Apple ipak neće proizvoditi automobile

poruka: 42
|
čitano: 4.533
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Apple ipak neće proizvoditi automobile".
9 godina
protjeran
offline
Apple ipak neće proizvoditi automobile

Da su angazirali Rimca kao inzinjera i Ellu u marketingu sve bi drukcije zavrsilo.

Moj PC  
29 0 hvala 0
11 godina
neaktivan
offline
Apple ipak neće proizvoditi automobile

Nisu auta telefoni.

Mozda im je pametnije bilo da su kupili neku auto kompaniju koja ima iskustva sa proizvodnjom auta da ne pocinju od nule.

Nije auto telefon kojeg zamjenis za godinu dana ili ako ima neki bug samo mu ga zamjenes.

 

 
1 0 hvala 0
11 godina
offline
Apple ipak neće proizvoditi automobile

 Steta, debakl koji sam prognozirao Appleu se nece dogoditi... ipak su njihovi, preplaceni, analiticari to isto uvidijeli... jedino, sto im je toliko dugo za to trebalo???!!!! 

 
1 3 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Apple ipak neće proizvoditi automobile

Odlična vijest! Nije da im automobili ne bi bili vrhunski, ali ovako će se moći više posvetiti mobilnim telefonima i računalima.

 

bor4c - human geek, level 36, technosexual, neutral good
Moj PC  
0 3 hvala 0
11 godina
offline
Re: Apple ipak neće proizvoditi automobile
bor4c kaže...

Odlična vijest! Nije da im automobili ne bi bili vrhunski, ali ovako će se moći više posvetiti mobilnim telefonima i računalima.

 

 LOL

a tim vecim posvecivanjem, sto ocekujes? :D

9 godina
offline
Apple ipak neće proizvoditi automobile

Super!

Da ih proizvode svake godine novi model s još manje funkcija, namjerno usporavanje starijih modela, niti šleper bubrega nebi bio dovoljan da ga platiš, imali bi loše baterije, korisnici=glupe ovce bi bili jako zadovoljni, vozili bi lijevom stranom ceste-jer to je Apple oni su inovativni, rose gold boja (postoji rozo zlato??) i naravno BEZ utora za slušalice.

I još će na kraju svi kupovati njihove bežične slušalice koje izgubiš i prije nego što ih kupiš.

Moj PC  
4 1 hvala 0
9 godina
protjeran
offline
Re: Apple ipak neće proizvoditi automobile
LudaRajcica kaže...
bor4c kaže...

Odlična vijest! Nije da im automobili ne bi bili vrhunski, ali ovako će se moći više posvetiti mobilnim telefonima i računalima.

 

 LOL

a tim vecim posvecivanjem, sto ocekujes? :D

 Covjek je mislio da mogu posvetiti telefone i racunala, sa svetom Apple™ vodicom, tako da samo pomazni mogu koristiti. 

16 godina
offline
Re: Apple ipak neće proizvoditi automobile
bor4c kaže...

Odlična vijest! Nije da im automobili ne bi bili vrhunski, ali ovako će se moći više posvetiti mobilnim telefonima i računalima.

 

Super za Jabučare fučkaj ga, tek sad če krenut ozbiljne inovacije i čuda neviđena.

 

Recimo "prva sitnica prkosna dvostruka Led lampica za obavijesti", to dolazi u iPhone 9S-GTI na ljeto 2018 godine.

 

http://www.bug.hr/forum/topic/komentari-it-vijesti/iphone-7-plus-imat-256-gb-interne-memorije/234413.aspx?page=1&jumpto=4890987&sort=asc&view=flat

 

https://www.malwarebytes.org/antiexploit/index.html
15 godina
offline
Apple ipak neće proizvoditi automobile

krajnje neobično. nikad nisam niti mislio da su u stanju proizvesti auto ili bilo što s time povezano (a da ne pokradu sve i svakoga). više mi je nekako vuklo na one svijeće i dodatke za njih. nekakvi iPčelinjaci s iVoskom i iStjenjevima. zbunjen sam. neki dan sam prošao pokraj otvora kroz koji se ulazi u iStyle i još ne mogu doći k sebi da mi to nisu naplatili. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
1 1 hvala 0
12 godina
offline
Apple ipak neće proizvoditi automobile

Baš mi je žao što automobil neće biti izmišljen. :((

 
13 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Apple ipak neće proizvoditi automobile
bor4c kaže...

Odlična vijest! Nije da im automobili ne bi bili vrhunski, ali ovako će se moći više posvetiti mobilnim telefonima i računalima.

 

 Pomislih da je sarkazam a onda otvorim "moj PC" i shvatim da nije.

Nekim ljudi bi bili sretni da ih Apple svako jutro nabije nogom u jaja i uzme im 100€.

12 godina
protjeran
offline
Re: Apple ipak neće proizvoditi automobile
Njihovi auti bi vjerovatno imali posebne stekere za struju, mogao bi ih puniti jedino na icrpkama i ista struja koju koriste svi ostali bi bila duplo skuplja.
Moj PC  
9 1 hvala 0
12 godina
odjavljen
offline
Re: Apple ipak neće proizvoditi automobile
A gdje je Bug.hr u cijeloj toj prići?
16 godina
offline
Re: Apple ipak neće proizvoditi automobile
Auto scena je dosta spora i konzervativna te od velikog državnog interesa jer auto kompanije rade i dosta drugih stvari.
Jedini tko se uspio probiti na tržište u zadnjih 50 ili koliko godina je Tesla o to u još uvijek vrlo malom obimu. Međutim, Tesla je dosta originalna i kapitalizirala je na autima na struju dok Apple nema baš neke vizije nakon što im je sjekira upala u med sa prva dva iPhoena.
 
0 0 hvala 0
13 godina
neaktivan
offline
Apple ipak neće proizvoditi automobile

Koliko sam ja shvatio neslužbena glasina je otpovrgnuta neslužbenom glasinom?

 
1 0 hvala 0
13 godina
offline
Apple ipak neće proizvoditi automobile

Da mi je sad nać onu vijest gdje su se komentirale glasine da Apple radi na automobilu. Kakvih sranja se tamo dalo pročitati... I tu ti je jasno zašto se Apple uređaji prodaju svake godine kako se prodaju. Ljudi su bili ultrahypeani na automobil na kojem Apple navodno radi, o kojem se ništa ne zna osim, očito, da će biti revolucionaran čim ga radi Apple. Čovjek bi zaključio da ćemo nakon izlaska Apple automobila biti ko u Petom elementu.

Moj PC  
2 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Apple ipak neće proizvoditi automobile
Ti ne kuzis da kad das novce Appleu ti zapravo njih ne trosis, nego ih ulazes u boljitak buducih proizvoda u kojima ces uzivati. Nije to isto kao kod ostalih kompanija.
14 godina
offline
Re: Apple ipak neće proizvoditi automobile
F10EXX kaže...
Ti ne kuzis da kad das novce Appleu ti zapravo njih ne trosis, nego ih ulazes u boljitak buducih proizvoda u kojima ces uzivati. Nije to isto kao kod ostalih kompanija.

 

Rly? Rly?
11 godina
offline
Apple ipak neće proizvoditi automobile

A taman mislio uložiti u biznis s mrežama za prihvat samoubijajućih zgradskih skakača...

 
0 0 hvala 0
16 godina
moderator
offline
Re: Apple ipak neće proizvoditi automobile
Chronosus kaže...

Da mi je sad nać onu vijest gdje su se komentirale glasine da Apple radi na automobilu. Kakvih sranja se tamo dalo pročitati... I tu ti je jasno zašto se Apple uređaji prodaju svake godine kako se prodaju. Ljudi su bili ultrahypeani na automobil na kojem Apple navodno radi, o kojem se ništa ne zna osim, očito, da će biti revolucionaran čim ga radi Apple. Čovjek bi zaključio da ćemo nakon izlaska Apple automobila biti ko u Petom elementu.

Nitko nije bio ultrahajpan, nego se od Applea očekivalo da, ako doista zagazi u taj sektor, da će proizvoditi odlične automobile i da bi općenito industriju automobila mogao potaknuti da brže krene u tom smjeru (koliko god neki mrzili Apple, činjenica je da je upravo Apple najmanje triput u skorije doba pokrenuo industriju - prvi put s iPodima, zatim s iPhoneovima i na kraju s iPadima, dok je situacija s Watchom bila mlaka). Ako pogledaš stanje kakvo je sada - Tesla radi super stvari iako još uvijek na premaloj skali, ali ostatak industrije ni dalje ne zna što bi s električnima autima i ozbiljnije će njima prionuti tek kad (ako) će više zemalja koji su veliki kupci automobila donijeti zakone protiv vozila na fosilna goriva.

 

Ovo je za Apple nezgodna odluka koja vjerojatno znači stagnaciju, a lako moguće i pad proizvodnje i vrijednosti firme. Svaki novi model telefona ili tableta daje ljudima sve manje razloga za kupovinu. Električni automobil bi donio jedan novi sektor Appleu. A što sad? I dalje će štancati telefone i tablete kojih su ljudi općenito sve manje željni. Na čemu će firma rasti?

7 godina
offline
Re: Apple ipak neće proizvoditi automobile

Skrećem izvan tvog toka misli, ali:

pogledaj si autosalone ove godine.

Svi se trude napraviti modele koji konkuriraju Tesli po dosegu, više ni 500 km nije neka fantazija....

Prva godina da su Otto-evci pali u drugi plan.

Tak da....

(hebeš Apple....)

Bez obzira kaj formiraju trendove, za elektrifikaciju treba kompletni angažman kompletnog čovječanstva.

I točka. 

A stari brandovi ništa ne prepuštaju slučaju.

Prva tehnologija u povijesti gdje se svi etablirani boje zakasniti na vlak napretka.

 

Kruha i igala...
12 godina
offline
Re: Apple ipak neće proizvoditi automobile
mbaksa kaže...

Nitko nije bio ultrahajpan, nego se od Applea očekivalo da, ako doista zagazi u taj sektor, da će proizvoditi odlične automobile i da bi općenito industriju automobila mogao potaknuti da brže krene u tom smjeru (koliko god neki mrzili Apple, činjenica je da je upravo Apple najmanje triput u skorije doba pokrenuo industriju - prvi put s iPodima, zatim s iPhoneovima i na kraju s iPadima, dok je situacija s Watchom bila mlaka). Ako pogledaš stanje kakvo je sada - Tesla radi super stvari iako još uvijek na premaloj skali, ali ostatak industrije ni dalje ne zna što bi s električnima autima i ozbiljnije će njima prionuti tek kad (ako) će više zemalja koji su veliki kupci automobila donijeti zakone protiv vozila na fosilna goriva.

 

Ovo je za Apple nezgodna odluka koja vjerojatno znači stagnaciju, a lako moguće i pad proizvodnje i vrijednosti firme. Svaki novi model telefona ili tableta daje ljudima sve manje razloga za kupovinu. Električni automobil bi donio jedan novi sektor Appleu. A što sad? I dalje će štancati telefone i tablete kojih su ljudi općenito sve manje željni. Na čemu će firma rasti?

 

Mislim da su ovu odluku donijeli sami uzimajući u obzir sve što ti ovdje govoriš ali i puno stvari koje nisi napisao ili ih nisi svjestan. Ili misliš da su ovu odluku donijeli ne razmišljajući o svemu što si napisao i tek tako u vjetar bacili novac i vrijeme do sad uloženo u projekt?

Električni automobili, u obliku kakvi su danas, masama nisu prihvatljivi iz razloga potrebe dugotrajnog i svakodnevnog punjenja. Jednako kao i pametni satovi. Da pametni sat možeš puniti bar jedan put mjesečno, bez obzira što klasičnom mijenjaš bateriju svakih nekoliko godina ili mu struja uopće nije potrebna, prvi bi ga kupio. Ovako mi nimalo nije zanimljiv. Ta sitnica čini razliku između poželjnog i nepoželjnog.

 

Moje mišljenje je dijametralno suprotno od tvog. Na kojoj osnovi bi se donosili zakoni o zabrani automobila na fosilna goriva ako danas jedan električni automobil za svog živonog vijeka barem jednako zagađuje okolinu kao onaj na fosilna goriva?

Automobil je naprava koja čovjeku omogućava slobodu kretanja. Zao ga ljudi žele i trebaju. Električni automobil tu slobodu izuzetno sputava. Što će mi automobil kojim ne mogu odvesti dijete u doktora kad u noći dobije temperaturu jer se on mora puniti? 

 

Apple je svjestan da tržište nema potražnju i da je, upravo suprotno tvom vjerovanju, i ovo malo što se prodaje upravo rezultat hypea a ne stvarne potrebe i opravdanosti.

Kao i kod svih drugih proizvoda, Apple nema namjeru biti predvodnik industrije ili nekakav inovator već onaj ko ubire novac. A novca tu još uvijek nema.

16 godina
moderator
offline
Re: Apple ipak neće proizvoditi automobile
fer-de-lance kaže...

Skrećem izvan tvog toka misli, ali:

pogledaj si autosalone ove godine.

Svi se trude napraviti modele koji konkuriraju Tesli po dosegu, više ni 500 km nije neka fantazija....

Prva godina da su Otto-evci pali u drugi plan.

Jesi mislio na autosajmove? Paradiranje na autosajmovima mi baš i ne ulijeva povjerenje. Dojma sam da sve to i dalje puno presporo ide, odnosno da se nikome ne žuri, a električne aute imaju tu reda radi. Kao da čekaju koji će prvi proizvođač napraviti neki jako ozbiljan potez pa da i oni krenu, a ni jedan proizvođač to ne napravi. A Tesla im se i dalje čini premala i preekskluzivna da bi ih potaknula. Možda kad se isporuči začajan broj primjeraka Modela 3.

 

fer-de-lance kaže...

Bez obzira kaj formiraju trendove, za elektrifikaciju treba kompletni angažman kompletnog čovječanstva.

I točka.

Upravo u tome i jest stvar. Apple bi se, da je ostao u biznisu (možda da su ranije krenuli), pobrinuo da se sredi infrastruktura. Sad se infrrastruktura gradi sporo i prvenstveno radi Tesle.

 

fer-de-lance kaže...

A stari brandovi ništa ne prepuštaju slučaju.

Prva tehnologija u povijesti gdje se svi etablirani boje zakasniti na vlak napretka. 

Meni pak izgledaju jako konzervativno - idu na sigurno - počet će štancati električne automobile za mase kad budu morali, a budu morali tek kad bude postojala odgovarajuća infrastruktura i zakonodastvo koje će ih prisiliti u tome.

16 godina
moderator
offline
Re: Apple ipak neće proizvoditi automobile
BlueMax kaže...
mbaksa kaže...

...

Mislim da su ovu odluku donijeli sami uzimajući u obzir sve što ti ovdje govoriš ali i puno stvari koje nisi napisao ili ih nisi svjestan. Ili misliš da su ovu odluku donijeli ne razmišljajući o svemu što si napisao i tek tako u vjetar bacili novac i vrijeme do sad uloženo u projekt?

Zašto bih to mislio? Ni jednom jedinom riječju nisam napisao da nisu imali razloga za odustajanje.

 

BlueMax kaže...
Električni automobili, u obliku kakvi su danas, masama nisu prihvatljivi iz razloga potrebe dugotrajnog i svakodnevnog punjenja.

Pa da. Problem infrastrukture. To i je cijela poanta - to je ona stara "kokoš ili jaje". Infrastruktura se neće graditi ako nema potrebe za njom, a ako je nema ljudi neće htjeti električne automobile.

 

BlueMax kaže...
Moje mišljenje je dijametralno suprotno od tvog. Na kojoj osnovi bi se donosili zakoni o zabrani automobila na fosilna goriva ako danas jedan električni automobil za svog živonog vijeka barem jednako zagađuje okolinu kao onaj na fosilna goriva?

A ipak su se počeli donositi ili su najavljeni. Pa bi se dalo zaključiti da nije istina da "jedan električni automobil za svog živonog vijeka barem jednako zagađuje okolinu kao onaj na fosilna goriva". Ne kužim odakle ti ta ideja. Električni automobili zagađuju na drugačiji način, a očito je da su stručnjaci zaključili da je način na koji oni zagađuju puno prihvatljiviji nego način na koji zagađuju automobili s motorima s unutarnjim izgaranjem. SAD je tu malo problematičan s obzirom da i dalje dobar dio ili većinu struje dobivaju iz ugljena, no u Europi je situacija uvelike drugačija.

 

BlueMax kaže...
Automobil je naprava koja čovjeku omogućava slobodu kretanja. Zao ga ljudi žele i trebaju. Električni automobil tu slobodu izuzetno sputava. Što će mi automobil kojim ne mogu odvesti dijete u doktora kad u noći dobije temperaturu jer se on mora puniti?

Bezveze dramatiziraš. Što će ti mobitel s kojim ne možeš nazvati hitnu kad se nešto gadno dogodi jer se on u tom trenutku puni?

 

BlueMax kaže...
Apple je svjestan da tržište nema potražnju i da je, upravo suprotno tvom vjerovanju, i ovo malo što se prodaje upravo rezultat hypea a ne stvarne potrebe i opravdanosti.

Potpuno si promašio poantu! Tržište treba stvoriti! Potražnju treba stvoriti! Apple je firma koja je u zadnjih desetak ili koliko već godina to napravila više puta! Bez ikakve dileme su najbolji u tome. Ili su barem bili dosad, jer je sad Tesla ta koja stvara tržište, samo što to još uvijek ide dosta sporo. Nadam se da će im uspjeti s Modelom 3. Vjerujem i da bi bolje napredovali da se nalaze u Europi jer je "zelenija".

 

BlueMax kaže...

Kao i kod svih drugih proizvoda, Apple nema namjeru biti predvodnik industrije ili nekakav inovator već onaj ko ubire novac. A novca tu još uvijek nema.

Dao sam ti tri primjera gdje je upravo Apple pokrenuo industriju, a ti sad veliš da Apple nema namjeru biti predvodnik industrije. Svašta. Nema namjeru, a stvorio je tržište za (najmanje) tri tipa uređaja. Stvorio je i tržište za digitalnu prodaju glazbe. O čem ti pričaš?

7 godina
offline
Re: Apple ipak neće proizvoditi automobile
mbaksa kaže...

1) Jesi mislio na autosajmove? Paradiranje na autosajmovima mi baš i ne ulijeva povjerenje. Dojma sam da sve to i dalje puno presporo ide, odnosno da se nikome ne žuri, a električne aute imaju tu reda radi. Kao da čekaju koji će prvi proizvođač napraviti neki jako ozbiljan potez pa da i oni krenu, a ni jedan proizvođač to ne napravi. A Tesla im se i dalje čini premala i preekskluzivna da bi ih potaknula. Možda kad se isporuči začajan broj primjeraka Modela 3.

 

2) Upravo u tome i jest stvar. Apple bi se, da je ostao u biznisu (možda da su ranije krenuli), pobrinuo da se sredi infrastruktura. Sad se infrrastruktura gradi sporo i prvenstveno radi Tesle.

 

fer-de-lance kaže...

A stari brandovi ništa ne prepuštaju slučaju.

Prva tehnologija u povijesti gdje se svi etablirani boje zakasniti na vlak napretka. 

3) Meni pak izgledaju jako konzervativno - idu na sigurno - počet će štancati električne automobile za mase kad budu morali, a budu morali tek kad bude postojala odgovarajuća infrastruktura i zakonodastvo koje će ih prisiliti u tome.

 1)

Da, mislio sam na autosajmove, ali me umor savladao , pa...

Uglavnom, stvar je da sad svi imaju Teslinu platformu za referencu, i neki su čak do sad i koristili Teslin motor, kontroler, itd.

A sad sami razvijaju, i to poprilično brzo, + još kad Tesla i Panasonic uzmu zamah u Gigafactoryu za godinu dana....

Evo primjer iz Pariza:

http://money.cnn.com/2016/10/01/luxury/electric-cars-paris-auto-show/

Uglavnom, prvi autoshow gdje je većina auta bila električna, a ostatak skoro svi hibridi, uz samo par čistih "Ottača".

Uglavnom; Renault(?), Smart, Opel i VW su već u rangu dohvata običnih smrtnika, naravno i Tesla Model 3.

 

2) S ovim se slažem, infrastruktura i je glavni problem, ali postepeno bude rasla, s rastom tržišta el. auta, tak da zapravo bude odnos ponuda-potražnja kreirao rast infrastrukture, a sam sustav je dovoljno uhodan, da investitori mogu dobiti jako točnu procjenu  ROI-a, tak da to prolazi u masovnost.

 

3) Iz ovog pod 1) se ipak vidi određeni trend, jer čak i VW-u razvoj Otto tutača više nije apsolutni prioritet (premda, tak je već dugo, jer su i dio dizajna dizel motora outsourceali prije par godina).

Uglavnom, jedina karika koja fali su pristupačni el. tutači, a to stiže već na godinu, a sve ostalo će samo doći

 

P.S. zar niste jednom imali Model S na BugTV-u?

Mislim da si čak ti snimao sa zadnjeg sica.

 

E da, sad je RobertS nanjušio krv, evo ga nakon još par postova....

 

Kruha i igala...
16 godina
moderator
offline
Re: Apple ipak neće proizvoditi automobile
fer-de-lance kaže...
Uglavnom, stvar je da sad svi imaju Teslinu platformu za referencu, i neki su čak do sad i koristili Teslin motor, kontroler, itd.

A sad sami razvijaju, i to poprilično brzo, + još kad Tesla i Panasonic uzmu zamah u Gigafactoryu za godinu dana....

Evo primjer iz Pariza:

http://money.cnn.com/2016/10/01/luxury/electric-cars-paris-auto-show/

Uglavnom, prvi autoshow gdje je većina auta bila električna, a ostatak skoro svi hibridi, uz samo par čistih "Ottača".

Uglavnom; Renault(?), Smart, Opel i VW su već u rangu dohvata običnih smrtnika, naravno i Tesla Model 3.

Promakao mi je taj sajam. Ok, znači polako se kreće. Polaaaaaaaako.  Opel Ampera-e mi se čini simpatičan i moguće zgodno rješenje za mase, dostupno u proljeće. A VW-ov "električni golf" tek 2020? To je ono o čem pričam - da danas na tržište izađe takav auto, stvari bi se već danas počele ozbiljnije mijenjati. Ali VW-u se ne žuri. Nek se polako gradi infrastruktura, nek drugi polako navikavaju ljude na električne automobile, a mi ćemo krenuti sa svojim automobilima kad će tržište već biti spremno. Ne žuri im se jer znaju da imaju sigurne kupce jer ljudi nisu nešto jako napeti za električne automobile.

 

fer-de-lance kaže...
Uglavnom, jedina karika koja fali su pristupačni el. tutači, a to stiže već na godinu, a sve ostalo će samo doći

Da, to je glavna stvar koja fali, samo što se nekako bojim da će ljudi čekati Golfa.

 

fer-de-lance kaže...
P.S. zar niste jednom imali Model S na BugTV-u?

Mislim da si čak ti snimao sa zadnjeg sica.

Jesmo, jesam. Jako zgodna stvarčica!

7 godina
offline
Re: Apple ipak neće proizvoditi automobile
mbaksa kaže...

Da, to je glavna stvar koja fali, samo što se nekako bojim da će ljudi čekati Golfa.

 

 To je samo balkanski problem, mislim da vani ljudi gledaju i druge aute prilikom kupnje 

Premda je žalosno, definitivno...

Premda VW vjerovatno čeka samo na jeftinije baterije, a nije im sila se žurit jer su megakoncern proizvođača, pa imaju manevarskog prostora kad zagusti.

Bitno je da manji potegnu, divove zaboravi u startu.

 

P.S. trebao si uvrebat priliku kad su svi izašli van, maznut gazdi ključeve, i pobjeć s Teslom u Bosnu ili Srbiju  

Kruha i igala...
12 godina
offline
Re: Apple ipak neće proizvoditi automobile
mbaksa kaže...
....

 Da ne citiram predugo

 


- Rekao si: "Ovo je za Apple nezgodna odluka koja vjerojatno znači stagnaciju, a lako moguće i pad proizvodnje i vrijednosti firme."

 

Dakle ti si bolje obaviješten o stanju na tržištu od Appleovih managera koji su donijeli tu odluku. Oni su procijenili da im se taj posao ne isplati no ti tvrdiš kako će im odustajanje nanijeti štetu? Oni nemaju pojma, ti znaš? Ili oni svjesno žele stagnaciju i pad vrijednosti? Pojasni malo ovo.

 

- Nije problem (osnovni) u infrastrukturi nego u konceptu.

Ako pod infrastrukturu misliš na "benzinske" na koje će električni automobil doći i obaviti punjenje (izmjenu) baterija jednako brzo kao i motor s unutarnjim izgaranjem za prijelaz iste udaljenosti, onda da, problem je u infrastrukturi.

Ako misliš da je problem u nedostatku cesta koje će omogućiti napajanje automobila u vožnji, slažem se da je problem infrastruktura.

Ako misliš na mali broj javnih punionica onda problem nije u infrastrukturi nego u konceptu električnog automobila. Apple želi masovnost a masovnost je s današnjim konceptom električnog automobila nemoguća.

da bi se postigla masovnost automobil mora biti autonoman ili barem punjiv u kratkom vremenu.

 

 

Sjeti se samo gužve na benzinskim u gradovima ili još gore na Jadranu u tijeku sezone. Gužve su ogromne iako se automobili efektivno na punjenju zadržavaju 2-3 minute. Zamisli da se zadržavaju 6 sati.

Što onda napraviti? Više punionica? Na što bi to ličilo kad bi npr. duž Jadranske magistrale postavio toliki broj punionica da bi omogućio tijek prometa kakav je sad? Da od Splita do Dubrovnika poslažeš punionice sve jednu do druge opet ne bi bilo dosta. Plug in hibridi su dosta dobro rješenje što se tog problema tiče. Apple nije išao na hibrid nego na čisti električni automobil. Za takvo nešto u masovnoj primjeni nije vrijeme i oni su to dobro procijenili. Eventualno za neke specifične slučajeve kad se zna kad automobil poćima s radom, kad završava i kad dnevno ne prelazi veću udaljenost od dometa jednog punjenja.

 

- Možeš li mi navesti primjer države u kojoj su zabranjeni motori na fosilna goriva?

 

- Ne znam kakav mobitel koristiš no s mojim možeš raditi sve što i inaće i dok se puni. Ako je baš prazan da se ugasio za dovesti ga u 100% radno stanje treba mi minuta. Boldao sam "možeš" jer kad novi proizvod plasiraš na tržište on se svojim mogućnostima mora boriti s onima već prisutnima. Tako su prvi mobiteli imali za konkurenciju fiksne telefone. Prednost im je bila to što ga uvijek imaš uz sebe i možeš razgovarati kad želiš i od kud želiš. Mane su bile u početcima previsoka cijena i to što ga moraš puniti (par sati u tjedan dana). Kad se cijena malo unormalila preplavili su tržište. Zatim su došli smartphoni s kojima možeš sve što i s mobitelom plus štomožeš surfati, igrati igre, slušati glazbu, imati navigaciju, fotografirati i skoro sve što možeš s računalom. Jedina mana im je što ih treba još češće puniti. Oni su pojeli i tržište mobitela i tržište računala. Apple je to prepoznao u najbitnijem trenutku i uključio se u posao.

A što nam to nudi električni automobil da bi pokorio tržište. Visoku cijenu i mali milijun mana a samo jednu vrlinu - upitnu ekološku opravdanost. Potencijalnom kupcu je to premalo i Apple je toga svjesan. Ne sumnjam da će Apple ponovo razmotriti proizvodnju automobila kad koncept dođe do nekakvog potencijala masovnosti. Za sada čak ni Apple brand nije dovoljan da bi se auto prodavao.

 

- Tesla je danas ono što je Microsoft bio u začetcima smartphonea i tableta. Proizvođač koji stvara tržište i eksperimentira. Zajedničko im je to da gube novac po svakom izbačenom modelu i prodanom primjerku, a razlika u tome da ti gubici u Microsoftovo zlatno doba nisu bili vrijedni spomena, dok Tesline subvencionira država čija je autoindustrija doživjela potpuni kolaps. Globalno su ih Japanci i Njemci pojeli pa sad na silu pokušavaju stvoriti nekakvo tržište u kojem bi bili predvodnici. Ponavljam, kad Apple nanjuši krv, eto ih. Oni znaju prepoznati kad je vrijeme za nešto i na koji to način prodati. Njihovo odustajanje najbolji je pokazatelj da tu nema velikog interesa ni novca.

 

- Kao što sam gore napisao Apple nije pokrenuo industriju (u biti ovisi kako to gledaš, da li je Ford najveći igrač u autoindustriji? Jer napravili su isto.). Smartphoni su bili logičan slijed u kojem se razvoj mobitela kretao. U pravo vrijeme napravili su odličan uređaj, još bolji OS i uz vrhunski marketing to prodali masama. Sad su svjesni da to ne mogu napraviti. The end.

 

Ili nastavak u sljedećoj epizodi.

 

 

 

 

16 godina
moderator
offline
Re: Apple ipak neće proizvoditi automobile
BlueMax kaže...
- Rekao si: "Ovo je za Apple nezgodna odluka koja vjerojatno znači stagnaciju, a lako moguće i pad proizvodnje i vrijednosti firme."

 

Dakle ti si bolje obaviješten o stanju na tržištu od Appleovih managera koji su donijeli tu odluku. Oni su procijenili da im se taj posao ne isplati no ti tvrdiš kako će im odustajanje nanijeti štetu? Oni nemaju pojma, ti znaš? Ili oni svjesno žele stagnaciju i pad vrijednosti? Pojasni malo ovo.

Ti stvarno meni svom silom hoćeš nešto prikvačiti.

 

Pojasni ti meni na čemu će Apple dalje temeljiti svoj rast, kad već neće na automobilima.

 

Ako ti ni dalje nije jasno o čemu sam govorio - vjerojatno su procijenili da im je preveliki rizik ići u to, da bi ako stvari ne uspiju kako su si zamislili firmi donijeli velike gubitke, pa će radije ostaviti firmu u stagnaciji nego da popuše velike pare u slučaju da ne uspiju. Kopčaš sad?

 

BlueMax kaže...
- Nije problem (osnovni) u infrastrukturi nego u konceptu.

Ako pod infrastrukturu misliš na "benzinske" na koje će električni automobil doći i obaviti punjenje (izmjenu) baterija jednako brzo kao i motor s unutarnjim izgaranjem za prijelaz iste udaljenosti, onda da, problem je u infrastrukturi.

Ako misliš da je problem u nedostatku cesta koje će omogućiti napajanje automobila u vožnji, slažem se da je problem infrastruktura.

Ako misliš na mali broj javnih punionica onda problem nije u infrastrukturi nego u konceptu električnog automobila. Apple želi masovnost a masovnost je s današnjim konceptom električnog automobila nemoguća.

da bi se postigla masovnost automobil mora biti autonoman ili barem punjiv u kratkom vremenu.

Čuo si za Tesline superchargere? Za pola sata baterije napuni dovoljno da auto može prijeći 250+ kilometara. Skočiš na kavu, na kebab ili kupiti si novu majicu i pičiš dalje. To ti je OK čaki ako ideš na dulje staze - ioako bi koji put stao barem na kavu i WC. A za svakodnevnu vožnju ostaviš ga nek se puni kroz noć. Tu je sad problem s gradovima gdje ljudi nemaju svoje kuće ili garaže pa ih zapravo nemaju gdje puniti. Ali i za takve stvari će se moguće iznaći rješenje - netko je bio spominjao da bi ti na "benzinskoj" jednostavno zamijenili prazne baterije punima.

 

BlueMax kaže...
Sjeti se samo gužve na benzinskim u gradovima ili još gore na Jadranu u tijeku sezone. Gužve su ogromne iako se automobili efektivno na punjenju zadržavaju 2-3 minute. Zamisli da se zadržavaju 6 sati.

Što onda napraviti? Više punionica? Na što bi to ličilo kad bi npr. duž Jadranske magistrale postavio toliki broj punionica da bi omogućio tijek prometa kakav je sad? Da od Splita do Dubrovnika poslažeš punionice sve jednu do druge opet ne bi bilo dosta.

Da, autoceste od Zagreba do Jadranskog mora su presudile Appleovom autu. 

 

BlueMax kaže...
- Možeš li mi navesti primjer države u kojoj su zabranjeni motori na fosilna goriva?

Možeš li ti meni reći zašto bih ti ja tako nešto navodio? Skočio ti je tlak pa ne čitaš što pišem, odnosno vidiš u onome što sam napisao što želiš, a ne ono što sam napisao? Jel možemo racionalno raspravljati ili ćeš i dalje pokušavati uvaljati mi ideje ili riječi koje nemam ili nisam izrekao?

 

BlueMax kaže...
- Ne znam kakav mobitel koristiš no s mojim možeš raditi sve što i inaće i dok se puni. Ako je baš prazan da se ugasio za dovesti ga u 100% radno stanje treba mi minuta.

Ne shvaćaš zašto sam ti dao taj primjer s mobitelom? Električni automobil isto tako nećeš prazniti do nule, nego će ti uvijek ostati nešto struje barem da možeš skočiti na hitnu ili do dućana.

 

BlueMax kaže...
A što nam to nudi električni automobil da bi pokorio tržište. Visoku cijenu i mali milijun mana a samo jednu vrlinu - upitnu ekološku opravdanost.

Baš i ne kužim zašto diskutiraš, i to tako gorljivo, a nisi upućen u stvari. Električni automobil će (inicijalno) imati prilično visoku cijenu prvenstveno zbog manje "naklade" i cijene baterija. Sam automobil (ako ne računamo baterije) će biti dosta jeftiniji za proizvodnju jer će biti mehanički puno jednostavniji. Samo treba proći neko vrijeme kad se investitori naplate. Zaboravljaš i da je struja daleko jeftinija (barem zasad) od nafte ili benzina, tako da jedan dio razlike u cijeni ćeš si nadoknaditi nižom cijenom pogonskog "goriva". Još jedan dio u cijeni nadoknadit ćeš si jeftinijim održavanjem.

 

Što se tiče ekološke opravdanosti - ni dalje nisi objasnio odakle ti ta ideja. Ako ciljaš na to da će se na proizvodnju novog automobila emitirasti više CO2 nego bi ga emitirali postojeći automobili - pa nitko ne traži da se postojeći automobili odbace i zamijene električnima. No valja imati na umu da automobili imaju vijek trajanja i iovako ionako se kupuju novi automobili - pa zašto se onda umjesto novog benzinca ili dizelaša ne bi kupio novi strujaš?

 

BlueMax kaže...
Potencijalnom kupcu je to premalo i Apple je toga svjesan. Ne sumnjam da će Apple ponovo razmotriti proizvodnju automobila kad koncept dođe do nekakvog potencijala masovnosti. Za sada čak ni Apple brand nije dovoljan da bi se auto prodavao.

Ja bih pretpostavio suprotno - ne da je Apple uranio, nego da je zakasnio! Apple je htio (trebao) biti Tesla! Izgleda da su prekasno su počeli razvijati svoj auto da bi mogli nadmašiti Teslu, a kroz pet-deset godina će i većina starosjedilaca imati valjda po nekoliko modela električnih automobila, a oni imaju hrpu iskustva u proizvodnji automobila.

 

BlueMax kaže...
- Tesla je danas ono što je Microsoft bio u začetcima smartphonea i tableta. Proizvođač koji stvara tržište i eksperimentira.
...

- Kao što sam gore napisao Apple nije pokrenuo industriju (u biti ovisi kako to gledaš, da li je Ford najveći igrač u autoindustriji? Jer napravili su isto.). Smartphoni su bili logičan slijed u kojem se razvoj mobitela kretao. U pravo vrijeme napravili su odličan uređaj, još bolji OS i uz vrhunski marketing to prodali masama. Sad su svjesni da to ne mogu napraviti. The end.

Sad su mi jasne stvari. Mrzitelj si Applea.  I štogod da Apple napravi, to nikad nije ništa posebno, ništa revolucionarno.

12 godina
offline
Apple ipak neće proizvoditi automobile

Meni prigovaraš ton? Ajd dobro.

 

Ne pokušavam ja ništa tebi prikvačiti nego mi nije jasno kako netko imalo ozbiljan moze napisati ovo:

"Ovo je za Apple nezgodna odluka koja vjerojatno znači stagnaciju, a lako moguće i pad proizvodnje i vrijednosti firme."

 

Postoje dvije mogućnosti. Biti u tom poslu ili ne biti. Vjerojatno bi ostanak u tom poslu značio pad vrijednosti firme jer da nije tako oni bi u poslu i ostali. Puno je tu novca i vremena utrošeno, ljudi zaposleno, podizan hype... za odustati mora postojati RAZLOG.

 

A o tome koji je razlog svoje mišljenje sam napisao.

 

Jednostavno nisu u stanju na tržište staviti nešto što bi bilo profitabilno. Također, prevelik je to brand da bi mu se ugled srozavao tržišnim failovima. Ne postoji tehnologija koja bi električni automobil učinila boljim od klasičnog. Za specifične namjene da, za uobičajene ne. U budućnosti možda da, sada ne.

 

Pokušaj sam usporediti prednosti i mane Tesle u odnosu na neku drugu limuzinu od cca 70K$ na američkom tržištu. Ili još jednostavnije, usporedi ga s Audijem A6 ili BMW serije 5 + 20 000$ goriva. Gdje je tu ekonomičnost koja se spominje kao jedini argument.

 

Zna se kako Apple radi. Sve vlastiti standardi, vlastita pravila. Da bi po toj filozofiji automobil izašao na tržište morali bi sami izraditi kompletnu infrastrukturu. Toliko ludi i rasipni nisu. 

 

 

BTW, nisam mrzitelj ničega a pogotovo elektroničkih naprava. Pozdravljam napredak industrije električnih automobila ali smatram da tu nema sreće dok god se baterija nalazi u autu koje se puni . Kad se postigne da automobil proizvodi energiju potrebnu za pogon ili kad je bude crpio u vožnji onda će to napraviti razliku u odnosu na klasični auto. Slobodno umjesto Applea možemo pisati o Tesli ili općenito o električnim automobilima. Nisu oni novost na tržištu. Recimo Nissan Leaf, električni gradski auto koji košta 30 000$. Domet 110 milja. Za taj novac kupiš bolji auto i goriva za dva kruga oko svijeta.

 

Kažeš Teslin supercharger? Pola sata punjenja za 250km. Sad zamisli da sutra ujutro na cestama budu isključivo takvi automobili koji se svakih 250km pune pola sata. Koji bi to kaos bio. Zato sam ti spomenuo jadransku magistralu u sezoni. Ta gužva je ništa u usporedbi sa svakodnevnicom velikih gradova. Rim, London, Pariz... strah me pomisliti. 

 

Izmjena baterija umjesto punjenja? U nekim azijskim zemljama postoji ta praksa za skutere. Možeš zamijeniti bateriju kojoj je domet nekih 30km. Jel znaš ti kolike su baterije kod automobila srednje klase koje bi mu omugućile domet od kakvih 300-400km? Umjesto da se auto satima puni trebalo bi ga rastaviti i onda dizalicom dignuti stare a staviti nove baterije.

 

Sve je to još nezrelo i u Appleu su shvatili da tu nema novca ni slave.

 

Poruka je uređivana zadnji put čet 20.10.2016 2:02 (BlueMax).
 
0 0 hvala 0
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice