Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena... izdvojena tema

poruka: 4.140
|
čitano: 1.273.664
|
moderatori: Lazarus Long, vincimus, pirat, XXX-Man
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

E moj njuskac , meni je zaista žao kaj si se našao u toj situaciji pa da uopće moraš razmišljati na ovaj način . Srećom je riječ o svega par tisuća kuna ( čini mi se da si tako spomenuo ) pa te nebu to toliko unazadilo, a bar si stekao duboko islustvo.

Prevaranti ti imaju istančan radar , istina ponekad i pogriješe pa ih netko skrati ali to je već za crnu kroniku. Ljudi koji vade građevinske dozvole, traže izvođače i sl, su mahom prosječni obiteljski ljudi kojima nije nakraj pameti da idu u zatvor zbog nekog prevaranta . Forum je forum, piskaranje u dokolici, no u realnosti je to ipak malo drugačije...
Bunker
12 godina
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
njuskac kaže...

Počeli se javljati ljudi iz svih dijelova HR da ih je prevario, vidim na fejs stranici građevinski radovi.. imao je par firmi i dalje radi.. smeće.. čudo da su takve osobe još uvijek žive.

Ja sam se isto dugo vremena razmišljao je li moguće da ljudi mogu toliko trpiti, i došao do zaključka da većina stvarno pogne glavu i šuti.

U prilog tome ide i poveći broj dokumentaraca koje sam pogledao, gdje su u pitanju prevaranti koji su ljudima uzeli stotine tisuća $$$ i što je najgore većina tih prevaranata su i dalje nedodirljivi i slobodni.

 

Srećom danas imamo internet i sve moguće alate koji pamte, a koje prevaranti ne vole i to treba iskoristiti, lijepo tekst o njemu i njegovoj firmi na sva mjesta gdje se recenzije mogu ostaviti, počevši od Googlea.

 

Evo malo edukativnog i "utješnog" štiva:

The Puppet Master: Hunting the Ultimate Conman (ovog su nekidan uhvatili u Belgiji koliko se sjećam, pitanje je koliko će ostati u pritvoru...)

WeCrashed (ovaj je nakon svog sranja koje je napravio nedavno prodao (ili dogovorio prodaju, nisam siguran) novu firmu za milijarde $$$)
Fyre: The Greatest Party That Never Happened
The Tinder Swindler (ovaj manijak i dalje uživa u slobodi, nakon svega što je napravio)
Bad Vegan: Fame. Fraud. Fugitives.


Svakakvih čudovišta ima na ovoj planeti.

Poruka je uređivana zadnji put čet 29.9.2022 16:06 (mzopg).
5 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Evo da sumiram neka svoja iskustva, da ne bude samo "šta da uradim" nego i konkretan feedback 

 

Za sve ove stvari sad je već prošlo više od pola godine pa iznosim ovdje jer pretpostavljam da i dio ekipe iz trgovina možda čita pa da se ne doxxam oduzimam neke detalje slučajeva

 

1. PC komponenta/periferija kupljena u poznatoj informatičkoj trgovini. Vrijednost: 1 000-3 000kn

 

2 godine jamstva. Nakon 1.5 godine, jedan dio RGB osvijetljenja prestaje raditi. Sama funkcionalnost uređaja je OK osim toga. Međutim, kako je u nazivu proizvoda RGB i to je dio očekivane funkcionalnosti, dosta me smetalo što RGB ne radi. 

 

  • Kontaktiram trgovinu s reklamacijom.
  • Kvar je utvrđen.
  • Nude zamjenu za "ekvivalentan" artikl iz trgovine jer više nemaju u ponudi isti.
  • To mi se ne sviđa te tražim povrat 
  • Čudom se čude: "pa ne možete dobiti povrat novca za korištenu stvar. Pa ovo je kupljeno pred skoro 2 godine...."
  • Pozivam se na zakonske obveze oko jamstva: u slučaju neispunjenja ugovora, dolazi do raskida istog što znači povrat proizvoda s moje strane i povrat novca s njihove (ne tim riječima, ali ovo je poanta)
  • Odjednom se može, pare sjele na račun kroz par dana

 

Znači sve se može, ali tek kad znaš svoja prava

 

2. PC komponenta/periferija kupljena u poznatoj informatičkoj trgovini. Vrijednost <500kn

 

Na dan kupnje, odmah prilikom vađenja iz kutije, uočeno fizičko oštećenje proizvoda. Ambalaža je bila neotvarana i neoštećena

 

  • Kontaktiram trgovinu sa slikama i reklamacijom
  • navode me da donesem uređaj u trgovinu da bi ga proslijedili na dijagnostiku i servis
  • u ovom trenu još nisam znao za odgovornost trgovca za materijalni nedostatak pa sam se pozvao na jamstvo, što uvijek uključuje dijagnostiku. Od 2022. i materijalni nedostatak prvo uključuje dijagnostiku, ali prije 2022 je kupac mogao tražiti raskid unutar 6mj ako je kvar bio prisutan. Opet je pitanje bi li prihvatili pošto je riječ o fizičkom oštećenju, a nisam snimao otvaranje, kako bih dokazao da je kvar bio prisutan... na kraju možda najbitnije biti pristojan i imati posla s relativno OK trgovinom (ova trgovina je negdje na sredini između izrabljivačko đubre i anđeli po pitanju odnosa prema kupcima)
  • Donosim u trgovinu, na polici imaju isti proizvod neotvoren, ali moj se zaprima na servis i čekam
  • Nakon 3 tjedna odobrena zamjena za nov

 

Prilično loše iskustvo jer sam 3 tjedna nepotrebno bio bez proizvoda. Ubuduće snimati "unboxanje", to već radim za sve s Amazona jer tamo često samo prepakiraju povrate pa ima horor priča

 

3. PC periferija kupljena u poznatoj informatičkoj trgovini. Vrijednost > 2 000kn

 

 

Nakon par mjeseci, javljaju se smetnje pri svakodnevnom korištenju koje ne bi trebale biti prisutne. Nosim proizvod u trgovinu. 

 

  • Klinac za pultom mi govori da je "to normalno". Inzistiram da nije i tražim da mi pokaže primjer takvog proizvoda u trgovini koji ima moj defekt.
  • OK, kaže, može zaprimiti, ali to će me koštati 200kn ako se utvrdi da sam bio u krivu. Nikad nisam čuo za ovu praksu i prozivam njegov bullshit. Nikad mi se nije desilo da čak i ako servis ne utvrdi kvar, naplate dijagnostiku unutar jamstva. Inzistiram da zaprimi
  • Tad pristaje zaprimiti, ali kaže da mu treba original kutija, koju, naravno, nemam. Tko čuva ambalažu osim par dana nakon kupnje? Plus, ambalaža ne može biti uvjet za reklamaciju, osim u roku 14 dana povrata, ali to nije ovdje riječ.
  • Bahati se dalje: "kako da im ja to samo ovako odnesem bez kutije" itd. U tom trenu mi je dosta, tražim nadređenog da potvrdim sve njegove tvrdnje.
  • Objašnjavam nadređenom, on poriče sva 3 prethodna argumenta (to je normalno, koštat će te 200kn i treba original kutija). Kaže da ostavim podatke i da će zaprimiti proizvod. 
  • Na primci uobičajeno "vidljivi tragovi korištenja"
  • Prolazi par tjedana, servis obavljen. 
  • Po povratku, vidim ogromnu ogrebotinu na stražnjem dijelu kućišta, kao nastalu skalpelom

 

Ovo je bilo najgore iskustvo predaje reklamacije u dugo vremena. Za ogrebotinu se nisam na kraju žalio jer nemam nikakav dokaz da nije bila tamo (famozni "tragovi korištenja") iako sam prilično siguran da je jadni blagajnik imao prste u tome. Proizvod je bio na reklamaciji još 2x unutar jamstva, na kraju se pokvario za istu stvar izvan jamstva i završio u smeću

 

4. Sennheiser slušalice u poznatoj informatičkoj trgovini. Vrijednost: >2 000kn

 

Ovdje moram biti specifičan da pohvalim Sennheiser. Pokidali se jastučići na slušalicama nakon godinu i pol. Uvjeren da ću biti odjeban s "to je fizičko oštećenje od normalnog korištenja", naručio sam zamjenske s eBaya. Vrag mi ne da mira pa odlučim probaiti reklamaciju.

 

  • Servis zaprimio
  • Nakon par tjedana dobio potpuno nove, neotvorene slušalice

 

Nikakve gnjavaže, nakon skoro 2 godine korištenja samo tako zamijenili. Da ne duljim, svima sam ispričao za to, a sluške koristim i dan-danas.

 
8 0 hvala 3
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
encoding kaže...

Evo da sumiram neka svoja iskustva, da ne bude samo "šta da uradim" nego i konkretan feedback

 Jako dobar prikaz stvari. Odlicna sumarizacija ali bih ja volio da si stavio tvrtke.

12 godina
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
sandokan111 kaže...
encoding kaže...

Evo da sumiram neka svoja iskustva, da ne bude samo "šta da uradim" nego i konkretan feedback

 Jako dobar prikaz stvari. Odlicna sumarizacija ali bih ja volio da si stavio tvrtke.

 Ovo pod 3 bi mogao biti Links. 

 

Inače dosta trgovina ima tu stavku, dijagnostika se naplaćuje i kad je uređaj pod jamstvom ukoliko se ustanovi da je uređaj potpuno ispravan. Moram priznati da je meni to razumljivo.

Poruka je uređivana zadnji put čet 6.10.2022 13:20 (mzopg).
7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Ovdje se najčešće spominju te "manje tvrtke" , protis, adm i sl, a velike trgovine ( pevex, emmezeta, ekupi, sancta..) često znaju imati daleko bolje cijene i u njih nikad nisam imao problema sa reklamacijom.

Bunker
 
0 0 hvala 0
12 godina
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
bunker kaže...

Ovdje se najčešće spominju te "manje tvrtke" , protis, adm i sl, a velike trgovine ( pevex, emmezeta, ekupi, sancta..) često znaju imati daleko bolje cijene i u njih nikad nisam imao problema sa reklamacijom.

 Da, to su dvije potpuno različite kategorije trgovaca, jedni su uglavnom povezani na MSan katalog, imaju svoj rabat, webshop, eventualno malu trgovinu/skladište i teoretski samo preprodaju robu, dok drugi ipak imaju skladište, uvoz i obično veći prostor za upravljanje maržom.

9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
mzopg kaže...

 Ovo pod 3 bi mogao biti Links. 

 

Inače dosta trgovina ima tu stavku, dijagnostika se naplaćuje i kad je uređaj pod jamstvom ukoliko se ustanovi da je uređaj potpuno ispravan. Moram priznati da je meni to razumljivo.

 Nah. Links uvijek (barem meni) je i slikao uredjaj pri reklamaciji, tako da ne bi bilo nedoumice oko ogrebotine. Rekao bih 3 je elipso ili adm. Prvi bih rekao da je protis. 2gi tipujem na sanctu/links.  (ovo ako cemo pretpostavit da su sve 3 razlicite jel)

Eto malo i oklada u temi :P

 

7 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Pozdrav, dobio sam na poklon stvar koja mi se ne sviđa, kupljenu u fizickoj trgovini. Nije raspakirano, da li je moguće dobiti povrat novca?

 
0 0 hvala 0
12 godina
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
fromilid kaže...

Pozdrav, dobio sam na poklon stvar koja mi se ne sviđa, kupljenu u fizickoj trgovini. Nije raspakirano, da li je moguće dobiti povrat novca?

 Zakonski ne, "van zakona" sve ovisi o trgovcu. Imaš li račun i koliko je prošlo vremena od dana kupovine? Mislim da bi mogao bez problema dobiti opciju zamjene za nešto drugo iz te trgovine, ali to opet ovisi o trgovcu.

Poruka je uređivana zadnji put uto 11.10.2022 22:59 (mzopg).
7 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Događaj od prije 10+ godina u Rijeci u Tower centru mislim da se velika trgovina zvala Technomax jer ne postoji već godinama  kupio sam kod njih Logitech tipkovnicu mislim da je bila među najskupljim tipkovnicama o njoj sam sve ranije proučio na netu  i uzmem sa staleže " neotvorenu" kutiju i odem na kasu platim i na posao , poslije posla dođem kući i odmah je idem izvaditi iz kutije kad sam je izvadio iz najlona ono šok prisjelo mi je jer je tipkovnica puna prašine i otisaka prstiju po njoj odmah mi je jasno o čemu se radi ta tipkovnica je bila otvorena izložena na stalaži i ponovo vraćena u kutiju ali bez čišćenja i zatvorena kutija vraćena natrag na stalažu . Ja sam doslovno popiz.... 🤮

Sutradan ja kod njih u trgovinu samo su sada bili drugi prodavači ja kažem o čemu se radi i neka otvore kutiju ja kažem da je ovo jučer kupljeno pokazujem račun jedan seronja kaže da to nije ništa da je to novo a ja  mogu mu biti otac po godinama  a ja odmah inzistiram da zovu poslovođu  ja mu kažem ovo je sramota da ste spakirali prljavu tipkovnicu ponovo u kutiju i prodajete je kao neotvorenu i novu a ovo nije novo jer je izgubila nevinost prčkajući po njoj da mi je prodajete u pola cijene ne bih je kupio  , pametan čovjek shvaća da sam u pravu i da su oni zasrali stvar i kaže mi da uzmem drugu kutiju a ja kažem hoću ako je mogu ovdje odmah otvoriti i mi je otvorimo naravno da je bila nova i nekorištena. 

Vjerojatno su je kasnije očistiti i obrisali i vratili natrag .

 
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Dal zalagaonice podlijezu zakonu o zastiti? Evo nasao sam dobre zvucnike i naravno "novo neotvoreno” ali bez garancije, i ok nema frke... Ali sto ako dodem kuci i nevalja nesto ili ogrebano, bilo sto? Oni izdaju racune i bas me zbog tog zanima dal imas pravo povrata ako nesto nevalja?
VenAtoR#2231
Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
jocommb kaže...
Dal zalagaonice podlijezu zakonu o zastiti? Evo nasao sam dobre zvucnike i naravno "novo neotvoreno” ali bez garancije, i ok nema frke... Ali sto ako dodem kuci i nevalja nesto ili ogrebano, bilo sto? Oni izdaju racune i bas me zbog tog zanima dal imas pravo povrata ako nesto nevalja?

-uvjek imaš neko pravo ako kupljeno nije ispravno i sl. .. ali, problem je u kvaliteti zaštite-riješenja problema, problem je kako neko pravo ostvariti ne samo time da postoji kao dobiti loto-jackpot..

-zato je 'pravo' jamstvo važno, zato ga daju renomirani brandovi, za novo.. i zato polovno nije novo, odnosno ako ti netko da neko jamstvo tad je lakše, tj razlika je u suprotnom interesu trgovca koji tad snosi trošak dok ga po nekom jamstvu prenosi.

-kod kupnje može postojati raznih pravila, npr nema jamstva, nema povrata.. ako je to jasno naznačeno, tad to pravo jednostavno nemaš, npr kupnjom na daljinu i primjeri kad to pravo nemaš za npr kupnju karata za koncerte i sl.

 

-zakon pokriva sve robe i usluge, široko, ne specifične-izuzetke no i oni postoje.. zalogaonica nije 'normalna' i već time je izuzetak, tj kao polovna roba nema jamstvo (komercijalno-proizvođača) i to se zna prije kupnje.

-tad koristiš zakonsko jamstvo (materijalni nedostatak) na teret trgovca ili izvođača radova dok ostvariti neko postojeće pravo može biti lako ako je trgovac takav da to želi ili teško ako ne želi pa do tog da nemaš pravo.

 

-kad ti je to važno tad prije kupnje to provjeriš, ako je cijena važnija, tad si preuzeo rizik upravo zbog cijene, odnosno nitko ne bi kupovao polovno da cijena nije osnovni kriterij svakog kupca pri kupnji neke robe... i ti biraš-odlučuješ a time i posljedice-zaštita-sigurnost kao jamstvo-zaštita.

 

-realno? većina robe se ne kvari samo tako, traju često bez kvarova +10god dok je jamstvo 2-3-5.. tako da je to prihvatljiv rizik, recipročan šansi za jackpot tj. provjeriš-pregledaš prije kupnje i zaključiš nešto, prihvatiš rizik koji je opet vezan cijenom tj lako je za nešto jeftino recimo 100kn pa ako treba baciti i kupiti novo, no kad je nešto skupo tad je takva sigurnost važnija i zato postoji izreka nisam toliko bogat da bi kupovao jeftino..

-za takve kupnje je vjerojatno najbolji primjer kupnja novog ili polovnog automobila, u trgovini, u nekom posredniku koji tad za polovno daje svoje jamstvo recimo 3-6mj.. ali to je naravno skuplje nego iz oglasnika direktno od druge osobe, tj auto je ipak veći trošak i ako se dogodi takav kvar recimo motora.. rizik ima cijenu, ovisno o rizičnosti dok odluku donosiš ti-kupac i ne treba nakon takve odluke cmizdriti, tj kupac bi trebao prihvaćati rizik samo s onom količinom novca koji je spreman izgubiti kao na kocki-ruletu, ne ono što ne smije izgubiti, tad rizik nije prihvatljiv, odluku donosi kupac a zakon je samo okvir koji ne može baš sve u svakoj situaciji.

 

-polovna pc roba? automatski je cijena 50% niža u odnosu na trgovinu + starenje što se zna za pojedine komponente kao vga-gpu pa je tako realna cijena ako kupiš od kupca koji je kupio novo s računom i jamstvom na izlazu iz trgovine već niža, barem za pdv i cjenkanjem do 50% tj pitanje tko je u cjenkanju bolji ili tko je u lošijoj poziciji da nešto mora.. i najbolje ćeš proći kad nešto ne trebaš, ne moraš.. tad se možeš cjenkati. U takvom primjeru jamstvo nije neki problem (osim ako je kupljeno na firmu, ne podlježe zakonu o zaštiti potrošača..) jer znaš da je novo i vrijedi ali i novo može biti neispravno, oštećeno, u transportu, škart, .. rizik ili isplativost su odluke koje svatko za sebe donosi, time i moguće posljedice, kao preći cestu izvan pješačkog ili opljačkati banku, rizik-posljedice. Ovisno što ti je važnije to (ne)radiš.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
jocommb kaže...
Dal zalagaonice podlijezu zakonu o zastiti? Evo nasao sam dobre zvucnike i naravno "novo neotvoreno” ali bez garancije, i ok nema frke... Ali sto ako dodem kuci i nevalja nesto ili ogrebano, bilo sto? Oni izdaju racune i bas me zbog tog zanima dal imas pravo povrata ako nesto nevalja?

 Po samoj prirodi stvari zalogaonice ne prodaju novo, samim time misljenja sam da nemas nikakvu zastitu osim one koju ti daje sama trgovina. Ako ti oni ne daju garanciju na second hand, onda nemas nikakvu zastitu.

 

Jedino u ovom slucaju sto bi se dalo diskutirati je "lazno" moguce oglasavanje kao "novo/neotvarano" jer bi samim time, to trebalo povuci odgovornost za materijalne nedostatke po zakonu. Obzirom da je i cijena vjerojatno dosta snizena od pravog "novog", pretpostavljam, ponovno, da nemas nikakvu zakonsku zastitu od one koju ti daje trgovina koja prodaje uredjaj.

13 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Može li pojašnjenje gdje se u Zakonu o zaštiti proizvođača definira proizvod je li novi ili nije? Ili neki drugi zakon koji to definira?

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
sosta kaže...

Može li pojašnjenje gdje se u Zakonu o zaštiti proizvođača definira proizvod je li novi ili nije? Ili neki drugi zakon koji to definira?

 -ne, tj da.. ovisi kako ćeš čitati zakon, tj da jer to je roba, tržište, za daljnju prodaju (proizvod ili polovno nije roba u definiciji.. mada je to ista 'stvar').

-tako praktički zakon pokriva isključivo robe-usluge i tržište, maloprodaja, tj preciznije zakon o zaštiti potrošača je isključivo maloprodaja kranjem kupcu, ne veleprodaja i sl. dok je riječ potrošač definirana upravo kao mali-kranji kupac, za osobne potrebe, ne preprodaju i sl..

-polovno osoba može prodati, npr u oglasniku.. no to nije stvar zop-a, tj država obično to dozvoljava i ne naplaćuje recimo pdv, odnosno ako recimo kupiš-prodaš više od jednog (ili koji broj..) automobila godišnje tad ćeš dobiti kaznu-opomenu jer si tad postao trgovac-posao, ne osoba-kranji korisnik, potrošač.. (zato prekupci-posrednici ako rade na sivo ne prenose auto na sebe prije nego pronađu kupca i tad preskoče taj dio..).

 

-oglasnik, polovna roba i sl. .. nešto što nije trgovina nego privatno osobno kao oglasnik.. ili ipak trgovina kao zalagaonica i sl. .. prvo zakon ne dira, dozvoljava, no zato i imaš mogućnosti prevare recimo netko nešto plati i čeka dostavu ali ne dobije.. privatna stvar, privatna tužba i problem dokazivanja prevare i sl. dok s računom trgovine imaš barem nešto, imaš ime-osobu-vlasnika, adresu itd. mada te teoretski oba mogu prevariti ili prodati neispravno nije jednako .. i nema veze s pravom-zakonom nego činjenicom da postojanje nekog zakona ne eliminira djelo-kršenje npr zakonom je zabranjeno krađa-ubojstvo-prevara.. no sve to imaš u RL. ..

 

-roba.. nešto na tržištu, neovisno o cijeni, akciji, razlogu sniženja npr ambalaža i sl. mora biti ispravna, neispravno svaki trgovac mora zamijeniti-riješiti, jer to je zakonski minimum u eu tj zato i postoji ZoP kao i 2god materijalnog nedostatka odnosno zakonsko jamstvo koje daje država-zakon-propis i nema veze s tim jel roba nova tj uopće ne opisuje takav uvjet, jer ako je nešto na tržištu to je tad roba (ili usluga)... zakon regulira tržište, ne pojedinu robu ili slučaj ili izuzetke koji su tad navedeni.

 

-jamstvo, ono klasično, proizvođačko ili komercijalno ne mora postojati, nije uvjet za prodaju na eu tržištu, ali je poželjno tj tad u pravilu nemaš problema tj trgovac nema razloga stvarati problem jer nije na njegov trošak nego onog tko jamstvo daje (logistika-distributer-servis-lager-proizvođač.. malo-vele-prodaja i sl.) i pri tome ne miješati trgovca-trgovinu kao naziv koji označava širi pojam, tj u tom kontekstu-potrošača to je maloprodaja, trgovac-trgovina mjesta kupnje robe i ostvarivanja prava kao reklamacija-povrat itd. .. dok je sve od proizvodnje do kranjeg kupca trgovina-posredovanje recimo kao distributer-uvoznik i veleprodaja, pri čemu to sve može biti jedna-veća firma ili jedan fizički vlasnik (osoba) no to su odvojene djelatnosti, kao radno vrijeme, adresa itd.. i sudski registar, odnosno unutar veće firme imaš podjelu na odjele nabava-prodaja-skladište itd.. a sve to je isto pod nazivom 'trgovina' ... ili dionice na burzi i sl.

 

-jamstvo ako postoji, ako ga netko daje, to u pravilu radi proizvođač, dok za proizvođača izvan eu to na sebe u ime proizvođača preuzima uvoznik-distibuter-filijala.. ovisno kako oni to interno ugovorima riješe-ugovore, npr trošak izrade uputa-reklama-ambalaže, skladišta-lageri i servisi koji mogu biti po čitavoj eu ili kako već.. tako za uvezenu robu na deklaraciji vidimo distributera-uvoznika, vidimo jamstvo koje daje itd (primarno PC-komponente-računala... jer je ovo IT forum, ostale robe su različite mada je zakon isti..) a kao btw recimo da bi se neka roba smjela prodavati u maloprodaji (na polici) mora biti u retail ambalaži, ne oem-kutije i sl. + deklaracija inače je to prekršaj, kao i to da mora biti na domicilnom jeziku npr upute pa na paketu wc papira imamo deklaracije na cca 14 jezika eu.. onak, besmisleno ali primjer pravila-zakona ne zbog jamstva nego što mora biti na deklaraciji.

-ljude zbuni ako je npr uvoznik-distributer recimo hgspot ili links.. kao i maloprodaja pa izgleda kao da mali trgovac daje jamstvo, no lakše je to razlikovati ako distribuiraju i ostalim maloprodajama pa se kupi u nekoj drugoj trgovini ista roba.. itd. dok je za msan situacija jasnija jer je on isključivo uvoz-veleprodaja (maloprodaja je firma king..) itd.

 

-tako roba mora biti u odgovarajućoj-adekvatnoj ambalaži, koja mora nedvojbeno jamčiti da je roba nova, da sadržaj odgovara deklaraciji, da npr ambalaža-kutija nije prazna ili da je u kilogramu šećera stvarno kilogram šećera, ne cigla i sl. .. i to je svrha originalne ambalaže, kao što su na kontejnerima plombe za carinu i sl. i otvaranjem npr kutije keksa više ne smije biti tako da možeš podvaliti-uvaliti idućem kupcu već otvoreno .. tj čim je originalna ambalaža oštećena tad se treba-može-mora sve provjeriti, npr dobiješ li u kutiji s mobitelom adapter-punjač-sluške-baterije.. itd. jer oštećena ambalaža ima upravo tu svrhu na tržištu.. dok neka roba jednostavno nema ambalažu kao rinfuza tj može biti oboje, pakiranje ili na kile što sam važeš .. a zakon regulira sve robe, ne samo pc, aute, paradajze.. kao i usluge, kafić, zidar, vodoinstalater, bilo što, jer sve su to robe i usluge pod istim zakonom i pravilima uz izuzetke koji su za svaku granu specifični.

 

-roba tad neovisno što je ili nije nova tretira se kao nova, s novim jamstvom, mora biti ispravna i raditi upravo po specifikacijama tj ako se recimo povrat prepakirava tad to rade odgovarajući poroizvodni pogoni koji će upravo u originalnu ambalažu ponovo upakirati nešto ispravno, nakon provjere-testa, čisto, komplet.. tj to je kad imaš uredno sređeno poslovanje, dok je na malo u trgovini rutina da trgovac jednostavno vrati robu u kutiju i stavi na policu.. pri čemu možda provjeri ima li sve pa čak da nije cigla kao vraćeno.. ili to ne napravi i idući kupac ima problem, zato to zakon i ambalaža ne dozvoljavaju u urednom poslovanju a tad ni nema potrebe da to trgovac tako radi osim u neznanju ili ima razlog (sivo tržište).. tj kad ima zaleđe-logistiku tad normalno napravi storniranje povrata, stanje na skladištu, jamstvo, sve tad odgovara i ta roba ide nazad distributeru koji šalje u kinu ili uništava.. tj sve od uvoza u eu do izvoza-povrata u kinu je tad uredno pokriveno brojevima računa, barkodovima, sn-om te robe, upravo te, taj auto, mobitel, grafička ili disk.. ne neki drugi-sličan, ne drugi brand, ne drugi model, ne druga trgovina-uvoznik tj tad je to potpuni lanac koji funkcionira i tad maloprodaja nema razlog raditi drugačije.. ima kad to rade na svoju ruku, bez papira ili škegre.. jer tad nemaju kome povratiti-poslati .. i uvale idućem kupcu.

 

-tako postoje reparirani recimo diskovi, koji obično imaju recimo 3-6mj jamstvo, pri čemu i dalje moraju biti ispravni, mora deklaracija odgovarati stanju, a ako je jamstvo proizvođača kraće od zakonskog 2g to znači da tad ide na trošak trgovca.. koji je to znao-zna, koji je tu robu uzeo zbog zarade, rizik.. tj ako ima jedan kvar-povrat to je ok, isplativo, ako ima stotine tad je spušio i tad će otežati koliko god može, osporiti reklamaciju itd.. mada će i dalje zakon reći 2god.. tj u tom trenutku je manje pitanje zakona više što će kupac-potrošač sam poduzeti, odustati ili prijaviti-tražiti.. dobar dio odustane i trgovci tad nastave jer je bolja zarada .. novo? nevažno za zakon, računa se datum računa, sve ostalo je kemijanje i važno kupimo li nešto u trgovini gdje nas zakon pokriva ili oglasnik koji nema veze s tim osim u slučaju prevare.

 

-ako netko za nešto da jamstvo, tad imamo jamstvo a sasvim nešto drugo je kako ga ostvariti.

-ako netko ne daje jamstvo, i dalje možemo tražiti da je ispravno.. no ovisno o uvjetima pri kupnji, posotje takve s takvim uvjetima po pravilu viđeno-prodano (nema povrata-jamstva i to je jasno prije kupnje, nije zavaravanje koje može biti u trgovini ako se to tako jasno ne naglasi-izdvoji, kao roba na akciji + razlog..).

-zakon, u trgovini (uvjek je to maloprodaja u ovoj temi..) normalna roba i roba na akciji ne smiju biti zajedno, mora biti jasno odvojeno-označeno.. ako je tako to je ok i tad ovisno o uvjetima vrijede ti uvjeti kao izuzetak, no ako nije odvojeno to je već kažnjivo za inspektora jednako ako se stanje na polici ne poklapa s onim na kasi.. no to se ne tiče potrošača tj ove teme.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
sosta kaže...

Može li pojašnjenje gdje se u Zakonu o zaštiti proizvođača definira proizvod je li novi ili nije? Ili neki drugi zakon koji to definira?

 Neznam jel trolas ili sta s ovim glupim pitanjima.

Jasno je odredjeno kada pocinje teci rok prijelaza zakonskih prava s trgovca na potrosaca. Prilikom primopredaje stvari. Second hand shop u svojoj naravi ne barata "novom" (navodnici obzirom da se ovakva glupa pitanja postavljaju) robom, vec robom kojoj je prijelaz odgovornosti vec jednom prije poceo. Samim time, taj prijelaz odgovornosti se ne moze resetirati samo zato sto ga ovog puta prodaje pravna osoba. Zna se kad je poceo i kad istice. Shop je jasno dao do znanja da je taj rok istekao. The end.

10 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

 

 

@sandokan111

Nema glupih pitanja, nego samo glupih odgovora.

 

Pusti, Ihaša da to odradi. On voli sjediti i pisati odgovore na sva pitanja. 

Postaviš jedno jednostavno pitanje, dobiješ poduku o životu.

dzg
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
PzKpfw kaže...

 

 

@sandokan111

Nema glupih pitanja, nego samo glupih odgovora.

 

Pusti, Ihaša da to odradi. On voli sjediti i pisati odgovore na sva pitanja. 

Postaviš jedno jednostavno pitanje, dobiješ poduku o životu.

 -postoji li smisao tvojih postova u temi osim spamanja?

-napiši ti neki odgovor na postavljeno pitanje, sudjeluj .. ne trolaj, no kako moderacije nema naravno da ćeš nastaviti..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
10 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

 

@Ihush

 

 

Ihaš, frende moj, sam te pozvao da se nađemo, te da ti policija objasni u čemu griješiš.

Svojim postovima ljude dovodiš u zabludu da ne plaćaju HRT pretplatu, a Bunker ti kaže kakvo je pravo stanje stvari.

I ja sam pokušao reći drugu strane istine.

 

Ti samo napišeš plahte od texta, te nisi ljudima niš napisao, sem da si bio sažet i konkretan u svojim odgovorima.

 

 

E, da i ja tebe nisam nikada ničim uvrijedio, niti neću. Kao, ni bilo kojega drugog forumaša.

A, meni se to uporno radi. Samo ti mene ne smetaju zli komentari na Internetu, jer ja sam praksa, a drugi sanjaju život.

Ja živim svoje snove. 

 

 

dzg
Poruka je uređivana zadnji put pet 21.10.2022 21:00 (PzKpfw).
Moj PC  
0 4 hvala 0
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
PzKpfw kaže...

@sandokan111

Nema glupih pitanja, nego samo glupih odgovora.

Normalno da postoje. Takodjer postoje i glupe "poslovice". Il barem izvucene iz konteksta. Anyway

 

Obzirom da mozda nisi upoznat, primjeri glupih pitanja:

1. Pitanja koja su postavljena samo da bih nesto pitao, a odgovor te u biti ne interesira

2. Pitanja koja su postavljena da provociraju publiku te nicim ne pridonose materiji

3. Pitanja na koja znas odgovor, al ih postavis cisto da ili za*ebaje populaciju oko sebe, ili da gnjavis "predavaca" (u nekom okruzenju gdje netko nesto predaje npr) i onda ti taj isti mora objasniti jer ne zna da li razumijes to sto pitas, iako pretpostavlja da razumijes

4. Pitanja koja su jednostavno glupa jer nema odgovor na ista (koji je smisao zivota npr)

5. Pitanja koja su jednostavno glupa jer su dio opceprihvacenog znanja.

6. Neverending "zasto" pitanje (iza svega sto netko kaze postavis pitanje "zasto") i tako se moze u nedogled jer kraja nema

... vjerojatno ima jos primjera.

 

Gornje pitanja bi upalo u par kategorija.

 

Poruka je uređivana zadnji put pet 21.10.2022 21:52 (sandokan111).
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
PzKpfw kaže...

 

@Ihush

 

 

Ihaš, frende moj, sam te pozvao da se nađemo, te da ti policija objasni u čemu griješiš.

Svojim postovima ljude dovodiš u zabludu da ne plaćaju HRT pretplatu, a Bunker ti kaže kakvo je pravo stanje stvari.

I ja sam pokušao reći drugu strane istine.

 

Ti samo napišeš plahte od texta, te nisi ljudima niš napisao, sem da si bio sažet i konkretan u svojim odgovorima.

 

 

E, da i ja tebe nisam nikada ničim uvrijedio, niti neću. Kao, ni bilo kojega drugog forumaša.

A, meni se to uporno radi. Samo ti mene ne smetaju zli komentari na Internetu, jer ja sam praksa, a drugi sanjaju život.

Ja živim svoje snove. 

 

 

 - možeš li zamisliti koliko si glup? .. kad već kažeš da ne postoje glupa pitanja :)

.. a znaš zašto? pa eto, pošto tako nešto tvrdiš, da pozivam ljude da ne plaćaju rtv pristojbu (nije to pretplata, no preglup si za razumjeti razliku kao ni čitati s razumijevanjem), odnosno pronađi citat za takvu tvrdnju. Ako pronađeš ispričat ću se, ako ne tad si ipak glup jer to tvrdiš.

- dok je vrhunac gluposti tvoje 'frendovsko' obraćanje, kao i da će policja nekome nešto objasniti.. 

-plahte texta? prijavi, pročitaj pravila, ispravi.. odnosno, to što ti pišeš u temi je što? pitanje ili odgovor u vezi teme ili trolanje-opstrukcija..

-nisi nikad uvrijedio? ti si uvreda samim opstruiranjem teme, no dok si miljenik modova naravno da neće biti odgovarajućih sankcija, odnosno tvoji postovi u moderiranoj temi bi odavno bili sankcionirani jer naprosto nemaju baš ništa s temom, ni pitanje ni odgovor, pomoć čak ni mišljenje, osim 'navijačkog' za-protiv, mi-oni, pri čemu uopće ne čitaš sadržaj jer 'znaš'..

 

-nije uputno miješati teme, tj ako nešto želiš komentirati u temi o hrt-prtv pristojbi nema baš nikakvog razloga da to tamo i ne učiniš, no kad to već radiš tu bez posljedica moderiranja, tako ću ja tu odgovoriti .. :)

 

-pa ponovo, citat, gdje to kažem da ne plaćaju pristojbu ili pretplatu ako ti je tako lakše?

-ja, plaćam, plaćaju svi, po zakonu, obveza kao i ostale, kao i porez, parking, sve, pri čemu je osnova vlasništvo, kuća-auto tj kućanstvo i posjedovanje prijemnika, odnosno ukućani, članovi kućanstva su uključeni-pokriveni i to je jedini izuzetak od tog da svi moraju plaćati osim ako imaju neku drugu-teću zakonsku osonovu (koje nema..).

 

-odnosno, ono što te vjerojatno zbunjuje (zašto misliš da sam ja protiv plaćanja pristojbe ili kako ti kažeš pretplate..).. pa vidi naslov teme, one druge-prave, odjava-raskid, kao i odgovarajući formular i zakon, tj to što bunker misli da je u nekom b-ž klasa filmu kao prljavi harry, nema baš nikakve veze s pravilima tj zakonom, pa ni odjavom-raskidom, za koje je potrebno 'samo' ispuniti odgovarajući formular i poslati ga, može e-mailom, može poštom.. i to je to, legalno-predviđeno. Dok s druge strane inkasator-kontrolor nema baš nikakvo pravo legitimiranja, pretresa-pregleda doma, ulaza bez sudskog naloga osim ako osoba-vlasnik dozvoli ili dragovoljno da osobne podatke pri čemu nema policja što raditi, osim kršiti zakon, tj upravo suprotno građanin može pozvati policiju i ona će tad udaljiti osobu ako ometa posjed i sl. tj policija nije nečiji infoservis ili zaštitarska služba, čak ni kad su 'frendići-kumovi'.. znaju oni zakon i što (ne)smiju pa to (ne)rade.

 

-frende? .. nismo frendovi, poznanici, kolege.. samo dva forumaša, pri tome ti si obična ljigica, navijač, troler-spamer, no i miljenik modova, pa ako misliš da će takvo uvlačenje pomoći, neće.. tj ili piši-komuniciraj ili odskakući i barem nauči forumska pravila, što je primjereno za koju temu, što je sudjelovanje ili zašto u ovoj temi ne treba miješati hrt-pristojbu (koju uporno nazivaš pretplatom, mada je to pristojba, tj drugi naziv za porez..).

- Na piće? Ne, nema baš ni jednog razloga.

- na razgovor? .. što nedostaje forumu? ne znaš pisati? piši.. u odgovarajućoj temi, postaviš pitanje ili odgovor-komentar itd. to je smisao foruma.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
10 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

 

@ihush

 

Kao, prvo mislim da neopradvano pišeš o Bunkeru. Ne znaš kako radi policija, niti njezin djelokrug djelovanja.

Ti čitaš zakon, a ne znaš kako se taj zakon mora provoditi na terenu.

 

Prljavi Harry je izmišljen lik, te i da je stvaran i još x30, nikako ni počemu ne može biti ravan našem Bunkeru.

Bunker je stvaran, te ljudina od čovjeka. Visoki profesinalac. Jede 50 prljavih Harija za doručak.

 

Zakon o TV se mora poštovati, al' ne vidim potrebe da ljudima pišešš plahte od tekstova,te ih dovodiš u zabludu kada će ih sami pokušaji odjave dovesti u još veće troškove.

Bunker je pisao stanje na terenu, a ti uporno se držiš slova zakona, a ne govoriš ili nemaš uvid u sudsku praksu.

 

O meni možeš sve napisati. Inače, drag si mi, te volim čitatiti tvoje texove vezane za informatiku.

Dobar si čovjek.

 

dzg
7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Ihush dobar ??? Za kaj ???

😂😂😂😂
Bunker
 
1 0 hvala 0
13 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
sandokan111 kaže...
sosta kaže...

Može li pojašnjenje gdje se u Zakonu o zaštiti proizvođača definira proizvod je li novi ili nije? Ili neki drugi zakon koji to definira?

 Neznam jel trolas ili sta s ovim glupim pitanjima.

Jasno je odredjeno kada pocinje teci rok prijelaza zakonskih prava s trgovca na potrosaca. Prilikom primopredaje stvari. Second hand shop u svojoj naravi ne barata "novom" (navodnici obzirom da se ovakva glupa pitanja postavljaju) robom, vec robom kojoj je prijelaz odgovornosti vec jednom prije poceo. Samim time, taj prijelaz odgovornosti se ne moze resetirati samo zato sto ga ovog puta prodaje pravna osoba. Zna se kad je poceo i kad istice. Shop je jasno dao do znanja da je taj rok istekao. The end.

Koliko sam primjetio, obično citiraš dosta zakona, a kad nemaš nekih argumenata, onda proglašavaš nešto glupo ili trolanje.

 

Moje pitanje nije bilo trolanje, jer ako se ne varam, već je bilo ovdje rasprave da kad prodaje nešto pravna osoba, onda je obvezna zakonski dati jamstvo, pa se pozivalo na onih 6 mjeseci za materijalni nedostatak u kojem je trgovac bio obbezan snositi troškove vještačenja.

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

-ne baš.. tj jamstvo (ono 'pravo', komercijalno, proizvođača-uvoznika) ima većina tehničke robe, ali to jamstvo nije obavezno, može, ne mora postojati.

-zakonsko, daje zakon, na teret trgovca (onog tko robu stavlja u prodaju, maloprodaju, kranjem kupcu), materijalni nedostatak ...

-to su dva odvojena jamstva, različita osonova, način rješavanja, trošak, no eu je to uvela kao zakon, odgovornost trgovca (maloprodaja) za robu i koristi se primarno kad ne posotji klasično-pravo jamstvo, propisano 2g. dok je klasično 2-ili-duže i ovogodišnja izmjena, 6mj produljeno na 12mj trošak vještačenja ako je potrebno dokazivati po osnovi materijalnog nedostatka na teret trgovca (inače troškove vještačenja snosi onaj tko to traži a tek presudom dobije naknadu troška ako je presuda za njega pozitivna..).

 

-u kontektsu pitanja nova ili stara-polovna roba, zapravo to zakon čak ne spominje, tj svaka roba je roba, proizvod na tržištu, porez itd.. dok osobna prodaja (ne trgovina, pravna osoba, nego fizička osoba, koja se ne bavi profesionalno trgovinom nego tek za poneku priliku, tad se čak ne govori o robi nego stvari) .. po tome je upravo razlika kupiš li nešto polovno u oglasniku, od osobe-fizičke dok to isto u trgovini postaje roba, time i svi zakoni koji se primjenjuju.. ili mora biti navedeno kao izuzetak.

-po tome ne postoji polovna roba, tj svaka roba ima jamstvo, komercijalno i/ili zakonsko, tj zakonsko ima uvjek jer ga propisuje zakon i tad nema razlike za polovnu robu, od trenutka prodaje 2 godine je to na teret trgovca-odgovornost, dok komercijalno jamstvo može i ne mora postojati, može ga dati bilo tko, sam trgovac ako želi i to jamstvo tad vrijedi pod uvjetima koji se navedu kao i rok koji da, tj to nije propisano nego sve određuje onaj tko to daje.

-po tome (takvo tumačenje) može neka polovna, reparirana i sl. roba, koja nema više klasično komercijalno-proizvođačko jamstvo, biti nula, 3-6mj ili bilo kakvo, dok je zakonsko uvjek 2god, trošak vještačenja do 12mj na teret trgovca. Tad ne postoji stara-nova roba kao razlika, tj zakon to ne vidi kao staro-novo-polovno nego isključivo kao robu i odgovornost-trošak u slučaju neispravnosti.

 

-naravno, trgovac će imati drugačije tumačenje, prirodno-suprotni interes.. no zakon u slučaju nejasnoća-tumačenja, ne tumači ni kupac-potrošač ni trgovac, nego zakonodavac i sud, odnosno tad kad ćemo imati takav primjer u stvarnosti tad ćemo dobiti odgovor države-zakona i vrijedit će neovisno o tome što trgovac misli suprotno.

 

-svaka roba ako nema posebnih 'naznaka' na eu tržištu ima 2god zakonsko jamstvo. To je temelj-polazna točka.

-za sve različito od tog, mora biti jasno izdvojeno, naznačeno, npr prodaja polovne robe bez jamstva, bez zakonskog jamstva, bez prava povrata, bez ovlaštenog servisa, bez rezervnih dijelova itd.. tj to sve tad mora biti jasno-odvojeno-naznačeno prije kupnje. Kao što recimo postoji izuzetak za povrat kupnje na daljinu, i kao primjer je kupnja ulaznica za koncert i tad to pravo povrata 14 dana ne postoji, navedeno kao izuzetak i mora biti istaknuto pri kupnji.

 

-s jamstvom je kompliciranije, jer robe su različite, održavanje, potrošni materijal, npr dijelovi za automobil, vrećica za prašinu usisavača, toner za printer.. to sve zakonski mora biti dostupno x-godina na tržištu nakon posljednje službene prodaje nekog modela-serije, no to nema veze s polovnim automobilima .. a to mora osigurati uvoznik-distributer robe na nekom tržištu, kao i recimo upute na odgovarajućem jeziku, deklaraciju na robi.. sve to polovno nema u prodaji preko oglasnika, osobno.. a to znači da u trgovini kao pravnoj osobi to ne može biti prodavano jednako kao u oglasnicima-osobno, tj ili se primjenjuje zakon o trgovini i tad je sva roba=nova (uvjeti, jamstva).. ili takva trgovina ima izuzetak-status kao fizička-osoba-oglasnik, a to nigdje nije navedeno tj to znači da takva trgovina ne smije pravno postojati, mora spadati u jednu ili drugu kategoriju-osnovu a to ne odlučujemo mi nego zakonodavac-država trgovački sud pri registraciji djelatnosti...

 

-kraći zaključak, ne postoji polovna roba, tj roba je roba, trgovina-tržište.. i tad vrijede pravila za novo-jamstvo ako ga vlasnik daje, tj vlasnik robe prije prodaje je proizvođač, dok je u slučaju prodaje polovne robe vlasnik fizička osoba i prodaja oglasnikom, ne kao djelatnost nego izuzetak, tj ako ta osoba to višestruko ponovi tad se mora registrirati kao trgovina-firma i plaćati poreze, tj kazna za trgovinu-rad na crno. .. vlasnik robe daje jamstvo ako želi, .. polovno ima konkretnog vlasnika-kupca, novo ima proizvođača-distributera-trgovca, jamstvo može i ne mora postojati i zato postoji zakonsko kao supstitut-dopunsko kako bi se zaštitili kupci-potrošači i to sve se odnosi na maloprodaju kranjem kupcu-potrošaču, dok je sama riječ potrošač upravo tako definirana, ne pandan kupac jer to može biti i firma-pravna osoba, dok zakon ima naziv zakon o zaštiti potrošača.. ne kupca, ne primjenjuje se.

-u kupoprodajnom ugovoru između dviju pravnih osoba mora postojati ugovor i on određuje jamstva ako ih navede, tj to je tad stvar ugovora.

-za neke robe, kao kuću-auto, mora se sklopiti kupoprodajni ugovor, tad je u tom ugovoru sve pa i jamstvo kao uvjeti-klauzule ugovora-ugovorenog.

 

-trgovina je isključivo maloprodajna, zakon se odnosi na potrošače itd.. veleprodaja i ostalo nije uključeno.

-trgovina koja prodaje robu bez jamstva po tome ne smije postojati, tj registracija djelatnosti-kriterij spada li u jednu grupu ili dugu, pod neki zakon ili ne.

 

edit: .. ili, nekad (davno, exyu) su postojale trgovine-posrednik, koje su služile prodaji kao oglasnik-kranji kupac, bili su pravno upravo to, ne trgovina nego posrednik i nisu naplaćivali maržu nego proviziju.. tj ponekad je stvar 'samo' u nazivu, no pravo-zakon je takav da nešto mora imati neki naziv-titulu-klasu-registraciju kako bi se razlikovalo + zakon mora predvidjeti mogućnost postojanja takve trgovine-posrednika i tek tad može biti nešto regulirano zakonom pod kategorijom potrošač-kranji kupac, maloprodaja.. bez tog trgovina jednostavno prodaje robu, uvjek novu što se tiče pravila-zakona pa tako i jamstva-odgovornosti, pri čemu jamstvo proizvođača-vlasnika-komercijalno može i ne mora postojati a u eu donošenjem zakona o zaštiti potrošača postoji zakonsko jamstvo 2god na teret trgovca koji robu prodaje (pušta u promet) i time on preuzima na sebe taj rizik jamstva-zakonskog, ako ne postoji neko drugo-klasično kojim bi trgovac to prenio lančano na proizvođača-vlasnika robe tj onog tko jamstvo daje.

 

-druga sementička sitnica, jamstvo netko daje, daje dragovoljno.. dok zakonsko jamstvo ne daje nitko nego određuje zakon-država, tj nije time država postala davatelj jamstva a time i snositelj troška nego je odredila da je to trgovac koji tad ako mu to ne odgovara ne treba poslovati s takvom robom, njegov poslovni rizik-odluka, tj ako trgovac to postavlja kao problem tad ne treba prodavati takvu robu (bez klasičnog-komercijalnog jamstva treće strane) i to trgovac zna prije nego krene u taj posao, zna i država-zakon i nema nikavog posebnog razloga da se svaka prodaja robe ne tretira jednako odnosno ako postoji izuzetak mora biti tako i naveden-označen-jasan kao i osnova u zakonu.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pon 24.10.2022 11:29 (ihush).
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
sosta kaže...

Koliko sam primjetio, obično citiraš dosta zakona, a kad nemaš nekih argumenata, onda proglašavaš nešto glupo ili trolanje.

Moje pitanje nije bilo trolanje, jer ako se ne varam, već je bilo ovdje rasprave da kad prodaje nešto pravna osoba, onda je obvezna zakonski dati jamstvo, pa se pozivalo na onih 6 mjeseci za materijalni nedostatak u kojem je trgovac bio obbezan snositi troškove vještačenja.

 Citiram zakone kad sugovornik ne postavi glupo pitanje koje je trolanje. Obzirom da kao trol znas sto je trolanje onda ti je i jasno zasto na tvoje pitanje nisam odvojio visak vremena da ti ukazem sto je "novo" i zasto ova roba nema jamstvo. Trolanje

Sljedeci put kad budes trolao, moras bit malo suptilniji. Mislim stvarno "Zakonu o zaštiti proizvođača" ? :))))))))))

Izmedju ostalog, odgovorio sam ti. Ako se ne slazes, objasni kako se to "resetiralo" prvotno prebacivanje prava s trgovca na kupca samim time sto ga sad prodaje second hand shop.

Poruka je uređivana zadnji put pon 24.10.2022 11:33 (sandokan111).
8 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Da prisnazim raspravu... ;)

Jedna trgovina prodaje second hand robu, znaci odjeca, rublje i slicno.

Na blagajni pise - nema zamjena, nema povrata, nema reklamacija.

Njihovo neosnovano pravilo, ili ima uporiste u zakonima?
Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
0 0 hvala 0
7 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...
Bunker
 
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Damir22 kaže...
Da prisnazim raspravu... ;)
Jedna trgovina prodaje second hand robu, znaci odjeca, rublje i slicno.
Na blagajni pise - nema zamjena, nema povrata, nema reklamacija.
Njihovo neosnovano pravilo, ili ima uporiste u zakonima?

Dal ti kad prodajes nesto preko njuskala dajes nesto od ovih stvari?

Ako nisi, prilicno su stvari jasne.

E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice