Cruise i Waymo na putu komercijalne usluge robotak

poruka: 6
|
čitano: 5.030
|
moderatori: vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Cruise i Waymo na putu komercijalne usluge robotak".
14 godina
offline
Cruise i Waymo na putu komercijalne usluge robotak

Dajte Drago budite ozbiljni i profesionalni na trenutak, ako niste sigurni, onda ovakve nebuloze zaista ne treba objavljivat: "Dvije tvrtke koje su daleko ispred svih ostalih u svijetu u autonomnoj vožnji, američki Cruise i Waymo"

 

Po cemu su to tocno oni ispred svih ostalih, ili uopce u prvih 5?

 

Waymo je tek zapoceo testiranje u San Franciscu koji se smatra jednim od najzahtjevnijih gradova u SAD-u, nakon sto su shvatili da im Phoenix u Arizoni nije dovoljno zahtjevan i da AI ne moze napredovati u takvom okruzenju. 

 

Koliko je Waymo jos uvijek stravicno limitiran, govori i ovaj video u kojem vozaci moraju dolaziti po auto koji svako malo zapne na nekoj prepreci. 

 

 

 

S druge strane, Tesla bez geofenca, bez lidara, iskljucivo u cisti vision, odradjuje slican ili bolji posao od Wayma i to na ulicama San Francisca. Tesla za razliku od Wayma moze raditi bilo gdje i bilo kad, u bilo kojem dijelu svijeta. 

 

Prilozeni video je bez i jedne jedine intervencije!

 

 

Naravno, Tesla jako puno puta i pogrijesi, bas kao i Waymo.... ali govoriti da je Waymo (koji treba svaki pojedini kvart unaprijed skenirati do najsitnijih detalja, koristiti hrpetinu laserskih uredjaja, radara i kamera + nadzor kontrolnog vozaca za joystickom) daleko ispred svih (konkretno Tesle ili Mobileyea, ili recimo kineskog AutoX-a) je u najmanju ruku smijesno.  

 

Komentiram ovo zato sto svako malo vidim da iznosite neke neutemeljene cinjenice o samovozecim automobilima i predstavljate se kao da nesto znate o toj temi, dok u stvarnosti ne mozete prepoznati prave tehnoloske lidere u tom segmentu! 

 

Sto je najgore od svega, Waymo moze raditi u svega par ulica u svakom pojedinom gradu u kojem se testira. Stavite taj auto u bilo koje drugo okruzenje, i ne moze se pomaknuti s mjesta + za svaki pojedini kvart, autoput i sl. treba ishoditi posebno odobrenje. 

 

Kako se tako limitirana tehnologija bez real world AI-ja, bez labellinga, uz tonu senzora koji si medjusobno smetaju uopce moze nazivati najnaprednijom? 

 

 

 
5 3 hvala 4
3 godine
protjeran
offline
Cruise i Waymo na putu komercijalne usluge robotak

Zanimljiva su ta zatvorena robotaxi testiranja, ali onaj tko sličnu tehnologiju želi u svom automobilu imati danas - kupit će Teslu. I to je tako već godinama. Naravno, uvijek će biti onih koji iz nekakvih subjektivnih razloga misle da je tržište u krivu, a oni u pravu. Uostalom, i dan-danas ima ljudi koji misle da je Nokia 3310 bio najbolji mobitel ikad.

 
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Cruise i Waymo na putu komercijalne usluge rob
=XFX=PlayHard kaže...

Dajte Drago budite ozbiljni i profesionalni na trenutak, ako niste sigurni, onda ovakve nebuloze zaista ne treba objavljivat: "Dvije tvrtke koje su daleko ispred svih ostalih u svijetu u autonomnoj vožnji, američki Cruise i Waymo"

 

Po cemu su to tocno oni ispred svih ostalih, ili uopce u prvih 5?

 

Waymo je tek zapoceo testiranje u San Franciscu koji se smatra jednim od najzahtjevnijih gradova u SAD-u, nakon sto su shvatili da im Phoenix u Arizoni nije dovoljno zahtjevan i da AI ne moze napredovati u takvom okruzenju. 

 

Koliko je Waymo jos uvijek stravicno limitiran, govori i ovaj video u kojem vozaci moraju dolaziti po auto koji svako malo zapne na nekoj prepreci. 

 

 

 

S druge strane, Tesla bez geofenca, bez lidara, iskljucivo u cisti vision, odradjuje slican ili bolji posao od Wayma i to na ulicama San Francisca. Tesla za razliku od Wayma moze raditi bilo gdje i bilo kad, u bilo kojem dijelu svijeta. 

 

Prilozeni video je bez i jedne jedine intervencije!

 

 

Naravno, Tesla jako puno puta i pogrijesi, bas kao i Waymo.... ali govoriti da je Waymo (koji treba svaki pojedini kvart unaprijed skenirati do najsitnijih detalja, koristiti hrpetinu laserskih uredjaja, radara i kamera + nadzor kontrolnog vozaca za joystickom) daleko ispred svih (konkretno Tesle ili Mobileyea, ili recimo kineskog AutoX-a) je u najmanju ruku smijesno.  

 

Komentiram ovo zato sto svako malo vidim da iznosite neke neutemeljene cinjenice o samovozecim automobilima i predstavljate se kao da nesto znate o toj temi, dok u stvarnosti ne mozete prepoznati prave tehnoloske lidere u tom segmentu! 

 

Sto je najgore od svega, Waymo moze raditi u svega par ulica u svakom pojedinom gradu u kojem se testira. Stavite taj auto u bilo koje drugo okruzenje, i ne moze se pomaknuti s mjesta + za svaki pojedini kvart, autoput i sl. treba ishoditi posebno odobrenje. 

 

Kako se tako limitirana tehnologija bez real world AI-ja, bez labellinga, uz tonu senzora koji si medjusobno smetaju uopce moze nazivati najnaprednijom? 

 

 

Tesla je leader? LOL!

 

Sigurno si sretan da je Musk ponovo solo, vjerojatno po noći maštaš o njemu

 

The best is yet to come, and wont that be fine You think youve seen the sun, but you aint seen it shine
3 godine
protjeran
offline
Re: Cruise i Waymo na putu komercijalne usluge rob
=XFX=PlayHard kaže...

Dajte Drago budite ozbiljni i profesionalni na trenutak, ako niste sigurni, onda ovakve nebuloze zaista ne treba objavljivat: "Dvije tvrtke koje su daleko ispred svih ostalih u svijetu u autonomnoj vožnji, američki Cruise i Waymo"

 

Po cemu su to tocno oni ispred svih ostalih, ili uopce u prvih 5? 

 

Tako kaže struka:

 

 

https://www.cnet.com/roadshow/news/self-driving-study-navigant-research-tesla-waymo-cruise/

 

Ima i novije iz Q2 iz ove godine, Tesla je na istom (zadnjem mjestu):

 

https://guidehouseinsights.com/-/media/project/navigant-research/navigant-research-executive-summaries/2021/2q-2021/guidehouse-insights-leaderboard-automated-driving-systems-executive-summarypdf.pdf

 

=XFX=PlayHard kaže...

Waymo je tek zapoceo testiranje u San Franciscu koji se smatra jednim od najzahtjevnijih gradova u SAD-u, nakon sto su shvatili da im Phoenix u Arizoni nije dovoljno zahtjevan i da AI ne moze napredovati u takvom okruzenju. 

 

Koliko je Waymo jos uvijek stravicno limitiran, govori i ovaj video u kojem vozaci moraju dolaziti po auto koji svako malo zapne na nekoj prepreci. 

 

 

 

Waymo testira level 4.

 

=XFX=PlayHard kaže...

S druge strane, Tesla bez geofenca, bez lidara, iskljucivo u cisti vision, 

 

 

Ne koristi LIDAR iz ekonomskih razloga, jedan LIDAR košta oko 10.000 USD.

 

=XFX=PlayHard kaže...

odradjuje slican ili bolji posao od Wayma i to na ulicama San Francisca. Tesla za razliku od Wayma moze raditi bilo gdje i bilo kad, u bilo kojem dijelu svijeta. 

 

Prilozeni video je bez i jedne jedine intervencije!

 

 

 

Waymo je sudjelovao u nesrećama, ali nikoga nije ubio.

 

 

=XFX=PlayHard kaže...

Naravno, Tesla jako puno puta i pogrijesi, bas kao i Waymo.... ali govoriti da je Waymo (koji treba svaki pojedini kvart unaprijed skenirati do najsitnijih detalja, koristiti hrpetinu laserskih uredjaja, radara i kamera + nadzor kontrolnog vozaca za joystickom) daleko ispred svih (konkretno Tesle ili Mobileyea, ili recimo kineskog AutoX-a) je u najmanju ruku smijesno.  

 

Komentiram ovo zato sto svako malo vidim da iznosite neke neutemeljene cinjenice o samovozecim automobilima i predstavljate se kao da nesto znate o toj temi, dok u stvarnosti ne mozete prepoznati prave tehnoloske lidere u tom segmentu! 

 

Sto je najgore od svega, Waymo moze raditi u svega par ulica u svakom pojedinom gradu u kojem se testira. Stavite taj auto u bilo koje drugo okruzenje, i ne moze se pomaknuti s mjesta + za svaki pojedini kvart, autoput i sl. treba ishoditi posebno odobrenje. 

 

Kako se tako limitirana tehnologija bez real world AI-ja, bez labellinga, uz tonu senzora koji si medjusobno smetaju uopce moze nazivati najnaprednijom?  

 

Mali presjek:

 

Musk 2015: "Tesla automobili će biti potpuno autonomni do 2017":

 

https://fortune.com/2015/12/21/elon-musk-interview/

 

Rimac 2015: "Napravili smo automobil koji vozi bez vozača"

 

http://hr.n1info.com/Vijesti/a53001/Rimac-Napravili-smo-automobil-bez-vozaca.html

 

Musk 2016: "Tesla automobili će samostalno voziti od Los Angelesa do New Yorka do kraja 2017":

 

https://www.businessinsider.de/elon-musk-autonomous-tesla-drive-across-country-by-end-of-2017-2016-10

 

Tesla 2016 - nesreca sa smrtnim posljedicama zbog autopilota:

 

https://www.ntsb.gov/investigations/AccidentReports/Reports/HWY16FH018-Preliminary-Report.pdf

 

https://www.ntsb.gov/investigations/AccidentReports/Pages/HWY16FH018-preliminary.aspx

 

Musk 2017: "Za dvije godine moći ćete spavati za vrijeme vožnje u potpuno autonomnom Tesla vozilu":

 

https://electrek.co/2017/04/29/elon-musk-tesla-plan-level-5-full-autonomous-driving/

 

Rimac 2018: "Potvrđeno, Concept Two će imati četvrtu razinu autonomne vožnje":

 

https://www.jutarnji.hr/autoklub/aktualno/procurili-detalji-novog-rimcevog-hiperautomobila-uz-pojacanu-bateriju-kapaciteta-120-kwh-bit-ce-prvi-model-na-trzistu-s-autonomijom-cetvrtog-stupnja-7024740

 

Rimac 2018: "Ne želim raditi robotaksije"

 

https://novac.jutarnji.hr/novac/aktualno/rimac-ne-zelim-raditi-robotaksije-moji-ce-auti-vozace-uciti-sigurnoj-brzoj-voznji-7638954

 

Musk 2019: "2020 imat ćemo milijun potpuno autonomnih Tesla taksija na cestama":

 

https://www.theverge.com/2019/4/22/18510828/tesla-elon-musk-autonomy-day-investor-comments-self-driving-cars-predictions

 

Svi ostali 2019: "Nismo ni blizu potpuno autonomnim vozilima i tko zna hoćemo li ikada i biti":

 

https://www.designnews.com/electronics-test/automakers-are-rethinking-timetable-fully-autonomous-cars/93993798360804

 

Stvarnost 2019 - Tesla Model 3 ne prepoznaje kamion na ravnoj cesti i zabija se u isti punom brzinom:

 

https://www.ntsb.gov/investigations/AccidentReports/Reports/HWY19FH008-preliminary.pdf

 

https://www.ntsb.gov/investigations/AccidentReports/Pages/HWY19FH008-preliminary-report.aspx

 

Musk 2020: "Tesla je vrlo blizu Levela 5"

 

https://www.reuters.com/article/us-tesla-autonomous-idUSKBN24A0HE

 

Audi 2020: najave Level 3 u novom A8, odustaju od toga:

 

https://autovistagroup.com/news-and-insights/audi-a8-will-not-feature-level-3-autonomy

 

Waymo LLC, podružnica Alphabet Inc, matične tvrtke Googlea (za kojeg tvrde da su najviše napredovali u razvoju autonomne voznje), udružuje se sa Daimlerom u razvoju Level 4 za kamione:

 

https://www.daimler.com/investors/reports-news/financial-news/20201027-dt-and-waymo.html

 

2021. Tesla priznaje da će njihov trenutni sustav uvijek biti Level 2:

 

https://www.thedrive.com/tech/39647/tesla-admits-current-full-self-driving-beta-will-always-be-a-level-2-system-emails

 

2021. Honda je prva sa certificiranim Level 3:

 

https://asia.nikkei.com/Business/Automobiles/Honda-launches-world-s-first-level-3-self-driving-car

 

Stvarnost 2021. - novi model, Tesla Model Y, autopilot ne vidi policijski auto ispred sebe i zabija se u njega, NHTSA pokrece istragu zbog visestrukih nesreca uzrokovanih autopilotom:

 

https://www.cnbc.com/2021/03/17/tesla-in-autopilot-hits-police-car-in-michigan-officials-say.html

 

https://apnews.com/article/technology-business-61557d668b646e7ef48c5543d3a1c66c

 

Tesla autopilot je od 2016. dobio potpuno novi hardware i bezbroj update-a i kako vidimo, jos uvijek jednako pouzdano ignorira vozila i ubija one koji mu previse vjeruju. Mozda da ga umjesto autopilot nazovu autokill?

 

2021. Kreće isplata pomoći za oporavak od korona krize, prvih milijardu i pol kuna ide Rimcu

 

https://www.index.hr/vijesti/clanak/krece-isplata-pomoci-iz-eu-prvih-milijardu-i-pol-kuna-ide-rimcu/2304733.aspx

 

https://www.index.hr/vijesti/clanak/eu-isplatila-hrvatskoj-818-milijuna-eura-dio-ide-rimcu/2307079.aspx

 

Struka 2021. - McKinsey u svom Future of Mobility izvjestaju objavljuje da je od ožujka 2017. do ožujka 2019. u razvoj autonomnih vozila uloženo 120 milijardi USD:

 

https://www.mckinsey.com/~/media/McKinsey/Industries/Automotive%20and%20Assembly/Our%20Insights/The%20future%20of%20mobility%20is%20at%20our%20doorstep/The-future-of-mobility-is-at-our-doorstep.ashx

 

'AV industrija predugo je obećavala previše, a isporučila premalo'

 

https://www.theverge.com/22423489/autonomous-vehicle-consolidation-acquisition-lyft-uber

 

Jesu li Google i Amazon poduprijeli krivu tehnologiju?

 

https://www.ft.com/content/46ff4fe4-0ae6-4f68-902c-3fd14d294d72

 

Ne, uskoro nećete dobiti samovozeće automobile

 

https://www.verdict.co.uk/the-long-winding-road-to-self-driving-cars/

12 godina
neaktivan
offline
Re: Cruise i Waymo na putu komercijalne usluge rob
Monachus monachus kaže... 

Struka 2021. - McKinsey u svom Future of Mobility izvjestaju objavljuje da je od ožujka 2017. do ožujka 2019. u razvoj autonomnih vozila uloženo 120 milijardi USD:

 

https://www.mckinsey.com/~/media/McKinsey/Industries/Automotive%20and%20Assembly/Our%20Insights/The%20future%20of%20mobility%20is%20at%20our%20doorstep/The-future-of-mobility-is-at-our-doorstep.ashx

  

Ne, uskoro nećete dobiti samovozeće automobile

 

https://www.verdict.co.uk/the-long-winding-road-to-self-driving-cars/

Nemam dovoljno informacija da prosudim tko je od velikih napredniji, a tko nije, ali kad mi netko nalijepi 20 linkova uvijek mi izazove sumnju da je to napravio samo zato da izmanipulira ljude kojima je tesko odvojiti 5 sati da procitaju sve s cime je komentator zaspemao pa sam odlucio provjeriti samo dva linka od tvojiih 20 i pokazalo se da su tvoji komentari lazni.

 

Prvi komentar je da je u samovozece automobile ulozeno 120 milijardi dolara sto nije istina. U tekstu se navodi da je ulozeno 12,4 milijardi dolara i te ne samo u samovoznju vec i u telematiku. Ostalo je sve nevezano za samovoznju osim ako u to ne brojimo senzore i procesore koji vjerojatno svoju primjenu imaju i u drugim slucajevima.

 

Drugi clanak koji si linkao govori da se samovoznjom moze smatrati i level 4 i ne opisuje stanje level 4 vec samo navodi da cemo za level 5 cekati i do deset godina. Cak i ako samo level 5 smatramo samovoznjom (ja smatram i level 4), 10 godina je eonima daleko od nikada.

 

Ovime zakljucujem da je sve drugo sto si napisao lazno jer mi je dovoljno da nekoga uhvatim u lazi jedanput da ga zauvijek smatram lazljivcem.

 

3 godine
protjeran
offline
Re: Cruise i Waymo na putu komercijalne usluge rob
zoki.zlikowski kaže...

Nemam dovoljno informacija da prosudim tko je od velikih napredniji, a tko nije, 

 

Imaš, ono što kaže struka, doslovno prva slika i prva dva linka, ponovit ću:

 

 

https://www.cnet.com/roadshow/news/self-driving-study-navigant-research-tesla-waymo-cruise/

 

Ima i novije iz Q2 iz ove godine, Tesla je na istom (zadnjem mjestu):

 

 

https://guidehouseinsights.com/-/media/project/navigant-research/navigant-research-executive-summaries/2021/2q-2021/guidehouse-insights-leaderboard-automated-driving-systems-executive-summarypdf.pdf

 

zoki.zlikowski kaže...

ali kad mi netko nalijepi 20 linkova

 

Linkovi su uz kratki tekst na hrvatskom.

 

zoki.zlikowski kaže...

uvijek mi izazove sumnju da je to napravio samo zato da izmanipulira ljude kojima je tesko odvojiti 5 sati da procitaju sve 

 

Linkovi služe za referencu i za detaljniji tekst od opisa na hrvatskom.

 

zoki.zlikowski kaže...

s cime je komentator zaspemao 

 

Moj odgovor išao je prvenstveno =XFX=PlayHard-u, jer Tesla uz sve najave i obećanja nema najnapredniji autopilot, Tesla ima Level 2, što su i sami priznali, a što piše u linkovima koje sam priložio.

 

zoki.zlikowski kaže...

pa sam odlucio provjeriti samo dva linka od tvojiih 20 i pokazalo se da su tvoji komentari lazni. 

 

Loše si to provjerio, u mojim komentarima i na linkovima nema ništa lažno, dakle lažno me optužuješ.

 

zoki.zlikowski kaže...

Prvi komentar je da je u samovozece automobile ulozeno 120 milijardi dolara sto nije istina. 

 

To je vezano za ovaj link:

 

https://www.mckinsey.com/~/media/McKinsey/Industries/Automotive%20and%20Assembly/Our%20Insights/The%20future%20of%20mobility%20is%20at%20our%20doorstep/The-future-of-mobility-is-at-our-doorstep.ashx

 

Gdje piše:

 

Start me up: Where mobility investments are going

 

Our latest mobility start-up and investment tally shows the industry invested $120 billion in the last 24 months as it prepares for the years to come. 

 

The automotive industry is shifting into gear as a broader definition of mobility takes hold. Driven by the four ACES trends—autonomous driving, connected cars, electrified vehicles, and smart mobility— automotive OEMs, suppliers, and new entrants such as tech players and venture capitalists are attempting to build strongholds in the emerging mobility ecosystem. We estimate that securing a strong position across all four areas would cost a single player an estimated $70 billion through 2030. It’s doubtful any individual OEM could shoulder this level of investment alone, which is why partnerships and targeted acquisitions offer an attractive strategy for staying ahead of competitors. Investments continue to grow strongly Investments in new mobility start-ups have increased significantly (Exhibit1). Since 2010, investors have poured $220 billion into more than 1,100 companies across ten technology clusters. Investors invested the first $100 billion of these funds by mid-2016 and the rest thereafter. For this update on our Start-up and Investment Landscape Analysis (SILA) report, we have broadened our definitions, refined the analysis, and fine-tuned our approach (see sidebar, “Methodology,” for more on what’s changed since our first article).

 

Analysis on the mobility start-up and investment landscape shows activities across ten clusters. 1. Autonomous-vehicle (AV) sensors and advanced driver-assistance system (ADAS) components 2. AV software and mapping 3. Back end/cybersecurity 4. Batteries 5. Connectivity/infotainment 6. Electric vehicles and charging 7. E-hailing 8. Human–machine interface and voice recognition 9. Semiconductors 10. Telematics and intelligent traffic.

 

zoki.zlikowski kaže...

U tekstu se navodi da je ulozeno 12,4 milijardi dolara i te ne samo u samovoznju vec i u telematiku.  

 

Potrebno je poznavanje tematike za tumačenje napisanoga.

 

12,4 milijardi USD uloženo je u, kako i piše - Telematics and intelligent traffic od 2010.

 

Telematics and intelligent traffic nisu jedini dio niti ACES-a (autonomous driving, connectivity, the electrification of vehicles and shared mobility), pa si uz tih 12,4 milijardi USD, na stranici 19. mogao vidjeti i ostale stavke, gdje je ukupna brojka za sve stavke vezane za ACES takva da piše da je od 2010. uloženo 220.6 milijardi USD.

 


zoki.zlikowski kaže...

Ostalo je sve nevezano za samovoznju osim ako u to ne brojimo senzore i procesore koji vjerojatno svoju primjenu imaju i u drugim slucajevima.

 

Ne, sve iz analize vezano je za ACES, a svi su navedeni dijelovi potrebni, telematics and intelligent traffic samo je jedan dio te cjeline.

 

zoki.zlikowski kaže...

 Drugi clanak koji si linkao govori da se samovoznjom moze smatrati i level 4 i ne opisuje stanje level 4 vec samo navodi da cemo za level 5 cekati i do deset godina. Cak i ako samo level 5 smatramo samovoznjom (ja smatram i level 4), 10 godina je eonima daleko od nikada.

 

Pretpostavljam da je to ovaj članak:

 

https://www.verdict.co.uk/the-long-winding-road-to-self-driving-cars/

 

Gdje piše:

 

Starting at level 4, we can speak of fully self-driving cars. At this level, the driver is not responsible for driving the car or expected to take over when the automated driving features are in use. However, for level 4, these automated features can only be used in specific geofenced areas.

A fully self-driving car classified at level 5 does not currently exist. In this category, the car would be able to drive itself in any location without the need for any human interference at all.

Meanwhile, the level 4 efforts are gradually trying to get some traction by undergoing very narrow and selective public roadway trials, but the rollout is slow.

“The leap from level 4 to level 5 is huge. It’s a quantum leap,” explains Calum Macrae, head of automotive R&A at GlobalData. “It’s not just so I could take in the microcosm of being autonomous. It’s about being autonomous anywhere.”

 

Nivoe autonomoje SAE detaljno objašnjava:

 

https://www.sae.org/binaries/content/assets/cm/content/blog/sae-j3016-visual-chart_5.3.21.pdf

 

https://www.sae.org/standards/content/j3016_202104/

 

Synopsis također:

 

https://www.synopsys.com/automotive/autonomous-driving-levels.html

 

Glede tih 10 godina, iz teksta:

 

"Charles Sevior, CTO for unstructured data solutions at Dell, also tells Verdict that we are 10 years away from level 5 autonomy."

 

Izjava Charlesa Seviora, koji kaže da smo 10 godina od level 5 autonomne vožnje, što da kažem, vidjet ćemo za 10 godina vidjeti je li bio u pravu. Naime, za level 5 de facto treba pravi AI (artificial intelligence), a mi smo još jako, jako daleko od toga. Kad/ako se AI razvije, to će promijeniti svijet kakav poznajemo.

 

zoki.zlikowski kaže...

Ovime zakljucujem da je sve drugo sto si napisao lazno jer mi je dovoljno da nekoga uhvatim u lazi jedanput da ga zauvijek smatram lazljivcem.

 

Ovime zaključujem da si krenuo sa ad homineomom i vrijeđanjem, te da si me na više puta bezrazložno lažno optužio.

1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice