Sasvim zanimljivo rjesenje. Pitam se kako ce u stvarnom zivotu drzati vodu.
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
...možda bi se i gume manje trošile....
Podržavam ovaj projekt. Nebi bilo rupa po cesti, večina rupa nastaje radi promjene temperature i i udaraca. A plastika može podnjeti jako jako velike sile i kao što su napisali i temperature.
A to što su ceste šuplje je super za kablove poput interneta, struje, čak i vode. Nebi bilo raskopavanja ceste da se provuče jedna cijev. Jednostavno digneš komad ceste i staviš cijev.
Hm, plastika gori i tesko se gasi. Ovo otvara potpuno nove mogucnosti za vandale, teroriste i ine nezadovoljnike.
Hm, plastika gori i tesko se gasi. Ovo otvara potpuno nove mogucnosti za vandale, teroriste i ine nezadovoljnike.
postoje kemijski retardanti koji plastiku čine teško zapaljivom ili samogasivom. Pitanje je samo koliko to onda košta.
Zaposlen sam u firmi koja se bavi proizvodnjom plastike i mogu reći da je čista glupost reciklirati plastiku od plastične ambalaže i raditi od toga nešto tvrdo, jednostavno ta vrsta plastike nije dovoljno otporna za to, osim ako neće mješati sa nekom drugom, a to opet povlači sa sobom dodatne probleme.
Opaa, sad će Hamdija i drugi milijun dignuti kad čuje za ovo.
Ako je nova tehnologija uvijek po svemu bolja od prosle zasto se u austriji vracaju na betonske ploce, kome oni oci mazu?
Ako je nova tehnologija uvijek po svemu bolja od prosle zasto se u austriji vracaju na betonske ploce, kome oni oci mazu?
ništa nije univerzalno bolje, postoje uvjeti eksploatacije, postoji trošak, postoji dostupnost, specifični faktori...
Nizozemska kompanija VolkerWessels osmislila je tehnologiju kojom može od recikliranih plastičnih boca izraditi bolje cestovne površine
Bolje od naših sigurno... Ne moraš ih ni reciklirati da bi bilo bolje od naših cestovnih površina... Ne moraš ni praviti cestu praktično, solidan makadam je bolji...
A to što su ceste šuplje je super za kablove poput interneta, struje, čak i vode. Nebi bilo raskopavanja ceste da se provuče jedna cijev.
E koliko sam ja puta proklinjao kad mi na bicikli razmrda bubrege (i u autu al na bicikli puno gore) proklete grbe i udubine nastale zbog šahtova, ima nekih ulica odi u Splitu di je svakih 10-15 m sasvim drugi komad asfalta, tj. svaki put kad su neku kuću ili par kuća pored toga gradili bi raskopali cilu cestu da naprave odvod, i tako je komad od 100-200 m ceste kolekcija od niza dijelova sa grbavim prijelazima između, ko neki prastari zakrpani pokrivač...
Jednom mi je zbog takve grbe odletilo svjetlo sa bicikle i razbilo se, jednom puka kostur od bicikle...
A jednom sam nasred grada uletio autom u otvoreni šaht kojeg je neki genije iz održavanja prvo otvorio pa onda išao u kombi po znak upozorenja. Samo mi se malo ulubio rub od podvozja srećom.
Podržavam ovaj projekt. Nebi bilo rupa po cesti, večina rupa nastaje radi promjene temperature i i udaraca. A plastika može podnjeti jako jako velike sile i kao što su napisali i temperature.
A to što su ceste šuplje je super za kablove poput interneta, struje, čak i vode. Nebi bilo raskopavanja ceste da se provuče jedna cijev. Jednostavno digneš komad ceste i staviš cijev.
Hm, ovo ovako kako je nacrtano, izgleda kao da jednom kad se ukopa u zemlju, susjedni moduli i susjedne cijevi će svi biti spojeni u jednu cjelinu i neće se moći samo tako rastaviti. Nije mi baš jasno... bilo bi daleko, daleko jednostavnije da za sve cijevi postoji nekakav odvojeni servisni kanal koji se otvara bez da se išta drugo mora rastavljati i vaditi.
Dok se u Nizozemskoj od plastičnih boca prave ceste, kod nas se te iste skupljaju po kontejnerima u svrhu preživljavanja.
Nemože ovo raditi nikako. Obična plastika pa preživi plus ko zna koju temperaturu ljeti i da uz to po njoj vozi šleper od ko zna koliko tona. I da to traje dovoljno godina da bude isplativo. Jednostavno to ne mogu zamisliti.
Tamo je malo drugaciji sustav ambalaze, i boca vrijedi nekoliko puta vise ako je povratna.
asfalt je u čitavom svijetu najviše reciklirani materijal i ima ponovnu iskoristivost od 99%.. ne vidim razloga za izmišljanje tople vode u tom području.
Kod mene na poslu se koriste 5 vrsta plastične mase koja se u stroju zagrijava na određenu temperaturu i znam iz prve ruke da je najslabija upravo ta masa za pet ambalažu dok recimo radimo s specijalnom masom za koju ti treba kasnije brusilica da možeš odrezati takav proizvod koji napraviš, ali normalno taj materijal ima i cijenu, tako da je to dosta čudno. Opet nemožeš niti miješat 2 različite vrste plastične mase jer je onda poroizvod nema tvrdoću nego postaje elastičan. Recikliranje plastike nije nikakva mudrost jednostavno se zamelje škart ili otkupljena ambalaža i ponovno ide u stroj do 2-3 puta ovisi o kvaliteti mase jer nakon toga ju nemožeš ponovno koristit (izgubi svojstva), dok je kod stakla druga priča njega možeš reciklirat koliko hočeš.
Više me zanimaju informacije o otporu i trenju guma na takvoj podlozi(pogotovo kočenje), nego to što se mogu kablovi provlačiti kroz kanalice..
I šta ako šleper ili kamion sa gorivom i onim lancem ispod sebe kojim udara po podu ili koji god razlog dovede do oštećenja?
Može li se lako zakrpati kao asfalt ili treba cijeli jedan "modul" zamijeniti i što je sa kabelima i cijevima u njemu onda?
Šta kada se zapali ta cesta, recimo cisterna se prevrne, šumski požar dođe do ceste ili eksplodira neka cijev?
Čini mi se kao da tu ima dosta stvari koje treba testirati, ali ionako sumnjam da će zaživjeti na većim razmjerima ta ideja, ceste već postoje svugdje, neće nitko sada kopati i stavljati plastiku posvuda.
Zaposlen sam u firmi koja se bavi proizvodnjom plastike i mogu reći da je čista glupost reciklirati plastiku od plastične ambalaže i raditi od toga nešto tvrdo, jednostavno ta vrsta plastike nije dovoljno otporna za to, osim ako neće mješati sa nekom drugom, a to opet povlači sa sobom dodatne probleme.
A šta misliš da će oni rastopit bocu i stavit je na pod???
pa sigurno ce proci neko vrijeme ispitivanja i utvrđivanja kvalitete ...
Mi hrvati smo takvi da cin neko nešto izmisli to saseremo u početku ... mislim sigurno ova cesta može imat mana ali ako bude imala nekih velikih mana sigurno nece ici u komercijalizaciju
Plastika otpusta kemijske spojeve u tlo. Npr. oni plasticni stupici koje zabijaju uz cestu moraju biti od posebne plastike jer je jeftilen plastika "otrovna".
Bil je dokumentarac o plastici i kak novorodencad vec u sebi imaju tragove plastike jer iz plastike jedemo, pijemo i sama voda ide u domacinstva kroz plasticne cijevi. Sad budemo jos vozili po plastici, a neki vec godinama i buje plastiku u obliku lutaka :)
Stvar je jos samo koncept, no ako bacite oko malo na site kompanije ne cine se bas sarlatani pa da pricaju bez ikakve osnove. Vjerojatno imaju jos stvari za rijesiti i mozda na kraju to bas i nece raditi zadovoljavajuce ali imaju kredibiliteta.
“It’s still an idea on paper at the moment; the next stage is to build it and test it in a laboratory to make sure it’s safe in wet and slippery conditions and so on. We’re looking for partners who want to collaborate on a pilot – as well as manufacturers in the plastics industry, we’re thinking of the recycling sector, universities and other knowledge institutions.
Plastika otpusta kemijske spojeve u tlo. Npr. oni plasticni stupici koje zabijaju uz cestu moraju biti od posebne plastike jer je jeftilen plastika "otrovna".
Bil je dokumentarac o plastici i kak novorodencad vec u sebi imaju tragove plastike jer iz plastike jedemo, pijemo i sama voda ide u domacinstva kroz plasticne cijevi. Sad budemo jos vozili po plastici, a neki vec godinama i buje plastiku u obliku lutaka :)
- da.. istovremeno se u tekstu govori o reciklaži, eko itd.. sve to su naftni derivati, plastika je plastika..
čitava naftna industrija je u pitanju, goriva su samo dio (ostalo se zaboravi) i kao nuspordukt je i npr asfalt.. tako da koristit će se svaki dio, a ovo je samo PRovska priprema za moguće investicije.
Stvar je jos samo koncept, no ako bacite oko malo na site kompanije ne cine se bas sarlatani pa da pricaju bez ikakve osnove. Vjerojatno imaju jos stvari za rijesiti i mozda na kraju to bas i nece raditi zadovoljavajuce ali imaju kredibiliteta.
“It’s still an idea on paper at the moment; the next stage is to build it and test it in a laboratory to make sure it’s safe in wet and slippery conditions and so on. We’re looking for partners who want to collaborate on a pilot – as well as manufacturers in the plastics industry, we’re thinking of the recycling sector, universities and other knowledge institutions.
-ne moraju biti šarlatani, opasniji si biznismeni, pogotovo za sve što se može patentirati.. a tad imaš npr EU direktivu i moraš raditi takvu cestu, uzeti kredit jer novca nema i plaćati im kamatu, licencu.. i opet za recimo 5g .. mijenjati jer će se otkriti nešto peto, štetno itd.. Da su šarlatani bilo bi lako, ako su biznismeni tad kao s Danajcima.. oprezno, jer im je primarno zarada, ne ekologija i sl.
dok vidimo 3d prikaz, možemo i govoriti da su šarlatani, pogotovo kad u text ubace ekologiju koja s tim nema veze, odnosno ima koliko i FAP šleper s plastičnim USB stickom umjesto CDom u autoradiju.
Zaposlen sam u firmi koja se bavi proizvodnjom plastike i mogu reći da je čista glupost reciklirati plastiku od plastične ambalaže i raditi od toga nešto tvrdo, jednostavno ta vrsta plastike nije dovoljno otporna za to, osim ako neće mješati sa nekom drugom, a to opet povlači sa sobom dodatne probleme.
A šta misliš da će oni rastopit bocu i stavit je na pod???
pa sigurno ce proci neko vrijeme ispitivanja i utvrđivanja kvalitete ...
Mi hrvati smo takvi da cin neko nešto izmisli to saseremo u početku ... mislim sigurno ova cesta može imat mana ali ako bude imala nekih velikih mana sigurno nece ici u komercijalizaciju
Dal si ti vidio proces reciklaže bilo kakve plastike? Pet ambalaža po kvaliteti materijala je među najslabijima, miješanje različitih materijala ne uspjeva jer su konfliktni.
A ovo s rastopiti bocu i stavit je na pod, bravo za tebe.