- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Dobar tekst Drago. Lijepo objašnjeno, čak toliko dobro da bi i tim nizozemcima poslao link ako već nisu dobili stotinu sličnih takvih osvrta na njihovu ideju.
Vrlo poučan tekst.
Ako uspijemo riješiti jedan problem, a takvim rješenjem dodati novih deset koji su već riješeni sa postojećem rješenjem, nije ovo nikakav inženjerski pristup, nego amaterski.
U priloženom videu uz ovaj odličan tekst, veli frajer da bi se smanjila buka i ekološki(zelenije) prihvatljivije bila ovo njegovo ovalno rješenje. Eh, al' nema empirijskih dokaza za u realnim okolnostima, osim možda u nekakvim simulacijama. Trebalo bi napraviti takvu ovalnu stazu, pa usporediti sa klasičnim USS....
Nego, meni se čini da je ovo "rješenje" vrlo slično kada bi staza za NASCAR bila ravna cesta, te da vozači utrukuju sa jedne na drugu stranu...ono, tebra ideš 5 km u jednom smjeru, te onda zakočiš, rikver, pa ajmo nazad i tako nekoliko puta tko brži, njemu pobjeda....ili trkači na atleskoj stazi...da primjerice trkači imaju 400 metara ravne površine ili 800 metara, ne bi morali biti toliko veliki atlestki stadioni...ušteda prostora u urbanim sredinama...samo natjecatelji morali trćati sa jedne na drugu stranu, ako dužina staze nije dovoljno velika....
Ah, ovaj vizonar iz Holandije je kao i "doktor" A.Pavlović, reinkarnacija Isusa Krista, doktor za sve, prvo on, pa službena medicina....
Ma čekaj samo malo, kak ćeš sletit tu unutra bokte? Pustimo teoriju...
I ILS možeš zaboravit u tim uvjetima....
Treba sve ideje zatrt u korijenu, jer je to pogubno za mladež i društvo u cijelini.
...a onda su se u marketingu dosjetili zakrivljenih aviona. ostalo je povijest, građevina i zemljopis.
Drago, samo jedna mala ispravka, Dubrovački aerodrom se nalazi u Čilipima (tvrdo č, a ne meko ć).
Piste trebaju biti blago zakrivljene, proporcijama nalik blagom osmjehu svevremenskog vitruvijevog čovjeka dr. F.T.
Hmmm, aerodromi su inaće jako jeftine građevine pa bi se neko mogao zajebat gradeći ovu pizdariju. Zato svako upozorenje zlata vrijedi.
Trebali bi staviti velike katapulte na civilne piste. Kao što to imaju nosači aviona. Jest da bi putnici išli od 0-300kmh u par sekundi i starcima bi pucale kosti od G sile, al barem bi piste bile kratke. :P
Ma čekaj samo malo, kak ćeš sletit tu unutra bokte? Pustimo teoriju...
I ILS možeš zaboravit u tim uvjetima....
Instrumentalni prilaz rijesi se sa satelitskom navigacijom (RNAV(RNP) prilaz), ali sve ostalo vezano uz kruznu pistu je vrhunski idiotizam.
Kružna pista mi se čini idiotizmom 1. klase, ali pogledajmo kada su izašli stim u javnost - dobra prvotravanjska šala.
Prvo, hvala za ispravku gore, istina je - Čilipi su. Ovo je inače sistemska greška koju uvijek radim - rijetko spominjem Čilipe, ali kad ih spomenem, uvijek koristim "ć", a trebao bih "č". Nemam pojma zašto, pretpostavljam da sam kao klinac naučio pogrešno i to zauvijek ostalo, iako se sjećam da su me ljudi već ispravljali.
Što se ideje piste tiče - nije "aprilili", već je stvarno ozbiljni projekt i razrada studije.
Mislim da se u ovom slučaju radi o potrebi drobljenja nekih novaca unaprijed određenih za znanstvene projekte u avijaciji, pa se ovaj tip iz teksta odlučio riješiti tipično nizozemski problem (vjetrovito vrijeme) u tipično nizozemskih okolnostima (ravan teren bez prepreka).
S tim, da je ovo "rješenje" koje donosi sedam novih problema.
U povijesti avijacije već je bilo takvih rješenja za potencijalne probleme koja su sama po sebi postala problemi:
http://www.avweb.com/news/pelican/Pelicans-Perch-39-Bearcat-182122-1.html
"...
At one time, Grumman experimented with a rather novel concept. The tips were intentionally weakened at the folding point so as to fail under high loads, acting as a protective device, leaving much shorter, stronger wings. But in solving a non-existent problem, Grumman created another. They found through experience that just one tip might come off under load, leaving the other intact, thereby rendering the airplane unflyable. (Guess how they found that out?) Piling one poor solution on top of another, they then experimented with explosive bolts, so that the pilot could, in theory, blow the remaining tip off.
For some reason, this was not a popular feature with the test pilots, and the structure was returned to full strength, without the explosives. Good move, Grumman. To fold the tips, a small hatch is opened underneath the wing at the joint, and a mechanical latch is manually unlocked."
Znači, uvijek taman onoliko "inženjeriranja" koliko je potrebno za riješiti stvaran, a ne umišljeni problem i ni mrvicu više.
Prvo, hvala za ispravku gore, istina je - Čilipi su. Ovo je inače sistemska greška koju uvijek radim - rijetko spominjem Čilipe, ali kad ih spomenem, uvijek koristim "ć", a trebao bih "č". Nemam pojma zašto, pretpostavljam da sam kao klinac naučio pogrešno i to zauvijek ostalo, iako se sjećam da su me ljudi već ispravljali.
Pa svi koji imaju čakavski element u govoru zovu taj aerodrom Ćilipi.
A onda i vlaji misle da se aerodrom zove Ćilipi, pa ga i oni tako zovu.
Nemoj me i za ovo kartonirati.
Trebali bi staviti velike katapulte na civilne piste. Kao što to imaju nosači aviona. Jest da bi putnici išli od 0-300kmh u par sekundi i starcima bi pucale kosti od G sile, al barem bi piste bile kratke. :P
U tom slucaju, nesmijemo zaboraviti ni sajlu prilikom slijetanja, zar ne?
Vec vidim kako bi pri slijetanju prva i biznis klasa bila puna zubnih proteza iz ekonomske klase.
Moš misliti. Pa kod nas najviše sudara ima na kružnim tokovima, samo mogu zamisliti kako bi bilo na kružnim pistama.
Ja samo imam jednu sliku u glavi; Antonov (pun sa bug forum ekipom), pilot Drago (sav pod utjecajem kokaina, alkohla) i zatim pokušaj slijetanja na tu kružnu pistu.
Ja samo imam jednu sliku u glavi; Antonov (pun sa bug forum ekipom), pilot Drago (sav pod utjecajem kokaina, alkohla) i zatim pokušaj slijetanja na tu kružnu pistu.
I nasnifan ljepilom, zaboravio si reći. Duga kosa mi se poljepila za facu i najlonsku kesu iz koje snifam u kokpitu.
Čru stori, bro.
Ja samo imam jednu sliku u glavi; Antonov (pun sa bug forum ekipom), pilot Drago (sav pod utjecajem kokaina, alkohla) i zatim pokušaj slijetanja na tu kružnu pistu.
I nasnifan ljepilom, zaboravio si reći. Duga kosa mi se poljepila za facu i najlonsku kesu iz koje snifam u kokpitu.
Čru stori, bro.
Ja sam uvjeren da bi slijetanje prošlo ok i da bi svi izašli iz aviona sa smiješkom na licu.
Ja samo imam jednu sliku u glavi; Antonov (pun sa bug forum ekipom), pilot Drago (sav pod utjecajem kokaina, alkohla) i zatim pokušaj slijetanja na tu kružnu pistu.
I nasnifan ljepilom, zaboravio si reći. Duga kosa mi se poljepila za facu i najlonsku kesu iz koje snifam u kokpitu.
Čru stori, bro.
Ja sam uvjeren da bi slijetanje prošlo ok i da bi svi izašli iz aviona sa smiješkom na licu.
Potpuno izvedivo, ali uz upotrebu sajle. Pilot (ili stjuardesa) ispuca sajlu u preletu pored aerodroma prema kontrolnom tornju. Sajla se zakvači za toranj i tada je samo potrebno otpuštanjem i zatezanjem sajle regulirati brzinu i udaljenost od tornja. Regulirati mogu pilot i kopilot jer stjuardesa mora posluživati putnike dok kruže oko tornja.
Tehnologija postoji, vidljivo je u just causeu 1, 2 i 3. Jedino je upitno da li se može sa kilometar-dva precizno ispaliti sajla prema tornju jer po onome što je vidljivo u just causeu, to funkcionira do cca 50 m udaljenosti. Više od toga ne možeš "snapati" na metu. Kad se to riješi, možemo graditi kružni aerodrom.
Ja samo imam jednu sliku u glavi; Antonov (pun sa bug forum ekipom), pilot Drago (sav pod utjecajem kokaina, alkohla) i zatim pokušaj slijetanja na tu kružnu pistu.
.. ne dirajte mi krugove!!! (umjesto ratničkog pokliča.. zakrvavljenih očiju).