Što će nam v12 auta? Čisto zato da vidimo što možemo.....nevjerujen da će ti procesori bit neupotrebljivi? Možda neće bit potrebni ali opet je bitno da azmotrimo takav koncept...
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
... procjene, trenutno stanje i sl. je kao gatanje iz šalice kave (soc-a). Po IBM-u koji je valjda relevantan, PC je nepotreban (stara izjava). Dali je paralelizam bolji od (kako nazvati??) -singlizma? ... u novije vrijeme je SATA izbacio PATA, USB-LPT itd... Problem je sinkronizirati rad (postoji formula korisnosti-perfomansi) jer ako se na sinkronizaciju troši pola snage/brzine onda je neisplativa. Banalna usporedba je s NKV nosačima grede, jedan čovjek(NKV-NG) to radi teško, dva puno lakše, treći.. hm, pomaže, otvara vrata itd. a više je samo gužva i nered.
Ići će se na 4, 8, 12, 16...X-jezgri (kao i s GHz), pa će izmisliti nešto drugo.
A možda se i vrate Transputeri i Occam :D
To ti je isto kao da kupiš automobil koji može ići 400, a 10000 km oko tebe samo makadan!
U potpunosti je nepotrebno imati toliko jezgri, kad ni 0,1% programa ne iskorištava 4 jezgre...pa čak ni microsoftovi proizvodi nisu svi programirani za 4 jezgre.
Evo noviji naslovi Igra koji su ili če izači ove godine podržavaju rad sa četri jezgre.Što znači da proc sa dvije jezgre u tim igrama je malo.
A da ne spominjem one koje rabe jako puno programa od jednom.Drugu godinu INTEL je najavio nove procove sa osam fizičkih jezgri i šesnaest logičkih.
Tehnologija ide naprijed a proc sa dvije jezgre polako tone u zaborav.
Dvojezgreni će bit dovoljni još 5 god.Ne služi komp samo za igre.
Dvojezgreni će bit dovoljni još 5 god.Ne služi komp samo za igre.
Jesi li ti od onih koji kupuju šta in se sviđa ili treba.
Jesi li ti od onih koji kupuju šta in se sviđa ili treba.
Da to znamo!A dery je dobro rekao,ako sad imas nekog nabrijanog dual-ca,nece ti biti previse potreban jaci procesor,ako komp ne koristis za igranje
svima treba jezgri, svima treba jezgri, jezgri do krova LOL.
Ako jos stvarno par godina nebudu programi,igrice itd. podrzavali/le vise od 1,2,3,4 jezgre onda se pad prodaje procesora/maticnih moze ocekivat također, jer ce i 2-4 jezgre biti dovoljne za sve radnje, a znaci da su ovi koji su kupili i7 donekle popusili naveliko osim ako se nebave profesionalnim stvarima.
Vi pričajte za sebe. Meni su kako stvari stoje za posao i 4 premalo :D
Dok na gaming kompu su dvije sasvim dovoljne, i ne vidim neki razlog prelazit na nešto više, jer iskreno sumnjam da će se igre paralelizirat u neko skorije vrijeme.
A to sa OS-ovi ne iskorištavaju resurse kako treba... ništa novog.
... procjene, trenutno stanje i sl. je kao gatanje iz šalice kave (soc-a). Po IBM-u koji je valjda relevantan, PC je nepotreban (stara izjava). Dali je paralelizam bolji od (kako nazvati??) -singlizma? ... u novije vrijeme je SATA izbacio PATA, USB-LPT itd... Problem je sinkronizirati rad (postoji formula korisnosti-perfomansi) jer ako se na sinkronizaciju troši pola snage/brzine onda je neisplativa. Banalna usporedba je s NKV nosačima grede, jedan čovjek(NKV-NG) to radi teško, dva puno lakše, treći.. hm, pomaže, otvara vrata itd. a više je samo gužva i nered.
Ići će se na 4, 8, 12, 16...X-jezgri (kao i s GHz), pa će izmisliti nešto drugo.
Čovek unekoliko ima pravo jer tolika paralelizacija zaista predstavlja problem, ali se trudi da digne malo više prašine nego što je neophodno ne bi li skrenuo pažnju na sebe kad priča o nespremnosti čak i nailazećeg Windows 7 za 8 jezgara. Intel je već prikazao dve osmojezgarne platforme, V8 i Skulltrail, i obe su funkcionisale bez ikakvih problema na Visti.
64-bita, hardverski podržana virtualizacija, brdo memorije i čim više jezgri ... dušu dalo za sistem sale :).
Jesi li ti od onih koji kupuju šta in se sviđa ili treba.
Mislim da je to bilo početkom devedesetih. Vratio sam se sa jednog terena, i na TV-u gledao dokumentarac, neki tip je pričao o kompjuterima. Kako smo tada imali Intela na 33MHz, i nemam pojima koliko rama, sjećam se da je stari za pločom crtao shemu kako će u budućnosti izgledati hardware, te je još tada govorio da će se procesor, da bi mu se olakšala funkcija koju obavlja , biti podjeljen na 4 jezgre, s tim da bi jedna obavljala matematičke zadatke, druga grafičke, treća.....bla,....bla.... što me navodi na to da je stari već tada bio u pravu. Postoji mogućnost da se grafička kartica izbaci kao dio konfiguracije, te da se preseli na MBO, sa qudro procesorima. Problem je i danas, da je brzina procesora iznad 1GHz zadovoljavajuća, jer ga popratni elementi ne mogu pratiti. Doduše, dosta se napredovalo na novim MBO-ima, no to još uvijek nije rješeno. Traže se alternativna rješenja, i ja vjerujem da ćemo u skorijoj budućnosti imati sasvim novi tip kompjutera u kojem se više neće vrtjeti hdd-ovi a ni ventilatori. USB stick je prapočetak novog trajnog zapisa. Zamislite takva dva USB-a, svaki ''težak'' 1TB, prvi za svakodnevni rad, drugi kao backup. Volio bih to dočekati. Ah, pusti snovi.
Zamislite takva dva USB-a, svaki ''težak'' 1TB, prvi za svakodnevni rad, drugi kao backup. Volio bih to dočekati. Ah, pusti snovi.
Zar samo ja imam netrpeljivost prema presporom USB-u koji je usput toliko problematičan, milijun puta mi stupidni windosi ne žele safely removat stick, crklo mi ih je par i to kvalitetnih, transfer jedva jedvice 26-30MB... ono, kad mi netko kaže kako je USB stick super, naježim se... Super je za par malih fajlića i to... ali sve iznad toga jedva guta USB prijenosni disk... ali opet... sporo je... kad ce vise usb3... a dok to dode... pih...
Inace, nije problem u jezgrama i brzinama, vec u nekim drugim problemima koji se ne rjesavaju... forsaju se novi windosi koji ne nude nista novo samo zato da se prodaju, a ono sto su trebali srediti (memory, procesor management, file system doradit) stalno odgadaju i odgadaju i odgadaju, ali rulja je zadovoljna skinovima i eto veselja... puknut 12 procesora na usljive windowse koji neznaju baratat sa memorijom nego swapaju svaki drek, registry koji izgleda kao hrpa nabacanog dreka, filesystem koji se defragmetira/ uspori dok kazes keks... kad misle ponuditi bootanje legalnih windowsa sa usb-a? zašto ih ja ne bih imao na usb-u ili nekom drugom dreku esata npr jer mi je usb spor jel :P?
Zamislite takva dva USB-a, svaki ''težak'' 1TB, prvi za svakodnevni rad, drugi kao backup. Volio bih to dočekati. Ah, pusti snovi.
Zar samo ja imam netrpeljivost prema presporom USB-u koji je usput toliko problematičan, milijun puta mi stupidni windosi ne žele safely removat stick, crklo mi ih je par i to kvalitetnih, transfer jedva jedvice 26-30MB... ono, kad mi netko kaže kako je USB stick super, naježim se... Super je za par malih fajlića i to... ali sve iznad toga jedva guta USB prijenosni disk... ali opet... sporo je... kad ce vise usb3... a dok to dode... pih...
Inace, nije problem u jezgrama i brzinama, vec u nekim drugim problemima koji se ne rjesavaju... forsaju se novi windosi koji ne nude nista novo samo zato da se prodaju, a ono sto su trebali srediti (memory, procesor management, file system doradit) stalno odgadaju i odgadaju i odgadaju, ali rulja je zadovoljna skinovima i eto veselja... puknut 12 procesora na usljive windowse koji neznaju baratat sa memorijom nego swapaju svaki drek, registry koji izgleda kao hrpa nabacanog dreka, filesystem koji se defragmetira/ uspori dok kazes keks... kad misle ponuditi bootanje legalnih windowsa sa usb-a? zašto ih ja ne bih imao na usb-u ili nekom drugom dreku esata npr jer mi je usb spor jel :P?
hm... 8 jezgri? Jedva čekam. Kod mene se neće dogoditi da neka stoji neiskorištena. A kamo sreće da konačno naprave neku poštenu i povoljnu matičnu za dva procesora. Onda nemoram kupovati render farmu. Uštedio bi tako i prostor i novac.
sve je to dobro za buducnost ali sasvim je ocito da prvo izadu procesori sa vise jezgri pa tek softer za iskoristivost za njega, kao sto je sada izasao 4 jezgreni procesori tek sada u potponosti se iskoristava dvo jezgreni procesori, skoro pa nemoguce izbaciti softer za nesto sto ne znas kako treba biti, isto je s directx 10 trebalo je proci neko vrijeme da igre pocinju iskoristavati taj famozni directx 10, hardver je uvijek u jednom koraku ispred od softera!!
Ima vec dosta softvera koji iskoristavaju 4 jezgre. Svaki program koji puno racuna (rendering, obrada slike/videa, CAD programi, itd...) zna korisiti vise jezgri. Ali prednost vise jezgri je i u multitaskingu. Danas su windowsi dovoljno stabilni da mogu raditi danima i tjednima bez resetiranja, sto znaci da mogu obavljati nekoliko zadaca istovremeno, npr. nekakva obrada/kodiranje videa u pozadini koja radi na vise jezgri, pokrenuta neka igra u prozoru, i jos imas dovoljno jezgri za nesmetano gledanje filma, surfanje webom itd...
Ima vec dosta softvera koji iskoristavaju 4 jezgre. Svaki program koji puno racuna (rendering, obrada slike/videa, CAD programi, itd...) zna korisiti vise jezgri. Ali prednost vise jezgri je i u multitaskingu. Danas su windowsi dovoljno stabilni da mogu raditi danima i tjednima bez resetiranja, sto znaci da mogu obavljati nekoliko zadaca istovremeno, npr. nekakva obrada/kodiranje videa u pozadini koja radi na vise jezgri, pokrenuta neka igra u prozoru, i jos imas dovoljno jezgri za nesmetano gledanje filma, surfanje webom itd...
meni nikad nije postalo jasno zašto proizvođači nisu nastavili povečavati brzine onim tempom koji je bio do pentium 4. 3.0 nadalje-. zapravo to je zadnji proc koji sam kupio pa mi isto nije jasno kako sada četiri godine poslije još uvijek taj proc parira intelovima novije generacije (barem u igrama). možda zato što su u intelu shvatili da su napravili dovoljno jak proc pa ak još malo tako nastave tim tempom došli bi do jeftinih procova od 5-6.0mhz nadalje koji bi vrtili sve igre bez problema pa tko bi onda mijenjao proc svake dvije godine. pa su se sjetili da ce napraviti proc sa dvije jezgre koje ce biti manje od 3.0 dok će one višlje od toga bit papreno skupe (isto je i sa quad). tako su si kupili par godina dok se programeri igara ne prilagode tim procovima jer ruku na srce danas igrice najviše tjeraju ljude da upgrejdaju pc. sve je to biznis. možda sam nešto propustio al volio bih da mi neko objasni zašto niti jedan proc danas nije iznad 4.0? bez clockanja naravno.
meni nikad nije postalo jasno zašto proizvođači nisu nastavili povečavati brzine onim tempom koji je bio do pentium 4. 3.0 nadalje-. zapravo to je zadnji proc koji sam kupio pa mi isto nije jasno kako sada četiri godine poslije još uvijek taj proc parira intelovima novije generacije (barem u igrama). možda zato što su u intelu shvatili da su napravili dovoljno jak proc pa ak još malo tako nastave tim tempom došli bi do jeftinih procova od 5-6.0mhz nadalje koji bi vrtili sve igre bez problema pa tko bi onda mijenjao proc svake dvije godine. pa su se sjetili da ce napraviti proc sa dvije jezgre koje ce biti manje od 3.0 dok će one višlje od toga bit papreno skupe (isto je i sa quad). tako su si kupili par godina dok se programeri igara ne prilagode tim procovima jer ruku na srce danas igrice najviše tjeraju ljude da upgrejdaju pc. sve je to biznis. možda sam nešto propustio al volio bih da mi neko objasni zašto niti jedan proc danas nije iznad 4.0? bez clockanja naravno.
hvala na detaljnom odgovoru.
znači nije zavjera!