Ovako, kao prvo priznat mi je kvar i ponuđen novi multimetar ili povrat novca. Radi se o ovom multimetru: https://www.chipoteka.hr/artikl/22823/instrument-ut-51-digitalni-multimetar-6022005100
Jedino sto sam se zajebo je da pise FUSED, ali osigurac nije pomogao nego je odmah plocica otisla tako da jos bolje za mene.
Kazem vam, preko 10 godina mjerim te stvari i dobro znam kak se spaja, vjerujte da mi ne trebate objasnjavati snagu, jakost struje (kako bi dex rekao amperažu), napon itd. Samo me zanimalo je li moguće da punjač potegne 20-30A i da pregori multimetar što mi je jakovp potvrdio. Prvo sam mislio da se javio napon samoindukcije preko 1000V pa je probilo negdje na pločici.
Molim dexa, iskreno i ozbiljno, nek ne pokusava pomoci nekome oko elektronike jer misli da zna, a ne zna, to su ozbiljne stvari.
EDIT: i ovo je samo brzinski nacrtana shema, inace imam posebnu uticnicu s utikacem i dodatnim izvodima koja sluzi bas takvim mjerenjima, da nebi mislili slucajno da ja to ovako direktno u uticnicu naguram
Elektronika - pitanja, odgovori, tutoriali
- poruka: 7.589
- |
- čitano: 1.815.823
- |
- moderatori:
DrNasty, pirat, XXX-Man, Lazarus Long, vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Jedino sto sam se zajebo je da pise FUSED, ali osigurac nije pomogao nego je odmah plocica otisla tako da jos bolje za mene.
Nisam shvatio oko čega bi se tu zajebo - zar ne piše da je 10A FUSED, kao što piše na slici? Osigurač u multimetru nije obavio svoj posao (a trebao je, te je to osigurač koji je došao sa samim multiemtrom) i to je to.
Sad sam se prisjetio svojeg prvog iskustva s multimetrom i mjerenjem struje, koje je završilo kobno po multimetar. Davno je to bilo, nisam imao pojma o tome kak se struja mjeri (uputstva za uporabu? tko ti još to čitao...) i lijepo sam pipalice gurnuo u strujnu utičnicu kad je mutlimetar bio na mjerenju struje. Naravno da je bilo "bang". Ne sjećam se više koju rupu na njemu sam koristio (bio je to onaj najjeftiniji kockasti), znam samo da ga je to ubilo (mislim da je ekran i dalje radio, samo što uređaj nije više mjerio).
Ovako, kao prvo priznat mi je kvar i ponuđen novi multimetar ili povrat novca. Radi se o ovom multimetru: https://www.chipoteka.hr/artikl/22823/instrument-ut-51-digitalni-multimetar-6022005100
Oho, pogledam link i vidim da je isti model koji sam i ja kupio.
I pogodi kaj se dogodilo mome....
Ja sam ga isto vratio, isti dan, nisam ni otvarao, a u elektro centru su mi odmah dali drugi.
Čak je bio iste boje kao i tvoj (odnosno ovaj na slici, ne znam kakav je bio tvoj).
Ja sam mjerio s njim struju na grijaču od 1 kW (nema inrusha), i odmah je prasnuo.
Prvo sam mjerio otpor grijača, bilo sve ok, i otpor prema uzemljenju je bio neočitljiv.
Ali očito je odmah čim je počeo grijat propustio kroz izolaciju na uzemljenje.
Ali je instrument sa zadnje strane bio skroz crn, tak da je očito izgorilo manje više sve osim osigurača.
A trenutni instrument koji imam je više od 100 puta preživio i goru torturu pa nikad ništa....
Inače, zamjenski UT-51 mi je brat pogazio s traktorom.
Očito tom modelu nije suđeno da mi služi...
Ovako, kao prvo priznat mi je kvar i ponuđen novi multimetar ili povrat novca. Radi se o ovom multimetru: https://www.chipoteka.hr/artikl/22823/instrument-ut-51-digitalni-multimetar-6022005100
Oho, pogledam link i vidim da je isti model koji sam i ja kupio.
Možebitno serijska greška. Jednim dijelo možda uzrokovana ili pogoršana "dizajnerski" (premali razmaci između vodiča ili komponenti). Baš čudno, s obzirom da Uni-T-i slove kao jeftini, a solidni uređaji. Mada, ovo je niži model, ali ipak...
Jedino sto sam se zajebo je da pise FUSED, ali osigurac nije pomogao nego je odmah plocica otisla tako da jos bolje za mene.
Nisam shvatio oko čega bi se tu zajebo - zar ne piše da je 10A FUSED, kao što piše na slici? Osigurač u multimetru nije obavio svoj posao (a trebao je, te je to osigurač koji je došao sa samim multiemtrom) i to je to.
Sad sam se prisjetio svojeg prvog iskustva s multimetrom i mjerenjem struje, koje je završilo kobno po multimetar. Davno je to bilo, nisam imao pojma o tome kak se struja mjeri
Ma zajebo sam kad sam opisivao tu na temi problem, napisao sam da svi znamo da je krajnje lijevi izvod multimetra UNfused, a zapravo je fused na ovom multimetru, ali zato mi je priznata garancija jer osigurac nista ne radi a po plocici preskace struja.
Mislim da je bas svatko tko je u kucnoj radinosti ucio blagodati struje imao takvo iskustvo, samo sto sam ja mjerio struju na akumulatoru, direktno paralelno 600A .. i jos nije crko potpuno, godinama poslije je radilo mjerenje napona na tom multimetru.
Kolege moze li preporuka za bateriju 9V 6LF22 6AM6
Crkla mi iznenada u multimetru... Vidim da je mokar valjda je puknula ili koji vrag :(
Kaj će ti preporuka za običnu 9V beteriju?
Uzmi koju nađeš u dućanu...
Kaj će ti preporuka za običnu 9V beteriju?
Uzmi koju nađeš u doćanu...
Još bolje nek baci taj multimetar i nek si kupi onaj u koji idu AA baterije. I ja imam jedan s 9V baterijom, ali rekoh - nikad više. Sve instrumente od tada kupujem isključivo ako primaju AA ili AAA baterije - 9V ne dolazi u obzir.
Ima i 9V svoje prednosti :)
Ajd testiraj LED sa većim Vf od 3V sa multimetrom koji radi na 3V ak možeš :D
Ima i 9V svoje prednosti :)
Ajd testiraj LED sa većim Vf od 3V sa multimetrom koji radi na 3V ak možeš :D
Za to imaš tester komponenti s Li-ionskom baterijom.
E sad da još i to nosim sa sobom u koferu...
Ovako jedan multimetar sve rješava :)
Za doma imam puno pametnijih stvari od multimetra za testiranje :D
Ali da, 9V multimetri su katastrofa. Skupe baterije koje nikad nemaš kad ti zatrebaju.
Šteta da nema više jeftinih multimetara koji rade na 4 ili 6 AA/AAA baterije, trenutno tražim nešto takvog.
E sad da još i to nosim sa sobom u koferu...
Ovako jedan multimetar sve rješava :)
Kvariš mi rant protiv 9V baterije! Mrzim ih, užasno mrzim.
Ali da, 9V multimetri su katastrofa. Skupe baterije koje nikad nemaš kad ti zatrebaju.
Upravo to! Baš me zanima jel se tko sjetio naručiti one 9V Li-ionske baterije, koje se pune preko micro USB-a... I mogu li se uopće naručiti sad iz Kine... To bi možda moglo biti OK rješenje. Ali samo možda - možda prije za one koji svakodnevno koriste multimetar više sati, nisam siguran da bi to bilo dobro rješenje na one koji ga par puta tjedno uključuju.
Šteta da nema više jeftinih multimetara koji rade na 4 ili 6 AA/AAA baterije, trenutno tražim nešto takvog.
Da, šteta... Već bi zapravo tri baterije mogle biti dovoljne (alkalne da, NiMH ako nisu previše prazne). Bezveze forsiraju s tim 9V baterijama. Zato jer im je to najjednostavnije.
Kupit cu ja sebi Fluke-a
Ovaj 9V mi je prvi multimetar s kojim sam doticaja imao, naletio u lidlu na njega prije godinu dana.Dobro me sluzi za sad. Fali mi opcija autorange jedino.
Ali nakon njega ide neki skuplji sigurno.
Ako mislis dal je ispravan multimetrom provjeris kontinuitet.
A ako te zanima dal je dobar za sigurnost onda mu pustis 6A i ako pregori znaci da je dobro deklariran.
Ako je u pitanju kvalitetno napajanje, ne bi mu ništa trebalo biti.
Bolje bi bilo da si jednostavno izračunaš kakav otpornik ti treba preko Ohmovog zakona. Recimo, ako bi uzeo adapter od 12V (snage barem 72W), treba ti otpornik od 2 Ohma da bi potekla struja od 6 ampera.
Imaš kompjuter, ne? Ištekaj ATX konektor iz matične ploče (da ti ne uključuje kompjuter) i uzmi si 12 ili 5V iz molexa (a možeš i 3,3V iz ATX konektora). Da bi pokrenuo napajanje, kratkospojiš zelenu i crnu na ATX konektoru, tj. prvo njih kratkospojiš pa poslije uključiš napanje na njegovom prekidaču ili uštekavanjem u struju.
Neće haha
Kvariš mi rant protiv 9V baterije! Mrzim ih, užasno mrzim.
Primjetio sam već u nekoliko navrata koliko ih mrziš :D
Upravo to! Baš me zanima jel se tko sjetio naručiti one 9V Li-ionske baterije, koje se pune preko micro USB-a... I mogu li se uopće naručiti sad iz Kine... To bi možda moglo biti OK rješenje. Ali samo možda - možda prije za one koji svakodnevno koriste multimetar više sati, nisam siguran da bi to bilo dobro rješenje na one koji ga par puta tjedno uključuju.
Imam 2 i nisam oduševljen nimalo.
Evo jedan primjer takve baterije od čovjeka koji zna i previše o baterijama :)
Da, šteta... Već bi zapravo tri baterije mogle biti dovoljne (alkalne da, NiMH ako nisu previše prazne). Bezveze forsiraju s tim 9V baterijama. Zato jer im je to najjednostavnije.
Ma ništa bez 4 komada, sa 3 je to pred kraj previše blizu 3V za mene :D
Makar s obzirom da sve više prelazim na rad sa 12V ledicama morat ću nabavit (tj. napravit) neku bolju opremu.
Evo jedan primjer takve baterije od čovjeka koji zna i previše o baterijama :)
Imaš neki konkretniji prigovor?
Jasno, s linka koji si stavio vidi se da je kapacitet prilično nizak - tek 25-30% veći od jedne dobre LSD NiMH AA baterije!
To bi proizvođači multimetara lako mogli riješiti, s internim boost converterom za testiranje ledica...
Super su ona mala "programabilna" napajanja (ona s kolor LCD ekrančićem). Uvijek kad nešto prčkam s ledicama to koristim. Em imaš izvor struje, em odmah vidiš koliko struje vuče pri kojem naponu.
Imaš neki konkretniji prigovor?
Jasno, s linka koji si stavio vidi se da je kapacitet prilično nizak - tek 25-30% veći od jedne dobre LSD NiMH AA baterije!
Glavno je, kako si i rekao, nizak kapacitet. Pogotovo u usporedbi sa cijenom.
Druga stvar je da modeli sa boost konverterima većinu kapaciteta potroše upravo na taj konverter kad se koristi malo struje, a kod jaćih struja opet imaju veliki pad napona zbog velikog internog otpora.
To bi proizvođači multimetara lako mogli riješiti, s internim boost converterom za testiranje ledica...
To košta, dobro kad osigurače dobiješ, a ti bi neki tamo boost konverter
Super su ona mala "programabilna" napajanja (ona s kolor LCD ekrančićem). Uvijek kad nešto prčkam s ledicama to koristim. Em imaš izvor struje, em odmah vidiš koliko struje vuče pri kojem naponu.
Imam ih sve od RD-a
Zapravo, imam sve što RD uopće proizvodi, nešto i u više primjeraka
Kako?
Btw jel netko ima iskustva s katal žicom?
Pozdrav svima, treba mi preporuka nekog quick disconnect konektora sa 4 Pina. Treba mi između pojačala i zvučnika u autu , tako da struja sigurno neće preći 5A, a i napon je prilično nizak(<36V). Trenutno su tu dva XT60, ali volio bih ih zamijeniti sa jednim, praktičnijim
Zna li netko može li DC vrijednost poslije adaptera ići na još jedan graetz koji se nalazi na sklopu?, jeli to u redu, postoji li kakva opasnost?
Zna li netko može li DC vrijednost poslije adaptera ići na još jedan graetz koji se nalazi na sklopu?, jeli to u redu, postoji li kakva opasnost?
"DC vrijednost"? Nisam siguran na što misliš pod tim, no istosmjerna struja smije ići na graetz - s tim zapravo onemogućiš zamjenu + i - na, znači funkcionira kao reverse polarity zaštita. Samo što onda ima gubitaka, odnosno smanjuje efikasnost sklopa, tj. dio struje pretvara u toplinsku energiju.
Nisam to nikad istraživao, no pretpostavio bih da je u pitanju obični elektromehanički relej.