Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal zavr

poruka: 165
|
čitano: 6.888
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug Onlinea. U nastavku se nalaze komentari na "Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal zavr".
8 godina
offline
Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal zavr

Tesla bi po kapitalizaciji mogao prestići IT gigante do 2025 ako ne i prije. 

 
5 0 hvala 0
9 godina
offline
Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal zavr

ako hype toliko potraje, ako musk ne postane mentalno bolesniji nego sto je i ako stari igraci prespavaju razdoblje do tada

 
0 2 hvala 0
9 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
gmit kaže...

ako hype toliko potraje, ako musk ne postane mentalno bolesniji nego sto je i ako stari igraci prespavaju razdoblje do tada

 
Ako sto tocno?

Samo gledaj numbers - svi stalno govore da TESLA umire, a raste skoro pa duplo svake godine. Tesla je cudoviste u stvaranju. Isto tako Elon Musk mora ostati lud, jer bilo koja razumna osoba ne bi radila nista sto Tesla radi, doslovno moras biti mazohist da pokrenes kompaniju kao TESLA i bavis se sa time. 

  • Tesla annual revenue for 2018 was $21.46B, a 82.30% increase year-over-year.
  • Tesla annual revenue for 2017 was $11.759B, a 67.98% increase from 2016.
  • Tesla annual revenue for 2016 was $7B, a 73.01% increase from 2015.
  • Tesla annual revenue for 2015 was $4.046B, a 26.5% increase from 2014.
22 mjeseca
online
Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal zavr

Urednički i forumski marksisti i ekonomski neznaloalitičari na apartima 

 
7 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Paolo Maldini kaže...

Urednički i forumski marksisti i ekonomski neznaloalitičari na apartima 

 dabome, još samo 70 ovakvih kvartala i eto ih na nuli. 

4 godine
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
jozef kaže...
Paolo Maldini kaže...

Urednički i forumski marksisti i ekonomski neznaloalitičari na apartima 

 dabome, još samo 70 ovakvih kvartala i eto ih na nuli. 

 Prošla su vremena kad firma mora biti isključivo uvijek profitabilna da bi išla naprijed kolega. Dobrodošli u 20. stoljeće, stoljeće burze. Amazon, Netflix i bezbroj drugih kompanije nisu bile profitabilne godinama i u njih su dioničari sipali milijarde i eto kakve su firme danas nastale. 

Bolje biti ratnik u vrtu nego vrtlar u ratu!
10 godina
offline
Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal zavr

dobre vijesti? za koga točno? 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
3 0 hvala 0
10 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Samo što su Amazon, Netflix i slične firme uspjele u tom periodu stvoriti toliku korisničku bazu da su stalno bili lideri s jako malom šansom za to da im konkurencija uzme ogromni dio kolača i imali su resursa zadovoljiti potražnju.

Tesla, s druge strane, ne uspijeva isporučiti ono količinu koju korisnici traže, a konkurencija je jaka i sve više jača. To ne mora značiti da će propasti, ali definitivno se ne može usporediti s gore navedenim kompanijama.
Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
3 godine
offline
Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal zavr

joj kak nemaš pojma, građevinske firme za tunele se polako zatvaraju zbog boring kompanije, vw također lagano posustaje, samo što nije propao. this time next year, al ovaj put za ozbač.

 
1 1 hvala 0
9 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc kaže...
Samo što su Amazon, Netflix i slične firme uspjele u tom periodu stvoriti toliku korisničku bazu da su stalno bili lideri s jako malom šansom za to da im konkurencija uzme ogromni dio kolača i imali su resursa zadovoljiti potražnju.

Tesla, s druge strane, ne uspijeva isporučiti ono količinu koju korisnici traže, a konkurencija je jaka i sve više jača. To ne mora značiti da će propasti, ali definitivno se ne može usporediti s gore navedenim kompanijama.

 
Koja tocno konkurencija? Tesla trenutno ima 80% EV trzista u Americi (Sto je uzasno glupo). Nazalost osim leaf svi drugi auti tek dolaze ili kada ce doci, biti ce u vrlo maloj kolicini. Naprimjer Jaguar I-pace prodaje nekih 2000 komada mjesecno (Globalno) - dok je neki long term plan 2022-2023 da taj broj bude 50.000 godisnje. Bolt koji je trebao biti konkurencija Model 3 - je prodan oko 18.000 za citavu godinu u USA, sto je 20% MANJE od 2017 godine. Znaci prodaja je pala.

Tesla i svi ostali EV auti, nisu sami sebi konkurencija, nego im je konkurencija ICE auti koji su jos uvijek 98% trzista. Jednom kada EV market share bude +50% onda mozemo pricati o pocetku neke konkurencije.

Isto tako nazalost trenutno NITKO nema proizvodne kapacitete za baterije kao Tesla tako da i ako recimo BMW ili AUDI napravi gomilu automobila nije moguce kupiti dovoljnu kolicinu baterija na trzistu za te iste automobile, a svoje proizvodne kapacitet nemaju. Vec se desilo da ce AUDI morati platiti 10% vise za baterije radi ponude / potraznje. Problema za "konkurenciju" su velike.

https://cleantechnica.com/2018/10/22/audi-hit-with-10-price-increase-on-lg-batteries-due-to-high-demand/


10 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Nemon kaže...

Koja tocno konkurencija? Tesla trenutno ima 80% EV trzista u Americi (Sto je uzasno glupo). 

Netočno, bliže je oko 50%. Globalno puno niže.

 

Nemon kaže...

Tesla i svi ostali EV auti, nisu sami sebi konkurencija, nego im je konkurencija ICE auti koji su jos uvijek 98% trzista. Jednom kada EV market share bude +50% onda mozemo pricati o pocetku neke konkurencije.

To je točno, međutim, to se polako mijenja, a kad se promijeni, Tesla može biti ili sinonim za EV ili tek jedna od kompanija koje proizvode EV. Za ovo prvo im vrijeme polako curi.

 

Nemon kaže...

Isto tako nazalost trenutno NITKO nema proizvodne kapacitete za baterije kao Tesla tako da i ako recimo BMW ili AUDI napravi gomilu automobila nije moguce kupiti dovoljnu kolicinu baterija na trzistu za te iste automobile, a svoje proizvodne kapacitet nemaju. Vec se desilo da ce AUDI morati platiti 10% vise za baterije radi ponude / potraznje. Problema za "konkurenciju" su velike.

https://cleantechnica.com/2018/10/22/audi-hit-with-10-price-increase-on-lg-batteries-due-to-high-demand/

Onaj tko ima rezervi može uložiti u proizvodne kapacitete, uz uvjet da ima sirovina, a ako bude nedostajalo sirovina, onda im cijena skače gore. Što misliš, tko bi takav scenarij lakše preživio, onaj tko već ima uhodani biznis, rezerve i prodaju ICE-a koja generira dobit ili onaj tko mora držati glavu iznad vode jer ako padne ispod pozitivne nule počinju problemi s investitorima. 

 

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
2 godine
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc kaže...
Nemon kaže...

Koja tocno konkurencija? Tesla trenutno ima 80% EV trzista u Americi (Sto je uzasno glupo). 

Netočno, bliže je oko 50%. Globalno puno niže.

 

Nemon kaže...

Tesla i svi ostali EV auti, nisu sami sebi konkurencija, nego im je konkurencija ICE auti koji su jos uvijek 98% trzista. Jednom kada EV market share bude +50% onda mozemo pricati o pocetku neke konkurencije.

To je točno, međutim, to se polako mijenja, a kad se promijeni, Tesla može biti ili sinonim za EV ili tek jedna od kompanija koje proizvode EV. Za ovo prvo im vrijeme polako curi.

 

Nemon kaže...

Isto tako nazalost trenutno NITKO nema proizvodne kapacitete za baterije kao Tesla tako da i ako recimo BMW ili AUDI napravi gomilu automobila nije moguce kupiti dovoljnu kolicinu baterija na trzistu za te iste automobile, a svoje proizvodne kapacitet nemaju. Vec se desilo da ce AUDI morati platiti 10% vise za baterije radi ponude / potraznje. Problema za "konkurenciju" su velike.

https://cleantechnica.com/2018/10/22/audi-hit-with-10-price-increase-on-lg-batteries-due-to-high-demand/

Onaj tko ima rezervi može uložiti u proizvodne kapacitete, uz uvjet da ima sirovina, a ako bude nedostajalo sirovina, onda im cijena skače gore. Što misliš, tko bi takav scenarij lakše preživio, onaj tko već ima uhodani biznis, rezerve i prodaju ICE-a koja generira dobit ili onaj tko mora držati glavu iznad vode jer ako padne ispod pozitivne nule počinju problemi s investitorima. 

 

 Ti samo patoloski ne podnosis Teslu i elektricne automobile opcenito.

9 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
JozoBozo121 kaže...

 Prošla su vremena kad firma mora biti isključivo uvijek profitabilna da bi išla naprijed kolega. Dobrodošli u 20. stoljeće, stoljeće burze. Amazon, Netflix i bezbroj drugih kompanije nisu bile profitabilne godinama i u njih su dioničari sipali milijarde i eto kakve su firme danas nastale. 

Kakve su firme ispale? Ispale su firme koje imaju veliku kapitalizaciju na temelju potencijala za rast, ali se taj potencijal baš i ne vidi u praksi.
Amazon iz trgovine kratkoročno financira rast, i to im je komparativna prednost, ali to ne može stalno biti dovoljno i rast prometa/broja korisnika ne prati tržišnu aprecijaciju. Kad ti nešto od njih kupiš to platiš odmah, a oni dobavljačima plaćaju s odgodom (slično kao Agrokor hehe), pa tako beskamatno financiraju. No na trgovini baš i ne zarađuju, sva zarada im dolazi od reklama i clouda. Tu je konkurencija jaka (Alphabet, IBM, MS, čak i Salesforce...) pa prostor za rast nije dovoljno velik da bi opravdao kapitalizaciju. Tržište mogu značajno širiti jedino na Afriku, dio Azije i južnu Ameriku. Kineski utjecaj u Aziji i Africi je jak tako da tamo prednost ima Alibaba (koja ima poslovne rezultate bolje od Amazona!). Tako da Amazon ima prednost za širenje na tržište od dodatnih 400 milijuna kupaca, a Alibaba 1,2-1,5 milijardi(?!)
Netflix sa 150 milijuna korisnika ima 1,2 milijarde neto dobiti. Nije to loše, ali uz ovu kapitalizaciju znači povrat investicije od 120 godina. Ima to potencijala, ali sve se lako izjalovi. Već viđeno puno puta.

Tržište aprecira te nove "tech" kompanije jer je to in, toga ima puno u medijima i o tome se piše. Naravno da se od njih očekuje rast, no očekivanja su uglavnom jaaaako daleko od realnih. Teslu uspoređujemo s Amazonom i Netflixom (koje prodaju usluge, za razliku od Tesle), a zašto ne s onih 100 drugih koji su propali? Rovio (Angry Birds) ili AOL su također smatrane beskrajno perspektivnim kompanijama. Sav uspjeh tih kompanija se temelji na očekivanjima, gotovo ništa na poslovnom rezultatu.

odnos kapitalizacija vs profit (2018) tech kompanije:
Apple  ... 7,3% (kapitalizacija 812,23, neto dobit u 2018 59,53 milijarde)
Alphabet .... 2,4%
Microsoft .... 2,3%
Alibaba .... 2,2%
Amazon .... 1,1%
Netflix .... 0,8%
ebay ..... -0,2%
Tesla .... -3,4%

non tech, tradicionalne kompanije:

Daimler .... 23,2%
Volkswagen .... 19%
Toyota .... 13,3%
Berkshire .... 12%
Morgan-Stanley 11,6%
Ford ...... 11%
Target .... 8,6%
Shell ..... 8,5%
Exxon .... 7,6%

zaključak: puno non-tech kompanija obzirom na malu kapitalizaciju posluje bolje od najuspješnije tech kompanije, oni zarađuju dok ovi drugi rastu jer jednog dana će bit profitabilni. A kad će - ne zna se. Ljudi očekuju linearan rast, a on uglavnom ne postoji, pa kažu "dogodine". Ciklusi su sve kraći, promjene sve brže pa će tako i vijek kompanijama koje su primarno usmjerene na nove tehnologije bit sve kraći. U trenutku kad je Tesla vrijedila jednako kao Ford, Ford je plaćao više poreza na dobit nego što je Tesla imala prihoda(!). Target i Wallmart i dalje posluju bolje od online trgovaca, a sad ulaze i na to tržište. To su onda realne vrijednosti(?).
Na tom velikom tech businessu dobro zarađuju jedino investitori/trgovci (pogledaj M-S i Berkshire!  )

9 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc kaže...
Nemon kaže...

Koja tocno konkurencija? Tesla trenutno ima 80% EV trzista u Americi (Sto je uzasno glupo). 

Netočno, bliže je oko 50%. Globalno puno niže.

 

 
Gle, ako gledas globalno i u to ukljucis Kinu, onda naravno da numbers izgledaju drugacije. Ali da jedna glupa kompanija kao Tesla ima toliki market share je sramota. To je vise pokazatelj koliko su drugi spori i doslovno se opiru tranziciji, tj opcenito je ponuda jako losa ili ako kupis auto moras cekati mjesecima a nekada i godinu dana da dobijes auto.

To sto si napisao za kapacitete da se to lako napravi, to je isto netocno, naime, ako procitas projekcije i vidis koliko planiraju imati baterija u GWh - onda skuzis da se to radi u iznosima oko 6-10 GWh za nekih 3-4 godine i to godisnje. Primjera radi 1 GWh ti je potrebno za 13.000 automobila (ako uzmes da je baterija recimo 75 KWh).

Znaci sve je to premalo, preslabo, presporo. Konkurencija trenutno NE postoji. 

Ovo moje gore nije navijanje za Teslu, nego samo prokazivanje gluposti da ce drugi krenuti preko noci i da ce napraviti cuda. Nece, jer ako nema baterija, nema niti auti, a proizvodnja.

Naprimjer VW - oni imaju plan da proizvode 300k EV auti godisnje - ali tek od 2025 godine. Kakva je to glupost?

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-11-15/vw-builds-europe-s-biggest-e-car-factory-to-halt-tesla-s-march


3 godine
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc:

Etabilirani proizvođači možda imaju uhodani biznis koji im može pomoći u teškom razdoblju. Međutim, ako je riječ o tehnološkoj promjeni koja može ugroziti stari biznis, a upravo je o tome riječ, nitko nije toliko lud brzopleto stvarati gubitke na novom proizvodu. Što god učine, nije dobro. Hibridizacija diže troškove i cijene pa Teslu čini manje skupim, čekanje nije opcija kao niti all in upad. Što god elektrificiranig proizvedu, dileri nisu voljni pridavati jer im ili diže troškove ili izbacuje potrebu za njihovim postojanjem (servis) Sve to još uvijek ide u korist Tesle i daje im vrijeme da narastu. Brojke o profitabilnosti koje je netko naveo su prilično zavaravajuće, odnose se na vlasnike dionica a ne na tekuće poslovanje. Profiti u autoindustriji su jako tanki, pet posto ili manje tako da prostora za igru nema. Jedan pogrešan korak i bilanca je u crvenom. Većina njih je u plusu zbog financijskih servisa a ne iz proizvodnje i prodaje vozila uz pristojnu marginu.
Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put pet 1.2.2019 12:42 (Feudalac).
11 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Meni se čini da im teška vremena već dolaze, a da im ICE neće nimalo pomoći.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
0 0 hvala 0
10 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
O_O_O kaže...

 Ti samo patoloski ne podnosis Teslu i elektricne automobile opcenito.

Eto, ti zato imaš toliko dobre argumente da se uooče ne baviš ad homminem napadima.

 

Za tvoju informaciju, ideja EV-a mi se sviđala i prije nego je Tesla kao kompanija osnovana, kad znaš dovoljno o automobilima i o električnim motorima, onda ne možeš nepodnositi ideju da imaš automobil s takvim voznim karakteristikama. Za EV sam tek skeptik po pitanju brzine proboja i postizanja masovnosti, a to je opet temeljeno na mom obrazovanju.

 

Ako za nešto možeš tvrditi da patološki ne podnosim, to su dvije stvari:

- dizanje u nebesea zbog onoga što se od nekog ili nečeg očekuje, a ne na temelju rezultata

- kultove ličnosti

 

Možda si zbog toga stekao dojam da patološki ne podnosim Teslu i Muska, ali zapravo patološki ne podnosim ljude koji ne dopuštaju ikakvu kritiku istih zbog toga što ih video kao spasioce svijeta kroz elektrifikaciju vozila. Tesla nije ništa drugo nego još jedna kompanija na tržištu, a gledanje na kompaniju kao na išta više od kompanije je patološki problem.

 

Nemon kaže...

Gle, ako gledas globalno i u to ukljucis Kinu, onda naravno da numbers izgledaju drugacije.

Dovoljno je uključiti Europu, Japan...Kina je opet posebna pričao, međutim, ni USA ne predstavlja objektivan presjek auto industrije.

 

Nemon kaže...

Ali da jedna glupa kompanija kao Tesla ima toliki market share je sramota. To je vise pokazatelj koliko su drugi spori i doslovno se opiru tranziciji, tj opcenito je ponuda jako losa ili ako kupis auto moras cekati mjesecima a nekada i godinu dana da dobijes auto.

Tesla je donedavno imala gubitak po svakom proizvedenom automobilu, upravo kako bi dobila takav market share, tako da, niti je to sramota niti je bilo za očekivati bržu tranziciju uz takvo stanje. Ponuda postaje sve bolja i tek ostaje vidjeti koliki dio market share-a će Tesla uspjeti zadržati. Da su najjeftiniju verziju modela 3 uspjeli naštancati u dovoljnoj količini, vjerojatno bi bili u puno boljoj tržišnoj situaciji nego bez toga.

 

Nemon kaže...

To sto si napisao za kapacitete da se to lako napravi, to je isto netocno, naime, ako procitas projekcije i vidis koliko planiraju imati baterija u GWh - onda skuzis da se to radi u iznosima oko 6-10 GWh za nekih 3-4 godine i to godisnje. Primjera radi 1 GWh ti je potrebno za 13.000 automobila (ako uzmes da je baterija recimo 75 KWh).

Znaci sve je to premalo, preslabo, presporo. Konkurencija trenutno NE postoji. 

Ovo moje gore nije navijanje za Teslu, nego samo prokazivanje gluposti da ce drugi krenuti preko noci i da ce napraviti cuda. Nece, jer ako nema baterija, nema niti auti, a proizvodnja.

Čitavo vrijeme me EV optimisti na forumu uvjeravaju da baterije nisu problem, da će proizvodnja baterija uredno rasti prema potražnji bez rasta troškova, a sad je od jednom problem?

 

Tesla je, uz nepovoljne financije, ugradila tvornicu za manje od 4 godine, planira ih ugraditi još nekoliko, ali drugima će taj isti problem biti deal-breaker!? Eto, Musk ima čarobni štapić za gradnju tvornice baterija, a ostali u životu nisu vidjeli bateriju!? Ne, uopće nije navijanje.

 

Nemon kaže...

Naprimjer VW - oni imaju plan da proizvode 300k EV auti godisnje - ali tek od 2025 godine. Kakva je to glupost?

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-11-15/vw-builds-europe-s-biggest-e-car-factory-to-halt-tesla-s-march

E-golf nastaje po duhu svetom ili? VW ne kaže da ima plan proizvoditi 330k EV-a godišnje, već će to biti kapacitet samo te jedne tvornice. U istom članku ti uredno piše da VW ima mrežu od 120 tvornica, a u nekim od njih se već proizvode EV-ovi. Ova tvornica koja će se otvoriti 2025 je nova tvornica rađena decidirano za EV-ove, a to ne znači da se isti neće nastaviti proizvoditi i u drugim tvornicama i da se neće druge tvornice, ovisno o potražnji, migrirati na proizvodnju EV-ova.

 

 

Ne, uopće nisi pristran i ne navijaš. 

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
9 godina
offline
Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal zavr

Bugovci na aparatima.

HTC Hero-iP 3GS-Nexus S-N7-Htc 8S-iP4-Galaxy S2-Sensation-Lumia 625-N8-Dell Venue 8-Z1C-M2 Note-M8-Z1C-BB 9900-Z1C-L630-Xperia E-OPO-HOX-N5-Nokia 6120-Nokia 5310-N5-iP4S-iP5S-S5-HTC10-Note8
Moj PC  
0 2 hvala 0
3 godine
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc kaže: “Čitavo vrijeme me EV optimisti na forumu uvjeravaju da baterije nisu problem, da će proizvodnja baterija uredno rasti prema potražnji bez rasta troškova, a sad je od jednom problem?

Tesla je, uz nepovoljne financije, ugradila tvornicu za manje od 4 godine, planira ih ugraditi još nekoliko, ali drugima će taj isti problem biti deal-breaker!? Eto, Musk ima čarobni štapić za gradnju tvornice baterija, a ostali u životu nisu vidjeli bateriju!? Ne, uopće nije navijanje.”

Ovdje su igri dva bitna momenta - jedan je da baterije iz godine u godinu bivaju sve jeftinije a bolje, naprednije, a drugi moment je količina i sigurnost opskrbe.

Vezano ua ovo drugo, kada VW krene elektrificirati 10% svoje game to je milijun vozila na godinu. Sa samo 50 kWh po vozilu, to je skala od 50-100% trenutne svjetske proizvodnje svih baterija. To je šok za tržište i bez dobrih preduvjeta poput ekskluzivnih ugovora ili vlastitih tvornica, stvari neće proći glatko u tom periodu tranzicije. Politika etabiliranih proizvođača i današnjeg kapitalizma općenito je da se outsourca sve što nije osnovna kompetencija. To nije nužno pogrešno, dapače dobro je služilo svijet zadnjih 30-40 godina, ali u slučaju električnih vozila upravo su baterije ključna komponenta baš zato što se radi o promjeni na globalnoj skali koja se mjeri u dvoznamenkastim postotcima. Sa željezom je druga stvar, plus minus par posto na godinu nikoga neće ozbiljnije oštetiti ili hendikepirati. VW je među prvima najavio ozbiljniju elektrifikaciju negdje u budućnosti nadajući se da će proizvođači baterija moći zadovoljiti njihove potrebe. Par godina kasnije, nisu više sami, sada i drugi kreću u proizvodnju i tu nastaje privremeni kratki spoj
Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put pet 1.2.2019 15:03 (Feudalac).
9 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc kaže...

Tesla je donedavno imala gubitak po svakom proizvedenom automobilu, upravo kako bi dobila takav market share, tako da, niti je to sramota niti je bilo za očekivati bržu tranziciju uz takvo stanje. Ponuda postaje sve bolja i tek ostaje vidjeti koliki dio market share-a će Tesla uspjeti zadržati. Da su najjeftiniju verziju modela 3 uspjeli naštancati u dovoljnoj količini, vjerojatno bi bili u puno boljoj tržišnoj situaciji nego bez toga.

 

Čitavo vrijeme me EV optimisti na forumu uvjeravaju da baterije nisu problem, da će proizvodnja baterija uredno rasti prema potražnji bez rasta troškova, a sad je od jednom problem?

 

Tesla je, uz nepovoljne financije, ugradila tvornicu za manje od 4 godine, planira ih ugraditi još nekoliko, ali drugima će taj isti problem biti deal-breaker!? Eto, Musk ima čarobni štapić za gradnju tvornice baterija, a ostali u životu nisu vidjeli bateriju!? Ne, uopće nije navijanje.

 

E-golf nastaje po duhu svetom ili? VW ne kaže da ima plan proizvoditi 330k EV-a godišnje, već će to biti kapacitet samo te jedne tvornice. U istom članku ti uredno piše da VW ima mrežu od 120 tvornica, a u nekim od njih se već proizvode EV-ovi. Ova tvornica koja će se otvoriti 2025 je nova tvornica rađena decidirano za EV-ove, a to ne znači da se isti neće nastaviti proizvoditi i u drugim tvornicama i da se neće druge tvornice, ovisno o potražnji, migrirati na proizvodnju EV-ova.

 

 

Ne, uopće nisi pristran i ne navijaš. 

 

Tesla je jedino gubila novce, kada je prodavala prvi Tesla Roadster. Svi drugi modeli S X i sada 3 su bili profitabilni 20-30% profit margin. Tako da ti to ne stoji. Tesla nije zaradjivala novce jer je gradila tvornice i proizvodne kapacitete, tj trosila je vise nego sto je zaradjivala, ali to je i onako normalno u fazi rasta.

Uopce je glupo da usporedujes VW i Teslu u smislu koliko novaca imaju, jer VW ima puno vise, ali to je zapravo i problem, jer ne proizvode nista. Isto tako e-gold i Up (EV verzija) je zalosna ponuda i gotovo pa da sami sebe koce sto te aute uopce imaju u prodaji (pogledaj koliko units su prodali).

Ja pojma nemam koji ti "EV optimisti" govore da baterija ima dovoljno, to su neinfomirani ljudi. Ima dovoljno materijala da se naprave baterije, ali nema uopce kapaciteta, a oni kapaciteti koji se danas rade su jako sitni za eventualnu ponudu kroz 3-5 godina kada bi potraznja za EV vozilima trebala biti jos veca. Ja 

Ja ne navijam za Teslu koliko sam kritican prema drugima, koji doslovno rade eventualno 5% od koliko bi mogli.

https://cleantechnica.com/2018/04/30/volkswagens-decision-to-not-offer-a-mass-market-e-golf-focus-on-48v-hybrid-instead-raises-questions/


10 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Feudalac kaže...
Vezano ua ovo drugo, kada VW krene elektrificirati 10% svoje game to je milijun vozila na godinu. Sa samo 50 kWh po vozilu, to je skala od 50-100% trenutne svjetske proizvodnje svih baterija. To je šok za tržište i bez dobrih preduvjeta poput ekskluzivnih ugovora ili vlastitih tvornica, stvari neće proći glatko u tom periodu tranzicije. Politika etabiliranih proizvođača i današnjeg kapitalizma općenito je da se outsourca sve što nije osnovna kompetencija. To nije nužno pogrešno, dapače dobro je služilo svijet zadnjih 30-40 godina, ali u slučaju električnih vozila upravo su baterije ključna komponenta baš zato što se radi o promjeni na globalnoj skali koja se mjeri u dvoznamenkastim postotcima. Sa željezom je druga stvar, plus minus par posto na godinu nikoga neće ozbiljnije oštetiti ili hendikepirati. VW je među prvima najavio ozbiljniju elektrifikaciju negdje u budućnosti nadajući se da će proizvođači baterija moći zadovoljiti njihove potrebe. Par godina kasnije, nisu više sami, sada i drugi kreću u proizvodnju i tu nastaje privremeni kratki spoj

Panasonic je opskrbljivao Teslu, a Tesla sad gradi vlastite tvornice. Misliš da će Panasonic sjediti skršenih ruku i zatvarati tvornice ili će pratiti situaciju na tržištu i čim procjeni da, primjerice VW-u može ponuditi određenu količinu baterije, dogovoriti suradnju. Ne mora nužno biti ni ekskluziva, dovoljno je "mi se obvezujemo isporučiti do toliko i toliko baterija po toj i toj cijeni na period od x godina, a vi se na isti period obvezujete održati minimalnu količinu narudžbe toliko i toliko). Primjerice, mi vam garantiramo proizvodnju do 400 000 baterija godišnje, a vi se obvezujete kupiti minimalno 300 000 baterija godišnje, na sljedećih 10 godina.

 

S takvim ugovorima VW osigura količinu baterija, a Panasonic ima sigurnog kupca i prema takvim ugovorima može planirati proširenja kapaciteta.

 

 

Ponovno napominjem, Tesla nema čarobni štapić za dizanje tvornica - kako Tesla može izgraditi tvornicu za izradu baterija, tako može i bilo koji konkurent ili njegov ugovorni partner, ovisno o tome što im izađe povoljnije. Naravno, uz uvjet da postoji dovoljno resursa. Ako nema resursa, onda oni koji su izgradili nove tvornice imaju gadan problem.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
Poruka je uređivana zadnji put pet 1.2.2019 15:25 (MrBlc).
9 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc kaže...

Panasonic je opskrbljivao Teslu, a Tesla sad gradi vlastite tvornice. Misliš da će Panasonic sjediti skršenih ruku i zatvarati tvornice ili će pratiti situaciju na tržištu i čim procjeni da, primjerice VW-u može ponuditi određenu količinu baterije, dogovoriti suradnju. 

 

Ponovno napominjem, Tesla nema čarobni štapić za dizanje tvornica - kako Tesla može izgraditi tvornicu za izradu baterija, tako može i bilo koji konkurent ili njegov ugovorni partner, ovisno o tome što im izađe povoljnije. Naravno, uz uvjet da postoji dovoljno resursa. Ako nema resursa, onda oni koji su izgradili nove tvornice imaju gadan problem.

 
Nemoj se ljutiti, ali ti se zbilja dovoljno ne razumijes u situaciju na trzistu. Da ti objasnim. Panasonic nije opskrbljivao Teslu nego to jos uvijek radi. Tvornica u Nevadi je vlasnistvo Tesle, ali proizvodne linije su od Panasonic. Tesla ima ugovor da kupuje baterije od Panasonica i onda u istoj tvornici slaze svoje battery packs. Ista stvar je i sa baterijama koje stizu iz Japana. Svaki mjesec Tesla placa racune Panasonicu za baterije. Tesla nije imala novaca da ulozi $4-5 milijardi u baterije, pogotovo ne prije toliko godina kada su svi govorili da je to glupo.

Tesla koristi cell type (2170) i cell type 18650 (Ove se rade u Japanu). Panasonic nekada treba 6-12 mjeseci da postavi nove proizvodne linije. Radi se o procesu koji je vremensko i financijski jako intezivan.

Nije isto tako moguce samo napraviti tvornicu i proizvodne linije. Treba ti poseban know-how kako za same proizvodne linije, tako i za kemiju koja ide u baterije. To nije nesto sto stavis oglas u novine i onda kupis.

Procitaj ovaj link sto BMW misli o Gigafactory 1: https://www.teslarati.com/tesla-ev-batteries-gigafactory-bmw-manfred-schoch/ (Imas i link na njemackom, ako zelis citati original)


CATL kompanija iz Kine (oni si drugi po market share-u) planira napraviti tvornicu baterija u EU koja ce do 2022 godine proizvoditi 14 GWh baterija godisnje (u zadanom kapacitetu jelte). Tesla trenutno proizvodi (Panasonic za Teslu) oko 20 GWh godisnje, tj kada zbrojis sve ostale kompanije (Auto kompanije) onda je to vise od svih njih zajedno. Znaci druge kompanije ovim tempom ce doci do nekih 20-30 GWh tek za 10+ godina. 

To je kao da ti sada odlucis biti pilot i imas sve novce za sve tecajeve i sve sto ti treba, medjutim da krenes danas i sve polozis iz prve etc, trebat ce ti 5-6 godina da dodjes da mozes voziti Boing 747 (ili koji vec). Nije sve samo pitanje novaca, limitiran si i sa drugim stvarima na trzistu. Novac svakako pomaze, ali nije "magican stapic".

https://www.reuters.com/article/us-bmw-catl-batteries/chinas-catl-to-build-its-first-european-ev-battery-factory-in-germany-idUSKBN1JZ11Y

https://electrek.co/2018/08/02/tesla-gigafactory-1-battery-production-20-gwh/

10 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
Hvala na pojašnjenju. Ja kad nešto ne znam, a nemam vremena provjeriti, pretpostavim da je nepovoljnije za poziciju koju zastupam, pa sam isto napravio i u konkretnom slučaju.

Pretpostavio sam da Tesla ima vlastitu proizvodnu liniju i know how, međutim, ako to nije točno, onda su u goroj poziciji nego sam mislio.
Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
9 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc kaže...
Hvala na pojašnjenju. Ja kad nešto ne znam, a nemam vremena provjeriti, pretpostavim da je nepovoljnije za poziciju koju zastupam, pa sam isto napravio i u konkretnom slučaju.

Pretpostavio sam da Tesla ima vlastitu proizvodnu liniju i know how, međutim, ako to nije točno, onda su u goroj poziciji nego sam mislio.

 
Nije uopce bed. Razlog zasto ja osobno znam te sve informacije (I radi toga nisam nista pametniji od bilo koga tu) je sto sam jos davno kupio dionice od Tesle, pa shodno tome sam isao sve prouciti i nauciti. Problem je bio sto je 90% ljudi reklo da je to "glupo" a drugih 10% da nije ali vecina nije znala zasto nije, nego samo feeling (sto je uzasno za bilo kakvu investiciju). Kada pocnes kopati dulje onda skuzis da vecina od ovih 90% nema pojma kaj prica ili imaju krive informacije ili ih krivo tumace.

To sto TESLA nema svoje proizvodne kapacitete nije nuzno losa stvar, tj da su radili sve svoje, ne bi bili danas bili gdje jesu. Tesla nije imala kapital da napravi svoju proizvodne linije, a CEO Panasonica je bio dovoljno lud da nakon razgovora sa Elon Musk mu pruzi ruku i dogovori se za deal. Panasonic je danas najveci proizvodjac baterija upravo radi Tesle.

Kemija koju Tesla koristi je njihova, kao i sam battacy pack know-how i tehnologija (Baterije se kasnije slazu u veliki skateboard koji ide u automobile). Svi druge kompanije koriste drugaciji nacin pakiranja, i to se do sada pokazalo kao losija kombinacija (Radi cijene i radi performansi), Tesla ima najmanju cijenu u prozvodnji.

Tesla / Panasonic simbioza je bila dobra za oboje, jer Panasonic je jako puno nacio od Tesle, i Tesla od Panasonica. 

 

Super kratki interview sa Panasonic CEO. Imaj na umu da su se svi smijali Panasonicu da su glupi kada su napravili deal sa Teslom. (Naravno, danas se vise nitko ne smije).

https://www.bloomberg.com/news/videos/2019-01-31/brookfield-elliott-focus-on-european-telecom-video

3 godine
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
MrBlc kaže...

Panasonic je opskrbljivao Teslu, a Tesla sad gradi vlastite tvornice. Misliš da će Panasonic sjediti skršenih ruku i zatvarati tvornice ili će pratiti situaciju na tržištu i čim procjeni da, primjerice VW-u može ponuditi određenu količinu baterije, dogovoriti suradnju. Ne mora nužno biti ni ekskluziva, dovoljno je "mi se obvezujemo isporučiti do toliko i toliko baterija po toj i toj cijeni na period od x godina, a vi se na isti period obvezujete održati minimalnu količinu narudžbe toliko i toliko). Primjerice, mi vam garantiramo proizvodnju do 400 000 baterija godišnje, a vi se obvezujete kupiti minimalno 300 000 baterija godišnje, na sljedećih 10 godina.

 

S takvim ugovorima VW osigura količinu baterija, a Panasonic ima sigurnog kupca i prema takvim ugovorima može planirati proširenja kapaciteta.

 

 

Ponovno napominjem, Tesla nema čarobni štapić za dizanje tvornica - kako Tesla može izgraditi tvornicu za izradu baterija, tako može i bilo koji konkurent ili njegov ugovorni partner, ovisno o tome što im izađe povoljnije. Naravno, uz uvjet da postoji dovoljno resursa. Ako nema resursa, onda oni koji su izgradili nove tvornice imaju gadan problem.

 Problem VW-a i ostalih je što oni tek počinju. Kako sam već naveo, margine su oko nule, oni tek ulaze u posao. Kuda, kako? Kakvo pakiranje, koja tehnologija, što će biti sutra ili za pet godina. Hoće li oni koji se klade na solid state njihove buduće automobile ostaviti u prašini? Pazi, iole ozbiljiji projekt u razmjerima takve firme znači pola milijuna vozila na više. 500.000 x 50 kwh x 150 usd = ~4 milijarde na godinu samo u baterijama, a ako računaš da treba oko iste te baterije projektirati i prodati cijelo vozilo, govorimo o poslu koji donosi ili riskira barem 20.000 po vozilu ili 10 milijardi plus par milijardi na razvoj i alate. Takve iznose nitko normalan neće samo tako odobriti dok god postojeći posao funkcionira. Zato okolišanje, koncepti koji se šalju na fešte, Tajkan kojeg tvitaju čim odvrnu ili zavrnu jedan šraf. Rizik je prevelik. Tesla je u drugoj poziciji, nema imovine od 100 milijardi koja se stavlja pod hipoteku ni tržišta od tisuću milijardi kojeg se može izgubiti, pol milijuna zaposlenih itd. Osim toga, Tesla dolazi iz Silicijske doline gdje je potpuno normalno sve baciti na jednu kartu pa što bude, sve se svakodnevno mijenja i dorađuje. Automobilska industrija kakvom je znamo radi u ciklusima od 5-10 godina, 3-4 godine se razvija novi model i onda ga se praktično abandona osim trgovačko-marketinških inicijativa. Nabrajam samo razlike u poslovnoj kulturi, ne govorim da jedno ili drugo nužno bolje. 

 

Novac dobro dođe, ali nije dovoljan kad nastupi disrupcija. Ona je malo šira od zamjene benzina strujom, tu je model prodaje koji se osniva na predstavnicima koji zaprao žive od servisa. Osim toga, Tesla ne prodaje automobil, Tesla prodaje računalo koje slučajno ima četiri kotača. Kako odgovoriti na to iz Volksburga gdje je osnovna kompetencija tokarenje čelika?

Ja rekoh
9 godina
online
Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal zavr

Pa upravo i ovo zadnje što si napisao jest problem. "Računalo" koje slučajno ima kotače. 

Proizvođačima auta neće biti problem prilagoditi se tržištu. Sigurno je da je apsolutno svaka kompanija provela dovoljan broj istraživanja kod svojih kupaca o željama, mogućnostima i potrebama. 

Nisu se proizvođači našli slučajno sad ulagati u EV jer je eto Tesla tamo prodao par vozila na struju. Počeli su ulagati jer su eto političari zaključili da treba pumpati lovu u bizinis s strujom. 

Što se tiče ulaganja u baterije i kako će to biti problem za VW i ostale. Kak da ne. Bit će daleko manji problem nego za Teslu. Jel nije VW prošle godine potpisao ugovore vrijedne 40 miljardi € sa proizvođačima baterija za isporuku istih do 2025? Jel nije Daimler ulupao 20tak miljardi za narednih 5? godina? Jel nije BMW samo s CATLom potpisao ugovore vrijedne 4 miljarde za narednih 5 godina o isporuci baterija i zajedničkoj tvornici u DE? To je samo par primjera. I sad, svima njima će biti problem baterije, jedino Tesli neće? Jel Tesla ima neku eksluzivu na materijale za baterije ili ?

Da ne kažem da sve ove kompanije znaju napravit auto, kakav god da je i dalje je apsolutno kvalitetnije složen nego bilo šta iz Tesle. Jel nije sramotno da tvrtka koja se prodaje pod "premium" "luxury" proizvođača ni nakon 5+ godina sklapanja auta nije stanju sklepati auto a da djelovi ne štrče svaki na svoju stranu? Jel nije sramotno što platiš 2,5k$ za "premium" boju, a dobiš izgrebani auto? 

Jedina prednost koju je Tesla imala je bila fora sa "besplatnim" punjenjem. Sad kad toga više nema, kad dižu cijene struje na punionicama, nisu više ni isplativi. 

Poruka je uređivana zadnji put pet 1.2.2019 21:49 (mystik).
Moj PC  
1 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
mystik kaže...

Pa upravo i ovo zadnje što si napisao jest problem. "Računalo" koje slučajno ima kotače. 

Proizvođačima auta neće biti problem prilagoditi se tržištu. Sigurno je da je apsolutno svaka kompanija provela dovoljan broj istraživanja kod svojih kupaca o željama, mogućnostima i potrebama. 

Nisu se proizvođači našli slučajno sad ulagati u EV jer je eto Tesla tamo prodao par vozila na struju. Počeli su ulagati jer su eto političari zaključili da treba pumpati lovu u bizinis s strujom. 

Što se tiče ulaganja u baterije i kako će to biti problem za VW i ostale. Kak da ne. Bit će daleko manji problem nego za Teslu. Jel nije VW prošle godine potpisao ugovore vrijedne 40 miljardi € sa proizvođačima baterija za isporuku istih do 2025? Jel nije Daimler ulupao 20tak miljardi za narednih 5? godina? Jel nije BMW samo s CATLom potpisao ugovore vrijedne 4 miljarde za narednih 5 godina o isporuci baterija i zajedničkoj tvornici u DE? To je samo par primjera. I sad, svima njima će biti problem baterije, jedino Tesli neće? Jel Tesla ima neku eksluzivu na materijale za baterije ili ?

Da ne kažem da sve ove kompanije znaju napravit auto, kakav god da je i dalje je apsolutno kvalitetnije složen nego bilo šta iz Tesle. Jel nije sramotno da tvrtka koja se prodaje pod "premium" "luxury" proizvođača ni nakon 5+ godina sklapanja auta nije stanju sklepati auto a da djelovi ne štrče svaki na svoju stranu? Jel nije sramotno što platiš 2,5k$ za "premium" boju, a dobiš izgrebani auto? 

Jedina prednost koju je Tesla imala je bila fora sa "besplatnim" punjenjem. Sad kad toga više nema, kad dižu cijene struje na punionicama, nisu više ni isplativi. 

 
Gle, nije problem to kaj si ti napisao, nego sto to prakticno znaci? Za sto je tocno "Daimler ulupao 20tak miljardi za narednih 5? godina?" jel znas? Da li znas koliko tocno baterija, i za koliko je to tocno auti?

Kao prvo krivo si napisao. Radi se o 23 milijarde eura ali do 2030 godine - to znaci sljedecih 11 godina. 23 / 11 godina = 2 milijarde eura godisnje. OK super. Da li ti znas koliko baterija mozes kupiti za 2 milijarde eura? Jako malo. 

https://www.reuters.com/article/us-daimler-batteries/daimler-to-buy-23-billion-of-battery-cells-for-electric-car-drive-idUSKBN1OA0OG

Isto tako, kada kupujes baterije u Kini i saljes ih u EU - imas trosak carina / transporta. Tesla ce svoj MODEL Y - proizvoditi na istoj lokaciji gdje proizvodi eletrko motore / baterije / (Nevada) i samim time ce vec imati 3-5% price advantage over BMW / AUDI / Daimler.

Ali to nisu jedini problemi. Vec sada tehnologija baterija koju mozes kupiti za svoj EV aute, su dvije generacije losije od Tesla baterija (Ovo nije TESLA je mrak, nego cista cinjenica). Naprimjer Jaguar I-pace (koji izgleda odlicno) - ima problema sa puno vecom potrosnjom + nitko nezna koliki life ces moci dobiti iz njih.

https://qz.com/1446315/jaguar-i-pace-is-coming-for-tesla-with-a-battery-that-doesnt-make-sense/

Ima tu milion stvari koje bi ti mogao pisati. Naprimjer VW ima kompaniju u Hrvatskoj (20 ljudi tim) koji pisu specifican software za njihove automobile. Oni taj software salju nekoj firmi u Francuskoj, koja opet to nadograduje, pa salje dalje i sve ostalo sto ide sa time. Svaka takva firma ima svoju marzu i poskupljuje proizvod + ne znam kako ces izbjeci nocnu moru kada moras poslati "update" automobila preko interneta, kada imas 10+ firmi koji rade na softwareu automobila, a pojma nemaju kaj ostale firme rade i kako.

Baterije su samo jedan problem (znaci, kvaliteta istih, logistika, trosak oko istih etc) a imas jos i milion drugih. TESLA isto ima pun kurac problema isto, ali nemaju probleme koje klasicne kompanije imaju, ili sve rade sami unutar kuce, pa se sami jebu sa svime (i sjebu) ali isto tako imaju mogucnost da x10 brze reagiraju od drugih na bilo kakve moguce probleme.

Puno ce lakse TESLA nauciti kako da bolje / kvalitetnije rade svoje aute (limarija, sama proizvodnja etc), nego sto ce klasicne kompanije (BMW, AUDI etc) nauciti kako da rade EV aute koji ce biti po kvaliteti isti / bolji / brzi od TESLE.

Ali na stranu svega toga, prica sa konkurencijom izmedju kompanija je i onako glupa prije nego na trzistu necemo imati barem 50-60% EV auti, do tog dana, EV auti nisu sami sebi konkurencija, nego su im konkurencija ICE auti.






3 godine
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
mystik kaže...

Pa upravo i ovo zadnje što si napisao jest problem. "Računalo" koje slučajno ima kotače. 

Proizvođačima auta neće biti problem prilagoditi se tržištu. Sigurno je da je apsolutno svaka kompanija provela dovoljan broj istraživanja kod svojih kupaca o željama, mogućnostima i potrebama. 

Nisu se proizvođači našli slučajno sad ulagati u EV jer je eto Tesla tamo prodao par vozila na struju. Počeli su ulagati jer su eto političari zaključili da treba pumpati lovu u bizinis s strujom. 

Što se tiče ulaganja u baterije i kako će to biti problem za VW i ostale. Kak da ne. Bit će daleko manji problem nego za Teslu. Jel nije VW prošle godine potpisao ugovore vrijedne 40 miljardi € sa proizvođačima baterija za isporuku istih do 2025? Jel nije Daimler ulupao 20tak miljardi za narednih 5? godina? Jel nije BMW samo s CATLom potpisao ugovore vrijedne 4 miljarde za narednih 5 godina o isporuci baterija i zajedničkoj tvornici u DE? To je samo par primjera. I sad, svima njima će biti problem baterije, jedino Tesli neće? Jel Tesla ima neku eksluzivu na materijale za baterije ili ?

Da ne kažem da sve ove kompanije znaju napravit auto, kakav god da je i dalje je apsolutno kvalitetnije složen nego bilo šta iz Tesle. Jel nije sramotno da tvrtka koja se prodaje pod "premium" "luxury" proizvođača ni nakon 5+ godina sklapanja auta nije stanju sklepati auto a da djelovi ne štrče svaki na svoju stranu? Jel nije sramotno što platiš 2,5k$ za "premium" boju, a dobiš izgrebani auto? 

Jedina prednost koju je Tesla imala je bila fora sa "besplatnim" punjenjem. Sad kad toga više nema, kad dižu cijene struje na punionicama, nisu više ni isplativi. 

 Mislim da si zamijenio uzrok i posljedicu. Nitko nigdje nije uvjetovao električna vozila dok Tesla takav kakav je nije pokazao da mogu biti dobri i bolji od klasičnih. 

Istraživanja tržišta uvijek gledaju u prošlost i nisu nikakvo mjerilo za budućnost. Kad se pojavio telefon, istraživanja su rekla da ga ljudi ne žele, to su vražja posla pričati kroz žicu. Trebala su desetljeća za iole solidniju tržišnu penetraciju. A tek automobil, daj pošalji pješaka da ide ispred i upozorava ljude na tu vražju napravu. Ponovilo se s mobitelom, pa s pametnim mobitelom i bilo kojim drugim novim proizvodom. Ljudi ti ne mogu reći da žele nešto što nisu nikad vidjeli ni probali dok im to ne gurneš u grlo pa im se svidi.

 

Ove ostale gluposti o kvaliteti bi trebao usporediti sa zadovoljstvom onih koji ih imaju. Čini se da su zadovoljniji od bilo koje druge skupine kupaca. https://www.businessinsider.com/tesla-is-best-car-brand-for-owner-satisfaction-consumer-reports-2017-12

Ja rekoh
3 godine
offline
Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal zavr

Bilo koja pozitivna vijest u vezi Tesle je najgora noćna mora dežurnih bugovskih keyboard warriorsa. 

Moj PC  
4 1 hvala 0
10 godina
offline
Re: Dobre vijesti iz Tesle - još su jedan kvartal
To za slanje dijelova ima nekog smisla, ali zanemaruješ jednu činjenicu - oni tako posluju jer je jeftinije. Nitko ne uzima motor iz druge države ako razlika i cijeni ne pokriva transport. Nije Musk pametan, a svi ostali blesavi. Svak stavi na papir i vidi za vlastitu situaciju što je povoljnije, koji su rizici uključeni i slično. Što se softwarea tiče, tu si potpuno u krivu. Kvalitetno specificiran software čiji razvoj se temelji na testovima se može razvijati odvojeno i omogućuje zamjenu pojedinačnih komponenti.

S druge strane, in house proizvodnja svega je dvosjekli mač. Kao što kažeš, možeš brže reagirati na uočenu grešku, ali s druge strane, trošiš resurse na više fronti i ne možeš know how razvijati na svim područjima. Konačni proizvod je praktički onoliko loš koliko je loša najgora komponenta. Današnji automobili su poprilično digli letvicu i Tesla ima problema sa detaljima, logistikom isporuke i slično. Kad pokušavaš biti katica za sve, onda ti se takve stvari i događaju. Isto tako, i širenje proizvodnje je teže. Moraš širiti kapacitet čitavog lanca istovremeno ili imaš ulaganja koja se sporo vraćaju. Kad nešto outsourcaš onda ugovaraš s kooperantima da oni šire kapacitete prema tvojim potrebama ili nalaziš nove/dodatne kooperante. Možda te neke stvari izađu malo skuplje, ali imaš veću fleksibilnost.

I na kraju, i ti i Feudalac poprilično banalizirate kompletan automobil i svodite ga na pogon + limariju. U životu sam vozio svašta, a i pogledao svakakve polovne kante. Podvozje je podvozje, bio motor elektro ili ICE. Škripanje plastike na polovnom autu također ne ovisi o pogonu. Neke sitnice po pitanju korisničkog iskustva mogu raditi veliku razliku, a naizgled su sitnice...
Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice