U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – ali n

poruka: 45
|
čitano: 9.139
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – ali n".
15 godina
offline
U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – ali n

"Drugo zanimljivo područje na kojem su zaradili je – bitcoin. Kupili su ove kriptovalute u vrijednosti 1,5 milijardi dolara"

 

... opa Miki, vidi vidi, pumpali smo cijenu bitcoina. Za milijardu i pol dolara.

 

Raste, raste. Bit ce para. Nema regulatornog tijela da kaže nemreš to radit i da je protuzakonito.

 

Naravno, kad ububaš milijardu i pol, moraš biti oprezan da se izvučeš na vrijeme. Pump & dump masterpeace.

 
10 1 hvala 0
16 godina
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a
Neto dobit - ostalo 438 milijuna dolara, a od prodaje "ekoloških kredita" drugim proizvođačima bilježi prihod od 518 milijuna dolara.
Znaci bez "ekoloskih kredita" imali bi gubitak od 80 milijuna dolara.
3 godine
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a
jozobozo kaže...

Naravno, kad ububaš milijardu i pol, moraš biti oprezan da se izvučeš na vrijeme. Pump & dump masterpeace.

 Masterpeace, kaže naš stručnjak za Bitcoin :)

12 godina
neaktivan
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a
jozobozo kaže...

Naravno, kad ububaš milijardu i pol, moraš biti oprezan da se izvučeš na vrijeme. Pump & dump masterpeace.

 Oprezne moraju biti male ribice, ovi veliki diktiraju cijenu, Musk se tu ne treba brinuti, jedan tweet i eto cijene gdje je on želi.

Zanimljivo da su nakon solidnih poslovnih rezultata danas otvorili burzu sa padom oko 5%, vjerojatno će se popraviti do kraja dana, ali još jedan primjer da su poslovni rezultati samo jedan dio priče koji utječe na burzu.

15 godina
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a
mzopg kaže...
jozobozo kaže...

Naravno, kad ububaš milijardu i pol, moraš biti oprezan da se izvučeš na vrijeme. Pump & dump masterpeace.

 Oprezne moraju biti male ribice, ovi veliki diktiraju cijenu, Musk se tu ne treba brinuti, jedan tweet i eto cijene gdje je on želi.

Zanimljivo da su nakon solidnih poslovnih rezultata danas otvorili burzu sa padom oko 5%, vjerojatno će se popraviti do kraja dana, ali još jedan primjer da su poslovni rezultati samo jedan dio priče koji utječe na burzu.

 Zato što svijet dionica tako funkcionira, pump u iščekivanju i onda sell the news.

Give a man a fish; you have fed him for today. Teach a man how to fish; and you have fed him for a lifetime
12 godina
neaktivan
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a
markoal kaže...

 Zato što svijet dionica tako funkcionira, pump u iščekivanju i onda sell the news.

Ne sve, ali ok Tesla spada u kategoriju gdje može pasti na 300$, a može otići na 2500$ kako neki najavljuju.

Danas je to još više istaknuto nego prije, dovoljno je otvoriti youtube i vidjeti stotine stručnjaka koji pričaju o dionicama, a u dupetu imaju jedva napunjenih 18 godina. 

Naravno ako imaju vojsku pratitelja eto pumpanja, a to opet pogoduje velikima jer imaju dovoljno veliki kapital s kojim mogu utjecati na razvoj. Zato se možda najbolje zakačiti za "kita" i ploviti uz njegov val. 

15 godina
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a
mzopg kaže...
jozobozo kaže...

Naravno, kad ububaš milijardu i pol, moraš biti oprezan da se izvučeš na vrijeme. Pump & dump masterpeace.

 Oprezne moraju biti male ribice, ovi veliki diktiraju cijenu, Musk se tu ne treba brinuti, jedan tweet i eto cijene gdje je on želi.

Zanimljivo da su nakon solidnih poslovnih rezultata danas otvorili burzu sa padom oko 5%, vjerojatno će se popraviti do kraja dana, ali još jedan primjer da su poslovni rezultati samo jedan dio priče koji utječe na burzu.

Future guidance je uvijek bitniji nego earnings kad dode do samih dionica. Long-term ocekivanja oko Tesle su bitno veca nego ovo...dapace za $700 PT moraju imat savrsenu godinu i vjerojatno 3x veci EPS do kraja godine da bi bili blizu i pokrili barem nesto od klasicnih metrika (P/E, P/EG...) itd.

 

EPS im je nigdje ako gledas GAAP standarde, kao sto je vec netko napomenuo, i dalje su u gubitku. Cijene Teslinih modela ce morat ic gore, Cybertruck ce vjerojatno morat kostat 40% vise nego sto je najavio itd.

 

Fondovi i kult Muska su pumpali Teslu i nerealno valuirali je kao kompaniju koja ima mali CapEx (npr. Airbnb, Spotify, Netflix...netko tko ima mala investiranja kapitala kao proizvodaci softvera - Saas itd.) jer misle da ce kroz industriju automobila ustanoviti jak brend koji ce onda profitirati od usluga (services u smislu trejdanje struje, usluge oko samih automobila tipa osiguranje itd.) uz velik margin.

 

Medutim sve je to nerealno, jedino na sto se mogu oslanjat za siguran rast iducih par godina je mreza punionica u Americi. Ako tu izgube prednost, tesko ce do 2023 ostaviti takvu dominaciju u automobilskoj industriji (gdje su male marze) i pretociti taj kes u posao usluga i energetike.

 

Kod EV marza je dobra samo u najvisem segmentu...i bas zato Audi A6 i E-tron GT izlaze prvi; Lucid Air izgleda bolje nego ocekivano, EQS izgleda ok, Ford Mustang mach-e im je pojeo 40% prodaje Model Y u prvom kvartalu ove god.

 

Ono sto je zapravo jako kontradiktorno jest da u periodu jakog i visokog rasta ekonomije (kao reflacija Trumpa i sad COVID stimulusa, i double-digit % kvartalni rast u GDP), value dionice (trenutno Wall St banke, CostCo, a po ovoj cijeni cak i AAPL MSFT i AMZN) uvijek outperformaju growth dionice. Ljudi misle da ce u periodu jakog rasta ekonomije dionice startupa bit zanimljivije (jer ih povezuju s vrhuncem inovacije)...ali problem je sto ustanovljene kompanije imaju prvi pristup kesa iz jacanja ekonomije i automatski vise rastu. Ideja startupa je da disruptaju i zato bolje uspjevaju u periodima slabog ili srednjeg rasta (kao 2010-2014).

16 godina
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a
NEW_MAN kaže...
Neto dobit - ostalo 438 milijuna dolara, a od prodaje "ekoloških kredita" drugim proizvođačima bilježi prihod od 518 milijuna dolara.
Znaci bez "ekoloskih kredita" imali bi gubitak od 80 milijuna dolara.

to ti je ko i Croatia Airlines, prodaju slotove na Heathrowu i onda se hvale kak su uspjesno zavrsili godinu, a prodali obiteljsko srebro za sitnis

Saćemi Bill Gayts ćitat muesli preko ugrađženog ćipa
14 godina
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a
jozobozo kaže...

"Drugo zanimljivo područje na kojem su zaradili je – bitcoin. Kupili su ove kriptovalute u vrijednosti 1,5 milijardi dolara"

 

... opa Miki, vidi vidi, pumpali smo cijenu bitcoina. Za milijardu i pol dolara.

 

Raste, raste. Bit ce para. Nema regulatornog tijela da kaže nemreš to radit i da je protuzakonito.

 

Naravno, kad ububaš milijardu i pol, moraš biti oprezan da se izvučeš na vrijeme. Pump & dump masterpeace.

 Prodali su samo 10%, pump&dump u pm!

 

Kakve su ljudi gluposti u stanju izvalit, pa to boli... 

14 godina
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a
NEW_MAN kaže...
Neto dobit - ostalo 438 milijuna dolara, a od prodaje "ekoloških kredita" drugim proizvođačima bilježi prihod od 518 milijuna dolara.
Znaci bez "ekoloskih kredita" imali bi gubitak od 80 milijuna dolara.

 Vidim nisi bas upucen, kompenzacijski plan za Muska ovaj kvartal je bio 300 milijuna dolara! 

 

Dakle ako nadodamo tih 300 milijuna dolara, ispada da je Tesla ovaj kvatal bila profitabilna i bez "zelenih" kredita... 

 

A ne smije se ni zanemarit cinjenica da ovaj kvartal nisu prodali gotovo niti jedan Model S i X na kojima imaju najveci profit! Plus, zbog samog redizajna Modela S i X R&D im je porastao za 600 milijuna dolara. 

 

Tako da kad se sve to uzme u jednadzbu i kad se pogleda operativni profit, Tesla ce u sljedecih par kvartala napraviti cuda! 

12 godina
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a
jozobozo kaže...

"Drugo zanimljivo područje na kojem su zaradili je – bitcoin. Kupili su ove kriptovalute u vrijednosti 1,5 milijardi dolara"

 

 

NEW_MAN kaže...
Neto dobit - ostalo 438 milijuna dolara, a od prodaje "ekoloških kredita" drugim proizvođačima bilježi prihod od 518 milijuna dolara.

To se zove talent za biznis. Istovremeno zarađivati na zagađenju i sprječavanju zagađenja.

14 godina
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a
Mitch kaže...
mzopg kaže...
jozobozo kaže...

Naravno, kad ububaš milijardu i pol, moraš biti oprezan da se izvučeš na vrijeme. Pump & dump masterpeace.

 Oprezne moraju biti male ribice, ovi veliki diktiraju cijenu, Musk se tu ne treba brinuti, jedan tweet i eto cijene gdje je on želi.

Zanimljivo da su nakon solidnih poslovnih rezultata danas otvorili burzu sa padom oko 5%, vjerojatno će se popraviti do kraja dana, ali još jedan primjer da su poslovni rezultati samo jedan dio priče koji utječe na burzu.

Future guidance je uvijek bitniji nego earnings kad dode do samih dionica. Long-term ocekivanja oko Tesle su bitno veca nego ovo...dapace za $700 PT moraju imat savrsenu godinu i vjerojatno 3x veci EPS do kraja godine da bi bili blizu i pokrili barem nesto od klasicnih metrika (P/E, P/EG...) itd.

 

EPS im je nigdje ako gledas GAAP standarde, kao sto je vec netko napomenuo, i dalje su u gubitku. Cijene Teslinih modela ce morat ic gore, Cybertruck ce vjerojatno morat kostat 40% vise nego sto je najavio itd.

 

Fondovi i kult Muska su pumpali Teslu i nerealno valuirali je kao kompaniju koja ima mali CapEx (npr. Airbnb, Spotify, Netflix...netko tko ima mala investiranja kapitala kao proizvodaci softvera - Saas itd.) jer misle da ce kroz industriju automobila ustanoviti jak brend koji ce onda profitirati od usluga (services u smislu trejdanje struje, usluge oko samih automobila tipa osiguranje itd.) uz velik margin.

 

Medutim sve je to nerealno, jedino na sto se mogu oslanjat za siguran rast iducih par godina je mreza punionica u Americi. Ako tu izgube prednost, tesko ce do 2023 ostaviti takvu dominaciju u automobilskoj industriji (gdje su male marze) i pretociti taj kes u posao usluga i energetike.

 

Kod EV marza je dobra samo u najvisem segmentu...i bas zato Audi A6 i E-tron GT izlaze prvi; Lucid Air izgleda bolje nego ocekivano, EQS izgleda ok, Ford Mustang mach-e im je pojeo 40% prodaje Model Y u prvom kvartalu ove god.

 

Ono sto je zapravo jako kontradiktorno jest da u periodu jakog i visokog rasta ekonomije (kao reflacija Trumpa i sad COVID stimulusa, i double-digit % kvartalni rast u GDP), value dionice (trenutno Wall St banke, CostCo, a po ovoj cijeni cak i AAPL MSFT i AMZN) uvijek outperformaju growth dionice. Ljudi misle da ce u periodu jakog rasta ekonomije dionice startupa bit zanimljivije (jer ih povezuju s vrhuncem inovacije)...ali problem je sto ustanovljene kompanije imaju prvi pristup kesa iz jacanja ekonomije i automatski vise rastu. Ideja startupa je da disruptaju i zato bolje uspjevaju u periodima slabog ili srednjeg rasta (kao 2010-2014).

 Nisu i dalje u gubitku, Muskov kompenzacijski paket od 300 milijuna nece vjecno trajati... kroz par kvartala toga vise nema i Tesla je profitabilna i bez zelenih kredita... 

 

Ono sto mene fascinira je automotive gross margin koji im je narastao 26.5%, a istovremeno su znacajno rezali cijene u Kini, Europi i SAD-u! I to sve imamo BEZ modela S i X koji se ovaj kvartal nisu prodavali! 

 

Onda su tu i troskovi vezani za redizajn novih modela S i X, kao i poprilicni gubici u energy biznisu koji su posve razumljivi. 

 

Sve u svemu, Tesla je jedini BEV proizvodjac koji u ovom trenutku ima profit u BEV segmentu, dok su VW, Porsche jako blizu, a svi ostali jako daleko! 

 

 

I u ovoj tvojoj analizi mi je sve jasno, osim ovog dijela "konkurencije" kojeg slusam vec godinama. U svijetu se prodaje 90 milijuna automobila zaboga. Zar itko sa gramom mozga moze pomisliti da ce Tesla u narednih 5 godina imati i najmanje problema vezanih za potraznju? Oko svega se mozemo slagati ili ne slagati, ali ici reci da neces imati dovoljno prostora na trzistu koje svake godine proda 90 milijuna automobila je suludo! 

 

Uzmimo da 100% Teslinih kupaca zeli nadolazece Audije, Fordove, VW-e i sl. cijelu lepezu BEV-ova koja nam uskoro dolazi, koliko ce VW i ekipa s obzirom na svoje neiskustvo u BEV segmentu moci skalirati proizvodnju? Koliko ce oni do 2025. uspjeti automobila ponuditi svojim kupcima? VW kaze da bi cijela grupacija u nekom najboljem slucaju mogla biti na 1.5 milijuna BEV-a do 2025! A do tad ce globalna potraznja za tim automobilima biti na bar 20 milijuna, ako ne i vise... 

 

Gdje je Toyota u cijeloj prici? Gdje je njihov BEV? Gdje je GM? Gdje je Honda? Pa dok se oni probude Tesla ima prazan gol, doslovno samo mora pogladiti loptu i potruditi se da ne profula prazan okvir! 

 

Teslina najveca konkurencija (i svim ostalim elektricnim automobilima), nije vlastiti BEV segment, nego 87 milijuna ICE zagadjivaca koji se svake godine izbace sa proizvodnih traka diljem svijeta. Svi oni ce iz godine u godinu imati sve vece namete u pogledu emisija, sve agresivnije zabrane, sve manje gradova u koje ce moci uci. 

 

Oko Tesle se mogu brinuti za sto i jedan faktor, ali za ono sto mogu biti milijun posto siguran, to je da nece imati ni p od problema sto se potraznje tice!  

 

 

 

 

 

 

 

 

15 godina
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a
Mitch kaže...
mzopg kaže...
jozobozo kaže...

Naravno, kad ububaš milijardu i pol, moraš biti oprezan da se izvučeš na vrijeme. Pump & dump masterpeace.

 Oprezne moraju biti male ribice, ovi veliki diktiraju cijenu, Musk se tu ne treba brinuti, jedan tweet i eto cijene gdje je on želi.

Zanimljivo da su nakon solidnih poslovnih rezultata danas otvorili burzu sa padom oko 5%, vjerojatno će se popraviti do kraja dana, ali još jedan primjer da su poslovni rezultati samo jedan dio priče koji utječe na burzu.

Future guidance je uvijek bitniji nego earnings kad dode do samih dionica. Long-term ocekivanja oko Tesle su bitno veca nego ovo...dapace za $700 PT moraju imat savrsenu godinu i vjerojatno 3x veci EPS do kraja godine da bi bili blizu i pokrili barem nesto od klasicnih metrika (P/E, P/EG...) itd.

 

EPS im je nigdje ako gledas GAAP standarde, kao sto je vec netko napomenuo, i dalje su u gubitku. Cijene Teslinih modela ce morat ic gore, Cybertruck ce vjerojatno morat kostat 40% vise nego sto je najavio itd.

 

Fondovi i kult Muska su pumpali Teslu i nerealno valuirali je kao kompaniju koja ima mali CapEx (npr. Airbnb, Spotify, Netflix...netko tko ima mala investiranja kapitala kao proizvodaci softvera - Saas itd.) jer misle da ce kroz industriju automobila ustanoviti jak brend koji ce onda profitirati od usluga (services u smislu trejdanje struje, usluge oko samih automobila tipa osiguranje itd.) uz velik margin.

 

Medutim sve je to nerealno, jedino na sto se mogu oslanjat za siguran rast iducih par godina je mreza punionica u Americi. Ako tu izgube prednost, tesko ce do 2023 ostaviti takvu dominaciju u automobilskoj industriji (gdje su male marze) i pretociti taj kes u posao usluga i energetike.

 

Kod EV marza je dobra samo u najvisem segmentu...i bas zato Audi A6 i E-tron GT izlaze prvi; Lucid Air izgleda bolje nego ocekivano, EQS izgleda ok, Ford Mustang mach-e im je pojeo 40% prodaje Model Y u prvom kvartalu ove god.

 

Ono sto je zapravo jako kontradiktorno jest da u periodu jakog i visokog rasta ekonomije (kao reflacija Trumpa i sad COVID stimulusa, i double-digit % kvartalni rast u GDP), value dionice (trenutno Wall St banke, CostCo, a po ovoj cijeni cak i AAPL MSFT i AMZN) uvijek outperformaju growth dionice. Ljudi misle da ce u periodu jakog rasta ekonomije dionice startupa bit zanimljivije (jer ih povezuju s vrhuncem inovacije)...ali problem je sto ustanovljene kompanije imaju prvi pristup kesa iz jacanja ekonomije i automatski vise rastu. Ideja startupa je da disruptaju i zato bolje uspjevaju u periodima slabog ili srednjeg rasta (kao 2010-2014).

 

Dobra analiza. Dobar komentar. Moje mišljnje po pitanju metrike koja bi okvirno trebala opisati "kvalitetu" pojedine firme pa onda i dionice nije visoko. Kažu, prati "fundamentals" i dugoročno će ti ulaganje biti isplativo. Međutim, nebrojena puta kada su "fundamentals" bili anjc A, nakon kvatralnog izvješća, dionica je znala potonuti 5-10%. I onda se pitaš WTF?!? Pa sve je super, rast prihoda, rast dobiti, rast YoY po tržišnim segmentima, uspješne akvizicije, super inovacije, tržišni lider ... i na kraju pljas. A onda par tjedana kasnije ode cijena u nebesa, bez ikakvog razloga.

 

Onda skužiš da ima ekipe koja istrese po 100-150 miliona $ u minuti. Iz nekog razloga ne koriste algoritamske naloge koji mogu kvalitetno "zamaskirati" trgovanje. Onda svako malo ima mini "flash crash" koji pobere sve stop los naloge i nakon 5-15 minuta vrate cijenu na staro. I tako svega po malo. Divlji zapad.

 

Sto se tiće EV tržišta i pozicija pojedinih brendova, IMHO trenutno je najžešća konkurencija u Kini. I to između kineskih proizvođaća. Tko ne vjeruje, evo link pa nek malo prošeće po sajmu: 

. Atmosfera, ko u ZG prije 25 godina, auti i zgodne žene. 

 

Porche, Audi, Mercedes i VW su krenuli u ofenzivu. BMW izgleda ima krizu identitea sa novim EV modelima. Nakon i8 prije par godina, ocekivao sam da ce BMW biti lider sa EV kad je u pitanju Njemačka autoindustrija. Međutim, Audi je trenutno vrh, dizajn svemirski, performanse odlične (brat blizanac sa  Porche Tycanom).

 

Inicijalne najave, manje više svih EV proizvođaća, da će do 2025 krenuti sa "ozbiljnim" električnim modelima (čitaj: srednja i niža klasa) mi se čine kao oprezno pesimistične i zavaravanje protivnika. Nekako mi izgleda da će to ići puno puno brže. Razlog: konkurencija i inovacije. Nešto slično se dogodilo 1920-tih sa proizvođaćima akumulatora. Krenulo je laganini, a onda kroz godinu dvije samo u Chichagu eto novih 150 proizvođaća, i opća makljana na tržištu. Rat cijenama, samo su neki preživjeli. 1928 je osnovan "Galvin Manufacturing Corporation" kasnije poznat kao Motorola, i to nakon dva bankrota na akumulatorima. (izvor: "THE FOUNDERS TOUCH" The life of Paul Galvin of Motorola, ISBN 0-89434-120-0).

 

1930 - 1940 eksplozija auto radio prijemnika (Motorola), nakon deset godina užasna konkurencija, ubrzani razvoj, rat cijenama

 

1945 - 1959 eksplozija TV prijemnika, goldmine, ali nakon deset godina užasna konkurencija, ubrzani razvoj, rat cijenama, tržište preuzimaju japanci

 

1960 - 1970 tranzistori, eksplozija proizvođaća, ubrzani razvoj, rat cijenama, tržište preuzimaju japanci (opet). U USA jedini koji opstaju od vežih su National Semiconductor i Texas Instruments, jer su lideri i brutalni sa inovacijama. National je uveo tempo predstavljanja novog proizvoda svaki tjedan

 

1969 - 1980 Intel kreće kao kompanija koja će proizvoditi "moderne" memorije (zamjena za feromagnetske). Ubrzani razvoj, rat cijenama, tržište preuzimaju japanci (opet). Promjena strategije 1978-79 godine na mikroprocesore, ali već nakon 4 godina Hitachi izbacije x86 klon koji konkurira perfomansama i cijenom, Uz Zilog, Motorolu, TI i AMD (kao second source za Intel). Čak je i National imao svoje procesore. Gotovo sve američke firme izlaze iz posla sa memorijom.

 

1980 - 1990 (1981) IBM kreće sa IBM PC (razvoj je počeo 1980). Već nakon 2 godine, stiže konkurent koji ih prestiže na njihovom terenu, sa "njihovom" računalom. Copmaq. IBM PC compatible računalo. Compaq je prva firma koja je došla do prihoda od $100 miliona unutar prve godine poslovanja. Razog: IBM je štopao razvoj PC-a sa slabijim procesorima da ne bi kanibalizirali svoje tržište na području mini računala. I odbilo im se o glavu. IBM PC klonovi rasturili. I usput digli Microsoft (sa jeftinim DOS-om) i Intel (sa 80386) u stratosferu.

 

... sad telegrafski:

 

1990 - 2000 Bijela tehnika i sve ostalo. Kinezi.

 

2000 - 2010 Laptopi. Kinezi

 

2010 - 2020 Mobiteli. Kinezi

 

... ovo sam nabrojao samo kao povijesni pregled, što se događa kad krene ubrzani razvoj, inovacije i brutalna konkurencija. Dosta je velika vjerojatnost, da će se vrlo sličan slijed događaja odviti sa EV tržištem.

 

Tko proizvede bolje i jeftinije baterije za EV, doslovno ubija konkurenciju na mjestu unutar par mjeseci. Npr ako je baterija bolja 20-30% ostali se mogu samo slikati.

 

Slično se dogodilo Intelu 70-tih. Taman su izbacili 64 Kb RAM, a japanci su nakon par mjeseci izbacili 256 Kb module.

 

Tesla, bez obzira na brutalnu konkurenciju, gdje svi grizu na to da budu Tesla killer, jos uvijek ima par vrlo jakih auduta u rukavu.

 

1. Autonomna vožnja. Ako dođe do nivoa da koristimo CaS (Car as a Service), da nismo vlasnici već da ih rentamo po potrebi, onda Tesla ima apsolutnu prednost nad ostalima. Jer imaju 6 stupanj autonomije (uz nadoplatu) i daleko su ispred ostalih. Uz to je jos vezano nešto što ću spomenuti u točci 3 a suplementaran je proizvod.

 

2. Sparktanski dizajn. Auto je ogoljen do daske. Minimum minimuma po pitanju interijera i proizvodnih troškova. Ako krene rat cijenama, tu apsolutno imaju predost. Manje dijelova, manja proizvodna linija, manji dependency u proizvodnji, redukcija robota radi preša šasije koje lupe karoseriju u dva do tri dijela.

 

3. Starlink. Da, iznad nas. Sateliti. Internet. Sad se netko pita kakve ima veze to sa Teslom (osim istog gazde)? Istraživanja kazu da 98% vozila unutar svog živtnog vijeka stoji na mjestu. Zašto ne bi auto radio za vlasnika, umjesto da stoji? U tom slučaju auto ode "radit u fušu", prevezeći po narudžbi putnike / robe. Dok putuje i "radi" ima doooosta bolji sustav navigacije nego i jedan drugi automobil koji je na cesti. Kako to? E pa tako što se Teslin automobil (u skoroj budućnosti) može spojiti na internet "besplatno" sa bilo koje pozicije, bilo koje zemlje na sjevernoj hemisferi. Kamere, i radari autmobila šalju podatke iz svakog vozila o stanju na cesti ukoliko dođe do anomalija: rupa, nesreća, zastoj, kamen, drvo, voda, ... itd. AI i machine learning su otisli dovoljno daleko danas da je sustav dovoljno napredan da prepoznaje sranja na cesti. Mercedes EQS ima nešto slično već sada. Memorira stanje na cesti, pa automatski koći/usporava i prilagođava ovijes ako se ponovno nađe na istoj cesti sa rupom ili preprokom. Ali Mercedes ne dijeli to sa ostalim vozilima. Prednost Tesli će biti da to mogu. I to globalno. Sva ostala Tesla vozila iz Starlink mreže mogu dobiti relevantne informacije, puno bolje nego što to sada pruža Google Maps o stanju u prometu. To znaći brža (pametnija) autonomna vožnja. Teslom jednostavno dođeš brže i to je to. Druga usluga koja se naslanja na Starlink je entertinment. Yep, ovo sto Amazon (Prime Video) i Apple (TV) pokusavaju uzeti Netflixu dio kolaća. Auto vozi sam. Ima internet. Ima ekrane. I sat dva za ubit oko ... idealno za konzumaciju sadržaja. Igranje igrica. Novi izvor prihoda. Vjerojatno ce ici razni paketi subscriptiona.

 

Živi bili pa vidjeli.

Poruka je uređivana zadnji put uto 27.4.2021 21:40 (jozobozo).
16 godina
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a
jozobozo kaže...

 

1. Autonomna vožnja. Ako dođe do nivoa da koristimo CaS (Car as a Service), da nismo vlasnici već da ih rentamo po potrebi, onda Tesla ima apsolutnu prednost nad ostalima. Jer imaju 6 stupanj autonomije (uz nadoplatu) i daleko su ispred ostalih. Uz to je jos vezano nešto što ću spomenuti u točci 3 a suplementaran je proizvod.

 

 

3. Starlink. Da, iznad nas. Sateliti. Internet. Sad se netko pita kakve ima veze to sa Teslom (osim istog gazde)? Istraživanja kazu da 98% vozila unutar svog živtnog vijeka stoji na mjestu. Zašto ne bi auto radio za vlasnika, umjesto da stoji? U tom slučaju auto ode "radit u fušu", prevezeći po narudžbi putnike / robe.

1. Tesla ne da nema L6 nego su sami neki dan priznali da su na L2 i to je to, malo bolje od adaptivnog tempomata, Waymo ih jede u autonomiji za par godina. Teslina autonomija je gimmick i doslo je vrijeme da regulatori to malo pocnu cackat, jer se ljudima prica svasta a oni bez kritike upijaju i misle da su supermeni. 

Dakle ako pricamo o autonomnoj voznji onda pogledamo

, i onda pogledamo di je Tesla.

3. ako auti idu prema CaaS modelu onda definitivno nece biti autiju u garazi i kad gazdi ne treba auto da auto sam ode vozit za Uber ili slicne. iskreno ne mogu si zamislit osobu koja bi na tako nesto pristala iz 100 razloga.

 

generalno mi se svidja tvoj overview.

Saćemi Bill Gayts ćitat muesli preko ugrađženog ćipa
Poruka je uređivana zadnji put uto 27.4.2021 21:46 (nixass).
14 godina
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a
nixass kaže...
jozobozo kaže...

 

1. Autonomna vožnja. Ako dođe do nivoa da koristimo CaS (Car as a Service), da nismo vlasnici već da ih rentamo po potrebi, onda Tesla ima apsolutnu prednost nad ostalima. Jer imaju 6 stupanj autonomije (uz nadoplatu) i daleko su ispred ostalih. Uz to je jos vezano nešto što ću spomenuti u točci 3 a suplementaran je proizvod.

 

 

3. Starlink. Da, iznad nas. Sateliti. Internet. Sad se netko pita kakve ima veze to sa Teslom (osim istog gazde)? Istraživanja kazu da 98% vozila unutar svog živtnog vijeka stoji na mjestu. Zašto ne bi auto radio za vlasnika, umjesto da stoji? U tom slučaju auto ode "radit u fušu", prevezeći po narudžbi putnike / robe.

1. Tesla ne da nema L6 nego su sami neki dan priznali da su na L2 i to je to, malo bolje od adaptivnog tempomata, Waymo ih jede u autonomiji za par godina. Teslina autonomija je gimmick i doslo je vrijeme da regulatori to malo pocnu cackat, jer se ljudima prica svasta a oni bez kritike upijaju i misle da su supermeni. 

Dakle ako pricamo o autonomnoj voznji onda pogledamo

, i onda pogledamo di je Tesla.

3. ako auti idu prema CaaS modelu onda definitivno nece biti autiju u garazi i kad gazdi ne treba auto da auto sam ode vozit za Uber ili slicne. iskreno ne mogu si zamislit osobu koja bi na tako nesto pristala iz 100 razloga.

 

generalno mi se svidja tvoj overview.

 a Waymo autonomija nije gimmick? Geofence nije gimmick? Ici skenirati stotine milijuna kilometara do nasitnijih detalja iz dana u dan nije gimmcik i isplativ je model? Kako da ne... 

16 godina
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a

nije, Waymovi auti voze i taksiraju po kaliforniji phoenixu, Teslini ubijaju svoje vlasnike.

Saćemi Bill Gayts ćitat muesli preko ugrađženog ćipa
Poruka je uređivana zadnji put sri 28.4.2021 11:03 (nixass).
15 godina
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a

.

Poruka je uređivana zadnji put uto 27.4.2021 22:02 (jozobozo).
15 godina
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a
=XFX=PlayHard kaže...
jozobozo kaže...

"Drugo zanimljivo područje na kojem su zaradili je – bitcoin. Kupili su ove kriptovalute u vrijednosti 1,5 milijardi dolara"

 

... opa Miki, vidi vidi, pumpali smo cijenu bitcoina. Za milijardu i pol dolara.

 

Raste, raste. Bit ce para. Nema regulatornog tijela da kaže nemreš to radit i da je protuzakonito.

 

Naravno, kad ububaš milijardu i pol, moraš biti oprezan da se izvučeš na vrijeme. Pump & dump masterpeace.

 Prodali su samo 10%, pump&dump u pm!

 

Kakve su ljudi gluposti u stanju izvalit, pa to boli... 

 

Prodali su onoliko koliko je bilo potrebno da ne budu u minusu. I da svima super izgleda. Vecina ljudi nece registrirati strukturu dobiti vec ce percipirati samo iznos. I zakljuciti Tesli bas super ide.

 

Da su prodali 100% onda bi dobit bila ogromna, i vjerojatno bi imala loš publicitet sa sve: Teslu, Bitcoin ... ispalo bi da više zarađuju špekuliranjem nego proizvodnjom (ružna istina).

 

Pogledaj malo kad je BlackRock ili Vanguard prodao 10% svoje pozicije unutar par mjeseci. To se bas ne događa na mjesecnom ili kvartalnom nivou.

 

Nego mene bi zanimalo tvoje mišljenje koja to usluga ili proizvod koji danas koristiš ima direktno ili indirektno koristi od Bitcoin-a, ili je vezana uz Bitcoin?

 

 

 

 

5 godina
neaktivan
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a
jozobozo kaže...

Inicijalne najave, manje više svih EV proizvođaća, da će do 2025 krenuti sa "ozbiljnim" električnim modelima (čitaj: srednja i niža klasa) mi se čine kao oprezno pesimistične i zavaravanje protivnika. Nekako mi izgleda da će to ići puno puno brže. 

 Neće jer na tržištu nema dovoljno proizvodnih kapaciteta za baterije potrebne za sva ta vozila niti će ih skoro biti jer za izgradnju tvornica i cijele logistike (uključivši i sirovine) treba i novaca i vremena. Osim toga današnje baterije su preskupe, preteške, imaju premalu gustoću energije i presporo se pune da bi vozila temeljena na njima ikada mogla zamjeniti značajniji broj klasičnih automobila, većina danas prodanih EVova su drugi ili treći auto u kući i voze se jako malo km godišnje. 2025 se stalno spominuje jer neki očekuju da će se do tada komercijalizirati tehnologija steady-state baterija. 

 

1. Autonomna vožnja. Ako dođe do nivoa da koristimo CaS (Car as a Service), da nismo vlasnici već da ih rentamo po potrebi, onda Tesla ima apsolutnu prednost nad ostalima. Jer imaju 6 stupanj autonomije (uz nadoplatu) i daleko su ispred ostalih. 

 

L6? L6 uopće ne postoji, teoretski najviši stupanj je L5, pri čemu danas ne postoji niti jedno vozilo koje bi bilo makar blizu tome. Većina današnjih vozila (uključujući i Teslu) su L2 ili L2+. novi EQS je teoretski L3, ali još nigdje na svijetu nije dobio uporabnu dozvolu, tako da je to upitno. I Audi je od 2017. najavljivao "samo što nije" upgrade na L3 za A8, pa su prošle godine službeno odustali (Audi gives up on Level 3 autonomous driver-assist system in A8 (motorauthority.com)). Google/Waymo već godinama radi na L4 s nepoznatim datumom šire komercijalizacije (ako ikad). L5 je u domeni znanstvene fantastike, doslovce i prije ćemo doći na Mars, nego što će netko proizvesti auto koji će potpuno autonomno voziti bilo gdje u svijetu u bilo kojim uvjetima (što je definicija L5) po cijeni koju je bilo tko spreman platiti.

 

 

 

 

12 godina
neaktivan
offline
U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – ali n

Biti će zanimljivo pratiti "bitku" i u ovom auto segmentu, naravno opet Kinezi vs Amerikanci.

 

NIO u EU stiže ubrzo... 

 

 

 

 
1 0 hvala 0
6 godina
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a
nixass kaže...

nije, Waymovi auti voze i taksiraju po kaliforniji, Teslini ubijaju svoje vlasnike.

Istina, broj jednih i drugih na cesti je tu negdje.. Istina, i jedni i drugi voze u jednako kompleksnim i opasnim situacijama i to u istom broju.. 

14 godina
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a
mzopg kaže...

Biti će zanimljivo pratiti "bitku" i u ovom auto segmentu, naravno opet Kinezi vs Amerikanci.

 

NIO u EU stiže ubrzo... 

 

 

 

 Za Teslu je recimo daleko "opasniji" Nio, Xpeng, potencijalno Apple, nego sto su to ostali tradicionalni autoproizvodjaci. 

 

Nio ima jako dobre automobile po pristupacnim cijenama, i ljudi ih zele, cak i u Europi!  

3 godine
neaktivan
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a
"3. ako auti idu prema CaaS modelu onda definitivno nece biti autiju u garazi i kad gazdi ne treba auto da auto sam ode vozit za Uber ili slicne. iskreno ne mogu si zamislit osobu koja bi na tako nesto pristala iz 100 razloga."



To je jedan od mogućih scenarija, bitno je naglasiti da u CaaS modelu( čak mislim da je to moja kovanica),
zapravo ne postoji vlasnik osim Tesla kompanije, Tesla je gazda Tesla automobila. A Elon Musk gazda Tesla kompanije.

Tako da nema što tu neki" gazda" pristati ili ne, zato jer nije gazda Tesla automobila. Osim ako je Elon Musk.



Ali napominjem to je teška fikcija ako ne mislite pisati scifi romane, ostavite se te ideje.
- autonomna vožnja je još daleko,
- Starlink prijamnici će biti pre veliki za Tesla automobile, prije će bit da će se koristiti mobilne mreže.

U toj fikciji Tesla se udružuje s Uberom, i rezultat je CaaS

Poruka je uređivana zadnji put sri 28.4.2021 9:51 (ccc2002).
 
0 0 hvala 0
13 godina
offline
U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – ali n

Tesla je siguran buy još minimalno 3-5 godina, koliko ima tehnološku prednost. Realnije i još puno duže. Većina ostalih proizvođača u EU ih šije samo po unutrašnjem uređenju i završnoj obradi, što je najbitnije na visokoj klasi.

Software kvaliteta i platforma, hardware ( vlastiti procesori npr ) - dakle brzina sučelja i procesiranja, tehnologija baterije, vlastita mreža punjača, inventivne tehnologije izrade šasije ( unibody, egzoskeleton etc ), povezanost ( vlastiti sateliti ), oslananje na vlastite kapacitete proizvodnje baterije, materials science etc etc ... Tesla je daaaleko ispred.

Kinezi su prijetnja, preko 600 proizvođača automobila u ovom trenutku... imaju neke napredne tehnologije, imaju kvalitetu izrade, imaju brojke ... pitanje je koliko brzo će izaći iz Kine i ponuditi dovoljno i dobro lokalizirane proizvode... Mislim da će dosta klasičnih brandova biti transformirano, kupljeno ili će propasti u bitci tesle i kineza.

 

 

 
1 0 hvala 0
16 godina
offline
U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – ali n

Od prodaje "ekoloških kredita" drugim proizvođačima, koji tako umjetno smanjuju svoj ukupni utjecaj na okoliš...

 

Ne smanjuju oni svoj utjecaj nikako, plaćaju kredit da mogu nastaviti emitirati jednako ili čak više, 1 kredit = tona CO2.

Druga je stvar što bi to trebala biti nekakva incentiva da ga emitiraju manje, ali to nije nužno tako, pogotovo ako taj gubitak novca nadoknade negdje drugdje - poskupljivanjem proizvoda i usluga npr.

Svemir.
 
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a
=XFX=PlayHard kaže...

A ne smije se ni zanemarit cinjenica da ovaj kvartal nisu prodali gotovo niti jedan Model S i X na kojima imaju najveci profit!

 

Nisu proizveli ni jedan, ali su prodali 2020 komada koje su imali na zalihama.

Svemir.
13 godina
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a
jozobozo kaže...

"Drugo zanimljivo područje na kojem su zaradili je – bitcoin. Kupili su ove kriptovalute u vrijednosti 1,5 milijardi dolara"

 

... opa Miki, vidi vidi, pumpali smo cijenu bitcoina. Za milijardu i pol dolara.

 

Raste, raste. Bit ce para. Nema regulatornog tijela da kaže nemreš to radit i da je protuzakonito.

 

Naravno, kad ububaš milijardu i pol, moraš biti oprezan da se izvučeš na vrijeme. Pump & dump masterpeace.

Upravo si opisao cijelu americku ekonomiju, ako oni desetljecima ne vide problem, ne bi nitko trebao.

 

 

Di2 & EPS FTW!
14 godina
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a
PaleRider kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

A ne smije se ni zanemarit cinjenica da ovaj kvartal nisu prodali gotovo niti jedan Model S i X na kojima imaju najveci profit!

 

Nisu proizveli ni jedan, ali su prodali 2020 komada koje su imali na zalihama.

 pa no, gotovo niti jedan s obzirom da inace prodaju u prosjeku oko 20 tisuca Modela S i X, ovo je 10 puta manje, prakticki 0! 

16 godina
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a
Bez brige prodali su oni samo nisu isporucili.
12 godina
neaktivan
offline
Re: U Tesli bilježe najbolji prvi kvartal ikad – a
grzzi kaže...

Tesla je siguran buy još minimalno 3-5 godina, koliko ima tehnološku prednost. Realnije i još puno duže. Većina ostalih proizvođača u EU ih šije samo po unutrašnjem uređenju i završnoj obradi, što je najbitnije na visokoj klasi.

Software kvaliteta i platforma, hardware ( vlastiti procesori npr ) - dakle brzina sučelja i procesiranja, tehnologija baterije, vlastita mreža punjača, inventivne tehnologije izrade šasije ( unibody, egzoskeleton etc ), povezanost ( vlastiti sateliti ), oslananje na vlastite kapacitete proizvodnje baterije, materials science etc etc ... Tesla je daaaleko ispred.

Kinezi su prijetnja, preko 600 proizvođača automobila u ovom trenutku... imaju neke napredne tehnologije, imaju kvalitetu izrade, imaju brojke ... pitanje je koliko brzo će izaći iz Kine i ponuditi dovoljno i dobro lokalizirane proizvode... Mislim da će dosta klasičnih brandova biti transformirano, kupljeno ili će propasti u bitci tesle i kineza.

 

 

 

NIO djeluje jako ozbiljno i ambiciozno. U S.A.D. će malo teže, mada ove kombinacije NIO - Nvidia i NIO - Ford su jako zanimljive. EU će "pregaziti", tu nema sumnje.

 

https://nvidianews.nvidia.com/news/nio-partners-with-nvidia-to-develop-a-new-generation-of-automated-driving-electric-vehicles

NIO Partners with NVIDIA to Develop a New Generation of Automated Driving Electric Vehicles

 

https://cleantechnica.com/2021/04/13/ford-mustang-mach-e-preorders-open-in-china-charging-partnerships-with-state-grid-nio/

Ford Mustang Mach-E drivers will be able to plug into the NIO charging network. Which means Ford is paying NIO for that service, and then rolling the cost into the cost of the Mustang Mach-E.

 

https://electricvehicleweb.in/nio-norway-export-report/

Official: Nio Norway launch details to be revealed on 6 May

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice