ga nezatražiš ( i to za svaku godinu opetovano moraš podnositi zahtjev u veljači ).
15 godina
offline
Re: MUP kreće u zakonsko reguliranje električnih r
bunker kaže...

Gnjavator , griješiš. Nijedan zakon, pa niti ustav, neregulira do u zadnju sitnicu sve na što se odnosi sadržaj tog zakona. Npr, u mnogim se zakonima tvoja materijalna ili statusna prava dotiču termina "zajedničko kućanstvo" bez da ti isti zakoni pravno uobličuju što podrazumijevaju pod tim pojmom. To je regulirano nekim drugim zakonskim ili podzakonski aktom koji se ne spominje u zakonu kojim se regulira neko tvoje materijalno ili statusno pravo.

To što nije spomenuto neznači da će se odbaciti kada i ako se pozoveš na to... Tvoja prava su opisana u zakonu, no to ne znači da će ti ih netko automatizmom dodijeliti, već si ti taj koji ih mora zatražiti. Primjer ti je npr dječji doplatak na kojeg možda temeljem imovinskog cenzusa imaš zakonito pravo ali ga nećeš ostvariti ako ga nezatražiš ( i to za svaku godinu opetovano moraš podnositi zahtjev u veljači ).

 Samo što policija za "postupanje" treba sve definirano, ne mogu oni pisati kazne za vožnju električnog romobila o stazi zato što je postoji tamo neki pravilnik o dječjim igračkama... za ZOSPC romobil je dječja igračka i nijedan pravilnik u drugom zakonu neće to promjeniti dok se ne upiše u ZOSPC... zato i idu u reguliranje istoga.

 

Ovo tvoje ima veze djelomično kada dođe do suda pa odvjetnik krene sa "spiralama", ali to se može, ali i ne mora uzeti u obzir.

Poruka je uređivana zadnji put pon 21.9.2020 13:19 (Gnjavator).
16 godina
offline
Re: MUP kreće u zakonsko reguliranje električnih r
Gnjavator kaže...

 Samo što policija za "postupanje" treba sve definirano, ne mogu oni pisati kazne za vožnju električnog romobila o stazi zato što je postoji tamo neki pravilnik o dječjim igračkama... za ZOSPC romobil je dječja igračka i nijedan pravilnik u drugom zakonu neće to promjeniti dok se ne upiše u ZOSPC... zato i idu u reguliranje istoga.

 

Ovo tvoje ima veze djelomično kada dođe do suda pa odvjetnik krene sa "spiralama", ali to se može, ali i ne mora uzeti u obzir.

Baš zato što treba sve definirano, a u zakonu nije, možeš se pozvati na druge zakone koji to definiraju.

Konkretno, što je to dječji bicikl nije definirano, kao ni romobil (da li samo običan ili i s motorom).

je li dječji bicikl definiran veličinom ili starošću vozača? Romobil spada i u druge kategorije vozila.

15 godina
odjavljen
offline
Re: MUP kreće u zakonsko reguliranje električnih r
Gnjavator kaže...

Samo što policija za "postupanje" treba sve definirano, ne mogu oni pisati kazne za vožnju električnog romobila o stazi zato što je postoji tamo neki pravilnik o dječjim igračkama... za ZOSPC romobil je dječja igračka i nijedan pravilnik u drugom zakonu neće to promjeniti dok se ne upiše u ZOSPC... zato i idu u reguliranje istoga.

Ne, po ZOSPC je zabranjena vožnja dječjim romobilom po kolniku, te se dječja prijevozna sredstva ne smatraju vozilom, ali isto tako postoji klauzula "ako se ne kreće brzinom većom od brzinom pješaka).

 

- To ne znači da je svaki romobil dječji romobil

- To ne znači da je električki romobil isti što i romobil, bez obzira dječji ili za odrasle

- To ne znači da je električki romobil koji se kreće 20, 30 ili više km/h izuzet od definicije vozila, a ako je vozilo i ima motor, onda je motorno vozilo

 

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
15 godina
offline
Re: MUP kreće u zakonsko reguliranje električnih r
MrBlc kaže...
Gnjavator kaže...

Samo što policija za "postupanje" treba sve definirano, ne mogu oni pisati kazne za vožnju električnog romobila o stazi zato što je postoji tamo neki pravilnik o dječjim igračkama... za ZOSPC romobil je dječja igračka i nijedan pravilnik u drugom zakonu neće to promjeniti dok se ne upiše u ZOSPC... zato i idu u reguliranje istoga.

Ne, po ZOSPC je zabranjena vožnja dječjim romobilom po kolniku, te se dječja prijevozna sredstva ne smatraju vozilom, ali isto tako postoji klauzula "ako se ne kreće brzinom većom od brzinom pješaka).

 

- To ne znači da je svaki romobil dječji romobil

- To ne znači da je električki romobil isti što i romobil, bez obzira dječji ili za odrasle

- To ne znači da je električki romobil koji se kreće 20, 30 ili više km/h izuzet od definicije vozila, a ako je vozilo i ima motor, onda je motorno vozilo

 

 i onda ti policajac odrapi kaznu jer u zakonu nema električnog romobila, ima samo romobil koji se ne smije kretati po cesti koliko god ti tu spominjao te električne romobile... zakon za njih ne zna, ZOSPCu su svi romobili "dječje igračke" koje smiju jedino i samo na pješačku stazu i tako su već milion puta rekli i objasnili iz MUP-a. Dok se zakon ne promjeni to ti je tako.

Poruka je uređivana zadnji put uto 22.9.2020 13:13 (Gnjavator).
4 godine
offline
MUP kreće u zakonsko reguliranje električnih romob

Gnjavator je upravu, barem što se tiče e-romobila, nedavno sam čitao članak u kojem su se o tematici izjasnili odvjetnici i predstavnik MUPa pri čemu se e-romobil ima ponašati poput pješaka. Nema na biciklističku, pješačkom stazom se ima kretati. 

 
0 0 hvala 0
15 godina
odjavljen
offline
Re: MUP kreće u zakonsko reguliranje električnih r

Problem je u ovom članku:

 

"(2) Na kolniku je zabranjeno igranje, vožnja dječjim biciklom, romobilom i koturaljkama, kao i sanjkanje, skijanje i sl."

 

Članak se može tumačiti na dva načina:

- da je na kolniku zabranjena vožnja dječjim biciklom, te bilo kakvim romobilom ili koturaljkama, 

- da je na kolniku zabranjena vožnja dječjim biciklom, dječjim romobilom i dječjim koturaljkama

 

Ovo prvo tumačenje je ono na koje se MUP i neki odvjetnici pozivaju.

 

Međutim, iz definicije vozila proizlazi da su iz te definicije isključena isključena isključivo dječja prijevozna sredstva, što upućuje na drugo tumačenje.

 

Dalje, u ZOSPC-u nidje ne postoji odredba koja sve romobile izjednačava s dječjim igračkama, već je to slobodna interpretacija gore spomenutog članka.

 

Dalje, vozilo je definirano zakonom kao "svako prijevozno sredstvo namijenjeno za kretanje po cesti, osim dječjih prijevoznih sredstava, prijevoznih sredstava na osobni ili motorni pogon za osobe s invaliditetom ili starije osobe, ako se pri tom ne kreću brzinom većom od brzine čovječjeg hoda", a motorno vozilo kao "svako vozilo koje se pokreće snagom vlastitog motora, osim vozila koja se kreću po tračnicama i pomoćnih pješačkih sredstava".

 

S obzirom da je pomoćno pješačko sredstvo ukinuto u zakonu, to znači da je motorno vozilo svako vozilo koje se kreće snagom vlastitog motora, osim onih koja se kreću po tračnicama.

 

Znači, sve ono što nije izrijekom izuzeto od definicije pojma vozila, je vozilo, a ako se pritom pokreće vlastitim motorom i ne kreće tračnicama je motorno vozilo. To u prijevodu znači, neovisno o tome da li je električni romobil za odrasle dopušten na kolniku ili ne, on spada u motorna vozila i kao takav je zabranjen na pločniku.

 

Činjenica da MUP na neki način tumači zakon nije argument, već je argument kako sud tumači zakon. S obzirom da se nitko neće žaliti zato što nije dobio kaznu, do takvog slučaja će doći u slučaju privatne tužbe zbog ozljeda ili materijalne štete uzrokovane romobilom.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
5 godina
offline
Re: MUP kreće u zakonsko reguliranje električnih r
love2ml86 kaže...
Al Crane kaže...
Antiseptik kaže...
@ukay1000

Upravo tako. Vozač automobila (kao i motocikla, u ovom slučaju) MORA dvostruko paziti. Biciklist je, kao i pješak ili vozač romobila, ugrožena vrsta. Bezbroj sam puta bio u pogibeljnim situacijama jer se debilu u automobilu (gle kako se zgodno rimuje) baš jako žurilo.

 

Vjerojatno u takvim situacijama pomaže upravo ovakva mudrost zakonodavaca :ironija:
https://automania.hr/apsurd_pad_s_bicikla_ako_vas_vidi_policija_koshtat_e_vas_2-500_kuna/

https://www.index.hr/vijesti/clanak/Ako-vas-policija-vidi-da-padate-s-bicikla-velike-su-sanse-da-cete-zaraditi-kaznu/775064.aspx

U oba članka kao da ignoriraju što su napisali "događaja na cesti izazvanog kršenjem prometnih propisa u kojem je sudjelovalo najmanje jedno vozilo te je najmanje jedna osoba ozlijeđena".

Dakle, ako netko poštujući sve prometne propise padne i ozlijedi se nema kazne. 

 
Ti ignoriraš što piše, jer policija drapa kazne na temelju toga što zaključuje da biciklisti padaju ne sami od sebe ni po Njutnu svetome nego jer ne prilagođuju vožnju uvjetima na cesti i tako krše prometne propise. Po njihovoj logici, biciklisti uvijek i jedino padaju kad nisu prilagodili vožnju uvjetima na cesti, i automatski su krivi za izazivanje prometne nesreće - i amen! Nema izgovora tipa na cesti je bilo lišće/ulje/led/šljunak/tračnice/makadam/pas/krokodil/kamijon... pao si jer nisi prilagodio vožnju uvjetima na cesti (da jesi - ne bi pao!) -> neprilagođavanjem uvjetima na cesti izazvao si prometnu nesreću -> a izazivanje prometne nesreće je tako-i-tako kažnjiv prometni prekršaj! Zar je to toliko teško za shvatiti?

Poruka je uređivana zadnji put uto 6.10.2020 4:23 (Al Crane).
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice