Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena... izdvojena tema

poruka: 4.140
|
čitano: 1.270.660
|
moderatori: Lazarus Long, vincimus, pirat, XXX-Man
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
5 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Trgovac je dužan prodati ispravan proizvod a ti si dužan platiti za to. Da sam ja kupio proizvod za koji se ispostavi da je neispravan unutar prvih par dana korištenja, vratio bi to odma nazad i inzistirao na zamjeni ili povratu novca u tom trenutku. Znaci nikakvi servisi ne dolaze u obzir jer sam ja kupio i trebao dobiti ispravan proizvod. Trgovac slobodno nek pregleda proizvod i uvjeri se da ga ja nisam fizički oštetio i prouzročio kvar. A ostalo nek on rješava sa servisom ili dobavljačem, nije moj problem. Zašto bi kupac tjedan ili dva bio bez robe koju je pošteno platio?

 

Poruka je uređivana zadnji put pet 4.12.2020 11:21 (Mindim).
 
4 0 hvala 0
16 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
sandokan111 kaže...

Old Iggy kaže...

Ti bi stvarno, ono, ugovore distributera i proizvođača ovdje?

Opa, sad pricamo vec o ugovorima distributera i proizvodjaca? Pa o tome se vec prije raspravilo, distributer, U DOGOVORU S PROIZVODJACEM, moze za odredjeno trziste smanjiti/povecati jamstvo. To je jasno naglaseno odmah na pocetku price. Samim time, provjerom jamstva kod proizvodjaca ces dobit i takav odgovor, jamstvo, za svoje trziste, ili imas, ili nemas. Ali naglaseno, UGOVORE DISTRIBUTERA I PROIZVODJACA. Nesto o cemu mali trgovci tu mogu samo sanjat.

 

I opet: proizvođač ne mora imati nikakvog pojma (osim ako je ugovorno definirano kao vendorska strategija u RH) što i kako distributer definira (jer jamstvo nije isto u oba smjera) niti ima pojma kako se to dalje reflektira u vlakiću prema krajnjem kupcu.

Isto tako, svaki uvoznik / trgovac može raditi s jamstvom što želi, ako nema ugovorni odnos s proizvođačem.

O svim modelima rada uopće nema smisla pričati, od toga da moraš davati jamstvo iako ga nemaš od proizvođača do toga da se roba može uvesti na n načina, a svaki može imati drugačiji modalitet.

U RH je bitno ono što je dano na papiru prilikom kupnje: sve ostalo niti nekog obvezuje niti možeš očekivati od prvog dana.

Pa kad pitaš Intel mora li reseller dati, možda ugovorno mora. Problem je i dalje - tko je reseller.

love2ml86 kaže...

Sad mene zanima, je li ovo točno iz članka?

Jok. Na stranu što je jako pristrano, napunjeno je glupostima (marže, roba za treća tržišta itd.).

14 godina
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Old Iggy kaže...
sandokan111 kaže...

Old Iggy kaže...

Ti bi stvarno, ono, ugovore distributera i proizvođača ovdje?

Opa, sad pricamo vec o ugovorima distributera i proizvodjaca? Pa o tome se vec prije raspravilo, distributer, U DOGOVORU S PROIZVODJACEM, moze za odredjeno trziste smanjiti/povecati jamstvo. To je jasno naglaseno odmah na pocetku price. Samim time, provjerom jamstva kod proizvodjaca ces dobit i takav odgovor, jamstvo, za svoje trziste, ili imas, ili nemas. Ali naglaseno, UGOVORE DISTRIBUTERA I PROIZVODJACA. Nesto o cemu mali trgovci tu mogu samo sanjat.

 

I opet: proizvođač ne mora imati nikakvog pojma (osim ako je ugovorno definirano kao vendorska strategija u RH) što i kako distributer definira (jer jamstvo nije isto u oba smjera) niti ima pojma kako se to dalje reflektira u vlakiću prema krajnjem kupcu.

Isto tako, svaki uvoznik / trgovac može raditi s jamstvom što želi, ako nema ugovorni odnos s proizvođačem.

O svim modelima rada uopće nema smisla pričati, od toga da moraš davati jamstvo iako ga nemaš od proizvođača do toga da se roba može uvesti na n načina, a svaki može imati drugačiji modalitet.

U RH je bitno ono što je dano na papiru prilikom kupnje: sve ostalo niti nekog obvezuje niti možeš očekivati od prvog dana.

Pa kad pitaš Intel mora li reseller dati, možda ugovorno mora. Problem je i dalje - tko je reseller.

love2ml86 kaže...

Sad mene zanima, je li ovo točno iz članka?

Jok. Na stranu što je jako pristrano, napunjeno je glupostima (marže, roba za treća tržišta itd.).

Razumijes li ti da ove dvije boldane tvrdnje impliciraju da bi svaka trgovina mogla ta svaki proizvod reci: nema jamstva, nema mat nedostataka sto samim time znaci, nema reklamacija. Naravno da ne moze to reci, isto kao sto ne moze mijenjati po performansama, kako ti tvrdis da moze. Jedine tvrdnje koje si ti u stanju izreci a da nisu dokazivo neistinite su besmislene fraze tipa "Trgovina je sirok pojam" :D :D :D

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Old Iggy kaže...
..

I opet: proizvođač ne mora imati nikakvog pojma (osim ako je ugovorno definirano kao vendorska strategija u RH) što i kako distributer definira (jer jamstvo nije isto u oba smjera) niti ima pojma kako se to dalje reflektira u vlakiću prema krajnjem kupcu.

Isto tako, svaki uvoznik / trgovac može raditi s jamstvom što želi, ako nema ugovorni odnos s proizvođačem.

O svim modelima rada uopće nema smisla pričati, od toga da moraš davati jamstvo iako ga nemaš od proizvođača do toga da se roba može uvesti na n načina, a svaki može imati drugačiji modalitet.

U RH je bitno ono što je dano na papiru prilikom kupnje: sve ostalo niti nekog obvezuje niti možeš očekivati od prvog dana.

Pa kad pitaš Intel mora li reseller dati, možda ugovorno mora. Problem je i dalje - tko je reseller.

..

 -opet vendor?

-uvoznik (proizvođač) ne maloprodaja-trgovac, on mora imati deklaraciju na ambalaži-robi.. + neovisno o jamstvu postoji mat.nedostatak na teret trgovca-prodavača kupcu.

-trgovac (u maloprodaji) ne daje jamstvo, to radi uvoznik (proizvođač) za tržište, distributer-veleprodaja.. i tako niti daje, nit može osporiti, dok je to dio deklaracije pod oznakom jamstvo, jednako kao pod oznakom uvoznik.. vidi prošle postove ako nije jasno, dok lenovo pronalazi i formulaciju 'stavio na tržište'..

-resleller? tema je portošač, zakon, isklučivo maloprodaja kranji kupac, ne ostatak lanca kao uvoz-veleprodaja-reseleri-vendori-firme itd.. jasnije?

 

- trgovac u maloprodaji ne uvozi robu, to radi uvoznik, koj tad izdaje deklaraciju. To može biti ista firma, ne mora, čak može i firma koja to radi imati robu iz drugog izvora itd.

- trgovac u maloprodaji prodaje robu kranjem kupcu, potrošaču, uz račun+fiskal+pdv, dok jamstvo i sve ostalo ne određuje, tj ako želi može dati svoje jamstvo no to nitko ne radi iz čista mira i nema potrebe, dok zakon stavlja odgovornost 2god za prodano. Roba u maloprodaji mora imati deklaraciju kao i istaknutu cijenu, odgovarajuću ambalažu, upute itd.. bez tog roba ne smije u prodaju tj kazna, dovoljno da stoji na polici.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
16 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
mandrake kaže...
Old Iggy kaže...


Jok. Na stranu što je jako pristrano, napunjeno je glupostima (marže, roba za treća tržišta itd.).

Razumijes li ti da ove dvije boldane tvrdnje impliciraju da bi svaka trgovina mogla ta svaki proizvod reci: nema jamstva, nema mat nedostataka

Ne, ne implicira.

ihush kaže...

 -opet vendor?

-uvoznik (proizvođač) ne maloprodaja-trgovac, on mora imati deklaraciju na ambalaži-robi..

Vendor <> proizvođač <> trgovac...

Ja ne znam ni je li tebi jasno što si sve napisao...

14 godina
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Old Iggy kaže...
mandrake kaže...
Old Iggy kaže...


Jok. Na stranu što je jako pristrano, napunjeno je glupostima (marže, roba za treća tržišta itd.).

Razumijes li ti da ove dvije boldane tvrdnje impliciraju da bi svaka trgovina mogla ta svaki proizvod reci: nema jamstva, nema mat nedostataka

Ne, ne implicira.

 Super je kako s ovim one-linerima želiš ostaviti dojam nekog znalca, a zapravo ti koriste da nikada ne moras nista elaborirati i pokazati koliko stvarno (ne)znas. A naravno, poslije mozes reci "ja to nisam rekao" jer zapravo nista nisi rekao. Tipican politicki stil bez sadrzaja. Mora da ti je bilo neugodno kada si na kraju morao zauzeti stajaliste po pitanju "zamjene po performansama" :)

 

Ajmo onda ovako, malo proanalizirati te one-linere: kako bi ti protumacio tvrdnju "svaki uvoznik / trgovac može raditi s jamstvom što želi, ako nema ugovorni odnos s proizvođačem.". Pošto smo vec utvrdili da Links ili Uzi ili opcenito nasi trgovci sigurno ugovoreni odnos s Intelom ili AMD-om ili ikojim proizvođačem nemaju, jasno je da, ako je istina tvrdnja "svaki uvoznik / trgovac može raditi s jamstvom što želi, ako nema ugovorni odnos s proizvođačem." da je onda isto tako istina da trgovac moze, ako tako zeli, jamstvo uopce ne ponuditi. Dalje, ako nema materijalnih nedostataka, kao sto bi se opet moglo zakljuciti iz tvojeg kratkog one linera "Jok" koji je dan kao odgovor na pitanje "je li istina sto pise u clanku" koji opisuje materijalne nedostake, onda sve skupa znaci da trgovac moze ne prihvacati reklamacije, jer trece osnove za reklamaciju nema.

 

Naravno, moze biti da ti nisi mislio to sto bi se dalo zakljuciti iz tvojih postova. Ali tako je to kada volis pisati politicki, da nista ne kazes.

 

 

9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Old Iggy kaže...
U RH je bitno ono što je dano na papiru prilikom kupnje: sve ostalo niti nekog obvezuje niti možeš očekivati od prvog dana.

Ma da? Kako objasnjavas clanak 423, st. 3 koji glasi

(3) Jamstvo obvezuje pod uvjetima pod kojima je dano bez obzira na oblik u kojem je dano (jamstveni list, usmena izjava, popratno reklamiranje i sl.), ali je kupac ovlašten zahtijevati da mu jamstvo bude izdano u pisanom obliku ili u nekom drugom, njemu dostupnom, trajnom mediju.

Taj dio za tebe ne postoji, to opet taj zakonodavac blage veze nema sto pise :))))))))

Old Iggy kaže...
Pa kad pitaš Intel mora li reseller dati, možda ugovorno mora. Problem je i dalje - tko je reseller.

Nema nikakvog problema, i nisam to pitao intela. Jasno je u odgovoru sto sam ga pitao i sto su odgovorili, stoga ja jos cekam te jake trgovce-slash-uvoznike-slash-proizvodjace da stanu iza svojih rijeci da mogu sto ih je volja. Lako je tudjim k. slamu mlatit, al stvari postaju puno drugacije kad se osobno treba investirati u stvari. Svi su jaki dok inspekcija ne dodje :)

Old Iggy kaže...
Jok. Na stranu što je jako pristrano, napunjeno je glupostima (marže, roba za treća tržišta itd.).

Ma gluposti der, nema pojma ni zakonodavac, ni onaj koji to tumaci (mingo) vec nas iggy s foruma bez obzira sto je vec nebrojeno puta dokazano da blage veze nema :)

16 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
mandrake kaže...
 

ako je istina tvrdnja "svaki uvoznik / trgovac može raditi s jamstvom što želi, ako nema ugovorni odnos s proizvođačem." da je onda isto tako istina da trgovac moze, ako tako zeli, jamstvo uopce ne ponuditi. .

 

 

Naravno da može raditi što želi. Uključujući i ne dati jamstvo, ostaje obveza nedostatka.

Moraš shvatiti da je jamstvi prvenstveno marketinška stvar.

16 godina
online
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
sandokan111 kaže...
Old Iggy kaže...
U RH je bitno ono što je dano na papiru prilikom kupnje: sve ostalo niti nekog obvezuje niti možeš očekivati od prvog dana.

Ma da? Kako objasnjavas clanak 423, st. 3 koji glasi

(3) Jamstvo obvezuje pod uvjetima pod kojima je dano bez obzira na oblik u kojem je dano (jamstveni list, usmena izjava, popratno reklamiranje i sl.), ali je kupac ovlašten zahtijevati da mu jamstvo bude izdano u pisanom obliku ili u nekom drugom, njemu dostupnom, trajnom mediju.

Taj dio za tebe ne postoji, to opet taj zakonodavac blage veze nema sto pise :))))))))

Old Iggy kaže...
Pa kad pitaš Intel mora li reseller dati, možda ugovorno mora. Problem je i dalje - tko je reseller.

Nema nikakvog problema, i nisam to pitao intela. Jasno je u odgovoru sto sam ga pitao i sto su odgovorili, stoga ja jos cekam te jake trgovce-slash-uvoznike-slash-proizvodjace da stanu iza svojih rijeci da mogu sto ih je volja. Lako je tudjim k. slamu mlatit, al stvari postaju puno drugacije kad se osobno treba investirati u stvari. Svi su jaki dok inspekcija ne dodje :)

Old Iggy kaže...
Jok. Na stranu što je jako pristrano, napunjeno je glupostima (marže, roba za treća tržišta itd.).

Ma gluposti der, nema pojma ni zakonodavac, ni onaj koji to tumaci (mingo) vec nas iggy s foruma bez obzira sto je vec nebrojeno puta dokazano da blage veze nema :)

Pa daj čitaj bolje, za početak.

Tko je od njih reseler?

Ovaj što piše nema pojma. A ti se malo primi prakse pa onda komentiraj.

14 godina
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Old Iggy kaže...
mandrake kaže...
 

ako je istina tvrdnja "svaki uvoznik / trgovac može raditi s jamstvom što želi, ako nema ugovorni odnos s proizvođačem." da je onda isto tako istina da trgovac moze, ako tako zeli, jamstvo uopce ne ponuditi. .

 

 

Naravno da može raditi što želi. Uključujući i ne dati jamstvo, ostaje obveza nedostatka.

Moraš shvatiti da je jamstvi prvenstveno marketinška stvar.

 Mora svatko tko ovo cita shvatiiti da jamstvo prvenstveno stvara obvezu, netko jamci za ispravnost stvari. Da nema te obveze od koje se krece, i sama marketinska funkcija (koju jamstvo isto ima) bila bi jako umanjena. A poanta zakona koji se oko toga pisu je da se osigura da se te obveze ispune jednom kada postoje, te da onemoguci trgovce kao vi da, nakon sto nesto prodaju, da poslije peru ruke od onoga sto je prodano, a jamstvo je isto prodano, zajedno s uredjajem. Iz toga razloga postoje sve one stavke da jamstvo obvezuje bez obzira u kojem je obliku dano te ako ga trgovac i ne da u pismenom obliku da ga to ne oslobadja obveza od jamstva (članak 423 ZOO-a stavke 5,6,7). Dakle daleko od "prvenstveno marketinga" kako bi ti to "tumacio". 

15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Old Iggy kaže...
...

Naravno da može raditi što želi. ..

 -nemaš blage veze što je uvjet za uvoz i prodaju robe, u maloprodaji, u hr-eu. Odnosno, time što kao ostatak 'trgovačkog lobija' konstantno positovjećujete uvoznika i maloprodaju pod riječi 'trgovina' je jasno da i to malo što razumijete nije u skladu s onim što pokušavate..

 

ovaj put za tebe, definicije riječi, koje nisu bez razloga različite-slične, ne samo lirski izbor ili za potrebe glazbe-rime, nego i značenja, opisanog u npr zakonu.

 

proizvođač - je osoba koja proizvodi proizvod, ako je proizvod namjenjen tržištu (daljnjoj prodaji, ne za svoje potrebe) tad se takav proiuzvod naziva roba, roba pak ima cijenu ili u textu zakona vidjet ćeš riječ npr promet roba i usluga, ne promet proizvoda, mada je svaka roba=proizvod ali nije svaki proizvod roba, nego onaj .. pa goto početak rečenice, ponavljaj, razumjet ćeš (ili nećeš).

 

iduća riječ, trgovina-trgovac, obuhvaća sve oblike trgovine, dok je sama trgovina posredovanje između proizvođača i kupca, na tržištu, promet roba, novac-cijena-valute, porezi-carine itd.

-pošto postoje različite gradacije, nijanse, kako god želiš usporedbe, tako postoje i riječi koje konkretnije određuju čime se sve trgovac bavi, npr uvozom ili izvozom robe, maloprodajom itd. Tad je opet kao u gornjem primjeru s roba-proizvod, jasno da je uvoz, veleprodaja, maloprodaja, .. razno, konkretniji-precizni naziv-riječ, termin, za trgovinu, dok se kolokviijalno trgovina smatra onaj mali poslovni prostor, dućan, shop.. tj za razliku od eng gdje imaju trading, shop i sl. kao različite riječi, mi imamo riječ trgovina koja je to sve, a zato imamo uvoznik-posrednik-distributer-nešto.. tj druge riječi koje se odnose na konkretniji dio posla trgovine, dok se u kontekstu kupca govori isključivo o malopordaji, kvartovska mala trgovina-dućan ili pc-shop, ne veleprodaja, uvoz, nešto .. nego konkretan poslovni prostor gdje kupac kupuje robu.

-pošto je ovo tema pod nazivom PORTOŠAČ i pošto je konkretna riječ detaljno definirana u EU zakonu o zaštiti potrošača, ponovimo, mali kranji kupac, fizička osoba, koja kupuje robu za potrošnju, ne za daljnju prodaju, proizvodnju itd. nego za konzumaciju.. i čitav zakon kao i ova tema se odnosi isključivo na to, ne na ostale trgovine-trgovce, ne velerpdaja-posredništvo-vendor-reseler-nešto.. tj s te strane si zalutao u pogrešnu temu.

-link je s wikija, vodi dalje.. no ako netko želi ismijavati wiki kao referencu ok.. evo eu

gov. .. potrošač, ne riječ kupac, nego baš potrošač, jer ima konkretno definirano značenje u konetekstu zakona. Važno je razlikovati riječi, ne samo značenje, nego i zašo se pravno upotrebljava upravo taj izraz-riječ umjesto npr kupac ili kranji kupac. Svugdje je riječ potrošač.. zašto je to važno? pa zato jer vama je isto uvoz ili maloprodaja tj nikako ne prihvaćate da i kad su slične-istoznačnice, zbog prava-zakona se koristi konkretno riječ i time se eliminira 'nesporazum', tako je potrošač slično riječi kupac, ali kupac može biti i firma, trgovac, proizvođač, za daljnju prodaju.. a to tad nije potrošač i tad se uopće ne primjenjuje zakon o zaštiti potrošača .. tj nije ova tema, koja je isključivo za POTROŠAČA u strogo konkretno definiranom zakonskom smislu te riječi ne širokog pojma (osoba koja nešto troši, npr disanjem troši zrak, nego je potrošač osoba koja u maloprodaji kupi robu za svoje potrebe, npr sladoled ili mobitel..).

 

potrošač, zakon, čl5.st15. potrošač je.. ako ti nije jasno, nije vendor, nije trgovac, nije proizvođač.. 

deklaracija, tj čitaj od dio2-čl.6, nadalje.. što je obavzeno na ambalaži pa vidi st.2, proizvođač ili uvoznik..

 

pa tad opet riječ uvoznik, da to je također trgovac, jer trgovac znači sve to, no to je onaj trgovac koji se bavi uvozom robe (za daljnju prodaju na području..), tj umjesto riječi 'trgovac' zakon koristi riječ 'uvoznik' jer ima definirano konkretno značenje, dok je lenovo pronašao i drugu formulaciju kao primjer, 'stavio na tržište'.. no ne piše trgovac, nego piše uvoznik i to je zakon. Tad nije nešto što se ja-ti dogovaramo ili mislimo, nego poštujemo-provodimo ili snosimo posljedice (odnosno samo trollaš uporno pokušavajući prodati kifle nekim vendor kul pogledom na svijet i ostale..). Koliko puta u posljednih nekoliko stranica napominjem da se ne miješa riječ uvoznik i trgovac? Uzaludno? .. Stvar je zakona, konkretne riječi se koriste jer imaju konkretno opisano značenje, svaka od njih, kao jamstvo, kao uvoznik, kao roba, kao potrošač... ne slične riječi ili 'trgovac' koj pokriva sve pa može sve, svemoguć.

 

evo što kaže mingo-zakon..

 

Najčešća pitanja

1. Potrošač Potrošačem se u smislu Zakona o zaštiti potrošača smatra svaka fizička osoba koja sklapa pravni posao ili djeluje na tržištu u svrhe koje nisu namijenjene njegovoj poslovnoj, obrtničkoj ili profesionalnoj djelatnosti. Važno je naglasiti da se u smislu Zakona o zašiti potrošača govori samo ako su ispunjena dva kumulativna uvjeta: • mora biti riječ o fizičkoj osobi • ta osoba mora sklapati pravni posao ili djelovati na tržištu u svrhe koje nisu namijenjene njezinoj poslovnoj djelatnosti niti obavljanju djelatnosti slobodnog zanimanja.

2. Trgovac Trgovac je bilo koja osoba koja sklapa pravni posao ili djeluje na tržištu u okviru svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti, uključujući i osobu koja nastupa u ime ili za račun trgovca. Ovakvom odredbom Zakon o zaštiti potrošača široko definira pojam trgovca tako da ona obuhvaća kako fizičke, tako i pravna osobe, koja djeluje u okviru svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti. U tom smislu, trgovcem se primjerice, smatraju trgovačka društva, obrtnici, slobodna zanimanja, ali isto tako ustanove te javnopravna tijela poput, primjerice, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koje potrošačkima pružaju određene usluge.

 

-što tu piše? Možeš li barem prihvatiti terminologiju?

 

-jamstvo, nije obavezno, može dati tko želi (ako želi..) .. u pravilu jamstvo daje proizvođač, dok je zbog jurisdikcije (izvan hr-eu) za jamstvo 'brine' uvoznik, odnosno to je stvar odnosa-dogovora-ugovora proizvođača i uvoznika za tržište. Jamstvo će i dalje davati proizvođač, dok će kao predstavnik uvoznik biti za to odgovoran.. odnosno ne mora nitko ništa dati, jer jamstvo nije zakonom propisano, no ako posotji tad je to definirano upravo deklaracijom robe prlikom uvoza, kao i sva ostala svojstva robe i uvjeti koje mora ispuniti inače ne smije na tržište. Uvjeti su npr prijevod, ambalaža, sukladnost, itd. i sve mora biti u skladu sa zakonima, bez tog je roba koja se ne smije prodavati na području države tj kazna. Uvozom se bave 'jedni trgovci' recimo na veliko, dok mali-lokalni od njih kao distributera preuzimaju robu za daljnju prodaju do kranjeg kupca tj potrošača no oni nisu uvoznik te robe nego samo posrednik-prekupac, dio distributivnog lanca i ne smiju mijenjati deklaraciju-specifikaciju ili banalno ambalažu robe, jer je ta roba tako zavedna. Uvoznik te robe je uvjek isti, neovisno što prekupac-posrednik od njega kupi-pribavi robu, uvoznik je i dalje onaj trgovac koji je obavio uvoz i dalje je on taj koji snosi jamstvo i ostalo ako postoji.. prva ruka, peta ruka.. to ostaje isti uvoznik, neovisno o broju karika do potrošača.

-tad kad uporno tvrdiš da trgovac može što želi.. ne ne može, ne smije, zabranjeno-kažnjivo, tj ako želi može se baviti i uvozom, uvesti i tad je on taj koji to određuje, npr daje li jamstvo ili ne, no to je tad uvoznik, ne običan mali lokalni trgovac koji posluje s kranjim kupcem-potrošačem.. tj može to biti ista firma, no nije to isti posao, odvojeno, roba na skladištu i na polici.. na polici ako nema deklaraciju ili cijenu, kazna, ako je ambalaža neodgovarajuća, kazna, itd.. jer to su uvjeti uvoza robe na tržište dok je svaka izmjena nakon izdavanja suglasnosti-atesta-deklaracije zabranjena tj falsifikat-nešto.. odnosno ako nije uvoznik tad ne može trogvac uskratiti nešto što ne daje niti odlučuje jer to naprosto nije njegovo, tj mora prosljediti pravila igre dalje u lancu, ne smije izvaditi npr adapter kabel iz kutije s vga jer je to krađa itd. i navedeno u deklaraciji ili na ambalaži-uputama itd. Roba u maloprodaju ulazi sa svim definiranim svojstvima i baš ništa ne smije maloprodaja promijeniti, ne smije npr sixpack rastrgati i prodavati po komad, jer tad ulaz-stanje i izlaz ne odgovaraju tj porezna muljaža, dok proizvođač-distributer to brane (cijena) i ako otkriju bit će problema.. to jednostavno trgovac ne smije, jer nije proizvođač mada ste i to tvrdili.

 

-odnosno, sve ste tvrdili, no zakon je dovoljno jasan i za tuduma, dakle nešto drugo je problem, jednostavno trollanje ili lobiranje, možda dosada.. teško da je tolika spontana glupsot ili neznanje.

pošto su to stvari zakona, ne interpretacije ili mišljenja, zato očekujem da modovi moderiraju kad se takve stvari osporavaju ili negiraju, tj koliko puta treba ponoviti značenje neke riječi, proizvođač, potrošač.. koje su reference u zakonu konkretnim textom pa da prestanete podvaljivati da je to sve 'trgovac'.. da, je .. i zato postoji riječ uvoznik i zato se koristi u zakonu riječ uvoznik, ne trgovac.

 

ili ako je vama trgovac = proizvođač = uvoznik = malo-vele-sve-razno.. tad da, to je sve ta riječ-značenje, no zato se koriste preciznije riječi, postoje, koristite ih.

 

-veleprodaja, vendori.. odskakućite jer to nije tema, pa time ni zakon, pravila.

 

-sasvim surptono od tvog stava kako trgovac (ili bilo tko) može raditi što želi.. tj ako ima trgovinu tad je na njoj označeno radno vrijeme i mora otvoriti-zatvoriti u skladu s tim, ako ne otvori, kazna, ako ne zatvori, kazna.. što smije, što može? Mora raditi u skladu s pravilima. To uključuje da mora i znati što radi i što smije što ne, pa i nešto o zakonu, kao ova tema, .. ne ne može trgovac raditi što želi, ne može nitko, tj može dok ga ne uhvate, kazna.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
Old Iggy kaže...
sandokan111 kaže...
Old Iggy kaže...
U RH je bitno ono što je dano na papiru prilikom kupnje: sve ostalo niti nekog obvezuje niti možeš očekivati od prvog dana.

Ma da? Kako objasnjavas clanak 423, st. 3 koji glasi

(3) Jamstvo obvezuje pod uvjetima pod kojima je dano bez obzira na oblik u kojem je dano (jamstveni list, usmena izjava, popratno reklamiranje i sl.), ali je kupac ovlašten zahtijevati da mu jamstvo bude izdano u pisanom obliku ili u nekom drugom, njemu dostupnom, trajnom mediju.

Taj dio za tebe ne postoji, to opet taj zakonodavac blage veze nema sto pise :))))))))

Jesi zaboravio ovaj dio? Ili kripticki "zaboravio" odgovorit na to da je jedino bitno ono sto je na papiru? :)))))

Old Iggy kaže...
Ovaj što piše nema pojma. A ti se malo primi prakse pa onda komentiraj.

 Da. Kao sto je i mingo jedna od najglupljih stranica u Hrvata :) Svakako je glupa jer takvi kao ti vise nemogu bit serifi u gradu pa mjenjat po performansama a fino ekstra profit stavit u djep :)

Prakse imam, onak odoka, tvoja*1000.

7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Ihush , kad čovjek čita ovih par stranica mogao bi steći dojam da je hrvatska puna zlih trgovaca koji samo 24/365 čekaju naivnog ili neopreznog kupca da bi ga prevarili, okrali i sl .....

No brzim googlanjem se baš i ne pronalazi neka količina vijesti o takvim trgovcima i takvoj lošoj praksi. Naravno da će se po društvenim mrežama raspisati onaj tko je zakinuti/prevaren, ili bar misli da je zakinuti/prevaren, no kako vidimo riječ je o sporadičnim slučajevima koji se zaista rijetko dešavaju ( uzmemo li u obzir desetak miliona računa koji se izdaju u cijeloj CRO u mjesec dana... ).

Trgovci imaju svoje udruge, webinare, simpozije, edukacije, odvjetnike specijalizirane za trgovačka i prava potrošača koji im pomažu u usklađivanju poslovanja sa zakonom te ih zastupaju u inspekcijskim ili sudskim postupcima.... i baš zbog svega toga su izuzetno rijetke situacije o kojima se najčešće priča u ovoj temi.
14 godina
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
bunker kaže...

Ihush , kad čovjek čita ovih par stranica mogao bi steći dojam da je hrvatska puna zlih trgovaca koji samo 24/365 čekaju naivnog ili neopreznog kupca da bi ga prevarili, okrali i sl .....

No brzim googlanjem se baš i ne pronalazi neka količina vijesti o takvim trgovcima i takvoj lošoj praksi. Naravno da će se po društvenim mrežama raspisati onaj tko je zakinuti/prevaren, ili bar misli da je zakinuti/prevaren, no kako vidimo riječ je o sporadičnim slučajevima koji se zaista rijetko dešavaju ( uzmemo li u obzir desetak miliona računa koji se izdaju u cijeloj CRO u mjesec dana... ).

Trgovci imaju svoje udruge, webinare, simpozije, edukacije, odvjetnike specijalizirane za trgovačka i prava potrošača koji im pomažu u usklađivanju poslovanja sa zakonom te ih zastupaju u inspekcijskim ili sudskim postupcima.... i baš zbog svega toga su izuzetno rijetke situacije o kojima se najčešće priča u ovoj temi.

 Nitko nema takav dojam. Ova tema se svodi na dvije paralelene niti. Jedna je kada netko dodje pitati za savjet sa konkretnom situacijom, gdje ugl sandokan pomogne, i osoba koja trazi pomoc zahvali, ako se uopce javi povratno.  Tome u nacelu ova tema i sluzi. Druga je nit koju pokrecete vi (ti, Iggy, picajzla i plejada fejk nickova koji stalno nicu) koji svi radite za trgovce ili ste i sami trgovci, te pokusavate diskreditirati te savjete, i razvodnjavati temu kao ti s ovom postom, iz cega onda nastaju ove  duge rasprave. To je sazetak cijele teme.

 

Slucajeva gdje se krse prava ima koliko ima, nitko nemoze tocno znati kolko, a nije ni bitno. Bitno je da se ljudima pomogne kada dodju pitati, a da se vas koji temu mutite iz vlastitih interesa ili iz nekih bolesnih potreba jasno prokaze.

7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Mandrake , ajmo po 101 puta ponoviti da je svakom trgovcu najveći cilj i najbolja reklama zadovoljni kupac koji mu se periodično vraća i kupuje kod tog trgovca. To je početak i kraj onoga što definira trgovca i njegov odnos prema kupcu. Kako ti uopće padne napamet bolesna misao da bi netko plašio kupca ili mu unosio zbunjenost i nedoumice ??? Pa jel bi ti išao kupovati u trgovini uz koju ti se vrti milion pitanja u glavi ?

Tema je opća, već se proteže na 84 stranice, i siguran sam da u njoj nije lako nabrzaka naći odgovor na neko konkretno pitanje. Nema smisla ni da se ista pitanja uvjek nanovo postavljaju i da dobra duša poput Sandokana uvjek iznova ponavlja jedno te isto.

Mislim da bi trebalo postojati više tema sa naslovom koji opisuje konkretan problem, pa bi takav sadržaj bio bolje indeksiran i kao takvog bi netko tko ima pitanje u svezi npr materijalnog nedostatka puno lakše i brže našao odgovor u temi koja bi se zvala "materijalni nedostatak-faq" ili sl...

Ovakva opća tema dobro dođe za popratiti zakonske izmjene, a tebi i sličnima koji mislite da kao nešto znate dobro dođe da ovdje iznesene svoje misli pa se valjda onda bolje osjećate taj dan misleći da ste važni i kako ste nekome nešto bitno dokazali i pokazali.... Znaš kako vele, svaka budala ima svojih 5 minuta... 😄
14 godina
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
bunker kaže...

Kako ti uopće padne napamet bolesna misao da bi netko plašio kupca ili mu unosio zbunjenost i nedoumice ??? 

Isss, jesi stvarno TI ovo napisao. Ti koji od pocetka govoris da kupac treba paziti s prijavam inspektoratom jer ovi iz trgovine idu na gablec s inspektorima ? Ili ti koji si govorio da firme imaju veze u sudstvu s likovima koji drmaju koke na istim jahtamakao i vlasnici ducana (LOL) te da ce ti zahaltati slucaj na sudu (do kojeg nikada nece ni doci). Ti koji si mazao oci s time da ako prijavis inspektoru da te cekaju sudski troskovi koje neces moci platiti i da se zato to ne isplati? Ti koji izravno lazes da na fb postu ima masa ljudi koji su HT prijavili inspektoratu, da je inspektorat odlucio u njihovu korist ali i dalje moraju placati racune, suportno odluci inspektora, implicirajuci time opet, da je ispektorat beskoristan ? Ti koji si sam rekao, jos kada si radio u ducanu da, ako se tebi kupac ne svidja da mu mozes zavlaciti reklamaciju u nedogled i da kupcu tu nema pomoci ? Ili mozda ti koji si Zakon o mjenici doveo u vezu s reklamacijom grafickih kartica ? Trebam li uopce vaditi jos primjera (a ima ih itekako) koji pokazuju koliko je suludo da se ti sada ovako pravis glup ?  Pa nema JEDAN tvoj post koji nije bio u funkciji da donese zbunjenost i nedoumice.

 

bunker kaže...

Tema je opća, već se proteže na 84 stranice, i siguran sam da u njoj nije lako nabrzaka naći odgovor na neko konkretno pitanje. Nema smisla ni da se ista pitanja uvjek nanovo postavljaju i da dobra duša poput Sandokana uvjek iznova ponavlja jedno te isto. 

 Nema straha, ako ista, ova tema je aktivna. Dakle svatko koga nesto ove prirode zanima lako moze postaviti pitanje ako mu se ne citaju ovih 84 stranice i netko ce mu odgovoriti Tome ova tema sluzi. A lijepo je i od tebe da se brines za sandokanovo ponavljanje jednog te istog, vrlo si obziran. Jos da nesto i naucis iz toga sto je toliko puta ponovio, i ova tema bi bila kraca i lakse bi se u njoj ljudi snalazili

 

bunker kaže...

Mislim da bi trebalo postojati više tema sa naslovom koji opisuje konkretan problem, pa bi takav sadržaj bio bolje indeksiran i kao takvog bi netko tko ima pitanje u svezi npr materijalnog nedostatka puno lakše i brže našao odgovor u temi koja bi se zvala "materijalni nedostatak-faq" ili sl... 

Ako mislis da neka tema nedostaje, slobodan si ju otvoriti sam, a u ovoj temi manje sudjelovati. Vjerujem da ce svima biti korisno to :) Vjerujem i da ovo nisi napisao da razvodnjavas ovu temu te da ces ubrzo otvoriti te teme koje mislis da nedostaju.

 


bunker kaže...

Ovakva opća tema dobro dođe za popratiti zakonske izmjene, a tebi i sličnima koji mislite da kao nešto znate dobro dođe da ovdje iznesene svoje misli pa se valjda onda bolje osjećate taj dan misleći da ste važni i kako ste nekome nešto bitno dokazali i pokazali.... Znaš kako vele, svaka budala ima svojih 5 minuta... 😄

 

 Meni ova tema dobro dodje se informiram, a i kao lajt zabava bas zbog tipova kao ti i Iggy. Udaljenosti do kojih vi pokusavate rastegnuti logiku i zdrav razum u namjeri da slažete nekome koga ne poznajete mene neizmjerno zabavljaju. Carry on :)

Poruka je uređivana zadnji put pet 4.12.2020 20:30 (mandrake).
7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Mandrake , jesi siguran da mi zabavljamo tebe više nego ti nas...?

Da, Sandokan se trudi, i iako često mislim drugačije od njega, to me ne sprečava da ga poštujem u njegovom entuzijazmu da pomaže uvjek iznova.

Kod tebe vidim samo niz frustracija, želju za dominacijom i dokazivanjem, težnju za svađom i prepucavanjem i sl... A ništa, označićemo te nekim markerom i za tebe bu svuda sve 30% skuplje i jamstvo ti vredi dok nas vidiš a posle banana.... 😂
14 godina
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
bunker kaže...

Mandrake , jesi siguran da mi zabavljamo tebe više nego ti nas...?

Da, Sandokan se trudi, i iako često mislim drugačije od njega, to me ne sprečava da ga poštujem u njegovom entuzijazmu da pomaže uvjek iznova.

Kod tebe vidim samo niz frustracija, želju za dominacijom i dokazivanjem, težnju za svađom i prepucavanjem i sl... A ništa, označićemo te nekim markerom i za tebe bu svuda sve 30% skuplje i jamstvo ti vredi dok nas vidiš a posle banana.... 😂

Pa ne znam ja kakvo veselje ti imas, mozda je vama ovo vece veselje nego meni, svakakvih lujki ima :). Ali nije ni bitno, ja se zabavim i to je dosta meni.

 

Hvala ti na psiho profilu, zamjetio sam da ga radis i drugima kada ti nestane argumenata. Svojedobno si sandokana, kojeg sada jako cijenis, nazvao psihicki bolesnom osobom koja bi u bircu popušila nokaut da se ovako ponasa. Ja dobijem dojam da takva ekipa kada počne "profilirati" druge zapravo projecira svoja sranja na druge. Ali to je i nebitno za temu, samo je jedan offtopic u koji volis skrenuti. Btw. hoces otvoriti ove teme koje ti smatras da nedostaju i da bi poboljsanje snalazenje na forumu?

 

 

7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Mandrake , jesi vidio, ha... Da, čovjek može promijeniti mišljenje pod određenim okolnostima... Tada sam ga gledao i vagao sa premalo poznatih činjenica. Zna biti zadrt, zna tupiti beskonačno u krug, no to ne umanjuje njegov entuzijazam i volju za pomoći svakome tko ovdje zavapi. Rekoh ti već, kod njega osjećam konstruktivnost i pozitivan cilj, dok kod tebe osjetim samo želju za svađom i dominacijom....

Otvaranje teme ? Pa nekako mislim da ovdje ima članova koji su daleko rječitiji i stručniji od mene te više paze na gramatiku i pravopis nego ja, pa bi to daleko bolje izgledalo ako to netko od njih napravi.

Sudjelovati mogu, a možda i u ovoj temi zajednički se možemo dogovoriti koji su to najučestaliji problemi sa kojima se može susresti kupac pa da definiramo te nove teme i linkove na relevantnije izvore i sl...

A možemo uključiti i članove ecommerce-a ako ima još koji ovdje, čisto da u nekoj od tih novih tema se vidi problem i sa druge strane pulta. Plus kaj u tim udrugama možemo pitati i pravnog stručnjaka da nam u tančine pojasni neki detalj, poput ovoga gdje se već danima narežite oko pojmova proizvođač i sl....

Kako ti zvuči to ? Sarah ( HT szk ) 😂

14 godina
neaktivan
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Nema potrebe da se ti i ja ili netko treci dogovaramo koji su najucestaliji problemi niti je smisao to teme. Smisao je da netko dodje u temu, napise sto ga muci, tko je upoznat s problematikom mu odgovori. Osoba se vrati i javi kako je proslo. Na taj nacin se cisto evolucijski nadje par ljudi koji pokazano znaju o cem pricaju  i kojima se onda vjeruje jer su povjerenje izgradili doprinosom (sandokan). U svijteu normalnih ljudi to bi bilo sasvim dovoljno za ovakvu temu.

 

Medjutim u ovom svjetu koji imamo, ima ljudi kojima to nije u interesu pa temu mute sa razno raznim polovnim tumacenjima zakona, zaplasivanjima ljudi i dovodjenja u pitanje onoga sto se pokaze u praksi da djeluje i time opstruiraju normalni tok stvari. Pa se onda, kada to ne prodje, skrivaju iza floskula "svi smo mi ljudi, ajmo se mi svi dogovoriti lijepo sto je pravo a sto krivo". Ja bi radje da se pusti evolucija da djeluje, kako ti to zvuci ;) ?

Poruka je uređivana zadnji put pet 4.12.2020 22:37 (mandrake).
7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Meni sve zvuči dobro...

😂
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
bunker kaže...

..
Tema je opća, već se proteže na 84 stranice, i siguran sam...

Mislim da bi trebalo postojati više tema sa naslovom koji opisuje konkretan problem,..

.. da ovdje iznesene svoje misli pa se valjda onda bolje osjećate taj dan misleći da ste važni i kako ste nekome nešto bitno dokazali i pokazali.... Znaš kako vele, svaka budala ima svojih 5 minuta... 😄

- tema ima naslov, pročitaj ga, možda će ti biti jasnije (za razliku od spamanja-trolanja koje trgovački lobisti rade). Potrošač, prava itd.

- tema ko tema, otvori-piši, naravno da postoji odgovarajuća za sve ili je otvoriš, no kog vraga tu spamaš? Sudjeluješ tako da pitaš-savjetuješ, nešto .. i pošto se radi o pravima-zakonu, tad po potrebi izneseš argument-dokaz tj članak zakona ili nadležnih tijela koje to reguliraju i tumače. Tu čak nije mjesto osobnim mišljenjima, dok u raznim temama može biti, tu ide isključivo zakon-pravo, činjenice i kako riješiti problem potrošača u slučaju reklamacije i sl. ne o pjegavim zečevima ili jadikovki kako kriminal postoji, nešto je loše u društvu ili tko skim ide na ručkiće pa je s tog 'jači' neovisno o zakonu..

- što radiš na npr ovoj stranici teme? nešto kao đački lexikon? ok, 'razgovaramo'.. a tema je? .. no usputno, pomirljivo, 'ljudski' dobaciš budala .. pošto nitko tako nešto ne kaže za sebe, tad se to odnosi na druge.. kul. Koji je tvoj problem? vezano uz temu potrošač ili si zalutao?

 

bunker kaže...

..
Sudjelovati mogu, a možda i u ovoj temi zajednički se možemo dogovoriti..
.., poput ovoga gdje se već danima narežite oko pojmova proizvođač i sl....

..

 - pa piši, kakav dogovor? ceh tipkača ili zaštitnici ničega.. no ne trolaj.

- ok, proizvođač, kao i uvoznik, potrošač.. riječi koje osim u riječniku, možete naći u konkretnom ZAKONU, zakon o zaštiti potrošača. .. i tu je potrebno natezanje? Koji čoban ne zna što znači riječ proizvođač, uvoznik? Možda dijete u predškolskoj.. ili je to nivo nekog velikog-vendora? Što znače riječi kao deklaracija-specifikacija robe, kao i obveze iz tog, bez tog kazna, čak ako je pogrešan (premali) font, tj ne kazna nego inspektor upozori i zatraži da se ispravi, nakon tog kazna ako nije ispravljeno sukladno propisima tj zakonu. Tko potencira natezanje oko samih riječi, jer su njima trgovci sve, za sve, a tema je potrošač, fizička osoba, kranji-mali kupac, i sama riječ potrošač je definirana kao i zakon, na kog se i kad odnosi, no njima je sve to samo tgovac, koji je svemoguć, odbija jamstva ili što želi.. dok su oni proizvođači.. gluposti i dezinofrmacija. IT-PC forum, tema, s naglaskom na pc shopove i probleme oko jamstva-reklamacije, ne toliko druge trgovačke robe kao textil, hrana, auti, nešto.. mada je zakon isit, nije sve ostalo isto i za druge stvari vjerojatno postoji odgovarajući forum ili tema. Banalno, ljekarne su trgovine ljekovima, no ne zovemo ih trgovinama, kao ni pekare, željezare, el.mateijal ili trgovački lanci-shoping centri itd.. mada su to sve trgovine, različite su kao i po tome postoji li klasičn jamstvo proizvođača kao za pc-komponente npr na paradajz i majonezu ili japanke i šešire.. ovlašteni servis itd. Nije sve isto, postoje riječi, imaju značenje i koriste se u zakonu. Tad je stvar jasnija.. dok ne dođu trgovački lobisti kojima je trgovac sve, svetinja-svemoguć. .. pa nije baš tako.

 

-da, kao što kažeš.. nisu svi (loši), većina, tema nema veze s tim koliko trgovaca je 'dobro-loše' nego potrošač ima problem, pita.. ostali daju odgovor-savjet ili što već. Kakve to ima veze s više-manje ili većinom? Normalni ljudi su također većina, ne kriminalci, budale, itd. i pazi, ti ljudi su kupci-potrošači, kao i sami trgovci kad nešto kupuju. Svima je tema 'važna', jedini koji su protiv su trolovi-branitelji svemogućeg trgovca koji je sve, nadnaravno biće, koje može što želi .. i pazi, sad imaš par postova recimo pomirljivih..? jesi li ih ikad ispravio, da ne nabrajamo trolove? ima li nešto što im možeš reći, npr što znači riječ potrošač umjesto kupac? Možeš li im reči da zakon upravo tu riječ koristi, kao i riječ uvoznik (ne trgovac, nego riječ trgovac koristi za prodaju-potrošaču, maloprodaja + prostor za robu-police, kasa-cijena, radno vrijeme i osobe koje rade i nazivamo ih trgovcima.

-pojam proizvođač ili jamstvo proizvođača? postoji u zakonu, .. bez razloga? zakonodavac je onako bezveze naveo jamstvo proizvođača jer mu je tako zvučalo ok ili posotji razlog zašto u zakonu ne piše samo jamstvo kad se odnosi na proizvođača odnosno uvoz. Uvoznik? .. koji pojam si ti pokušao objasniti i kome treba objašnjavati riječ-pojam? Velikim vendorima koji sve znaju.. pa tad im sugeriraj da zakon navodi upravo riječ uvoznik, kao naziv za trgovca koji uvozi robu, koji je tad označen kao uvoznik, odgovoran itd. .. da, važno, odgovoran. Tad to piše na deklaraciji, kao i sve ostalo.. i to trgovac ne može mijenjati, ignorirati, dok to 'svemogući trgovac' iz trolovske priče može.. onako, pokretom prsta, jer je svemoguć.

 

-u čemu je problem? tko stvara problem? što je tema?

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Ihush , u 1 sat noću ti pišeš Ilijade... Nejebica ?? 😂

Često kažeš : pitaj, ispravi, pomogni... Takva statistika tebi uopće ne ide u prilog jer ti sudjeluješ u mnogim temama, brojnim osvrtima, i to sa toliko generički nabacanog teksta kojeg uz male modifikacije vrtiš kroz sve teme, i u stvarnosti je jako jako mali broj ljudi kojima je zaista pomogla neka tvoja floskula u stilu "sve je file" i sl.. Znači ti to radiš u enormno velikim količinama, i onda kada netko to napravi u 100 puta manjem obimu od tebe ti u nedostatku argumenata ponoviš mantru da odskakuće ako nema ništa konkretno za prijaviti, ispraviti... Tebe se ni gebels nebi postidio....

Možda novi zakon o e medijima dovede tvoj ego u red nakon kaj ti ili netko zbog tebe plati pokoju kaznu 😉


9 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Sad ste me sjetili da dodam ovih par stvari sto smo tu razjasnili sto se tice uzia i slicnih u pocetni post :)

 

edit: rjeseno

Poruka je uređivana zadnji put ned 6.12.2020 2:43 (sandokan111).
 
2 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
bunker kaže...

Ihush , u 1 sat noću ti pišeš Ilijade... Nejebica ?? 😂

Često kažeš : pitaj, ispravi, pomogni... Takva statistika tebi uopće ne ide u prilog jer ti sudjeluješ u mnogim temama, brojnim osvrtima, i to sa toliko generički nabacanog teksta kojeg uz male modifikacije vrtiš kroz sve teme, i u stvarnosti je jako jako mali broj ljudi kojima je zaista pomogla neka tvoja floskula u stilu "sve je file" i sl.. Znači ti to radiš u enormno velikim količinama, i onda kada netko to napravi u 100 puta manjem obimu od tebe ti u nedostatku argumenata ponoviš mantru da odskakuće ako nema ništa konkretno za prijaviti, ispraviti... Tebe se ni gebels nebi postidio....

Možda novi zakon o e medijima dovede tvoj ego u red nakon kaj ti ili netko zbog tebe plati pokoju kaznu 😉

 - tema postaje dr.rooth? ili dear john.. 

hvala na brizi, no nije potrebno.

 

- sve je file? Ima li to ikakve veze s temom? možda sve je trgovac? Zapanjuje količina i kvaliteta tvojih argumenata, kao i doskočica, no odskakući ili kako želiš a moderiranje je upravo ono što modovi ponekad trebaju raditi.

- moje floskule neće pomoći nikome, nikad, jer su floskule, čak ne moje. Za razliku od tebe kojem ništa nije jasno, jednostavno ti nisi organizam odgovoarajućih kognitivnih osobina da bi teoretski pomogao. Tvoj domet je ručkić, dok ti je šogor nešto, kum nešto, manageri i šefovi koji s premijerima rade što žele (vjerojatno u zatvorenim klubovima.. dok se guraju na besplatnom gablecu, slavonskoj šunki koja je vlasniku ostala viška..).

 

vidi 'drago moje' nešto, npr što kaže wiki za file, ne ja.. time to nije moja floskula, no da bi razumio moraš imati odgovarajući funkcionalan nivo ganglisjkih čvorova, nešto znanja, razumijevanja..

koliko se prijećam, ta fraza (kako je pogrešno nazoveš floskula) je s tobom povezana u temi bootanja-linux-multi.. gdje je tvoj vrhunac upaliti računalo, tj neznanje kako se nešto radi i tad ti je jedini fix imati image-backup, umjesto znati kako što radi i tad kako se što popravlja ako se pokvari. Ta fraza ili termin, postoji odavno, od početaka računala, memorija (bilo kojeg oblika) tj trajne memorije ili ono što je recimo disk-hdd.. jer na njemu kao mediju ne postoje folderi-particije, dok je sve file, sve je niz nula-jedinica, text-file, mp3 doc exe itd. dok samo oznakom nešto tumačimo i ako je točno tad vidiš sliku ili pokreneš program ovisno što kombinacija nula-jedinica interpretacijom znači, kao morezeova abeceda.

-što nas opet vraća u ovu temu, tj korištenje rzanih termina-naziva-riječi i razumijevanje istih, specifičnosti-razlika, zakona itd. upravo zato je važno razumjeti zašto se tema naziva prava potrošača, zašto ne prava kupca, koji se tad zakon podrazumijeva, pravila itd.

 

-nedostatak argumenata? ti nemaš ni jedan, posežeš za floskulama koje nisu moje kako vidiš, jednako tako nije moja definicja riječi protrošač ili uvoznik, nego zakona, riječnika, pravila, standarda i tad ih se svi jednako pridržavamo, ne samo u slučaju zakona nego svega, ako želimo biti kompatibilni, ako se želimo razumjeti, što upravo kod tebe ne postoji ni kao želja ni kao mogućnost. Da postoji, tad bi sam znao odgovor ili u čemu je (tvoj) problem, kao tvoji postovi na ovoj stranici teme.. koji veze s temom nemaju, bez ikakvog argumenta, čak ni neko mišljenje (koje može biti točno-pogrešno.. no i to skrivaš, u strahu od razokrivanja neznanja ili naprosto greške u početnim tvrdnjama postovima koji su tad klasičan spam-trolanje što ne želiš priznati .. a gle ni nije važno, ne moraš (priznati) nego počni sudjelovati u temi. Ne mene učiti ili tražiti floskule, nego pitaš ili odgovaraš, imaš problem ili savjet-ideju.. tema je potrošač, ne ja-ti i što je file ili tko što zna-razumije.

-razumiješ li ovaj text? -teško... da razumiješ, tad bi uočio da je čak 'pomirljiv' odnosno tvoj ljigavi pomirbeni post u kojem usput dodaš da su ostali budale je tvoj vrhunac-doseg, ne možeš bolje od tog jer to tad implicira znanje-razumjevanje i želju, dok je tvoja želja jednostavno izvuči se i optužiti druge za nešto, pa i za file :) smiješno-tužno, ovisi koliko brinem za tvoje kognitivno stanje kao amebe ili čovjeka.

-ako želiš da te tretiram kao čovjeka, tad primarno ti moraš biti čovjek, tj kako već ti znaš navesti, kad nemaš argumenata .. ljudi smo (dogovorit ćemo se...) no to je samo floskula, klasičnih ljigavaca koji to kažu isključivo kad su ulovljeni, u gabuli, ne kad žele biti ljudi i ponašati se tako.

 

-pa nastavimo, ili prekinimo? tema je potrošač, za nešto drugo ako želiš otvori i piši, pitaj tad ako želiš što je file ili kako se što radi, možda sudjelujem i ako mogu pomognem, možda ne. Tako forum funkcionira.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Host košta, domena košta, zaposlenici koštaju, upotrebljeni softveri i održavanje koštaju, i onaj tko to sve plaća će odlučiti kako funkcionira ( naravno, unutar zakonskog okvira ) a ne ti. Zbog toga je svaki forum priča za sebe.

A i uvjek možeš otvoriti svoj forum pa buš tamo glavni baja. Bar do prve kazne... 😂




15 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

-da, da, da.. da, i da? tj što pitaš? 

host košta? da, recimo

domena, da

zaposlenici.. da.. i? smisao?

 

ili je to odgovor da otvoriš temu ako želiš? Ne vidim zašto bi ja otvarao forum i bio glavni baja, no pošto ti imaš neki komplex bajajizma (kao edip, ali baja-šerif-šef ili ručkić..) jasno je da to želiš, no i daje ne vidim o čemu se radi ili zašto bi otvarao forum, nešto u vezi ove teme itd.

 

-naranvo, nisam dovoljno načitan za razumjeti tako sročene složene rečenice.. pa pliz, pojednostavi jednom njemačkom ovčaru, honorarcu za gablec-kost koji bleji dok čuva ovce, ok?

 

spada li otvaranje teme ili foruma u grupu 'potrošač' i pripandih zakona? kazna .. za što? parking ili ubojstvo, izrečenu riječ ili nešto što samo nadnaravni trgovci znaju?

 

unutar zakonskog okvira? Naranvo, još samo da znamo što..

zakonski okvir relevantan za ovu temu ti je gore, linkići (nisu ručkići pa te to malo zbuni, ne?).. ili zakon o zaštiti potrošača, ako moram ponavljati naslov teme, pod naslovom prava potrošača.

-.je to zakonski okvir ili neki za sliku-frame?

 

možda kao što sugeriraš zasebna tema, podtema.. može, podtema npr jamstvo-deklaracija, tko što radi, što je uvoznik-proizvođač i npr skenirana ambalaža-roba s oznakama na ambalaži i deklaracijom.. može?

-tad ćemo npr vidjeti što piše na kutiji-ambalaži, koja mora biti u skladu s pravilima tržišta ili ne smije na policu-maloprodaju tj to potrošača.

-tad ćemo jednako vidjeti komadić papira pod nazivom deklaracija, što tamo piše, npr uvoznik i jamstvo i ovisno iz kojeg izvora-distributera tad će ista roba u raznim trgovinama (maloprodaja-potrošač) imati istu deklaraciju, tj isti uvoznik, isto jamstvo, dok će od drugog dobavljača biti možda drugi uvoznik, drugačije jamstvo neovisno o tome tko je uvozik ili mjesto maloprodaje, jer tema je potrošač a to tad nije veleprodaja, vendor itd.

-tad ćemo usporditi može li na ambalaži biti npr 3y-jamstvo i na deklaraciji različito ili mora biti isto-identično.. jer u suprotnom ta roba ne smije na policu, tj ambalaža, odnosno deklaracija ne može biti različita od proizvoda nego sukladna. To ne radi maloprodaja nego uvoznik i dalje je nevažno mjesto prodaje potrošaču (kupcu, na malo.. kranji kupac, fizička osoba jer je samo to 'potrošač' u zakonu).

 

može tema, podtema.. može sudjelovanje, konstruktivno-kritičko ako će pomoći.. no jednako je nepotrebno-besmisleno uvjeravati tebe ili trgovački lobi, jer ova tema ne služi tome-vama, nego potrošačima.

 

kazne i troškovi? baja u selu? .. zakonski okvir? Koje kifle nabacuješ, što želiš reći? otvori temu ili piši tu.. problem? osim možda argumenata?

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put sub 5.12.2020 18:05 (ihush).
7 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena

Ihush , evo sutra ih možeš uživo kritizirati u radio emisiji...
10 godina
offline
Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Reklamirao sam matičnu plocu prije 35 dana i još čekam.. koji je maksimalan rok čekanja?

Moj PC  
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena
njuskac kaže...

Reklamirao sam matičnu plocu prije 35 dana i još čekam.. koji je maksimalan rok čekanja?

 Maksimalan je koliko si ti maksimalno spreman cekat. Moze to bit 2 godine ako tebi tako pase.

 

Razumni je svakako manje od 35 dana. Salji prijavu jucer pa ces vidjet sto ce inspekcija rec. Jedino eto, za vrijeme ovog covida postoji mogucnost da se na to izvlace (duzi rokovi dostave, manje servisera radi itd itd), iako ne bi smjeli obzirom da mi je evo jucer stigo paket iz kine. Od narudzbe do dostave je proslo 25 dana. Znaci u predblagdansko doba, iz kine je to stiglo. Zasto oni to nisu rjesili u 35 dana nek objasne onome kome trebaju. Paketi iz EU mi stignu u 3-4 dana.

 

Svakako, 35 dana je puno, barem sto se mene tice.

E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice