pa i red je da ograničene sirovine (osobito rijetkih elemenata) na planetu potrošimo čim prije, za što gluplje namjene (da sad ne nabrajam, znate već). s vedrije strane, dobro je da se još nitko nije sjetio čitati CD-e iglom i zvučnicom (jasno, MC a ne MM, poradi topline zvuka u hladnim ljetnim noćima).
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Kaj nije krckanje i pucketanje zbog statičkog elektriciteta- trenja između igle i ploče?
Kaj nije krckanje i pucketanje zbog statičkog elektriciteta- trenja između igle i ploče?
Vidiš, da, možda si u pravu.... nema druge nego da kešneš 15k dolara i probaš, bez pucketanja to nije to, u tom slučaju vrati im uređaj....
Ma već bu osvanul neki DIY projekt za šaku dolara, taman nakon kaj hipsteri podižu kredite za ovo.
Ma već bu osvanul neki DIY projekt za šaku dolara, taman nakon kaj hipsteri podižu kredite za ovo.
Ili na Kickstarteru.
Kaj nije krckanje i pucketanje zbog statičkog elektriciteta- trenja između igle i ploče?
...i sitna prašina. I greške tijekom prešanja. I svašta nešto.
http://wiki.hydrogenaud.io/index.php?title=Myths_(Vinyl)#Myth:_Proper_vinyl_playback_is_click-free
Kaj nije krckanje i pucketanje zbog statičkog elektriciteta- trenja između igle i ploče?
...i sitna prašina. I greške tijekom prešanja. I svašta nešto.
http://wiki.hydrogenaud.io/index.php?title=Myths_(Vinyl)#Myth:_Proper_vinyl_playback_is_click-free
Svejedno, i ne smatram sebe hipsterom. Ali dub i hip hop mikseve što sam čuo ne može nijedan nadjebati od ovih sa novim medijima.
Ne znam kako i zašto, eto ne znam - mislim da možda ima više slobodnog prostora u zvuku i da elementi lakše dišu :P a biće da je i do gandžulice.
*ništa traktati ne pomažu*
:P :X :D
Čekaj malo, fakat nitko ne kuži da se radi o 4 godine starom uređaju, dok se laserski gramofoni razvijaju još tamo od 1970-tih, a od 1980-tih su u proizvodnji? LOL
Svejedno, i ne smatram sebe hipsterom. Ali dub i hip hop mikseve što sam čuo ne može nijedan nadjebati od ovih sa novim medijima.
Slušaš dub i hip hop mikseve.
Uključuješ se u rasprave o glazbi.
Izaberi jedno.
Svejedno, i ne smatram sebe hipsterom. Ali dub i hip hop mikseve što sam čuo ne može nijedan nadjebati od ovih sa novim medijima.
Slušaš dub i hip hop mikseve.
Uključuješ se u rasprave o glazbi.
Izaberi jedno.
Vazda u životu. I samo jedno - muzika.
http://21stcenturywire.com/2015/04/07/isis-declares-war-on-hipsters-in-syria/
Što reći nego, podržimo ISIS u njihovoj svetoj borbi protiv hipstera! Dosta je brada, skinny traperica i naočala "za vid" s debelim okvirima i staklima bez dioptrije!
http://21stcenturywire.com/2015/04/07/isis-declares-war-on-hipsters-in-syria/
Što reći nego, podržimo ISIS u njihovoj svetoj borbi protiv hipstera! Dosta je brada, skinny traperica i naočala "za vid" s debelim okvirima i staklima bez dioptrije!
A dobro, brada valjda može ostat.
Svejedno, i ne smatram sebe hipsterom. Ali dub i hip hop mikseve što sam čuo ne može nijedan nadjebati od ovih sa novim medijima.
Ne znam kako i zašto, eto ne znam - mislim da možda ima više slobodnog prostora u zvuku i da elementi lakše dišu :P a biće da je i do gandžulice.
*ništa traktati ne pomažu*
:P :X :D
Di si čuo te mikseve?
Tebi je jasno da si poslao digitalnu snimku nekog vinila?
Kvaliteta pjesme na mediju ovisi isključivo o masteringu. Final može biti vinil, CD, 24/96 FLAC, svejedno.
Svejedno, i ne smatram sebe hipsterom. Ali dub i hip hop mikseve što sam čuo ne može nijedan nadjebati od ovih sa novim medijima.
Ne znam kako i zašto, eto ne znam - mislim da možda ima više slobodnog prostora u zvuku i da elementi lakše dišu :P a biće da je i do gandžulice.
*ništa traktati ne pomažu*
:P :X :D
Di si čuo te mikseve?
Tebi je jasno da si poslao digitalnu snimku nekog vinila?
Kvaliteta pjesme na mediju ovisi isključivo o masteringu. Final može biti vinil, CD, 24/96 FLAC, svejedno.
Da - mislim u ovom trenutku mogu dijeliti s tobom samo digitalno, nažalost.
Hajmo reći ovako - sve na izdrndanim vinilima Afrike Bambaate unazad 30-40 godina - prejak i prelijep historijski presjek hip hop/elektro/funk muzike - s tim da je zvuk u Tvornici kritičan - nažalost.
Ali recimo da je bilo i ovdje u mojoj okolini, i danas se dešava u klubovima (ne znam kome se treba zahvaliti) da DJ-evi rade sa vinilima.
Osim toga - već 14-15 godina se vrtim po radio-stanicama i imali smo bezbroj malih privatnih sesija u studijima gdje su se kombinovali različiti nosači zvuka, kako ko već može sebi priuštiti na ovim našim prostorima.
Zvuk na vinilu, ponovilo se to bezbroj puta, je ljepši i prostorniji kada je sve u urednom stanju. Moguće da umišljam - a moguće i da je do masteringa i zakonitosti na kojima vinil insistira u odnosu na druge nosače zvuka. I svidjelo se to nekome ili ne kada su u pitanju određeni žanrovi, vinil ostaje unbeaten.
I nema to veze sa hipsterima.
Zvuk na vinilu, ponovilo se to bezbroj puta, je ljepši i prostorniji kada je sve u urednom stanju. Moguće da umišljam - a moguće i da je do masteringa i zakonitosti na kojima vinil insistira u odnosu na druge nosače zvuka. I svidjelo se to nekome ili ne kada su u pitanju određeni žanrovi, vinil ostaje unbeaten.
I nema to veze sa hipsterima.
Uz dobro izmiksan album i dobru opremu nema nikakve čujne razlike između CD-a, vinila i digitalne glazbe (FLAC itd...)
Također vinil nema nikakve posebne zakonitosti u masteringu, nego je stvar samo u pohlepi izdavača a i u publici. Kada čuješ na radiju glasniju glazbu ostane ti u uhu, zbog toga je glazba danas sve lošije masterizirana (loudness war) za masovne medije (CD i digitalu), dok se za vinil za usku publiku radi poseban mastering, ne zbog toga jer vinil traži poseban način već zbog toga jer je popularno imat glasniju glazbu.
Također vinil nema nikakve posebne zakonitosti u masteringu, nego je stvar samo u pohlepi izdavača a i u publici. Kada čuješ na radiju glasniju glazbu ostane ti u uhu, zbog toga je glazba danas sve lošije masterizirana (loudness war) za masovne medije (CD i digitalu), dok se za vinil za usku publiku radi poseban mastering, ne zbog toga jer vinil traži poseban način već zbog toga jer je popularno imat glasniju glazbu.
Krivo! LP traži poseban mastering radi ne mogućnosti snimanja dinamike koju ljudsko uho može ćut. S toga se za njegove okvire prilagođava kompletna slika zvuka, a da izgleda što realnije. LP te neće uvjerit da je instrument koji slušaš prisutan u prostoru u kojem se nalaziš dok digitalni zapis to omogućava.
Perverzije koje je Oleg pomenuo vezano za LP sniman na brzini prilagođen za singl, je baš radi toga da se poveća dinamićki raspon nosaća zvuka i još k tome HI-FI gramofon obavezno dolazi sa RIAA predpojećalom.
Digitalni zapis je po svemu superiorniji u odnosu prema analognom, osim u limitu definiranom CD kvalitetom.
Ali naravno taj se argument općenito odbija i uvjerava se ljude da ih na ploćama privlaći pucketanje vinila?
Pa, pošto sam već dežurni negativac na threadu - de da potvrdim. Znači, niko me ne uvjerava, nego uživam u tom blagom glitchie pucketanju. Čak se u struji koju volim nastoji sve prenijeti i u digi produkciji, pa postoje tone plugina za dodavanje tape i vinil distortion arome, ali o tom drugom prilikom.
Autor je totalno previdio u svoje doba jednako rasprostranjen (pa i bitniji) medij: kas(z)etu.
Dapače, 70tih su se tadašnji hifisti furali na magnetofonske vrpce. 80tih su dovitljivi snimali na
VHS video kasetu samo audio (naravno na hifi recorderima koji su to mogli poput jvc-a, panasonica, Sonyja).
Također se pojavilo kasnih 80tih i digitalno snimanje na vrpcu u vidu DAT-a(sony, aiwa, pioneer...) i DCC-a(philipsov patent).
Potom zadnji krik prije Mp3 pošasti i napuštanja prijenosnog medija kao takvog- minidisc.
Ali razumijem, zafitiljio je predug uvod, pa je na kraju morao skratiti na poantu:)
Sjećam se nekadašnje piratske ponude u oglasnicima: kasete sa programima za komodorce i spektrume i
"najnoviji hitovi snimani direktno sa matrice na najkvalitetnije kromdioksid maxell, tdk, sony ili basf kazete"
Okej, ploče su bile bitan medij, i prekapalo se po cvjetnjaku švercane i second hand od budućeg osnivača dancing beara
najpovoljnije i najzanimljivije ponude (a bome u bogovićevoj i po pgp-rtb i jugotonu ponudu na akciji), ali
najbitnije su na kraju u životu bili mixtejpovi. To se iz svoje kolekcije za cure i frendove slagalo sa većom pažnjom i prioritetom
nego bilo kakvo učenje, polaganje ispita ili testa. E sad jel šteta što toga više nema, jesu li pjesme dostupne
u milijunima dodirom miša s time izgubile na ekskluzivnosti i vrijednosti, neznam. No, nekad je ta oprema
(zvučnice/igle, ručke, pogoni, dumperi, antistatici, slipovi, deckovi, marke kazeta, omoti ploča i albuma, bootlegi...)
bila sastavni dio rituala slušanja i pripadnosti. Krknut plejlistu na mob ili pc dok se nešto deseto radi... njah.
Ja se muzici predam ili 100% ili radim u tišini.
Članku autora koji zove ljude koji vole pravu analognu glazbu (jer drugačija niti ne postoji) i zove ih "hipserima" i nekim čudacima, nudim da mu na "normalnoj" opremi pustim par albuma na CD-u i isti ti na istoj opremi na vinilki, pa neka onda sam prosudi što mu je bolje. I tek onda ima pravo trkeljati po ljudima koji znaju što je zvuk, a ne što im je "industrija" i marketing iste rekao.
Članku autora koji zove ljude koji vole pravu analognu glazbu (jer drugačija niti ne postoji) i zove ih "hipserima" i nekim čudacima, nudim da mu na "normalnoj" opremi pustim par albuma na CD-u i isti ti na istoj opremi na vinilki, pa neka onda sam prosudi što mu je bolje. I tek onda ima pravo trkeljati po ljudima koji znaju što je zvuk, a ne što im je "industrija" i marketing iste rekao.
Upravo suprotno, analogna glazba je ta koja ne postoji.
Naime, kako je vinilna ploča sastvljena od atoma koji imaju konačnu veličinu, igla na atomskom nivou 'poskakuje' preko tih atoma, tj. signal je kvantiziran veličinom atoma i nije kontinuiran (analogan). Čak i da je veličina atoma daleko manja od deformacija žljeba ploče koje čine signal (a nije: https://www.st-andrews.ac.uk/~www_pa/Scots_Guide/iandm/part12/page2.html), to i dalje ne bi promijenilo činjenicu da postoje diskretni nivoi, već bi samo značilo da je signal naduzorkovan, što je ekvivalentno digitalnom naduzorkovanju.
Ukratko, vinil ima iste nedostatke kao i digitalni zapis, ali i brdo drugih koje digitalni nema. To što neki više vole kako vinil zvuči nema veze s vjernošću reprodukcije, već s osobnim preferencama. I naravno marketingom koji im to sugerira, jer oni koji prodaju gramofone i vinile nisu ništa manje željni novaca od onih koji prodaju CD-ove i njihove reproduktore.
Naime, kako je vinilna ploča sastvljena od atoma koji imaju konačnu veličinu, igla na atomskom nivou 'poskakuje' preko tih atoma, tj. signal je kvantiziran veličinom atoma i nije kontinuiran (analogan). Čak i da je veličina atoma daleko manja od deformacija žljeba ploče koje čine signal (a nije: https://www.st-andrews.ac.uk/~www_pa/Scots_Guide/iandm/part12/page2.html), to i dalje ne bi promijenilo činjenicu da postoje diskretni nivoi, već bi samo značilo da je signal naduzorkovan, što je ekvivalentno digitalnom naduzorkovanju.
S pretpostavkom poskakivanja igle preko atoma: LP na 33 rpm ima kutnu brzinu od 3.4557 rad/s.
brzina kretanja brazde na udaljenosti 10 cm je po tome 34.557 cm/s.
Uzevši da je promjer molekule vinyla 22nm došao sam do raćunice da ih u 1. sec igla preskoći 15707727.27272...
Tj. kad bi bilo moguće isćitati signal definiran sa 1 molekulom izdignutom a drugom utisnutom, limit vinyla bi bio približno 8Mhz.
Ako sam i nešto krivo izraćunao ponavljam treći put video, gdje si je ćovijek dao truda da snimi signal usporedno sa ploće i sa CD-a. Na 4:20 se jasno vidi da amplitudu frekvencija iznad 22kHz definira truba a ne šum koji stvara vinyl.
I, majstore, jel čuješ taj zvuk?
S pretpostavkom poskakivanja igle preko atoma: LP na 33 rpm ima kutnu brzinu od 3.4557 rad/s.
brzina kretanja brazde na udaljenosti 10 cm je po tome 34.557 cm/s.
Uzevši da je promjer molekule vinyla 22nm došao sam do raćunice da ih u 1. sec igla preskoći 15707727.27272...
Tj. kad bi bilo moguće isćitati signal definiran sa 1 molekulom izdignutom a drugom utisnutom, limit vinyla bi bio približno 8Mhz.
Ako sam i nešto krivo izraćunao ponavljam treći put video, gdje si je ćovijek dao truda da snimi signal usporedno sa ploće i sa CD-a. Na 4:20 se jasno vidi da amplitudu frekvencija iznad 22kHz definira truba a ne šum koji stvara vinyl.
Tvoj račun bi imao smisla kada bi glazbeni zapis imao samo dva nivoa, no kako ih ima više, a tranzicija mora biti glatka, da bi pomaknuo iglu deset atoma desno, mora i dužinski proći recimo deset atoma, a to značajno smanjuje gornju frekvenciju. No poanta nije ni bila da je gornja frekvancija niska (LP-jevi mogu ići i preko 50 kHz), već da je signal kvantiziran, a ne kontinuiran (tj. analogan). Time se pobija osnovni argument 'analogista', da je digitalni zapis inferioran zbog gubitka informacije prilikom kvantizacije. Možemo samo pričati koliko fina kvantizacija treba biti, a tu digitalija, za razliku od vinila, gotovo nema ograničenja.
Da se i čuje, igla nemre proizvest 120 Khz namjernih vibracija primljenih sploče, da ga na glavu postaviš. A tek nakon toga dolazi priča kako mi iz tog visokog spektra u stvari čujemo samo posljedice harmoničkih interakcija.
Nisam u koncentraciji za izračun (a vidim Visak je - također je dobro podsjetio i da su urezi u biti digitalna a ne analogna informacija samo što je snimljena urezivanjem a ne upisivanjem u chip),
ali brazda na ploči koja bi sadržavala 120 Khz, bila bi toliko fina da bi ju vjerojatno jedan prolazak igle izgulio i poravnao. A potom bi preostalo popunile masnoće, mljevena ufutrana prašina nakon prolaska igle, potom i sitne gljivice plijesni koje
obično na pločama (nevidljivo) nađu fine brazde za rast na toj masnoj prljavštini. Imam popriličnu kolekciju ploča, predpojačalo, nearfielde, i dos dobar gram sa ortofon 2m zvučnicom, ali da se ne lažemo.
Dobra digitalna snimka, posebno ona kakve su danas dostupne za playanje iz računala ili media/bluray playera je jednnostavno priča za sebe. ploča je svjedok svojeg vremena i ja ih volim, ali danas je teško obraniti njihovu reprodukciju bilo kakvim realnim i mjerljivim argumentom. Većina brijača kod kojih sam bio na slušanju kao "dokaz" kako je eto ploča uber stvar su u biti ljudi toliko zabrazdili zbog početne nostalgije u krajnost ezoteričnih preskupih ukrasnih komponenata, da je to doslovno vjera. Kao što u Međugorju vjeruju u vidjelice. Isti argumenti. Još kad ti nakon slušanja ozaren kaže "i... jel ti sad jasno?" totalno iskreno uvjeren kako je nešto dokazao. Naravno moraš bit onda diplomat, ipak je čovjek potrošio novi auto srednje klase u kabliće, interkonektore, monoblokove, predpojačala, pogone, elektrostatike, ručkice, šarafiće, distancere, dumpere, utege, trapove... štaš.
Evo ima ovakvih i u nas. Samo s tom razlikom da naša ekipa u stanju dignuti kredit u švicarcima ili zatuć odštetu/invalidninu/penziju...
https://www.youtube.com/watch?v=30onoWXjYSA
Evo mikroskopskih slika novih i čistih ploča sa stranica vinyl factory. Kakve su one stare desetljećima i sa stotinama preslušavanja, kakvi su habani dijelovi sa visokim frekvencijama, dakle sitnim brazdama....