Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren

poruka: 394
|
čitano: 58.473
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren".
15 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
wyks kaže...
..

Naime, Tesla sada ima peak prodaje, koji je potaknut tim konacnim pojavljivanjem Modela 3 od 35 000$.

 

Sam Musk je ovu cijenu i ..

 

To tek treba vidjeti u prodaji do kraja godine - kada ce biti isporuceni ti 35 000$  modeli jer sada i u SAD-u i Njemackoj prevladavaju..

 

 

 -to s prodajom-prozvodnjom j eknjigovodstveni mambo-đambo.. tj u prošlom kvartalu 86.000, u posljednjem 87.000 uz porast prodaje 13.000.. tj holdao prodaju prošlog kvartala da bi ga knjižio u ovom kao obečano povećanje (proizvodnje, profitabilnosti, dioničarima..) koje je zapravo laž i kao prošli put treba očekivati kaznu jer FED nije netko tko pušta malverzacije tuđim novcem.. sve možeš u 'amerika' osim dirnuti tuži novac-profit.. tad i alcapone izgubi glavu.

 

Drago kaže...
..

Inače, nakon rekordnog kvartala (po isporukama) cijena dionice Tesle je i dalje četvrtinu ispod one od prije godinu dana, a vjerojatno će dodatno pasti kad izađe "10K report" (obavezni financijski izvještaj koji moraju dati jer trguju dionicama na burzi). 

..

 -kad do tog dođe, podjestnik na količine po kvartalima i obečanja, kao i posljednji porast koji je samo stvar knjiženja..

 

Old Iggy kaže...
wyks kaže...
 

Da netko ostavi automobil na pumpi i seta se okolo 20 minuta ostao bi bez auta. Sve benzinske na autocesti imaju minimalno 10 mjesta ispred i pored trgovine bas za kupnju, na koja mjesta se svi sklone kad u 4-5 minuta napune gorivo.

 

 

I jedna mala digresija - domaći vozači većinom ne toče gorivo na autocestama.

Kad bi se i oni nadodali na postojeću infrastrukturu bilo bi jako zgodno...

 

 -da, natanka se prije upravo zbog gužvi + cijena je niža na sporednim stanicama pa i to dio vozača kalikulira, radije popiju kavu za razliku + ipak smo domaći i znamo gdje su stanice + manji strah od ostajanja na cesti..

 

wyks kaže...
..

Musk je tvitnuo o 420$, pa je kaznjen sa 40 milijuna dolara. No kako je njegov status na tviteru CEO, to mora platiti firma. Firma kesa nema, pa su povisili cijene svih modela osim tog famoznog od 35 000$ za 3-6%.

 

..

Ja sam i u nekim prijasnjim raspravama sa Feudalcem rekao da bas treba cekati prijasnji i ovaj kvartal (cak i onaj zadnji) jer onaj prosinacki 2018. ne mora pokazivati neki buduci trend.

 

..

 - neobično ako već pratitš teslu-muska da nisi to primijetio s q4-2018.. i naravno, nije trend nego muskov hype, tj njegove priče koje prenesu mediji i povjeruju im, mada brojke govore da je to muljaža iz tko zna kojeg razloga tj cca 8000 komaca nije prodao u tom periodu, pa je to tad povećanje gubitka, lošije nego dok nije mogao zadovoljiti tražene isporuke.. ali ok, to je možda zbog pokušaja zatvaranja mreže trgovina.. a kao benefit, kad već ima gubitak, tad ga prikaže kao rast idućeg kvartala tj zbrojeno u proizvodnu.. =kemijanje i samo je pitanje kad će za to doći kazna, .. ili, ono što mi se čini, musk neće biti kažnjen za takve igrokaze, jer ima blagoslov države (u kapitalizmu, gdje inače ne smije država direktno pogodovati i sl. pojedinom proizvođaču, tj suprotno od kine-rusije diktature partije.. a upravo to rade outsourcanjem raketnog programa umjesto s NASAom.. i fondovi su tad 'privatni' neovisno tko stoji iza njih.. možda država koja ne želi biti etatistička, formalno? .. Previše se musku dozvoljava da bi ga se gledalo kao običnog biznismena, previše novca, raznih industrija.. kao da je izmišljen lik 'jamesbond'.. koji može sve.. a tad je to potpis takvih agencija i države.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
8 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Drago:

Ti si odgovorio na moju računicu, najgori slučaj vršnog opterećenja na jednoj autocesti pod pretpostavkom da svi voze od početka do kraja. Računica je ilustrativna za dobiti red veličine energije i potrebne snage, plus minus 50 km gore dolje neće bitno promijeniti sliku i nije uopće važno za ovakvu tadpravu. I na to si argumentirao spominjanjem broja svih ulazaka na autoceste. Imaš primjer A3 kod Bregane, plaća se pet kuna i brije ulasci, a 100 metara dalje je izlaz za Samobor, 2 km dalje Sveta Nedjelja i još dva dalje Zagreb-zapad. Koliko, po tvom umijeću argumentiranja (uoči da si prvi počeo s etiketiranjem), treba biti punionica na potezu od Bregane do Zagreba?

Nadalje, ja ne tvrdim da će dugometni BEVovi biti prijevoz budućnosti, samo argumentiram koliko punionica i energije bi trebali na jednom putnom pravcu kada bi to tako i bilo. U tom, i bilo kojem drugom, kontekstu je besmisleno uvoditi u priču automobile od 100 km dometa, jednostavno nisu dovoljno praktični da bi se koristili na taj način. Da je to tako može se vidjeti iz novih modela na tržištu kao i najavljenih, nema više kantica poput i3 sa 100 km dometa, čak su i oni nadogradili na 30-40 kWh. Hoće li to biti budućnost ili punjivi hibridi, vodik (tek tu trebamo infrastrukturu po cijeni ne pitaj) uopće nije bitno.

Nadalje, ako je bilo moguće prihvatiti da na dionici do Splita trebamo jedno punjenje, jel teško prijvatiti da kod Splita, Zagreba i tako svakih cca 200 km trebamo infrastrukturu za najgori slučaj kad svi nastavljaju putovanje. Ponovit ću još jednom primjer iz ovog članka - 16 minuta za dopunjavanje do 50 ili 60%, za daljnjih 200 km. To je na jednom agregatu u 12 sati 190 vozila pri konstantnoj snazi od oko 200 kW. Takvih je potrebno 260 komada za najgori dan u godini kada sav promet ide od početka do kraja i sav promet prođe u samo 12 sati, svi automobili su BEVovi. I tako svakih 200 km. Hrvatska ima 1200 km autocesta, sam si izračunaj koliko je to hubova za brzo punjenje. I da, imam osjećaj da cijelo vrijeme brineš o turistima i prolaznicima, pa njih ćemo, ako smo pametni, oderati do maksimuma koji su spremni platiti, a šta je s nama koji ovdje stalno živimo?
Ja rekoh
14 godina
offline
Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren

Konstantno se zaboravlja da je tek od nedavno u tijeku baterijska utrka koja svaki dan usisava nove milijarde investitora. Drago konstatno govori u sadasnjem vremenu i odbija mogucnost za nesto novo, sto me iskreno jako cudi za jednog tech novinara. Ne razumijem da odbijas pogledati u ne tako daleku buducnost (dakle svega 5-10 godina) i vidjeti da smo na pragu revolucije.

 

Danasnje baterije, iako dosta unaprijedjene, su smjesne za baterije koje nas ocekuju kroz 5-10 godina. Jednom kad rijesite problem pohrane energije, rijesili ste i problem s obnovljivim izvorima, a u tom slucaju ste rijesili i problem infrastrukture. 

 

Mozda vec sutra u nekom labu ce otkriti kombinaciju materijala koja ce pokopati litij-ion rjesenja, cini mi se da je i Tesla na tragu necega s Maxwellom, a onda se otvara citava jedna lepeza mogucnosti i sve ove silne rasprave i naklapanja i izracuni doktora znanosti iz podrucja energetike na ovom forumu, padaju u vodu. 

 

https://reneweconomy.com.au/pilbara-green-hydrogen-project-grows-to-15gw-wind-and-solar-97972/?fbclid=IwAR0LixmXYreg-hb77eUitVKF-DHteWuTLy6N7i7l04aZAH4eMTqqlPw1Kho

 

Evo primjerice vodik, koliko samo tehnologija za ucinkovitije dobivanje vodika iz solara i vjetra pocinje uzimati maha, sad to vec postaje ozbiljna energetska prica s visoko rastucim trizistem. Dao sam ovdje link za solar od neki dan gdje cijena proizvodnje postaje smijesna, ugljenare se cak i diljem SAD-a jednostavno pocinju gasit. Cak je i FERC drasticno izmjenio svoja energetska predvidjanja iz OE donesena pred samo koju godinu. To vam dovoljno govori koliko je tesko predvidjeti sto ce energetika sutrasnjice donijeti.

 

https://cleantechnica.com/2019/07/08/ferc-dramatically-revises-us-electricity-generating-predictions/?fbclid=IwAR2j2JjJhz3I09GVCbpURMdcoonOHneNTqBitaS37N2oLt5yf9ggv5vOYMk

 

 
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
=XFX=PlayHard kaže...

 Naravno, komentara za autonomnu voznju nemas, jer i sam znas da ce robo-taxi dominirati trzistem i da ce sama prodaja automobila za kompaniju postati daleko manje bitna. Nije Tesla humanitarna organizacija da bi ih trebalo biti briga za mase, btw plus 3-4 tisuce dolara koliko sad Model 3 odstupa od tih famoznih 35 tisuca je beznacajno za takav automobil. Netko tko ima 35 tisuca da ga kupi, ima i jos 3-4 sa strane bez brige. 35 tisuca dolara ionako nije auto za mase! Prije da je raspon od 15-20 tisuca dolara auto za mase nego ovo...

 

 

 Mene fascinira ekipa koja pusi tu pricu s robo taksijima. Upotrebljiv robotski taksi necemo vidjet jos barem pet do deset godina, ako ikad. Prica ce biti slicna kao i sa fuzijom, svake godine samo sto nije. Ima previse problema i potencijalnih neplaniranih situacija da bi se mogao napraviti dovoljno pouzdan robotiziran sustav u koji ce netko htjet sjesti i riskirat zivot.

 

 

Those damn scientist people have been promising global warming for years now. But when I go outside it's still very cold. I want the global warming like they promised NOW! I hate being col
14 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
SupremeCommander kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

 Naravno, komentara za autonomnu voznju nemas, jer i sam znas da ce robo-taxi dominirati trzistem i da ce sama prodaja automobila za kompaniju postati daleko manje bitna. Nije Tesla humanitarna organizacija da bi ih trebalo biti briga za mase, btw plus 3-4 tisuce dolara koliko sad Model 3 odstupa od tih famoznih 35 tisuca je beznacajno za takav automobil. Netko tko ima 35 tisuca da ga kupi, ima i jos 3-4 sa strane bez brige. 35 tisuca dolara ionako nije auto za mase! Prije da je raspon od 15-20 tisuca dolara auto za mase nego ovo...

 

 

 Mene fascinira ekipa koja pusi tu pricu s robo taksijima. Upotrebljiv robotski taksi necemo vidjet jos barem pet do deset godina, ako ikad. Prica ce biti slicna kao i sa fuzijom, svake godine samo sto nije. Ima previse problema i potencijalnih neplaniranih situacija da bi se mogao napraviti dovoljno pouzdan robotiziran sustav u koji ce netko htjet sjesti i riskirat zivot.

 

 

 Sto po tebi znaci dovoljno pouzdan sustav? Da li 99%, 99.9% ili 99.99999%? Nekim ljudima ce i deset devetki iza tocke biti mala pouzdanost zato sto se nikad, ali bas nikad nece razviti 100% sigurno rjesenje. Ti si kao strucnjak u tom podrucju, pa znas da ce to biti kroz najranije 5-10 godina? I prica oko fuzije uopce nikad nije ni bila "samo sto nije"... fuzija je buducnost udaljena otprilike 15-20 godina, mozda i manje ako ostvarimo neki technological breakthrough, ali otom potom. 

 

Autonomna voznja ce najvise ovisiti o regulatorima u SAD-u, Kini, Europi i diljem svijeta. 

 

Svako malo izadje neki video Tesle gdje ljudi doslovno spavaju dok ih Teslin autopilot vozi, i to prilicno limitiran autopilot s obzirom na ono sto on treba biti. Pa ako vec danas ima ljudi koji spavaju uz polugotova rjesenja, onda ce sigurno i u narednim godinama uz daleko bolji AI biti dosta ljudi koji ce se odluciti na autonomnu voznju. 

8 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Mystik:

Nije stvar u tome da je klasa gradskih automobila najprodavanija već u tome da su prvi mali električni automobili toliko jadni da ih je besmisleno uvoditi u raspravu o dugim putovanjima, turističkom bumu po ljeti i slično jer apsolutno nema šanse da će naš najčešći gost, Guenter iz Munchena, krenuti do Makarske sa prvom verzijom Leafa ili Zoeom. To se jednostavno ne može dogoditi i glupo je uopće o tome raspravljati. Ako BEVovi zauzmu značajan dio tržišta, to će biti automobili s malo korisnijim kapacitetom baterije i dometom i o tome onda možemo razglabati. Isto tako je besmisleno raspravljati o punjačima od 50 kW, oni su mrtvi već sada, a kamoli za nekih 5 ili 10 godina kada bi na cestama moglo biti 10% ili više BEVova. Sve novo što dolazi puni se znatno znatno brže
Ja rekoh
16 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
=XFX=PlayHard kaže...

 

Autonomna voznja ce najvise ovisiti o regulatorima u SAD-u, Kini, Europi i diljem svijeta. 

To je samo prvi dio priče. Nakon toga treba uvjeriti kupce da to radi dobro, a taj subjektivni dio i trošak vezan uz to će dosta teško "probiti".

Feudalac kaže...
Nije stvar u tome da je klasa gradskih automobila najprodavanija već u tome da su prvi mali električni automobili toliko jadni da ih je besmisleno uvoditi u raspravu o dugim putovanjima, turističkom bumu po ljeti i slično jer apsolutno nema šanse da će naš najčešći gost, Guenter iz Munchena, krenuti do Makarske sa prvom verzijom Leafa ili Zoeom.

Tehnički gledano, za popularizaciju i masovno uvođenje BEV neuporedivo je bitniji Zoe nego Tesla.

No, za duga putovanja trebaš Tesle, ali je problem njih puniti. A to je problem ogroman sad, teško lako rješiv u budućnosti. I sad su se pojavili problemi,a tko bi kod nas investirao milijarde u silne punionice - ne znam.

14 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Old Iggy kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

 

Autonomna voznja ce najvise ovisiti o regulatorima u SAD-u, Kini, Europi i diljem svijeta. 

To je samo prvi dio priče. Nakon toga treba uvjeriti kupce da to radi dobro, a taj subjektivni dio i trošak vezan uz to će dosta teško "probiti".

Feudalac kaže...
Nije stvar u tome da je klasa gradskih automobila najprodavanija već u tome da su prvi mali električni automobili toliko jadni da ih je besmisleno uvoditi u raspravu o dugim putovanjima, turističkom bumu po ljeti i slično jer apsolutno nema šanse da će naš najčešći gost, Guenter iz Munchena, krenuti do Makarske sa prvom verzijom Leafa ili Zoeom.

Tehnički gledano, za popularizaciju i masovno uvođenje BEV neuporedivo je bitniji Zoe nego Tesla.

No, za duga putovanja trebaš Tesle, ali je problem njih puniti. A to je problem ogroman sad, teško lako rješiv u budućnosti. I sad su se pojavili problemi,a tko bi kod nas investirao milijarde u silne punionice - ne znam.

 Bas sad gledam cijenu Zoe, ni manje ni vise nego 256 400 kuna pocetna cijena, i onda je Model 3 sa svojom cijenom od 39 900 USD (oko 262 000 kuna) nekima preskup auto. I zamislte sad Muska koji bi trebao forsirati Model 3 za 35 000 dolara, dok Renault opali cijenu od skoro istih tih 39 tisuca dok istovremeno nude 5 puta losiji auto. 

 

Mislim, bez da ista znate o Tesli kao kompaniji, bez da ste i jednom pogledali njihovo financijsko izvjesce i sl., dovoljno je samo pogledati cijene ova dva auta i vidjeti koliko je Tesla doslovno unistila ostale igrace u industriji! 

 

Usporediti jedan Zoe, s Modelom 3 je razlika kao nebo i zemlja, oces od dometa, luksuza, brenda, prostranosti, elegancije, ubrzanja, mreze punjaca, softvera i svega ostalog. 

Po ovome se vidi strah i nemoc europskih proizvodjaca pred Teslom.

16 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
=XFX=PlayHard kaže...
Old Iggy kaže...

Tehnički gledano, za popularizaciju i masovno uvođenje BEV neuporedivo je bitniji Zoe nego Tesla.

No, za duga putovanja trebaš Tesle, ali je problem njih puniti. A to je problem ogroman sad, teško lako rješiv u budućnosti. I sad su se pojavili problemi,a tko bi kod nas investirao milijarde u silne punionice - ne znam.

 Bas sad gledam cijenu Zoe, ni manje ni vise nego 256 400 kuna pocetna cijena, i onda je Model 3 sa svojom cijenom od 39 900 USD (oko 262 000 kuna) nekima preskup auto. I zamislte sad Muska koji bi trebao forsirati Model 3 za 35 000 dolara, dok Renault opali cijenu od skoro istih tih 39 tisuca dok istovremeno nude 5 puta losiji auto. 

 

Mislim, bez da ista znate o Tesli kao kompaniji, bez da ste i jednom pogledali njihovo financijsko izvjesce i sl., dovoljno je samo pogledati cijene ova dva auta i vidjeti koliko je Tesla doslovno unistila ostale igrace u industriji! 

 

Usporediti jedan Zoe, s Modelom 3 je razlika kao nebo i zemlja, oces od dometa, luksuza, brenda, prostranosti, elegancije, ubrzanja, mreze punjaca, softvera i svega ostalog. 

Po ovome se vidi strah i nemoc europskih proizvodjaca pred Teslom.

Tesla i 40k USD u Europi neće nikad vidjeti cestu.

Tesla uništila igrače? Teško.

Ako se na koga u EV svijetu ne bih kladio to je Tesla.

14 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv

Sanjaj. Nece Tesla vjecno uvoziti svoje automobile iz SAD-a, doci ce vrijeme kad ce Tesla pronaci i u Europi kao sto je i u Kini, mjesto za svoju europsku gigatvornicu! 

Ne znam koliko je Tesli (mimo Norveske) europsko trziste uopce bitno, ali u Kini mozemo ocekivati cijene slicne kao u SAD-u.

 

Tko ce se s njima moci takmiciti? 

 

Ti kazes tesko, pogledaj cijenu Zoe-a jos jednom, dobro pogledaj sto taj mali autic nudi, a onda pogledaj jednu limuzinu poput Model-a 3 svjetlosnim godinama ispred Zoe-a pa reci mi da ih Tesla nije zgazila, o cemu mi pricamo ovdje uopce... 

16 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
=XFX=PlayHard kaže...

Sanjaj. Nece Tesla vjecno uvoziti svoje automobile iz SAD-a, doci ce vrijeme kad ce Tesla pronaci i u Europi kao sto je i u Kini, mjesto za svoju europsku gigatvornicu! 

Ne znam koliko je Tesli (mimo Norveske) europsko trziste uopce bitno, ali u Kini mozemo ocekivati cijene slicne kao u SAD-u.

 

Tko ce se s njima moci takmiciti? 

 

Ti kazes tesko, pogledaj cijenu Zoe-a jos jednom, dobro pogledaj sto taj mali autic nudi, a onda pogledaj jednu limuzinu poput Model-a 3 svjetlosnim godinama ispred Zoe-a pa reci mi da ih Tesla nije zgazila, o cemu mi pricamo ovdje uopce... 

Trenutne cijene se neće bitno mijenjati ni da otvori tvornicu u svakoj državi.

Iskreno, moja očekivanja od Tesle su da za par godina teško da će biti ozbiljan proizvođač u odnosu na ostale.

Razlika u cijeni Zoe vs. Tesla 3 (osnovni modeli) je otprilike kao Clio vs. dobar C segment (cca 10k+ eura). Rastom opreme i autonomije razlika još više skače. A to prosječnom kupcu nije nimalo mala razlika.

14 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv

Sad ti meni reci da cak iz ove europske cijene koje jesu osjetno vece nego u SAD-u, Model 3 uz sve sto ima i sto moze, ne vrijedi 10k eura vise od ispodprosjecnog Zoe-a? 

 

To je sto se Europe tice, odi na kineske stranice Tesle pa pogledaj cijene. Model 3 ce biti skuplji mozda za dvije do tri tisuce USD u odnosu na SAD, ili u istom rangu (bez ikakvih subvencija). Isporuke pocinju u 8. mjesecu. Tko normalan ne bi dao 3-4 tisuce eura vise za Model 3 s 460 km dometa i brutalnim ubrzanjem u odnosu na jedan Zoe, ko da usporedujemo noc i dan, apsolutno neusporedivo u bilo kojem svemiru. 

 

 

16 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
=XFX=PlayHard kaže...

Sad ti meni reci da cak iz ove europske cijene koje jesu osjetno vece nego u SAD-u, Model 3 uz sve sto ima i sto moze, ne vrijedi 10k eura vise od ispodprosjecnog Zoe-a? 

 

To je sto se Europe tice, odi na kineske stranice Tesle pa pogledaj cijene. Model 3 ce biti skuplji mozda za dvije do tri tisuce USD u odnosu na SAD, ili u istom rangu (bez ikakvih subvencija). Isporuke pocinju u 8. mjesecu. Tko normalan ne bi dao 3-4 tisuce eura vise za Model 3 s 460 km dometa i brutalnim ubrzanjem u odnosu na jedan Zoe, ko da usporedujemo noc i dan, apsolutno neusporedivo u bilo kojem svemiru. 

 

 

Ako gledamo EU cijene (jer Zoe na EU tržištu ide od oko 30 do 35k€), radi se o 50+% više.

Ne, ne vrijedi.

Kako si došao do 3-4k€ razlike?

14 godina
offline
Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren

Kako se nece bitno mijenjati ako smanjis troskove uvoza i samog transporta, logistike i ostalog, o cemu pricas ti? Naravno da ce cijene pasti za nekoliko tisuca eura otvaranjem europske gigatvornice... 

 
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren

Model 3 (bez subvencija):

 

Njemacka:

44 500 €

 

  • 409km domet
  • 225km/h  top brzina
  • 5,6s 0-100 km/h

 

 

SAD:

 

39 900 USD (35 500 €)

 

498 km domet

  • 225km/h top brzina
  • 4.4s 0-100 km/h

 

 

Kina:  (primjeti da u Kini jos ima prostora za skresati cijenu manjom baterijom, taj model tek treba doci na njihovo trziste)

 

328 000 yuana (42 300 €)

 

  • 460 km domet
  • 225 km/h top brzina
  • 5.6  0-100 km/h

 

 

 

 

 

 

 
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren

Pogledaj kako su u Kini uspjeli smanjti cijenu u odnosu na Europu a istodobno povecati bateriju, a smanjivanje cijena tek slijedi potpunim pustanjem u rade gigatvornice, cijena ce se ako gledam domet i performanse, razlikovati u odnosu na SAD mozda za 2-3 tisuce eura, ako i toliko.

 

Pa te pitam jos jednom, kako se pored ovakvih cijena Zoe moze natjecati s bilo kim, tko ce to kupit pored jednog Modela 3 uopce. 

 

 

 

 

 

Poruka je uređivana zadnji put pon 15.7.2019 23:02 (=XFX=PlayHard).
 
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Old iggy:

Tesla jest skup i teško da će se masovno prodavati kao dva puta jeftinija vozila. Međutim, zbog Tesle su in.

Nego, kakvi su to problemi s punjenjem Tesli? Pa barem oni mogu na sve mreže plus vlastitu i za razliku od svega ostalog, navigacija u vozilu radi rutu po punjačima, priprema bateriju dok se približavaš i tako redom...
Ja rekoh
5 godina
neaktivan
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
=XFX=PlayHard kaže...
Sama opcija potpune autonomne voznje koja ce postati dostupnom krajem ove ili pocetkom slijedece godine, je visestruko vrijednija od samog automobila!!! 

 

Musk 2015: „Tesla automobili će biti potpuno autonomni do 2017“ (

http://fortune.com/2015/12/21/elon-musk-interview/)

 

Musk 2016: „Tesla automobili će samostalno voziti od Los Angelesa do New Yorka do kraja 2017“ (

https://www.businessinsider.de/elon-musk-autonomous-tesla-drive-across-country-by-end-of-2017-2016-10)

 

Musk 2017: „Za dvije godine moći ćete spavati za vrijeme vožnje u potpuno autonomnom Tesla vozilu” (

https://electrek.co/2017/04/29/elon-musk-tesla-plan-level-5-full-autonomous-driving/)

 

Musk 2019: “2020 imat ćemo milijun potpuno autonomnih Tesla taksija na cestama” (

https://www.theverge.com/2019/4/22/18510828/tesla-elon-musk-autonomy-day-investor-comments-self-driving-cars-predictions)

 

Rajmek 2018: “Autonomna vožnja dostupna u C_Two već 2020.” (

https://novac.jutarnji.hr/aktualno/rimac-ne-zelim-raditi-robotaksije-moji-ce-auti-vozace-uciti-sigurnoj-brzoj-voznji/7638954/)

 

Svi ostali 2019: “Nismo ni blizu potpuno autonomnim vozilima i tko zna hoćemo li ikada i biti” (https://www.designnews.com/electronics-test/automakers-are-rethinking-timetable-fully-autonomous-cars/93993798360804)

 

Stvarnost 2019: Tesla Model 3 ne prepoznaje kamion na ravnoj cesti i zabija se u isti punom brzinom (

https://www.ntsb.gov/investigations/AccidentReports/Pages/HWY19FH008-preliminary-report.aspx)

 

Elon Musk nedavno na Twitteru: „Obrisao sam svoj Twitter account” (https://elonmusk.today/elon_tweets/deleted.png)

 

8 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
XFX:

Zaboravio si dodati porez na cijenu modela 3.

Ali, uopće je glupo uspoređivati ta dva auta, zato što su na struju? Pa tako možemo clio 1.4 i BMW M3 jer su na benzin?

Model 3 je limuzina srednje veličine s performansama boljima od 330(i/d) i koji bogme nije nimalo jeftiniji. Ajmo kruške s kruškama, a ne s grožđem. Pa još krenu opcije na tu cijenu i čas posla imaš auto od 60k.
Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put uto 16.7.2019 0:57 (Feudalac).
8 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Wyks:

Mali ispravak: ništa od 35 k modela. Stavio ga je na par dana, izveo dramu da će zbog toga pozatvarati trgovine i onda kao nejde pa ćemo ponuditi base plus model a cijenu dignuti natrag malo. Poslije je opet dodao autopilot u sve (hardver je ionako u autu) i još jednom dignuo cijenu koja je sada 40 k minimum. Što je i ok obzirom na to kakav proizvod nudi i na cijene koje je postavila konkurencija u vidu kone, leaf plus modela i slično. Cijene mijenjaju skoro pa svakodnevno, više ne možeš ništa znati.

Sve skupa, model 3 se, čini mi se, solidno prodaje i u EU, u Norveškoj i Nizozemskoj je najprodavaniji auto uopće u pojedinim mjesecima, a ove koji to omalovažavaju s pričama o taksi službama i slično bih ignorirao - kaj smo počeli birati kupce? Više nije važno koliko se proda već tko je kupio? Svašta.

Mislim da je sve skupa u ovih pet mjeseci koliko se prodaje u par zemalja EU, model tri uzeo 25% tržišta BEVova koje jako raste, dok klasični automobili i punjivi hibridi padaju...
Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put uto 16.7.2019 1:00 (Feudalac).
16 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
=XFX=PlayHard kaže...

Pogledaj kako su u Kini uspjeli smanjti cijenu u odnosu na Europu a istodobno povecati bateriju, a smanjivanje cijena tek slijedi potpunim pustanjem u rade gigatvornice, cijena ce se ako gledam domet i performanse, razlikovati u odnosu na SAD mozda za 2-3 tisuce eura, ako i toliko.

 

Pa te pitam jos jednom, kako se pored ovakvih cijena Zoe moze natjecati s bilo kim, tko ce to kupit pored jednog Modela 3 uopce. 

 

 

 

Kad ćeš shvatiti da proizvodna cijena nema veze s prodajnom cijenom, zbog čega i na jednom EU tržištu gadno variraju cijene, kamoli na globalnom?

Proizvodnjom u EU cijena može itekako narasti.

Zoe ima itekako komparativnu cijenu jer je pristupačnija većem tržištu, na stranu što uopće ne shvaćam što vidiš posebno u Tesli 3. Ja razmišljam o Zoe kad mu padne cijena (za ženu), Tesla (niti jedna) sasvim sigurno meni neće u garažu (kao ni EV bar 10+ godina).

Feudalac kaže...
Old iggy:

Tesla jest skup i teško da će se masovno prodavati kao dva puta jeftinija vozila. Međutim, zbog Tesle su in.

Nego, kakvi su to problemi s punjenjem Tesli? Pa barem oni mogu na sve mreže plus vlastitu i za razliku od svega ostalog, navigacija u vozilu radi rutu po punjačima, priprema bateriju dok se približavaš i tako redom...

Sve je to krasno, ali kad dođe do malo većeg broja vozila imaš situaciju kao u Silicijskoj dolini gdje je već ounjača premalo, stvaraju se redovi i slično. Na stranu što trebaju jake punjače, a to će se teško jako razviti.

8 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Old iggy:
Pa svi trebaju ili će trebati jake punjače. Zoe to uopće ne podržava, gdje ga puniti na putu, s 2kW utičnicom i čekati 15 sati?

To je, jednostavno, nužnost inače ništa od elektrifikacije.

Možemo mi govoriti o Muskovom hajpanju po cijele dane, ali on nije cendrao kako mu država treba napraviti punjače već je to sam dizajnirao i napravio da radi na način koji će teško biti nadmašen.
Ja rekoh
16 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv

Ako se ne varam u Teslu su Arapi utukli milijarde i Tesla je to big to fail. Previse novaca od ljudi koji imaju love na bacanje. Najgore kaj se bude desilo je da netko kupi Teslu kad "propadne" i spasi. Ima dosta ljudi koji sjede na milijardama a ne znaju kud s njima.

Autonomija i Taxi usluge su super jer za kretanja po gradu gdi je 50 limit ta tehnologija ima smisla jer ak zakaze tesko da bude netko poginul osim pjesaka ili biciklista :)
Brat ima u svom autu neki oblik autonomije i super je za guzve. Auto sam krece, usporava, drzi razmak, skrece, samo ga svaku minutu poslatas po volanu i gg, cak ima shemu da ako ne diras volan da te parkira uz cestu i pozove hitnu jer ide od pretpostavke da imas srcani ili mozdani.

Poruka je uređivana zadnji put uto 16.7.2019 7:25 (NEW_MAN).
15 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
NEW_MAN kaže...

Ako se ne varam u Teslu su Arapi utukli milijarde i Tesla je to big to fail. Previse novaca od ljudi koji imaju love na bacanje. Najgore kaj se bude desilo je da netko kupi Teslu kad "propadne" i spasi. Ima dosta ljudi koji sjede na milijardama a ne znaju kud s njima.

 ..

 -upravo to je tajna muska i tih fondova.. tj kako koliko-toliko legitimno uzeti pare saudijcima (sitnice kao zakon i sl.) koje želi uncle sam kao i trumpek. Nisu to novci za bacanje nego crni fondovi koji postaju sivo-bijeli.. a gubitci su ukalkulirani jer tako radi svaka ilegalna mjenjačnjica, ne dobiješ dobit-kamatu nego platiš porez koji je cca 30%, legalizacija. Da je normalan biz odavno bi propao, završio s tužbama vjerovnika-investitora itd. Svi moraju negdje skloniti novac, mafija nije nestala, samo se legaliirala kao i novac od droge i oružja. Problem onih koji od tog zarađuju da nekako moraju prebaciti novac u svoj džep a nije to par svežnjeva pa da stane u džep i tad imaš fond, koji financira gubitaša pod krinkom nove tehnologije koja samo što nije, hype je važnij od činjenica jednako kao što je dim i pomagačica sa sisama važnija nego ruka mađioničara koja vadi zeca jer zec naravno ne živi u šeširu.. to je samo trik i služi masama za zabavu dok kao sideefekt ovdje imamo autić na baterije koji može jurcati i zlatna mladež je očarana ubrzanjem, ista ona mladež očeva koji prebacuju svoj novac iz mraka na svjetlo slobode i jednakih simbolički isklesano u kipu s bakljom ...

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
16 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Feudalac kaže...
Old iggy:
Pa svi trebaju ili će trebati jake punjače. Zoe to uopće ne podržava, gdje ga puniti na putu, s 2kW utičnicom i čekati 15 sati?

To je, jednostavno, nužnost inače ništa od elektrifikacije.

Možemo mi govoriti o Muskovom hajpanju po cijele dane, ali on nije cendrao kako mu država treba napraviti punjače već je to sam dizajnirao i napravio da radi na način koji će teško biti nadmašen.

Na stranu što praktički sve danas podržava jače punjače (uključujući i Zoe), to mi ni ne bi bio auto za put već za grad, kao i danas. Tu i je jedina korist od EV-a, za duža putovanja zaboravi.

Broj njegovih punjača je za ozbiljnu upotrebu mizeran i to ne samo kod nas. Na stranu što ni za ostale nije neka sreća.

Meni je privatno osnovni problem kod EV-a punjenje, jedina varijanta je da složim u garaži, ali je popriličan trošak.

15 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Feudalac kaže...
Mislim da je sve skupa u ovih pet mjeseci koliko se prodaje u par zemalja EU, model tri uzeo 25% tržišta BEVova koje jako raste, dok klasični automobili i punjivi hibridi padaju...

Zasto je uzasno tesko raspravljati s tobom.

Imas preduge postove, ne zbog rijeci, nego jer je pola posta pretpostavka, a pola neki random podatak koji nema uporista.

Onda moram svaki podatak provjeriti, sto nije zabavna radnja.

 

Da, prodaja EV-a raste i to je ok. Prodaja Modela 3 raste i to je ok. No raste i prodaja Zoe. Dva razlicita automobila - ali - na trzistu koje preferira city/hatchback segment. I tu se ne treba praviti pametan, nego samo utvrditi da postoji temelj predvidjanju kako ce taj segment biti popularniji od sedana (jer je sedan najneprakticnije vozilo). VW grupa do kraja godine izbacuje 3 klona VW UP ali EV varijante i to pod svojom, Skoda i Seat brandom. To je konkurencija Zoe modelu, ne Tesla 3.

 

Kad gledas prodaju klasicnih automobila, ne mozes gledati mjesece, jer oni nemaju novelty trend usporedan sa EV-om (gdje se kupuje kako koji model stize na trziste) vec imaju periode manje/vece potraznje ovisno o ponudi novih generacija popularnih vozila (ceka se novi Golf npr.)  

Pretpostavljam da si gledao ovu tablicu.

 

No sto se ovdje moze bar odokativno zakljuciti - pala je prodaja automobila za 3% - zasto to nije dobar pokazatelj:

- polagani trend rasta unazad 10 godina - jest.

- potrosacki trendovi za 2019 mozda prate i ove brojke (izmedju 2007-2010 prodaja automobila je bila znacajno pala)

- globalna stagnacija - jest

 

 

No pod detaljnijim podacima po grupi pogona vidis da je prodaja Dizela pala za 17.8% - sto ti to govori?

Da je bio ogroman skandal i masovno povlacenje vozila?

Da je drzava utjecala na prodaju povecanjem poreza i regulacije o emisijama?

Da zbog prvog i drugog razloga izlazi sve manje dizel modela?

Ili nesto drugo?

 

Opet pod Hybrid pise povecanje od 33%.

Kod PHEV je pad od 2%. Kod njih je situacija takva da - ima malo modela. Outlander je na generaciji od 2012, bio je neki facelift prosle godine, no nista spektakularno. Toyota isto vise gura obicne hibride, pogotovo sad kad je stigla Corolla (inace najprodavaniji brend automobila na svijetu) koja ide sa benzinskom ili hibrid motorima. Ja bih prije rekao da je ovo dokaz stabilnosti prodaje PHEV, jer im u odnosu na dosadasnji udio u trzistu broj prodanih primjeraka nije pao usprkos pojavljivanju BEV-a sa vecim dometom. PHEV ionako nije bilo neko trziste - oko 2 milijuna vozila do 2018 - sto je 4 mjeseca prodaje Golfa 7 (koji je vec 5 godina stara platforma).

 

Ti opalis jednu recenicu i mi bi sad trebali sto? Vjerovati tom nekom trendu pada/rasta? Koji je pokazatelj cega?

(U stvarnosti vrijedi zabiljeziti rast je prodaje benzinaca i hibrida - pogotovo hibrida, i pogotovo kad se uzme u obzir da ce vecina proizvodjaca zamjeniti dizel seriju sa hibridom)

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
8 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Wyks:

Znam da me je teško pratiti jer sam korak ispred haha.

Nije moja tvrdnja da će biti ovo ili ono nego iznosim činjenice. Činjenica je da je ukupno tržište u padu još od prošle jeseni, ne znam da li ke zbog ekonomije koje ide prema recesiji, drame oko tehnologije pogona, zasićenja i varijacija koje se uobičajeno događaju kad dođe do toga. I ne tvrdim ništa. U svakom slučaju, kad imamo utvrđenu stagnaciju, događaju se pretumbacije - hibridi se prodaju koliko već, 20 godina priusa?, i sad imamo situaciju da BEVovi imaju prodaju koja je sve bliža hibridima i konstantno raste bez tragova usporenja. Naravno, totalni udio je još uvijek mali i ne mora značiti baš ništa, kratkotrajna moda, a opet kad vidiš da se zakonski smanjuju dopuštene emisije (ili čitano s druge strane, traži se veća efikasnost pogona), proizvođači jednostavno moraju nuditi sve više efikasnih vozila a s ponudom sve raznovrsnijih vozila u sve više segmenata, vidim mogućnost za porast prodaje.

Uzgred, prošle godine sam zvao bmw i pitao za 330e, dobio informaciju da nisu prodali niti jedan, nemaju test vozilo, nula, dok za i3 nije problem, odmah testna vožnja. Iz toga se može svašta zaključiti, moja oklada je da kupci uopće nemaju pojma i da im se to mora nagurati u grlo ili totalnom elektrifikacijom ili drugačijim marketingom.

Uzgred2, ja isto mislim da su hibridi benzinci dobro i efikasno rješenje, ponajviše u varijanti serijskog hibrida kako to radi honda jer u tom slučaju se smanjuje kompleksnost i cijena, povećava fleksibilnost dizajna, a dobiva najviše iz svake kapi goriva obzirom da baterija za pune BEVove jednostavno nema dovoljno i još dugo neće biti.
Ja rekoh
15 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Feudalac kaže...
Nije moja tvrdnja da će biti ovo ili ono nego iznosim činjenice.

 Podatak ≠ Cinjenica

Feudalac kaže...
Činjenica je da je ukupno tržište u padu još od prošle jeseni,

Ovo ne mora biti pokazatelj icega, samo po sebi. Trziste iPhonea drasticno pada prije pojave novog modela.

Na tablici kojoj sam ti dao, pise da je prodaja Benzinaca i hibrida u porastu, a da je pad zbog restrikcije na dizele. Kupci navikli na dizele se ne odlucuju na kupnju jer im se mjenja navika/nacin zivota/budget/financiranje.

 

Feudalac kaže...
Činjenica je da je ukupno tržište u padu još od prošle jeseni, ne znam da li ke zbog ekonomije koje ide prema recesiji, drame oko tehnologije pogona, zasićenja i varijacija koje se uobičajeno događaju kad dođe do toga. I ne tvrdim ništa. U svakom slučaju, kad imamo utvrđenu stagnaciju, događaju se pretumbacije - hibridi se prodaju koliko već, 20 godina priusa?, i sad imamo situaciju da BEVovi imaju prodaju koja je sve bliža hibridima i konstantno raste bez tragova usporenja. Naravno, totalni udio je još uvijek mali i ne mora značiti baš ništa, kratkotrajna moda, a opet kad vidiš da se zakonski smanjuju dopuštene emisije (ili čitano s druge strane, traži se veća efikasnost pogona), proizvođači jednostavno moraju nuditi sve više efikasnih vozila a s ponudom sve raznovrsnijih vozila u sve više segmenata, vidim mogućnost za porast prodaje.

Trziste pada, ali raste, ne tvrdis nista, ali iznosis cinjenice, konstantan je pad, ali raste, ali pada.

Iznio si 45 faktora prodaje, a tvrdis sto? Sto je tvoja teza, koje korelacije iznosis i na cemu to temeljis. Prodaja u zadnjih 6 mjeseci je indikativna za prodaju samo proizvoda koji nisu postojali prije 7 mjeseci.

Modeli S i X biljeze redom 65% i 40% pad prodaje u odnosu Q1-2018/Q1-2019.

 

Feudalac kaže...
Uzgred, prošle godine sam zvao bmw i pitao za 330e, dobio informaciju da nisu prodali niti jedan, nemaju test vozilo, nula, dok za i3 nije problem, odmah testna vožnja. Iz toga se može svašta zaključiti, moja oklada je da kupci uopće nemaju pojma i da im se to mora nagurati u grlo ili totalnom elektrifikacijom ili drugačijim marketingom.

Sto? Sto zelis? 530e biljezi 110% povecanja prodaje. Sto zelis reci?

 

Feudalac kaže...
Uzgred2, ja isto mislim da su hibridi benzinci dobro i efikasno rješenje, ponajviše u varijanti serijskog hibrida kako to radi honda jer u tom slučaju se smanjuje kompleksnost i cijena, povećava fleksibilnost dizajna, a dobiva najviše iz svake kapi goriva obzirom da baterija za pune BEVove jednostavno nema dovoljno i još dugo neće biti.

SVI proizvodjaci smanjuju udio dizela, ili ga u potpunosti izbacuju zbog kazni, te popunjavaju rupu sa hibridima.

 

Uzimas podatke iz nistetnog perioda kako bi pokazao sto?

 

"Trend" je da je VW 15 godina varao na dizelu da je platio 40 milijardi kazni i reparacija i da ih je dosta zavrsilo na sudu.

"Trend" je da je zbog toga EU postrila regulaciju emisija Co2.

"Trend" je da je zbog toga FiatChrlysler (8. proizvodjac) odlucio Teslina vozila ukljuciti u svoju flotu za novcanu naknadu kako bi izbjegao jos vecu kaznu.

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
14 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
wyks kaže...

Sto? Sto zelis? 530e biljezi 110% povecanja prodaje. Sto zelis reci?

 

Feudalac kaže...
Uzgred2, ja isto mislim da su hibridi benzinci dobro i efikasno rješenje, ponajviše u varijanti serijskog hibrida kako to radi honda jer u tom slučaju se smanjuje kompleksnost i cijena, povećava fleksibilnost dizajna, a dobiva najviše iz svake kapi goriva obzirom da baterija za pune BEVove jednostavno nema dovoljno i još dugo neće biti.

SVI proizvodjaci smanjuju udio dizela, ili ga u potpunosti izbacuju zbog kazni, te popunjavaju rupu sa hibridima.

 

Uzimas podatke iz nistetnog perioda kako bi pokazao sto?

 

"Trend" je da je VW 15 godina varao na dizelu da je platio 40 milijardi kazni i reparacija i da ih je dosta zavrsilo na sudu.

"Trend" je da je zbog toga EU postrila regulaciju emisija Co2.

"Trend" je da je zbog toga FiatChrlysler (8. proizvodjac) odlucio Teslina vozila ukljuciti u svoju flotu za novcanu naknadu kako bi izbjegao jos vecu kaznu.

Za 530e je problem isporučivost. Jednostavno ih baš i ne proizvode, ili su dostupni na boljim tržištima. 530i ćeš čekati 3-6 tjedana, 530e i preko 6 mjeseci na isporuku.
Trend je i da su mnogi ljudi odustali od dizelaša jer se u medije plasiraju priče tipa: "ako kupite dizelaša za 3 godine ga nećete nigdje smjeti voziti". Ima već dosta zona gdje dizelašom ne smiješ ući i naravno da onda mnogi biraju nešto drugo (vjerojatno najčešće hibrid). Popularizacija represijom :-)

15 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Feudalac kaže...
Sve skupa, model 3 se, čini mi se, solidno prodaje i u EU, u Norveškoj i Nizozemskoj je najprodavaniji auto uopće u pojedinim mjesecima, a ove koji to omalovažavaju s pričama o taksi službama i slično bih ignorirao - kaj smo počeli birati kupce? Više nije važno koliko se proda već tko je kupio? Svašta.

 Da li je masovni porast prodaje Dacie Logan i Sandero, te Citroena C3 Elysee bitan podatak za prosjecnog kupca, ukoliko se zna da je samo Cammeo kupio nekoliko stotina Dacia Logan za potrebe taksista, dok je C3 masovni odabir Uber i sl. taksista?

Feudalac kaže...
Znam da me je teško pratiti jer sam korak ispred haha.

Znas sto, muci me ovo sve jer trosim vrijeme na tvoje razbacivanje podataka.

Ovo je tablica prodaje svih automobila unazad 12 godina na tlu EU i EFTA.

 

Znaci bila je recesija 2007-2013. s time da imas varijabilan prijelaz po trzistima jer se primjerice Hrvatsko trziste kasnije pocelo oporavljati.

Eto unazad zadnjih par godina pada nema.

 

Cak sam i ja falio gore, jer ona tablica pokazuje razliku Q1/Q1 a to nije mjerodavan pokazatelj, jer kod automobila nema fiksnih datuma izbacivanja novih automobila da mozes predvidjeti nesto kao kod iPhonea koji izlazi tocno u 9. mjesecu svake godine.

jozef kaže...
Za 530e je problem isporučivost. Jednostavno ih baš i ne proizvode, ili su dostupni na boljim tržištima. 530i ćeš čekati 3-6 tjedana, 530e i preko 6 mjeseci na isporuku.

Trend je i da su mnogi ljudi odustali od dizelaša jer se u medije plasiraju priče tipa: "ako kupite dizelaša za 3 godine ga nećete nigdje smjeti voziti". Ima već dosta zona gdje dizelašom ne smiješ ući i naravno da onda mnogi biraju nešto drugo (vjerojatno najčešće hibrid). Popularizacija represijom :-)

Ovako odokativno, lupajuci bez ikakve veze, rekao bih da je trziste sokirano povlacenjem dizela, jos vise sokirano odredbom od 95gr koja stupa na snagu 2021. 

I da tradicionalni proizvodjaci u biti pokusavaju prodati zadnje zalihe klasicnih modela prije nego kompletno prijedju na efektivinije benzince i hibride (sto je i BMW rekao da je plan nakon 2020.)

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice