Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena... izdvojena tema

poruka: 4.140
|
čitano: 1.271.160
|
moderatori: Lazarus Long, vincimus, pirat, XXX-Man
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
picajzla0707 kaže...

pa ti nemaš pojma što je praksa

 

praksa nije samo sudska praksa ili praksa državnog inspektorata, praksa je i ono što se događa u svijetu izvan birokratskih procedura

odnos između kupca i trgovca je - zamisli čuda, praksa u samoj srži pojma prakse

jebiga kad ti nemaš pojma što je praksa, kako uopće mogu raspravljati o ičemu s tobom

Jep, ja nemam pojma sto je praksa. KK. Jel praksa i da se proizvod mora nosit u servis i ambalaza cuvat? Jel ti i to praksa? Jel i to drzavni inspektor savjetovao dok si halucinirao da primas telepatske odgovore o 45 dana razumnog roka? Ovo je sad onaj uzaludni pokusaj preformuliranja sto je "praksa" :). Znaci imali smo sve do sada. Od toga da ti nesto nisi rekao, pa do ogradjivanja "samo tehnicka roba" pa do toga sada da je praksa jeli nesto sto nije :) Smjesno je do kojih visina pokusavas doc da pojasnis budalastine koje pises.

picajzla0707 kaže...
e, i to što si zaprimao upite potrošača kao volonter na telefonu te kvalificira na koji način? 

Pa neznam, obzirom da sam radio s "strucnjacima" kako si ih nazvao maloprije, pod njihovom paskom i njihovim tumacenjima zakona, odradivsi vise prijava nego ces ti u zivotu odraditi s svojim beckim konvencijama i telepatskim dopisivanjem s sucima i Kolindom, prilicno sam uvjeren da znam bolje ono o cemu pricam, sto nije bas ni tesko nakon sto uletis s "razumni rok je 45 dana i glavni drzavni inspektor mi je rekao da se prijave ne salju prije nego prodje 45 dana". Al u redu je, ima vas i takvih koji procitate "10 steps to installing windows" pa se prijavite za natjecaj sistem administratora svemirskih sustava u NASA-i.

picajzla0707 kaže...
to što su iz nje u pojedinim zakonima uzeti samo dijelovi, ne znači da ostali članci konvencije ne vrijede

 

baš kao što dio potrošačkih prava regulira zakon o potrošačima, a dio zakon o obveznim odnosima i samo zato što nešto nije spomenuto u prvom direktno za odnos kupac-potrošač, ne znači da za njih ne vrijedi kao i za sve ostale odnose koje regulira zoo

Da vidimo. Usporedio si pravne akte u drugim drzavama, becku konvenciju, disertacije i rasprave americkih profesora na temu trgovackog prava s nasim zakonima (tijekom ovih rasprava), pa sam te ismijao, i onda si sada povukao ekvivalenciju da je to isto kao i ova druga recenica gdje imas 2 zakona iz jedne te iste drzave i kako se dio potrosackih prava regulira jednim zakonom a dio drugim. No shit sherlock. Normalno da vise zakona regulira odredjene djelove zivota, gdje je to itko ikad uopce negirao? Al ti si, nekom svojom cudnom logikom koju si dosada pokazivao, to poistovjetio da to dokazuje one gluposti od prije i da tvoji akti iz amerike iz tog razloga vrijede. Ne, oni su i dalje akti radjeni po pitajboga kojim osnovama i nemaju veze s nasim zakonom i nemogu se uzimat kao relevantni.

Shvati, druga recenica se odnosi na 2 zakona jedne te iste drzave! Normalno da oba vrijede u toj drzave :))))))))

picajzla0707 kaže...
da znaš ne bi pričao budaleštine kako neki radovi nemaju utjecaja na hrvatsku regulativu samo zato jer su ih pisali stranci, iako su ih pisali o istom propisu koji je na snazi i kod nas, pa su čak i pisali o primjeni tog međunarodnog akta upravo u hrvatskoj 

HAHAHA. Ne nisu :)))))))))))))))) O kojem su ih to istom propisu pisali? O kojem clanku kojeg HRVATSKOG ZAKONA? Daj linkaj mi pls gdje. Nemoj samo becku konvenciju pls.

picajzla0707 kaže...
dapače, svoje neznanje demonstriraš blesavo se plezereći i sprdajući na te primjere, a obzirom da sumnjam kako je vrlo vjerojatno problem u nepoznavanju engleskog jezika - imaš i popis 14 djela domaćih autora o istoj temi, od kojih su većina profesori na fakultetima, suci, predsjednici sudova, ustavni suci, dakle stručnjaci s pedigreom

ali zabole tebe za njih, jelda - jer si ti sandokan koji je godinu dana volontirao na telefonu za rkmana i sad misli da je pokupio svu pamet svijeta

 ti baš imaš problema sa shvaćanjem jednostavnog hrvatskog jezika

Prilicno me dobro ide i hrvatski, i engleski a i logika. S ovim zadnjim nazalost imas najvecih problema. Slijed premisa do zakljucka te jako cesto zbunjuje, jer na osnovu odredjenih premisa jako cesto dolazis do pogresnih zakljucaka. Valjda radi toga i toliko pribjegavanje logickim pogreskama.

Vec sam ti objasnio zasto mene "zabole" za njih. Zabole me za sve osim za ono osnovno odakle je prica pocela, a to su budalastine da je razumni rok 45 dana, i da je tebi glavni drzavni inspektor rekao da se prijave ne salju prije 45 dana. To je prvo i osnovno. Sve ostalo je, evo da si dignem english cred. "cherry on top", pa sam se stoga i osvrtao na ostale gluposti koje pises cisto jer volim rasprave, a rasprave kad je netko u krivu i pokusava dokazat da je upravu su mi jos zanimljivije. Samim time, poanta je razjasniti da je ono budalastina kolika je, a nakon toga sve ostalo odakle je ta budalastina proizasla, kao tvoje ne shvacanje zakonskih regulativa i okvira u kojima drzave postoje koristeci kao pravnu podlogu neke disertacije iz amerike o nekom pojmu koji je uvrsten u hrvatsku regulativu, a sve jer si se htio busati u prsa s "10 godina se ja bavim time" do "30 godina postoji u zakonima" pa zavrsio s "meni suci, drzavni odvjetnik i slicni pisali". Kako pises tako sam sebe petljas i onda petljanciju opravdavas s nekim nebulozama pa ja se eto usput osvrnem i na te nebuloze. Pri tome, nikad ne izbacujuci iz vida koji je primarni razlog rasprave, te ne dozvoljavam ni razvodnjavanje iste predaleko gdje vodi tvoje dokazivanje ubacujuci ove becke konvencije i sto vec ne, te stoga i iste ne analiziram previse jer je nebitno za poantu rasprave.

picajzla0707 kaže...
- faking bečka konvencija, koja se tiče isključivo trgovinskog prava i koja u to trgovinsko pravo uvodi pojam razumnog roka je usvojena 1980. godine

jugoslavija ju je ratificirala tada, hrvatska nedugo nakon osamostaljenja kao pravna sljednica jugoslavije - dakle u našoj je pravnoj regulativi ta konvencija i pojam razumnog roka više od 30 godina

u konvenciji koju smo ratificirali i koja vrijedi i dana danas... u našem trgovačkom pravu... više od 30 godina... bla, bla, bla, nemam pojma kako više doprijeti do te mase što ti je ostala od sivih stanica u tintari

Kao sto si upravo prikazao na ovom primjeru :)

 

11 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
sandokan111 kaže...

Da vidimo. Usporedio si pravne akte u drugim drzavama, becku konvenciju, disertacije i rasprave americkih profesora na temu trgovackog prava s nasim zakonima (tijekom ovih rasprava), pa sam te ismijao

 

da tvoji akti iz amerike iz tog razloga vrijede. Ne, oni su i dalje akti radjeni po pitajboga kojim osnovama i nemaju veze s nasim zakonom i nemogu se uzimat kao relevantni.

 

Prilicno me dobro ide i hrvatski, i engleski a i logika. 

neću oko drugog, jasno je da nemaš pojma što je praksa, još ubacuješ neke idiotarije o ambalaži o kojoj uopće nismo razgovali

 

koji akti iz amerike? bečka konvencija iz amerike? 

koji američki profesori? profesor ferrari s veronskog sveučilišta? verona je u americi,jel? camilla andersen sa sveučilišta u engleskom leicesteru (kasnije preselila u australiju, valjda je to za tebe amerika)? možda daniel girsberger sa sveučilišta u švicarskom lucernu? ili možda profesor brnabić sa splitskog pravnog fakulteta i pokojni aleksandar goldštajn? jesu to ti 'merikanci na koje misliš

na čemu si ti čovječe?

 

tebi očito ide ubacivanje izmišljenih stvari, od ambalaže do američkih profesora 

a to što ne poznaješ kako funkcionira regulativa jedne države i odnosi prema međunarodnim aktima je posebno težak problem, radi kojeg ova rasprava izgleda kao da glisti pokušavaš objasniti osnove matematike

 

kad ti nikako, ali baš nikako nejde u glavu da je bečka konvencija u svim svojim člancima dio hrvatske regulative čim smo je ratificirali, probat ću ti pojasniti na vrlo aktualnom primjeru:

možda si čuo za gdpr, radi se također o međunarodnom dokumentu - direktivi eu, koja nije donesena u hrvatskom saboru i nisu je pisali hrvatski stručnjaci, pa nije čak niti ratificirana u saboru za razliku od one konvencije, ali se od nekidan direktno primjenjuje u hrvatskoj - i one koji prekrše njezine odredbe će opaliti po džepu isto kao i bilo koji hrvatski propis

naravno, sad ćeš reći da je to nemoguće jer je vjerojatno i to neki američki propis koji kod nas ne vrijedi

 

i onda se još pozivaš na vlastitu logiku? 

 

9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
picajzla0707 kaže...

neću oko drugog, jasno je da nemaš pojma što je praksa, još ubacuješ neke idiotarije o ambalaži o kojoj uopće nismo razgovali

 Opet "necu o drugome" :) Neces o onom jedinom o cemu se i radi jer si istrosio sve pokusaje argumentacije i rotacije neargumentiranog. Ambalaza i servis su navedeni jer je po tvojoj definiciji prakse je i to onda praksa. Sto je gore, ima vise veze s nebuloznom izjavom "razumni rok je 45 dana i ne saljite prijave prije 45 dana" nego tvoje trkeljanje o beckoj konvenciji.

 

Mali hint, mislio sam da ne moram naglasavat ali moje spominjanje amerikanaca je jos jedan sarkazam koji te preletio. Nit sam citao te dokumente nit me briga koji su, samo sam vidio da su od stranih autora nevezani za hrvatske zakone i to je bilo dovoljno, a amerikance sam upotrijebio jer obicno neuki ljudi (pri tome cak ne implicirajuci da si neuk jer je ocito da nisi, pa je stoga sarkazam jos i ocitiji) za sve uzimaju amerikenjce kao stup napretka i znanja.

6 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
.
Poruka je uređivana zadnji put pet 15.6.2018 4:30 (love2ml86).
6 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
@picajzla0707
Policija u Americi je rasistička, nekakav dokaz?
11 godina
neaktivan
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Ljudi može li savjet.

Kratko se bavim prodajom mobitela

I kupac mi reklamira ovaj movitel da mu je touch prestao, nakon odgovora da je uredau fizički oštećen prijeti potrosackim kodom

Molim vas pogkedajte slike i moze savjet

 

 
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Sam si rekao, bavis se prodajom mobitela, ne servisom. Uredjaj odnesi u ovlasteni pa nek oni daju misljenje da li je to razlog za prestanak rada toucha. Poslikaj kako si poslikao prije predaje da ne bi bilo kasnije ni jednome ni drugome "nisam ja" i to je to. Ti samo zaprimas uredjaj i prenosis ga do ovlastenog, ovlasteni daje svoje. Nemoze se prijetit potrosackim kodom, to je mislim emisija na hrt. Ako se prijeti inspekcijom pa nek je pozove, sto te to ima brinut ako je takav uredjaj predan, dobit ces od ovlastenog misljenje i to je to.

 
0 0 hvala 0
11 godina
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Sam sam i servis i prodaja. :) Uređaj je oštećen vidno. I zbog toga ne radi touch. 

11 godina
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Sam sam i servis i prodaja. :) Uređaj je oštećen vidno. I zbog toga ne radi touch. 

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

-zalutao si.. ili, zato se ne radi na crno/sivo, zato postoje zakoni, garancija i ovlašteni servis, to sve obavlja distributer za tržište.

-ti ne možeš reći ništa, kao trgovac, a nisi ovlašteni servis .. zato se to ne radi i zato ti može prijetiti mada nema neke realne osnove (oštećenje).

 

kako se to radi, kad si u 'sivom'.. pa tako da računaš da od recimo desetak prodanih imaš jedan problematičan, škart ili nešto kao ovaj kupac-oštećenje... i uračunaš ga kao trošak (rezervna guma) i kad se ovo desi, daš mu taj jedan.. ako se tako pokriješ, radiš, ako se ne pokriješ, .. isto kao vožnja bez rezervne gume, nije problem dok ne zatreba.. 

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
monitor22 kaže...

Sam sam i servis i prodaja. :) Uređaj je oštećen vidno. I zbog toga ne radi touch. 

 Sve ti je ihush rekao. Ti mozes bit servis i prodaja, ali nisi pretpostavljam ovlasteni servis. Mozebitno je to nekakvi mobitel iz kine i slicno pa ni nema zastupnika. Anyway, zakoni te pokrivaju ako radis sve po zakonu i ovlasteni bi vjerojatno ovako nesto odbio pod reklamaciju, ali ako bi te prijava kostala vise od tog mobitela, razmisli i pojedi taj trosak, a ako si serviser popravi to sam u svojoj radinosti koliko mozes pa to prodaji pod polovnu robu pa barem nesto vrati natrag. Glupo je spekulirat kad neznamo sve detalje, ali ja bih rekao da bi ovlasteni tu reklamaciju odbio, kao i inspektor, al eto, ako ni ti nisi sav cist, razmisli. Sto je najgore, sivo je gore nego crno, jer ako izdajes kojekakav racun mozes naje*at ako nije sve po ps-u, al ako si skroz u krivolovu fino se pravis blesav i nemoze se dokazat da si ti prodao. Tako je to s zakonima. Najgore prodju oni koji ih krse "na pola" (ne kazem da ti ista krsis samo eto mala opaska).

11 godina
neaktivan
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Kupio sam u elipsu brijaci aparat prije dvije godine i par mjeseci i sad se pokvario, elipso je

imao garanciju dvije godine i to je isteklo, ali sam dobio dodatnu godinu jer sam registrirao aparat

u roku mjesec dana od kupnje. Jos ga nisam nosio na popravak, ali bio sam slao upit remingtonu i oni

su odgovorili da trebam nositi aparat u njihov ovlašteni servis. Sad me interesira mogu li ga odvesti na

reklamaciju u elipso iako mi je njihova garancija istekla jer ipak sam kod njih kupio proizvod, a ne u servisu?

 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

garancija nije istekla ako imaš 3god.. nosi trgovcu ili ako želiš u ovlašteni servis (tvoj izbor).

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
6 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
razor1234 kaže...

Kupio sam u elipsu brijaci aparat prije dvije godine i par mjeseci i sad se pokvario, elipso je

imao garanciju dvije godine i to je isteklo, ali sam dobio dodatnu godinu jer sam registrirao aparat

u roku mjesec dana od kupnje. Jos ga nisam nosio na popravak, ali bio sam slao upit remingtonu i oni

su odgovorili da trebam nositi aparat u njihov ovlašteni servis. Sad me interesira mogu li ga odvesti na

reklamaciju u elipso iako mi je njihova garancija istekla jer ipak sam kod njih kupio proizvod, a ne u servisu?

Izbor je tvoj ali ce te u trgovini zavlaciti i sigurno ce ti trajati dulje cijeli postupak.

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
love2ml86 kaže...
razor1234 kaže...

Kupio sam u elipsu brijaci aparat prije dvije godine i par mjeseci i sad se pokvario, elipso je

imao garanciju dvije godine i to je isteklo, ali sam dobio dodatnu godinu jer sam registrirao aparat

u roku mjesec dana od kupnje. Jos ga nisam nosio na popravak, ali bio sam slao upit remingtonu i oni

su odgovorili da trebam nositi aparat u njihov ovlašteni servis. Sad me interesira mogu li ga odvesti na

reklamaciju u elipso iako mi je njihova garancija istekla jer ipak sam kod njih kupio proizvod, a ne u servisu?

Izbor je tvoj ali ce te u trgovini zavlaciti i sigurno ce ti trajati dulje cijeli postupak.

-zašto bi trgovina zavlačila? Kupcu je pravno najbolje reklamirati kroz trgovinu, jedino s njom ima ugovorni odnos/zakon.. osim kad je kupcu to zgodnije, kupac bira.

-roba (kamioni) putuje svaki dan između raznih trgovina-skladišta.. par dana manipulacije je OK, sve iznad tog treba pritisnuti i prijaviti (bar knjigu žalbi..).

 

-važna je i sama roba-tip robe.. brijači aparat? servis? .. ako je neispravno, pokriveno garancijom, dobit će novi u trgovini (ne u servisu, jer servis nije trgovina). Tad je opet završio u trgovini.

+važno, kod zamjene (ne kod popravka, otklanjanja kvara), dobija se novi račun, nova garancija, nova roba. To sve ide kroz trgovinu ili povrat novca.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
15 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Uzeo sam jedan artikl preko poznatog webshopa sa informatičkom opremom, s namjerom da ga poklonim, ali u međuvremenu osoba je dobila već identičan poklon pa bih sad ja ovaj vratio ako je ikako moguće.

 

S obzirom da se radi ovdje o povratu,  a ne reklamaciji, koje su mi opcije?

Imam sve zapakirano kako je stiglo sa webshopa, račun, jamstvo, kutije , doslovce sve kako je bilo.

Što mi je pametno da naveden kao razlog povrata,  a da dobijem povrat novaca natrag ( ili bar većinski dio tog ).

 

U prinicpu sve je već spremno za slanje, dobio sam od njih uputu što sve poslat, samo mi je ostalo da navedem razlog  u dopisu...

Ponosni vlasnik PS3 i nekoliko desetaka original igara / http://www.accredo.hr/ http://www.mcsi-design.net/
Poruka je uređivana zadnji put čet 28.6.2018 10:37 (kostolomac).
Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

-povrat, ne trebaš baš nikakav razlog, tj svaki opravdani razlog bi bio reklamacija, jednostavno vratiš, 'nezadovoljan ili odustao..' naravno unutar 14 dana.

+ moraš dobiti povrat konkretnog iznosa, 'do kune'.. ni jedan drugi iznos nema nikakve veze sa zakonom i bio bi knjigovodstveno kemijanje trgovca a time i kažnjivo.

 

+trgovac, ako mu to ne odgovara, tad ne prodaje online, ako prodaje, tad se pridržava zakona, jednostavno zar ne :)

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put čet 28.6.2018 10:47 (ihush).
9 godina
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Kad kupis preko webshopa imas zakonski pravo vratiti proizvod u roku 30 dana, proizvod mora biti nekoristen u origigi ambalazu, samo reci da ti ne odgovara, jedino si duzan platiti postarinu i to je to
 
1 0 hvala 1
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Gravityri kaže...
Kad kupis preko webshopa imas zakonski pravo vratiti proizvod u roku 30 dana, proizvod mora biti nekoristen u origigi ambalazu, samo reci da ti ne odgovara, jedino si duzan platiti postarinu i to je to

 -14 dana.

-ambalaža nije uvjet, čak ni račun.. ali je oboje poželjno. Račun zato da bi mogli 'tlačiti' konkretnog trgovca, ambalaža samo reda radi + dokaz pogotovo ako je roba neotvorena + štiti u transportu itd. Kad trgovac uvjetuje ambalažu, tad ga treba podsjetiti na zakon i logiku, da se roba ne može vidjeti-koristiti ukoliko se ne otvori ambalaža, koja je u pravilu upravo tako napravljena da onemogućava neprimjetnu manipulaciju.. npr zbog carine-granice ili prevare. Ambalaža je stvar proizvođača, trgovac koji ima s time problem nije 'pravi' tj takve stvari riješava distributer, centar za pakiranje.. nije problem u firmama koje imaju uređeno poslovanje, problem samo za ove 'naše-male' koji žive u prošlom stoljeću i treba ih džonom u dupe kako bi se updejtali s pravilima... :)

 

poštarina, kao i sve ostalo, ovisi.. može biti besplatno, kao dio reklame-garancije i sl. Može biti trošak, ali ne znači da ga snosi kupac. Piše u uvjetima, čitati (ne govoriti napamet, jer vrijedi ono što piše, ne što se govori + zakon).

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put čet 28.6.2018 11:26 (ihush).
9 godina
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Vidis kod nas je rok do 30 dana,
Ali za original ambalazu se nebi slagao, ako nesto vracas jer ti ne odgovara onda vracas i ambalazu nije problem sto je otvorena.
Jedino kad je proizvod neispravan onda ambalaza nije bitna.
Pa jos mi fali da ljudi kupe tv pa da mi ga donesu natrag bez icega samo daljinski :P
 
0 0 hvala 0
9 godina
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
A i racun isto treba, racun je dokaz kupnje, tako je nama jedna zena htjela vratit parnu postaju, izgubila racun a jamstvo ovjereno od druge konkuretne firme :P
 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Gravityri kaže...
Vidis kod nas je rok do 30 dana,
Ali za original ambalazu se nebi slagao, ako nesto vracas jer ti ne odgovara onda vracas i ambalazu nije problem sto je otvorena.
Jedino kad je proizvod neispravan onda ambalaza nije bitna.
Pa jos mi fali da ljudi kupe tv pa da mi ga donesu natrag bez icega samo daljinski :P

-bez uvrede, 'kod nas' se ne računa..

-uvjeti garancije mogu biti čak i takvi, npr toshiba no mather what.. npr padneš i slomiš ili izgubiš posao, dok je asus davao garanciju u prvoj godini popravak + novi.. to nije stvar trgovca, ne određuje trgovac uvjete, trgovac je samo trgovac, koji robu kupi-(pre)proda i uzme svoj dio marže, pri tome mora poštivati zakone, ugovore.. take it or leave it.

 

Gravityri kaže...
A i racun isto treba, racun je dokaz kupnje, tako je nama jedna zena htjela vratit parnu postaju, izgubila racun a jamstvo ovjereno od druge konkuretne firme :P

-ne, ni račun nije potreban, odavno, jer sve je u fisklanom/dvojnom knjigovodstvu, arhiva-baza koju svaki biznis mora imati, 5-10 godina od prodaje, tako dođeš bez računa, bez garancije i provlačenjem barkoda trenutno znaš sve o robi (proizvođač, distributer-trgovac, datum kupnje-garanciju itd..) kao što npr odavno ništa nije potrebno ovjeravati potpisom-pečatom, kao što u zakonu papir-garancija nije nužna, tj vrijedi.. samo je poželjno-preporuka imati papire, jer je tad lakše dokazivati. Račun je ugovor između kupca i trgovca, račun mora postojati, kroz račun se sve ostalo može pronaći. Ako trgovac nema račun, ili nije prodao tu robu, ili je petljao s računima-porezima.. tako da kad kupac zna gdje je kupio robu, lako prijavi inspektoru.. prošlo je 'zlatno doba' pc trgovaca, fiskalizacija, plaćanje karticama.. ili ključ u bravu. Tako je to ''u razvijenom svijetu'' (ili ćemo se podjsetiti viceva o standardu u odnosu na afrikance... tužno-jadno ili smiješno..) :) 

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
6 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Provlačenjem bar koda znaš sve hahaha, koja glupost! Ne znaš ništa. Osim koji je model u pitanju, isti model uređaja ima isti bar kod, što znači da isti bar kod mogu imati stotine uređaja prodanih u toj trgovini pogotovo kroz razdoblje od nekoliko godina.. što sve neću pročitati.. bez dokaza o kupnji i bez garancije, objesi mačku o rep bez dobre volje trgovca.. a da mi znati ihush kako bi ti dokazao sa bar kodom da si kupio taj uređaj u trgovini 70 a ne u trgovini 80? Pogotovo ako je plaćeno gotovinom? Sve se zna preko bar koda..
Poruka je uređivana zadnji put čet 28.6.2018 15:29 (love2ml86).
9 godina
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Barcorde je ime i prezime jednog artikla na njemu mozes vidjet zemlju porijekla, dobavljac i koji je artikal u pitanju...
Bez uvrede ihush ali nisi u pravu po tom pitanju.
Ja po bar codu mogu vidjeti kad je taj artikal prodan ali ako meni dode stranka nakon godinu dana koji niti zna kad je kupio uredaj a ja prodao 100 artikala kako cu ja znat koji racun pripada njemu?
To ima smisla jedino ako racun vezemo sa serijskim brojem uredaja
 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
love2ml86 kaže...
Provlačenjem bar koda znaš sve hahaha, koja glupost! Ne znaš ništa. Osim koji je model u pitanju, isti model uređaja ima isti bar kod, što znači da isti bar kod mogu imati stotine uređaja prodanih u toj trgovini pogotovo kroz razdoblje od nekoliko godina.. što sve neću pročitati.. bez dokaza o kupnji i bez garancije, objesi mačku o rep bez dobre volje trgovca.. a da mi znati ihush kako bi ti dokazao sa bar kodom da si kupio taj uređaj u trgovini 70 a ne u trgovini 80? Pogotovo ako je plaćeno gotovinom? Sve se zna preko bar koda..

 -potraži temu, hgspot-vga kartica (polovna..) i odskakući :) ili pogledaj malo zakon, npr garantni list.. imao ga ili ne, garancija vrijedi. Ako ti je teško tražiti, meni se ne da. Preglup si za takvo dokazivanje neovisno vješao ti nešto mačku negdje.. :)

Gravityri kaže...
Barcorde je ime i prezime jednog artikla na njemu mozes vidjet zemlju porijekla, dobavljac i koji je artikal u pitanju...
Bez uvrede ihush ali nisi u pravu po tom pitanju.
Ja po bar codu mogu vidjeti kad je taj artikal prodan ali ako meni dode stranka nakon godinu dana koji niti zna kad je kupio uredaj a ja prodao 100 artikala kako cu ja znat koji racun pripada njemu?
To ima smisla jedino ako racun vezemo sa serijskim brojem uredaja

 -da, može se, zna se sve (kad se želi, kad se radi po pe-esu..) :)

kako će trgovac voditi evidenciju, kako će prepoznavati svoju od tuđe robe je njegov problem, tj zakon je svalio sve na leđa trgovca, ako si izvan EU, tad nema smisla tvrditi nešto 'kod nas'.. jer ovo je kad sam posljednji put provjerio ipak bio bug.hr .. i ne govorim kako je u pakistanu ili negdje tamo.. :)

 

evo, za primjer kako je prošao konkretan slučaj (kupljena polovna vga, crkla u trećoj godini garancije, bez računa.. i happyend povratom punog iznosa za koji je srećković kupio novu po želji..).

ako je baš potrbno, mogu i pitanja-odgvori s mingo-a.. gdje se konkretno spominje npr račun-garantni list.. i što kaže zakon (ne trgovac).. tako je 'kod nas' i u EU.

 

može i obrnuti primjer, ako nemaš konkretan ser.num komponente, tad ti je lako uvaliti bilo što pokvarenog, dovoljno je pronaći neki račun s tim artiklom .. npr cpu-ram i tad 'plaćaš' tuđu robu. (nekad su naši trgovci lijepili 'svoje' naljepnice.. no ni to nije po pravilima, ništa osim proizvođačevog ne smije biti na komponenti-računalu.. u to spadaju i naljepnice koje su stavljali na laptopove i sl.., nema više..).

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put čet 28.6.2018 21:31 (ihush).
9 godina
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Sve 5 ihust, ne planiram se s nikim svadat ili natezat, znam dobro sto zakon trazi a sto ne, i btw radim u kopaniji gdje ima skoro 2000 zaposlenih i sto se tice reklamacije smo dosta feksibilni bez obzira na zakon ali za neke stvari su cista dobra volja trgovca ako ce nekome exstra pomoci, a ljudi se toga hvataju i misle da je zakon tako propisao, a kad bis nekoga pitao koji zakon i koj clanak bude pssss i galama... A kad zoves udrugu za potrosace po njima se sve mijenja a nije bas tako i osobno sam se uvjerio u to jer sam jednom morao i na sud zbog toga....
 
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Gravityri kaže...
Sve 5 ihust, ne planiram se s nikim svadat ili natezat, znam dobro sto zakon trazi a sto ne, i btw radim u kopaniji gdje ima skoro 2000 zaposlenih i sto se tice reklamacije smo dosta feksibilni bez obzira na zakon ali za neke stvari su cista dobra volja trgovca ako ce nekome exstra pomoci, a ljudi se toga hvataju i misle da je zakon tako propisao, a kad bis nekoga pitao koji zakon i koj clanak bude pssss i galama... A kad zoves udrugu za potrosace po njima se sve mijenja a nije bas tako i osobno sam se uvjerio u to jer sam jednom morao i na sud zbog toga....

 Bez konkretnih slucajeva tesko je ovako pricat. Ljudi svasta pricaju, ali isto tako i trgovci svasta pricaju. I nije problem kad ljudi svasta pricaju, nek pricaju, jer ljudi ne moraju znat zakone, ali svi trgovci bi trebali znat, jer oni nose puno veci teret u ovome, i zalosno je da vecina trgovaca ne zna. Cak i trgovci koji se prave da znaju ne znaju. Ja imam crno na bijelo odgovor trgovine da su oni te svoje propise donijeli u dogovoru s inspektoratom i jos mi lik citira clanke zakona po kojima su ih donijeli pa izostavi jedan dio clanka koji mu ne odgovara, da bi nakon prijave ipak bilo da nije kao sto je prvi put pricao jer kad sam posalo prijavo odjednom vise nije tako. Tako da ovi opceniti odgovori ne znace bas previse jer u praksi svega ima. Ono sto je bitno je sto se pise u ovom threadu i konkretni slucajevi, a oni su cesto podrprti clancima i ne prica se iz guzice, eventualno kad uleti koji trol pa mu se trola i po stoti puta ponavljamo stvari koje su vec opisane.

9 godina
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Daleko od toga, slazem se :)
 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

vidi, citat.. ''trgovac vam ne može osporavati prava iz jamstvenog lista bez računa, jer je ...'' ..

na drugom mjestu je također za račun,.. pošto se zakon odnosi na sve robe/usluge ne definira sve detaljno, ali se za teh.robu i fiskaliziran račun ne mora imati račun, jer postoji njegova kopija.. kao i garancija itd. samo je poželjno-preporuka, upravo zbog lakšeg dokazivanja. Tu dodaj račune (termo tisak-kasa) koji izbljede nakon par mjeseci.. jednostavno, sad je sve to problem trgovca.

 

nema više 'dobre volje', nego zakoni, ako želimo uređeno društvo, tako mora biti i trgovac nije sveta krava dok ovaj skup zakona postoji upravo zbog ZAŠTITE POTROŠAČA. :)

 

evo za (malo prije spomenuto, ambalaža..) AMBALAŽA NE SMIJE BITI UVJET KOD REKLAMACIJE ILI POVRATA KUPLJENOG PROIZVODA! itd..

-ne govorim napamet, nego pratim zakone i praksu. Upravo zato picajzlasto-cjepidlačim, jer kupac mora znati svoja prava, zakone i trgovac ih mora poštivati, neovisno o 'dobroj volji' (mada je to realno najbolji recept, kad govorimo kao ljudi, no zakon to ne pozna, zakon je samo ono što piše..)

 

garantni list.. nije nužan, tj kupac može tražiti u pisanom obliku, ako ga npr izgubi i dalje vrijedi itd.. vidi 1., 2. ..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put čet 28.6.2018 23:05 (ihush).
9 godina
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Vidis citam, ali eto ti situacija stranka nije uvjerila jamstveni list a izgubila racun, i to vec pobija ono sto tamo pise.. Ugl jebes ti sve te portale, svi pisu sta i kako a nigdje po kojem zakonu i clanku, mislim ne sve ali ima toga :) ja odo off necu vise u ovom threatu spamat :P
 
0 0 hvala 0
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice