Napokon da se nešto praktično i profitabilno uči na fakultetima. Bravo FER, bravo FIVE
Five i FER studentima za izradu iOS aplikacija dod
- poruka: 10
- |
- čitano: 4.271
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
da, komedija je da u srednjoj školi, Tehničar za računalstvo, 50-65% predmeta svake godine su iz općeg obrazovanja... imaš 3 sata hrvatskog?? povijest, zemljopis... to ti inače jako treba za programiranje, razvoj aplikacija :)))
ono očekuješ da bar informatički predmeti budu 2018. godine ipak na prvom mjestu.. al šta se čudimo u ovoj apsurdnoj državi?
što bi rekli dečki sa ZTEL-a: UČI I NE SERI
ako ti je povijest, zemljopis i 3 sata hrvatskog tjedno preteško, onda programiranje nije za tebe
Legendarni Luka Abrus, naš bugovac, svjetski čovjek, genijalac koji roka na najjače, daruje studentima svoje znanje i vrijeme kako bih od njih učinio da budu što bolji profesionalnci.
Neka bude što više ovakvih stvari, te ljudi samo učite, svaka minuta kasnije će vam se debelo isplatiti.
A, možete i gledati i nogomet. Izbor je na vama.
Čestitke Luki, Five i FER-u.
Samo tako, naprijed!
Hardwork, rules!
da, komedija je da u srednjoj školi, Tehničar za računalstvo, 50-65% predmeta svake godine su iz općeg obrazovanja... imaš 3 sata hrvatskog?? povijest, zemljopis... to ti inače jako treba za programiranje, razvoj aplikacija :)))
ono očekuješ da bar informatički predmeti budu 2018. godine ipak na prvom mjestu.. al šta se čudimo u ovoj apsurdnoj državi?
I dobro da su 3-4 sata hrvatskog (ne sjecam se vise iako sam zavrsio ove godine taj smjer). Pazi ovaj apsurd - na FOI-ju se trazi A razina hrvatskog od ove godine. Cijeli razred je htio na FOI ic ali su odustali nakon toga. Ja i jos jedan smo se odvazili i otisli na A razinu i upali smo. Ostatak razreda vecini im je drugi izbor bio TVZ - na koji se prijavilo preko 600 ucenika a prima ih se 80. Tu i tamo ce neko na FERIT-u zavrsit ili nekom drugom faksu na koji ne zele ic, a o FER-u nema ni govora. Hrvatski je dosta osakacen u novom kurikulumu ali je jos kolko tolko ok.
Ali na predmete se stvarno ne mogu zalit. Evo ti popis: https://i.imgur.com/UMm6lrS.png
Ja sam i vise nego zadovoljan predmetima, no ne mogu isto reci i za profesore za koje nije rijetkost da znaju manje od ucenika o programiranju
Ne, komedija je da netko zeli biti programer, a nepismen je i ne zna pobrojati kontinente.
Nedavno sam vidio par cva/prijava za it radno mjesto, skoro pa polu pismenih, bolonjci, neki vec sa it stazem. Svi su zavrsili u smecu, nevezano uz njihovu it kompetenciju.
Pa ti kukaj kako je tri sata drustvenih predmeta previse...
Čekaj malo šta se kontineti uče u srednjoj školi? Pismenost u srednjoj?? Ima ekipe koja je i faks završila pa su ili nepismeni ili ih boli ona stvar za povijest, tko je je koga napao i kada, šta je koji pisac napisao. Iskreno kad mi treba programer, više bi volio da je lujka u programiranju nego da zna nabrojati sve kontinente i zemlje po veličini ili šta god. Iako su neke stvari opće kulture koji bi svatko trebao znati, i to uglavnom naučiš u osnovnoj.
I da završio sam fakultet, i svi ovi obavezni predmeti su mi bili OK. Ali sad kad imam preko 40 mogu reći da mi je to u životu nepotrebno. Bilo bi mi draže da su stručni predmeti bili glavni, a ovi obavezni izborni, pa biraj ako želiš ubijati neki predmet sa razinom A znanja. Recimo tek sad mi je povijest zanimljiva, tada mi je to bilo totalno bezveze. Književnost mi ni dan danas nije zanimljiva, u smislu kako se onda radila, a pročitao sam poprilično knjiga, ali stručnih i onih koje su mi bile zanimljive. I dan danas pročitam i obrazujem se.
I kad danas zapošljavam nekog sa završenim faksom, prvo bi mi bilo dali zna raditi i ima te kompetencije koje mi trebaju, a dali zna te detalje iz povijesti, zemljopisa, književnosti bi mi bile totalno sporedne. To je stvar općeg obrazovanja.
Znanje je imanje, iz bilo kojeg područja je korisno, sad smo zaposlili dva učenika na remote, kao posao preko ljeta, nisu bog zna neki programeri, ali imaju odlične komunikacijske vještine, izvuku informaciju od tebe u par minuta razgovora, to se zove social engineering, isto tako nekad se koriste i znanja povijesti i zemljopisa PS. ova dva dečka držimo na minimalcu (€1k )
I kad danas zapošljavam nekog sa završenim faksom, prvo bi mi bilo dalizna raditi i ima te kompetencije koje mi trebaju, a dalizna te detalje iz povijesti, zemljopisa, književnosti bi mi bile totalno sporedne. To je stvar općeg obrazovanja.
A što da ti ja sad kažem?
Kad pročitam "dali zna" umjesto "zna li", odmah te ne bi angažirao (makar je i to predrasuda = potencijalna greška).
Naprosto, "zna li" je kraće i čitljivije, pa analogijom smatram da, ako ti je pisanje koda neefikasno kao i osnovno pisanje, čemu se truditi?
Plus, korelacija između pročitanih knjiga i ovog primjera je očita. Naprosto, da si dovoljno knjiga pročitao, jasnije bi se (i pravilnije) izražavao. Čitanjem ("prave" literature) vježbaš ispravnu sintaksu, pamćenje i imaginaciju, čak i fokusiranost. Treba li dodatno naglašavati koliko je to esencijalno bitno u programiranju (a i šire, naravno)?
Dodatno, multidisciplinarnost znanja i vještina je danas nužnost.
NHF
.. cetrdeset godina, zavrsen fakultet, a sramotis se pravopisom ("dali" ili "da li" ?!?) i recenicnom konstrukcijom na razini osnovne skole. Upravo si dao najbolji primjer zasto su gore spomenuti predmeti potrebni u obrazovanju.
Vec sam napisao u nekom prethodnom postu, opce obrazovanje i poznavanje vlastitog jezika te prezentira kao osobu.
A to bome nije nebitno. Uostalom, zechina iznad je napisao sve sto je trebalo :)