davno je vlada bulatović vib napisao: natrag u stare pobjede!
Glazba na vinilu uskoro i u "visokoj rezoluciji"
- poruka: 37
- |
- čitano: 10.536
- |
- moderatori:
vincimus
-korištenje starog rješenja (brazda, cd..), izmišljanje tople vode, ali kao sve ostalo može imati svoju nišu, batmani i hifi gurui.. pogotovo ako se prisjetimo npr. pink triangla (gramofonska ručka-glava.. i spešl marker u konclogoru..) od par kila funti.. uz to i pozlaćeni činčevi, sd-hifi kartica itd..
Ako će se i dalje koristiti isti materijal za izradu samih ploča onda će se ta kvaliteta brzo istrošiti i te ploče s finijim zapisom će zvučati gore nego one s grubljim zapisom.
-ako se prisjetimo.. to je bio cilj uvođenjem cd-dvd-a.. (videoteke, jednokratno gledanje..).. tak da po tom kriteriju, to je max-uber hifi-ideal. (samo nova ploča je max kvaliteta, trošenje..). Konzumerizam vs trajnosti zapisa. Tak da to je samo poželno iz rakursa biznisa, dok će audiofili svršavati na prvom slušanju...
Austrijska Vinil HD budalaština na kvadrat, dakle "planinska ekipa držite se skijanja i Krava" to vam odlično ide.
Šta fali običnoj ploči, kaj se možda dobro ne čuje ili koji jarac fučkaj ga sad.
Glazba u visokoj rezoluciji+skupa tehnika, porez na ovce jer nakon 40-desete godine sluh ionako pomalo krene nizbrdo.
Naći će se poprilično "HI-FI entuzijasta" koji će to kupiti i onda si umišljati da čuju detalje koje inače nisu čuli. Naročito će to dobro čuti oni sa 50+ godina koji čuju do 10-12 kHz, a na ploči će biti do 30+kHz. Volim ja zvuk vinila, ali je gnjavaža s njihovim održavanjem, da ne pričamo o tome kako kvaliteta pada sa svakom novom reprodukcijom ploče. Zato, živio CD, jer ne propada tako brzo kao LP, a ni zvuk mu uopće nije loš (potpuno novi vinil na kvalitetnom sustavu je kvalitetniji, ali nakon 3-4 reprodukcije gubi početnu prednost). Ne želim izazivati rasprave, ovo je samo moje iskustvo i moje mišljenje, slobodno se možete i ne složiti s njim.
ako je tako onda je puno toga besmisleno u životu za što se daju novci. Zar nije ovo forum gdje ima tema overclock pa se love koliko brojeva iza decimala.
Ako nekoga nešto veseli neka mu bude, ali bilo kada gramofon ili vinil nađu se likovi koji pljuju.
Mislim da cu ovo preskociti i cekati 4K Vinyl mogli su napisati i 300% poboljsanje nebi im vjerovao ni 3%..LP
Što bi ouopće bilo HD u analogiji? Visoka definicija je pojam vezan uz uzorkovanje, kontinuirani signal ne može biti 'definiraniji', može samo imati veći frekventni opseg, a 'vinilisti' se kunu da i sadašnje ploče imaju više nego dovoljno velik.
Osim toga, ovom tehnikom moguće je povećati amplitudu ili duljinu zapisa, ne oboje.
Tehnologija jest bolja od sadašnje, ali kao da u dvopreg dodaš još dva konja, pa misliš da imaš najbolje prijevozno sredstvo.
To je za jadnike ako nije preko 2000€ ne možeš vidjeti zvuk.
Iako, taj je dug punih 6m, pa se možda isplati...
Iako, taj je dug punih 6m, pa se možda isplati...
iako će ti s novim kablovima zvuk biti biti nebo - zemlja u odnosu na slušanje bez njih, mislim da ćeš pravi zvuk dobiti tek kad naručiš ove od 50 k dolara
odnosno 6 metara. njima se, naime, spajaju zvučnici. a sa iskustvom priključenih zvučnika pri slušanju glazbe, napokon ćeš kvalificirati za relevantno komentiranje audio-tema na Bugovim forumima
ja sam nedavno spojio svoje zvučnike, i moram reći da je zvuk bolji nego ikad do sad.
ja sam nedavno spojio svoje zvučnike, i moram reći da je zvuk bolji nego ikad do sad.
-da, potvrđeno.. kad se spoji nekako bolje radi, čak ne samo zvučnici.. mada još nije razjašnjeno zašto (nešto oko harmonika-psihoakustike.. i bijelog šuma koji inteferira s menbranom..).
posebnu pažnju valja obratiti na konektor, pozlata 18karata (14 je doljnja prihvatljiva granica za nezahtijevne)..
btw, osim ultimativne kvalitete zvuka, nije spomenuto u članku.. uvodi se i treći stereo kanal koji čak ne mora biti spojen na zvučnik, samim postojanjem je zvučna slika bolja (sama slika, ne zvuk..). ima još takvih hifi poslastica, ali nećemo baš sve otkriti odmah... :)
Izrada 3D mape zvučnog zapisa je zapravo digitalna obrada. "Prženjem" digitalnog zapisa na ploči dobije se zapis koji ima mane oba svijeta.
Kad su se tek pojavili CD playeri, cijena im je varirala 1:10, jer su ovi skuplji "bolje očitavali podatke". Bilo je čak onih koji su tvrdili da je CD audio zapis uopće zvučno bolji jer je digitalan. Hehehe, sjećam se Maštruka kad je tvrdio da je sve iznad 64 kb/s bitrate za MP3 preseravanje.
Svašta je bilo...
Meni je žao da nije zaživjela MO3 tehnologija. Kombinacija "Amiga" tracker modula kombinirana sa MP3/OGG. Sjećam se nekog demo pjesmuljka od par desetaka kb, trajanja valjda 10 min. U biti, možeš imati običan MP3 (tretiran kao 1 veliki sample), ali i paralelno imati kontrolu da ga podijeliš u dijelove i/ili kanale. U teoriji, tehnologija koja teži neograničeno komprimiranom a savršenom audio zapisu (proprcionalno željenoj dužini trajanja - koja može biti beskonačna). Kombinirano sa npr live streamingom (real-time modulacija podataka)... ah, treba imati mašte.
Ovo mi je na tom tragu. Tko ista zna o tehnologiji i ovo pazljivo procita znat ce da je ovo samo jos jedna glupost za izvlacenje love od "znalaca".
Glej, da nema razlike između u zvuku hifi seta od 500 eur i onog od 3/4000 eur je glupost, ali sve preko toga je samo kurčenje ko ima više para i ništa drugo. Razlike su toliko mizerne da ne opradavaju nikakvo dodatno ulaganje osim ako ne sereš pare, a naravno uvijek ima "audiofila" koji po frenkvenciji kenjanja moje babe znaju da će danas iza tri na ljevoj strani brda iza mene koza prdnit.
Glej, da nema razlike između u zvuku hifi seta od 500 eur i onog od 3/4000 eur je glupost, ali sve preko toga je samo kurčenje ko ima više para i ništa drugo. Razlike su toliko mizerne da ne opradavaju nikakvo dodatno ulaganje osim ako ne sereš pare, a naravno uvijek ima "audiofila" koji po frenkvenciji kenjanja moje babe znaju da će danas iza tri na ljevoj strani brda iza mene koza prdnit.
naravno da ima razlikke i to velike a to što ti tu razliku ne ćuješ je tvoj problem,moje skromno mišljenje je da nam ne treba bolji zvuk od vinyla ili originalnog cd-a na kvalitetnoj aparaturi
-naravno (btw, + i +..) :))
Možda je off topic, ali samo ovako za informaciju koga zanima. Brian Eno je 1982 izdao LP album "AMBIENT 4 On Land". Taj uradak se može slušno poboljšati posebnim zahvatom kojim se nadoda treći zvučnik. Taj zvučnik se spaja tako da se + lijevog i + desnog zvučničkog izlaza na pojačalu spoje sa + i - na tom trećem zvučniku. Ja sam to isprobao tada, znači prije nekih 35 godina i dobro se sjećam kako sam na tom trećem zvučniku imao ambijentalnu zavjesu koju nisam čuo pri klasičnom stereo postavu. Vrlo zanimljivo.
To je okljaštrena verzija poznatog sustava u kojem imaš L/R + F + B zvučnike. F je L + R, a B je L - R. L - R možeš dobiti na taj način koji si opisao, a za L + R ti treba dodatno pojačalo jer u protivnom imaš jak crossover. Doduše, i L - R ti povećava crossover, ali manje.
-naravno (btw, + i +..) :))
Da, + i + daju razliku između ta dva plusa, nije greška.
Glej, da nema razlike između u zvuku hifi seta od 500 eur i onog od 3/4000 eur je glupost, ali sve preko toga je samo kurčenje ko ima više para i ništa drugo. Razlike su toliko mizerne da ne opradavaju nikakvo dodatno ulaganje osim ako ne sereš pare, a naravno uvijek ima "audiofila" koji po frenkvenciji kenjanja moje babe znaju da će danas iza tri na ljevoj strani brda iza mene koza prdnit.
Čuj, netko će dati više novca za nešto malo bolje a netko će dati puno više novca za nešto isto ili gore. Neću sada spominjati cijene ali ako provedeš par sati u jednoj dobro složenoj audio sobi shvatit ćeš koliko zvuk može biti različit. Pitanja koja se tada postavljaju su: koliko meni to znači i koliko sam spreman koji nivo platiti. Ja npr. nikad ne bih dao novac za nekakav Armani, Ferrari, GTX1080Ti, 200Hz monitor... a za dobar zvuk i dobru janjetinu bi. Opet, sve u okvirima svojih mogućnosti. Pošto postoji veliki broj ljudi čije mogućnosti su 1000x veće od mojih zašto im zamjerati ako za svoj gušt daju 10x više novca od mene?
Imaš dvije (u biti tri) vrste kupaca. Jedni su oni koji si mogu priuštiti što god žele i onda im ekipa za vrhunske setupe nabija astronomske cijene. Drugi su oni koji traže zvuk koji im paše. Točno je da ueđaj složen za 10 000€ može biti "bolji" od uređaja od 100 000€. Bolji sam stavio u navodnike jer je zvuk stvar ukusa. Ukus je psihološka kategorija. Naravno da u stvaranju nekakvog psihološkog dojma sudjeluje puno faktora koji sa samim zvukom nikakve veze nemaju. Cijena je jedan od najvećih.
Treća vrsta kupaca su oni koji se oslanjaju na mjerenja a tek njih smatram totalnim idiotima. Glazba je "za dušu" i u takvim stvarima vlastiti ukus je apsoluti prioritet.
Moj djed je dok je bio živ pravio vino. Imao je vrhunsko grožđe s vrhunskih pozicija i sve je bilo super dok to grožđe ne bi došlo u konobu a on bi ga tamo "oplemenio" miksom suhih smokava, komorača i ko zna čega još. Njemu je to vino bilo najbolje na svijetu. Da mu daš bocu najskupljeg vina on bi opet izabrao taj svoj bućkuriš. I apsolutno je u pravu bio.
Mislim mozda da sam jedan od rijetkih koji se bavi produkcijom glazbe na forumu, te imao priliku raditi u profesionalnom studiju, gdje svaki zvuk ima svoju boju i daje trnce na rukama.
Isto tako ideja HD Vinyl-a mi se jako sviđa, no znaci li to da će dolaziti do remastera dosadasnjih vinyl-a?
Apsolutno pogrešno. Što je snimljeno djelo uopće? Jel koncert slušaš iz prvog reda partera, iz sredine, ili iz lože. Zvuk je poprilično različit. Jel te kod Baha oduševljavaju violine ili puhačka sekcija? Da ne govorim o glazbi "sa strujom". Na čemu je snimana, na čemu svirana, kakva oprema je korištena, jel tvoj ukus jednak producentovom.... čak se ni članovi benda koji se snima ne slažu oko svega. Zato sam i spomenuo didovo vino. Njemu je bilo najbolje upravo takvo kakvo je. Još neki ljudi su to vino strašno hvalili. Da ga daš nekom sommelieru vjerojatno bi povratio.
Najlakše ću ti objasniti koliko si u krivu ovako:
Ono što je snimljeno ne zvuči. To je samo magnetski ili digitalni zapis koji da bi zvučao mora biti pušten preko nečega. Čega? Kako i gdje čuti to izvorno snimljeno djelo? Jel možda misliš da bi trebalo zvučati točno onako kako je zvučalo na monitorima tijekom snimanja. Ili možda tijekom produkcije. A što da je studio bio opremljen drugim monitorima... milijun kombinacija bez da uključim sam ukus onoga koji je odlučio da se to što on čuje u tom trenutku iz te opreme njemu sviđa.