Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena... izdvojena tema

poruka: 4.140
|
čitano: 1.270.292
|
moderatori: Lazarus Long, vincimus, pirat, XXX-Man
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
12 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
kiki_b kaže...
jocommb kaže...

Neki dan sam naletio na nivelirske lasere na Abrakadabra i cijena 0 kuna.... naravno odmah narucim i narudzba uredno zaprimljena...

Prode vikend i sjetim se ja pogledat sta je... naravno valjda su skuzili i pise da je narudzba otkazana... i danas dobijem i mail "otkaz od strane dobavljaca" da nisu u mogucnosti isporucit, greska u sustavnu bla bla mozemo vam ponuditi popust od 5% za iducu kupnju.... 

 

Jel to nasi svojevoljno otkazuju ili moraju dat po cijeni koja je bila navedena kao i fizicki u trg sto moraju dat cijenu s police?

Tako je slično i sa Mall.hr bilo. Znatno nižu cijenu su stavili. Ljudi koji su napravili narudžbe po povoljnijoj cijeni, obaviješteni su da je došlo do nenamjernog propusta u cijeni te su narudžbe stornirali, također im je bio ponuđen i neki drugi artikl, ili 200 kn i sl. Te svi oni koji nisu prihvatili navedeno i inzistirali na isporuku artikla po cijeni kojoj su i naručili, dobili su na kraju artikl.
Tako da ovdje vidim sličan scenarij, nude ti 5%, lijepo možeš odbiti tu ponudu i tražiš da ti isporuče artikl po cijeni kojoj si i naručio.

 Gdje  si vidio da su dobili grafičke koje su naručili s Mall.hr?

Ovdje je pisano o tome, ali nisam primjetio da se OP pohvalio da je na kraju dobio ono što je naručio.

https://forum.bug.hr/forum/topic/ostale-hardverske-teme/popusti-akcije-dobre-ponudehardver-po/147743.aspx?page=317&jumpto=6510773&sort=asc&view=flat

9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Damir22 kaže...

Sad se gubimo....

Neznam tko se gubi, ja se ne gubim nigdje.

Damir22 kaže...

Sto je onda kontradiktorno u izjavi "Zakon ih direktno obavezuje na to, no s druge strane, mislim da to rijetko kad prodje....."

Dali ih zakon obavezuje? Naravno. Dali trgovci traze sve moguce nacine da ne ispostuju takve cijene? Naravno.

Sad, sto ce, kada ce i dali ce neka agencija, mjerodavno tijelo, sud, vijece ili netko donjeti u obliku "odluke" ili "presude".... takvih informacija, koliko sam uspio pratiti ovu temu, jednostavno nemamo.

Dakle, nitko se nije javio u epilog ovakvog problema, i rekao - nakon xy dana, tjedana, mjeseci, godina, taj i taj je donio takvu i takvu odluku.

Znaci, na toj low level instanci i relaciji kupac-trgovac, iako trgovca zakon obavezuje da proda po istaknutoj cijeni, bez ulazenja u diskusiju dali je ta cijena posljedica greske, previda, nemara, trgovci ipak takve stvari lagano odyebavaju, i rijetko kad prodjeda oni stvarno bez ikakvog natezanja isporuce po toj cijeni....

Na tu relaciju se odnosila moja izjava, ne na to (ponavljam) dali ce, kada ce, tko ce i sto ce reci, naloziti ili narediti trgovcu....

Ne moze se na to odnosit jer to ne znaci. Ako ih zakon obvezuje onda ih obvezuje. Tocka.

Epiloga o tome da su morali ispostovati web cijenu ima puno, najpoznatije mi je s mallom prije par godina i tv-ovima. Bio je slucaj i s linksom. Bio je i negdje stavljeno rjesenje inspektorata bas u vezi ovoga al ne znam, niti mi se trazi gdje tocno. Uglavnom, to je tako bilo prije. Nakon toga su trgovine (barem po mojim iskustvima) ovo uspjesno odbijale, kako, nisam popratio. I to je donekle opisano u prijasnjim raspravama. Dakle nitko se nigdje ne gubi. Bilo je 100%, onda se nesto promjenilo (drugi govore da se nije nista promjenilo ihush/picajzla) stoga cemo i u vezi ovoga doznati o cemu je rijec poblize ako se korisnik javi s rjesenjem.

Damir22 kaže...
Kako sam vec govorio, ovakve situacije s "pogresnim" cijenama su svakodnevnica u trgovinama, trgovackim centrima i slicnima, barem jednom u svakoj posjeti trgovinama koje posjecujem primjetim da neka cijena ne stima, odnosno, da je na blagajni naplaceno drugacije nego sto je istaknuto na proizvodu.

Rasprava s trgovcem, ili blagajnikom je besmislena, jer je mantra uvijek ista - cijena je takva u kompjuteru. "Netko je promjenio u kompjuteru, a mi nismo stigli fizicki promjeniti. Ne mozemo mi tu nista. To nije nas problem. Sefa, poslovodje, odgovorne osobe nema, a ja vam nista ne mogu pomoci. Bas me briga."

Doslovno mi se nikad ovo nije dogodilo, a takodjer sam se susreo s ovim jako jako cesto. Prvi pokusaj je kad vidim krivu cijenu da vratim proizvod i da mi vrate novce, obzirom da odbijem povrat proizvoda uredno mi naplate po cijeni koja je na polici. Nijednom nisam niti morao spominjati zakon/prijavu/bilosta. Svi su jako dobro upoznati s ovim dijelom. Zadnji primjeri su lidl i metro, unatrag mjesec dana.

Damir22 kaže...
Odgovorna osoba, ako i dodjes do nje/njega, diskusiju uglavnom nastavlja u istom tonu, briga me sto pise na polici, cijena u kompjuteru je mjerodavna. I nikakav argument tu ne pomaze, ne argument u smislu "hocu to po toj cijeni", vec cisto kao upozorenje, ljudi, ne stima vam cijena, rijesite to, da nebi bilo problema.... Njih to jednostavno ne zanima.

Sorry, moram rec da u ovo ne vjerujem i da su ovo gluposti. Osim ako se ne radi o nekom lokalnom malom ducanu gdje je "odgovorna osoba" ujedno i vlasnik te jedne male trgovine. Odgovorno tvrdim da u svim vecim trgovackim lancima za ovu praksu znaju i nema teorije da ti voditelj poslovnice ovako nesto rece (znaci tommy/lidl/metro/konzum/spar/plodine..)

 

8 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Konzum, plodine, boso..

Da ne nabrajam.....

No nebitno sve u svemu

Zakon te.obavezuje da ne koristis mobitel u voznji, zakon te obavezuje da stanes na crveno...

Tocka? Ili ipak.....
Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Poruka je uređivana zadnji put pet 24.6.2022 14:16 (Damir22).
Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
bunker kaže...

Jocommb , iako si debelo svjestan da je cijena od nula kuna pravno nemoguća, te da se radi o ljudskoj ili softverskoj grešci, ti ćeš svejedno "ganjati da vidiš do kuda ide" .... Može li niže i ljigavije od toga... ??

 -da, ljigavo.. od tebe, no očekivano.

 

+ čak se i slažem, knjigovodstveno ne postoji cijena nula (firma za 1kn..) jer neki iznos mora biti, ne nula, pdv itd..

- no s druge strane, trgovac je napravio grešku, netko-treći.. nevažno, važno, roba je naručena, može se isporučiti (laž je da nije dostupno i sl.) .. tad to trgovac mora isporučiti a trošak on nek nadoknadi od onog tko je napravio grešku, .. greške se plaćaju + kazne.

-točno, problem je račun, da je iznos 1kn bilo bi lakše nego nula.. i to je jedina osnova po kojoj se ovaj put mogu izvući...

 

edit ili kraće-razumljivije.. ima li kupac račun? ako ima, mora dobiti robu.. problem je što u slučaju nula kuna nema račun, nemoguće (sustav, knjigovodstvo-banka-transakcija, porez-fiskal..) mora biti neki iznos ne nula. Ako je donacija, poklon.. to nije prodaja itd.

-račun, osnova, papir kojim kupac ostvaruje prava, prva stvar koja se traži kod problema.. a ako ga nema? -problem, preduvijet..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pet 24.6.2022 14:26 (ihush).
7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena


Jocommb, iz tonaliteta tvog obraćanja je vidljivo da si shvatio koliko nisko si postupio, i vađenje na grijehe trgovaca ili na moje moraliziranje niti na jedan način neumanjuje nakaradnost tvog postupka. Uvjeren sam da se tvoja obitelj i prijatelji ponose kaj si dio njihovih života.


@ihush

Još ti nije dojadilo brukanje totalnim nepoznavanjem načina funkcioniranja pravosuđa u rh ?? Btw, konzultacije su skupe pa možda da uplatiš jedno desetak tisuća kuna za sve kaj sam ti dosada linkao... ??

U mladim i neuređenim demokracijama poput naše nije rijetkost da se neki dio života ili poslovanja regulira sa više zakona koji međusobno nisu usklađeni, te zboga toga u pravu dva plus dva nemoraju uvjek biti četiri.

Ti se držiš pojma izdanog računa i zakona o zaštiti potrošača, no tematiku oko računa tretiraju i drugi zakoni. Po zakonu o pdv, svaka obavijest ili nadopuna koja se nedvosmisleno odnosi na jedinstveni račun može prvotno izdanom računu obezvrijediti sadržaj jer će važeće biti ono iz nadopune tog računa ( https://www.zakon.hr/z/1455/Zakon-o-porezu-na-dodanu-vrijednost- ).

Osim toga, u svim demokracijama se poštuje načelo manje ili veće društvene štete pa će manja kažnjiva radnja uvjek biti na sudu oproštena ako se počinjenjem te radnje spriječilo činjenje teže kažnjive radnje sa štetnijim posljedicama. Tebi laiku to moram nacrtati: više zakona brani poslovanje na štetu tvrtke što znači da račun prema kupcu mora biti veći bar za jednu lipu u odnosu na ulaznu faktutu opterećenu zakonskim nametima, pa bi se izdavanje manjeg rčauna smatralo gospodarskim kriminalom. E a kako se gospodarski kriminal smatra izuzetno štetnim po cijelo društvo, onda bi nepoštivanje izdanog računa na nula kuna prema kupcu bilo oprošteno na sudu jer se tom radnjom spriječilo počinjenje teže kažnjive radnje iz domene gospodarskog kriminala.


Državni inspektorat je samo jedna od karika u postupku. Pisanjem prigovora na njihovo rješenje dolaziš u ralje hrvatskih sudaca koje su postavili politika i financijski lobiji. Zbog toga nema niti u ovoj temi a niti drugdje linkova na pravomoćne presude o tematici koju ovdje obrađujemo. Ako imaš link, postavi ga, poput npr ovoga na pravomoćne presude oko računa izdanih za neizvršenu ili djelomično izvršenu uslugu:

https://www.iusinfo.hr/sudska-praksa/pretraga?p=RYxdCoJAFEa3EvdZXMC8hQQJUuaULyLx4Vz6GS244xAiLqFdtbAGJujxO4fvzKSPpCiD4wIvSkiXdUGqmWkXsGZIdz14limoOhBh22NAd7tjJfi8%2FQPBbEiN4nlJ4u1XO2cY%2BfKUaW2MsHMx0VCeb6tUe%2BMsSoF1iIP3pveW01NZUftvtssX#

Bunker
Poruka je uređivana zadnji put pet 24.6.2022 16:14 (bunker).
8 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Mene zanima gdje si ti vidio kriminal u tome što je prodavač nešto stavio u prodaju po određenoj cijeni i netko je to po toj cijeni kupio, kakva god da je?
Mislim da se nikome ne nagađa je li netko pogriješio ili ne prilikom objave cijene, ali za to bi prodavatelj trebao imati kontrolu. Ako nema, to nije problem niiednog kupca.
I ne, tu ti vrijedi ZOO i ZOZP. Prodano je po toj i toj cijeni i ugovor je sklopljen. Nema nakon toga "joj, meni to malo ne paše".
U suprotnom bi tako za svaki račun mogli podjebavati.
Ako što po tom pitanju nije kasno, bila je prije par godina situacija gdje je neka tvrtka tu kod nas prodala par tisuća proizvoda po debelo nižoj cijeni (skoro pa 0kn). Pogodi zašto su sve i jedan isporučili.
7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Antoniio22 , baš tako, za sve i jedan izdani račun možeš poslati nadopunu i time prvotno izdani račun izmjeni ili obezvrijediti.

Ajde da i ti nešto naučiš: ako neku sferu života ili poslovanja tretira više zakona, ti se tijekom parnice možeš pozvati na onaj zakon koji ti najviše ide u prilog. Pa tematiku izdavanja računa obrađuje bar desetak zakona tako da nisi ti taj koji će reći koje zakone će se uzeti u obzir a koje će se zanemariti. Sud se u pravilu uvjek naslanja na zakon koji je najpovoljniji za optuženoga.

I kako rekoh, mlada smo i neuređena demokracija tako da nije rijetkost da neki zakoni nisu usklađeni iako se odnose na istu pravnu sferu.

Pusti ti te priče o situaciji od prije par godina za koju nitko nema nijedan provjerljiv dokaz ili link na pravomoćnu presudu.

Za ovo kaj pitaš "gdje si vidio kriminal", moraš čitati pažljivije. Za postupak forumaša koji nastoji dobiti uređaj za nula kuna ja nisam rekao da je kriminalan nego da je ljigav i nakaradan. To kaj je taj izdani račun na nula kuna važeći prema jednom zakonu ništa neznači jer će se trgovac pozvati na to da je nepoštivanjem tog računa izbjegao činjenje gospodarakog kriminala na štetu svoje tvrtke i prijava za to nepoštivanje izdanog računa će biti odbačena uz obrazloženje da je riječ o bagatelnom kaznenom djelu niske društvene štete te da bi se poštivanjem tog računa počinilo daleko teže kazneno djelo iz sfere gospodarskog kriminala, a oštećeni kupac bi bio pismeno upućen da može pokrenuti privatnu parnicu kojom može nastojati zaštititi svoje interese za koje smatra da su povrijeđeni...

Bunker
Poruka je uređivana zadnji put pet 24.6.2022 18:31 (bunker).
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
bunker kaže...


..

Ti se držiš pojma izdanog računa i zakona o zaštiti potrošača, ..

 -točno.. pogledaj naslov, potrošač.

-čega se ti držiš? superhik filozofije? koja je tvoja svrha u temi? jesi li na jedno pitanje kako ostvariti potrošačko pravo pomogao? -radiš isključivo suprotno, braniš 'jače', suprotno zakonu itd, jer kažeš 'takva je praksa', 'stanje u pravosuđu' .. floskule, .. a tvoji linkovi ne vrijede 5 para.. :)

-običan troller-spamer, koji bi da modovi moderirao letio s teme.

 

edit.  ili 2 i 2 nisu uvijek četiri, ili ja se držim zakona.. a to je što, loše-pogrešno itd..

-trgovac je pogriješio, greške se plaćaju..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pet 24.6.2022 18:43 (ihush).
7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Ihush, kad ti ponestane inspiracije za tvoje epopeje onda se pozivaš na trolerstvo i doprinos temi te zazivaš moderatore da kazne one koji misle drugačije od tebe.


Vrlo detaljno sam pojasnio zašto neka činjenica može biti oborena ili nepriznata na sudu iako bi temeljem zakona o zaštiti potrošača izgledalo da je slučaj neoboriv.

Detaljno i argumentirano sam pojasnio kako se temeljem zakona o pdv može svaki račun učiniti nevažećim pa se nema svrhe nakon toga pravno pozivati na prvotno izdani račun.

Jesam također detaljno opisao zašto će krivac za manje štetno djelo ( trgovac koji neće ispoštovati izdani račun) biti na sudu oslobođen jer je činjenjem tog djela ozbjegao počiniti daleko teže kazneno djelo iz sfere gospodarskog kriminala....

Također pojasnih zašto rješenje inspektorata nije kraj priče.


Za razliku od tvojih izljeva, ja detaljno pojasnim i argumentiram u kojem zakonu je to opisano ...

😉
Bunker
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
bunker kaže...

--


Za razliku od tvojih izljeva, ja detaljno pojasnim i argumentiram u kojem zakonu je to opisano ...

😉

 -ponovo, jer ti nije jasno.. tema je prava potrošača, zakon o zaštiti potrošača.. kako možeš pomoći potrošaču-kupcu-korisniku da ostvari svoja prava (po zakonu).. no ti i dalje trubiš-trollaš, a to je po pravilima foruma suprotno temi-naslovu za sankciju... tj isključivo si protiv prava potrošača a tad si s pogrešne strane zakona.

-no krv superhika u svakoj tvojoj veni ti jednostavno ne dozvoljava drugačije ponašanje, .. no ne vidim zašto bi modovi to tolerirali.

 

-odnosno, ja se pozivam na zakon, ti se pozivaš na što? zakon-jačeg? .. ili ipak zakon?

-ok, oboje na zakon.. recimo :)

-što zakon kaže u ovakvom slučaju? -kaže da trgovac mora isporučiti ugovoreno, dok za grešku može tražiti naknadu od onog tko je grešku napravio (ako je neka treća osoba).. no kupcu mora isporučiti.

-ne mora ako postoji 'viša sila', npr ako je roba naprosto nedobavljiva, no ova je noramalno dobavljiva, problem je samo cijena tj greška-odgovornost trgovca.

-greške se plaćaju.. ili misliš da neki zakon kaže drgačije? .. razmisli, ne izvlači iz dupeta (mada ameba-superhik ni nema ostale organe pa je svejedno..).

 

-jeidni problem koji je moguć, ima li kupac račun... ako ima lakše je, osnova, no vrlo vjerojatno nema.. a tad će vrlo teško nešto ostvariti, no svakako može probati i svakako treba prijaviti nadležnima tj mingo.hr.

 

-u čemu je problem ako prijavi? .. postoji li razlog da ne prijavi? zakonski? .. ako je u pravu kupac? ako nije, to će nadležni tako i obrazložiti, ne ja-ti-trgovac.. to je zakon, provjeri.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Ihush , prouči kaj dole navedeni zakoni kažu o računu, pa se onda javi kada shvatiš da zakon o pravima potrošača nije jedini:

-Opći porezni zakon (Narodne novine, broj: 147/08, 18/11, 78/12, 136/12, 73/13)

-Zakon o porezu na dodanu vrijednost (Narodne novine broj 73/13 )

-Zakon o porezu na dohodak (Narodne novine, broj 177/04, 73/08, 80/10, 114/11, 22/12, 144/12)

-Pravilnik o porezu na dohodak (Narodne novine, broj 95/05, 96/06, 68/07, 146/08, 2/09, 9/09 - ispravak, 146/09, 123/10, 137/11, 61/12, 79/13)


-Zakon o obveznim odnosima

-Zakon o fiskalizaciji

Kaj si ti glup pa misliš da se ovi drugi zakoni neće primjeniti na osobe koje učestvuju u forumskoj temi koja se zove zaštita potrošača ??

😂
Bunker
10 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
sosta kaže...

 Gdje  si vidio da su dobili grafičke koje su naručili s Mall.hr?

Ovdje je pisano o tome, ali nisam primjetio da se OP pohvalio da je na kraju dobio ono što je naručio.

Drugi forum. 

Grafičke, post1post2post3, itd...

 

Pila koja je bila 600-700 kn, dobili su je za 70 kn

post1post2, itd...

 

Prethodno su bile i slušalice, prođi temu od recimo 45 stranice.

14 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
bunker kaže...


Jocommb, iz tonaliteta tvog obraćanja je vidljivo da si shvatio koliko nisko si postupio, i vađenje na grijehe trgovaca ili na moje moraliziranje niti na jedan način neumanjuje nakaradnost tvog postupka. Uvjeren sam da se tvoja obitelj i prijatelji ponose kaj si dio njihovih života.

 Ja neznam jel tebi jasno da se ti trpas ovdje kao g***o u kanalizaciju sa svojim prodikama... i naravno da je moj tonalitet obracanja nakaradan kao i ti i tvoje odgovaranje uopce kad te se nista nepita.... tako da ides na ignor pa pisi kolko te volja... pa paaa 

VenAtoR#2231
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Damir22 kaže...
Konzum, plodine, boso..

Boso ne znam sto je, ali ne vjerujem da si ovako nesto dozivio u konzumu ili plodinama. Obzirom da ja vrsim tjedne kupovine za cijelu obitelj, i tako vec godinama, kao i ti, nagledao sam se tih krivih cijena na milione. Ama bas svaki put kad sam inzistirao (znaci nisam htio vratit proizvod (jer eto nekad ga i vratim jer ga kupim cisto jer je na nekoj akciji ali mi ne treba u biti) bez problema su mi prodali po cijeni s police. Stvarno oko ovog nisam nikad ama bas nikakva natezanja imao, a jako cesto sam na tome inzistirao jer sam ionako ogorcen kojim se sve smicalicama trude za*ebat potrosaca tako da ih ne *ebem 5 posto kad oni za*ebu.

Damir22 kaže...
No nebitno sve u svemu
Zakon te.obavezuje da ne koristis mobitel u voznji, zakon te obavezuje da stanes na crveno...
Tocka? Ili ipak.....

 Bitno je.

I da, ako te zakon obvezuje, onda svaki put kad te netko prijavi ces dobit kaznu. Neces je nekad dobit nekad ne.

8 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
A cuj, da me krivo ne shvatis, ja nemam nista od toga dali mi vjerujes ili ne, jos manje od toga da nesto pisem ili nekoga uvjeravam....

Samo moje iskustvo, koje je jako podlozno varijacijama, pocevsi od mjesta, velicine trgovine, nebitno, kako rekoh samo moje zapazanje, bez namjere da ikoga uvjeravam da je to stvarno tako....

Sto se zakona tice, ima ovdje boljih poznavatelja koji bi se vjerujem slozili da ono sto je kaznjivo po zakonu, nekad i ne bude kaznjeno po zakonu.....

No i dalje mislim da moje stoji - vecina trgovina ce se pokusati izvuci od takve "greske", nebitno dali ce ih netko u konacnici pritisnuti da to ipak prodaju, govorim o web shopovima, nasim, primarno....
Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
sandokan111 kaže...
Damir22 kaže...
Konzum, plodine, boso..

Boso ne znam sto je, ali ne vjerujem da si ovako nesto dozivio u konzumu ili plodinama. Obzirom da ja vrsim tjedne kupovine za cijelu obitelj, i tako vec godinama, kao i ti, 

 Bitno je.

 Boso je ono dubre iz Vinkovaca koje tjera zaposlenice da mu peru mecku i ko zna sta sve jadnice nemoraju raditi... bio je na provjerenom prije par godina.... njegove trgovine se zovu Boso, to je gazdin nadimak....

VenAtoR#2231
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Damir22 kaže...
..

Sto se zakona tice, ima ovdje boljih poznavatelja koji bi se vjerujem slozili da ono sto je kaznjivo po zakonu, nekad i ne bude kaznjeno po zakonu.....

...

 -da, i što sad? Ne kazne se svi prekršaji-kriminalci-prevare, jer nikad ne možeš 100%.. i to je što, opravdanje?

-tema je: prava potrošača. .. razmisli, što se u temi, barem formalno 'mora' odgovarati ako želiš nekome dati odgovor.. no ti kao i bunker radite suptrono, opstrukcija, spam-trolanje i stvarno nije jasno zašto to modovi u ovoj temi dozvoljavaju.. ponovo, tema je prava potrošača, zakon, ne nešto mimo-protivno zakonu, ne praksa nego teorija itd.. dok praksu (stvarnost) možemo komentirati kao realnost-lošu-stvarnost, no treba težiti boljem.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Jocommb , niti ignore neumanjuje devijantnost tvog karaktera.

Tko radi pogriješiti će prije ili kasnije, kvare se i najskuplji automobili i softveri, no pokušavati se okoristiti nečime što se iz aviona vidi da je pravno nemoguće ( cijena nula kuna ) je samo pokazatelj tvog karaktera i savjesti....

Bunker
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Damir22 kaže...
A cuj, da me krivo ne shvatis, ja nemam nista od toga dali mi vjerujes ili ne, jos manje od toga da nesto pisem ili nekoga uvjeravam....
Samo moje iskustvo, koje je jako podlozno varijacijama, pocevsi od mjesta, velicine trgovine, nebitno, kako rekoh samo moje zapazanje, bez namjere da ikoga uvjeravam da je to stvarno tako....

Sve 5, ali eto ovo je nesto sto je po medijima bilo jako razvlaceno, i osobno na primjeru sam milion puta to dozivio da kad ovako netko izjavi vise vjerujem svom iskustvu nego nekom random na internetu. Prije sam misljenja da taj netko, u ovom slucaju ti (iako nije nista osobno) u biti nije napravio sto je napisao vec je odustao od napisanog i dio obavio u svojoj glavi. Znaci tvoj opis dogadjaja se u biti nije dogodio jer si ti mislio da ce tako zavrsiti, jer ti se mozda nekad tako dogodilo. Isti razlog kao sto dodju tu ljudi pa pisu "nista od naseg pravosudja nema smisla slati prijave, ovo je hrvatska". A tko od je slao prijavu se uvjerio da je upravo suprotno. Tako je i ove stvari uzimam, jednostavno ne vjerujem da si obavio sve sto si napisao da si obavio i da si takvo iskustvo dozivio, vec da si mozda dosao do pola, i da ti je prodavac rekao jednu od tih stvari i tu si odustao. Slazemo se da nema smisla dalje oko ovog, jer ja ti necu povjerovat, a ti ako si stvaro to dozivio si jeli, uvjeren u svoje. Svakako dalje nebitno.

Damir22 kaže...
Sto se zakona tice, ima ovdje boljih poznavatelja koji bi se vjerujem slozili da ono sto je kaznjivo po zakonu, nekad i ne bude kaznjeno po zakonu.....

Koji su to bolji poznavatelji? :)

 

A i kakve veze ima ako je nesto kaznjivo da nekad ne bude kaznjeno? Kad ne bude? Kad se ne prijavi ili pricamo o crvenim telefonima koje trgovci imaju s kojim dolaze u kontakt s plenkovicem, putinom i bidenom bajkama? :)

Sjeti se u kojoj si temi i o cemu mi pricamo, a na sto ti, barem mislim, insinuiras?

Damir22 kaže...
No i dalje mislim da moje stoji - vecina trgovina ce se pokusati izvuci od takve "greske", nebitno dali ce ih netko u konacnici pritisnuti da to ipak prodaju, govorim o web shopovima, nasim, primarno....

To je u redu da se oni pokusaju izvuc. Pokusavaju se izvuci i od preuzimanja reklamacija, to ne znaci da to prolazi kad ih se prijavi i inzistira na istome. To je poanta. Iz tvog odgovora se iscitava da eto, nekad prodje, a nekad ne (zasto ne, jos nije razjasnjeno) sto je netocno.

8 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Mislim, sto reci, kad te netko uvjerava da si halucinirao o necemu sto se nije dogodilo.... 

 

Cijela ova tema je besmislena, umjesto davanja ideja, prijedloga, savjeta - jer nista konkretno niti ne mozemo - ovo se pretvorilo u ciji je veci, uz argumente "Znaci tvoj opis dogadjaja se u biti nije dogodio jer si ti mislio da ce tako zavrsiti

 

Kako rekoh, ja znam sto se dogodilo, odnosno, sto ce ucestalo desava po trgovinama, barem u mom kraju, gdje pogresna cijena, cak i nepostojeca cijena nisu nista sto netko od zaposlenih shvaca ozbiljno. Vjerovao ili ne, meni svejedno...

 

Jer cijela koncepcija ove teme je otisla u tri krasna, i sve se desava po unaprijed poznatom redosljedu:

 

- padobranac (nije u losem kontekstu) dodje i postavi pitanje, bez ikakvih background podataka, konkretnih "tako i tako" (najcesce) 

- par ljudi napise nesto, smisleno ili besmisleno, svejedno je, nitko ih ne dozivi

- u nekom momentu, prije ili kasnije, cijenjeni kolega sandokan i ja se nesto ne razumijemo, nesto si nevjerujemo, pa onda postepeno i kroz hrpu postova odustajemo od rasprave

- pojavljuje se takodjer cijenjeni kolega ihush, uz epske besjede, ilijade i odiseje, u legendarnom "dvotocka,trotocka,crtica" stilu pise nesto, sto bas nitko u potpunosti ne uspije razumjeti, no realno, bas kao ni svi prije njega, nista ne doprinese da se bude blize rjesenju

- takodjer cijenjeni kolega bunker uleti otprilike u tom momentu, sa svojim tekstom, kojeg, bez obzira bio on u pravu ili ne, ili samo djelomicno, opet nitko ne dozivljava, ali uspije itekako pogoditi ihusha

- e sad, sandokan i ja malo zacepimo, tada bunker i ihush razmjene par recenica

- novi padobranci opet nesto pisu sto nitko ne dozivi

- ihush, valjda svjestan uzaludnosti napisanih plahti teksta, odustaje, pozivajuci institucije da rade svoj posao - organizatore da organiziraju, volontere da volontiraju, moderatore da moderiraju

- tu vec negdje svi odustaju, odu radije siljiti zeca, ili baviti se necim  bitnijim

- original autor se nikad vise ne javi s iskustvom sto je poduzeo, kako je proslo

 

I idemo, mir i tisina, do slijedegec slucaja, onda ispocetka....

 

(naravno, ovo sve je napisano kao sala, da netko krivo ne shvati).....

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
2 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Damir22 kaže...

Mislim, sto reci, kad te netko uvjerava da si halucinirao o necemu sto se nije dogodilo.... 

 

Cijela ova tema je besmislena, umjesto davanja ideja, prijedloga, savjeta - jer nista konkretno niti ne mozemo - ovo se pretvorilo u ciji je veci, uz argumente "Znaci tvoj opis dogadjaja se u biti nije dogodio jer si ti mislio da ce tako zavrsiti

 

Kako rekoh, ja znam sto se dogodilo, odnosno, sto ce ucestalo desava po trgovinama, barem u mom kraju, gdje pogresna cijena, cak i nepostojeca cijena nisu nista sto netko od zaposlenih shvaca ozbiljno. Vjerovao ili ne, meni svejedno...

 

Jer cijela koncepcija ove teme je otisla u tri krasna, i sve se desava po unaprijed poznatom redosljedu:

 

- padobranac (nije u losem kontekstu) dodje i postavi pitanje, bez ikakvih background podataka, konkretnih "tako i tako" (najcesce) 

- par ljudi napise nesto, smisleno ili besmisleno, svejedno je, nitko ih ne dozivi

- u nekom momentu, prije ili kasnije, cijenjeni kolega sandokan i ja se nesto ne razumijemo, nesto si nevjerujemo, pa onda postepeno i kroz hrpu postova odustajemo od rasprave

- pojavljuje se takodjer cijenjeni kolega ihush, uz epske besjede, ilijade i odiseje, u legendarnom "dvotocka,trotocka,crtica" stilu pise nesto, sto bas nitko u potpunosti ne uspije razumjeti, no realno, bas kao ni svi prije njega, nista ne doprinese da se bude blize rjesenju

- takodjer cijenjeni kolega bunker uleti otprilike u tom momentu, sa svojim tekstom, kojeg, bez obzira bio on u pravu ili ne, ili samo djelomicno, opet nitko ne dozivljava, ali uspije itekako pogoditi ihusha

- e sad, sandokan i ja malo zacepimo, tada bunker i ihush razmjene par recenica

- novi padobranci opet nesto pisu sto nitko ne dozivi

- ihush, valjda svjestan uzaludnosti napisanih plahti teksta, odustaje, pozivajuci institucije da rade svoj posao - organizatore da organiziraju, volontere da volontiraju, moderatore da moderiraju

- tu vec negdje svi odustaju, odu radije siljiti zeca, ili baviti se necim  bitnijim

- original autor se nikad vise ne javi s iskustvom sto je poduzeo, kako je proslo

 

I idemo, mir i tisina, do slijedegec slucaja, onda ispocetka....

 

(naravno, ovo sve je napisano kao sala, da netko krivo ne shvati).....

(podvučeni dijelovi..)

 

- (ništa ne možemo.. često u tvom kraju i sl.) -dok ne pokušaš, dok ne iskoristiš svoja prava ništa nikad nećeš ni moći.. tema-svrha je upravo to, pravo temeljem zakona reći onima koji nešto pitaju, npr kako ostvariti sovoje pravo, dok bunker radi upravo suprotno, opstruira. Tema je na temelju zakona o zaštiti potrošača, onaj tko to osporava kao pravo mora imati 'dobar' argument, mora imati dokaz-razlog-odgovor, ono 'zašto da ili ne'.. dok se svi moramo pridžavati zakona, pravila.. bio to parking-promet, trgovina, posao.. i forum-moderiranje-pravila..

- (institucije, moderiranje...) -da, tako nekako, svatko treba-mora raditi svoj posao. U teoriji, kao što svako kršenje pravila mora biti sakcionirano-kažnjeno, neovisno govorimo li o trgovini, kriminalu, forumu.. a oprost je nešto sasvim drugo i npr uključuje priznanje krivice-pokajanje i sl. što ekšli i vidimo time da u ovom slučaju trgovac daje neki popust 5% na iduću kupnju, kao naknadu.. no kupac bira, može oprostiti, može prihvatiti, .. može prijaviti nadležnima. Naprosto kupac ima zakonsko pravo, prijaviti, čak i kad nema ništa protuzakonitog, kao provjeru-sumnju.. može, no ni to bunker jednostavno ne dozvoljava, odvraća.. zašto? smisao?

-ovo je tema 'prava potrošača' .. ne zaštita trgovaca, nije ovo tema odvjetnika-branitelja druge strane, nije tema kako zaštititi trgovce od potrošača, odnosno zakon.. zakon o zaštiti potrošača. Što u temi radi bunker? Ima li kakvo pitanje-problem? -nema.. ima li kakav odgovor-pomoć nekom potrošaču koji postavi pitanje? -nema, isključivo negiranje tog zakonom propisanog prava, isključivo zaštita trgovaca-druge strane.. a tome nije mjesto u temi, tj ako želi može otvoriti odgovarajuću temu, to je forum, to su pravila koja iz nekog razloga u ovoj temi modovi ne provode, kako to, zašto.. tj svaki post koji je izvan teme, spam-trolanje, mod može obrisati, može upozoriti autora.. može, no nikako da to napravi, a to je osnova moderiranja teme u forumu, pri čemu nije problem koja tema nego da sve ostalo nije tema, pa se tako u ovoj temi ne piše o gljivama, kuhanju, pecanju, nego o pravu potrošača, isključivo o tome, to je naslov kao i pripadajući zakon tj nije to samo interna forumska tema kao ostale-većina, koju možemo otvoriti i trkeljati, tj u ovom slučaju je stvar zakona i tad isključivo ono što je zakonom propisano vrijedi, sve ostalo ne, kao u matematici 2+2=4.. svaka drugačija tvrdnja je netočna, briše se ili sankcionira itd.. to je posao moderatora, .. ništa, nema..

 

-interne svađe npr ja-bunker.. nikad ne prenosim sadržaj-svađu-mišljenje iz drugih tema, jer je  svaka tema, svaki post, za sebe.. kao i svaki komentar, učesnik, može jednom biti točno, drugi put ne, mogu se slagati drugi put ne itd.. ne miješati postove, teme, no bunker ima fixaciju, animozitet i dobit će ekvivalentan odgovor, kad mi kaže pametnjakoviću, ja njemu glupanoviću.. kad bilo kako vrijeđa, omalovažava, reći ću mu da je superhik, ameba.. a modovi ako žele to reguliraju.. i to tek povremeno, no tad ne gledaju 'genezu' (postove-tijek..) nego lupe sve po prstima, brišu neselektivno, jer eto oni su modovi-bogovi i uvode (ne)reda.. takvim (ne)moderiranjem.

-jedan primjer, nedavno, neovisno što se u ovim temama svađamo, bunker na posotjećoj temi postavi pitanje o vpn-u.. i dam mu odgovor, no naravno, zato jer sam to ja, njemu to ne odgovara.. no ako se čita redom vidi se i eskalacija, vidi se ignorancija, vide se činjenice... i ništa. Ne uzima mu ni tu temu za zlo, tj ne miješam s ovom-ostalima. I dalje se mogu slagati s pojedinim postom ili ne, neovisno, no on to ne može, traži-stalka i oponira, vrijeđa kad god stigne.. zašto se to dozvoljava? Tko od forumaša ili moderatora koji je tu godinama ne zna već dovoljno .. tko-kako-o čemu piše itd.. pa da je neki novi mod nadležan tad bi to bio odgovor zašto, no ovako jednostavno nema odgovora zašto modovi ne moderiraju osim povremeno-sporadično, a tad su i pravila foruma ono što sami krše tj ili se pridržavaju ili ne.. kad je selektivno-sporadično tad to nije pridržavanje pravila nego 'božansko djelovanje' .. kriterij.

-dodatno, važno (gamečenjđer) ovo nije neka tema, nego direktno povezana sa zakonom, zaštita potrošača.. tad si nitko pa ni modovi ne mogu dozvoliti slobodu mišljenja-tumačenja, tj svi moramo biti usklađeni sa zakonom itd..

 

-odnosno, kako zazivam institucije, tako bunker uredno opstruira, tj umjesto da tema bude mjesto gdje potrošač dobije uputu-odovor, dobije hrpu smeća-spama kojeg stvori bunker besmislicama i beskonačnim ponavljanjima već rasčišćenih pitanja, zakon. .. ignorira zakone, pravila, kad mu to odgovara, 'tako je to' 'jači..' .. da i? kao što ti kažeš da se to u tvom kraju takve greške često događaju čini li to neku grešku ispravim? -ne.

-naprosto, greške se moraju kažnjavati .. pa čak očekujem da će modovi pokazati svoje božanske moći i upravo iskoristiti za sankciju prema ovom postu, .. jer se s modovima ne raspravlja.. pa eto, ne raspravljam s njima nego s vama-tobom-bunkerom :) .. no i dalje oni imaju božanske moći i kriterije pa ovisi kako će tumačiti, oni, ne ja-mi-vi.

 

-jel ovaj post offtopic? -nije, jer je odgovor na postojeći post, komentar, jer je direktno vezan za temu, tj opstrukciju teme od strane bunkera, kao rezime-primjer.. no vidjet ćemo (ili nećemo, tj ovisi što će modovi napraviti ili neće..) :)

 

rezime posljednjeg pitanja-problema.. greškom je nešto imalo pogrešnu cijenu, nula kuna, .. greške se plaćaju, trošak snosi onaj tko je grešku napravio, za sad trgovac, uvjek trgovac, a ako je netko treći tad on od njega to potražuje kao naknadu. Trgovac priznaje grešku i nudi popust 5%.. no krši pravila, ne može ne isporučiti ugovoreno, jer roba postoji, dostupna je.. nema te isprike (nemogućnosti) a trošak greške je njegov problem, kao što je pravo kupca pravo kupca.. ne trgovca i time ne može on odlučivati, tj kupac može ako želi oprostiti-odustati-prihvatiti.. kupac bira, ne trgovac. Što ako kupac reicmo pun altruističkog razumijevanja prihvati otkaz naručenog pa i ponuđen popust 5% za iduću kupnju.. može ako želi, no može ako želi i prijaviti nadležnima, može tražiti a trošak greške će snositi onaj tko je grešku napravio, odgovorna osoba koja je zato i zaposlena-plaćena tj odgovorna.

-s druge strane, svi se brže nauče pravilima kad plate kaznu, parking ili posao.. slično. trgovac koji ima tako loš sustav, lošu kontrolu.. mora nešto mijenjati, software-djelatnike.. ne može nastaviti jer će imati ogromne probleme, jer ono što se desi jednom može ponovo za sekundu opet.. zato klasični software koji brine o stanju robe, cijeni itd. kao kasa ne dozvoljava cijenu nula ili količinu nula.. ne dozvoljava sustav, država, fina, fiskalizacija, porez.. kad to ne dozvoli kasa tad se takva greška ne može ni dogoditi.. a to što se ipak dogodilo dokazuje da taj trgovac ima loš sustav, mora ga popraviti-promijniti.. tj svi su sad online, svi imaju povezane cjenike dobavljača.. sve to radi ista osnova-baza-automatika.. ako ostali nemaju takvu grešku jer imaju ispravan sustav, tad je taj-takav trgovac onaj koji mora popraviti svoj sustav jer mu se takve greške ne smiju dogoditi, jer to košta..

 

-ako bunker štiti interes trgovaca, može li im barem on sugerirati da poprave svoj loš sustav? -ne, on to ne radi, nego isključivo osporava pravo potrošača.. osporava pravo koje potrošač ima po zakonu. Kome je to osim bunkeru na forumu dozvoljeno?

-odnosno, ako kupac ovaj slučaj prijavi nadležnima na mingo.hr.. što bunker ima protiv toga? zašto? .. traži oprost ili blagost za trgovca, traži jer smo svi ljudi, griješimo, krščanski oprost? .. zašto on to traži od potrošača, možda zato jer nema valjani argument? .. no nije da on samo apelira na oprost, nego i vrijeđa, naziva forumaša ljigom i sl. .. a modovi to ne sankcioniraju.. zašto?

-misle li modovi drugačije, misle li kao bunker.. na njih se ne odnosi zakon? .. što će reć, nije važno što mi mislimo nego zakon i nadležni, pa ako se slučaj prijavi-pokrene imat ćemo i epilog-odgovor, no bunker to jednostavno ne želi. Vrlo je jednostavno, kupac-potrošač ima ili nema pravo, mingo će to vrlo jasno odgovoriti i ako ima pravo tad će trgovac isporučiti ugovoreno, količinu i cijenu, robu. Trogvac ne može reći da je roba nedobavljiva to bi bila laž.. a promjena cijene.. može ako kupac pristane, no pravila ne predviđaju da kupac mora pristati, ali predviđaju da trgovac mora ispoštovati ugovor a trošak greške će snositi onaj tko je grešku napravio i tad će se svi opametiti, uvesti reda u sustav .. za njihovo dobro, jer će i sutra možda ponoviti grešku ako ništa ne izmjene i ako se jednom izvuku ne znači da će sutra opet itd..

 

-treba li tema o zaštiti trgovaca? svatko se najbolje zaštiti ako ima odgovarajući sustav, ako ne griješi.. u interesu trgovca je da eliminira takve greške, ne mora no u njegovom je intersu, odnosno dok ne dobije za to sankcije-posljedice do tad će olako ignorirati greške i ići džonom na kupca ako-prođe-prođe metodom, dok će agitatori-lobitsti kao bunker to opravdavati po forumima, opstruirati..

-što je sve bunkrer navodio u ovim postovima po ovoj posljednjoj temi.. poreze, svašta.. a ništa o tome kako riješiti tj isključivo traži da kupac odustane od svojeg prava štoviše negira pravo kupca, suprotno zakonu.. zašto, kako, zašto modovi to toleriraju? .. zašto ne otvori odgovarajuću temu ako je to svrha njegovih postova?

 

 

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
8 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Ma samo tejk it izi....

S obzirom da necemo nista rijesiti, mozemo se saliti....
Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
2 0 hvala 0
7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Ihush , zabijanje glave u pijesak neće riješiti problem. Pojašnjavanje stvarnosti pravnih postupaka je itekako veliki doprinos temi jer će nakon uvida u realnost svaki potrošač lakše donijeti odluku u kojem smjeru će ići njegovo postupanje.

Još jednom, za one koji sporo kapiraju :

Trgovac , prodavač ili cms pogriješi pa uz neki artikal istakne cijenu nula kuna.

To uoči neki kupac i proba kupiti taj proizvod za nula kuna, čak možda mu automatika odmah i ispostavi račun ( na mail, nebitno kojim putem ).

Trgovac uočava grešku, ispravlja cijenu, kupcu koji je probao kupiti proizvod za nula kuna šalje obavijest i nadopunu računa ( time je po zakonu o pdv ta nadopuna bitnija od sadržaja iz prvotnog računa ) i tu priča obično završava. Trgovac može ali i nemora ponuditi neki vid poklona, popusta i sl...

Ako kupac nakon toga odradi prigovor i bude odbijen, tada se obraća inspektoratu, a i inspektorat će vjerojatno donijeti rješenje u korist kupca. Tada trgovac piše prigovor na rješenje inspektorata i inspektorat tada po službenoj dužnosti piše prijavu mjesno i pravno nadležnom sudu.

Sud svim akterima šalje obavijest o podnijetoj prijavi, traži da se svi očituju o tome, te zatim saziva prvo ročište. Na tom ročištu će trgovac pojasniti kako je došlo do greške koja je rezultirala cijenom nula kuna, dokazati će da je odmah po saznanju ispravio grešku i poslao nadopunu računa, te će se pozvati na odgovarajuće zakone po kojima bi počinio kazneno djelo iz oblasti gospodarskog kriminala da je išao u smjeru ispoštivanja izdanog računa na nula kuna.

Na to sudac donosi rješenje kojim se odbacuje prijava državnog inspektorata uz obrazloženje da se radi o bagatelnom kaznenom djelu neznatne društvene štete a nepoštivanjem izdanog računa je spriječeno činjenje kaznenog djela gospodarskog kriminala čije posljedice bi bile daleko štetnije od djela nepoštovanja izdanog računa. Kupac bi dobio pravni pouk da može nastaviti progon privatnom tužbom ako smatra da su mu oštećena njegova prava. I tu će završiti 99% slučajeva koji dospiju do te faze ...

Tako to u praksi funkcionira, i tako to i zakoni propisuju, pa je vrlo bitno i korisno da to znaju svi koji bi se mogli naći u nekoj od uloga u takvim događajima. To što netko nepodnosi da se iznose mišljenja drugačija od njegovog je medicinsko a ne pravno pitanje.

👍
Bunker
7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Ovo što piše kolega Sandokan je nešto posve drugo i on je tu potpuno u pravu.

Naravno da se dešava po trgovinama da je na nekoj gajbi cijena delišes jabuka a neka trgovkinja je unutra sasula idered jabuke. I ok, nije to neka ogromna razlika u cijeni i osobno sam znao vidjeti uživo da tada trgovaca ispoštuje cijenu povoljniju za kupca.

No svakoj osobi kojoj pravomoćnim rješenjem suda ili centra za socijalnu skrb nije oduzeta poslovna sposobnost mora biti jasno da je cijena od nula kuna pravno nemoguća i da neće moći biti ispoštovana. Ako je ipak osobi oduzeta poslovna sposobnost onda niti nesmije raspolagati novcem, ići sam u kupovinu, itd, itd...
Bunker
 
1 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Damir22 kaže...
Cijela ova tema je besmislena, umjesto davanja ideja, prijedloga, savjeta - jer nista konkretno niti ne mozemo -

Bas suprotno. Tema je itekako pomoglo puno ljudi. Stovise cak su neki od aktivnih sudionika ispravili svoja kriva vidjenja odredjenih zakona. Neki priznaju, neki ne, i vise manje stvari su lagano uskladjene kako bi trebale biti, i ljudi koji pitaju dobiju i tocan odgovor.

Damir22 kaže...
- u nekom momentu, prije ili kasnije, cijenjeni kolega sandokan i ja se nesto ne razumijemo, nesto si nevjerujemo, pa onda postepeno i kroz hrpu postova odustajemo od rasprave
- e sad, sandokan i ja malo zacepimo, tada bunker i ihush razmjene par recenica

Ja sam samo uskocio kod one tvoje opaske. Odustanem od rasprave kad vidim da se previse rasplamsalo i da mi oduzima puno vremena diskutiranje a onda se nakon valjda par sati u tjedan dana potresnih na razglabalje (koje volim) dodje mod i pobrise sve, pa se osjecam glupo jer sam uludo potrosio sate pisuci odgovore koji su nestali i nema im traga. Tako da kad mi se ucini da ide tim smjerom lagano smanjujem kolicinu utrosenog vremena na pisanje odgovora jer postoji mogucnost da se sve izbrise (ne jer mi je dosadno, dapace). Kao sto sad ihush non stop poziva modove.

Damir22 kaže...

- ihush, valjda svjestan uzaludnosti napisanih plahti teksta, odustaje, pozivajuci institucije da rade svoj posao - organizatore da organiziraju, volontere da volontiraju, moderatore da moderiraju

- tu vec negdje svi odustaju, odu radije siljiti zeca, ili baviti se necim  bitnijim

- original autor se nikad vise ne javi s iskustvom sto je poduzeo, kako je proslo

Ihush vec neko duze vrijeme inzistira na nekim modovima, svadjanju, tako da lagano ignoriram njegove postove. Procitam nekih 80%, ali kad se to sve moglo izrec u 80% manje teksta koji je smisao?! Kad nema tema ispravlja stvari koje se ne mogu ispravit. Tu obicno odustajem, barem sto se mene tice, jer, pocne zazivanje modova koji sve izbrisu (sto je i jasno, di bi stigli da idu istrazivat tko je gdje u pravu). Original autor se ne javi jer u velikoj vecini uspjesno rijesi problem. A svi znamo da nakon sto problem nestane vise te ta tema ne zanima. Zato su teme o trgovinama vecinom ispunjene s losim iskustvima. Nikom ne pada na pamet da uspjesne trgovine hvale. A kad imas postove hvale, onda su to vecinom placeni postovi :) Jednostavno je takva priroda ljudi. Tako da kad se ne jave, nema problema. Iako eto, u ovom zadnjem slucaju i onom prije njega bih bas volio da se jave s rjesenjem da vidimo. Sto se tice cijene s 0kn, mislim da to nece proci, al eto, zanimalo bi me objasnjenje inspektorata. Ja sam poslao pravno pitanje inspektoratu ima jedno godinu dana u vezi neceg i jos nisu odgovorili, tako da slati upit "kad je ugovor sklopljen" (rasprava od prije) i kad se moraju a kad ne moraju pridrzavati ugovora je donekle besmisleno (da, i ja sam to reko). Al razlog je naravno jer takvi upiti idu negdje u ministarstvo pravosudja a ne rjesavaju ih trzni inspektori. Znam jer sam nakon 4 preusmjeravanja dosao do inspektora koji je rjesavao moj upit i uputio me na neki broj u ministarstvu pravosudja, koji kad sam dobio mi je sluzbenik rekao da nisu jos to rjesili. Usmeno mi nije nista konkretno rekao, a i usmeno mi ne koristi jer mi treba napismeno sluzbeno stajaliste.

 

U svakom slucaju, bitno je da originalni "padobranac" dobije tocan odgovor, sto u vecini slucajeva i dobije, barem od nas par. Da li ce poslusat? to je na njemu. Kladim se da onaj lik sto mu je protis reko da salje u ivanic grad ili gdje vec je poslao zbog straha od "lezarine" i sto sve vec ne, iako mu je savjetovano drugacije.

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
bunker kaže...

Ihush , zabijanje glave u pijesak neće riješiti problem. Pojašnjavanje stvarnosti pravnih postupaka je itekako veliki doprinos temi jer će nakon uvida u realnost svaki potrošač lakše donijeti odluku u kojem smjeru će ići njegovo postupanje.

Još jednom, za one koji sporo kapiraju :

Trgovac , prodavač ili cms pogriješi pa uz neki artikal istakne cijenu nula kuna.

To uoči neki kupac i proba kupiti taj proizvod za nula kuna, čak možda mu automatika odmah i ispostavi račun ( na mail, nebitno kojim putem ).

Trgovac uočava grešku, ispravlja cijenu, kupcu koji je probao kupiti proizvod za nula kuna šalje obavijest i nadopunu računa ( time je po zakonu o pdv ta nadopuna bitnija od sadržaja iz prvotnog računa ) i tu priča obično završava. Trgovac može ali i nemora ponuditi neki vid poklona, popusta i sl...

Ako kupac nakon toga odradi prigovor i bude odbijen, tada se obraća inspektoratu, a i inspektorat će vjerojatno donijeti rješenje u korist kupca. Tada trgovac piše prigovor na rješenje inspektorata i inspektorat tada po službenoj dužnosti piše prijavu mjesno i pravno nadležnom sudu.

Sud svim akterima šalje obavijest o podnijetoj prijavi, traži da se svi očituju o tome, te zatim saziva prvo ročište. Na tom ročištu će trgovac pojasniti kako je došlo do greške koja je rezultirala cijenom nula kuna, dokazati će da je odmah po saznanju ispravio grešku i poslao nadopunu računa, te će se pozvati na odgovarajuće zakone po kojima bi počinio kazneno djelo iz oblasti gospodarskog kriminala da je išao u smjeru ispoštivanja izdanog računa na nula kuna.

Na to sudac donosi rješenje kojim se odbacuje prijava državnog inspektorata uz obrazloženje da se radi o bagatelnom kaznenom djelu neznatne društvene štete a nepoštivanjem izdanog računa je spriječeno činjenje kaznenog djela gospodarskog kriminala čije posljedice bi bile daleko štetnije od djela nepoštovanja izdanog računa. Kupac bi dobio pravni pouk da može nastaviti progon privatnom tužbom ako smatra da su mu oštećena njegova prava. I tu će završiti 99% slučajeva koji dospiju do te faze ...

Tako to u praksi funkcionira, i tako to i zakoni propisuju, pa je vrlo bitno i korisno da to znaju svi koji bi se mogli naći u nekoj od uloga u takvim događajima. To što netko nepodnosi da se iznose mišljenja drugačija od njegovog je medicinsko a ne pravno pitanje.

👍

 citat nije kraćen, čisto da se ne bi nešto izvlačilo iz konteksta..

-tema je? prava potrošača. (točka) ne prava trgovca..

-boldani textovi, prvi bold, trgovac primjećuje grešku... tko je odgovoran za grešku?

-drugi bold, inspektorat u korist kupca. (točka).. kraj priče za ovu temu.

 

-što će trgovac nakon tog.. ako želiš otvori temu, prikladnu, ovo je tema za potrošače.

-no to nije sve, imaš ostatak scenarija.. već unaprijed znaš odluku suda.. moguće, no moguće je svašta, nije tema itd..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
14 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Samo za info, na narudzbenici uredno pise besplatno, osim postarine... Pa prema tome za onog devijantnog i ljigavog nije 0 kuna nego đaba.....

VenAtoR#2231
Poruka je uređivana zadnji put sub 25.6.2022 13:57 (jocommb).
Moj PC  
0 0 hvala 0
7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Ihush , jako , ali baš debelo jako si u krivu !!

Koji je cilj potrošača koji je došao u ovu temu ?? Pa valjda mu je cilj ostvariti neko svoje pravo za koje misli da je oštećen.

Kada je kraj priče za tog potrošača ?? Samo su dvije mogućnosti kada je kraj priče za potrošača :

A) kada to svoje pravo u potpunosti ostvari

B) kada iscrpi sve pravne mogućnosti a pritom nije ostvario ono za što on misli da je njegovo pravo za koje smatra da je oštećen


Zašto bi bio kraj priče za potrošača u onom trenutku kada trgovac prizna da je pogriješio ? Pa to priznanje trgovca niti izbliza negarantira da će potrošač ostvariti neko svoje pravo za koje smatra da je zakinut... Jel cilj potrošača ostvariti neko svoje pravo ili mu je cilj mahati novinskim člankom u kojem je trgovac proznao grešku a to tom dotičnom potrošaču nije donijelo ostvarenje onog prava za koje smatra da je zakinut ??


Zbog čega bi onda kraj priče za kupca bio u trenutku kada inspektorat donese rješenje, kada to još niti izbliza negarantira da će potrošač ostvariti neko svoje pravo za koje smatra da je oštećen . Pa jel cilj potrošača ostvariti svoje pravo ili mu je imati cilj rješenje inspektorata na kojem piše da je u pravu iako on time nije ostvario svoje pravo u tom trenutku a možda nikad i neće ??

To je kao da si rekao da je rezultat na poluvremenu tekme bitan a da te opće nezanima rezultat nakon drugog poluvremena a još da te manje zanima rezultat nakon produžetaka.... Logika ti je neoboriva 😂
Bunker
14 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Ver0n kaže...
jocommb kaže...

Samo za info, na narudzbenici uredno pise besplatno, osim postarine... Pa prema tome za onog devijantnog i ljigavog nije 0 kuna nego đaba.....

 Mislim da je u ovom slučaju "devijantan i ljigav" onaj tko se pokušava okoristit na očitoj greški trgovca.

Na stranu zakoni i prava, mene bi bilo sramota uopće ovo pokušat kupiti, to baš moraš biti smeće od čovjeka. :thumbs_up:

 Troleri se nepitaju... a pogotovo da raspravljam s jednim... Ignore 

VenAtoR#2231
Moj PC  
0 1 hvala 0
9 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Evo za ovakve treba zazivat modove. 7 dana korisnik, ocit trol i alter ego nekog vec s foruma. Takve treba bannat.

 
3 0 hvala 0
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice