Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automobil

poruka: 70
|
čitano: 10.545
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug Onlinea. U nastavku se nalaze komentari na "Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automobil ".
7 godina
offline
Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automobil

I tata bi sine. 

42
Poruka je uređivana zadnji put čet 10.5.2018 20:11 (markoBT).
 
8 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automo
Da li žele ili planiraju? Nije baš isto.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
8 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automo
Sva sreca pa su eko osvijesteni. Super su mi ti EKO auti koji energiju dobijaju direktno iz zraka!
 
1 4 hvala 0
5 godina
offline
Re: Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automo
Visak kaže...
Da li žele ili planiraju? Nije baš isto.

 Mislim da je njima puno manja razlika između želje i planiranja, dok mi sa željom odemo u grob primjerice 

 

Šalu na stranu, potez je sad na industriji, tržište je u zamahu, potražnja jednimo može rasti.

Samomrzeći hrvat
9 godina
offline
Re: Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automo
dd.inc kaže...
Sva sreca pa su eko osvijesteni. Super su mi ti EKO auti koji energiju dobijaju direktno iz zraka!

 

Kao naprimjer?

10 godina
offline
Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automobil

Sve su to gluposti pogotovo nakon hype-a da se odustane od nukleare energije koja je najbolja opcija. Fino puniš električni auto a 10 km dalje ti se dimi iz termo elektrane u koju neprestano dolaze vagoni uglja. Isto je sa velikim postrojenjima i brodovima. Bolje da su sve brodove pretvorili u nuklearne bilo bi puno čišće.

Moj PC  
8 3 hvala 0
5 godina
offline
Re: Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automo
zeroname kaže...

Sve su to gluposti pogotovo nakon hype-a da se odustane od nukleare energije koja je najbolja opcija. Fino puniš električni auto a 10 km dalje ti se dimi iz termo elektrane u koju neprestano dolaze vagoni uglja. Isto je sa velikim postrojenjima i brodovima. Bolje da su sve brodove pretvorili u nuklearne bilo bi puno čišće.

 Svakako su gluposti. Takve gluposti da svi proizvođači automobila sve više ulažu u električne automobile. Mora da su im CEO-evi kompletni idioti na razini balkanskih plemena.

Samomrzeći hrvat
9 godina
offline
Re: Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automo
Entry Point kaže...
zeroname kaže...

Sve su to gluposti pogotovo nakon hype-a da se odustane od nukleare energije koja je najbolja opcija. Fino puniš električni auto a 10 km dalje ti se dimi iz termo elektrane u koju neprestano dolaze vagoni uglja. Isto je sa velikim postrojenjima i brodovima. Bolje da su sve brodove pretvorili u nuklearne bilo bi puno čišće.

 Svakako su gluposti. Takve gluposti da svi proizvođači automobila sve više ulažu u električne automobile. Mora da su im CEO-evi kompletni idioti na razini balkanskih plemena.

 Krasna logika. Svi proizvođači imaju u ponudi barem jedan SUV. Totalno bespotreban koncept. Ali ljudi kupuju, i to naveliko. Naravno,  punuda i potražnja igraju svoju ulogu. Reci mi molim te iz kojih se izvora najvise dobija elektricna energija. Koristenje djece za rad u rudnicima tako da bi se dobile baterije koje idu u tvoj osvjesteni autic s kojim bi otputovao daleko od balkana. 

9 godina
offline
Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automobil

Nevjerojatno koliko pameti i neznanja od pojedinaca ovdje da sam se nakon dugo vremena morao prijaviti i pojasniti neke stvari.

Elektricni auto je kako god se okrene bolji izbor. El. auti s vremenom postaju sve zeleniji i zeleniji sto znaci da sa sve vecom zastupljenoscu obnovljivih izvora energije, ti auti postaju sve manje stetni za okolis. Dok s druge strane nesto sto spaljuje naftu, spaljuje naftu uvijek u jednakoj kolicini i nema pomaka naprijed. 

Primjerice u Hrvatskoj jedna hidroelektrana Velebit opskrbljuje Zadar i siru okolicu sa strujom dovoljnom za 200 tisuca kucanstava. U Hrvatskoj imamo oko 17 hidroelektrana sto vecih, sto manjih. Ukupno Hrvatska iz obnovljivih izvora ima 30 posto ukupno proizvedene energije.

Sto znaci da primjerice netko u Zadru tko puni svoj automobil, vozi na 100 posto obnovljivi izvor energije, kao i netko tko puni auto strujom dobivenom iz nuklearne elektrane Krsko, a to je dobar dio Hrvatske. Recimo Norvezani imaju udio od 100 posto obnovljivih izvora jer se sva struja dobiva iz hidroelektrana. Svi vozaci u Norveskoj voze na 100 posto obnovljivim izvorima el. energije. 

Sve zemlje EU imaju strasan porast energije iz obnovljivih izvora. 

Primjerice Tesla ce u bliskoj buducnosti na svim svojim punionicama imati solarne panele koji ce davati energiju, prema tome sva Teslina flota ce voziti na obnovljivu el. energiju.

Na kraju krajeva, cak i da uzmemo da je struja proizvedena u termoelektranama, el. automobili imaju daleko vecu korisnost motora od motora sa unutarnjim sagorijevanjem i ukupno manje zagadjuju okolis. 

Sto se baterija tice, el. automobili "dug" koji imaju prema okolisu zbog zagadjivanja proizvodnjom baterija, vracaju vec nakon par tisuca km odvozenih zelenom energijom. 

Vecina zaboravlja i to da svijet nece vjecno biti na litij ion baterijama pogotovo zasto sto sve svjetske vodece kompanije, od Samsung SDI-a preko Panasonica i ostalih, imaju utrku tko ce brze razviti Solid state baterije i baterije temeljene na grafenu koje ce omoguciti biorazgradive baterije, potpuno bezopasne za okolis i sa daleko boljim performansma. Kako god se okrene, el. auti su bolji izbor, sa tendencijom da s vremenom budu sve bolji i bolji.

Diplomirao sam na ovu temu, pa koga god zanima nesto vise, slobodno neka pita! 

 

 
14 0 hvala 1
9 godina
offline
Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automobil

hidroelektrana Zakučac- opskrbljuje 420 tisuca kucanstava obnovljivom energijom.

 

hidroelektrana Velebit-opskrbljuje oko 200 tisuca kucanstava obnovljivom energijom.

 

Nadam se da ce moderatori dozvoliti ove linkove pa da netko nesto i nauci. 

 
4 0 hvala 0
10 godina
offline
Re: Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automo

Ja bih to sve razumio kad bi baterije bile jednostavnije i kad nebi zagađivale okoliš isto tako i solarni paneli. Koliko štete se napravi dok se izrudare rijetki materijali za baterije i solarne panele i još kad ih kasnije treba zbrinut. Kad bi električni auto imao neki fuzijski reaktor fino ubaciš vodik i voziš se 6 mjeseci to bi onda bila ekologija a ne ovo sada. Proći će još desteljeća prije nego baterije zažive u brodovima i velikim postrojenjima. Jesi ikad čuo za diesel electric kombinaciju. Podmornice od WW2 koriste dizel motore koji proizvode struju koja pak ide u elektromotore. Ima lokomotiva koje koriste mlaznu turbinu za proizvodnju električne energije koja pokreće elektromotore. Veliki brodovi sagorijevaju mazut za proizvodnju električne energije. Treba samo izmislit bolju alternativu baterijama.

9 godina
offline
Re: Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automo

Evo da se ne ponavljam opet, samo cu kopirati sto sam gore napisao:

 

"Sto se baterija tice, el. automobili "dug" koji imaju prema okolisu zbog zagadjivanja proizvodnjom baterija, vracaju vec nakon par tisuca km odvozenih zelenom energijom. 

Vecina zaboravlja i to da svijet nece vjecno biti na litij ion baterijama pogotovo zasto sto sve svjetske vodece kompanije, od Samsung SDI-a preko Panasonica i ostalih, imaju utrku tko ce brze razviti Solid state baterije i baterije temeljene na grafenu koje ce omoguciti biorazgradive baterije, potpuno bezopasne za okolis i sa daleko boljim performansma."

7 godina
neaktivan
offline
Re: Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automo
zeroname kaže...

Sve su to gluposti pogotovo nakon hype-a da se odustane od nukleare energije koja je najbolja opcija. Fino puniš električni auto a 10 km dalje ti se dimi iz termo elektrane u koju neprestano dolaze vagoni uglja. Isto je sa velikim postrojenjima i brodovima. Bolje da su sve brodove pretvorili u nuklearne bilo bi puno čišće.

 tako je kolega.zasto bi imali ciste gradove i bez buke kad ti ujutro more zvonit i smrdit na tisuce dizela pod prozorima.. mi smo stvarno glup narod.zasluzili smo da nam je ovako

xfact
3 godine
neaktivan
offline
Re: Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automo
Pozdrav,
Bas radim na faksu e-buggy skupa sa ostalom ekipom pa me zanimaju dodatne informacije o tim novim baterijama ili ako imas neke linkove ili nesto slicno hvala :D
7 godina
protjeran
offline
Re: Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automo
DomiSt kaže...
Pozdrav,
Bas radim na faksu e-buggy skupa sa ostalom ekipom pa me zanimaju dodatne informacije o tim novim baterijama ili ako imas neke linkove ili nesto slicno hvala :D

 za pocetak "gore" jako brzo:

https://www.yahoo.com/gma/ntsb-investigating-tesla-crash-fire-killed-2-florida-115804083--abc-news-topstories.html

proraditi na tome...lp

 

Intel Core™ i7 Forever----- Battlelog: SoldierStippy
9 godina
offline
Re: Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automo

Samo googlaj Solid state battery i Samsung, Toyota, Panasonic uz to i vidjet ces hrpu clanaka. To je vec skoro u zavrsnoj fazi. Cini mi se da Samsung zeli ugraditi solid state baterije vec u nadolazeci Galaxy S10, iako tesko da ce stici, ali tko zna. 

11 godina
offline
Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automobil

Tolika 'navala', a onaj jado Musk mora ručno šarafit auta i spavat u hali.

 

Ubi se čoek od posla, a ovi ostali laganini i boli ih ona stvar za tih 20% stada.

 

Zna prava ekipa da tu nema kruha, pa da i njih 100% moli na koljenima da im prodaju auto.

 

 

You are like the Michael Jordan of being a son of a bitch.
Moj PC  
2 2 hvala 0
14 mjeseci
offline
Re: Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automo
A 20% Hrvata želi električnu punicu.
 
2 0 hvala 0
9 godina
offline
Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automobil

Ekologija kupcima nije nikakav faktor, to je samo izgovor da se bude in.
Ja bih kupio električni automobil, ali ne zbog ekologije, kupio bih ga jer je ugođaj vožnje dobar. S druge strane mi nije jasno koja budala je voljna kupiti automobil koji se puni >3h?

Moj PC  
0 2 hvala 0
2 godine
offline
Re: Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automo
=XFX=PlayHard kaže...

 

Diplomirao sam na ovu temu, pa koga god zanima nesto vise, slobodno neka pita! 

 

Da ne zatrpam temu pobrisao sam višak teksta...

Jedno mi nije jasno.

Recimo, hipotetski svi sutra odemo zamijeniti naše autiće s unutarnjim sagorijevanjem za električne, otkud tolika struja ?

Neće li punjenje odn gorivo, odn ta struja biti enormno skupa jer je neće biti dovoljno ?

Kao čovjek koji je diplomirao na temu kako  gledate na taj problem, jer znate i sami što su solarni paneli, koliko su skupi za proizvodnju, naročito, kolika je njihova iskoristivost u datom momentu. hoćemo li morati graditi nuklearke da bi nahranili svu tu industriju (ne samo vozila) koja će danas - sutra preći na elektriku.

Da ne ispadne; "skuplja pita od tepsije"

Hvala...

O nama će pričat ka i mi o Atlantidi, a možda i neće, ma jebo nas nemamo sreće
Poruka je uređivana zadnji put pet 11.5.2018 0:30 (Anđeo bez falinge).
3 godine
offline
Re: Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automo
jozef kaže...

Ekologija kupcima nije nikakav faktor, to je samo izgovor da se bude in.
Ja bih kupio električni automobil, ali ne zbog ekologije, kupio bih ga jer je ugođaj vožnje dobar. S druge strane mi nije jasno koja budala je voljna kupiti automobil koji se puni >3h?

 Koje budale koristi mobitel koji se puni >1h? Ti sigurno ne, jer koristiš Nokiju 3310 oriđinal, jelte. A auto mora biti spreman 24/7, jer neprijatelj nikad ne spava :D
A ovo za ekologiju ide u kategoriju "ono čega se pametan srami, budala se istim ponosi".
Najbolje je da si čučavac staviš odmah pored sudopera, fućkaš zagadljivost. I baš te briga hoće li tvoji potomci disati zrak ili će se kupati u kiselim kišama, bitno je da si ti bolje prošao čak i ako ti ugođaj vožnje" nije skroz dobar.

9 godina
offline
Re: Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automo

Nije ti žena dala pa si ustao iz kreveta (na krivu nogu) i došao online?
Telefon, kakav god bio možeš puniti bilo kad i bilo gdje, automobil ne možeš.
Poprilično sam siguran da kupci Tesle/Volta/Leafa i sličnih vozila proizvode iznadprosječne količine smeća i otpadnih voda, ali to ih ne brine. Ti automobili se u 99% slučajeva kupuju iz pomodarskih razloga.
Sretno ti s čekanjem na slobodno mjesto na chargeru negdje u istočnom Tirolu ili Lici jer brzina punjenja nije bitna :-P

7 godina
offline
Re: Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automo
Anđeo bez falinge kaže...

Da ne zatrpam temu pobrisao sam višak teksta...

Jedno mi nije jasno.

Recimo, hipotetski svi sutra odemo zamijeniti naše autiće s unutarnjim sagorijevanjem za električne, otkud tolika struja ?

Neće li punjenje odn gorivo, odn ta struja biti enormno skupa jer je neće biti dovoljno ?

Kao čovjek koji je diplomirao na temu kako  gledate na taj problem, jer znate i sami što su solarni paneli, koliko su skupi za proizvodnju, naročito, kolika je njihova iskoristivost u datom momentu. hoćemo li morati graditi nuklearke da bi nahranili svu tu industriju (ne samo vozila) koja će danas - sutra preći na elektriku.

Da ne ispadne; "skuplja pita od tepsije"

Hvala...

 Pa struja ce doci iz svih obnovljivih izvora energije s kojima cemo hipotetski sutra zamijeniti i nadograditi sve nase dosadasnje izvore energije. 

 

Bilo koje realno moguce povecanje kolicine baterijskih elektricnih automobila bez ikakvog problema prati, a u realnosti i visestruko nadmasuje instaliranje obnovljivih izvora energije.

 

Recenice poput "....znate i sami što su solarni paneli, koliko su skupi za proizvodnju..." pokazuju da zivis u proslosti i ne kuzis bas sto se dogadja. Npr, solarni paneli su u indiji: https://qz.com/1272394/cheap-solar-and-wind-energy-prices-are-killing-indias-coal-power-plants/ proizvode struju dvostruko jeftinije ugljen.

 

U SADu spremaju aktivaciju svog Lexa Ugljen: http://thehill.com/policy/energy-environment/386891-doe-looking-very-closely-at-using-cold-war-era-law-to-boost-coal

 

Stvari su se vec promijenile, a mijenjaju se i dalje. 

11 godina
offline
Re: Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automo
Problem je u tome da ja trenutno nemam svoju kucu i nemam uticnicu na parkiralistu, a taj problem imaju svi koji zive u zgradama. Najbolje bi bilo da se stave uticnice na sva parkirna mjesta u gradu a tebi u auto brojilo struje kak imamo doma. Fino na kraju mjeseca ti skinu s racuna i gg.
2 godine
offline
Re: Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automo
F10EXX kaže...

 Pa struja ce doci iz svih obnovljivih izvora energije s kojima cemo hipotetski sutra zamijeniti i nadograditi sve nase dosadasnje izvore energije. 

 

Bilo koje realno moguce povecanje kolicine baterijskih elektricnih automobila bez ikakvog problema prati, a u realnosti i visestruko nadmasuje instaliranje obnovljivih izvora energije.

 

Recenice poput "....znate i sami što su solarni paneli, koliko su skupi za proizvodnju..." pokazuju da zivis u proslosti i ne kuzis bas sto se dogadja. Npr, solarni paneli su u indiji: https://qz.com/1272394/cheap-solar-and-wind-energy-prices-are-killing-indias-coal-power-plants/ proizvode struju dvostruko jeftinije ugljen.

 

U SADu spremaju aktivaciju svog Lexa Ugljen: http://thehill.com/policy/energy-environment/386891-doe-looking-very-closely-at-using-cold-war-era-law-to-boost-coal

 

Stvari su se vec promijenile, a mijenjaju se i dalje. 

 Pričekaj nekog diplomiranog inženjera da ti objasni i nemoj pokrivati glavicu kao da si pametan i šokiran a ne poznaješ materiju.

Meni su već objasnili i danas je nemoguće proizvesti toliku količinu struje a iskoristivost solarnih panela je niska a "što će biti kad će biti mi ne znamo".

U Sahari npr... treba 4 sata da bi panel kojemu treba 1000W/m2 proizveo 100W.. 

Kod nas je zračenje i manje nego u sahari, pa eto, uzmimo da je prosječna vrijednos 200W/m2(u Dalmaciji), znači da je iskoristivost panela oko 20%.

A o problemima sa zemljištem potrebnom za tolike količine el. energije da ne pričamo ...ma ne da mi se...

 

https://www.forbes.com/sites/michaelshellenberger/2018/04/23/if-solar-and-wind-are-so-cheap-why-are-they-making-electricity-more-expensive/#17b9500f1dc6

O nama će pričat ka i mi o Atlantidi, a možda i neće, ma jebo nas nemamo sreće
Poruka je uređivana zadnji put pet 11.5.2018 10:38 (Anđeo bez falinge).
7 godina
offline
Re: Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automo
Anđeo bez falinge kaže...
F10EXX kaže...

 Pa struja ce doci iz svih obnovljivih izvora energije s kojima cemo hipotetski sutra zamijeniti i nadograditi sve nase dosadasnje izvore energije. 

 

Bilo koje realno moguce povecanje kolicine baterijskih elektricnih automobila bez ikakvog problema prati, a u realnosti i visestruko nadmasuje instaliranje obnovljivih izvora energije.

 

Recenice poput "....znate i sami što su solarni paneli, koliko su skupi za proizvodnju..." pokazuju da zivis u proslosti i ne kuzis bas sto se dogadja. Npr, solarni paneli su u indiji: https://qz.com/1272394/cheap-solar-and-wind-energy-prices-are-killing-indias-coal-power-plants/ proizvode struju dvostruko jeftinije ugljen.

 

U SADu spremaju aktivaciju svog Lexa Ugljen: http://thehill.com/policy/energy-environment/386891-doe-looking-very-closely-at-using-cold-war-era-law-to-boost-coal

 

Stvari su se vec promijenile, a mijenjaju se i dalje. 

 Pričekaj nekog diplomiranog inženjera da ti objasni i nemoj pokrivati glavicu kao da si pametan i šokiran a ne poznaješ materiju.

Meni su već objasnili i danas je nemoguće proizvesti toliku količinu struje a iskoristivost solarnih panela je niska a "što će biti kad će biti mi ne znamo".

U Sahari npr... treba 4 sata da bi panel kojemu treba 1000W/m2 proizveo 100W.. 

Kod nas je zračenje i manje nego u sahari, pa eto, uzmimo da je prosječna vrijednos 200W/m2(u Dalmaciji), znači da je iskoristivost panela oko 20%.

A o problemima sa zemljištem potrebnom za tolike količine el. energije da ne pričamo ...ma ne da mi se...

 

https://www.forbes.com/sites/michaelshellenberger/2018/04/23/if-solar-and-wind-are-so-cheap-why-are-they-making-electricity-more-expensive/#17b9500f1dc6

 

Jedan diplomirani inzenjer elektrotehnike je uvijek samnom, 24/7, hvala na brizi.

 

Postavljas glupe hipotetske situacije kao argument. Kakve veze ima to sto danas ne bi moglo odjednom na ceste iskrcati desetine milijuna elektricnih vozila? Do kad ce toliko vozila biti proizvedeno, ima sasvim dovoljno vremena da se EE sustav digne na jos vislju razinu kojoj ce ti auti biti samo manji dio proizvodnje.

 

Itekako je moguce proizvesti toliko struje.

 

100W je snaga, ne treba nikakva 4 sata da se 'proizvede 100W'. Prije nego kaj ljudima koji stvari kuze bolje od tebe pocnes pametovat, obrazuj se malo.

 

Iskoristivost panela je u niskim dvadeseticama. Sa suncem koje je u zenitu, cca 1000W/m2, to je 200W po m2, a u sat vremena takav panel proizvede 200Wh energije. Kroz 24 sata, prosjek na Zemlji je 164W po m2. To dakle ukljucuje i noc.

 

https://ag.tennessee.edu/solar/Pages/What%20Is%20Solar%20Energy/Sun's%20Energy.aspx

 

Sto se tice povrsine, za proizvesti svu el. energiju koju trenutno svijet proizvede, ako uzmes zemljin prosjek kroz 24 sata, potrebna ti je povrsina jedne desetine Texasa. Jedna desetina Teksasa je cca Hrvatska, taj red velicina. Dakle, samo da cijelu malu Hrvatsku pokrijes solarnim panelima sa samo 20% ucinkovitosti, imas el. energiju za cijeli svijet. A naravno, dovoljno je samo pokriti sve izgradjene povrsine solarima i vec si na puno toga bez ikakve (potrosnje) dodatnog zemljista.

 

Clanak koji si linkao je glup jer se bavi cijenom energije iz alternativnih izvora kojima energetski sustav nije prilagodjen. Mozemo poceti od tarifa, gdje svi ko zombiji cekaju jeftiniju poslije 10 navecer da peru ves, sudje, pune TA peci, pa i elektricne aute. Zasto ne bi upravo u zenitu sunca u EE sustavu bila najjeftinija struja i tako se nivelirala potrosnja? Sad ljudima das jeftiniju struju kad solari ne rade i onda kazes da solari uzrokuju vece troskove jer ne proizvode kad je potrebno. Vrlo fer.

 

Nadalje, nisu svi solarni sustavi s direktnom konverzijom. Termalni, s vodom, pa onda ovi s pohranom (tekuce soli) itd, pa onda ovi s baterijama koji balansiraju mrezu... Sasvim dosta, uz kombinaciju s ostalim tipa (reverz)hidro, termo biomasa itd za premostiti noc, da se cijeli promet, grijanje i sve ostalo prebaci na elektriku bez fosilnih goriva. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poruka je uređivana zadnji put pet 11.5.2018 11:56 (F10EXX).
7 godina
offline
Re: Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automo
NEW_MAN kaže...
Problem je u tome da ja trenutno nemam svoju kucu i nemam uticnicu na parkiralistu, a taj problem imaju svi koji zive u zgradama. Najbolje bi bilo da se stave uticnice na sva parkirna mjesta u gradu a tebi u auto brojilo struje kak imamo doma. Fino na kraju mjeseca ti skinu s racuna i gg.

 

Ogromna vecina ljudi ima prvi problem da nema dovoljno novaca za trenutne cijene, a i da ima, nema toliko proizvedenih automobila ni za sve trenutno zainteresirane.

 

U gradovima je vrlo lagano to sve rijesiti jer je infrastruktura, cijevi ako vec ne kablovi postavljena, pa i do svakog stupa javne rasvjete, semafora, reklame itd. ako do niceg drugog.

 

Ako su mogli u kanadi staviti el uticnice da se grije motor po zimi da ujutro upali, mozemo i mi valjda staviti nesto za punjenje. Iako kazem, nema nikakve logike da se auti pune po noci dok si doma, nego upravo usred dana kad ce biti najvise energije koju treba pohraniti ako se vec odmah ne trosi na trenutne potrebe, kad si na nekom parkingu firme ili stovec.

9 godina
offline
Re: Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automo

Hrvatska je vec sad daleko ispred po pitanju ukupnog udjela obnovljive el. energije od onoga sto EU zahtijeva. 

Naravno da ce se sa postupnim povecanjem elektricnih automobila na cestama, poceti opterecivati mreza i sigurno je da cemo morati daleko vise ulagati u hidro i vjetroelekrane ako mislimo zadovoljiti sve te energetske potrebe. Medjutim, ta tranzicija na el. automobile ce se odvijati narednih 40 godina, ako ne i vise, prema tome imamo sasvim dovoljno vremena da postupno nadogradjujemo mrezu, a istodobno povecavamo postotak obnovljivih izvora. Za hidroelektrane imamo sve uvjete, Hrvatska moze, bas kao i Norveska, zadovoljiti sve potrebe za energijom upravo iz tog izvora kad bi se vise ulagalo. Cijene solarnih panela idu eksponencijalno dolje i isto su tako uz vjetar jedno od potencijalnih buducih rjesenja, iako znatno vizualno zagadjuju okolis. Ne smije se zaboraviti niti na nuklearnu energiju, a posebice je zanimljiva nadolazeca nuklearna fuzija koja bi trebala rijesiti energetski problem covjecanstva (ITER). 

Stranci ce takodjer Hrvatsku prisliti na izgradnju infrastrukture duz cijele obale jer ukoliko se ona ne bude razvijala, jako puno potencijalnih turista zbog toga nece dolaziti u Hrvatsku. HT ce u suradnji sa HEP-om postaviti jako puno punionica u Hrvatskoj u narednim godinama, a isto tako kao sto danas Tesla gradi svoje punionice, mozemo cuti najave Daimler-a, BMW-a, Volkswagen-a gdje ce se udruziti i diljem Europe poceti graditi svoje punionice. 

Svi oni zele imati svoje punionice, s jedne strane jer zele da stvore infrastrukturu i da omoguce putovanje njihovim vozilima, s druge strane jer zele zaradjivati tako sto ce prodavati svoju elektricnu energiju dobivenu od solarnih panela. 

2 godine
offline
Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automobil

To je točno. Jedino kombinacijom nuklerane, hidro i solarne može doći do rješenja a nikako samo slolarnim panelima.

O nama će pričat ka i mi o Atlantidi, a možda i neće, ma jebo nas nemamo sreće
Moj PC  
0 0 hvala 0
10 godina
offline
Re: Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automo
=XFX=PlayHard kaže...

Primjerice u Hrvatskoj jedna hidroelektrana Velebit opskrbljuje Zadar i siru okolicu sa strujom dovoljnom za 200 tisuca kucanstava. U Hrvatskoj imamo oko 17 hidroelektrana sto vecih, sto manjih. Ukupno Hrvatska iz obnovljivih izvora ima 30 posto ukupno proizvedene energije.

Sto znaci da primjerice netko u Zadru tko puni svoj automobil, vozi na 100 posto obnovljivi izvor energije, kao i netko tko puni auto strujom dobivenom iz nuklearne elektrane Krsko, a to je dobar dio Hrvatske. Recimo Norvezani imaju udio od 100 posto obnovljivih izvora jer se sva struja dobiva iz hidroelektrana. Svi vozaci u Norveskoj voze na 100 posto obnovljivim izvorima el. energije. 

Nije ti to baš tako jednostavno. Koliko imamo još kapaciteta za nove HE bez narušavanja ekosustava? 

 

Ok, možemo graditi vjetroelektrane, ali one imaju jednu "malu" manu - nepredvidive su. Kad imaš takve izvore u mreži, moraš imati rezervu u vidu brzih elektrana koje mogu naglo mijenjati izlaznu snagu za kompenzirati prestanak vjetra, odnosno smanjiti snagu kad se vjetroelektrane uključe. Elektrane koje imaju tu prednost su HE (još reverzibilne mogu i uzimati višak), te TE na plin. Zbog toga se tromije elektrane drže na većoj snazi da pokrivaju baznu potrošnju, dok ove brze pokrivaju nagle skokove u potrošnji i nagle padove u izlazu vjetroelektrana. To u prijevodu znači da baznu potrošnju pokrivaju NE i TE na ugljen, a ako gasiš NE, moraš ložiti više ugljena ili se prebacivati na plin (koji nešto manje zagađuje, ali ipak zagađuje). 

 

Vjetroelektrane imaju manju dinamičnost promjena proizvodnje, a i lakše je predvidjeti, pa je veći dio vremena potrebna mana rezerva. Međutim, one imaju druge probleme, poput činjenice da rade samo danju.

 

Onda imamo primjer Njemačke koja taj problem rješava tako da višak prodaje jeftino ili čak s negativnom cijenom, a manjak uvozi skupo, međutim, to rješenje je jednako rješenje koliko je rješenje smeće odvoziti u susjednu općinu, pa si ti tako riješio problem deponija - problemi su i dalje tu, samo plaćaš nekom drugom da ih rješava na svom teritoriju.

 

=XFX=PlayHard kaže...

Hrvatska je vec sad daleko ispred po pitanju ukupnog udjela obnovljive el. energije od onoga sto EU zahtijeva. 

Može referenca? Nedavno sam čitao o tome da ćemo snositi sankcije jer smo prije imali visok udio obnovljive energije u ukupnoj (ne električnoj, već ukupnoj), a to je naglo palo. Razlog? Bili smo toliki idioti da grijanje na drva uračunavamo u obnovljive izvore energije (tehnički točno, ali s aspekta ekologije i održivosti netočno).

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice