Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren

poruka: 394
|
čitano: 58.801
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren".
8 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Friday kaže...

Ako ti treba 10 godina da napravis 120 tisuca km onda ti ne treba auto - mogao si role uzeti

 daj molim te, kak ne kužiš, lik je uzeo auto od 175kkn za vozikanje po gradu tako da može štedit na gorivu. ček, sad ni meni nije jasno...

zapravo, njegov post je takva antireklama ev-u, da mu to još dugo neće biti jasno.

5 godina
neaktivan
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
bruno1026 kaže...
Friday kaže...

Ako ti treba 10 godina da napravis 120 tisuca km onda ti ne treba auto - mogao si role uzeti

 daj molim te, kak ne kužiš, lik je uzeo auto od 175kkn za vozikanje po gradu tako da može štedit na gorivu. ček, sad ni meni nije jasno...

zapravo, njegov post je takva antireklama ev-u, da mu to još dugo neće biti jasno.

 Samo se ti smij, za deset godina on će se voziti besplatno u svom nadmoćnom Zoeu i bit će financijski neovisan!

14 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv

doduše baterije će mu crknut, pa će imati veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeliki namot produžnog kabla da se može voziti do lokalne kladionice...

Ju je je? Je ju je!
Poruka je uređivana zadnji put uto 9.7.2019 9:06 (Stric_Jura).
16 godina
neaktivan
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
vragec111... sto se dometa tice umisto tesle ima si i hyundai kona electric... bjorn je isto testira i po svemu prikazanom domet od 400km je realnost... uz malo paznje ide i na 600km...
osobno sam vozia konu electric nedavno i autic je odlican...
14 godina
online
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Friday kaže...

Ako ti treba 10 godina da napravis 120 tisuca km onda ti ne treba auto - mogao si role uzeti

 pa i uzeo je najsličnije rolama :-)

14 godina
online
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Vortac kaže...
Friday kaže...

Ako ti treba 10 godina da napravis 120 tisuca km onda ti ne treba auto - mogao si role uzeti

 Korigirao sam tekst jer sam ustanovio da Renault Clio LIFE - nema klimu. Istovjetna oprema je otprilike Renault Clio ZEN koji je 12 tisuća kuna skuplji. To smanjuje razliku na 74 tisuće kn, dakle za pokriti razliku u cijeni dovoljno je napraviti 100 tisuća kilometara. Po mojim procjenama, za to će mi trebati cca 8 godina što je oko 34 kilometara dnevno - previše za role (što si mogao i sam lako izračnuati kad bi imao volju za konstruktivnom diskusijom).

Prvo sam šokiran da se negdje u 2019. prodaje automobil bez klime u standardnoj opremi
Htio sam pitati što je s onim najmom baterije (59 ili 69€), jel to Renault ukinuo pa sad prodaje i bateriju, ili i dalje plaćaš taj najam? Ako da, nisi uračunao trošak najma baterije od 40-50kkn kroz 8 godina. S tim da postoji teoretska opasnost da ti nakon određenog broja godina odbiju dalje davati bateriju pa automobil možeš samo reciklirati. 
No kad računaš povrat za nešto što si više platio treba uzeti u obzir i oportunitetni trošak, pa čak i ako uzmeš vrlo konzervativne kamate na tih 74kkn iznos se odmah penje na cca 100kkn.

14 godina
offline
Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren

Radio sam sa jednim slovencem koji je uzeo Zoe. On si plaća mjesečno još 115€ koji mu služi kao neko osiguranje baterije. Kada baterija padne ispod kapaciteta 80 ili 75% dobiva novu bateriju. On mi je sam pokazao i aplikaciju i sve te "izračune" da se to njemu isplati (mislim da je radio oko 100km dnevno). U svom mjestu također ima besplatnu punionicu i relativno blizu posla. Pa ono puni gdje stigne. Također ima i doma punjač i puni samo kada je jeftinija struja ako je potrebno.

 
1 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Vortac kaže...
Friday kaže...

Htio sam priupitati jel ne vozis auto nigdje osim na posao ali eto mi odgovora. Vidis, ja volim godisnji odmor provesti jurcajuci s jedne lokacije na drugu. Konkretno, prosle godine - oko 4000 km u 2 tjedna. Zato se cudim sto ti toliko treba da nabijes 100 megametara

 Renault Zoe mi je za gradsku i prigradsku vožnju, dakle uglavnom posao, djeca, škola itd. Za veće udaljenosti (na koje idem relativno rijetko) imam drugi auto (benzinca). U obitelji nam zbog posla i obaveza ionako trebaju dva auta tako da jedan onda komotno može biti električni.

 -ok, različiti ljudi, različite potrebe i pitanje prvi-drugi (treći) auto.. kao i dnevno-posao-grad ili put.. auto=autonomija, prevaliti put u jedinici vremena = brzina itd..

u tom dijelu je argument dobar (loš) koliko svaki drugi, pa i izbor npr boje, tko voli može crveni, crni, srebreni.. jednako pravo izobra osobe. .. no to ne znači da je ostatak argumentacije dobar.

 

pa nastavak:

bruno1026 kaže...
Friday kaže...

Ako ti treba 10 godina da napravis 120 tisuca km onda ti ne treba auto - mogao si role uzeti

 daj molim te, kak ne kužiš, lik je uzeo auto od 175kkn za vozikanje po gradu tako da može štedit na gorivu. ček, sad ni meni nije jasno...

zapravo, njegov post je takva antireklama ev-u, da mu to još dugo neće biti jasno.

 -da, platiti više da bi štedio, da bi možda jednog dana uštedio preplaćenu početnu cijenu.. + subvencije + besplatno punjenje koje će nestati kao što će i cijena struje ići gore no nećemo predviđati budućnost.. a u početnu cijenu bi ipak trebalo uračunati subvencije, jer to je cijena, neovisno tko plaća, osba koja vozi ili ostali građani iz poreza jer se političari tako umiljuju-reklamiraju itd.. tako da osoba koja dobije subvencije ipak ne treba odbiti to kao razliku nego računati s tom cifrom za uštedu, a tad dolazi realnost, vrijeme, kvarovi i pitanje kakve će cijene biti u budućnosti.

 

GUID kaže...
bruno1026 kaže...
Friday kaže...

Ako ti treba 10 godina da napravis 120 tisuca km onda ti ne treba auto - mogao si role uzeti

 daj molim te, kak ne kužiš, lik je uzeo auto od 175kkn za vozikanje po gradu tako da može štedit na gorivu. ček, sad ni meni nije jasno...

zapravo, njegov post je takva antireklama ev-u, da mu to još dugo neće biti jasno.

 Samo se ti smij, za deset godina on će se voziti besplatno u svom nadmoćnom Zoeu i bit će financijski neovisan!

 -ali kad mu se to ukaže, ne prihvaća.. misli da će auto i stanje političke sibvencije biti jednako kao danas, da će baterija raditi jednako kao danas i da će noćna tarifa biti 50% dnevne kao danas..

realiti ček, prvo mora desetak godina štedjeti da bi samo pokrio početnu razliku u cijeni.. i u tom idealiziranom snu bez kvarova i sl. troškova.. on ekšli u to vjeruje.. a to je tužno :)

 

Stric_Jura kaže...

doduše baterije će mu crknut, pa će imati veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeliki namot produžnog kabla da se može voziti do lokalne kladionice...

- tko zna, možda baterija nekim čudom izdrži.. možda ga prije satre neki šleper na dizel, možda mu se raspadne šasija ili izmisle neki treći način punjenja.. možda će u budućnosit imati bon kao za mobitel pa tako napuniti .. mobitel impulsima za brbljanje (da, većina korisnika još vjeruje da se mobitel puni za razgovore bonovima..). Bilo koji smisleni argument tad pada u vodu.

 

jozef kaže...
Friday kaže...

Ako ti treba 10 godina da napravis 120 tisuca km onda ti ne treba auto - mogao si role uzeti

 pa i uzeo je najsličnije rolama :-)

-role imaju više kotača i njih neće zahvatiti zakon o zvučnoj kartici .. i to me podjseča na zvuk kosilice, trabanta i warburga.. :))

 

-no ovo nisu argumenti, ovo je zadirkivanje.. možemo li dati pravi argument protiv EV tj isplativosti nakon što je početna propaganda godinama reklamirala upravo to, jeftinoću.. mada je sve u startu dvostruko skuplje? Gotovo je, kad ovakav juzer povjeruje i računa s višom cijenom o uštedi.. tad više argument ne pomaže..

-pa evo jedan, u njegovu korist :) .. alanfordovski, treba EV auto biti još dvostruko skuplji, tad bi mu ušteda bila još veća i nakon recimo sto godina korištenja bi tom formulom postao milijarder od ušteđenog. (jer svaka reklama nas uvjerava da što je nešto skuplje, tad kad je popust-akcija više štedimo kupnjom.. i naravno svi kao kupci nasjedamo tom triku, pa kad se ubaci platiš dva dobiš tri, tad si u plusu za jedan, što više kupiš-potrošiš, to si više uštedio-zaradio.. mada nas elementarna fizika/matematika vraća u RL i kaže da ne možeš uštedjeti ako potrošiš (više). A budućnost je stvar nostardamusa.. npr može sutra umrijeti od infarkta i nikad neće ispuniti svoje snove o besplatnoj vožnji nakon 8-10 godina ekspoatacije EVa..). Tad argumenti jednostavno ne vrijede.. indoktrinacija reklamom je uzela danak.. :))

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
5 godina
neaktivan
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
jozef kaže...
Friday kaže...

Ako ti treba 10 godina da napravis 120 tisuca km onda ti ne treba auto - mogao si role uzeti

 pa i uzeo je najsličnije rolama :-)

 Dijalog u vortacovoj obitelji u ne tako dalekoj budućnosti :)

 

 

16 godina
protjeran
offline
Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren

Komentari "stručnjaka" suočenih s računicom po kojoj se BEV u Hrvatskoj isplati već nakon 100 tisuća kilometara odražavaju čisti očaj. A najgore tek slijedi :)

 

Naime, za bateriju ne plaćam nikakav najam jer u HR takva opcija još ne postoji. S najmom baterije, ZOE dođe puno jeftinije. Renault Slovenija nudi i takvu mogućnost - u tom slučaju ZOE Life košta 24290€ ili 180 tisuća kn (bez subvencije). Subvencija za takva vozila u Sloveniji iznosi 7500€, dakle krajnja cijena sa subvencijom i najmom baterije iznosi samo 16790€ ili 124 tisuće kn. 

Distributed Computing Statistics for Croatia http://goo.gl/5b6Q5W
 
6 0 hvala 2
15 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv

-lijepe brojke.. i što s njima? Kako ti to štediš?

-jedina razlika je trenutna cijena goriva-struje tj energenta kojeg trošiš kao i npr plin i s plinom je cijena struje kod nas usporediva. Početna razlika u ciejni vozila benzin-plin i benzin-struja je koliko? Automobil klase 10.000€ nikad ne potroši količinu goriva za početnu cijenu od 20.000€ .. tj voziš se besplatno desetljeće, tj nije besplatno, nije ušteda ako u startu platiš, neovisno gorivo ili motor-bateriju dok jedino sa sadašnjim cijenama možemo kalkulirati ostalo su nagađanja (ali eu politika je izjednačavanje cjene energenata..) i subvencije se ukidaju.

-nema uštede, nema besplatnog, cijenu netko plati, kao za švedski stol ili rundu u kafiću. Razlika je što trenutno jeftinije gorivo-struju plaćaju ostali građani za privilegiranu kastu onih koji se ogrebu za trenutno preskupo vozilo i subvencije (koje dobiju oni koji su dovoljno blizu i mili vlasti.. ili se gradski oci voze na struju, kao i njihove tajnice-netjakinje.. no bar nam svima ''štede'' i ne zagađuju.. -ne baš.). Ne štedi onaj tko vozi teslu ili ferrarija.. problem je čak 'nepoštenje' onih koji iskorištevaju trenutno političko subvencioniranje struje-ev .. jer to plaćamo svi, porezima. Ušteda? Kome?

 

ok, kažeš u SLO 16.500€ + najam baterije.. koliko košta najam (70€), koliko potrošnja (struja) mjesečno? Gdje je ušteda? + i to uz subvenciju, koja će se ukinuti i ne dobiju svi jer država nema dovoljno novca pa nestane u par sekundi nakon otvaranja natječaja. Koliko je trenutno jeftinija struja, toliko platiš mejsečno bateriju, ušteda je nula.. tj trenutno je takav izračun upravo zato da bi privukli kupce, dok postoje subvencije.. a bez subvencija je SKUPLJE, ne jeftinije a time i nema uštede oko koje se čitava priča vrti od početka.

Probaj, računaj malo.. na prste, nije teško :)

-odnosno, ako postoji ušteda, tad je vožnja na plin opet jeftinija, jer je prilagodba (neki modeli tvornički) jeftinija od razlike u početnoj cijeni iste klase automobila uz subvencije države.. to je i prije desetljeća bila računica, no tad se već govorilo o EU izjednačavanju cjene energenata + problemi s plinom iz rusije-ukrajna.. pa dio kupaca koji bi išli na plin nisu to odlučili, mada sad moža žale za tim.

 

-proizvodnja plina iz uglena, ili nafte.. ako to zaživi, tad će eliminirati problem baterije i otvoriti neograničene resurse neovisno o trenutnim naftnim ležištima, koje dok se crpe, su jeftinije i profitabilnije za naftaše, ali se tad eliminira i geopolitička ovisnost o prevažnom energentu kao nafta, jer sve ovisi o nafti, plastika-kemija.. sve. Ako to zaživi (trenutno neće, jer naftni lobi ovako zarađuje više..), tad će ova priča o EV biti nevažna.

 

-elektro motor i struja su inače odlična stvar, tramvaji voze već desetljećima kao i lokomitive elektro-dizel.. no problem je punjenje-autonomija-mreža tj baterija, + interesi tj profiti onih koji trenutno upravljaju lobijima kao hep-ina.. a na to sve država s porezima koja kako god okreneš, želi novac-porez pa čak na zrak-vodu, mada je to oduvjek elementarno ljudsko pravo i ne smije biti komercijalizirano. U priči o EV ne krtizira se elektro motor ili struja, iskoristivost, efikasnost, trajnost, pa ni performanse, nego autonomija a to je korjen riječi automobil.. svrha. Auto nije tramvaj kao što osobno vozilo nije javni gradski prijevoz ili taxi.. to su dvije suprotne strane koje s temom nemaju veze i ako se želi smanjiti gužva-zagađenje u gradu, tad se to može.. no nije to cilj, cilj je uvjek prvo novac, kojeg sad nrovežani imaju .. i to opet iz nafte i opet se vrtimo u krug.

-u toj priči, mi nemamo naftu, nemamo patente-licence za tehnologiju, tad nam je skoro nevažno (mada je prevažno) što će budućnost donjeti, plaćat ćemo, više, ne manje... jer druga strana koja to naplaćuje ima taj interes i u pravilu je jača, dok smo mi samo potrošači-konzumenti koji ako nešto žele, moraju platiti.. mada se i za drogdilere prvi šut dobije đabe.. onaj drugi se plaća, jednako je s ovim subvencijama i PRom oko isplativosti kao i neke svijetle budućnosti EV s trenutnim stanjem baterija kao i mogućnostima elektro mreže ili ako je sve zbog zaštite prirode, zagađenja, opet nismo ništa kvalitativnog napravili, samo smo dodatnom konverzijom pretvorili energiju iz jednog u drugi oblik, nafta-struja.. + pri tome gubitak koji je tad minus, ne plus u zaštiti ili smanjenju emisije štetnih tvari u prirodu. Da nije stvar ispaltivosti, odavno bi se plin-nafta proizvodili iz ugljena, njemačka ww2.. ali dok postoje prirodna ležišta koja se samo pretoče u bačve, to je isplatljivije, to je profit, njima, ne nama-tebi-meni, a kad se te bušotine iscrpe, tad će biti opet nafte, samo skuplje, kao i struje, skuplje. Nema uštede, samo je pitanje koliko možeš platiti, tj norvežani će moći, švicarci, njemci.. -zašto će oni moći? a) zato jer su ekološki osvješćeni, b) zato jer zarađuju prodajom nafte, automobila, licenci.. c) nešto treće, sreća, slučajnost.. itd..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
14 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Vortac kaže...

Komentari "stručnjaka" suočenih s računicom po kojoj se BEV u Hrvatskoj isplati već nakon 100 tisuća kilometara odražavaju čisti očaj. A najgore tek slijedi :)

 

Naime, za bateriju ne plaćam nikakav najam jer u HR takva opcija još ne postoji. S najmom baterije, ZOE dođe puno jeftinije. Renault Slovenija nudi i takvu mogućnost - u tom slučaju ZOE Life košta 24290€ ili 180 tisuća kn (bez subvencije). Subvencija za takva vozila u Sloveniji iznosi 7500€, dakle krajnja cijena sa subvencijom i najmom baterije iznosi samo 16790€ ili 124 tisuće kn. 

 Točno. On nije kupio LIfe nego drugu verziju i došlo ga je 20k€ skupa s subvencijom.

16 godina
protjeran
offline
Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren

Dakle, vraćamo se opet na isto. "Šta će ti to kad imaš plin" (premda Renault uopće nema takve automobile u ponudi). A nakon toga slijedi uobičajeno - "država će te već nekako oštetiti". To je otprilike plafon razmišljanja EV skeptika u Hrvatskoj.

 

Kao što tvrdim cijelo vrijeme, stalna prepucavanja oko EV ovdje na forumu nemaju veze s njihovom cijenom ili isplativošću. EV su već sada isplativi za jedan uži krug kupaca (na Zapadu puno širi, zbog višeg standarda). Problem je što ovdje postoji cijela skupina forumaša navikla nastupati s pozicije omalovažavanja sugovornika ili pozicije nekakvog kvazi-autoriteta (koji ne zna podijeliti dva broja ili izguglati činjenicu-dvije, a da ne govorimo da uopće nema BEV i muči se s osnovnim podacima u vezi istih). U takvim okolnostima, svaka diskusija neizbježno vodi u prepucavanje.

Distributed Computing Statistics for Croatia http://goo.gl/5b6Q5W
 
5 0 hvala 0
5 godina
neaktivan
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Vortac kaže...

Dakle, vraćamo se opet na isto. "Šta će ti to kad imaš plin" (premda Renault uopće nema takve automobile u ponudi). A nakon toga slijedi uobičajeno - "država će te već nekako oštetiti". To je otprilike plafon razmišljanja EV skeptika u Hrvatskoj.

 

Kao što tvrdim cijelo vrijeme, stalna prepucavanja oko EV ovdje na forumu nemaju veze s njihovom cijenom ili isplativošću. EV su već sada isplativi za jedan uži krug kupaca (na Zapadu puno širi, zbog višeg standarda). Problem je što ovdje postoji cijela skupina forumaša navikla nastupati s pozicije omalovažavanja sugovornika ili pozicije nekakvog kvazi-autoriteta (koji ne zna podijeliti dva broja ili izguglati činjenicu-dvije, a da ne govorimo da uopće nema BEV i muči se s osnovnim podacima u vezi istih). U takvim okolnostima, svaka diskusija neizbježno vodi u prepucavanje.

Par činjenica:

 

1) jedini koji ovdje omalovažava, vrijeđa, pametuje i dijeli lekcije s visoka si ti

2) isplativost (bilo čega) nema nikakve veze sa standardom

3) nije sve u isplativosti

 

Jedna molba:

1) javi se ovdje ponovno 2027-2028 nakon što si na gorivu već uštedio za prvu pivu da proslavimo taj veliki događaj

Poruka je uređivana zadnji put uto 9.7.2019 12:02 (GUID).
10 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
GUID kaže...

Jedna molba:

1) javi se ovdje ponovno 2027-2028 nakon što si na gorivu već uštedio za prvu pivu da proslavimo taj veliki događaj

 I LOL-ed so hard 

Steam ID: MasterG ; Origin ID: MasterGCro
16 godina
protjeran
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
GUID kaže...
*cut*

 Eto, prvi se sam prepoznao (i nastavio po starom). Sljedeći?

Distributed Computing Statistics for Croatia http://goo.gl/5b6Q5W
14 godina
offline
Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren

https://www.forbes.com/sites/johnparnell/2019/06/29/worlds-largest-solar-power-plant-switched-on/?fbclid=IwAR0Pu67CpJWDl1A92ICK_SasgNAJ25wFi6VroTv59-PaIPN2dIkdjk1DBdo#1ae786da161a

 

 

Evo, jucer se upalila najveca solarna elektrana na svijetu, 24 EUR/MWh... ako uzmete u obzir da su nuklearke negdje oko 100-130 EUR/MWh. odmah shvatite da vec danas zivimo solarnu buducnost. Naravno, nuklearke ce se jos dugo morati subvencionirati zbog nedostatnog broja suncanih sati u pojedinim dijelovima svijeta i nemogucnosti skladistenja sve te proizvedene energije, ali ovo vam samo pokazuje koliko je tehnologija napredovala za tako kratko vrijeme. Pazite vi to, SAMO 24 EUR/MWh, pa do jucer nismo mogli sanjati, a evo nas danas s tim brojkama. 

Uz ovakve i jos nize cijene elektricne energije, cak ni vodik za EV ne bi bio lose rjesenje, iako svaka pretvorba elektricne energije u drugi oblik predstavlja gubitak... no, dok se ne nadju bolja baterijska rjesenja, ni vodik nije losa opcija za skladistenje viska proizvedne energije. 

 

Kako ce se ikome moci isplatiti plin, vodik ili bilo sto trece uz cijene struje koje ce sve vise padati diljem svijeta, a broj rjesenja za baterije rasti. U narednih 5 godina ocekuje nas prava mala eksplozija razlicitih rjesenja za baterijsku tehnologiju, a onda ugljen, nafta mogu ici lapapa... 

 
2 1 hvala 0
15 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
=XFX=PlayHard kaže...

..eksplozija razlicitih rjesenja za baterijsku tehnologiju, a onda ugljen, nafta mogu ici lapapa... 

- eksplozija doslovno? :)

- ugljen je obnovljiv izvor i može se proizvoditi plin-nafta.. uz nuklearke ili solar-vjetar kao izvor neogračnčene 'besplatne' energije za proces, dobiješ klasično gorivo koje nema problem baterije, tj klasični ice koji nema nikakvih problema tranzicije ili el.mreže ... (drvo raste, sadi se, stvaranje ugljena je rutina, obnovljiv izvor + proizvodi kisik troši co2.. dio prirode). Jedini problem je što onaj tko danas proizvodi struju (iz bilo kojeg izvora, mazut-solar-hidro..) više zaradi ako sturju proda kao struju, nego ako konvertira struju+ugljen+vodu u naftu po današnjoj cijeni struje-nafte + gubitci.. ali ako su izvori el.energije dovoljni, ako je višak, kao npr reverzibilna hidro ili solar.. tad to ima smisla, ali i dalje ostaje da će biznis ići za profitom, ne ekološki prihvatljivije ili u interesu potrošača (koji je suprotan iznetersu proizvođača..).

-nafta je potrebna, čak da ukloniš sva klasična vozila, trebaš naftu za sve, bez nafte je današnji svijet nemoguć, plastika, ceste, dok su goriva samo jedna od (nuz)proizvoda u rafiniranju destilata.

-vodik je 'nespretno' gorivo, inače teretski ok, kao i struja koja je odlična ali je problem baterija itd.. dok je klasični benzin optimalan i uz nezamjenjuvu naftu i moguć proces stvaranja iz ugljena nema potrebe mijenjati nešto bitno.. ili plin kao čišći, jer nema čestice čađe, no skoro identično kao benzini po svemu ostalom i već je uhodano (za razliku od npr vodika koji je bolji ali i problemi s tim..). To je kao nuklearke fisija-fuzija.. fuzija je 'bolja' (naprednija) ali još nemamo adekvatnu tehnologiju za kontrolu procesa, samo za bombu.. i zato imamo 'stare' nuklearke fizijske, i to ne zbog goriva i sl, nego samo procesa kojeg ne možemo kontrolirati (za sad) tj rezultat je eksplozija ili gašenje..

 

-baterije ne pokazuju dovoljno za optimizam u budućnosti.. da je u pitanju npr tramvaj (kao i svi kućanski aparati..) tad tog problema nema. Ali za automobile je to problem, možda se riješi, možda džepne nuklearke ili solarni.. možda, tko zna... no za sad je problem.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
8 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
GUID kaže...

Jedna molba:

1) javi se ovdje ponovno 2027-2028 nakon što si na gorivu već uštedio za prvu pivu da proslavimo taj veliki događaj

 samo kaj će tad već trebat nove solare i nove baterije, pa onak... mozda tam negdje +10 godina.

 

=XFX=PlayHard kaže...

https://www.forbes.com/sites/johnparnell/2019/06/29/worlds-largest-solar-power-plant-switched-on/?fbclid=IwAR0Pu67CpJWDl1A92ICK_SasgNAJ25wFi6VroTv59-PaIPN2dIkdjk1DBdo#1ae786da161a

 

 

Evo, jucer se upalila najveca solarna elektrana na svijetu, 24 EUR/MWh... ako uzmete u obzir da su nuklearke negdje oko 100-130 EUR/MWh. odmah shvatite da vec danas zivimo solarnu buducnost. Naravno, nuklearke ce se jos dugo morati subvencionirati zbog nedostatnog broja suncanih sati u pojedinim dijelovima svijeta i nemogucnosti skladistenja sve te proizvedene energije, ali ovo vam samo pokazuje koliko je tehnologija napredovala za tako kratko vrijeme. Pazite vi to, SAMO 24 EUR/MWh, pa do jucer nismo mogli sanjati, a evo nas danas s tim brojkama. 

Uz ovakve i jos nize cijene elektricne energije, cak ni vodik za EV ne bi bio lose rjesenje, iako svaka pretvorba elektricne energije u drugi oblik predstavlja gubitak... no, dok se ne nadju bolja baterijska rjesenja, ni vodik nije losa opcija za skladistenje viska proizvedne energije. 

 

Kako ce se ikome moci isplatiti plin, vodik ili bilo sto trece uz cijene struje koje ce sve vise padati diljem svijeta, a broj rjesenja za baterije rasti. U narednih 5 godina ocekuje nas prava mala eksplozija razlicitih rjesenja za baterijsku tehnologiju, a onda ugljen, nafta mogu ici lapapa... 

 

ako je ovaj post ikome jasan i kakve on ima veze s BEVom, ICEom ili nečim trećim...

14 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
=XFX=PlayHard kaže...

https://www.forbes.com/sites/johnparnell/2019/06/29/worlds-largest-solar-power-plant-switched-on/?fbclid=IwAR0Pu67CpJWDl1A92ICK_SasgNAJ25wFi6VroTv59-PaIPN2dIkdjk1DBdo#1ae786da161a

 

 

Evo, jucer se upalila najveca solarna elektrana na svijetu, 24 EUR/MWh... ako uzmete u obzir da su nuklearke negdje oko 100-130 EUR/MWh. odmah shvatite da vec danas zivimo solarnu buducnost. Naravno, nuklearke ce se jos dugo morati subvencionirati zbog nedostatnog broja suncanih sati u pojedinim dijelovima svijeta i nemogucnosti skladistenja sve te proizvedene energije, ali ovo vam samo pokazuje koliko je tehnologija napredovala za tako kratko vrijeme. Pazite vi to, SAMO 24 EUR/MWh, pa do jucer nismo mogli sanjati, a evo nas danas s tim brojkama. 

Uz ovakve i jos nize cijene elektricne energije, cak ni vodik za EV ne bi bio lose rjesenje, iako svaka pretvorba elektricne energije u drugi oblik predstavlja gubitak... no, dok se ne nadju bolja baterijska rjesenja, ni vodik nije losa opcija za skladistenje viska proizvedne energije. 

 

Kako ce se ikome moci isplatiti plin, vodik ili bilo sto trece uz cijene struje koje ce sve vise padati diljem svijeta, a broj rjesenja za baterije rasti. U narednih 5 godina ocekuje nas prava mala eksplozija razlicitih rjesenja za baterijsku tehnologiju, a onda ugljen, nafta mogu ici lapapa... 

 Oko 3.2 milijuna panela... Iskreno sumnjam da bude toliko proizvodila. Sunca ima dosta s obzirom da je u pustinji, al isto tako ima i dosta pjeska pa vjerojatno i pješčane oluje. Zanima me koji imaju princip čišćenja panela od pijeska koji je ozbiljan problem na proizvodnju el en. Jedva se nađu i ono obične informacije o ovome. Pohrana viška el. en, a da nije u baterije postoji već dugi niz godina još iz Juge (reverzibilne hidroelektrane Fužine, Velebit, Lepenica u hr). 

Subvenciju plaćamo svi kad ti HEP ili koji već provajder pošalje račun. Radi subvencioniranja i imaš veću cijenu i radi subvenciranja se gase elektrane u smislu prioriteta. Nemoj biti previše zaluđen solarkama i sve eco friendly jer baš tak i nije kako se čini.

14 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv

Eto nema veze, EV ide na zrak... pa rasprava o struji nije bitna i ne utjece na njegov mass adoption. 

Zar nije jedan od glavnih argumenata protivnika EV-a, kako on zapravo vise zagadjuje nego ICE, iako su brojne studije to opovrgnule. 
Ovo je samo jos jedan u nizu pokazatelja koliko ce struja postajati sve zelenija i koliko ce EV s vremenom zaista u projesku imati sve manji CO2 otisak. Uz istovremeno sve jeftiniju voznju (naravno ukoliko nas drzava nametima ne pokopa u startu)

7 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv

Ja smatram da ne bude država bacala nikakve namete na cijenu struje, jer bi to bilo nepravedno prema kućanstvima (struja je danas nužnost i pravo manje-više).

A cijena struje nema šanse da znatno raste (i danas je uvjetovana jedino cijenom peak shavinga) jer je omjer ponude i potražnje svakim danom sve povoljniji, a da nije, tek onda bi se energetske firme ukopale jer bi tek onda off the grid rješenja postala ekstra isplativa, a zabraniti bi ih mogli, ali uz cijenu građanskog rata u najmanju ruku.

A rješenje je ono kaj su forumaši već par puta naveli, mjesečna naknada za ceste i infrastrukturu.

I taj bi se sistem jako dobro odrazio na naš proračun, jer odjednom bi poslovanje HAC-a i sličnih postalo puno transparentnije.

A kaj ovak rade, bolje uopće ne razmišljat...

 

 

Kruha i igala...
Poruka je uređivana zadnji put uto 9.7.2019 15:05 (fer-de-lance).
16 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv

Voznja nikad pa ni onda ne bude jeftinija, na kraju krajeva budemo dosli na isto samo se ne budemo vozili na bengu nego na struju. Eventualno bude voznja skuplja ako elektricni auti ne budu osjetno jeftiniji od ICE jer imaju baterije i u pravilu su par sto kila tezi pa rade vise stete na ceste po kojima se krecu.

Pol cijene goriva je davanja drzavi, ako na cesti imas vozilo koje vise trosi cestu koja se krpa davanjima onda to vozilo mora vise platiti "stetu" i nahraniti uhljeba. Elektricni auti su trenutno "isplativi" ako se ocete voziti trideset godina u istom autu i to malom autu jer oni ozbiljniji kostaju pola milijun kuna.

Ja bi prije tri godine kupil elektricni auto samo da kosta isto i moze proci barem 500 km pri brzini od 130 km/h sa upaljenom klimom, muzikom te dva tableta za djecu koji se pune prek usb kabla, cak me niti usteda ne zanima jer mi je osiguranje auta 160 eura na mjesec i gorivo mi je najmanja stavka u autu!

Poruka je uređivana zadnji put uto 9.7.2019 15:32 (NEW_MAN).
16 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
fer-de-lance kaže...

Ja smatram da ne bude država bacala nikakve namete na cijenu struje, jer bi to bilo nepravedno prema kućanstvima (struja je danas nužnost i pravo manje-više).

A cijena struje nema šanse da znatno raste (i danas je uvjetovana jedino cijenom peak shavinga) jer je omjer ponude i potražnje svakim danom sve povoljniji, a da nije, tek onda bi se energetske firme ukopale jer bi tek onda off the grid rješenja postala ekstra isplativa, a zabraniti bi ih mogli, ali uz cijenu građanskog rata u najmanju ruku.

A rješenje je ono kaj su forumaši već par puta naveli, mjesečna naknada za ceste i infrastrukturu.

I taj bi se sistem jako dobro odrazio na naš proračun, jer odjednom bi poslovanje HAC-a i sličnih postalo puno transparentnije.

A kaj ovak rade, bolje uopće ne razmišljat...

 

 

 Drzava bude uvela brojila za aute i obracunavali budu po drugoj tarifi, ili pametna brojila koja kuze potrosace pa kad se nakaci onaj kaj cucla 10 A onda ide po skupljoj tarifi, kak god zaboravi na istu cijenu struje za aute. Ovo kaj sad imate 10kn za 100km sa strujom mozete zaboraviti odma sad ili jos prije jer od 10 kuna kaj platis bengu, najmanje 5 kuna uzme drzava za ceste i hrvatske zeljenzice a to se ne bude mjenjalo eventualno poskupi zbog mase elektricnih auta.

Poruka je uređivana zadnji put uto 9.7.2019 15:18 (NEW_MAN).
14 godina
online
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
=XFX=PlayHard kaže...

https://www.forbes.com/sites/johnparnell/2019/06/29/worlds-largest-solar-power-plant-switched-on/?fbclid=IwAR0Pu67CpJWDl1A92ICK_SasgNAJ25wFi6VroTv59-PaIPN2dIkdjk1DBdo#1ae786da161a

 

 

Evo, jucer se upalila najveca solarna elektrana na svijetu, 24 EUR/MWh... ako uzmete u obzir da su nuklearke negdje oko 100-130 EUR/MWh. odmah shvatite da vec danas zivimo solarnu buducnost. Naravno, nuklearke ce se jos dugo morati subvencionirati zbog nedostatnog broja suncanih sati u pojedinim dijelovima svijeta i nemogucnosti skladistenja sve te proizvedene energije, ali ovo vam samo pokazuje koliko je tehnologija napredovala za tako kratko vrijeme. Pazite vi to, SAMO 24 EUR/MWh, pa do jucer nismo mogli sanjati, a evo nas danas s tim brojkama. 

Uz ovakve i jos nize cijene elektricne energije, cak ni vodik za EV ne bi bio lose rjesenje, iako svaka pretvorba elektricne energije u drugi oblik predstavlja gubitak... no, dok se ne nadju bolja baterijska rjesenja, ni vodik nije losa opcija za skladistenje viska proizvedne energije. 

 

Kako ce se ikome moci isplatiti plin, vodik ili bilo sto trece uz cijene struje koje ce sve vise padati diljem svijeta, a broj rjesenja za baterije rasti. U narednih 5 godina ocekuje nas prava mala eksplozija razlicitih rjesenja za baterijsku tehnologiju, a onda ugljen, nafta mogu ici lapapa... 

Može li neki link na podatak/izračun za 24€/MWh?
Nuklearke su najskuplje, energija iz plinske turbine (termo u 2 faze) 2-3 puta jeftinija, iz protočne hidroelektrane je skoro besplatna jer je održavanje kroz 50-100 godina skoro nikakvo. PV je super stvar, ali kao male instalacije, a ne kao veliki sustavi. 
Također, ta elektrana nije najveća solarna na svijetu, Zhongwei ima 1,55GW, Bhadla 1,5GW - s tim da će imati preko 2GW instalirano do kraja godine.

16 godina
moderator
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
=XFX=PlayHard kaže...

 

Zar nije jedan od glavnih argumenata protivnika EV-a... 

 

 

Nije.

 

Osim toga ne raspravljamo općenito o EV nego o BEV (postoje i hibridi i FCEV), točnije - o tvom neobičnom izračunu za BEV.

 

 

 

 

This space for rent!
Poruka je uređivana zadnji put uto 9.7.2019 20:00 (Drago).
16 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
jozef kaže...

Može li neki link na podatak/izračun za 24€/MWh?

Kaže u tekstu 2.4 centa za kWh, ali to su vjerojatno dolari pa je cijena još i niža. 

Gledam te!
15 godina
offline
Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren

a da je cesta bila zatvorena zbog redvnog održavanja, ne bi toliko prošao. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
1 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
NEW_MAN kaže...

 

 Drzava bude uvela brojila za aute i obracunavali budu po drugoj tarifi, ili pametna brojila koja kuze potrosace pa kad se nakaci onaj kaj cucla 10 A onda ide po skupljoj tarifi, kak god zaboravi na istu cijenu struje za aute. Ovo kaj sad imate 10kn za 100km sa strujom mozete zaboraviti odma sad ili jos prije jer od 10 kuna kaj platis bengu, najmanje 5 kuna uzme drzava za ceste i hrvatske zeljenzice a to se ne bude mjenjalo eventualno poskupi zbog mase elektricnih auta.

 Točno to. Nema jebene teoretske šanse da država propusti opljačkati svoj narod. Razmjeri pljačke su uvijek isti - tam tolko da narod ne popizdi i pokrene revoluciju. Pa stoga nameti na električne aute, 100% budu kao i na standardne.

16 godina
odjavljen
offline
Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren

Tehnicki pregled auta na LPG naplacuju dodatnih 500 kn. Toliko o poticanju na ekolosku osvijestenost.

 

Because fuck you, that's why

Freak Show Inc.
 
7 0 hvala 0
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice