Rootom se ne gubi garancija u EU!

poruka: 90
|
čitano: 44.585
|
moderatori: XXX-Man, Lazarus Long, vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
16 godina
offline
Re: Rootom se ne gubi garancija u EU!
zerocool12 kaže...
schwartz_peter kaže...

Slobodno pitaj i komentiraj po tebi sporan dio :)

 

Garancija je nešto što proizvođač proizvoljno daje i nijedan zakon i direktiva je ne mogu urediti (doduše postoje iznimke u manjem broju slučajeva, ali u uvjete garancije nitko ne dira). Ali što se tiče odgovornosti prodavatelja, to je sasvim drugačija priča.

 

Inače, slobodno možeš što se tiče (ne)implementacije navedene direktive kontaktirati i Ministarstvo gospodarstva kao nadležno ministarstvo za zaštitu potrošača.

Postoji zakon o zaštiti potrošaća koji uređuje garancije.

Jamstvo i nedostatak su definirani kroz ZOO, ne ZZP i nemaju veze jedno s drugim. 

Proizvođači mobitela nisu u pravilu iz RH/EU i nisu pravni subjekti već to rade kroz distribucije/predstavništva. 

ovdje je pobrkano puno toga...

 

15 godina
neaktivan
offline
Rootom se ne gubi garancija u EU!

Jel ima itko iskustva sa garancijom u vipu ako je uređaj rootan? Ja bih rootao svoj mob,al nov je bojim se da ako mi neš krepa onda sam nahebo.

--------------------------------------------------------------------------------------------
 
0 0 hvala 0
9 godina
neaktivan
offline
Rootom se ne gubi garancija u EU!

U redu, složili smo se oko ZOO-a.

 

A sada, kakve veze ima što Samsung nije iz Hrvatske? Kaj onda ne vrijede ove odredbe u Njemačkoj? :)

 

Ali opet nije bitno, jer Direktiva, tj. ZOO govori o odgovornosti prodavatelja, a ne o jamstvu. 

 

A sada Iggy pls, navedi barem jednu krivo napisanu stvar. Jednu.

 

Jer ipak smo svi ovdje da bi diskutirali i davali informacije ljudima.

Tarifa je kao žena tvog života. Nije bitno je li savršena, već je li savršena za tebe.
Poruka je uređivana zadnji put sub 27.9.2014 21:41 (schwartz_peter).
 
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Rootom se ne gubi garancija u EU!
schwartz_peter kaže...

U redu, složili smo se oko ZOO-a.

 

A sada, kakve veze ima što Samsung nije iz Hrvatske? Kaj onda ne vrijede ove odredbe u Njemačkoj? :)

 

Ali opet nije bitno, jer Direktiva, tj. ZOO govori o odgovornosti prodavatelja, a ne o jamstvu. 

 

A sada Iggy pls, navedi barem jednu krivo napisanu stvar. Jednu.

 

Jer ipak smo svi ovdje da bi diskutirali i davali informacije ljudima.

Prevo, nedostatak nije neispravnost. Navlačenje s "nakon godinu i pol dana ako imaš jamstvo samo godinu" služi čemu?

Kakve veze root ima s nedostatkom i neispravnošću? Kakva to "odgovornost prodavatelja" vrijedi?

Kao što već rekoh, proizvođač nije pravna osoba i ne možeš ništa napraviti "na proizvođačev račun".

 

Iskrenu, u cijelom članku ne vidim jednu jedinu stvar vezano uz root i slične postupke. Članak je samo zbunjujuć i nekom tko ne zna ništa o tome ne daje ništa ni upotrebljivo ni pametno.

 

9 godina
neaktivan
offline
Rootom se ne gubi garancija u EU!

Hvala Iggy na pojašnjenju koji su sporni dijelovi {#}

 

Prvo, točnije bi bilo reći da neispravnost ne mora biti nedostatak. Ako uređaju krepa zaslon nakon godinu dana korištenja sam od sebe, to je nesipravnost kao posljedica nedostatka, ali ako krepa jer smo ga držali na 70 celzijusa, to je samo neispravan uređaj bez nedostatka (jer smo mi uzrokovali neispravnost). Zakon i koristi izraz nedostatak, a ne neispravnost (ili kvar koju često koristimo) jer ovo drugo možemo sami skriviti, a ako nešto ima nedostatke, prodavatelj odgovara {#}

 

Drugo, ne možemo reći da je nešto navlačenje ako je to naše pravo. Ako je naše pravo tražiti da nam operater smanji mjesečnu naknadu za pola jer nismo imali internet, telefon i TV dva tjedna, onda to nije navlačenje nego zahtijevanje nečega na što imamo pravo. Upravo je i poanta članka da se osvijesti ljude na što imaju pravo.

 

Treće, root ima veze s time što kupci misle da bi im prodavatelj mogao reći da nije dužan popraviti uređaj ako je isti rootan (što je uostalom i naslov ove teme i tema cijele rasprave). Baš se objašnjava da rootom uređaja se može izgubiti jamstvo, ali prodavatelj (dućan gdje smo kupili mobitel, operater ako je uzet mobitel uz pretplatu i slično) i dalje mora odgovarati ako root nije skrivio kvar.

 

Četvrto, pitaš kakva je to odgovornost prodavatelja? Riječ je o tome da mi možemo teoretski na ormar ne dobiti nikakvu garanciju od Ikee, ali Ikea odgovara ako taj ormar pokaže određene nedostatke u razdoblju od dvije godine. Isto je s mobitelima. Mi na njih doduše dobijemo jamstvo, ali ako ga iz nekog razloga izgubimo (jer smo rootali uređaj) prodavatelj i dalje odgovara za nedostatke. Nisam ja rekao već ZOO.

 

I na kraju peto i šesto. Ne razumijem kakve veze ima pravna osobnost proizvođača s bilo čime? Da li je Samsung Hrvatska d.o.o., da li je predstavništvo i kako ih regulira ZTD nema zaista nikakve veze. Ni u jednom trenu. Ni u Europskoj Uniji.

Ja ni ne trebam ništa raditi i nikakva posla imati s proizvođačem. Upravo se objašnjava da kupci imaju posla i stupaju u odnose isključivo s prodavateljem (dućan, operater...). Mislim, to je zaista rečeno nekoliko puta :/ Isto je i kada imamo garanciju - obraćamo se samo prodavatelju makar je garanciju dao proizvođač.

Što se tiče jasnoće članka, materija nije jednostavna tako da prihvaćam sve kritike na račun toga {#}

 

A za kraj bih ja postavio jedno pitanje da vidim jesmo li donekle na istom tragu: gubi li se garancija rootom u Europskoj Uniji?

Tarifa je kao žena tvog života. Nije bitno je li savršena, već je li savršena za tebe.
Poruka je uređivana zadnji put ned 28.9.2014 20:19 (schwartz_peter).
 
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Rootom se ne gubi garancija u EU!
schwartz_peter kaže...

Hvala Iggy na pojašnjenju koji su sporni dijelovi {#}

 

Prvo, točnije bi bilo reći da neispravnost ne mora biti nedostatak. Ako uređaju krepa zaslon nakon godinu dana korištenja sam od sebe, to je nesipravnost kao posljedica nedostatka, ali ako krepa jer smo ga držali na 70 celzijusa, to je samo neispravan uređaj bez nedostatka (jer smo mi uzrokovali neispravnost). Zakon i koristi izraz nedostatak, a ne neispravnost (ili kvar koju često koristimo) jer ovo drugo možemo sami skriviti, a ako nešto ima nedostatke, prodavatelj odgovara {#}

 

Drugo, ne možemo reći da je nešto navlačenje ako je to naše pravo. Ako je naše pravo tražiti da nam operater smanji mjesečnu naknadu za pola jer nismo imali internet, telefon i TV dva tjedna, onda to nije navlačenje nego zahtijevanje nečega na što imamo pravo. Upravo je i poanta članka da se osvijesti ljude na što imaju pravo.

 

Treće, root ima veze s time što kupci misle da bi im prodavatelj mogao reći da nije dužan popraviti uređaj ako je isti rootan (što je uostalom i naslov ove teme i tema cijele rasprave). Baš se objašnjava da rootom uređaja se može izgubiti jamstvo, ali prodavatelj (dućan gdje smo kupili mobitel, operater ako je uzet mobitel uz pretplatu i slično) i dalje mora odgovarati ako root nije skrivio kvar.

 

Četvrto, pitaš kakva je to odgovornost prodavatelja? Riječ je o tome da mi možemo teoretski na ormar ne dobiti nikakvu garanciju od Ikee, ali Ikea odgovara ako taj ormar pokaže određene nedostatke u razdoblju od dvije godine. Isto je s mobitelima. Mi na njih doduše dobijemo jamstvo, ali ako ga iz nekog razloga izgubimo (jer smo rootali uređaj) prodavatelj i dalje odgovara za nedostatke. Nisam ja rekao već ZOO.

 

I na kraju peto i šesto. Ne razumijem kakve veze ima pravna osobnost proizvođača s bilo čime? Da li je Samsung Hrvatska d.o.o., da li je predstavništvo i kako ih regulira ZTD nema zaista nikakve veze. Ni u jednom trenu. Ni u Europskoj Uniji.

Ja ni ne trebam ništa raditi i nikakva posla imati s proizvođačem. Upravo se objašnjava da kupci imaju posla i stupaju u odnose isključivo s prodavateljem (dućan, operater...). Mislim, to je zaista rečeno nekoliko puta :/ Isto je i kada imamo garanciju - obraćamo se samo prodavatelju makar je garanciju dao proizvođač.

Što se tiče jasnoće članka, materija nije jednostavna tako da prihvaćam sve kritike na račun toga {#}

 

A za kraj bih ja postavio jedno pitanje da vidim jesmo li donekle na istom tragu: gubi li se garancija rootom u Europskoj Uniji?

Ajmo razdvojiti par stvari za početak.

Nedostatak i neispravnost nemaju nikakve veze, uređaj s nedostatkom može biti ispravan kao što i uređaj s neispravnošću ne znači da ima i nedostatak. Zakon je jasno to razdvojio i definirao iz jasnih razloga.

Gdje je tu root i slične procedure? Problem je što to nikako ne spada u nedostatak (jer iskače iz definiranih smjernica proizvođača) već se eventualno problemi mogu javiti kod neispravnosti nastale drugim uzrokom, a servis ne prihvaća rootan uređaj. Tu stvari moraju onda ići prema inspekciji i vještacima, problematično.

Tko nosi odgovornost i snosi troškove? Za kupnju u RH isključivo nositelj jamstva, što može biti proizvođač preko svog ureda ovdje (npr. Samsung ako tako ima dogovoreno sa distribucijom), distributer (npr. za Apple, mislim da Apple nema ured u RH) ili uvoznik (ako uvozi na svoju ruku). Stvar se još dodatno komplicira za kupnju u EU.

Ti ni na jedan način ne možeš pokrenuti postupak protiv proizvođača bez ureda u RH. Zato i zakon definira prodavatelja kao ključnu osobu u procesu (i primarno snosi odgovornost prema kupcu u svim postupcima). Zašto se u tekstu spominje stalno proizvođač nije mi jasno, kao ni zašto se spominje ta direktiva (kad se ni ne odnosi na root i slične postupke).

 

9 godina
neaktivan
offline
Re: Rootom se ne gubi garancija u EU!
Old Iggy kaže...

Tko nosi odgovornost i snosi troškove? Za kupnju u RH isključivo nositelj jamstva, što može biti proizvođač preko svog ureda ovdje (npr. Samsung ako tako ima dogovoreno sa distribucijom), distributer (npr. za Apple, mislim da Apple nema ured u RH) ili uvoznik (ako uvozi na svoju ruku). Stvar se još dodatno komplicira za kupnju u EU.

Ti ni na jedan način ne možeš pokrenuti postupak protiv proizvođača bez ureda u RH. Zato i zakon definira prodavatelja kao ključnu osobu u procesu (i primarno snosi odgovornost prema kupcu u svim postupcima). Zašto se u tekstu spominje stalno proizvođač nije mi jasno...

Ni na jednom mjestu nitko nikada nije uputio ikoga na proizvođača. Ok? Upućuje se jedino na prodavatelja, samo je razlika u tome temeljem čega je netko upućen na prodavatelja - da li temeljem garancije ili OPMN. Evo, ajmo s time barem završiti. Jedino kada se spominje proizvođač je u smislu da je on davatelj garancije, ali to je sve. Ponavljam - na proizvođača se ne upućuje.

Old Iggy kaže...

...zašto se spominje ta direktiva (kad se ni ne odnosi na root i slične postupke).

Ako dopustiš, jedini si koji u prethodne tri stranice ove teme imaš problema s time da li se navedena Direktiva odnosi na rootane uređaje ili ne? Budući da je svima do sada to bilo jasno, predlažem da nam svima objasniš nakon što si pojedinačno i kumulativno ocijenio njene odredbe, kako to da ona nema nikakve veze? Ako ti nije jasno (što drugima je), predlažem da pročitaš još jednom početak članka.

Old Iggy kaže...

Ajmo razdvojiti par stvari za početak.

Nedostatak i neispravnost nemaju nikakve veze, uređaj s nedostatkom može biti ispravan kao što i uređaj s neispravnošću ne znači da ima i nedostatak. Zakon je jasno to razdvojio i definirao iz jasnih razloga.

Gdje je tu root i slične procedure? Problem je što to nikako ne spada u nedostatak (jer iskače iz definiranih smjernica proizvođača) već se eventualno problemi mogu javiti kod neispravnosti nastale drugim uzrokom, a servis ne prihvaća rootan uređaj. Tu stvari moraju onda ići prema inspekciji i vještacima, problematično.

Nadam se da ćemo nakon ovog posta doći do kraja i da ću dobiti barem jedan lajk za kraj :D

 

Znaš li koja je glavna razlika nedostatka i neispravnosti koja se uči na trećoj godini prava (drugoj u Splitu)? Način ostvarivanja istog. Jednom dolaziš sa zahtjevom koji se temelji na zakonu, a drugi put sa zahtjevom koji se temelji na pisanoj garanciji. Ovo ostalo je zaista vjeruj mi manje bitno. Ali u HR je toliko priučenih pravnika da svi izvode neke svoje definicije.

 

Ali ono glavno je da je u pravilu neispravnost posljedica nedostatka. A slučajevi kada je uređaj neispravan a to ne spada pod nedostatak, je jedino kada je u pitanju sitna neispravnost ili kada smo mi krivi za neispravnost.

 

Pazi ovo! Čak je u pravilu nedostatak i širi od neispravnosti! Znaš zašto? Evo ti školski primjer. Kupiš M8 na kojemu ako želiš otključati display, moraš prvo stisnuti tipku power. I zamisli da ta tipka ode. Proizvođač u garanciji može reći da ta tipka ionako treba otići tako da uopće ne jamči za nju. Kužiš? Garancije, odnosno što je po njima ispravno je uvijek uvjetovano voljom proizvođača.

Nedostatak je pak zakonski definiran. Ako ti ode ta tipka, prodavatelj ju je dužan nadomjestiti jer se ne možeš koristiti navedenim proizvodom bez nje.

 

Tako da ako ti ode display, matična, grafička, procesor... a nisi skrivio njihovu preuranjenu mirovinu, to će značiti da je proizvod neispravan, ali i da je imao skriveni nedostatak jer su ovi dijelovi bili slabije kvalitete. I to je to. 

Tarifa je kao žena tvog života. Nije bitno je li savršena, već je li savršena za tebe.
Poruka je uređivana zadnji put pon 29.9.2014 14:52 (schwartz_peter).
16 godina
offline
Re: Rootom se ne gubi garancija u EU!
schwartz_peter kaže...

1. Ni na jednom mjestu nitko nikada nije uputio ikoga na proizvođača. Ok? Upućuje se jedino na prodavatelja, samo je razlika u tome temeljem čega je netko upućen na prodavatelja - da li temeljem garancije ili OPMN. Evo, ajmo s time barem završiti. Jedino kada se spominje proizvođač je u smislu da je on davatelj garancije, ali to je sve. Ponavljam - na proizvođača se ne upućuje.

 

2. Ako dopustiš, jedini si koji u prethodne tri stranice ove teme imaš problema s time da li se navedena Direktiva odnosi na rootane uređaje ili ne? Budući da je svima do sada to bilo jasno, predlažem da nam svima objasniš nakon što si pojedinačno i kumulativno ocijenio njene odredbe, kako to da ona nema nikakve veze? Ako ti nije jasno (što drugima je), predlažem da pročitaš još jednom početak članka.

 

3. Nadam se da ćemo nakon ovog posta doći do kraja i da ću dobiti barem jedan lajk za kraj :D

 

Znaš li koja je glavna razlika nedostatka i neispravnosti koja se uči na trećoj godini prava (drugoj u Splitu)? Način ostvarivanja istog. Jednom dolaziš sa zahtjevom koji se temelji na zakonu, a drugi put sa zahtjevom koji se temelji na pisanoj garanciji. Ovo ostalo je zaista vjeruj mi manje bitno. Ali u HR je toliko priučenih pravnika da svi izvode neke svoje definicije.

 

4. Ali ono glavno je da je u pravilu neispravnost posljedica nedostatka.

1. Citiram članak: "Jamstvom (odnosno garancijom) odgovornost za proizvod pada na proizvođača" - ???

 

2. Što u direktivi ima veze s rootanjem?

 

3. Totalna glupost, strašno da netko može uopće ovako nekog nešto učiti. Bilo bi bolje da se obrati dopisom i dobit će sve pismeno, doma.{#}

 

4. ????? Apsolutna katastrofa. Apsolutna. {#}

9 godina
neaktivan
offline
Re: Rootom se ne gubi garancija u EU!
Old Iggy kaže...

1. Citiram članak: "Jamstvom (odnosno garancijom) odgovornost za proizvod pada na proizvođača" - ???

 

2. Što u direktivi ima veze s rootanjem?

 

3. Totalna glupost, strašno da netko može uopće ovako nekog nešto učiti. Bilo bi bolje da se obrati dopisom i dobit će sve pismeno, doma.{#}

 

4. ????? Apsolutna katastrofa. Apsolutna. {#}

1. Pa da. Ali se obraćamo prodavatelju.

 

2. Prelistaj malo ovu temu bolje od navedenog članka. A nakon toga priznaj: otvorio si direktivu i stisnuo "ctrl+f" i upisao "root". I dobio 0 rezultata :D

 

ad 3 i 4. Oprosti molim te lijepo, ali od koga to točno? Evo, zanima me taj pravni veleum koji je obrazovaniji i informiraniji od ljudi koji su radili na zakonu. A sada, ako smo već izdvojili toliko tvog vremena na ovoj temi, bi li nam mogao još malo udovoljiti i objasniti ovdje moju i tuđu zabludu.

Pisanim putem naravno, a očekujem da će biti i pismeno.

 

Dragi Iggy, spustimo loptu. Ne znam smeta li ti što imam 4 posta na ovom forumu pa sam po defaultu odmah njub, ili činjenica da si već stotinama ljudi rekao da ta Direktiva nije implementirana kod nas pa ti je sad malo bad što si u krivu. Priznajem i ja sam to rekao zaista hrpi ljudi i onda sam krenuo istraživati. Misliš da sam se jedno jutro probudio i zaderao se "eureka!".

Ja ti zaista ništa ne zamjeram, ali ovo ne vodi nikamo.

Tarifa je kao žena tvog života. Nije bitno je li savršena, već je li savršena za tebe.
Poruka je uređivana zadnji put pon 29.9.2014 15:55 (schwartz_peter).
16 godina
offline
Re: Rootom se ne gubi garancija u EU!
schwartz_peter kaže...
Old Iggy kaže...

1. Citiram članak: "Jamstvom (odnosno garancijom) odgovornost za proizvod pada na proizvođača" - ???

 

2. Što u direktivi ima veze s rootanjem?

 

3. Totalna glupost, strašno da netko može uopće ovako nekog nešto učiti. Bilo bi bolje da se obrati dopisom i dobit će sve pismeno, doma.{#}

 

4. ????? Apsolutna katastrofa. Apsolutna. {#}

1. Pa da. Ali se obraćamo prodavatelju.

 

2. Prelistaj malo ovu temu bolje od navedenog članka. A nakon toga priznaj: otvorio si direktivu i stisnuo "ctrl+f" i upisao "root". I dobio 0 rezultata :D

 

ad 3 i 4. Oprosti molim te lijepo, ali od koga to točno? Evo, zanima me taj pravni veleum koji je obrazovaniji i informiraniji od ljudi koji su radili na zakonu. A sada, ako smo već izdvojili toliko tvog vremena na ovoj temi, bi li nam mogao još malo udovoljiti i objasniti ovdje moju i tuđu zabludu.

Pisanim putem naravno, a očekujem da će biti i pismeno.

 

Dragi Iggy, spustimo loptu. Ne znam smeta li ti što imam 4 posta na ovom forumu pa sam po defaultu odmah njub, ili činjenica da si već stotinama ljudi rekao da ta Direktiva nije implementirana kod nas pa ti je sad malo bad što si u krivu. Priznajem i ja sam to rekao zaista hrpi ljudi i onda sam krenuo istraživati. Misliš da sam se jedno jutro probudio i zaderao se "eureka!".

Ja ti zaista ništa ne zamjeram, ali ovo ne vodi nikamo.

1. Prodavatelju se zakonski obraćaš uvijek. Druga stvar je ukoliko je proizvođač ujedno i pravni subjekt ovdje pa će ujedno i on moći reagirati, no to je rjeđi slučaj.

 

2. Direktivu sam otvorio jako davno. "Srećom" imam takvih iskustava iz prve ruke i raznih postupaka bivšeg DI u tom smjeru protiv firmi u kojima sam bio radi korisnika koji brkaju nedostatak i naispravnost i slično.

 

3. - 4. Ti ljudi nisu radili ni na zakonu ni u sudskoj praksi. Reći kako je razlika između nedostaka i neispravnosti u "Jednom dolaziš sa zahtjevom koji se temelji na zakonu, a drugi put sa zahtjevom koji se temelji na pisanoj garanciji" (?!?) pokazuje osnovno nepoznavanje oba pojma. A zakon je tako jasan.

 

Inače, tek sad vidim da imaš četiri posta i to mi je bitno koliko i utjecaj vlage na uzgoj krastavaca u Gvatemali, a razlog zašto sam otvorio temu je bio pokušaj informiranja - je li netko pokazao stvarni način rješavanja problema.

9 godina
neaktivan
offline
Re: Rootom se ne gubi garancija u EU!

1. bitno da smo se složili :)

2. Ok, onda mi nije jasno kako ne vidiš utjecaj te Direktive i koje sve odnose uređuje. Upravo zbog toga se i krenulo u nekim europskim zemljama više ne uvjetovati valjanost garancije rootom uređaja.

3. Ok, jel možeš onda meni pojasniti razliku i intenciju zakonodavca? (btw, još jednom napominjem da ono nije jedina razlika ako slučajno nisam bio jasan)

Tarifa je kao žena tvog života. Nije bitno je li savršena, već je li savršena za tebe.
16 godina
offline
Re: Rootom se ne gubi garancija u EU!
schwartz_peter kaže...

1. bitno da smo se složili :)

2. Ok, onda mi nije jasno kako ne vidiš utjecaj te Direktive i koje sve odnose uređuje. Upravo zbog toga se i krenulo u nekim europskim zemljama više ne uvjetovati valjanost garancije rootom uređaja.

3. Ok, jel možeš onda meni pojasniti razliku i intenciju zakonodavca? (btw, još jednom napominjem da ono nije jedina razlika ako slučajno nisam bio jasan)

2. Utjecaj te direktive (ne znam jesi li ju ikad pročitao, nije posebno duga i komplicirana) vezano za rootanje mi je potpuno nejasan - tj. nejasno mi je što je pisac članka htio reći i gdje vidi ikakvu poveznicu.

3. Zakonodavac jasno kaže što je nedostatak (eksplicitno navodi i što je nedostatak i kolika je razlika između postupaka nedostatak - jamstvo). Neispravnost je vezana isključivo uz jamstvo, ne možeš provući npr. kvar u drugoj godini vijeka uređaja kao nedostatak iako je po pitanju nedostatka još uvijek u roku, a po pitanju jamstva ne.

9 godina
neaktivan
offline
Re: Rootom se ne gubi garancija u EU!

2. Poanta je da Direktiva kaže da prodavatelj neće odgovarati samo ako je riječ o rabljenoj stvari ili o stvari koja ne može izdržati dvije godine. Prema tome, upotreba na način da si dodijelimo administratorske ovlasti i koristimo uređaj, nije nešto zbog čega prodavatelj neće odgovarati. 

Btw, pretpostavljam da je tvoj odgovor onda na moje pitanje da li root ukida garanciju u Europskoj Uniji potvrdan?

 

3. U prvoj rečenici se slažemo 99% pa zanemarimo to sada.

 

Što se tiče druge rečenice, nisam je baš shvatio najbolje. Još uvijek nisi baš naveo koje bi to greške spadale u neispravnost, a koje u nedostatak? Odnosno koje greške spadaju u neispravnost, a ne spadaju pod nedostatak? Ili ajmo ovako, koji su to slučajevi kada bi prodavatelj priznao garanciju, a ne bi priznao nedostatak?

Tarifa je kao žena tvog života. Nije bitno je li savršena, već je li savršena za tebe.
16 godina
offline
Re: Rootom se ne gubi garancija u EU!
schwartz_peter kaže...

2. Poanta je da Direktiva kaže da prodavatelj neće odgovarati samo ako je riječ o rabljenoj stvari ili o stvari koja ne može izdržati dvije godine. Prema tome, upotreba na način da si dodijelimo administratorske ovlasti i koristimo uređaj, nije nešto zbog čega prodavatelj neće odgovarati. 

Btw, pretpostavljam da je tvoj odgovor onda na moje pitanje da li root ukida garanciju u Europskoj Uniji potvrdan?

 

3. U prvoj rečenici se slažemo 99% pa zanemarimo to sada.

 

Što se tiče druge rečenice, nisam je baš shvatio najbolje. Još uvijek nisi baš naveo koje bi to greške spadale u neispravnost, a koje u nedostatak? Odnosno koje greške spadaju u neispravnost, a ne spadaju pod nedostatak? Ili ajmo ovako, koji su to slučajevi kada bi prodavatelj priznao garanciju, a ne bi priznao nedostatak?

2. Poanta je da direktiva mora biti uvedena u zakone RH, za početak (što i je). Takvo što (za rootanje, admin ovlasti i slično) ne vidim ni u našim zakonima ni u toj direktivi. S druge strane, root nije isto što i admin ovlasti, koje korisnik ima već se mijenja uređaj u samoj osnovi (jer je on sklop HW i SW).

 

Nedostatak je objašnjen detaljno u ZOO (čl. 401). Svaki kvar ne spada u nedostatak već u neispravnost. A jasno su navedene i razlike u postupcima, rokovima i slično.

Isto tako, da te preduhitrim, to što je oprema u kvaru ne znači da ima i nedostatak. {#}

Inače, bilo bi mi jako dobro kad bi netko našao definitivan odgovor na ovo pitanje jer mi je dosta bitno s poslovne strane.

9 godina
neaktivan
offline
Re: Rootom se ne gubi garancija u EU!
Old Iggy kaže...

2. Poanta je da direktiva mora biti uvedena u zakone RH, za početak (što i je). Takvo što (za rootanje, admin ovlasti i slično) ne vidim ni u našim zakonima ni u toj direktivi. S druge strane, root nije isto što i admin ovlasti, koje korisnik ima već se mijenja uređaj u samoj osnovi (jer je on sklop HW i SW).

Drago mi je čuti da priznaš da je Direktiva implementirana kod nas jer se to ne spominje ni na jednom mjestu u HR osim u navedenom članku.

Kažeš da ne vidiš takvo što o rootanju u našim zakonima. Tako je! Odsustvo toga predstavlja rootanje kao dopuštenu radnju. Jedine suTiznimke (ne)mogućnost da proizvod izdrži dvije godine i prethodna rabljenost uređaja. Tto znači da rootanje nije iznimka koja bi poništavala odgovornost prodavača.

Old Iggy kaže...

Nedostatak je objašnjen detaljno u ZOO (čl. 401). Svaki kvar ne spada u nedostatak već u neispravnost. A jasno su navedene i razlike u postupcima, rokovima i slično.

Isto tako, da te preduhitrim, to što je oprema u kvaru ne znači da ima i nedostatak. {#}

Inače, bilo bi mi jako dobro kad bi netko našao definitivan odgovor na ovo pitanje jer mi je dosta bitno s poslovne strane.

Ajmo uzeti jedan pojam samo za ovu temu: "greška". Greška je sve ono što bi moglo ne valjati na našem uređaju: fizičko oštećenje, display koji ne prihvaća dodir, nemogućnost spajanja na internet... doslovno sve što može krepati.

 

Budući da je ovo postao praktički meritum našeg razgovora, krenuo bih od početka.

I odgovornost prodavatelja za materijalne nedostatke (skratimo na OPMN) i garancija imaju svoj sadržaj koji se u nekim stvarima poklapa, a u nekim razlikuje. Razlikuje se prvenstveno u tome temeljem čega se nešto zahtijeva, kako se podnosi zahtjev i sl. Također je bitno što OPMN-a nema kod nenaplatnih ugovora. Ako nešto dobiješ besplatno, ne možeš postavljati nikakav zahtjev, ali možeš ako imaš garanciju. 

Sličnosti su pak mnoge: nešto ima grešku i prodavač bi nam trebao tu grešku otkloniti.

 

Kako su se pojmovi nedostatak i neispravnost uopće počeli u tolikoj mjeri razlikovati?

Primarno zato jer većina ljudi ni ne zna za OPMN, a i kada im treba, ne zna da potražuje s osnova njega. Jednako tako, svi su mogli vidjeti tih famoznih 7 stavaka u zakonu što je nedostatak, ali na to se ne žele pozvati jer je za svaki potrebno određeno tumačenje. Treće, riječ ispravnost im je puno bliža i svi su se susreli s garancijom. I za kraj, tko se i usudi potraživati nešto ako nije dobio garanciju na to? Tu nam je pravna kultura slaba.

 

Nadalje, nije se mogao koristiti jednak izraz za garanciju i OPMN jer prodavatelj može odgovarati i za pravne probleme (za razliku od proizvođača) - zato je za OPMN riječ nedostatak mnogo pogodnija jer se može upotrijebiti na kasnijem mjestu u zakonu i za pravne "greške" (prodavač proda tuđu stvar i sl.).

Zašto je tako? Zato jer je OPMN isključivo zakonska kategorija. Da li nešto ima ili nema nedostatak, uređeno je zakonom jer zakon daje kupcu prava iz tog instituta. Zato je i bitno da ih zakon propiše. U načelu se svode na jednu stvar: kupac se može pozvati na OPMN ako zbog neke greške ne može koristiti uređaj.

 

Garancija pak može pokrivati i svaku najmanju sitnicu (ako to proizvođač želi), ali i ne mora sve. Najbolji primjer: Kia 7 godina jamstva - vrijedi samo za motor. Ako ode mijenjač unutar 7 godina, 0 bodova. Znači, proizvođač uvjetuje garanciju kako želi.

 

I sada, što ta dva instituta (OPMN i garancija) znače u praksi?

Najveći postotak grešaka na mobitelima su odlazak zaslona, mobitel se gasi sam od sebe jer je otišla matična, SW greška zbog koje se ne može mobitel spojiti na internet i sl. (ovo je moja pretpostavka, vjerujem da ti znaš bolje koje zaista jesu najčešće greške). Ako nismo mi skrivili preranu mirovinu tih dijelova ili funkcija, znači da je stvar bila slabije kvalitete i nije mogla izdržati dvije godine. U tim slučajevima se znači možemo pozvati i na to da stvar ima nedostatak i na to da je stvar neispravna (ali nas zakon radi praktičnosti za prodavača upućuje na drugo). Ovo je svima najzanimljivije jer su to najčešći problemi. Ovdje se znači i garancija i OPMN poklapaju.

To je i bit članka - u svim tim slučajevima ako nemamo garanciju, možemo zahtijevati svejedno popravak od prodavača.

 

Kada će nešto spadati pod garanciju, a neće spadati pod nedostatak?

Manje sitnice većinom. Najbolji primjer su mrtvi pikseli. Ako ih imamo 2 ili 3, možemo dobiti popravak/zamjenu samo ako je u garanciji to previđeno. Ili ako proizvođač jamči da će takt procesora zbilja biti na 2,3 GHz, ne možemo prodavača tražiti da povisi takt za 100injak MhZ ako sve radi ok.

 

Kada će nešto spadati pod nedostatak, a neće pod garanciju?

Ovo je malo više zeznuto. U pravilu u slučajevima kada nešto nije predviđeno garancijom. Recimo Samsung S5: kada hipotetski vodootpornost ne bi stajala u garanciji, a mi smo s razlogom očekivali da S5 bude vodootporan na kiši. Budući da je dvije godine kratko razdoblje, u praksi je sve pokriveno garancijom od 2 godine.

EDIT: Također bi nešto bilo nedostatak, a ne bi spadalo pod garanciju ako prodavač jamči za to, a proizvođač to nigdje ne ističe.

Tarifa je kao žena tvog života. Nije bitno je li savršena, već je li savršena za tebe.
Poruka je uređivana zadnji put pon 29.9.2014 21:05 (schwartz_peter).
13 godina
offline
Rootom se ne gubi garancija u EU!
Vidim da se ovdje spominju svakakvi razlozi za opravdavanje garancije, osim što dosta toga nema veze sa root procesom niti imalo. Pa da ja nešto priupitam što isto nema veze sa root procesom ali je u korelaciji sa mojim mobom. Radi se o mojoj SD memorijskoj kartici, gdje proizvođač kaže da je garancija na taj proizvod 10 godina, a prodavač kaže da on daje garanciju od tri ili pet godina, nisam baš sto posto ziher, uglavnom ne daje deset godina kao proizvođač. Sada ja pitam, da mi netko objasni, istekom recimo pete godine, rikne kartica, po kojoj se ja garanciji mogu nadati opravdanosti podnašanja garantnih zahtjeva, ako ja fizički karticu nisam nikako šundrao ili na neko drugi način nehotice trajno onesposobio?!?!
ATJ Lučko
Moj PC  
0 1 hvala 0
15 godina
offline
Re: Rootom se ne gubi garancija u EU!
ATJLučko kaže...
.. proizvođač kaže da je garancija na taj proizvod 10 godina, a prodavač kaže da on daje garanciju od tri ili pet godina..

 -garanciju daje proizvođač (+ lanac, distributer, servis, trgovac.. jer je trgovac zadužen kao posrednik..). Trgovac nema nikakve veze s tim. (osim što su PC trgovci često i servis-uvoznik..). Trgovac može samo zaprimiti reklamaciju. Servis je taj koji procjenjuje, po pravilima proizvođača...

-npr, logitech miš, dok su davali garancije 1g, na kutiji 5g.. priznato i zamjenjeno mada su pokušali osporiti garanciju... Danas je lakše, ali treba tražiti, ne odustati nakon prvog trgovačkog odbijanja.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
16 godina
offline
Re: Rootom se ne gubi garancija u EU!
ihush kaže...

 -garanciju daje proizvođač (+ lanac, distributer, servis, trgovac.. jer je trgovac zadužen kao posrednik..). Trgovac nema nikakve veze s tim. (osim što su PC trgovci često i servis-uvoznik..). Trgovac može samo zaprimiti reklamaciju. Servis je taj koji procjenjuje, po pravilima proizvođača...

-npr, logitech miš, dok su davali garancije 1g, na kutiji 5g.. priznato i zamjenjeno mada su pokušali osporiti garanciju... Danas je lakše, ali treba tražiti, ne odustati nakon prvog trgovačkog odbijanja.

Ovisno. U pravilu je tako, no može biti (i nisu rijetke) situacija kad proizvođač uopće ne da jamstvo (u cjelini ili samo djelomično) već sve spada na uvoznika / distributera.

Stoga nije ništa čudno ako je jamstvo vremenski kraće, samo treba provjeriti s proizvođačem daje li on jamstvo duže od ovog u RH i je li to isplativo.

9 godina
neaktivan
offline
Re: Rootom se ne gubi garancija u EU!

Hocu da upacim na moji telefon root. U garanciji je 2 godine. I sada neznam da li garancija pokriva root. Mozete li mi reci? {#}

DJovanovic
12 godina
neaktivan
offline
Rootom se ne gubi garancija u EU!

Ne, nećemo ti reći. Registriran si jedan dan. Uzmi vremena 10 minuta i pročitaj ovu temu.

Moj PC  
1 0 hvala 0
10 godina
neaktivan
offline
Rootom se ne gubi garancija u EU!

Znaci bez obzira na knox i sva tegluposti koje samsung daje sam da ne rootamo mobitele garancija ce ostati? 

 
0 0 hvala 0
13 godina
neaktivan
offline
Rootom se ne gubi garancija u EU!

Imao sam neugodno iskustvo s Agramservisom.

Poslana im je Sony XPeria M2 na servis radi tog što ju nisam mogao nikako upaliti, a na punjaču bi prikazivala samo SONY logo i tako u krug.
Nakon tjedan dana došao je ovaj odgovor iz servisa :

Poštovani,

 

pregled Vašeg uređaja je odrađen prema naputku proizvođača, shodno uvjetima jamstva Vaš uređaj je izgubio garanciju.

Isto je navedeno u jamstvenom listu – točka 3:  jamstvo ne pokriva neispravan rad proizvoda prouzročen nezgodom, izmjenom ili prilagodbom softvera ili hardvera te višom silom.

Za dodatne informacije možete kontaktirati proizvođača na broj 062/000-000

Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
odjavljen
offline
Re: Rootom se ne gubi garancija u EU!

Bitno je sta zakon kaze. Ako zakon kaze da se ne gubi onda agram servis moze pisati sta hoce. Zalba pa inspekcija...

13 godina
neaktivan
offline
Re: Rootom se ne gubi garancija u EU!
Torent kaže...

Bitno je sta zakon kaze. Ako zakon kaze da se ne gubi onda agram servis moze pisati sta hoce. Zalba pa inspekcija...

 Oni se vade na to da u jamstvu piše i da samim tim se jamstvo gubi .

8 godina
odjavljen
offline
Re: Rootom se ne gubi garancija u EU!

Vadio se i mtel u Banja Luci da je u Z3 usla voda nepravilnim rukovanjem i da je ovlasteni servis odbio garanciju pa nakon posjete inspekcije sve moze cak dobiti novi Z3 kojeg odavno nemaju u ponudi... Zakon je preci i tu nema nikakvog razgovora...

13 godina
neaktivan
offline
Re: Rootom se ne gubi garancija u EU!
Torent kaže...

Vadio se i mtel u Banja Luci da je u Z3 usla voda nepravilnim rukovanjem i da je ovlasteni servis odbio garanciju pa nakon posjete inspekcije sve moze cak dobiti novi Z3 kojeg odavno nemaju u ponudi... Zakon je preci i tu nema nikakvog razgovora...

 Kome se žalit ? Sonyju ? 

8 godina
odjavljen
offline
Re: Rootom se ne gubi garancija u EU!

Ne znam kako je u HR ali u BiH tj RS gdje ja zivim po zakonu za garanciju je odgovoran trgovac a on neka se zali sony ili kome hoce. Reklamirali su telefon kao vodootporan i nema izvlacenja. Nemogu se izvuci na odgovor iz ovlastenog servisa da servis ponistava garanciju. To mene ne interesuje...Niti sam kupio od SONY direktno niti sam vratio na garanciju sony. KO je kome ostavio pare neka se zali...

 

 

13 godina
neaktivan
offline
Re: Rootom se ne gubi garancija u EU!
Torent kaže...

Ne znam kako je u HR ali u BiH tj RS gdje ja zivim po zakonu za garanciju je odgovoran trgovac a on neka se zali sony ili kome hoce. Reklamirali su telefon kao vodootporan i nema izvlacenja. Nemogu se izvuci na odgovor iz ovlastenog servisa da servis ponistava garanciju. To mene ne interesuje...Niti sam kupio od SONY direktno niti sam vratio na garanciju sony. KO je kome ostavio pare neka se zali...

 

 

 Podnio sam prigovor putem HT-a pa ćemo vidit.

 

EDIT:

Poslao i prigovor Sony Xperia korisničkoj službi ,dobio odgovor da je rootanjem prekršeno pravilo jamstva i na taj način sam izgubio jamstvo na cijeli uređaj.

Poruka je uređivana zadnji put čet 3.12.2015 15:45 (mstaglicic).
16 godina
offline
Rootom se ne gubi garancija u EU!

Sony ne priznaje jamstvo čim se otključa bootloader. Mislim da čak i prilikom službenog postupka to naglašavaju. Takva je situacija trenutno.

 
0 0 hvala 0
12 godina
neaktivan
offline
Rootom se ne gubi garancija u EU!

Pozdrav. Imam konkretno pitanje. Da li TWPR recovery poništava garanciju. Tab mi ide na servis (ekran je naopako), a prije toga je bio rootan i stavljen custom recovery. VRatila sam na tvorničke postavke, root je obrisan, ali je ostao recovery. Ovako nisam ništa mijenjala, root sam stvila zbog Titanium backupa.

 

Unaprijed hvala na odgovoru.

Truth is the truth hurts ... Don't you agree??
Moj PC  
0 0 hvala 0
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice