Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranje el

poruka: 89
|
čitano: 10.569
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranje el".
6 godina
offline
Re: Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranj
jozef kaže...

VladRi 

posao vještaka je da nešto dokaže, a putanju kojom se neko tijelo (pa čak i pješak ili romobil) kretalo prije kontakta nije teško odrediti na temelju ozljeda i snimaka s mjesta događaja. 
U Njemačkoj, a mislim i Austriji se romobili (i električni bicikli>25kmh) moraju registrirati.


Inače ne vidim smisao tolike regulacije kad se i dalje zakon neće provoditi, odnosno provodit će se na način kako je policiji lakše (napunit proračun). Zakon ne postoji zbog građana. I do sad su bicikliste kažnjavali jer se voze u krivom smjeru jednosmjernom biciklističkom stazom ili jer se voze pločnikom tamo gdje prođe 5 pješaka dnevno, a prelaskom na kolnik bi ugrožavali i sebe i ostale sudionike u prometu. Za to vrijeme ovi ciklodostavljači jure pješačkim zonama pri tome udarajući ljude u prolazu, voze kolnikom u suprotnom smjeru, prolaze kroz crveno i nikome ništa... 

 

nisam nasao nista za registraciju: https://www.bmk.gv.at/en/topics/walkcyc/escooter.html ali ok, recimo da ima smisla.

 

a ovo za vjestaka ponavljam - zakon je takav da je UVIJEK kriva osoba od iza. Jedino ako je čovijek bio pijan se vjerovatno može nešto izvući iz svega toga

 

Evo što se prijatelju desilo - Tip je parkirao NASRED CESTE (dvosmjerna) i prijatelj se zamislio i zabio u njega (jebiga, događa se). Morao je platiti i svoju i njegovu štetu (osiguranje / iz vlastitog džepa). Ovaj koji se parkirao nasred ceste je morao platiti 500kn (jer se to po zakon ne smije raditi)

Meni su DVA PUTA na DVA različita mjesta smrskali vrata od auta i pobijegli, policija NIJE došla jer NISAM VIDIO TKO JE a u protivnom bih morao platiti njigov izlazak !?!?!

 

Pravda i pravo su dva različita pojma

 

Sa ovim dijelom o zakonu se apsolutno slažem.... Samo za punjenje budžeta.. Evo nafta pala za 30% a nama pojeftinili benzu za 1.5% (...ima smisla u nekim glavama)

 

Evo vam i slika da ne mislite da je BS :/

 

NULL!=NULL
6 godina
offline
Re: Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranj
Old Iggy kaže...
VladRi kaže...
Old Iggy kaže...

Nisi po defaultu kriv. Dapače, ako vještak predoči da je romobil izletio na sredinu ceste, ne piše mu se dobro.

Na stranu "ozbiljnost", treba ih bolje regulirati, a ne da teoretski imaš vozilo koje po nogostupu vozi 40 - 60 km/h.

Nisu uzalud ponegdje zabranjeni.

jao pa ne voze 60 nego voze do 32 i to max - bar ovaj segway koji ja imam ne i de brže (a sa novim firmware-om su ga i usporili).

Koliko sam testirao ove ostale (komercijalne) romobile čak su dosta su slabiji - istina ima ih bržih ali vjerovatno ih ima ono 1. nema ih toliko 2. vraćamo se opet na ono - svaka radnja ima svoje posljedice

 

Što se zakona i ostalih stvari - evo, pitao sam kolegu koji nam je odvjetnik i kaže sljedeće:

 

1. Bicikli se smatraju "ugroženom" skupinom u prometu (kao takvi moraju puštati jača vozila)

2. Bicikla mora biti "što bilže" desnoj strani kolnika.

3. Bicikla ne smije voziti sredinom ceste (jer je takva dužnost ugroženih vozila u prometu)

e sad,

1. Dužnost automobila "kao jačeg" je da vodi pažnju svega oko sebe - što to znači - voditi pažnju da ne zgazi nekoga - naprijed, nazad, okolo sebe.

Ako vozač auta zgazi vozača bicikla (od iza, tjekom pretjecanja itd...) vozač auta odgovara za sve posljedice jer nije prilagodio vožnju uvjetima (čak i ako je biciklist vozio po sredini (što zakonski ne smije) i dalje je kriv jer nije zakonom nije definirana blizina desnoj strani te se tretira kao subjektivna stvar)

2. Ako policija vidi da se biciklist vozi po sredini ceste može (morala bi) to sankcionirati.

 

Što se tiče za ovo što si rekao za vještaka samo se nasmijao i rekao dokaži....

 

Ja ne znam... ne vidim što regulacija pametnoga može donjeti (uostalom, kako vidim, vozači romobila u biti samoozljeđuju sebe a ne druge).

 

Ah well... pametniji će odlučiti (samo se bojim da će to biti zabrana na nekoj razini - jer sve što je novo mora se zabraniti da jadni sami sebe ne ozljedimo)

Imaš ih koji idu i preko 60 km/h, a vode se pod isto.

Ne postoji uvijek obaveza vozača da "pazi na slabije".

Ne odgovara vozač uvijek (iz vlastitog iskustva). Uključujući i iskustva s vještacima.

 

Samoozljeđivanje je isto problem (to što si sebe ozlijedio ne znači da nisi kriv i da ne moraš snositi posljedice za to).

VladRi kaže...

Ček šta u EU moraš registrirati romobil?

 

Nisam to jos vidio O_o

Neki su počeli.

damn ovaj qoute postaje dug...

 

pa snosis posljedice - samoozljedio si se, moraš u bolnicu... grob... svaštanešto :)

NULL!=NULL
16 godina
offline
Re: Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranj
VladRi kaže...
Old Iggy kaže...
 

Samoozljeđivanje je isto problem (to što si sebe ozlijedio ne znači da nisi kriv i da ne moraš snositi posljedice za to).

 

pa snosis posljedice - samoozljedio si se, moraš u bolnicu... grob... svaštanešto :)

I kaznu.

16 godina
offline
Re: Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranj
telefon 2 kaže...

Ovi što se zalažu za to da romobili mogu voziti po desnom rubu kolnika, jeste li vidjeli kako rubovi kolnika, u načelu, izgledaju? Ne vozim romobil, ali ovi što voze kažu da je zbog malih kotača izuzetno osjetljiv na neravnine. Ako romobil naleti  na neravninu, vozač izgubi ravotežu i može lako pasti pod kotače automobilu. 

Zato za bicikliste i stoji formulacija "što bliže desnom rubu". u bilo kojem trenutku može odlučiti pomaknuti se prema sredini i ima potpuno pravo na to (biciklisti koji voze u pelotonu znaju dobro kako se vozi - samo prvi gleda cestu, svi iza gledaju onog ispred sebe i prate njegove znakove, te u principu sljede njegovu putanju. Nakon što deset puta u roku dvije minute mijenjaš smjer zbog šahtova, rupa, krhotina stakla i raznog drugog otpada, jednostavno nastaviš voziti više prema sredini i time si čuvaš prostor u odnosu na jača vozila.

 

Svako vozilo možeš koristiti na način da ne ugrožavaš druge, pa tako i bicikl i el. romobil možeš voziti po nogostupu a da uopće nikome nisi prijetnja - čak možeš voziti i brže ako je sve pregledno i nema nikoga gore. Ali za to treba imati mao zdravog razuma, no zakoni se niti ne pišu za one koji imaju zrdav razum, nego za one majstore koji samo sebe doživljavaju i siluju sve oko sebe što mogu (ili su jednostavno ograničeni debili).

 

IMHO, ovo što je MrBlc napisao, o kretanju određenim površinama uz odgovarajuću brzinu, je dobar način. Naravno da će netko i na pješačkom potegnuti 11 umjesto 10 km/h, ali to nije bitno, bitno je da nije 20 (a takvu brzinu policajac može lako prepoznati i reagirati).

Gledam te!
6 godina
offline
Re: Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranj
Old Iggy kaže...
VladRi kaže...
Old Iggy kaže...
 

Samoozljeđivanje je isto problem (to što si sebe ozlijedio ne znači da nisi kriv i da ne moraš snositi posljedice za to).

 

pa snosis posljedice - samoozljedio si se, moraš u bolnicu... grob... svaštanešto :)

I kaznu.

Znaci bolje krepat nego slomiti ruku :)

NULL!=NULL
6 godina
offline
Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranje el

ali ovaj text:

 

Zdravko Aničić, 61-godišnji nezaposleni pomorac iz Splita, mislio je da je lom ključne kosti najgore što mu se dogodilo kada je šestog siječnja ove godine, nešto nakon ponoći, pao s bicikla na Šetalištu kalafata na Zenti, na nizbrdici kod restorana Velo misto.

 

jao

NULL!=NULL
 
2 0 hvala 0
4 godine
protjeran
offline
Re: Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranj
nkdz kaže...

Kvaliteta zraka u Zagrebu je očajna. 

 

 

Službeni podatci te demantiraju:

 

većini mjerenja, zrak je bio I. kategorije kvalitete – čist ili neznatno onečišćen zrak.

 

http://www1.zagreb.hr/kvzraka/pdf/GOD%20izvjesce%202018.pdf

Ako namjeravaš spomenuti smog iz prvog mjeseca kada su imbecilni mediji vrištali o tome, to se događalo i ranijih godina kada nije bilo vjetra preko zime i događati će se kada nema vjetra, slobodno pogledaj podatke sa DHMZ-a za te dane. Da obrazložim, u Zagrebu se nalaze Elektrana-toplana Zagreb (EL-TO), Termoelektrana-toplana Zagreb (TE-TO) i odlagalište otpada Jakuševec/Prudinec, te je uz grijanje samostalnih kućanstava na kruta goriva (automobili zapravo zagađuju zanemarivo) zapravo iznenađujuće da je Zagreb jedan od najčišćih gradova na svijetu. Dakle, kao što sam napisao, u većini mjerenja, zrak je bio I. kategorije kvalitete – čist ili neznatno onečišćen zrak, što potvrđuju mjerenja i izvješća Hrvatske agencije za okoliš i prirodu i Instituta za medicinska istraživanja i medicinu rada u Zagrebu.

 

Dakle, onečišćenje nije vezano isključivo uz industriju i promet, što potvrđuju i povijesni događaji, 1930 Meuse Valley fog, 1939 St. Louis smog, 1948 Donora smog, Great Smog of London, 1966 New York City smog, itd...

12 godina
offline
Re: Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranj
VladRi kaže...

samo jedno pitanje... koliko od vas koji zagovarate regulaciju zapravo vozi romobil? (Čisto me zanima)

 

 

 Ja ne vozim ali za razliku od ostalih nisam licemjeran. Kod nas je u glavnom situacija da bi nepušači zabranili pušačima pušenje i na otvorenom, mršavi bi debelima naplaćivali dvije karte u autobusu, oni koji imaju životinje htjeli bi da te životinje imaju prava ko ljudi, oni koji ih nemaju bi ih zabranili jer smrde, seru i grizu, biciklisti bi zabranili promet motornih vozila u gradovima, oni koji ne voze bicikl bi zabranili biciklr na kolniku i na pločniku (ovisi jel licemjerko više u autu ili pješice)... lako je zaključiti ko vozi a ko ne vozi bilo što.

15 godina
odjavljen
offline
Re: Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranj

Jesu li licemjerni oni koji bi zabranili pušenje općenito ili oni koji bi zabranili pušenje u zatvorenim javnim prostorima? Vožnja vozila koje ide preko 10 km/h na sat po pločniku je ekvivalent zadimljavanju zatvorenog javnog prostora.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
12 godina
offline
Re: Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranj
MrBlc kaže...

Jesu li licemjerni oni koji bi zabranili pušenje općenito ili oni koji bi zabranili pušenje u zatvorenim javnim prostorima? Vožnja vozila koje ide preko 10 km/h na sat po pločniku je ekvivalent zadimljavanju zatvorenog javnog prostora.

 Zadimljavanjem javnog prostora ispaštaju svi koji se u tom prostoru nalaze. Vožnjom romobila po pločniku ne ispašta nitko, osim ako netko baš nekoga udari. Obični romobil, skejt, role... sve su to sredstva koja postižu veću brzinu nego električni romobil ograničen na 25kmh. Da i njih sve preselimo na kolnik? 10kmh o kojima ti govoriš je brzina laganog trčanja. Da i to zabranimo ili preselimo na kolnik?

 

15 godina
odjavljen
offline
Re: Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranj
Ne ispašta nitko ni ako vozim 150 po gradu, osim ako nekoga spucam. Mislim, šta ćemo sad gledati detalje.
Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
6 godina
offline
Re: Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranj
MrBlc kaže...
Ne ispašta nitko ni ako vozim 150 po gradu, osim ako nekoga spucam. Mislim, šta ćemo sad gledati detalje.

 ne pretjeruj :)

 

sto se tice pusenja - ja sam za drugo - Može - Ali sa adekvatnom ventilacijiom! A vlasnike kafića koji je imaju (a gase) kazna x10.

 

Osobno nemam ništa protiv pušenja - evo, jučer sam noni (86god) išao kupiti šteku. Kaže ona "prestala bi ali ča ću onda delat?! :) ali kada dodjem u kafić a ventilacija je ugašena - uff... tim vlasnicima bi dao GDPR-postotak-style kaznu....

 

***ili još bolje - kafiće za nepušače oslobodio nekog poreza koji bi prebacio na kafiće za pušače....

NULL!=NULL
Poruka je uređivana zadnji put sri 11.3.2020 9:35 (VladRi).
12 godina
offline
Re: Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranj
Drago mi je da ne živim u zg od 4-10 mj, jer ti romobilisti samoubojice nisu nornalni. Kao i sve sudionike prometa treba ih regulirati.

Ili tornjaj na cestu + kaciga i noći uz svjetlosnu vestu ili naprdite grad da vam gradi staze, posebne ili kombinirane uz nogostup, jer ovaj kaos od u krugu od 5km od Jelačića uzrokiovan vikanjem i zalijetavanjem u pješake na nogostupu je koma. Više liči na cigansko selo nego na metropolu.

Halo Bing! Kako bratac?
 
1 1 hvala 0
15 godina
offline
Re: Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranj
Dr. Alien kaže...
nkdz kaže...

Kvaliteta zraka u Zagrebu je očajna. 

 

 

Službeni podatci te demantiraju:

 

većini mjerenja, zrak je bio I. kategorije kvalitete – čist ili neznatno onečišćen zrak.

 

http://www1.zagreb.hr/kvzraka/pdf/GOD%20izvjesce%202018.pdf

Ako namjeravaš spomenuti smog iz prvog mjeseca kada su imbecilni mediji vrištali o tome, to se događalo i ranijih godina kada nije bilo vjetra preko zime i događati će se kada nema vjetra, slobodno pogledaj podatke sa DHMZ-a za te dane. Da obrazložim, u Zagrebu se nalaze Elektrana-toplana Zagreb (EL-TO), Termoelektrana-toplana Zagreb (TE-TO) i odlagalište otpada Jakuševec/Prudinec, te je uz grijanje samostalnih kućanstava na kruta goriva (automobili zapravo zagađuju zanemarivo) zapravo iznenađujuće da je Zagreb jedan od najčišćih gradova na svijetu. Dakle, kao što sam napisao, u većini mjerenja, zrak je bio I. kategorije kvalitete – čist ili neznatno onečišćen zrak, što potvrđuju mjerenja i izvješća Hrvatske agencije za okoliš i prirodu i Instituta za medicinska istraživanja i medicinu rada u Zagrebu.

 

Dakle, onečišćenje nije vezano isključivo uz industriju i promet, što potvrđuju i povijesni događaji, 1930 Meuse Valley fog, 1939 St. Louis smog, 1948 Donora smog, Great Smog of London, 1966 New York City smog, itd...

 

Papir svašta trpi. Na papiru piše kako je Zagreb 2012. dobionagradu za mobilnost. (?!?!) 

 

https://www.eltis.org/discover/news/zagreb-wins-2012-european-mobility-week-award-0

 

 

A evo što o infrastrukturi u Zagrebu misle ljudi koji su je iskusili: 

 

– Vaš grad je jako, jako opasan za bicikliste - rekao je umjesto “dobar dan” vidno uznemiren i nastavio: – To se tako lako može promijeniti. Imate prostora, ulice su dovoljno široke, a grad nije prevelik. U samo nekoliko godina mogli biste izgraditi infrastukturu koja bi omogućila nesmetan promet biciklima – u jednom dahu objašnjava gospodin Kabell što bi se dalo napraviti.
https://www.vecernji.hr/zagreb/bivsi-gradonacelnik-kopenhagena-stigao-u-zagreb-pa-se-sokirao-1275041

 

 

A što se kvalitete zraka tiče, svako se jutro i svako popodne vozim po najzakrčenijim ulicama (zeleni val, Martićeva, Heinzelova, Štoosova, Selska, Rakovčeva, Maksimirkska...) pa iz prve ruke mogu reći kakva je kvaliteta zraka i koliko taj smog nadražuje moj gornji i donji dišni sustav. I ne, nemam astmu niti neku drugu bolest dišnog sustava. Popodne je situacija još i gora. Uz te prometnice smješteno je hrpa vrtića i škola i taj isti smog svakodnevno udišu naša djeca. 

 

 

 

 

12 godina
offline
Re: Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranj
MrBlc kaže...
Ne ispašta nitko ni ako vozim 150 po gradu, osim ako nekoga spucam. Mislim, šta ćemo sad gledati detalje.

 Na dobrom si putu. Znači ti bi zabranio promet automobila u gradu zato jer mogu voziti brže od ograničenja? Pa upravo o tome ti i govorim. Ako netko savjesno i po pravilima vozi automobil/romobil onda problema nema. 

Romobili su ograničeni na 25kmh. Dakle manja brzina od mnogih sredstava kojima je dozvoljena vožnja na nogostupu. Zašto bi romobil trebalo zabraniti a npr. role ne? Zato jer su na struju? Koja je razlika kad te pogodi romobil na struju ili obični istom brzinom? Činjenica je da se većina teških ozljeda i smrti vezanih uz električne romobile dogodila upravo na kolniku. Znači ako zakonodavac želi spriječiti tragedije, romobile mora maknuti s kolnika. Po meni su veći problem bicikli na kolniku nego bicikli i romobili na pločniku tj. ne bi dozvolio sudjelovanje ljudi koji nisu položili vozački ispit u cestovnom prometu. U cestovnom prometu postoje pravila koja sudionici moraju znati i biciklist koji ne zna ta pravila puno je veća prijetnja nego onaj na nogostupu. Već sam ovo napisao, radije bi da meni netko slomi nogu na pločniku nego da ja nekoga ubijem na kolniku, bez obzira ko je kriv.

12 godina
offline
Re: Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranj
VladRi kaže...

 

***ili još bolje - kafiće za nepušače oslobodio nekog poreza koji bi prebacio na kafiće za pušače....

 Zar pušači porez ne plaćaju kad kupuju cigarete? Jel te netko tjera u kafić za pušače?

Ja ne idem u kafiće ili klubove u kojima je preglasna muzika jer mi smeta. Možda da i njima dignemo porez? Ili ajmo dignuti porez svima onima koji nisu ja?

8 godina
offline
Re: Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranj
Brk kaže...
Mar, usporedba ti je... Neki dan su frajera nasli kako vozi bicikl sa cca 3promila.. I ne nece on nikog ubiti, al ce pasti idiot meni pod auto a ja cu morati odgovarati kao za covjeka, stupido.

 Bolje nek tebi padne pod auto nego da sjedne u auto sa 3 promila pa pokosi vise ljudi.

 

Ima svega na cesti pijanih u kamionima, autima pa i na biciklima.Nema smisla izdvajat jedne kao najgore.

If Microsoft ever made a product that didn't suck ... it would be a vacuum cleaner.
12 godina
offline
Re: Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranj
nkdz kaže...

 

 

A što se kvalitete zraka tiče, svako se jutro i svako popodne vozim po najzakrčenijim ulicama (zeleni val, Martićeva, Heinzelova, Štoosova, Selska, Rakovčeva, Maksimirkska...) pa iz prve ruke mogu reći kakva je kvaliteta zraka i koliko taj smog nadražuje moj gornji i donji dišni sustav. I ne, nemam astmu niti neku drugu bolest dišnog sustava. Popodne je situacija još i gora. Uz te prometnice smješteno je hrpa vrtića i škola i taj isti smog svakodnevno udišu naša djeca. 

 

 

 

 

 Grad = promet, industrija = smog

Selo = nema prometa, nema industrije = čist zrak.

 

Slobodno biraj.

 

 

15 godina
odjavljen
offline
Re: Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranj
Na pločniku ne bi trebalo biti ništa što ide brže od trčanja. Role možda mogu kratkoročno uhvatiti veću brzinu, ali realno rekreativci takvu brzinu ne mogu održavati dulje. Dulje je mogu održavati isključivo profi vozači na uređenim namjenskim stazama. Na el romobilu stisneš gas i to je to.

Tvoja argumentacija se svodi na to da su romobolisti sigurniji na pločniku nego na cesti, ali isto vrijedi i za bicikle, pa opet ne smiju na pločnik.

Ono gdje si u pravu je to da je infrastruktura za sigurno kretanje bicikala i romobila nedostatna, ali rješenje nije dopustiti kretanje među pješacima, već inzistiranje na izgradnji infrastrukture. Slično kao što u slučaju nedovoljnog broja kafića sa zadovoljavajućom ventilacijom nećeš dopustiti ugrožavanje nepušača, već ćeš zabraniti pušenje tamo gdje uvjeti nisu zadovoljeni, pa će pušači morati zapaliti vani.
Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
16 godina
offline
Re: Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranj
BlueMax kaže...
MrBlc kaže...
Ne ispašta nitko ni ako vozim 150 po gradu, osim ako nekoga spucam. Mislim, šta ćemo sad gledati detalje.

 Na dobrom si putu. Znači ti bi zabranio promet automobila u gradu zato jer mogu voziti brže od ograničenja? Pa upravo o tome ti i govorim. Ako netko savjesno i po pravilima vozi automobil/romobil onda problema nema. 

Romobili su ograničeni na 25kmh. Dakle manja brzina od mnogih sredstava kojima je dozvoljena vožnja na nogostupu. Zašto bi romobil trebalo zabraniti a npr. role ne? Zato jer su na struju? Koja je razlika kad te pogodi romobil na struju ili obični istom brzinom? Činjenica je da se većina teških ozljeda i smrti vezanih uz električne romobile dogodila upravo na kolniku. Znači ako zakonodavac želi spriječiti tragedije, romobile mora maknuti s kolnika. Po meni su veći problem bicikli na kolniku nego bicikli i romobili na pločniku tj. ne bi dozvolio sudjelovanje ljudi koji nisu položili vozački ispit u cestovnom prometu. U cestovnom prometu postoje pravila koja sudionici moraju znati i biciklist koji ne zna ta pravila puno je veća prijetnja nego onaj na nogostupu. Već sam ovo napisao, radije bi da meni netko slomi nogu na pločniku nego da ja nekoga ubijem na kolniku, bez obzira ko je kriv.

Ne, on bi ograničio kretanje pojedinih kategorija vozila i usmjerio ih na površine koje su predviđene za određene brzine.

Niti jednom jedinom rječju nije spomenuta zabrana prometa el. romobila općenito, otkud ti to? Čemu takva nepoštena rasprava, kome to koristi?

 

Biciklist na cesti uopće nije problem (eventualno oni koji voze slalom pri 30 na sat u gužvi, ali njih mogu razumjeti jer poanta bicikla i je da budeš agilniji i ne stojiš u gužvama, a ako nekoga i ugrožavaju, ugrožavaju prvenstveno sami sebe) - ako i nije bicikl, nego se ispred tebe nakelji bakica koja vozi svoj Renault 4 20 na sat, jednako će stvarati nered kao i biciklist koji se kreće istom brzinom (zapravo manje, jer je biciklista lakše zaobići). Biciklisti na cesti problem jedino siledžijama kojima sve smeta na cesti, jer je cesta njihova i svi koji voze sporije od njih su idioti, a svi koji voze brže su manijaci. Ovo s pravilima prometa se slažem i, koliko se sjećam, mi smo ih učili još u osnovnoj školi. Doduše, to je bilo davno, ne znam kako je danas...

Gledam te!
8 godina
offline
Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranje el

Za promet najgora stvar su automobili u kojima se vozi samo jedna osoba. Kak onda nece bit guzve.

Da svaki ima bicikl bilo bi nam bolje

If Microsoft ever made a product that didn't suck ... it would be a vacuum cleaner.
Moj PC  
2 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranj
MrBlc kaže...
Na pločniku ne bi trebalo biti ništa što ide brže od trčanja. Role možda mogu kratkoročno uhvatiti veću brzinu, ali realno rekreativci takvu brzinu ne mogu održavati dulje. Dulje je mogu održavati isključivo profi vozači na uređenim namjenskim stazama. Na el romobilu stisneš gas i to je to.

Tvoja argumentacija se svodi na to da su romobolisti sigurniji na pločniku nego na cesti, ali isto vrijedi i za bicikle, pa opet ne smiju na pločnik.

Ono gdje si u pravu je to da je infrastruktura za sigurno kretanje bicikala i romobila nedostatna, ali rješenje nije dopustiti kretanje među pješacima, već inzistiranje na izgradnji infrastrukture. Slično kao što u slučaju nedovoljnog broja kafića sa zadovoljavajućom ventilacijom nećeš dopustiti ugrožavanje nepušača, već ćeš zabraniti pušenje tamo gdje uvjeti nisu zadovoljeni, pa će pušači morati zapaliti vani.

 Zar ti treba dugo održavanje brzine kako bi nekoga zgazio? 25kmh je trenutno ograničenje za el. romobile. Ja nemam ništa protiv da to bude 20 ili 15kmh. Ali imam protiv toga da se tretraju ko bicikli pa da gdje nema biciklističkih staza moraju na kolnik. Naravno da bi idealno bilo izgraditi staze ali do toga u mnogim gradovima neće doći još dugo a ostalima nikad. Zato gledam situaciju kakva je danas i mogućnosti:

 

1. apsolutno ih zabraniti - najdjelotvornije rješenje ali povlači puno pitanja, npr. zašto neke mnogo opaasnije stvari nisu zabranjene, zašto se dozvoljavaju automobili koji idu 250kmh u državi u kojoj je maksimalna brzina 130kmh... 

2. tamo gdje nema biciklističkih staza preseliti ih na kolnik - recept za katastrofu, i ovako smo zemlja s najvišim postotkom teških prometnih nesreća u EU a s obzirom na (ne) postojeću biciklističku infrastrukturu bili bi još puno gori.

3. ostaviti ih u kategoriji "pomoćno pješačko sredstvo" i eventualno ih dodatno usporiti.

 

Stvar je u tome da na 100 ljudi koji normalno i oprezno voze romobil dođe par budala koje s njim divljaju i premještanje svih na cestu će rezultirati nesrećama tih normalnih, dok će budale i dalje divljati po pješačkim zonama kao i do sad.

6 godina
offline
Re: Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranj
BlueMax kaže...
VladRi kaže...

 

***ili još bolje - kafiće za nepušače oslobodio nekog poreza koji bi prebacio na kafiće za pušače....

 Zar pušači porez ne plaćaju kad kupuju cigarete? Jel te netko tjera u kafić za pušače?

Ja ne idem u kafiće ili klubove u kojima je preglasna muzika jer mi smeta. Možda da i njima dignemo porez? Ili ajmo dignuti porez svima onima koji nisu ja?

 

actually i ja pusim pa nije da govorim o onima koji nisu "ja" (tj da budem iskren nisam zapalio od nove godine ali to se moze promijeniti sa svakom +1 bocom pive)

Mene smeta to sto se ventilacija ne pali (tj redovito gasi) pa i meni kao pusacu smeta dim (od kasljanja do suzenja ociju)...

 

Ali evo... da parafraziram - smanjiti neke poreze kaficima za nepusace kao vid motivacije...

NULL!=NULL
15 godina
odjavljen
offline
Re: Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranj
BlueMax kaže...

 Zar ti treba dugo održavanje brzine kako bi nekoga zgazio?

Ne treba, kao što ti ne treba ni neka brzina uopće, ali značajno diže šansu iz dva razloga - em je vjerojatnost nesreće produkt vremena, em se opustiš, navikneš na tu brzinu, pa ne reagiraš proaktivno kad dođeš do dijela gdje ti odnekud može pješak izletiti. 

 

BlueMax kaže...

Ali imam protiv toga da se tretraju ko bicikli pa da gdje nema biciklističkih staza moraju na kolnik.

Po čemu su to bicikli specijalni da ti to ne predstavlja problem za bicikle?

 

BlueMax kaže...

Naravno da bi idealno bilo izgraditi staze ali do toga u mnogim gradovima neće doći još dugo a ostalima nikad.

Jer je lakše kršiti zakon nego prosvjedovati protiv lokalne uprave.

 

BlueMax kaže...

Zato gledam situaciju kakva je danas i mogućnosti:

 

1. apsolutno ih zabraniti - najdjelotvornije rješenje ali povlači puno pitanja, npr. zašto neke mnogo opaasnije stvari nisu zabranjene, zašto se dozvoljavaju automobili koji idu 250kmh u državi u kojoj je maksimalna brzina 130kmh... 

2. tamo gdje nema biciklističkih staza preseliti ih na kolnik - recept za katastrofu, i ovako smo zemlja s najvišim postotkom teških prometnih nesreća u EU a s obzirom na (ne) postojeću biciklističku infrastrukturu bili bi još puno gori.

3. ostaviti ih u kategoriji "pomoćno pješačko sredstvo" i eventualno ih dodatno usporiti.

I nakon pola stranice prepiske, napišeš ono što sam ja već napisao, eventualno možemo pričati koliko ih dodatno usporiti, da li je to 10, 15 ili 20 km/h.

 

25 km/h je kategorija za sebe definirana EU regulativom i po njoj ne smije na nogostup.

20 km/h u odnosu na 25 ne radi neku razliku.

 

15 km/h je problematično na pojedinim dijelovima nogostupa gdje postoje haustori i slično. Tamo gdje se može sigurno voziti 15 ili 20 km/h se uredno može proglasiti pješačko-biciklističko koja nije idealno rješenje (biciklisti, romobilisti i ostali moraju sporije voziti, a pješaci moraju biti oprezniji), ali je bolje od nikakve infrastrukture. To sam također napisao u linkanom postu.

 

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
9 godina
neaktivan
offline
Re: Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranj
nkdz kaže...
Dr. Alien kaže...
nkdz kaže...

 

 

 

 

A što se kvalitete zraka tiče, svako se jutro i svako popodne vozim po najzakrčenijim ulicama (zeleni val, Martićeva, Heinzelova, Štoosova, Selska, Rakovčeva, Maksimirkska...) pa iz prve ruke mogu reći kakva je kvaliteta zraka i koliko taj smog nadražuje moj gornji i donji dišni sustav. I ne, nemam astmu niti neku drugu bolest dišnog sustava. Popodne je situacija još i gora. Uz te prometnice smješteno je hrpa vrtića i škola i taj isti smog svakodnevno udišu naša djeca. 

 

 

 

 

 Pa nemoj. Uzmi bicikl da ja ne udisem. :)

4 godine
protjeran
offline
Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranje el

Netko briše postove?

 
0 1 hvala 0
15 godina
offline
Re: Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranj
Kolacic kaže...
nkdz kaže...
Dr. Alien kaže...
nkdz kaže...

 

 

 

 

A što se kvalitete zraka tiče, svako se jutro i svako popodne vozim po najzakrčenijim ulicama (zeleni val, Martićeva, Heinzelova, Štoosova, Selska, Rakovčeva, Maksimirkska...) pa iz prve ruke mogu reći kakva je kvaliteta zraka i koliko taj smog nadražuje moj gornji i donji dišni sustav. I ne, nemam astmu niti neku drugu bolest dišnog sustava. Popodne je situacija još i gora. Uz te prometnice smješteno je hrpa vrtića i škola i taj isti smog svakodnevno udišu naša djeca. 

 

 

 

 

 Pa nemoj. Uzmi bicikl da ja ne udisem. :)

 Pa i vozim se isključivo biciklom, 11-12 km u jednom smjeru. 

9 godina
neaktivan
offline
Re: Vlada RH odbila prijedlog oporbe za reguliranj
Sori odmah sam pretpostaviti na Auto.
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice