Bežično punjenje automobila zrelo za tržište

poruka: 20
|
čitano: 5.662
|
moderatori: vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Bežično punjenje automobila zrelo za tržište".
14 godina
offline
Bežično punjenje automobila zrelo za tržište

Autor clanka je zaboravio napisati da auto ima jako malu bateriju 

--------
It charges at 3.2 kw, BMW says, enough to charge the car's 9.2-kwh battery pack in less than four hours. The EPA rates the 530e at 16 miles of electric range on a charge. Drivers can also plug in the 530e using a standard connector, though charging isn't any faster.
--------

 

Znac to je oko 25 KM baterija


Znaci ovdje pricamo o 4 sata za 25 kilometara. To nije zrelo za trziste, to je at best eksperiment.

Ja sam full za elektricne automobile - ovo samo jednostavno nije dovoljno

 
2 2 hvala 0
6 godina
offline
Re: Bežično punjenje automobila zrelo za tržište

Znači da imaš teslicu jeftiniju sa 60kWh bi je punio približno 26 sati, onu malo skuplju sa 85Kwh cca 37 sati.

U biti trebaš dvije, dok se jedna puni voziš drugu, sitnica i praktično za pop.....

 

to će bit prodajni hit sigurno !

16 godina
offline
Re: Bežično punjenje automobila zrelo za tržište
Nemon kaže...

Autor clanka je zaboravio napisati da auto ima jako malu bateriju 

--------
It charges at 3.2 kw, BMW says, enough to charge the car's 9.2-kwh battery pack in less than four hours. The EPA rates the 530e at 16 miles of electric range on a charge. Drivers can also plug in the 530e using a standard connector, though charging isn't any faster.
--------

 

Znac to je oko 25 KM baterija


Znaci ovdje pricamo o 4 sata za 25 kilometara. To nije zrelo za trziste, to je at best eksperiment.

Ja sam full za elektricne automobile - ovo samo jednostavno nije dovoljno

 Sjeti se da su kineski bicikli startali sa upravo 25km, danas vozim bike 100km sa 2h punjenja..

7 godina
offline
Bežično punjenje automobila zrelo za tržište

Besmisleno.

Induktivno punjenje ima smisla kod malih snaga.

U automobilizmu ne.

Nije baš da je struja besplatna pa da možeš bez razmišljanja bacit 40-50% zato kaj si lijen uštekati kabel u auto...

 

 

Kruha i igala...
 
18 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Bežično punjenje automobila zrelo za tržište
fer-de-lance kaže...

Besmisleno.

Induktivno punjenje ima smisla kod malih snaga.

U automobilizmu ne.

Nije baš da je struja besplatna pa da možeš bez razmišljanja bacit 40-50% zato kaj si lijen uštekati kabel u auto...

 

 

 Ovo je vjerojatno ideja za ljude koji žive u zgradama, ili veća parkirališta, da parkirališna mjesta budu opremljena bežičnim punjenjem. A ne zbog lijenosti. Nadam se :)

Battlelog: [G] CyberDemonVZ
7 godina
offline
Re: Bežično punjenje automobila zrelo za tržište

I opet isto, mogli su samo taj komad kabela koji je sad na podu i ide u tu "bazu" za punjenje ostaviti na malom nosaču ispred i čovjek ga samo ušteka.

Mislim, jedina je razlika da su maknuli utikač i uštekali tu "bazu" za induktivno punjenje i uveli bar 50% gubitaka.

Znači, 3,2 kW u auto, a 3,2 kW ili više u zrak...

A zašto?

Nitko ne zna, očito zato kaj je to "futuristički".

 

Usporedbe radi, s tom količinom izgubljene energije su mogli komotno grijat jedan mali stan.

Bežični prijenos energije je glupost, EM polje pada s kvadratom udaljenosti, ali se ljudi i dalje drže toga kao nekog mokrog sna.

Svašta majka rodi...

 

 

Kruha i igala...
Poruka je uređivana zadnji put pet 1.6.2018 20:22 (fer-de-lance).
5 godina
neaktivan
offline
Re: Bežično punjenje automobila zrelo za tržište
fer-de-lance kaže...

I opet isto, mogli su samo taj komad kabela koji je sad na podu i ide u tu "bazu" za punjenje ostaviti na malom nosaču ispred i čovjek ga samo ušteka.

Mislim, jedina je razlika da su maknuli utikač i uštekali tu "bazu" za induktivno punjenje i uveli bar 50% gubitaka.

Znači, 3,2 kW u auto, a 3,2 kW ili više uz zrak...

A zašto?

Nitko ne zna, očito zato kaj je to "futuristički".

 

Usporedbe radi, s tom količinom izgubljene energije su mogli komotno grijat jedan mali stan.

Bežični prijenos ebergije je glupost, EM polje pada s kvadratom udaljenosti, ali se ljudi i dalje drže toga kao nekog mokrog sna.

Svašta majka rodi...

 

 

 Problem je u dimenzijama, samostojeća garaža ima standardno širinu 2,5m, parkirno mjesto 2,3m, s time da kod starijih garaža i parkirališta nije rijetkost i manje od toga. BMW 5 je s otvorenim retrovizorima širok 2,03m, a sa zatvorenim 1,8, znači u najboljem slučaju između auta i zida (ili slijedećeg auta) ostaje nekih 50-70cm mjesta kroz koje se moraš non-stop provlačiti da bi uključio ili isključio kabel. Kad je auto mokar ili zmazan prilično nezgodno uz veliku vjerojatnost da ćeš se zamazati, tako da je to još jedan od praktičnih nedostataka električnih automobila u svakodnevnoj upotrebi (barem onih velikih/širokih). Ovo rješava taj problem, ali nije pogodno za velike baterije.

7 godina
offline
Re: Bežično punjenje automobila zrelo za tržište

Ili da jednostavno svi proizvođači stave konektor za punjenje na prednju masku (kao na Leafu, ako sam dobro zapamtio), a odmah mogu komotno i na zadnji kraj jedan, pa kak se god čovjek parkira ima pristup.

 

 

 

Kruha i igala...
12 godina
offline
Re: Bežično punjenje automobila zrelo za tržište
fer-de-lance kaže...

Ili da jednostavno svi proizvođači stave konektor za punjenje na prednju masku (kao na Leafu, ako sam dobro zapamtio), a odmah mogu komotno i na zadnji kraj jedan, pa kak se god čovjek parkira ima pristup.

 

 

 

 .

Ubi bene, ibi patria.
5 godina
neaktivan
offline
Re: Bežično punjenje automobila zrelo za tržište
fer-de-lance kaže...

Ili da jednostavno svi proizvođači stave konektor za punjenje na prednju masku (kao na Leafu, ako sam dobro zapamtio), a odmah mogu komotno i na zadnji kraj jedan, pa kak se god čovjek parkira ima pristup.

 

 

 

 Koliko garaža ili parkirnih mjesta znaš u kojima - nakon što parkiraš BMW 5 od 4,9m duljine, naprijed do zida, odn. punjača ostane dovoljno mjesta za proći? I opet, da bi došao naprijed, prvo moraš iz auta izaći, provući se pored retrovizora do naprijed, pa ispred haube, uključiti kabel, pa istim putem nazad, preko kabela ako s druge strane nema dovoljno mjesta za izvući se van. Ponoviti kod izlaženja. Što ako se parkiraš negdje bočno uz cestu, a konektor je naprijed ili nazad, moraš vući kablove pored auta pa preko haube do konektora i pri tome ogrebati lak (kao kad tankaš s krive strane)? Znači za takve situacije bi trebalo i jedan konektor sa svake strane, najbolje da na krovu ugrade kran na razvlačenje koji se rotira 360 stupnjeva, pa kad parkiraš izvučeš kran i okreneš ga do punjača, ili?

 

Problem je što se elektro auti ako misle uspjeti moraju integrirati u postojeću cestovnu i ostalu infrastrukturu koja nije građena za njih i u kojima nije predviđen prostor za punjače i kablove. Nitko neće sada za električne automobile zbog njihovih posebnih potreba masovno graditi nove posebno velike garaže i parkirališta, dakle stvar je jasna. Električni auti se na tržištu moraju mjeriti s klasičnima i neće biti šire prihvaćeni sve dok sa stanovišta krajnjeg kupca ne budu ukupno imali više prednosti nego nedostataka u odnosu na klasične. Trenutačno realno nemaju niti jednu bitnu prednost, već samo brojne i velike nedostatke, od kojih je jedan i dodatni prostor potreban za punjače na parkiralištima i svakodnevni ritual punjenja i razvlačenja kablova.

 

 

7 godina
offline
Re: Bežično punjenje automobila zrelo za tržište

Istina, to je problem.

Baš bi trebalo uvesti neki standard kojega bi se onda svi pridržavali, pa bi se onda i prilagođavala parkirališta tome.

Npr. u kanaliću ispred parkirnih mjesta montirati kabel koji bi onda išao do krajnjeg prednjeg ruba parkirnog mjesta i onda bi se kabel montirao na jedan stupić koji bi se izvukao van ako treba puniti i iz njega se onda izvadi kabel van.

Ili tak nekaj, to mi je prvo palo na pamet.

Uglavnom, ni jedan problem nije nerješiv, tako ni to, i to nije nikakav problem zapravo ako se uvede standard.

Po meni problem je jedino nepredvidivost ljudi, pa ako npr. netko zauzme parking mjesto za punjenje a ne puni, pa onda netko tko treba puniti npr. ne može, ali bi se lako taj problem riješio paukom bez upozorenja 😁

A npr. onaj tko puni bi imao rezervirano mjesto od-do ovisno kak je uneseno u njegovoj kartici za punjenje.

Naravno, to bi vrijedilo samo za parkirališta stanara zgrada.

Zapravo, meljem bezveze, kad bude vrijeme za to ziher budu izmislili neko dobro rješenje, npr. možda baš ovo moje...

 

Poanta je trebala biti da zapravo to i nije toliki problem.

99% ljudi ionak ni ne bi imalo potrebe svakodnevno puniti automobil, pa bi se onda parking mjesta za punjenje mogla posebno odvojiti i dizajnirati za tu namjenu.

 

 

 

Kruha i igala...
5 godina
neaktivan
offline
Re: Bežično punjenje automobila zrelo za tržište
fer-de-lance kaže...

Istina, to je problem.

Baš bi trebalo uvesti neki standard kojega bi se onda svi pridržavali

 

 

 Da, čovječanstvo i standardi. Nakon ne znam koliko desetljeća i stoljeća još uvijek imamo X različitih oblika utičnica u kućanstvu, pa različitih standarda napona i frekvencija u mreži, pa neki voze lijevom, neki desnom stranom, pa imamo SI, američke, engleske, itd mjerne jedinice, različite razmake željezničkih tračnica, različite valute, različite implementacije mobilnih mreža, različite oblike naplaćivanja cestarina, barem 3-4 različite vrste priključaka za punjenje elektro automobila, adapter za ovo, adapter za ono, različite religije, jezike, zakone, web standarde ... you get the point, JAKO puno problema na svjetu bi se moglo teoretski riješiti kada bi se ljudi uspjeli dogovoriti oko nekog zajedničkog standarda, ali umjesto toga svatko i dalje gura svoje. Misliš da će kod elektro auta biti išta drukčije? Nemoguće, zato trebamo rješenja koja se uz minimalne investicije mogu uklopiti u postojeće infrastrukture i vrlo je moguće da će baš zbog toga i zbog nemogućnosti cjenovno prihvatljive masovne integracije u postojeću infrastrukturu elektro auti zauvijek ostati egzotika. 

 

12 godina
offline
Re: Bežično punjenje automobila zrelo za tržište
fer-de-lance kaže...

I opet isto, mogli su samo taj komad kabela koji je sad na podu i ide u tu "bazu" za punjenje ostaviti na malom nosaču ispred i čovjek ga samo ušteka.

Mislim, jedina je razlika da su maknuli utikač i uštekali tu "bazu" za induktivno punjenje i uveli bar 50% gubitaka.

Znači, 3,2 kW u auto, a 3,2 kW ili više u zrak...

A zašto?

Nitko ne zna, očito zato kaj je to "futuristički".

Usporedbe radi, s tom količinom izgubljene energije su mogli komotno grijat jedan mali stan.

Bežični prijenos energije je glupost, EM polje pada s kvadratom udaljenosti, ali se ljudi i dalje drže toga kao nekog mokrog sna.

Svašta majka rodi...

 Naravno, sve što govoriš je istina.

 

Ali zamisli parkiralište s 500-1000 mjesta kad će 20-30% automobila biti električni. Ili još više.

Kablovi će biti po cijelom parkiralištu? Samo na rubnim mjestima? Bit će spremljeni u šahtovima ispod parkirališta?

Valjda je BMWovim inženerima ovo jedina ideja kak sve parkirališna mjesta opskrbiti el. energijom...

 

A ovo je problem koji će se kad tad trebati riješiti.

Battlelog: [G] CyberDemonVZ
11 godina
offline
Re: Bežično punjenje automobila zrelo za tržište
GUID kaže...

 Da, čovječanstvo i standardi. Nakon ne znam koliko desetljeća i stoljeća još uvijek imamo X različitih oblika utičnica u kućanstvu, pa različitih standarda napona i frekvencija u mreži, pa neki voze lijevom, neki desnom stranom, pa imamo SI, američke, engleske, itd mjerne jedinice, različite razmake željezničkih tračnica, različite valute, različite implementacije mobilnih mreža, različite oblike naplaćivanja cestarina, barem 3-4 različite vrste priključaka za punjenje elektro automobila, adapter za ovo, adapter za ono, različite religije, jezike, zakone, web standarde ... you get the point, JAKO puno problema na svjetu bi se moglo teoretski riješiti kada bi se ljudi uspjeli dogovoriti oko nekog zajedničkog standarda, ali umjesto toga svatko i dalje gura svoje. Misliš da će kod elektro auta biti išta drukčije? Nemoguće, zato trebamo rješenja koja se uz minimalne investicije mogu uklopiti u postojeće infrastrukture i vrlo je moguće da će baš zbog toga i zbog nemogućnosti cjenovno prihvatljive masovne integracije u postojeću infrastrukturu elektro auti zauvijek ostati egzotika. 

 

Točno, ljudi se ne ponašaju uvijek racionalno. Pa možda i ovaj put ne postupe racionalno i zamjene automobile na fosilna goriva s automobilima sa na električnu energiju.

42
11 godina
offline
Re: Bežično punjenje automobila zrelo za tržište
CyberDemonVZ kaže...
fer-de-lance kaže...

I opet isto, mogli su samo taj komad kabela koji je sad na podu i ide u tu "bazu" za punjenje ostaviti na malom nosaču ispred i čovjek ga samo ušteka.

Mislim, jedina je razlika da su maknuli utikač i uštekali tu "bazu" za induktivno punjenje i uveli bar 50% gubitaka.

Znači, 3,2 kW u auto, a 3,2 kW ili više u zrak...

A zašto?

Nitko ne zna, očito zato kaj je to "futuristički".

Usporedbe radi, s tom količinom izgubljene energije su mogli komotno grijat jedan mali stan.

Bežični prijenos energije je glupost, EM polje pada s kvadratom udaljenosti, ali se ljudi i dalje drže toga kao nekog mokrog sna.

Svašta majka rodi...

 Naravno, sve što govoriš je istina.

 

Ali zamisli parkiralište s 500-1000 mjesta kad će 20-30% automobila biti električni. Ili još više.

Kablovi će biti po cijelom parkiralištu? Samo na rubnim mjestima? Bit će spremljeni u šahtovima ispod parkirališta?

Valjda je BMWovim inženerima ovo jedina ideja kak sve parkirališna mjesta opskrbiti el. energijom...

 

A ovo je problem koji će se kad tad trebati riješiti.

Kablovi će biti u automobilima, na parkiralištu će biti samo utičnica. 

42
Poruka je uređivana zadnji put sub 2.6.2018 11:25 (markoBT).
11 godina
offline
Re: Bežično punjenje automobila zrelo za tržište
markoBT kaže...
GUID kaže...

 Da, čovječanstvo i standardi. Nakon ne znam koliko desetljeća i stoljeća još uvijek imamo X različitih oblika utičnica u kućanstvu, pa različitih standarda napona i frekvencija u mreži, pa neki voze lijevom, neki desnom stranom, pa imamo SI, američke, engleske, itd mjerne jedinice, različite razmake željezničkih tračnica, različite valute, različite implementacije mobilnih mreža, različite oblike naplaćivanja cestarina, barem 3-4 različite vrste priključaka za punjenje elektro automobila, adapter za ovo, adapter za ono, različite religije, jezike, zakone, web standarde ... you get the point, JAKO puno problema na svjetu bi se moglo teoretski riješiti kada bi se ljudi uspjeli dogovoriti oko nekog zajedničkog standarda, ali umjesto toga svatko i dalje gura svoje. Misliš da će kod elektro auta biti išta drukčije? Nemoguće, zato trebamo rješenja koja se uz minimalne investicije mogu uklopiti u postojeće infrastrukture i vrlo je moguće da će baš zbog toga i zbog nemogućnosti cjenovno prihvatljive masovne integracije u postojeću infrastrukturu elektro auti zauvijek ostati egzotika. 

 

Točno, ljudi se ne ponašaju uvijek racionalno. Pa možda i ovaj put ne postupe racionalno i zamjene automobile na fosilna goriva s automobilima sa na električnu energiju.

 pa i nije to baš vezano uz racionalno, kao što i navedeni standardi nemaju veze s onim što je fer-de-lance govorio

radi se o različitim rješenjima u različitim područjima svijeta i tek globalizacijom je to postalo "vidljivije", s tim da je većini građana u određenoj regiji nebitno

 

sasvim je svejedno što je standard u americi drukčiji od standarda u eu, osim za vrlo mali postotak ljudi koji stalno putuju amo-tamo

ali prosječnom građaninu eu je sasvim svejedno što je američki standard utičnice drukčiji, i obrnuto

isto tako i investitorima je to nebitno, jer će im projekt u eu biti ionako razdvojen na sve moguće načine od onog u sad-u

7 godina
neaktivan
offline
Re: Bežično punjenje automobila zrelo za tržište
GUID kaže...
fer-de-lance kaže...

Istina, to je problem.

Baš bi trebalo uvesti neki standard kojega bi se onda svi pridržavali

 

 

 Da, čovječanstvo i standardi. Nakon ne znam koliko desetljeća i stoljeća još uvijek imamo X različitih oblika utičnica u kućanstvu, pa različitih standarda napona i frekvencija u mreži, pa neki voze lijevom, neki desnom stranom, pa imamo SI, američke, engleske, itd mjerne jedinice, različite razmake željezničkih tračnica, različite valute, različite implementacije mobilnih mreža, različite oblike naplaćivanja cestarina, barem 3-4 različite vrste priključaka za punjenje elektro automobila, adapter za ovo, adapter za ono, različite religije, jezike, zakone, web standarde ... you get the point, JAKO puno problema na svjetu bi se moglo teoretski riješiti kada bi se ljudi uspjeli dogovoriti oko nekog zajedničkog standarda, ali umjesto toga svatko i dalje gura svoje. Misliš da će kod elektro auta biti išta drukčije? Nemoguće, zato trebamo rješenja koja se uz minimalne investicije mogu uklopiti u postojeće infrastrukture i vrlo je moguće da će baš zbog toga i zbog nemogućnosti cjenovno prihvatljive masovne integracije u postojeću infrastrukturu elektro auti zauvijek ostati egzotika. 

 

 

Da postanemo Borgov kolektiv?

 

"Otpor je uzaludan. Bit ćete - standardizirani"

16 godina
offline
Re: Bežično punjenje automobila zrelo za tržište
Nemon kaže...

Autor clanka je zaboravio napisati da auto ima jako malu bateriju 

--------
It charges at 3.2 kw, BMW says, enough to charge the car's 9.2-kwh battery pack in less than four hours. The EPA rates the 530e at 16 miles of electric range on a charge. Drivers can also plug in the 530e using a standard connector, though charging isn't any faster.
--------

 

Znac to je oko 25 KM baterija


Znaci ovdje pricamo o 4 sata za 25 kilometara. To nije zrelo za trziste, to je at best eksperiment.

Ja sam full za elektricne automobile - ovo samo jednostavno nije dovoljno

 Sasvim dovoljno da odes na posao i vratis se kuci.

12 godina
neaktivan
offline
Bežično punjenje automobila zrelo za tržište

Sta je stvarno gubitak 50% ili to samo nagadjate?

 
0 0 hvala 0
12 godina
neaktivan
offline
Re: Bežično punjenje automobila zrelo za tržište
Nemon kaže...

Autor clanka je zaboravio napisati da auto ima jako malu bateriju 

--------
It charges at 3.2 kw, BMW says, enough to charge the car's 9.2-kwh battery pack in less than four hours. The EPA rates the 530e at 16 miles of electric range on a charge. Drivers can also plug in the 530e using a standard connector, though charging isn't any faster.
--------

 

Znac to je oko 25 KM baterija


Znaci ovdje pricamo o 4 sata za 25 kilometara. To nije zrelo za trziste, to je at best eksperiment.

Ja sam full za elektricne automobile - ovo samo jednostavno nije dovoljno

 Mozda su napravili tako slabi samo zato da moze ici na svaku uticnicu, mozda se moze napraviti i jaci?

1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice