Koji odabir. Mogli ste odma stavit Phase One XF ipak on ima 80mpix :D
Ja se do te mjere ne kužim u te aparate da pojma nemam šta je full frame, kakvi milimetre svi uporno spominju, na kakav crop se misli... ništa ne znam, ali ono N-I-Š-T-A! Ali obožavam čitati teme o aparatima. Tu se stavovi brane kao da su u najmanju ruku religijske dogme u pitanju, obiteljske svetinje ili nešto tog kalibra!
Kako bi moj dobar drug rekao: "Ajde, zabavi me internete pichka ti materina..."
Je li ovo Oleg imao pravo više puta glasati?
A7RII je definitivno aparat godine barem po mojim mjerilima...ajde i A7SII ali on ima uzi pojas upotrebe barem bih ja rekao..
A ovo od citatelja necu komentirat.....iako sam Canonov fanboy
Full frame je veličina senzora, mislim čak i najveća. A to je najvažniji parametar za šum odnosno kvalitetu slike u slabim svjetlosnim uvjetima. Velik senzor je opako skup, ali s razlogom - daje ludo dobre slike.
Veličina senzora je bitna recimo kao i veličina... neću reći alata, nego recimo TV ekrana. Oni s malim (čitaj, nemaju para za velike) se tješe da je bitna tehnika...
Veličina senzora je bitna recimo kao i veličina...
Memorije na SQL-u?
Full frame je veličina senzora, mislim čak i najveća. A to je najvažniji parametar za šum odnosno kvalitetu slike u slabim svjetlosnim uvjetima. Velik senzor je opako skup, ali s razlogom - daje ludo dobre slike.
Veličina senzora je bitna recimo kao i veličina... neću reći alata, nego recimo TV ekrana. Oni s malim (čitaj, nemaju para za velike) se tješe da je bitna tehnika...
Full frame je veličina senzora, mislim čak i najveća. A to je najvažniji parametar za šum odnosno kvalitetu slike u slabim svjetlosnim uvjetima. Velik senzor je opako skup, ali s razlogom - daje ludo dobre slike.
Veličina senzora je bitna recimo kao i veličina... neću reći alata, nego recimo TV ekrana. Oni s malim (čitaj, nemaju para za velike) se tješe da je bitna tehnika...
Nije najveća, već standardna, stari SLR aparati na film su koristili uglavnom 35mm širok film (po kadru jel) i zato je to širina današnjih senzora jer kod njih odgovaraju i standardne žarišne duljinae leća/objektivia koji se koriste (24mm, 35mm...bit će ista na SLRu i FF DSLRu)
Postoje srednji format itd koji su veći....naravno sakupljaju više svjetla itd.
Jbt, šta je SLR?
EDIT:
Našao
Poznato mi je bilo odmah, znam da sam prije n godina čitao nešto u bugu o tome
Oni s malim (čitaj, nemaju para za velike) se tješe da je bitna tehnika...
full frame nije nužno bolji npr. wildlife fotografi cesto uzimaju aps-c (crop senzore)
Što ne znači da je nužno bolji:)
Uzimaju ih zato jer će mu objektiv od 300mm biti 480mm na canon crop aparatu. Razlika u cijeni ta dva objektiva je znatna kao i samom tijelu aparata. Za tu namjenu bi 1d bio idealan a govorimo o aparatu od 60kkn dok cropom s dobije odličan aparat za 12tk (7d) koji će isto tako odraditi posao u tim uvjetima. Što nikako ne znači da je 7D bolji aparat od 1D. Niti približno.
Ali razlika u cijeni je takva kakva je. S tehničke strane je to tako. Veći je bolji, s manjim ideš na kompromis. Moraš biti tehničar, jel:)
Fotografija nije ono čime se bavim profesinalno ali s tehničke strane smatram da dobro razumijem tematiku i ovo gore je moj zaključak na temelju toga. Iskreno se nadam da će me netko razuvjeriti s obzirom da druge godine mislim kupiti aparat :)
Ovdje su Bugovci u pravu. SLR "umire" i/ili ostaje profićima (a niti to zadugo).Za svakodnevnu uporabu su nezgrapni i teški, jer "vući" 2-3 kg fotografske opreme
nije niti za izlet na Sljeme. Mirrorless aparati preuzimaju primat (posebno Olympus sa OM-D serijom ili spomenuti Fujifilm).
U Hrvatskoj, sve se to izgleda događa malo presporo... dok u svijetu snimaju i ovakve reklame
Oni s malim (čitaj, nemaju para za velike) se tješe da je bitna tehnika...
Nebitno. Amater ostaje amater, čak i ako mu tutneš Hasselblad u ruke. Daj džepni aparat profesionalcu, i onda se pitaj "a zašto moje slike ne ispadnu tako".
Oni s malim (čitaj, nemaju para za velike) se tješe da je bitna tehnika...
Nebitno. Amater ostaje amater, čak i ako mu tutneš Hasselblad u ruke. Daj džepni aparat profesionalcu, i onda se pitaj "a zašto moje slike ne ispadnu tako".
sad si me sjetio na ovo :D
Lara Jade, Cheap Camera Challenge
Philip Bloom, Barbie Camera Challenge
sad si me sjetio na ovo :D
Lara Jade, Cheap Camera Challenge
Philip Bloom, Barbie Camera Challenge
Dobar serijal, ali Kai mi neopisivo ide na živce. Ironija je da bolje podnosim Linusa i njegovo pištanje :D
sad si me sjetio na ovo :D
Lara Jade, Cheap Camera Challenge
Philip Bloom, Barbie Camera Challenge
Dobar serijal, ali Kai mi neopisivo ide na živce. Ironija je da bolje podnosim Linusa i njegovo pištanje :D
Ma znam i njihove recenzije su vecinom sprdačina ,al zato im ovakav serijal i paše
Tradicionalno, u kategoriji Fotoaparata godine, Bugovi čitatelji ne znaju za kompromise – samo najskuplje, samo ono s full frameom, samo ono toliko besmisleno da ga u stvarnosti uopće ne bi znali koristiti – dovoljno je dobro. Trud nas u redakciji da opisujemo inovativna nova rješenja, nove tehnologije, senzore, načine pristupa fotografiji – potpuno je uzaludan.
Molim redakciju da mi ovo malo pojasni. Nakon ovakvog uvoda ocekivao sam da izbor redakcije bude neki pristupacan jednostavan aparatic koji ipak daje kvalitetnu fotografiju i mogucnost rucnog baratanja svim postavkama. Nesto kao Panasonic LX100 ili ovaj X-T10 kojeg ste stavili na 3. mjesto.
Kad tamo, prvi izbor redakcije je upravo preskupi, full frame, brdo mpixa Sony Alpha7S II koji je od prvog izbora citatelja jeftiniji za cijelih 100€ a kad se kupi nekoliko dobrih objektiva cak i znatno skuplji od Canona. Da ne spominjemo koliki izbor je kod Canon EF i kakva je ponuda/cijena rabljenih.
Svaka cast Sonyjevoj inovativnosti i novim tehnologijama ali Canon i Nikon ne drze najveci dio trzista samo zato sto su kupci neuke ovce. Ima tu jos puno razloga.
Taj sony ima 12Mpix-a
Vise je videkamera, al dobro poznat je po tome kaj je low light monster i ne postoji niti jedna videokamera koja je bolja od njega u tome. Niti visestruko skuplje RED kamere recimo...
Profesionalna ekipa snima s tom kamerom i za njih to jako jeftin deal s obzirom kolko ostatak njihove opreme kosta, a i kolko kostaju druge kamere.
Ovaj canon je 3-4 godine stara kamera samo su stavili drugi senzor u njega.
Prije no što počnem citirati mogu samo reći da je ovdje zasluženo mjesto TLS aparat Fujifilm X-T10, znam 3 Canonnca (Sorry Mitch) koji su svoje 5D mk II-ce zamjenili za ovim Fujifilmom, mislim da ovaj T10 ima ga u 3 verzije.
Full frame je veličina senzora, mislim čak i najveća. * * *
Full Frame od eng. Puni Okvir, dolazi od toga da je senzor veličine standardnog 35mm filma, dakle okvir 35mm filma odgovara okviru Full Framea.. a nije čak da je ni...
Nije najveća, već standardna, * * *
... ni standardni niti navjeći, nego baš suprotno: najmanji. Formati filma se dijele ugrubo na male, srednje i velike. Full Frame ili 35mm je mali format, srednji format je ukoliko se ne varam 70mm (IMAX primjerice ili gornji Hassalblade, PhaseOne i sl) a filmovi velikog formata (a pogotovo elektronički senzori) mislim da su izumrli (osim ako ne postoje u nekakvim teleskopima). Ne znam nti jednog fotografija koji koristi film velikog formata, uglavnom su to jako velike ploče (poput monitora) za kojom je išla prikolica opreme.
Ali da se izgooglat i potražiit neke starce i slike rađene na aparatima velikog formata.
full frame nije nužno bolji npr. wildlife fotografi cesto uzimaju aps-c (crop senzore)
Opet netočno. Crop koji hoćeš (1,6; 1,5; 1,10 izmisli koji hoćeš) možeš dobiti običnim (zamislite kako se zove) Crop toolom u Photoshopu. Izreži sredinu i prividno je uporedi sa neizrezanom slikom imat ćeš osjećaj da je ova izrezana zoomirana.
Tako primjerice na APS-C formatu zavrni APS-C i FullFrame staklo (objektiv) dobit ćeš istu sliku, a kvaliteta slike zavisi od samog stakla.
Opet netočno. Svaka karika u lancu je bitna, nekad jedna nekada druga zavisi od kakvih uslova ih porediš. Džaba ti super staklo od par tisuća USD, ako ga zavrneš na aparat iz 90-te a šum mu u mraku vrišti na ISO 200, ili obratno: džaba ti vrhunsko tijelo ako si našao neko staklo iz 65-te godine čija linijska rezolucija stakla ne može niti primirisati današnjim low budget objektivima.
* * * Mirrorless aparati preuzimaju primat (posebno Olympus sa OM-D serijom ili spomenuti Fujifilm).
* * *
Točno je da obećavaju i uzimaju primat ali u svijetu profića trebat će još dugo godina da se SRL zamjeni sa TLS-som.
Nebitno. Amater ostaje amater, čak i ako mu tutneš Hasselblad u ruke. * * *
Bitno je. Bio sam i ja amater (tačnije DTP mi je glavna struka bila), gurnuli mi Šveđani Hasselblad u ruke dok ovi obđu grad, ja uradio balans bijele, okinuo par puta i moje slike izašle za katalog Fujitsu Simensa.
Tradicionalno, u kategoriji Fotoaparata godine, Bugovi čitatelji ne znaju za kompromise – samo najskuplje, samo ono s full frameom, samo ono toliko besmisleno da ga u stvarnosti uopće ne bi znali koristiti – dovoljno je dobro. Trud nas u redakciji da opisujemo inovativna nova rješenja, nove tehnologije, senzore, načine pristupa fotografiji – potpuno je uzaludan.
Molim redakciju da mi ovo malo pojasni. Nakon ovakvog uvoda ocekivao sam da izbor redakcije bude neki pristupacan jednostavan aparatic koji ipak daje kvalitetnu fotografiju i mogucnost rucnog baratanja svim postavkama. Nesto kao Panasonic LX100 ili ovaj X-T10 kojeg ste stavili na 3. mjesto.
Kad tamo, prvi izbor redakcije je upravo preskupi, full frame, brdo mpixa Sony Alpha7S II koji je od prvog izbora citatelja jeftiniji za cijelih 100€ a kad se kupi nekoliko dobrih objektiva cak i znatno skuplji od Canona. Da ne spominjemo koliki izbor je kod Canon EF i kakva je ponuda/cijena rabljenih.
Svaka cast Sonyjevoj inovativnosti i novim tehnologijama ali Canon i Nikon ne drze najveci dio trzista samo zato sto su kupci neuke ovce. Ima tu jos puno razloga.
True, true!
full frame nije nužno bolji npr. wildlife fotografi cesto uzimaju aps-c (crop senzore)
Opet netočno. Crop koji hoćeš (1,6; 1,5; 1,10 izmisli koji hoćeš) možeš dobiti običnim (zamislite kako se zove) Crop toolom u Photoshopu. Izreži sredinu i prividno je uporedi sa neizrezanom slikom imat ćeš osjećaj da je ova izrezana zoomirana.
Tako primjerice na APS-C formatu zavrni APS-C i FullFrame staklo (objektiv) dobit ćeš istu sliku, a kvaliteta slike zavisi od samog stakla.
Istu? Po cemu istu? Crop factor ti utice i na zarišnu daljinu i na otvor blende tj zamucenje pozadine nece biti isti na npr 100mm na f2.8 na ff objektivu i na aps-c objketivu... Za wildlife se koristi aps-c jer ima vecu gustocu piksela po inchu a posto wildlife fotografi uvijek cropuju (skoro uvijek jer jer jako tesko da mogu popuniti frame) takva krpovana slika ima vise detalja tj vise mp nego slika na fullframe senzoru...To je jedina primjena gdje je bolje uzeti ff objektiv i staviti ga na aps-c senzor. U svim ostalim sluajevima to je losa kombinacija.
Sjeti se toga kad ćeš kupovati novi komp, i matraj svoju: "Hardver unutar kućišta je najmanje bitan. Trebaš imati dobre kablove i imat ćeš komp za fantastične rezultate" :)
Šalu nastranu. Stvar je u novcu i tvojim stvarnim potrebama. Npr. ako uvijek slikaš u dobrim svjetlosnim uvjetima, vjerojatno ne trebaš full frame, ili ako nisi picajzla ili profić također ne trebaš full frame. I znanju fotkanja da iskoristiš hardver koji imaš, no badava ti znanje ako nemaš s čime raditi.
Ja se do te mjere ne kužim u te aparate da pojma nemam šta je full frame, kakvi milimetre svi uporno spominju, na kakav crop se misli... ništa ne znam, ali ono N-I-Š-T-A! Ali obožavam čitati teme o aparatima. Tu se stavovi brane kao da su u najmanju ruku religijske dogme u pitanju, obiteljske svetinje ili nešto tog kalibra!
Kako bi moj dobar drug rekao: "Ajde, zabavi me internete pichka ti materina..."
Gle, tu nema neke velike filozofije. Kao vjerojatno i u svakom sportu tako i u fotografiji postoje zaljubljenici u fotografiju i zaljubljenici u tehniku. Ovi potonji (neki ih još nazivaju tehnofilima) nisu nužno i fotografski diletanti, ali koliko ih ja poznajem većinom jesu. To je ekipa koja obično svoju, ajmo to tako nazvati fotografsku nemoć pokušava kompenzirati kupovanjem svega i svačega, filozofiranjem s matematikom u ekspoziciji, bubanjem manuala napamet... Možeš ih tu i tamo vidjeti na ulici naoružane do zuba mahom najnovijim fotoaparatima i fotografskim điđama, obično nose i fotografski prsluk s markom brenda koji trenutno furaju, često nose i šilt-kape okrenute naopačke, nerjetko im oko vrata i s ramena visi više aparata s jasno istaknutim brendom na strapu, sline na gumbiće i tijela fotoaparata, a 90% ono malo fotođira koji prakticiraju na terenu im se svodi na sporadične eskapade rafalne paljbe, te beskonačne kave po kafićima gdje vode rasprave o fotografskim tehnologijama s "kolegama". Nedaj Bože da bi fotografirali bez stabiliziranog i/ili zoom objektiva, a fotoaparat bez zakretnog ekrana na dodir im je čista blasfemija i bezobrazluk brenda koji se usudio takvu drskost stvoriti. I imaš one druge koji su praktičari, koji vole fotografirati, šetati okolo, uočavati kadrove i zanimljive stvari, raditi u photoshopu, guštati u svemu tome i koji te ne cukaju svako malo za rukav da im objasniš kako ovo i kako ono. Ovi potonji kad nabave pristojni fotografski set obično prestanu posjećivati tehnofilske forume, nerado izlaze na grupne fotođireve, shvaćaju da su uglavnom oni limit a ne oprema, i sve na što eventualno sline je staklovina.
Tijelo je ionako najmanje bitno tako da zasto trositi tolike novce na tijelo kad za to mozes uzeti bolji objektiv i tijelo s kojim ces dobiti fantasticne rezultate , najbitnije je znati sta radis ,imati dobre objektive ,a tijelo je na zadnjem mjestu po meni :)
Pa....slažem se....barem dijelom. Fotoaparati neznaju puno o fotografiji, u stvari pojma nemaju o fotografiji.
Za nekog tko se bavi profesionalno fotografijom posebice u uvijetima s lošim osvjetljenjem (recimo sport u dvorani), tijelo je bitno i objektiv je bitan pa i osoba koja stoji iza aparata je bitna. Ja mislim da je sve bitno.
Ovisno o tipu fotografije, eventualno se prioriteti mijenjaju ako si ograničen s novcem. Većina je, i tu se rade kompromisi, bira se za te novce optimalno.
Ne slažem se da je tijelo najmanje bitno, što opet ovisi o onome što se slika. Ako je to neka gljiva u šumi da, objektiv je bitniji od tijela. Gljiva stoji. Ako hoćeš slikati nekakvu dječurliju koja bezglavo trče po nekakvoj polumračnoj dvorani.....pfff
Probao sam prvo s Eos-M i Sigma150mm f/2.8. Dok ovaj isfokusira lopta kreće drugi napad. Neupotrebljivo.
500d radi ok ali za takvo što slikati nekako mi se čini da je 1/500 minimalno 1/1000 optimalno, što u tim uvjetima je potrebno ISO staviti na otprilike 4000. 500d barem za moj ukus sve preko ISO 1600 ozbiljno narušava kvalitetu slike.
S 6D koji je FF s ISO vrijednostima i preko 4000 radi odlične fotografije i u tim uvijetima FF bez obzira što je riječ o najeftinijem FF aparatu od canon-a pokazao se u tim uvjetima kao daleko najbolji izbor.
Ako se vratimo vratimo se na gljivu, u tom slučaju sve što si napisao stoji.
E sad, bi bio najsretniji kada bi netko rekao da sam u krivu, da moj EOS M može bez problema slikati u navedenoj situaciji, tj da je u meni problem a tijelo aparata je nebitno.
Oni s malim (čitaj, nemaju para za velike) se tješe da je bitna tehnika...
Nebitno. Amater ostaje amater, čak i ako mu tutneš Hasselblad u ruke. Daj džepni aparat profesionalcu, i onda se pitaj "a zašto moje slike ne ispadnu tako".
Pa sad, da budem iskren, znam puno više fotografa amatera (što osobno, što online preko raznoraznih portala) koji si fotografijom eventualno zarađuju nešto usput, a koji stvaraju i eye candy fotografiju i umjetnost kojoj se rado vratiš opet i opet i opet. S druge strane znam dovoljan broj profesionalaca kojima je fotografija kruh svagdašnji, a koji se ni s najluđom tehnologijom koju su nabavili ili koju su im nabavile redakcije godinama ne pomaknu s razine šuftsnepšotera. Tako da ovo s amaterima i profesionalcima, barem u mojem svijetu, uopće ne stoji. Ja si fotografe dijelim na meštre i diletante (od kojih veliku većinu nazivam i tehnofilima).
Oni s malim (čitaj, nemaju para za velike) se tješe da je bitna tehnika...
Nebitno. Amater ostaje amater, čak i ako mu tutneš Hasselblad u ruke. Daj džepni aparat profesionalcu, i onda se pitaj "a zašto moje slike ne ispadnu tako".
Pa sad, da budem iskren, znam puno više fotografa amatera (što osobno, što online preko raznoraznih portala) koji si fotografijom eventualno zarađuju nešto usput, a koji stvaraju i eye candy fotografiju i umjetnost kojoj se rado vratiš opet i opet i opet. S druge strane znam dovoljan broj profesionalaca kojima je fotografija kruh svagdašnji, a koji se ni s najluđom tehnologijom koju su nabavili ili koju su im nabavile redakcije godinama ne pomaknu s razine šuftsnepšotera. Tako da ovo s amaterima i profesionalcima, barem u mojem svijetu, uopće ne stoji. Ja si fotografe dijelim na meštre i diletante (od kojih veliku većinu nazivam i tehnofilima).
Poanta je u razlici kod nekog tko zna i nekog tko ne zna
Sad dal zarađuje uopce nebitno
To me i podsjeca na igrace koji pricaju o teksturama i fps-u vise nego o samoj igri
full frame nije nužno bolji npr. wildlife fotografi cesto uzimaju aps-c (crop senzore)
Opet netočno. Crop koji hoćeš (1,6; 1,5; 1,10 izmisli koji hoćeš) možeš dobiti običnim (zamislite kako se zove) Crop toolom u Photoshopu. Izreži sredinu i prividno je uporedi sa neizrezanom slikom imat ćeš osjećaj da je ova izrezana zoomirana.
Tako primjerice na APS-C formatu zavrni APS-C i FullFrame staklo (objektiv) dobit ćeš istu sliku, a kvaliteta slike zavisi od samog stakla.
Istu? Po cemu istu? Crop factor ti utice i na zarišnu daljinu i na otvor blende tj zamucenje pozadine nece biti isti na npr 100mm na f2.8 na ff objektivu i na aps-c objketivu... Za wildlife se koristi aps-c jer ima vecu gustocu piksela po inchu a posto wildlife fotografi uvijek cropuju (skoro uvijek jer jer jako tesko da mogu popuniti frame) takva krpovana slika ima vise detalja tj vise mp nego slika na fullframe senzoru...To je jedina primjena gdje je bolje uzeti ff objektiv i staviti ga na aps-c senzor. U svim ostalim sluajevima to je losa kombinacija.
Ne mogu više slušati. Ok kupiš si 200mm f/2.8 APS-C staklo i aparat, i sa druge ststane 200 mm f/2.8 FF staklo i aparat. I što ćeš dobiti sa ovim zavisi od 4 ulzne varijable, koje si dva sakla uzeo i koja dva tijela, jer imaš istu milimetražu koju gledaš. Veća pixelaža na slici koju geldaš zavisi od tijela fotoaparata, cropiran ili ne cropiran ima ih toliko da te glava zaboli-
Wildlife na aps-c? Slika vrijedi tisuću riječi pa će ti popularni ptičar sve reći.
Uređivano: totalo profulana tema svake godine. Želim reći da bi sa strane čitatelja (eto makar nas znanaca i BUgovaca) nagrada trebala da ide Fujifilm X-T10-u. Toliko od mene.