Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fosiln

poruka: 101
|
čitano: 12.060
|
moderatori: Danny_HR, vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug Onlinea. U nastavku se nalaze komentari na "Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fosiln".
11 godina
offline
Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fosiln

Da... A otkud dolazi struja? Bar u vecini svijeta...

Moj PC  
8 9 hvala 0
11 godina
offline
Re: Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fo
U Njemačkoj imaju puno obnovljivih izvora, ali zato im je i el. energija skupa.
 
5 0 hvala 0
10 godina
offline
Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fosiln

Žaj mi je šta to neću doživit.

Moj PC  
0 3 hvala 0
9 godina
neaktivan
offline
Re: Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fo

Efikasnije je proizvesti struju u centrali gdje je iskoristivost goriva oko 40-45 posto, plina preko 65 posto,  vode oko 96 posto, i onda prenositi struju do korisnika,
auto ima efikasnost oko 15 posto, dizel motor do 20 posto, znači da svi pređu na struju, isplati se jer minimalno 50 posto energije bi se manje trošilo u motorima, a time i zagađenje bi bilo manje!

Poruka je uređivana zadnji put ned 9.10.2016 12:28 (jobi123).
10 godina
online
Re: Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fo
jobi123 kaže...

Efikasnije je proizvesti struju u centrali gdje je iskoristivost goriva oko 40-45 posto, plina preko 65 posto,  vode oko 96 posto, i onda prenositi struju do korisnika,
auto ima efikasnost oko 15 posto, dizel motor do 20 posto, znači da svi pređu na struju, isplati se jer minimalno 50 posto energije bi se manje trošilo u motorima, a time i zagađenje bi bilo manje!

To je možda bilo prije; danas su brojke barem dvostruko veće od tih. Suvremeni dizeli idu preko 40%, common-rail motori i do 50%.
A što se tiče dizel motora općenito, danas korisnost brodskih sporohodnih motoria ide i preko 50%.
To je još uvijek malo, ali u svakom slučaju bolje nego prije.

Poruka je uređivana zadnji put ned 9.10.2016 12:49 (SHELBY_09).
9 godina
offline
Re: Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fo

Ne znam otkuda si iskopao brojke, ali motori SUS su efikasnost 15-20% imali na svojim začetcima u 19. stoljeću. Efikasnost automobila i motora nije isto jer tu imamo gubitke u transmisiji, radu ovjesa... a to se u većini slučajeva (ovisno o konstrukcijskom rješenju) ne eliminira promjenom energenta tj. samog pogonskog motora.

4 godine
offline
Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fosiln

Norveška, Nizozemska do 2025. , Njemacka do 2030. , sve u svemu trend se siri , radujem se tome , a i vec u 2017. izlazi Tesla model 3 koji je vec promijenio cijenovni standard u el. vozilima, a i promijenit ce standard i na cestama, Elon Musk svaka cast :D 

 
10 1 hvala 0
10 godina
online
Re: Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fo
jozef kaže...

Ne znam otkuda si iskopao brojke, ali motori SUS su efikasnost 15-20% imali na svojim začetcima u 19. stoljeću. Efikasnost automobila i motora nije isto jer tu imamo gubitke u transmisiji, radu ovjesa... a to se u većini slučajeva (ovisno o konstrukcijskom rješenju) ne eliminira promjenom energenta tj. samog pogonskog motora.

 Upravo tako. Ali uvjeren sam da je mislio na motore, jer i električni auto ima gubitke u transmisiji, ovjesu i ostalom. Tako da nema smisla govoriti o efikasnosti/korisnosti automobila, već o njegovom pogonu.

4 godine
online
Re: Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fo

Električni auti nemaju vise transmisiju kao obični auti.

Bolje biti ratnik u vrtu nego vrtlar u ratu!
10 godina
offline
Re: Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fo
SHELBY_09 kaže...
jobi123 kaže...

Efikasnije je proizvesti struju u centrali gdje je iskoristivost goriva oko 40-45 posto, plina preko 65 posto,  vode oko 96 posto, i onda prenositi struju do korisnika,
auto ima efikasnost oko 15 posto, dizel motor do 20 posto, znači da svi pređu na struju, isplati se jer minimalno 50 posto energije bi se manje trošilo u motorima, a time i zagađenje bi bilo manje!

To je možda bilo prije; danas su brojke barem dvostruko veće od tih. Suvremeni dizeli idu preko 40%, common-rail motori i do 50%.
A što se tiče dizel motora općenito, danas korisnost brodskih sporohodnih motoria ide i preko 50%.
To je još uvijek malo, ali u svakom slučaju bolje nego prije.

Diesel motori su pri kraju svog vijeka. Njih muči NOx kojeg uz sve inovacije ne mogu dovesti u prihvatljive okvire koji su sve stroži. Uz ovako "snažnu ekološku svijest oko nas" bliži im se ropotarnica povijesti. Negdje sam pročitao i da će uskoro biti izgnani iz Pariza.

10 godina
neaktivan
offline
Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fosiln

"Za samo 14 godina (što je normalan životni vijek jednog prosječnog automobila) u Njemačkoj će tako, vrlo vjerojatno, biti moguće kupiti tek električni automobil ili onaj pogonjen vodikovim gorivim ćelijama".

 

Otkud autoru ideja da je to "vrlo vjerojatno"? Bundesrat je savjetodavno, a ne zakonodavno tijelo. Kao da u Hrvatskoj npr. udruženje Župana predloži nešto. Ovdje se radi o inicijativi, koja prvo ide na mišljenje Bundesregierunga (dakle vlade), pa tek ako vlada taj prijedlog procijeni smislenim, ide u raspravu u Bundestag (dakle sabor). Vjerojatnost da će ovakva ekstremna zabrana proći i vladu i sabor je zanemariva jer bi uzrokovala trenutni kolaps njemačke autoindustrije, gašenje milijuna radnih mjesta i dramatičan gubitak vrijednosti svih postojećih vozila na tržištu. Obzirom da su slijedeće godine u Njemačkoj izbori, svatko tko bi potpisao ovakav zakon bi si istovremeno potpisao političku smrtnu presudu za sve vijeke vijekova amen.

 

Dakle - keep dreaming - kad i ako ovo postane zakon tek onda se ponovno javite.

 
7 1 hvala 0
7 godina
offline
Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fosiln

Upravo sam malo proučavao efikasnosti motora i usporedba sa termoelektranama:

- benzinski motori do 30%

- dizelski motori do 55%

- turbina u TE do 45% - s tim da tu treba uključiti i gubitke u prijenosu i distribuciji (od ukupne količine električne energije oko 6%).

 

Budući da nisam inženjerske struke, molio bih nekoga s više iskustva i znanja da nam pojasni detalje, ili me ispravi ako sam pogriješio.

Moje mišljenje je da ovaj trend prelaska na električne automobile, koji vuku za sobom nove probleme (npr. proizvodnja i odlaganje baterija), nema nikakvog smisla budući da velika količina energije dolati iz TE. Samo mi nije jasno kome je u interesu taj prelazak (sve se radi iz nekog interesa).


Od obnovljivih izvora, daleko najveći udio imaju hidroelektrane.

Poruka je uređivana zadnji put ned 9.10.2016 15:29 (Volos).
Moj PC  
8 3 hvala 1
11 godina
offline
Re: Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fo

lol pa nems 100 god

7 godina
offline
Re: Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fo
Volos kaže...

Moje mišljenje je da ovaj trend prelaska na električne automobile, koji vuku za sobom nove probleme (npr. proizvodnja i odlaganje baterija), nema nikakvog smisla budući da velika količina energije dolati iz TE.

Kako gdje. U velikoj vecini visikorazvijenih, inteligentno uredenih zemalja ne, a upravo te zemlje predlazu ovakve promijene.

4 godine
neaktivan
offline
Re: Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fo
Volos kaže...

 

 

Budući da nisam inženjerske struke, molio bih nekoga s više iskustva i znanja da nam pojasni detalje, ili me ispravi ako sam pogriješio.

Moje mišljenje je da ovaj trend prelaska na električne automobile, koji vuku za sobom nove probleme (npr. proizvodnja i odlaganje baterija), nema nikakvog smisla budući da velika količina energije dolati iz TE. Samo mi nije jasno kome je u interesu taj prelazak (sve se radi iz nekog interesa).

 

 

upravo tako.. sve je to moda (eco-popularnost) i nečiji interesi... sada je u modi "zeleno" i mnogi zakoni se pokušavaju progurati radi političke popularnosti, no pitanje je koliko su stvarno korisni i na kraju isplativi ti prelasci na "eko". valjda planiraju i misle da će se do 2030. promjeniti situacija jer cijene fosilnih goriva će se sigurno udvostručiti do tada (osim ako ne nađu nove izvore nafte na Antarktici npr koja je za sada pošteđena od bušenja).

10 godina
neaktivan
offline
Re: Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fo
Volos kaže...

Upravo sam malo proučavao efikasnosti motora i usporedba sa termoelektranama:

- benzinski motori do 30%

- dizelski motori do 55%

- turbina u TE do 45% - s tim da tu treba uključiti i gubitke u prijenosu i distribuciji (od ukupne količine električne energije oko 6%).

 

Budući da nisam inženjerske struke, molio bih nekoga s više iskustva i znanja da nam pojasni detalje, ili me ispravi ako sam pogriješio.

Moje mišljenje je da ovaj trend prelaska na električne automobile, koji vuku za sobom nove probleme (npr. proizvodnja i odlaganje baterija), nema nikakvog smisla budući da velika količina energije dolati iz TE. Samo mi nije jasno kome je u interesu taj prelazak (sve se radi iz nekog interesa).


Od obnovljivih izvora, daleko najveći udio imaju hidroelektrane.

U interesu je onima koji smanjenjem uvoza arapske i ruske nafte i plina žele ugroziti gospodarstva tih zemalja, prije svega Rusije koja živi od prodaje nafte i plina Europi, poglavito Njemačkoj. Trenutačno se protiv Rusije vodi rat, samo ne oružjem, nego sankcijama i ovakvim suludim mjerama. Da je zaista cilj bio hitno smanjiti zagađenje, onda su to puno lakše i brže mogli postići forsiranjem automobila na plin, što je isprobana i jeftina tehnologija dostupna svima i ekološki prihvatljivija od elektromobila (Well to Wheel), te smanjenjem uvoza iz Kine i ostalih dijelova Azije, što zbog zagađenja kojeg te zemlje stvaraju kako bi mi imali jeftine tenisice i telefone, što zbog smanjenja brodskog prometa, 16 najvećih brodova zagađuje više nego svi automobili na svijetu zajedno. Umjesto toga se forsira loša i neefikasna tehnologija elektromobila na litijske baterije koja ne samo da nema budućnost, nego je i preskupa i vodi k tome da će u budućnosti samo najbogatiji moći imati svoj auto, a drugima se preporučuje da prijeđu na car sharing ili da idu pješice. Ali eto, stisnuti Putina je trenutno važnije.

10 godina
offline
Re: Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fo
dadn kaže...
Volos kaže...

 

 

Budući da nisam inženjerske struke, molio bih nekoga s više iskustva i znanja da nam pojasni detalje, ili me ispravi ako sam pogriješio.

Moje mišljenje je da ovaj trend prelaska na električne automobile, koji vuku za sobom nove probleme (npr. proizvodnja i odlaganje baterija), nema nikakvog smisla budući da velika količina energije dolati iz TE. Samo mi nije jasno kome je u interesu taj prelazak (sve se radi iz nekog interesa).

 

 

upravo tako.. sve je to moda (eco-popularnost) i nečiji interesi... sada je u modi "zeleno" i mnogi zakoni se pokušavaju progurati radi političke popularnosti, no pitanje je koliko su stvarno korisni i na kraju isplativi ti prelasci na "eko". valjda planiraju i misle da će se do 2030. promjeniti situacija jer cijene fosilnih goriva će se sigurno udvostručiti do tada (osim ako ne nađu nove izvore nafte na Antarktici npr koja je za sada pošteđena od bušenja).

 Kako misliš udvostručiti. Pa OPEC smanjuje proizvodnju jer nemogu nikome prodati naftu zato je cijena i bila 25$ po barelu i sad nakon njihovih mjera se popela na 50$. Ako ljudi nastave sa kupovinom električnih auta neće ih ni smanjivanje proizvodnje spasiti i cijena će pasti na 20$ po barelu.

10 godina
neaktivan
offline
Re: Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fo
kerum kaže...
Volos kaže...

Moje mišljenje je da ovaj trend prelaska na električne automobile, koji vuku za sobom nove probleme (npr. proizvodnja i odlaganje baterija), nema nikakvog smisla budući da velika količina energije dolati iz TE.

Kako gdje. U velikoj vecini visikorazvijenih, inteligentno uredenih zemalja ne, a upravo te zemlje predlazu ovakve promijene.

Možeš li nam nabrojati neke od tih velikih inteligentnih zemalja (osim Norveške kojoj je to Bogom dano)?

10 godina
neaktivan
offline
Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fosiln

krenem ja sa elektricnim autom s mora,i putujem ja tako po staroj cesti ili autoputu sve jedno,kad tamo ispred mene kocija sa zapregama,brza od mog elektricnog auta,jel putovao sam zimi kad mi auto moze prec samo 100 km na dan :).....

punjenje traje i traje i traje,,,,

:)

...... gdje je sve po mom :)
Moj PC  
0 12 hvala 0
3 godine
offline
Re: Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fo
Volos kaže...

 

Budući da nisam inženjerske struke, molio bih nekoga s više iskustva i znanja da nam pojasni detalje, ili me ispravi ako sam pogriješio.

Moje mišljenje je da ovaj trend prelaska na električne automobile, koji vuku za sobom nove probleme (npr. proizvodnja i odlaganje baterija), nema nikakvog smisla budući da velika količina energije dolati iz TE. Samo mi nije jasno kome je u interesu taj prelazak (sve se radi iz nekog interesa).

Totalno krivi pogled na stvari. 

Uglavnom...

Evo pesimistična procjena, s prenapuhanim brojkama, realna brojka je puno manja.

Konkretne brojke: uzet ću za primjer Teslu (najveća potrošnja kod normalnih električnih auta).

Tesla ima prosjek potrošnje oko 20 kWh/100 km.

Nemam podatke za ostale države, ali u SAD-u (uzmimo ih za orijentir) prosječni vozač  radi oko 20000 km godišnje.

Znači, da vozi Teslu, trošio bi (20000/100)x20=4000kWh (4 MWh) energije godišnje.

U svijetu trenutno ima oko 1,2 milijarde osobnih automobila (realno u upotrebi puno manje).

Uzet ću 1 milijardu, da ne moram tražiti kalkulator.

Oni bi onda po ovome prosjeku trošili 4x10 na 15 Wh energije.

Ukupna svjetska potrošnja električne energije u svijetu 2012. je bila oko 20x10 na 15 Wh, uz 18% ukupnih gubitaka (a ostalih energenata čak 150x10 na 15 Wh).

Znači, ako  svi auti na svijetu odjednom postanu Tesla S, potrošnja električne energije bi porasla u ovom mom najgorem slučaju za 4/20=1/5=20% (praktički količina koja se izgubi u proizvodnji i transportu).

A ta količina energije se ionak bude morala zbog međunarodnih direktiva proizvoditi iz obnovljivih izvora već 2020.

A i da se proizvodi iz fosilnih goriva, zapravo se ništa značajno ne bi dogodilo, jer ionak TE nikad ne rade stalno na maksimalnoj snazi, jer su projektirane da daju optimalnu efikasnost na cca. 70% nazivnog kapaciteta, tak da bi porast potrošnje fosilnih goriva u elektrani onda bio puno manji od 20%, a riješili bi se kompletne potrošnje fosilnih goriva u autima, koja je puno veća nego kaj elektrane potroše.

 

A dio s proizvodnjom baterija sam već jednom objasnio u drugoj temi, pronaći ću i staviti link, uglavnom ne utječe ništa značajno na zagađenje okoliša, kao što lokalni floskulaši ovdje tvrde.

A iz starih baterija se relativno jednostavnom reciklažom može ponovno iskoristiti veći dio sirovina....

E da, linkovi: https://en.wikipedia.org/wiki/World_energy_consumption

http://www.greencarreports.com/news/1093560_1-2-billion-vehicles-on-worlds-roads-now-2-billion-by-2035-report

https://www.fhwa.dot.gov/ohim/onh00/bar8.htm

https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S

http://www.bug.hr/forum/topic/komentari-it-vijesti/teslini-gubici-veci-ocekivanja/242090.aspx?page=0&jumpto=5116547&sort=asc&view=flat

 

 

Kruha i igala...
Poruka je uređivana zadnji put ned 9.10.2016 16:39 (fer-de-lance).
9 godina
offline
Re: Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fo
dadn kaže... 

upravo tako.. sve je to moda (eco-popularnost) i nečiji interesi... sada je u modi "zeleno" i mnogi zakoni se pokušavaju progurati radi političke popularnosti, no pitanje je koliko su stvarno korisni i na kraju isplativi ti prelasci na "eko". valjda planiraju i misle da će se do 2030. promjeniti situacija jer cijene fosilnih goriva će se sigurno udvostručiti do tada (osim ako ne nađu nove izvore nafte na Antarktici npr koja je za sada pošteđena od bušenja).

 Šališ se? Cijena nafti će padati. Norveška ubrzano crpi svoje bušotine (a nemaju više puno nafte) kako bi uvalili sve na tržište dok još nešto vrijedi. Nafte ima još puno, i sad je već vrlo vjerojatno da s ovim padom potrošnje nikad nećemo iscrpiti niti ove izvore kod kojih je eksploatacija isplativa u ovim prilikama a kamo li onu dublju i gušću naftu koju je skuplje vaditi. Nafta s Antarktike nam nikad neće trebati, a bila bi i preskupa.

9 godina
offline
Re: Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fo
fer-de-lance kaže...

Totalno krivi pogled na stvari. 

Uglavnom...

Evo pesimistična procjena, s prenapuhanim brojkama, realna brojka je puno manja.

 računica je točna, ali realne brojke su nažalost puno veće. Dok Tesla troši 20kWh/100km natovareni šleper troši >200kWh/100km. Dodaj tome koliko vremena provede na cesti pa će ispasti da potrošnja lako premaši 0,5GWh godišnje, tj preko 100x više od Tesle u posjedu običnog čovjeka. Na svijetu je preko 80 milijuna kamiona, ako uzmemo u obzir da nisu svi tako veliki i da nisu toliko u pogonu i dalje ispada da samo ti kamioni troše više nego sve Tesle koje si uključio u izračun, a onda dolazimo do pola svjetske proizvodnje el energije.

3 godine
offline
Re: Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fo

To je točno, ali bar se onda budu iskoristili svi kapaciteti proizvodnje iz obnovljivih izvora, jer se ionak svakim danim sve više šire, a nemamo kuda s viškom energije.

Ovak taj problem nestaje, i npr. njemački primjer s visokom cijenom struje zbog obnovljivih izvora nestaje.

Mislim, poanta je da imamo u svijetu i preveliku ukupnu proizvodnju energije, potrošnja u kućanstvima i industriji pada, a svakim danom niču nove elektrane.

Tak da potrošnja šlepera i ne igra neku ulogu, jer nije problem ni s današnjim kapacitetima, a kamoli u budućnosti...

Kruha i igala...
11 godina
offline
Re: Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fo
RobertS kaže...

...16 najvećih brodova zagađuje više nego svi automobili na svijetu zajedno..

 

Kenjaža.

Istina, 16 (ili 15?) najvećih brodova ispušta više oksida sumpora (SOx) i dušika (NOx) od svih automobila ali to je samo zato

što automobili koriste totalno drugačije gorivo čijim sagorijevanjem se uopće ne ispuštaju ovi oksidi (ili zanemarivo malo),

ako govorimo o CO2 onda je to druga priča.

 

Nedavno je čak donesena i regulativa (na razini zemalja Europe, Amerike i još ponegdje) kojom se sadržaj sumpora u brodskom gorivu ograničava na 0,1% sumpora

a čime to gorivo postaje slično dizelskom gorivu u aotomobilima.

 

Općenito je glupo uspoređivati te brodove i aute, istina jedan takav brod koji prevozi npr. 8000 auta zagađuje više od jednog auta (logično), ali

zato zagađuje daleko manje od bilo kojeg drugog načina transporta tih istih auta.

 

Zapravo ne znam zašto uopće spominješ zagađenje, smanjenje emisija CO2 i forsiranje prelaska na el. aute se ne radi zbog smanjenja zagađenja nego ublažavanja problema globalnog zagrijavanja.

 

CO2 nije zagađenje pobogu, imaš ga u plućima...

Poruka je uređivana zadnji put ned 9.10.2016 17:51 (PaleRider).
10 godina
neaktivan
offline
Re: Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fo
zeroname kaže...
dadn kaže...
Volos kaže...

 

 

Budući da nisam inženjerske struke, molio bih nekoga s više iskustva i znanja da nam pojasni detalje, ili me ispravi ako sam pogriješio.

Moje mišljenje je da ovaj trend prelaska na električne automobile, koji vuku za sobom nove probleme (npr. proizvodnja i odlaganje baterija), nema nikakvog smisla budući da velika količina energije dolati iz TE. Samo mi nije jasno kome je u interesu taj prelazak (sve se radi iz nekog interesa).

 

 

upravo tako.. sve je to moda (eco-popularnost) i nečiji interesi... sada je u modi "zeleno" i mnogi zakoni se pokušavaju progurati radi političke popularnosti, no pitanje je koliko su stvarno korisni i na kraju isplativi ti prelasci na "eko". valjda planiraju i misle da će se do 2030. promjeniti situacija jer cijene fosilnih goriva će se sigurno udvostručiti do tada (osim ako ne nađu nove izvore nafte na Antarktici npr koja je za sada pošteđena od bušenja).

 Kako misliš udvostručiti. Pa OPEC smanjuje proizvodnju jer nemogu nikome prodati naftu zato je cijena i bila 25$ po barelu i sad nakon njihovih mjera se popela na 50$. Ako ljudi nastave sa kupovinom električnih auta neće ih ni smanjivanje proizvodnje spasiti i cijena će pasti na 20$ po barelu.

 Kako misliš "ako nastave s kupovinom električnih automobila", zar su ikada i počeli? Električni automobili uopće ne postoje u većini zemalja, a tamo gdje postoje u pravilu imaju udio u prodaji novih automobila oko 1%, s izuzetkom Norveške koja je potpuno specifična jer dobiva 100% struje iz vlastitih hidroelektrana (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Electric_car_use_by_country). Ako se uzme u obzir udio u ukupnoj masi (ne samo novoprodanim automobilima), onda još i puno manje. I to unatoč svim mogućim subvencijama i olakšicama. Razlog pada cijene nafte zadnjih godina je povećana efikasnost klasičnih automobila, generalno bolje gospodarenje energijom (grijanje, tvornice, itd.), te prije svega drastično usporavanje industrijskog rasta u Kini i svijetu generalno (i s time povezana manja potrošnja) te drastično smanjenje uvoza nafte u USA zahvaljujući crpljenju vlastite nafte frackingom. Električni auti s time nemaju nikakve veze niti će tako brzo imati. 

5 godina
offline
Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fosiln

Treba ići na električne ali tek kad se ti auti još dotjeraju. Sad nisu ravnopravni s klasičnim autima.

Moj PC  
2 1 hvala 0
10 godina
neaktivan
offline
Re: Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fo
gil kaže...

Treba ići na električne ali tek kad se ti auti još dotjeraju. Sad nisu ravnopravni s klasičnim autima.

 Naravno i treba prepustiti tržištu da samo regulira stvari, a ne potpuno nedozrelu i preskupu tehnologiju nametati političkim dekretima. Ako i kada elektromobili budu dovoljno dobri i nudili dovoljno dobar odnos uloženog i dobivenog sami će se nametnuti na tržištu, bez potrebe za ikakvim umjetnim zabranama. I obratno, ako to ne uspiju, nikakve političke mjere i zabrane im na dugu stazu neće pomoći.

10 godina
neaktivan
offline
Re: Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fo
Halissimo kaže...

Norveška, Nizozemska do 2025. , Njemacka do 2030. , sve u svemu trend se siri , radujem se tome , a i vec u 2017. izlazi Tesla model 3 koji je vec promijenio cijenovni standard u el. vozilima, a i promijenit ce standard i na cestama, Elon Musk svaka cast :D 

I niti u jednoj od tih zemalja to još nije zakon, nego samo prijedlog pojedinih političara, a u Nizozemskoj i Njemačkoj nikad neće niti postati. Kroz te dvije zemlje dnevno protutnje milijuni automobila, kamiona i autobusa iz trećih zemalja u kojima takvi "zakoni" ne postoje, što će biti s njima? Zabrana? Ako ne, kakvog smisla ima zabranjivati obične aute domaćem stanovništvu, a tolerirati milijune takvih auta iz drugih zemalja dnevno? 

 

Takvi zakoni imaju smisla samo ako se donesu na najmanje razini EU, sve ostalo je duhovna hrana za naivne treehughere.

5 godina
offline
Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fosiln

Globalno gledajući ionako Rusija i SAD proizvode više od pola Co2, tako da Njemačka uopće nije bitna ako ćemo sa ekološkog stajališta. Inače sam skeptičan zbog cijena, kapaciteta baterija i činjenice da više štetnih plinova nastane za proizvodnju električnog nego klasičnog vozila. Jedino da se izumi neko čudo od baterije koja će biti par puta manja, a sa par puta većim kapacitetom, to bi bila revolucija, ali podsjetimo se da je 2012. godine netko sa VW Passatom na jednom spremniku prošao 2612 km, ajde moguće je staviti na krov ćelije za punjenje, opet to košta.

Dakle smatram za gradsko auto da je električni auto pitanje dana, a pogotovo kad vidimo da je konkurencija kašeta brokava ka Smart koja se prodaje leva leva, tu bih i ja odmah uskočio u isto.

Moj PC  
0 2 hvala 0
11 godina
offline
Re: Njemačka pokreće postupak zabrane vozila na fo
Kod kupovine novog auta sam razmisljao o elektricnom autu ali Tesla je preskupa a ostali auti ne dolaze u obzir. Osim cijene jako jako jako bitna stavka i problem kod mene je kaj nemam svoju kucu. Znaci da bi punio auto na parkiralistu ispred stana bi morao kroz prozor povuci 50 m kabla.
Na koji nacin misle rijesit problematiku punjenja automobila za svih onih valjda 90% ljudi svijeta koji zive u stanovima? Kaj svi budemo imali produzne koji vise kroz prozor na parking ili budu svi od jednom morali investirat milijarde u elektricne instalacije po parkiralistima oko svih zgrada na svijetu?

Lako je srat i fantazirat o tesli ako imas love, kucu i super punjac. Kam da si ja auto ustekam u pak ili kaj?
Btw kak se bude ponasala postojeca elektricna infrastruktura i trafostanice kad ih se optereti sa tisucama novih potrosaca?
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice