Vodik je super kada se koristi od stvorenih ciškova obnovljivih izvora preko elektrolize vode. Ovo s metanom je gubitak resursa. Bolje odmah paliti metan.
'Plavi' vodik uopće nije 'zelen' kao što se mislil
- poruka: 18
- |
- čitano: 5.153
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Crveni vodik je SDP-ovi
Auti na vodik i dalje imaju baterije i sve ostale gluposti (plus neke koje EV auti nemaju) tako da ta teorija "Vodik ne zahtjeva eksploataciju rijetkih elemenata" je totalno bullshit.
Isto tako nove baterije iz kine "lithium-iron-phosphate" su sve samo a ne "rijetki elementi".
Imas tu video dole na ovoj stranici pa ces vidjeti koliko je hydrogen car "jednostavan"
https://fuelcellsworks.com/news/new-mirai-hydrogen-fuel-cell-electric-vehicle-under-the-skin/
Zato sto nema smisla koristiti struju za proizvodnju vodika kada istu struju mozes slati direkt u EV aute bez svih tih dodatnih sranja i gubitaka, a gubici su ogromi (skoro pa 3x puta)
Ovo ti je VW prezentacija, imas slike i sve.
https://www.volkswagenag.com/en/news/stories/2019/08/hydrogen-or-battery--that-is-the-question.html
Sto se tice 10x manje baterije, auti na vodik koriste druge materijale koji auti na baterije ne koriste + auti na vodik imaju parts vs parts vise kompleksnih stvari u sebi i puno toga vise se moze pokvariti
Ne zanimaju me gubitci, učinkovitost i ostale inženjerske stvari,
Zanimaju me konkretni parametri tipa:
1. Koliko mogu vozit s jednim punjenjem
2. Koliko treba da se vozilo napuni gorivom
3. Koliko košta punjenje gorivom.
Auti na vodik i dalje imaju baterije i sve ostale gluposti (plus neke koje EV auti nemaju) tako da ta teorija "Vodik ne zahtjeva eksploataciju rijetkih elemenata" je totalno bullshit.
Isto tako nove baterije iz kine "lithium-iron-phosphate" su sve samo a ne "rijetki elementi".
Imas tu video dole na ovoj stranici pa ces vidjeti koliko je hydrogen car "jednostavan"
https://fuelcellsworks.com/news/new-mirai-hydrogen-fuel-cell-electric-vehicle-under-the-skin/
Da, kao što je dd.inc napisao, baterije su manje za FC. A vodik je i fleksibilan - možeš ga i paliti i tako oslobađati njegovu energiju, a vodik je i sirovina. Na kraju - nikad nije pametno gurati sva jaja u istu košaru. Diverzifikacija je dobra stvar.
Ne zanima me gubitci, učinkovitost i ostale inženjerske stvari,
Zanimaju me konkretni parametri tipa:
1. Koliko mogu vozit s jednim punjenjem
2. Koliko treba da se vozilo napuni gorivom
3. Koliko košta punjenje gorivom.
1. oko 750km
2. 3-4 min
3. i FC i punjenje su skuplji od baterijskih pandana, ali vodik je moguće koristiti i u motorima s unutarnjim izgaranjem.
Ne zanimaju me gubitci, učinkovitost i ostale inženjerske stvari,
Zanimaju me konkretni parametri tipa:
1. Koliko mogu vozit s jednim punjenjem
2. Koliko treba da se vozilo napuni gorivom
3. Koliko košta punjenje gorivom.
Pa tebe ne zanima, ali onog koji proizvodi ga svakako zanima, jer zasto bi bilo tko gubio novce ili manje zaradjivao? Ako proizvods struju dobijes puno vise $$$ ako ga posaljes potrosacima u mrezu nego da ga konvertiras u VODIK pa to prodas.
Razumijem ja tebe da te boli kurac, ali ekonomija je bitch, nobody likes to lose the money
Ne zanima me gubitci, učinkovitost i ostale inženjerske stvari,
Zanimaju me konkretni parametri tipa:
1. Koliko mogu vozit s jednim punjenjem
2. Koliko treba da se vozilo napuni gorivom
3. Koliko košta punjenje gorivom.
1. oko 750km
2. 3-4 min
3. i FC i punjenje su skuplji od baterijskih pandana, ali vodik je moguće koristiti i u motorima s unutarnjim izgaranjem.
Koristiti vodik direkt u motorima je jos gora kombinacija (ima jako puno problema i citav sustav je kompleksan). Postoji velika razlika izmedju sto je tehnicki izvedivo i koliko to kosta (plus problemi sa time) sto zelis napraviti VS nesto drugo sto je puno jednostavnije, manje kosta etc.
Imas svu matematiku na ovom videu:
Ne zanima me gubitci, učinkovitost i ostale inženjerske stvari,
Zanimaju me konkretni parametri tipa:
1. Koliko mogu vozit s jednim punjenjem
2. Koliko treba da se vozilo napuni gorivom
3. Koliko košta punjenje gorivom.
1. oko 750km
2. 3-4 min
3. i FC i punjenje su skuplji od baterijskih pandana, ali vodik je moguće koristiti i u motorima s unutarnjim izgaranjem.
Koristiti vodik direkt u motorima je jos gora kombinacija (ima jako puno problema i citav sustav je kompleksan). Postoji velika razlika izmedju sto je tehnicki izvedivo i koliko to kosta (plus problemi sa time) sto zelis napraviti VS nesto drugo sto je puno jednostavnije, manje kosta etc.
Imas svu matematiku na ovom videu:
Znam matematiku, ne volim youtube videe. ICE pogonjen vodikom, ako će biti napravljan kako spada, je 1.5-1.7 puta skuplji od benzinca.
Hahaha, Nevjerujem da ću ikada proizvoditi automobile ili vodik, pa me zaboli uvo za to.
Ali voziti možda i hoću, ako je povoljnije od dizela
Ne zanima me gubitci, učinkovitost i ostale inženjerske stvari,
Zanimaju me konkretni parametri tipa:
1. Koliko mogu vozit s jednim punjenjem
2. Koliko treba da se vozilo napuni gorivom
3. Koliko košta punjenje gorivom.
1. oko 750km
2. 3-4 min
3. i FC i punjenje su skuplji od baterijskih pandana, ali vodik je moguće koristiti i u motorima s unutarnjim izgaranjem.
Koristiti vodik direkt u motorima je jos gora kombinacija (ima jako puno problema i citav sustav je kompleksan). Postoji velika razlika izmedju sto je tehnicki izvedivo i koliko to kosta (plus problemi sa time) sto zelis napraviti VS nesto drugo sto je puno jednostavnije, manje kosta etc.
Imas svu matematiku na ovom videu:
Znam matematiku, ne volim youtube videe. ICE pogonjen vodikom, ako će biti napravljan kako spada, je 1.5-1.7 puta skuplji od benzinca.
"ne volim youtube videe" - to ne znaci da tvoj argument ima smisla - dao sam ti odlican youtube kao izvor informacija, tj frajer doslocno ima whiteboard i pise ti matematiku i fiziku, pa mozes sve lijepo pratiti.
Tvoje misljenje (moje isto) na osobnom nivou ne znaci nista, ako se realnost sa time ne slaze.
Isto tako "ako će biti napravljan kako spada" - tko ce to napraviti? Japanci ga nisu u stanju napraviti, a ti zvucis kao strucna osoba koja zna sto je potrebno da se napravi dobro "ako će biti napravljan kako spada" - ne mislis da je to bahato i glupo od tebe?
Koji točno moj argument nema smisla?
Nije bahato ako je to negdje dokazano. Znam probleme ICE na vodik, a znam i kako ih izbjeći. Kao što ti svoje znanje baziraš na nečemu što si negdje pročitao ili ti je neko (nadam se stručan) rekao, tako i ja svoje. Sumnjam da tu ima itko ko se direktno bavi FC ili ICE baziranih na vodiku pa da zna iz prve ruke.
Stvarno ne želim ispadati nepotrebno bahat. Jbg ako je tako ispalo.
Koji točno moj argument nema smisla?
Nije bahato ako je to negdje dokazano. Znam probleme ICE na vodik, a znam i kako ih izbjeći. Kao što ti svoje znanje baziraš na nečemu što si negdje pročitao ili ti je neko (nadam se stručan) rekao, tako i ja svoje. Sumnjam da tu ima itko ko se direktno bavi FC ili ICE baziranih na vodiku pa da zna iz prve ruke.
Stvarno ne želim ispadati nepotrebno bahat. Jbg ako je tako ispalo.
Taj video koji sam ti poslao doslovno ima grafove i tablice + brojeve, ne kuzim zasto je tesko toliko pogledati nesto i educirati se
Koji točno moj argument nema smisla?
Nije bahato ako je to negdje dokazano. Znam probleme ICE na vodik, a znam i kako ih izbjeći. Kao što ti svoje znanje baziraš na nečemu što si negdje pročitao ili ti je neko (nadam se stručan) rekao, tako i ja svoje. Sumnjam da tu ima itko ko se direktno bavi FC ili ICE baziranih na vodiku pa da zna iz prve ruke.
Stvarno ne želim ispadati nepotrebno bahat. Jbg ako je tako ispalo.
Taj video koji sam ti poslao doslovno ima grafove i tablice + brojeve, ne kuzim zasto je tesko toliko pogledati nesto i educirati se
Jbg, evo pogledati ću ga ako baš želiš da ga pogledam :)
A zašto ne volim video format - jer u tekstu letimičnim pogledom mogu vidjeti znam li već što je u sadržaju ili ne. Video moram pogledati za to i onda na kraju najčešće - gubitak vremena :)