Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena... izdvojena tema

poruka: 4.140
|
čitano: 1.281.012
|
moderatori: Lazarus Long, vincimus, pirat, XXX-Man
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
16 godina
moderator
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

LOL

 

Nema se apsolutno nikakvo pravo ljutiti na carinike ako im to nije ni pokušao dokazati. A ako im je i pokušao dokazati jednom, i nisu to prihvatili, postavlja se pitanje zašto je mislio da drugi put hoće.

6 godina
protjeran
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
David87 kaže...
Na deviznom računu kada mi je skinulo s kartice, pisao je da sam platio 21.xx Eura (ne znam sad napamet) ali nije prelazilo 22 Eura. Inače ovo mi je valjda već 200-ta narudžba i ovo su mi napravili nekoliko puta već.

Carina te ima u evidenciji i vodi te kao prekupca.

Misliš da oni ne znaju da si naručio preko 200 proizvoda ?

 

Ja kupim 5/6 "stvarčica" godišnje i NIKAD mi nisu provjeravali robu iako sam kupovao stvari koje koštaju 50€ a na računu je pisalo 20 $.

Nisam nikada platio nikakva davanja kad sam kupio proizvod do 160kn.

 

 

Kupio sam npr..sat za 67 €, kondenzatorski mikrofon za studio 420 € i još neke stvari koje su koštale od 200 do 400€ i platio sam pošteno carinu i nikad nisam morao slati nikakav račun, niti mi je Carina promijenila vrijednost robe.

 

 

 

Da, JA ! A+ Rvat Akoholičar
16 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Nema im što dokazivati. Ako je roba kupljena u $, oni rade obračun prema vrijednosti u $ i svom obračunu u €. To što je njemu sjelo ispod 22€ njih nimalo ne zanima.
 
1 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
David87 kaže...

Na deviznom računu kada mi je skinulo s kartice, pisao je da sam platio 21.xx Eura (ne znam sad napamet) ali nije prelazilo 22 Eura. Inače ovo mi je valjda već 200-ta narudžba i ovo su mi napravili nekoliko puta već.

 Ako je tako onda to trebas njima pokazat i trazit da ti ispravi izracun (jeli vrijedi jos ovo za 22 eura, bilo je govora da ce to sve ukinut nisam pratio previse).

Old Iggy kaže...
Ne zanima njih tvoj devizni račun.

 Zanima, i to je na kraju jedino i relevantno. Tuzio sam se s carinom i dobio na osnovu ispisa s deviznog racuna jer mi je carinik odlucio procjeniti koliko nesto kosta a ne koliko sam ja to platio. Ne moze on procjenit ako ti imas stvarni dokaz koliko je sta placeno. On procjenjuje kad ne vjeruje u fakturu koju je dostavio posiljatelj i na to ima potpuno pravo, ali ti imas nekoliko nacina da dokazes stvarnu cijenu tog proizvoda i onog trena kad to dokazes on vise nema sto procjenjivat. On to i dalje moze ne prihvatit a onda se jeli, tuzis s njima i na sudu njegova "procjena" pada jer uz to mora i dokazat da si napravio kazneno djelo da si nesto platio manje nego sto si prikazao, a za to naravno, dokaza nema.

Old Iggy kaže...
Nema im što dokazivati. Ako je roba kupljena u $, oni rade obračun prema vrijednosti u $ i svom obračunu u €. To što je njemu sjelo ispod 22€ njih nimalo ne zanima.

 Sta ih ne zanima? Kakve veze ima jel u $ ili eurima. Granica je stavljana 22 eura, ali isto tako ta ista granica vrijedi i za sve ostale valute ovog svijeta kad se prebace u euro mora bit ispod 22 eura.

Poruka je uređivana zadnji put pet 23.2.2018 18:32 (sandokan111).
16 godina
moderator
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Old Iggy kaže...
Nema im što dokazivati. Ako je roba kupljena u $, oni rade obračun prema vrijednosti u $ i svom obračunu u €. To što je njemu sjelo ispod 22€ njih nimalo ne zanima.

Ti stvarno ne razumiješ što pišem?

16 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
sandokan111 kaže...

Old Iggy kaže...
Nema im što dokazivati. Ako je roba kupljena u $, oni rade obračun prema vrijednosti u $ i svom obračunu u €. To što je njemu sjelo ispod 22€ njih nimalo ne zanima.

 Sta ih ne zanima? Kakve veze ima jel u $ ili eurima. Granica je stavljana 22 eura, ali isto tako ta ista granica vrijedi i za sve ostale valute ovog svijeta kad se prebace u euro mora bit ispod 22 eura.

Roba je plaćena i carinska osnovica je u USD, obračun je po carinskom tečaju. Tu je sva priča gotova. To nema veze s prigovorom na procjenu.

Kao za sve ostale valute, taj tečaj nema veze s tečajem na dan konverzije njemu u banci.

mbaksa kaže...
Old Iggy kaže...
Nema im što dokazivati. Ako je roba kupljena u $, oni rade obračun prema vrijednosti u $ i svom obračunu u €. To što je njemu sjelo ispod 22€ njih nimalo ne zanima.

Ti stvarno ne razumiješ što pišem?

Ma sorry, to ti je kad tipkam s mobitela. Još gledam kako dva puta tipkaš isti post.

Zato sam sad palio prijenosnik.

13 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
mbaksa kaže...
David87 kaže...
Na deviznom računu kada mi je skinulo s kartice, pisao je da sam platio 21.xx Eura (ne znam sad napamet) ali nije prelazilo 22 Eura. Inače ovo mi je valjda već 200-ta narudžba i ovo su mi napravili nekoliko puta već.

Jesi im poslao screenshot na kojem se vidi da si platio 21.xx eura? I u tim prijašnjim slučajevima gdje su ti to "napravili nekoliko puta već" - jesi im dostavio dokaz da si to platio manje od 22 eura?

 Pa naravno da sam im poslao screenshot svega što sam imao. Ne bi ovdje bezveze pisao.

9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Old Iggy kaže...

Roba je plaćena i carinska osnovica je u USD, obračun je po carinskom tečaju. Tu je sva priča gotova. To nema veze s prigovorom na procjenu.

Kao za sve ostale valute, taj tečaj nema veze s tečajem na dan konverzije njemu u banci.

 ? Pa carina vuce tecaj s hnb-a, mislim da se uzima srednji tecaj ako se ne varam, a to je bolje po njega nego ono sto ti banka uzme.

16 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
sandokan111 kaže...
Old Iggy kaže...

Roba je plaćena i carinska osnovica je u USD, obračun je po carinskom tečaju. Tu je sva priča gotova. To nema veze s prigovorom na procjenu.

Kao za sve ostale valute, taj tečaj nema veze s tečajem na dan konverzije njemu u banci.

 ? Pa carina vuce tecaj s hnb-a, mislim da se uzima srednji tecaj ako se ne varam, a to je bolje po njega nego ono sto ti banka uzme.

Ne vuče dnevni tečaj s HNB-a. I bitan je omjer USD/EUR, ne apsolutni iznosi. A i po kalkulaciji za 01.01. i 01.02. (ne znam točno koja je kalkulacija korištena), a i za 01.03. iznos je uvijek iznad 22 eura.

13 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Kod narudžbe sa Aliexpressa mi je uvijek valuta u dolarima, dok mi s računa skida u Eurima, ne znam zašto no tako kod mene funkcionira kada nešto naručujem online. A dokaze sam im poslao i to na 4 screenshota, dakle sve što imam (screen Aliexpress Ordera i screen uplate internet bankarstvo) + link.

Anđeo bez falinge zbog čega bi ja bio pretržac ako sam u životu nešto kupio puno puta (dakle sad već ima 15 godina od kad kupujem online). Naravno prodao sam nešto, ako sam bio u mogučnosti kupiti bolje pa mi staro više nije trebalo, no uglavnom kupujem za sebe i za svoje potrebe.

Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
moderator
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
David87 kaže...
mbaksa kaže...
Jesi im poslao screenshot na kojem se vidi da si platio 21.xx eura? I u tim prijašnjim slučajevima gdje su ti to "napravili nekoliko puta već" - jesi im dostavio dokaz da si to platio manje od 22 eura?

 Pa naravno da sam im poslao screenshot svega što sam imao. Ne bi ovdje bezveze pisao.

Pa baš to jest čudno što si više puta napravio isto i očekivao da će carina drugačije postupiti. Kao što su ti na temi rekli, carina gleda iznos koji stoji na računu ili narudžbi (a on je u valuti u kojoj je - obično u američkim dolarima) i onda preračunava u eure i kune u trenutku kad carine, po tečaju koji tad vrijedi, odnosno kojeg se tad drže (a ne u trenutku kad si ti naručio robu).

 

Tako carina radi već godinama. I ako si se jednom opekao, očekivalo bi se da si naučio kako carina radi. Nemaš se kome/što/zbog čega žaliti, jer je carina postupila po zakonu i nitko te nigdje ničim nije zakinuo. Eventualno oni koji su promijenili tečaj. 

16 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
David87 kaže...

Kod narudžbe sa Aliexpressa mi je uvijek valuta u dolarima, dok mi s računa skida u Eurima, ne znam zašto no tako kod mene funkcionira kada nešto naručujem online. A dokaze sam im poslao i to na 4 screenshota, dakle sve što imam (screen Aliexpress Ordera i screen uplate internet bankarstvo) + link.

Anđeo bez falinge zbog čega bi ja bio pretržac ako sam u životu nešto kupio puno puta (dakle sad već ima 15 godina od kad kupujem online). Naravno prodao sam nešto, ako sam bio u mogučnosti kupiti bolje pa mi staro više nije trebalo, no uglavnom kupujem za sebe i za svoje potrebe.

Problem je što je kupljeno u USD, a onda carina ima svoje kalkulacije koje nisu iste kao tvoja konverzija u banci.

Ako je s Alija na screenshotu vidljivo 28 USD, na fakturi uz robu cijena 28 USD ili pak na internet bankarstvu vidljiva konverzija 28 USD u EUR, sve je jasno.

Što se kupnji tiče - jesi li ikad imao ozbiljnijih problema s carinom, probao jače švercati? Iskreno mi nije jasno zašto su ovo zaustavili i carinili.

13 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

U ovih 15 godina imao sam možda 3 puta sličnu situaciju, no nije mi se nikad dalo žaliti za tih +/- 100 Kn. 

Moj PC  
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Old Iggy kaže...

Ne vuče dnevni tečaj s HNB-a. I bitan je omjer USD/EUR, ne apsolutni iznosi. A i po kalkulaciji za 01.01. i 01.02. (ne znam točno koja je kalkulacija korištena), a i za 01.03. iznos je uvijek iznad 22 eura.

 Gleda se dnevni tecaj, osim ako nesto nisu promjenili u zadnjih par godina, ali nema apsolutno nikakvog smisla da gledaju tecaj s pocetka mjeseca pa da su to promjenili. Normalno da je bitan omjer usd/eur, pa sta bi bilo drugo bitno ako imamo konverziju usd->eur.

Sto se tice samo izracuna nije mi se to uopce provjeravalo, ali opet ce srednji tecaj biti povoljniji nego ono po cemu ga tereti banka, tako da ako on ima naplatu na racunu manju od 22 eur, onda je i taj tecaj vjerojatno povoljniji te bi i po njihovom izracunu trebalo bit ispod tih 22 eur jer on bi trebao cak imat duplu konverziju na svom bankovnom racunu jer banka mora konverziju vrsit preko domicilne valute, znaci cak bi trebao imat USD->HRK->EUR konverziju.

David87 kaže...

Kod narudžbe sa Aliexpressa mi je uvijek valuta u dolarima, dok mi s računa skida u Eurima, ne znam zašto no tako kod mene funkcionira kada nešto naručujem online.

 Zato jer kad si otvarao devizni mozes izabrat "glavnu" valutu s koje ti se dizu novci. Tako je u pbz recimo, i ja imam karticu u USD i uvijek naplacuje USD. Nisam siguran dal postoje banke kojima ovo nije bitno pa skida u valuti u kojoj kupujes.

16 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Dnevni tečaj se ne gleda već godinama, usklađeno s carinskim zakonikom unije, a to je riješeno puno prije nego što smo ušli u EU.
 
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
David87 kaže...

U ovih 15 godina imao sam možda 3 puta sličnu situaciju, no nije mi se nikad dalo žaliti za tih +/- 100 Kn. 

 Koliko su ti onda oni na kraju napisali carinsku vrijednost tog proizvoda?

Old Iggy kaže...
Dnevni tečaj se ne gleda već godinama, usklađeno s carinskim zakonikom unije, a to je riješeno puno prije nego što smo ušli u EU.

Rofl kakva retardacija :) Kad sam se ja tuzio s njima bio je dnevni tecaj, al dobro, ima tome 10+ godina

Poruka je uređivana zadnji put sub 24.2.2018 0:21 (sandokan111).
6 godina
neaktivan
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Jel mogu u hg spotu vratiti ispravan proizvod ako mi ne odgovara (proizvod je kupljen u fizičkom dućanu, ne preko weba)?

 

Htjela sam ići provjeriti odmah sutradan, ali mi je mama rekla evo ti 200kn, nemoj ići, sigurno ti neće vratiti novac, samo ćeš se uzrujati, ionako imaš slabe živce, zdravlje je najvažnije.

 

Ok, zaboravih na to. Međutim, nevezano uz to sam sad slučajno naišla na netu neke info o povratu ispravnih proizvoda pa me to počelo kopkati.

 

Prošlo je par dana od kupnje. Imam račun. Nemam više ambalažu. Ionako sam je morala skroz potrgati da bi mogla izvaditi i isprobati proizvod. Meni proizvod ne radi na kompu, ali mislim da je do mog kompa, a ne do proizvoda. Radi se o čitaču memorijskih kartica. Jedva uspijem u njega ugurati micro sd karticu. Uvijek se bojim da ću nešto potrgati. I opet na kraju komp ne prepoznaje karticu,ali čitam da je to čest problem pa je valjda do mog kompa. Ipak bih htjela vratiti proizvod ako je moguće. Ionako ga ne mogu koristiti.

Poruka je uređivana zadnji put ned 25.2.2018 11:08 (Verden).
 
0 0 hvala 0
16 godina
moderator
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Verden kaže...

Jel mogu u hg spotu vratiti ispravan proizvod ako mi ne odgovara (proizvod je kupljen u fizičkom dućanu, ne preko weba)?

Ne vidim da išta takvog piše na njihovom sajtu. To te doduše ne sprečava da probaš vratiti ili barem zamijeniti za neku drugu robu. Možda ti se prodavač smiluje. 

 

Verden kaže...

Prošlo je par dana od kupnje. Imam račun. Nemam više ambalažu. Ionako sam je morala skroz potrgati da bi mogla izvaditi i isprobati proizvod. Meni proizvod ne radi na kompu, ali mislim da je do mog kompa, a ne do proizvoda. Radi se o čitaču memorijskih kartica. Jedva uspijem u njega ugurati micro sd karticu. Uvijek se bojim da ću nešto potrgati. I opet na kraju komp ne prepoznaje karticu,ali čitam da je to čest problem pa je valjda do mog kompa. Ipak bih htjela vratiti proizvod ako je moguće. Ionako ga ne mogu koristiti.

Nema tu što biti do tvog kompa. Prema ovome kako si opisala, taj proizvod je roba s greškom (micro SD kartica se ne smije moći "jedva ugurati" - zbog toga vjerojatno ne ostvaruje dobar kontakt) i možeš je vratiti i tražiti novac natrag (bez da ga oni šalju na popravak - eventualno ga mogu poslati na dijagnostiku, da utvrde da li je s greškom/neispravan).

 

Poruka je uređivana zadnji put ned 25.2.2018 11:35 (mbaksa).
6 godina
neaktivan
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Hvala ti! Probat ću sutra otić do njih.

 
0 0 hvala 0
15 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

-nije ista stvar reklamirati (neispravno, garancija) ili vratiti kupljeno/ispravno. U slučaju neispravnosti-kvara štiti te zakon, u slučaju običnog povrata robe koju ne želiš je stvar dobre volje trgovca dok se online to može do 14 dana..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
13 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Pozdrav, naručen je krivi disk na firmu i sad me zanima na koji zakon se mogu pozvati kod traženja novaca i vraćanja diska?

 

Odgovor od dobavljača je: "Ako naš dobavljač ne želi uzeti proizvod nazad, nažalost ne možemo ništa napraviti.."..

 

Naravno da mi taj odgovor ne drži vodu, koji je idući način za reakciju ukoliko se stvarno desi taj scenarij? Pismena molba? Ili nešto treće?

 

Hvala unaprijed na odgovoru.

 
0 0 hvala 0
16 godina
moderator
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Technophreak kaže...

Pozdrav, naručen je krivi disk na firmu i sad me zanima na koji zakon se mogu pozvati kod traženja novaca i vraćanja diska?

 

Odgovor od dobavljača je: "Ako naš dobavljač ne želi uzeti proizvod nazad, nažalost ne možemo ništa napraviti.."..

Zašto poslujete s takvom firmom?

 

Ti bi želio prodavača natjerati da napravi nešto što zakonski nije obvezan napraviti.

 

Ako sve štima s prodavačeve strane, znači ako vam je na vrijeme isporučio naručneo i to što vam je isporučio je ispravno, bez nedostataka, jedinu mogućnost za prisiljavanje prodavača da uzme natrag proizvod imaš ako je proizvod naručen na daljinu (preko web-shopa, telefonski, putem e-maila).

11 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Kupio je na firmu, tako da nema nikakvog zakona po kojemu može vratiti, osim dobre volje trgovca da ga uzme natrag.

 
0 0 hvala 0
15 godina
online
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

-naručeno-isporučeno.. bez drugih nedostataka nema osnove, nije reklamacija, greška kupca. Tad samo dobra volja trgovca.

-način plaćanja ili za firmu s time nema veze, tj to je samo kod nas tako, ne zakon nego su trgovci tako odredili.. odnosno, pošto nije njihova greška, tad se trošak-cjenkanje za povrat ili zamjenu moraju dogovoriti, veći trgovci to ne dogovaraju, mali lako.. (kemijanje s računom i sl.) s druge strane, banka, račun, fiskalizacija.. svako kemijanje računa je rizik, ako se stornira mora konkretan iznos s računa. Razliku trgovac ne može normalno naplatiti.. i eto problema, neovisno o tome što će s 'polovnim' komponentama.. banka mu uzme proviziju i ako je ne dobije nazad on je u gubitku, ima robu koju ne može uvaliti itd.. dobra volja se lakše nađe kad trgovac ima koristi.. a jedan od načina je imati 'svog' trgovca, koji tad to napravi... jer mu radiš promet, redovito i plaćaš..

 

kupit drugi disk, pravi, ovaj ostaviti, prodati.. no nije mi baš jasno kako je pogrešan disk? hdd-sdd-nvme...? nekompatibilan, nedovoljnog kapaciteta?.. što je problem osim greške u naručivanju?

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
 
0 0 hvala 0
13 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Problem je sto je drugaciji kapacitet, trazen je jedan, ponudjen je drugi, i greskom se to provuklo dalje..

 

Edit: hvala svima na odgovoru, naruceno je putem e-maila.. ponudom..

Poruka je uređivana zadnji put uto 6.3.2018 15:50 (Technophreak).
16 godina
moderator
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Technophreak kaže...

Problem je sto je drugaciji kapacitet, trazen je jedan, ponudjen je drugi, i greskom se to provuklo dalje..

Očito za*eb, ali je prodavač isporučio naručeno. Tako da ga tu nemaš na temelju čega teretiti. Možeš ga jedino kazniti time da više ne kupuješ kod njega.

 

Technophreak kaže...

Edit: hvala svima na odgovoru, naruceno je putem e-maila.. ponudom..

Hm... To što sam napisao što se tiče kupnje na daljinu (moguć povrat u roku od 14 dana), odnosi se na "potrošača". To je iz Zakona o zaštiti potrošača, članak 72.

 

A sad... Preletio sam po Zakonu i nisam uočio da je definirano tko je potrošač, odnosno može li potrošač biti samo privatna ili i pravna osoba (firma). Ako može biti i pravna, onda ti taj zakon to omogućava, a ako ne može, onda zbilja nemaš pravne osnove da prisiliš trgovca da ti zamijeni uređaj ili vrati novac.

 

EDIT:

 

Piše u Čl. 5., stavak 15. da je potrošač "svaka fizička osoba koja sklapa pravni posao ili djeluje na tržištu izvan svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti".

 

Dakle, kao što su ti kolege već rekli, nemaš nikakve pravne osnove prisiliti trgovca da postupi onako kako bi ti želio. Eto... Nemoj više kupovati od njega nego kupuj od trgovca koji će ti biti voljan izaći u susret. Možda će imati malo više cijene, ali nećeš se dovoditi u takve situacije.

 

Poruka je uređivana zadnji put uto 6.3.2018 16:26 (mbaksa).
15 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
mbaksa kaže...
..

Hm... To što sam napisao što se tiče kupnje na daljinu (moguć povrat u roku od 14 dana), odnosi se na "potrošača". To je iz Zakona o zaštiti potrošača, članak 72.

 

A sad... Preletio sam po Zakonu i nisam uočio da je definirano tko je potrošač, odnosno može li potrošač biti samo privatna ili i pravna osoba (firma). Ako može biti i pravna, onda ti taj zakon to omogućava, a ako ne može, onda zbilja nemaš pravne osnove da prisiliš trgovca da ti zamijeni uređaj ili vrati novac.

 khm.. usput, samu garanciju daju ovisno o osoba-firma prilikom kupnje, dio trgovaca za npr laptop daje garanciju 1god ako je za firmu.. (2god normalno).. i to prolazi, jer nitko se ne buni. Mislim bez ikakve zakonske podloge, tj zakon o zaštiti potrošača i EU se odnose na osobe, ne na firme, pa se tim tumačenjem ni mimimalna garancija 2god ne odnosi na firme.. smješno što je garancija stvar proizvođača.. i piše na papiru.. ali eto, trgovci to istaknu i to prolazi.

 

edit: kraće-konkretnije, zakon o zaštiti se ne odnosi na firme.. pa tako ni pozivanje na njega. Ako bi se dobilo tumačenje zakona (onih koji su za to nadležni) da je i firma potrošač, tad bi se moralo jednako primjenjivati.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put uto 6.3.2018 16:30 (ihush).
16 godina
moderator
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
ihush kaže...
khm.. usput, samu garanciju daju ovisno o osoba-firma prilikom kupnje, dio trgovaca za npr laptop daje garanciju 1god ako je za firmu.. (2god normalno).. i to prolazi, jer nitko se ne buni. Mislim bez ikakve zakonske podloge, tj zakon o zaštiti potrošača i EU se odnose na osobe, ne na firme, pa se tim tumačenjem ni mimimalna garancija 2god ne odnosi na firme.. smješno što je garancija stvar proizvođača.. i piše na papiru.. ali eto, trgovci to istaknu i to prolazi.

Ako ih zakon na nešto ne prisiljava... Naravno da će birati ono što njima ide u korist.  A ako proizvođač daje dulju garanciju, ista bi se trebala moći ostvariti direkt kod njega.

15 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
mbaksa kaže...
..A ako proizvođač daje dulju garanciju, ista bi se trebala moći ostvariti direkt kod njega.

 -svi dalju dulju, 2god+.. poslovne klase ugl 3-5.. ali tako trgovac pere ruke, izmiče se iz lanca (podsjetnik, za ostvarivanje jamstva, mora biti posrednik.. kupac može u ovlašteni servis ako želi..). Kupac ima jedino ugovorni odnos s trgovcem i kroz njega ostvaruje prava.. nema pravnog razloga zašto bi osoba-fizička kao kupac bila drugačijeg statusa nego firma. Trgovac, ne proizvođač ili distributer.. jer ne zarađuje samo ima obvezu dok mu je istovremeno interes proglasiti nešto neispravno i prodati novu robu.

 

edit: kao teorija zavjere.. 'možda' trgovac zaprimi reklamaciju, popravi nešto pod garancijom (dobije zamjenu ili trošak distributera..) ali kupcu kaže, nije pod garancijom, istekla i uredno naplati servis.. ljudi rade, moraju nekako zaraditi, 'kriza'...

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put uto 6.3.2018 16:38 (ihush).
13 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
mbaksa kaže...
Technophreak kaže...

Problem je sto je drugaciji kapacitet, trazen je jedan, ponudjen je drugi, i greskom se to provuklo dalje..

Očito za*eb, ali je prodavač isporučio naručeno. Tako da ga tu nemaš na temelju čega teretiti. Možeš ga jedino kazniti time da više ne kupuješ kod njega.

 

Technophreak kaže...

Edit: hvala svima na odgovoru, naruceno je putem e-maila.. ponudom..

Hm... To što sam napisao što se tiče kupnje na daljinu (moguć povrat u roku od 14 dana), odnosi se na "potrošača". To je iz Zakona o zaštiti potrošača, članak 72.

 

A sad... Preletio sam po Zakonu i nisam uočio da je definirano tko je potrošač, odnosno može li potrošač biti samo privatna ili i pravna osoba (firma). Ako može biti i pravna, onda ti taj zakon to omogućava, a ako ne može, onda zbilja nemaš pravne osnove da prisiliš trgovca da ti zamijeni uređaj ili vrati novac.

 

EDIT:

 

Piše u Čl. 5., stavak 15. da je potrošač "svaka fizička osoba koja sklapa pravni posao ili djeluje na tržištu izvan svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti".

 

Dakle, kao što su ti kolege već rekli, nemaš nikakve pravne osnove prisiliti trgovca da postupi onako kako bi ti želio. Eto... Nemoj više kupovati od njega nego kupuj od trgovca koji će ti biti voljan izaći u susret. Možda će imati malo više cijene, ali nećeš se dovoditi u takve situacije.

 

 

Hvala puno na iscrpnom odgovoru!

Još čekam da vidim što i kako, jbg nije on kriv, on je možda slučajno a možda namjerno uvaljao nešto što mi ne treba, sad ako uspijem vratit super, ako ne uspijem vratit pojest ću taj disk! :)

Poruka je uređivana zadnji put uto 6.3.2018 22:29 (Technophreak).
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice