Veliki val otpuštanja u Tesli

poruka: 24
|
čitano: 3.331
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug Onlinea. U nastavku se nalaze komentari na "Veliki val otpuštanja u Tesli".
8 godina
offline
Veliki val otpuštanja u Tesli

....

Faith is a belief based on absence of data, allowed to the weak by the powerful.
Moj PC  
3 0 hvala 0
6 godina
offline
Veliki val otpuštanja u Tesli

GG Tesla

 
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Veliki val otpuštanja u Tesli

Ocekivano i napokon uocavaju realnu situaciju. 

On se mora okrenut na model proizvodnje tehnologije za druge firme, odnosno unovcit svoje patente.

 

Jednostavno je neisplativo proizvodit automobile.

 

 

Moj PC  
1 2 hvala 0
8 godina
offline
Re: Veliki val otpuštanja u Tesli

1. pa ne mijenjaju poslovnu strategiju, ovo je samo optimizacija poslovanja.
2. koje patente?! 
3. koju to zasebnu tehnologiju ili proizvodni proces Tesla ima a da je tržišno konkurentan kao zaseban proizvod?

9 godina
offline
Re: Veliki val otpuštanja u Tesli
jozef kaže...

1. pa ne mijenjaju poslovnu strategiju, ovo je samo optimizacija poslovanja.
2. koje patente?! 
3. koju to zasebnu tehnologiju ili proizvodni proces Tesla ima a da je tržišno konkurentan kao zaseban proizvod?

1. Nisam rekao da mijenjaju poslovnu strategiju, nego da bi trebali.

2. Musk je ili jako glup ili laze javnost.

 

https://patents.justia.com/company/tesla

 

Tesla je otvorila svoje patente 2014. zbog sirenja ideje o elektricnim autima i jer misle da ce ih vece kompanije koristiti "in good faith". To je bio dobar potez jer ne gube vrijeme na trolove, a druge kompanije su onda takoder otvorile svoje patente.

Time su zapravo izgradili trziste za sebe, jer su potaknuli druge da proizvode elektricne automobile te najbitnije - stanice za punjenje. Imali su zbilja inovativne patente na powertrain, assembling motora te se najvise izdvaja hladenje i arhitektura baterija.

 

Problem je sto Tesla ima i patente koji su trenutno dostupni svima, a zapravo su od velikog poslovnog (konkurentskog) znacenja i mogli bi im donijeti velike novce kad bi ih zatvorili.

http://www.freepatentsonline.com/9559532.html 

http://www.freepatentsonline.com/y2017/0074918.html

 

Prvi govori o tehnologiji punjenja baterija i max efficiency kod ekstremno niskih ili visokih temperatura te kod baterija velikog kapaciteta (veceg od onog u trenutnim vozilima).

Potonji se fokusira na sigurnost oko punjenja baterija i bit ce kljucan igrac kod masovne izgradnje stanica za punjenje te drzavnih regulativa (na kojima se uvijek da masno zaradit kao privatna firma koja ima patent i dominantnost u tom podrucju).

 

Ta dva patenta su vjerojatno najvrijedniji patenti u EV industriji trenutno, a dostupni su svima.

 

Mislim Musk je originalno imao dobru ideju, no tada nisu imali funding kao sada. Kao lower market firma zelis izbjeci pravosudne troskove u svakom pogledu, jer vec u toj fazi samo na poslovanje trosis novce koje nisi zaradio kroz promet, vec kroz investicije.

Sada kada imaju veci funding i nesto svojeg FCF, ipak ima smisla zastititi neke bitnije patentne od poslovne vaznosti.

 

S druge strane Musk je svakako licemjeran, jer vrijednost ovih patenata uredno prijavljuje na balance sheetu kao non-cash assete, a oni odreduju valuation kompanije.

Takoder nitko ne zna da li je sve patente otvorio (100% nije jer je imao malo tamniju proslost kod SpaceXa), a zapravo je moralno obvezao sve manje firme koje zive od IPa da otvore svoje.

Tesline patente mozes iskoristit samo ako imas pogone od milijarde dolara, a sav IP manjih startupa moze bilo koji veci igrac iskoristit bez problema.

 

Takoder u Americi je patentni zakon takav da dokle god imas javan press release (web ili oral) o nekoj tehnologiji, ti zapravo imas "first to file" prednost i mozes tuzit bilo koga bez da imas patent.

Dakle Musk uopce ne mora patentirat da bi bio zasticen zakonski na istoj razini, ali ipak to radi iz nepoznatih razloga.

To moze biti jer zeli prisilit druge firme da otvori patente pa ne izgledaju lose u vijestima, ili zato sto patentira na masovnoj razini, a otvori samo neke patente.

Ili je samo glup pa trosi novce na patentiranje stvari koje uopce ne treba patentirat ako javno podijeli tehnologiju na web stranicama i ostavi dostupno svima.

 

 

tl dr; Musk je otvorio patente, koje je platio za "filing" masne odvjetnicke troskove, a mogao je istu razinu legalne zastite postici samo ako je objavio svu tu tehnologiju javno bez patenta zbog americkog "first to file" zakona o public disclosure.

Dakle ili baca pare odvjetnicima ili maze oci javnosti o vlastitim patentima te nije otvorio sve. Napravio je i gresku kod dva jako znacajna patenta na kojima realno moze bazirat cijelu firmu.

 

3.  Povijesno je dokazano s ekonomske strane da je nemoguce "disruptat" industriju koja ima velika dugovanja, pocetni kapital i sl. izdatke kao automobilska industrija.

Sve sto je Tesla razvila kroz par godina, apsolutno je realno vjerovati da ce i BMW, Toyota, Honda, VW razvit mrvu kasnije, ali na boljoj i kvalitetnoj razini.

Takoder automobilska industrija je karakteristicna po tome da vrhunske tehnologije nikad nece insourceat, nego uvijek ostanu outsourceane i potpuno je razumno vjerovati da ce takva situacija biti i u buducnosti.

 

Zato se Rimac pravilno fokusira na hyper aute i tehnologiju, jer nikad nece imati dovoljno novaca za krenuti u masovnu proizvodnju "potrosackih" automobila (ala klase Golf ili Tesle 3).

 

S poslovne strane je uvijek dobro ici prema business booking strani, gdje imas ugovore s velikim kompanijama za outsourcing na recimo godinu ili dvije dana.

 

Obicno to funkcionira tako da dobijes svu vrijednost ugovora odmah. Dakle recimo da BMW zeli 100k fensi baterija od tebe po ukupnom trosku od 500 milijuna $, ti ces te novce dobiti odmah i mozes krenut u proizvodnju.

Tu mozes raspodjelit vlastite financije onda kako ti pase, zaradio si marzu odmah na pocetku i kad krenes u produkciju mozes vec ici po booking za iducu godinu.

Dakle svoj profit ostvarujes vec prije zavrsetka ugovora i mozes planirati poslovnu strategiju unaprijed.

 

Tu se Musk realno shebao. Primjer takvih kompanija su ti Delphi Technologies, LEAR, Aptiv, Magna International...

Pogledaj samo koliko profita ostvaruju makar ulazu skoro 10-15% revenue u R&D. Nakon toga imaju dobar menadzment (ista struktura koju sam sad objasnio) te planiraju na 3 godisnjem planu jako dobro zbog cega ostvarju masovni rast.

 

Tesla je na putu da bankrotira, a ova otpustanja samo produzuju runway.

 

 

 

 

 

Poruka je uređivana zadnji put sri 13.6.2018 14:40 (Mitch).
8 godina
offline
Re: Veliki val otpuštanja u Tesli
Mitch kaže...

3.  Povijesno je dokazano s ekonomske strane da je nemoguce "disruptat" industriju koja ima velika dugovanja, pocetni kapital i sl. izdatke kao automobilska industrija.

Sve sto je Tesla razvila kroz par godina, apsolutno je realno vjerovati da ce i BMW, Toyota, Honda, VW razvit mrvu kasnije, ali na boljoj i kvalitetnoj razini.

Takoder automobilska industrija je karakteristicna po tome da vrhunske tehnologije nikad nece insourceat, nego uvijek ostanu outsourceane i potpuno je razumno vjerovati da ce takva situacija biti i u buducnosti.

Toyota, Honda i BMW imaju vec tehnologiju u svojim hibridima, osim toga Toyota je i u WEC s hibridom, a VW isto ocito nesto ima ako se audi natjece u Formuli E, Renault je isto u formuli. Tako je za velike igrace taj tesla sprdnja jer oni vec sad imaju tehnologiju na razini iznad.

9 godina
offline
Re: Veliki val otpuštanja u Tesli
CroNk3r kaže...
Mitch kaže...

3.  Povijesno je dokazano s ekonomske strane da je nemoguce "disruptat" industriju koja ima velika dugovanja, pocetni kapital i sl. izdatke kao automobilska industrija.

Sve sto je Tesla razvila kroz par godina, apsolutno je realno vjerovati da ce i BMW, Toyota, Honda, VW razvit mrvu kasnije, ali na boljoj i kvalitetnoj razini.

Takoder automobilska industrija je karakteristicna po tome da vrhunske tehnologije nikad nece insourceat, nego uvijek ostanu outsourceane i potpuno je razumno vjerovati da ce takva situacija biti i u buducnosti.

Toyota, Honda i BMW imaju vec tehnologiju u svojim hibridima, osim toga Toyota je i u WEC s hibridom, a VW isto ocito nesto ima ako se audi natjece u Formuli E, Renault je isto u formuli. Tako je za velike igrace taj tesla sprdnja jer oni vec sad imaju tehnologiju na razini iznad.

Powertrain jos nije na razini, ocigledno je Roadster od Tesle ipak nesto brzi te torque u Teslinom kamionu jos nisu dosegli.

 

Ali da, Tesla je svakako izgubila bitku i ocito ne mijenjaju strategiju s kojom ce pokleknut.

8 godina
offline
Re: Veliki val otpuštanja u Tesli
Mitch kaže...
CroNk3r kaže...
Mitch kaže...

3.  Povijesno je dokazano s ekonomske strane da je nemoguce "disruptat" industriju koja ima velika dugovanja, pocetni kapital i sl. izdatke kao automobilska industrija.

Sve sto je Tesla razvila kroz par godina, apsolutno je realno vjerovati da ce i BMW, Toyota, Honda, VW razvit mrvu kasnije, ali na boljoj i kvalitetnoj razini.

Takoder automobilska industrija je karakteristicna po tome da vrhunske tehnologije nikad nece insourceat, nego uvijek ostanu outsourceane i potpuno je razumno vjerovati da ce takva situacija biti i u buducnosti.

Toyota, Honda i BMW imaju vec tehnologiju u svojim hibridima, osim toga Toyota je i u WEC s hibridom, a VW isto ocito nesto ima ako se audi natjece u Formuli E, Renault je isto u formuli. Tako je za velike igrace taj tesla sprdnja jer oni vec sad imaju tehnologiju na razini iznad.

Powertrain jos nije na razini, ocigledno je Roadster od Tesle ipak nesto brzi te torque u Teslinom kamionu jos nisu dosegli.

 

Ali da, Tesla je svakako izgubila bitku i ocito ne mijenjaju strategiju s kojom ce pokleknut.

Njihove brojke su zamaskirane, dali su podatak momenta na kotacu nakon getribe, a ne momenta koji motor proizvodi. Tako da oni vrte pricu kako njima pase.

A po pitanju brzine, nema konkretnih testiranja nego samo ono sto su oni rekli i onaj video s konceptom sto nista konkretno ne pokazuje.

8 godina
offline
Veliki val otpuštanja u Tesli

Kakav roadster? Jel to onaj imaginarni auto imaginarnih specifikacija koji bi kao trebao doć 2020? Isto kao i onaj rimčev auto imaginarnih specifikacija? Brži je od čega točno?

Brži je od ničega jer ne postoji kao takav sa navedenim specifikacijama. Također, brži u čemu točno? Na 100 metara? Na ravnom? Vjerojatno će imat jako dobro vrijeme ubrzanja. Kao što je ustanovljeno, bilo bi sramotno da električni auto s miljardom konja nema pretjerano dobro vrijeme ubrzanja. Al daj ti odvozi par krugova na stazi ili skini neki rekord na nekoj od staz.

Pa eto onaj famozni Tajima, kojem je Rajmek kao nešto slagao, ima skoro minutu sporije vrijeme na Pikes Peaku od Loebovog Peugeota. A duplo više konja i ko zna koliko momenta. 

Audi i Toyota od 2012 u WEC koriste hibridni sustav. Porsche je također koristio hibridni sustav od povratka 2014. Nakon izlaska Audija i potom Porschea, ostala je Toyota, i dalje koristi hibridni sustav. Pravila. Ali napredak u tehnologiji kroz taj period je bio vidljiv. Prelazak u veće hibridne klase->smanjivanje dopuštenog goriva->manja potrošnja->efikasniji ERS->efikasniji storage. Itd itd. Ok, Audi je preselio u F-E, prvenstveno zbog dieselgatea, pod krinkom razvoja električne tehnologije. Naravno, pravila im brane trenutno korištenje bilo čega vlastitog ali se polagano kreće prema većim dozvolama za proizvođače. 

Teško je misliti da baš nitko drugi nije sposoban nešto napraviti s strujom, samo Tesla(i naravno u RH Rajmek). Vidjet ćemo kad se sljedeće godine pojavi Taycan. Kakva Tesla više, niko se neće trgat za nekakvim Model Som. Što su jamili su jamili. Sad dolaze ozbiljni igrači i tu njihova priča kao proizvođača auta lagano staje. 

 

Što se tiče Teslinih patenata. Jel nisu oni "free" pod forom da ako ih netko uzme da onda Tesla ima pravo uzet natrag njihove. Barem mislim da za supercharger funkcionira na taj način pa iz tog razloga nitko ne želi prihvatiti taj njihov "standard". Tako da me ne bi čudilo da su im i ostali patenti pod tom forom. A ako je to slučaj, vjerujem da se i ne koriste previše. 

 

Poruka je uređivana zadnji put sri 13.6.2018 15:38 (mystik).
Moj PC  
1 2 hvala 0
2 godine
offline
Re: Veliki val otpuštanja u Tesli
Mitch kaže...

 

Obicno to funkcionira tako da dobijes svu vrijednost ugovora odmah. Dakle recimo da BMW zeli 100k fensi baterija od tebe po ukupnom trosku od 500 milijuna $, ti ces te novce dobiti odmah i mozes krenut u proizvodnju.

Tu mozes raspodjelit vlastite financije onda kako ti pase, zaradio si marzu odmah na pocetku i kad krenes u produkciju mozes vec ici po booking za iducu godinu.

Dakle svoj profit ostvarujes vec prije zavrsetka ugovora i mozes planirati poslovnu strategiju unaprijed.

 

Tu se Musk realno shebao. Primjer takvih kompanija su ti Delphi Technologies, LEAR, Aptiv, Magna International...

Pogledaj samo koliko profita ostvaruju makar ulazu skoro 10-15% revenue u R&D. Nakon toga imaju dobar menadzment (ista struktura koju sam sad objasnio) te planiraju na 3 godisnjem planu jako dobro zbog cega ostvarju masovni rast.

 

Tesla je na putu da bankrotira, a ova otpustanja samo produzuju runway.

 

 Model koji si naveo može dobro funkcionirati ako postoji tržište za tvoje komponente. Ti si tada dobavljač koji pleše kako drugi sviraju, rast ostvaruješ okrupnjavanjem, rijetko uvođenjem novih proizvoda.

Da Tesla nije išao s prezentacijom svojih S i X modela, sumnjam da bi se išta specijalno dogodilo, struja bi ostala nešto poznato samo eko i inim frikovima, tržišna niša od par stotina milijuna s perspektivom da naraste na par milijardi. Potencijal njegovog pristupa je tržište od 100 milijuna vozila godišnje, tisuće milijardi velik kolač. Hoće li uspjeti? Teško, ali uvijek može reći da je vrijedilo pokušati.

Ja rekoh
9 godina
offline
Re: Veliki val otpuštanja u Tesli
To nije potencijal, to je spekulacija.

Naravno da ce biti toliko trziste, ali samo ako si veliki igrac. A cinjenica je da su barijere ulaska u automobilizam prevelike za bilo koga pa cak i za Amere, a to se sada naucilo jednom za sva vremena.
9 godina
offline
Re: Veliki val otpuštanja u Tesli
CroNk3r kaže...

Njihove brojke su zamaskirane, dali su podatak momenta na kotacu nakon getribe, a ne momenta koji motor proizvodi. Tako da oni vrte pricu kako njima pase.

A po pitanju brzine, nema konkretnih testiranja nego samo ono sto su oni rekli i onaj video s konceptom sto nista konkretno ne pokazuje.

 Okej i to samo pomaze mom argumentu. Tesla je gotova firma samo ako ne promijene strategiju.

 

 

Ja zbilja vjerujem da imaju najbolje baterije, hladenje za njih te marketing.

9 godina
offline
Veliki val otpuštanja u Tesli

možda je to njegova velika vizija: imati što veću tvrtku da može otpustiti što više zaposlenika. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
7 0 hvala 0
Veliki val otpuštanja u Tesli

kakav je to poslovni model kad nakon toliko godina shvatis da imas 3,000 ljudi previse? imaju li oni uopce ikakve sanse biti profitabilni? 

 
0 0 hvala 0
2 godine
offline
Re: Veliki val otpuštanja u Tesli
Mitch kaže...
To nije potencijal, to je spekulacija.

Naravno da ce biti toliko trziste, ali samo ako si veliki igrac. A cinjenica je da su barijere ulaska u automobilizam prevelike za bilo koga pa cak i za Amere, a to se sada naucilo jednom za sva vremena.

 Pričalo se to i za Toyotu i ostale; Kiu takoreć nedavno pa ih vidi gdje su sada.

 

Vezano za potencijal, ne mislim da Tesla može imati iole značajan udio na globalnom tržištu automobila, ali to je veličina tržišta na koje ulazi. Zašto se baviti komponentama s kojima si ograničen na malu mrvicu mrvice nečega? Ovako je potencijal, jednom riječju, neograničen.

 

 

Ja rekoh
9 godina
offline
Re: Veliki val otpuštanja u Tesli
Feudalac kaže...
Mitch kaže...
To nije potencijal, to je spekulacija.

Naravno da ce biti toliko trziste, ali samo ako si veliki igrac. A cinjenica je da su barijere ulaska u automobilizam prevelike za bilo koga pa cak i za Amere, a to se sada naucilo jednom za sva vremena.

 Pričalo se to i za Toyotu i ostale; Kiu takoreć nedavno pa ih vidi gdje su sada.

 

Vezano za potencijal, ne mislim da Tesla može imati iole značajan udio na globalnom tržištu automobila, ali to je veličina tržišta na koje ulazi. Zašto se baviti komponentama s kojima si ograničen na malu mrvicu mrvice nečega? Ovako je potencijal, jednom riječju, neograničen.

 

 

 Toyota i Kia su se digle tokom Drugog svjetskog rata. Ne razumijem poveznicu. Tada je bilo kakva pouzdana industrijska masinerija jednostavno ekspanzirala masovno.

10 godina
offline
Re: Veliki val otpuštanja u Tesli
ZovemseZoranidolazimizRijeke kaže...

kakav je to poslovni model kad nakon toliko godina shvatis da imas 3,000 ljudi previse? imaju li oni uopce ikakve sanse biti profitabilni? 

 

A gdje ti zivis?

Danas je norma imati svu silu administracije i birokracije, samo što općenito to nitko ne optimira, pogotovo u velikim i/ili javnim firmama. Želim mu sreću u tome, tamo se još može. Kod nas bi mu i 3000 bilo malo..

 

 

Svemir.
8 godina
offline
Re: Veliki val otpuštanja u Tesli
Mitch kaže...

 Toyota i Kia su se digle tokom Drugog svjetskog rata. Ne razumijem poveznicu. Tada je bilo kakva pouzdana industrijska masinerija jednostavno ekspanzirala masovno.

 Vjerojatno si nešto pobrkao. Toyotin uspon je počeo 50-tih sa prvim Land Cruiserom koji je napravljen za potrebe američkih snaga koje su nadzirale/pomagale obnovu Japana, a prve modele koji su značili pravu ekspanziju i ulazak na američko tržište su proizveli krajem 50-tih. Kia je dugo proizvodila mali broj licencnih automobila za domaće tržište (sjećam se da su proizvodili Fiat 132) i nešto malo komercijalnih vozila ali sa slabim uspjehom. Njihova ekspanzija je počela krajem 80-tih (Kia Pride se prodavala po Indoneziji i uokolo), sredinom 90-tih tek dolaze u US i EU, ali u top-tier proizvođača se pretvaraju tek nakon 2000.
Mislim da Kia nije niti postojala do 50-tih, a Toyota iako je postojala od 20-30-tih nije bila značajna, bar ne kao proizvođač automobila. Proizvodili su strojeve za tekstilnu industriju(što između ostalog rade i danas). 

ZovemseZoranidolazimizRijeke mislim da su to ljudi koji su zaposleni u zadnjih godinu dana. Možda je pogrešna procjena, a možda su ti ljudi bili samo prelazno rješenje prije automatizacije nekog proizvodnog procesa. Nema tu ništa čudno.

Poruka je uređivana zadnji put sri 13.6.2018 20:34 (jozef).
9 godina
offline
Veliki val otpuštanja u Tesli

hm ... ako on spava u firmi, vjerojatno moraju i svi zaposlenici. moguće je da je otpustio samo one koji hrču i ne daju mu spavati ili su se privili uz njega u snu i ... 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
6 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Veliki val otpuštanja u Tesli
jozef kaže...
Mitch kaže...

 Toyota i Kia su se digle tokom Drugog svjetskog rata. Ne razumijem poveznicu. Tada je bilo kakva pouzdana industrijska masinerija jednostavno ekspanzirala masovno.

 Vjerojatno si nešto pobrkao. Toyotin uspon je počeo 50-tih sa prvim Land Cruiserom koji je napravljen za potrebe američkih snaga koje su nadzirale/pomagale obnovu Japana, a prve modele koji su značili pravu ekspanziju i ulazak na američko tržište su proizveli krajem 50-tih. Kia je dugo proizvodila mali broj licencnih automobila za domaće tržište (sjećam se da su proizvodili Fiat 132) i nešto malo komercijalnih vozila ali sa slabim uspjehom. Njihova ekspanzija je počela krajem 80-tih (Kia Pride se prodavala po Indoneziji i uokolo), sredinom 90-tih tek dolaze u US i EU, ali u top-tier proizvođača se pretvaraju tek nakon 2000.
Mislim da Kia nije niti postojala do 50-tih, a Toyota iako je postojala od 20-30-tih nije bila značajna, bar ne kao proizvođač automobila. Proizvodili su strojeve za tekstilnu industriju(što između ostalog rade i danas). 

ZovemseZoranidolazimizRijeke mislim da su to ljudi koji su zaposleni u zadnjih godinu dana. Možda je pogrešna procjena, a možda su ti ljudi bili samo prelazno rješenje prije automatizacije nekog proizvodnog procesa. Nema tu ništa čudno.

 Slazem se sto se tice komercijalne ekspanzije. No Toyota je otvarala hrpu tvornica negdje 1939 jer su prakticki proizvodili svaki kamion za japansku vojsku.

1949 su zbog te prejake ekspanzije i samog rata bili na rubu bankrota, tako da kod obnove su vec imali dosta dobre pogone za proizvodnju.

 

Za Kiu nisam bas bio siguran pa eto hvala sto si razjasnio.

10 godina
offline
Veliki val otpuštanja u Tesli

Ima Guardian članak u sličnom tonu vezan za odnos Tesle prema svojim radnicima, a po onome što piše ispada samo da je Musk veliki lažov, ili blaže rečeno: ne ispunjava ono što obećaje :-)

 

Musk’s pledge to meet with every injured worker is by no means the only example of his over-promising. The CEO is notorious for making exaggerated claims about his businesses, whether he was announcing that he had received government approval for a New York to Washington DC hyperloop (he hadn’t), promising to test drive a fully autonomous Tesla coast-to-coast by the end of 2017 (he didn’t), or claiming that the Model 3 production would reach 5,000 cars per week by the end of 2017 (it still hasn’t).

 

Musk se brani tako što kaže za sebe da je jako optimistična osoba - ha-ha :-D

In the land of the blind, the one-eyed man is stoned to death. - Joan D. Vinge
 
1 0 hvala 0
2 godine
offline
Re: Veliki val otpuštanja u Tesli
Mitch kaže...

 Slazem se sto se tice komercijalne ekspanzije. No Toyota je otvarala hrpu tvornica negdje 1939 jer su prakticki proizvodili svaki kamion za japansku vojsku.

1949 su zbog te prejake ekspanzije i samog rata bili na rubu bankrota, tako da kod obnove su vec imali dosta dobre pogone za proizvodnju.

 

 

 Toyota je tek krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih počela raditi kvalitetne automobile. Za Kiu su ti već objasnili.

Ja rekoh
9 godina
offline
Re: Veliki val otpuštanja u Tesli
Feudalac kaže...
Mitch kaže...

 Slazem se sto se tice komercijalne ekspanzije. No Toyota je otvarala hrpu tvornica negdje 1939 jer su prakticki proizvodili svaki kamion za japansku vojsku.

1949 su zbog te prejake ekspanzije i samog rata bili na rubu bankrota, tako da kod obnove su vec imali dosta dobre pogone za proizvodnju.

 

 

 Toyota je tek krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih počela raditi kvalitetne automobile. Za Kiu su ti već objasnili.

 Okej neka su, ali su imali temeljne pogone i megainfrastrukturu vec pedesetih. O tome pricam, barijere ulaska su imali rjesene jer je vojska masovno investirala.

5 godina
online
Re: Veliki val otpuštanja u Tesli
Feudalac kaže...

 Toyota je tek krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih počela raditi kvalitetne automobile. Za Kiu su ti već objasnili.

 da, u to vrijeme moj je stari vozio nsu prinz i to je bio pojam automobila, dok su japanci bili sprdnja

godinama kasnije nisi ga mogao uvjeriti da se situacija obrnula 

1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice