Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomnih v

poruka: 24
|
čitano: 2.814
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug Onlinea. U nastavku se nalaze komentari na "Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomnih v".
10 godina
offline
Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomnih v

Možda da u više od 90% automobila ne treba uzeti najskuplji paket opreme, koji značajno podiže cijenu, da se dobiju sustavi kao: samokoćenj, zadržavanje trake, upozorenje na mrtvi kut, te autopilot.

Vjerovatno bi više ljudi koristilo trenutne poluautonomne aute, pa bi možda i povjerenje u njih poraslo.

Mogla bi i EU i ostali svijet donjeti da svi auti od 2020 imaju serijski ugrađene sve te nove sustave.  

Moj PC  
1 0 hvala 0
8 godina
offline
Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomnih v

Kao programer, vjerojatno nikad neću vjerovat autonomnim vozilima s obzirom da nešto više razumijem kako zapravo rade. 

Jedno je dok moraš resetirati mob ili komp, ali nešto sasvim drugo dok automobil dobi krivi rezultat iz neke funkcije. 

Da, da, mogu i ja donijet krivu odluku, ali ja *razumijem* situaciju, a automobil naprosto izvršava instrukcije. 

 

Smatram da je autonomna vožnja konačan problem, možda ne apsolutno konačan, ali konačan s dovoljnom uspješnosti da bude sigurniji od 99.9% ljudi. 

Ali nikad mu neću vjerovat :-) 

Da ne spominjem da će prva stvar koju će ugradit u automobile kad to zaživi biti - reklame. A trenutak kasnije će auto sam vozit na najbolje popuste. 

Ne zaboravimo da iza svega toga stoji biznis i želja za maksimalnim profitom, a ne briga za sigurnost na cestama :-)

 
16 0 hvala 3
11 godina
offline
Re: Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomn
mblataric kaže...

Kao programer, vjerojatno nikad neću vjerovat autonomnim vozilima s obzirom da nešto više razumijem kako zapravo rade. 

Jedno je dok moraš resetirati mob ili komp, ali nešto sasvim drugo dok automobil dobi krivi rezultat iz neke funkcije. 

Da, da, mogu i ja donijet krivu odluku, ali ja *razumijem* situaciju, a automobil naprosto izvršava instrukcije. 

 

Smatram da je autonomna vožnja konačan problem, možda ne apsolutno konačan, ali konačan s dovoljnom uspješnosti da bude sigurniji od 99.9% ljudi. 

Ali nikad mu neću vjerovat :-) 

Da ne spominjem da će prva stvar koju će ugradit u automobile kad to zaživi biti - reklame. A trenutak kasnije će auto sam vozit na najbolje popuste. 

Ne zaboravimo da iza svega toga stoji biznis i želja za maksimalnim profitom, a ne briga za sigurnost na cestama :-)

 Ja ću uvijek prije vjerovati dobrom softveru nego hrpi nesposobnih ljudi na cesti. Jedino treba tek doći do dovoljno dobrog softvera.

11 godina
offline
Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomnih v

Citiram: "Zbog stalnog nedostatka nepovjerenja u privatni sektor potrošači od vlada zahtijevaju povećanje broja propisa."

 

Kakva je ovo konstrukcija rečenice? Jel netko zna što je pisac htio reći?

Težak je život nas konceptualnih umjetnika.
Moj PC  
5 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomn
Percepcija je jednako, ako ne i važnija od činjenica. Da naprave auto koji apsolutno nikada neće izazvati nesreću svojom krivnjom, ali tu i tamo pogazi nekog pješaka u prekršaju, ljudi bi opet bili protiv njih.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
2 1 hvala 0
11 godina
offline
Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomnih v

kupci su đavolja rabota. ne puše baš svi marketinška izdrkavanja i ne prihvaćaju bez pogovora besmislena sranja koja im uvaljuju. grozno. još će se sigurno pobuniti i protiv nepotrebno prevelikih guma. mislim, ti kupci ... 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
10 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomn
Mimo svega toga, nema sanse da samovozilicu platim, recimo, 200K kn. Tolike novce za nesto cime ne mogu ni upravljati direktno (kad budu "samostalni").
Cijela ta prica ce morati u vode iznajmljivanja kao usluge, tipa bus, tako da mogu zaboraviti na danasnje cijene.
Moj PC  
1 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomn
Mene zanima ako kupim takav auto koji kuzi promet oko sebe, koci ako treba i pazi da se ne desi sranje dali onda imam jeftinije osiguranje?
Moj PC  
2 0 hvala 0
10 godina
offline
Re: Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomn
Cemu autonomni automobili, ajmo radje teleport forsitat. podjednako smo udaljeni od te 2 tehnologije. il barem nekog bendera koji sjedne u mog ficu i vozi me na more dok mi kuha virsle i prica viceve...
 
2 1 hvala 0
11 godina
offline
Re: Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomn
Anđeo bez falinge kaže...

 svi pravimo pogreške.

 to error is human. to forgive is out of the question. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
3 0 hvala 0
10 godina
offline
Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomnih v

1. Neka se koristi malo više inteligencije u kreiranju prometnica i označavanju istih.

2. Neka se uvede obavezna zdravstvena provjera fosila za volanom(imam jednog kod kuće pa znam o čem pričam).

3. Mlade vozače obavezno kroz dodatnu obuku upoznati s opasnostima prebrze vožnje, njihovim (ne)mogućnostima, nepredvidivim situacijama te defanzivnoj vožnji uz poštivanje drugih u prometu.

 

To je izekako izvedivo za razliku uvođenja autonomnih automobila u cilju smanjenja prometnih nesreća.

 

Give a man a mask and he will show you his true face
Moj PC  
2 1 hvala 0
4 godine
offline
Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomnih v
Nove tehnologije treba postepeno uvoditi, pa tako i električna i autonomna vozila. Prvo treba napraviti autonomne kamione i dostavna vozila, potom autonomne autobuse, a kada se tehnologija dovoljno razvije i ljudi steknu povjerenje prema njoj, onda tek treba ići na proizvodnju osobnih automobila na tom principu. To se događalo sa svim tehničkim izumima. Kada su se auti pojavili, ljudi u njih nisu imali povjerenja zato što nisu bili autonomni kao konji. (Konj može sam izbjegavati prepreke, pa čak se i sam vratiti kući - auto ne može.)
 
1 4 hvala 0
10 godina
online
Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomnih v

-da (kao nastavak na prethodni post..) logičnije je očekivati u kamionsko-teretnom prometu.. EV-baterije, autonomija, vlak-vozni red -bus i sl. Ali, naravno hype i PR..

pa se ovo gura u konzumerizam, modu, nešto kao hype.

a sam nalsov-tema-stanje je u startu pogrešno, tj ništa se ne usporava, nego je samo marketing-PR možda imao nerealne projekcije-očekivanja, PR-hype i novac koji se oko tog vrti.

Tak da ništa ne usporavaju kupci nego fizika, logika, AI, mogućnosti-ograničenja, opravdanost troška itd. dok je PR na opojnim drogama izbacivao pamflete koji su bez osnove predviđali neke veće brojke. Stvarnost.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
 
0 1 hvala 0
11 godina
offline
Re: Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomn
danen kaže...
Nove tehnologije treba postepeno uvoditi, pa tako i električna i autonomna vozila. Prvo treba napraviti autonomne kamione i dostavna vozila, potom autonomne autobuse, a kada se tehnologija dovoljno razvije i ljudi steknu povjerenje prema njoj, onda tek treba ići na proizvodnju osobnih automobila na tom principu. To se događalo sa svim tehničkim izumima. Kada su se auti pojavili, ljudi u njih nisu imali povjerenja zato što nisu bili autonomni kao konji. (Konj može sam izbjegavati prepreke, pa čak se i sam vratiti kući - auto ne može.)

S druge strane, ako se s kamionom od par desetaka tona desi sranje, posljedice će biti puno teže nego ako se desi s osobnim automobilom. Što se tiče povjerenja, ljudi bi i uz iste posljedice, u slučaju kamiona izgubili više povjerenje prema takvoj tehnologiji jer se onda tu još javlja percepcija jačeg/slabijeg.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
4 godine
offline
Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomnih v
Nije baš tako glede kamiona i osobnih vozila. Kao prvo ima puno manje kamiona na cesti, pa bi njihov utjecaj na cestovni promet bio manji. A drugo, lakše je privoljeti neku tvrku da kupi takvo vozilo, i uštedi na vozaču, nego privatnika da ga kupi za svoj novac. Tehnologiju uvijek treba uvoditi za posebne namjene, pa tek onda za one opće. Tako je to bilo s dizel-motorima (za pogon podmornica), parnim strojem (za pogon lokomotiva), sunčevim panelima (za napajanje satelita), gorivnim vodikovim ćelijama (za napajanje svemirskih kapsula) itd., itd. Ljudi bi se naviknuli gledati autonomne kamione na cesti, pa im onda kupovina autonomnih automobila ne bi bila toliko neobična.
 
3 0 hvala 0
2 godine
offline
Re: Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomn
danen kaže...
Nove tehnologije treba postepeno uvoditi, pa tako i električna i autonomna vozila. Prvo treba napraviti autonomne kamione i dostavna vozila, potom autonomne autobuse, 

 prvo treba napraviti autonomna dječije vozila, romobile, bicikle a ne kamionske pokretne mrcine poput teških 25 tonskih kamiona i autobusa..

super bih se osjećao da mi u susret dolazi 35 tonski "autonomni" šleper pun šljunka koji brzom cestom ide nekih 80km/h ... 

O nama će pričat ka i mi o Atlantidi, a možda i neće, ma jebo nas nemamo sreće
3 godine
offline
Re: Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomn
limitedition kaže...

 

3. Mlade vozače obavezno kroz dodatnu obuku upoznati s opasnostima prebrze vožnje, njihovim (ne)mogućnostima, nepredvidivim situacijama te defanzivnoj vožnji uz poštivanje drugih u prometu.

 

To je izekako izvedivo za razliku uvođenja autonomnih automobila u cilju smanjenja prometnih nesreća.

 

 Sve je već isprobano, uspješnim se pokazao jedino GDL program iliti izdavanje vozačke dozvole na kapaljku. Proba šest mjeseci/godinu dana, ako nema gluposti, još godina. i tako postupno do 25-e dok se hormoni ne smire, a za volanom ne odradi par tisuća sati. 

Ja rekoh
3 godine
offline
Re: Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomn
mblataric kaže...

 

Da ne spominjem da će prva stvar koju će ugradit u automobile kad to zaživi biti - reklame. A trenutak kasnije će auto sam vozit na najbolje popuste. 

Ne zaboravimo da iza svega toga stoji biznis i želja za maksimalnim profitom, a ne briga za sigurnost na cestama :-)

 Prometna nesreća je trošak i/ili gubitak zarade. Inicijative ponuđača i potrošača su u tom dijelu prilično poravnate tako da ne treba previše brinuti.

Ja rekoh
8 godina
offline
Re: Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomn
Feudalac kaže...
 Prometna nesreća je trošak i/ili gubitak zarade. Inicijative ponuđača i potrošača su u tom dijelu prilično poravnate tako da ne treba previše brinuti.

Koliko vidim, proizvođači autonomnih sustava se strašno bore da je da sva krivica na vlasniku vozila - bez obzira koje sranje izvede softver. 

Dakle, (ako tako ostane) proizvođaču nesreća neće stvoriti trošak, nego će prodat dodatni auto. 

Ili će barem zaraditi auto limar, lakirnica i auto servis koji prodaje dijelove - proizvođača. 

A ne znači ni lošu reklamu - jer je kriv vlasnik. 

 

Misliš da će Facebookov sustav za autonomnu vožnju kao prioritet imati sigurnost na cestama? 

Ili će im prioritet biti prikupljanje podataka, prodaja istih svim zainteresiranima i plasiranje reklama i maksimalno lobiranje da sve to bude fino moguće - a sve uz minimalan rizik za njih? 

 

 

8 godina
offline
Re: Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomn
Pixel kaže...

 Ja ću uvijek prije vjerovati dobrom softveru nego hrpi nesposobnih ljudi na cesti. Jedino treba tek doći do dovoljno dobrog softvera.

 

Ti mora da si još mlad i nadobudan :-)

Recimo, jesi li ikad vozio auto oko Milana ili oko Rima? 

Da je na cesti doista hrpa nesposobnih ljudi na tim mjestima događalo bi se barem tisuću prometnih nesreća dnevno. 

A desi se tek tu i tam koja i to ne svaki dan. 

Dakle, daj malo više kredita ljudima i razvoju "AI" sustava koji traje par milijuna godina. 

 

A "vjerovati" softveru je pogrešna konstrukcija u samom početku jer bi to značilo da softver može donositi svjesne odluke i odgovarati za njih, te da će u najboljoj vjeri uvijek donijeti najbolju odluku za tebe (= povjerenje). 

Softver ne "misli", nego izvršava instrukcije koje je netko isprogramirao. 

Tako da, eventualno - možeš vjerovati ljudima koji su pisali softver - ali koja je onda razlika vjerovati njima ili vjerovati drugim vozačima na cesti?

Za druge vozače barem znaš da ne žele poginut namjerno (velika većina :-)) i znaš da će aktivno i svjesno izbjegavat smrtno opasne situacije (kao što ćeš i ti sam) što omogućuva da milijuni auti u kaotičnoj gužvi velikom brzinom prolaze od Milana do Turina bez da se dogodi nesreća svakih 15 sekundi (što bi bilo za očekivati uz tezu da je na cesti hrpa nesposobnih ljudi). 

 

Softver neće imati nikakvih problema skrenut s mosta i ubit te ako je isprogramiran tako da je bolje ubit tebe i tvoju obitelj nego potencijalno ubit druge dvije obitelji.

Naglasak na potencijalno jer će to biti matematički izračun i ako je rezultat izračuna veći od predefiniranog koeficijenta rizika, izvršavanje softvera će skrenut u drugu granu gdje je tvoja obitelj mrtva (ekstremna situacija ilustrativne prirode da bude jasnije kako radi autonomni sustav u automobilu). 

I neće odgovarat za to, niti će imati grižnju savjesti.

 

Zbog toga će prijelazno razdoblje biti jako, jako problematično. Možda bi bilo lakše da od sutra SVI automobili moraju biti autonomni, ali i dalje imaš brojne nepredvidljive situacije (što druge sudionike koji nikad neće biti autonomni tipa pješaci i biciklisti, što razne prirodne faktore i nepogode) koje bi softver činile "lošim" i "nespremnim".  

 

Nedavno sam vozio Mazdu 6 (odnosno Mazda je vozila mene) opremljenu s dovoljno tehnologije da može sama "vozit" po lokalnoj cesti. 

I mogu ti reći da je osjećaj bio apsolutno zastrašujuć. 

S jedne strane znajući da su to sve "ne beta, nego alfa" tehnologije, a s druge taj grozni osjećaj da nekakvi programski kod odlučuje o mom životu ... bit će se jako, jako teško priviknut na to. 

11 godina
offline
Re: Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomn
mblataric kaže...
Pixel kaže...

 Ja ću uvijek prije vjerovati dobrom softveru nego hrpi nesposobnih ljudi na cesti. Jedino treba tek doći do dovoljno dobrog softvera.

 

Ti mora da si još mlad i nadobudan :-)

Recimo, jesi li ikad vozio auto oko Milana ili oko Rima? 

Da je na cesti doista hrpa nesposobnih ljudi na tim mjestima događalo bi se barem tisuću prometnih nesreća dnevno. 

A desi se tek tu i tam koja i to ne svaki dan. 

Dakle, daj malo više kredita ljudima i razvoju "AI" sustava koji traje par milijuna godina. 

 

A "vjerovati" softveru je pogrešna konstrukcija u samom početku jer bi to značilo da softver može donositi svjesne odluke i odgovarati za njih, te da će u najboljoj vjeri uvijek donijeti najbolju odluku za tebe (= povjerenje). 

Softver ne "misli", nego izvršava instrukcije koje je netko isprogramirao. 

Tako da, eventualno - možeš vjerovati ljudima koji su pisali softver - ali koja je onda razlika vjerovati njima ili vjerovati drugim vozačima na cesti?

Za druge vozače barem znaš da ne žele poginut namjerno (velika većina :-)) i znaš da će aktivno i svjesno izbjegavat smrtno opasne situacije (kao što ćeš i ti sam) što omogućuva da milijuni auti u kaotičnoj gužvi velikom brzinom prolaze od Milana do Turina bez da se dogodi nesreća svakih 15 sekundi (što bi bilo za očekivati uz tezu da je na cesti hrpa nesposobnih ljudi). 

 

Softver neće imati nikakvih problema skrenut s mosta i ubit te ako je isprogramiran tako da je bolje ubit tebe i tvoju obitelj nego potencijalno ubit druge dvije obitelji.

Naglasak na potencijalno jer će to biti matematički izračun i ako je rezultat izračuna veći od predefiniranog koeficijenta rizika, izvršavanje softvera će skrenut u drugu granu gdje je tvoja obitelj mrtva (ekstremna situacija ilustrativne prirode da bude jasnije kako radi autonomni sustav u automobilu). 

I neće odgovarat za to, niti će imati grižnju savjesti.

 

Zbog toga će prijelazno razdoblje biti jako, jako problematično. Možda bi bilo lakše da od sutra SVI automobili moraju biti autonomni, ali i dalje imaš brojne nepredvidljive situacije (što druge sudionike koji nikad neće biti autonomni tipa pješaci i biciklisti, što razne prirodne faktore i nepogode) koje bi softver činile "lošim" i "nespremnim".  

 

Nedavno sam vozio Mazdu 6 (odnosno Mazda je vozila mene) opremljenu s dovoljno tehnologije da može sama "vozit" po lokalnoj cesti. 

I mogu ti reći da je osjećaj bio apsolutno zastrašujuć. 

S jedne strane znajući da su to sve "ne beta, nego alfa" tehnologije, a s druge taj grozni osjećaj da nekakvi programski kod odlučuje o mom životu ... bit će se jako, jako teško priviknut na to. 

 Recimo da imam jako puno kilometara za volanom i svacega sam se nagledao u prometu !

A tvoje banaliziranje softvera je u najmanju ruku smijesno 

Recimo da mi je izrada softvera svakodnevnice (iako trenurno krecema u malo drugacijem smjeru , ali nebitno za radpravu),

radio sam dugo u teh industriji, imao dosta doticaja s AI sustavima (iako je to jako genericki naziv) i ti sustavi se ne brogramiraju niti rade na na in na koji si ti izgleda zamislio.

A pojem vjerovati softveru nije toliko kriv koliko mislis, zaprav blize je istini nego sto bi pomislio na prvu, ali za to bi trebao znati puno vise onAI i kako to radi da bi znao o cemu govorim. Ti sustavi su toliko kompleksni i dinamicni , da niti ljudi koji su ih dizajnirali i isprogramirali ne mogu savsigurnoscu reci kako ce sustav reagirati u pojedinoj situaciji. Ali to je zaista jako kompleksna materija koja se ne moze usput radpravljati na forumu jer trazi id sudionika veliko znanje. Zato su izjave tipa ja ne vjerujem tu nekim linijama koda ili programrima potpuno promasene.

To sve je jos novo i nije spremno za madovnu uporabu, firme se naravno zure iz krivih razloga, ali u blizoj buducnosti ce to sigurno biti nasa svakodnevnica kojoj se osobno veselim. Rado bih sjeo u auto da me sam odveze na posao svaki dan.

Da ne kazem koliko ce to pomoci u rjesavanju mnogih problema u prometu kad vozila krenu komunicirati medjusobno vineci danasnju zastarjelu infrastrukturu za regulaciju prometa skoro nepotrebnom.

 

Trebat ce se naviknuti na to sve i niti meni ne bi bilo ugodno u samovozecem vozilu na trenutnom stupnju razvoja bas zato jer sam upoznat s problemima, ali isto tako znam da su to sve rjesivi problemi.

 

A oveprice koga ce auto ubiti su price za malu djecu, isto je bilo kad je tesla uveo izmjenicnu struju.

Ok uvijek su moguce nesrece, ali zadto bi suto morao ikog ubiti, izglednije je da ce se auto prilagoditi uvjetima na cesti i preventivno djelovati prije nesrece. A ako je nesreca neizbjezna pa brze ce racunalo odreagirati i minimizirati stetu nego covjek.

Ali jao sto sam rekao ai voznja tek mora doci na tu razinu. 

A i mnoga od tih pitanja nisu tehnicke nego filozofske i moralne prirode i tu tek treba doci do konsenzusa kako bi se auto trebao ponasati u kriticnoj situaciji. Nove tehnologije uvijek donose i nove izazove za drustvo o kojima do tada nije trebalo razmisljati!

Ne treba zuriti s tim, tehnologija jos nije spremna.

 

8 godina
offline
Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomnih v

Pa, radio sam na jednostavnijim neuronskim mrežama (što se popularno zove AI) i iako to nije bilo ni blizu kompleksne neuronske mreže koja bi upravljala automobilom - princip je isti. 

Namjerno sam banalizirao cijelu stvar upravo zato što i je banalna u svojoj osnovi (iz AI pozicije). 

To što sama mreža može biti grozno kompleksna, ne znači da cijela stvar u osnovi nije banalna, a banalna je zbog toga što se cijela neuronska mreža ponaša prema unaprijed postavljenim parametrima, a "čvorovi" koji se prilagođavaju s ulaznim podacima - ne prilagođavaju se "samoinicijativno", već opet prema pre-definiranim algoritmima. 

 

Dakle, neuronska mreža može postati užasno komplicirana i užasno precizna - ali samo unutar definiranih algoritama koji upravljaju čvorovima. 

Neuronska mreža neće odjednom stvoriti potpuno novi algoritam koji bi značajno promijenio ponašanje mreže - ma koliko ona bila "sofisticirana" ili kompleksna.

Moja poanta je - neuronska mreža je skup dinamičkih IF-ova (da, namjerno banalizirano) - običan programski kod koji je u stanju prilagođavat stanja izlaza ovisno o ulazima i definiranim pravilima prema kojima se uopće određuje stanje izlaza.

I to je to. Nebitno koliko su IF algoritmi sofisticirani i kompleksni. I dalje su algoritmi, komad programskog koda.

 

Govoriti da je to AI je apsurd jer tu nema nikakve inteligencije. Nikakve. Jedina inteligencija je ona koja je stvorila pravila i algoritme prema kojima se gradi neuronska mreža.

 

Ja istom vidim autonomnu vožnju kao konačan problem, ali ne apsolutno konačan (za to bi trebala prava samo-svjesna generalna umjetna inteligencija), već konačan u dovoljnoj mjeri da samovozeća vozila ne rade sranja na dnevnoj bazi.

No to ne znači da bih ikad vjerovao samovozećem vozilu.

Mogu vjerovati samo inžinjeru koji je dizajnirao sustav, a što isto neću nikad jer ne znam tko ga je platio i zašto. 

Daleko više vjerujem sudionicima u prometu iz razloga kojem sam naveo - svima (ili barem velikoj većini) je u interesu doći čitav doma. 

 

Samovozeća vozila nemaju interes. Samo izvršavaju kod. Što uključuje i maliciozan kod ubačen od strane hakera, recimo. 

Ili ćeš reći da će samovozeća vozila biti nemoguće hakirat? :-) 

Za to bi nam (opet) trebao samo-svijestan GAI unutar vozila. 


Ali ... gledali smo Person of Interest, pa ako imaš jedan GAI, imat ćeš i drugi. I onda imamo pravo veselje ... 

 
0 0 hvala 0
4 godine
offline
Re: Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomn
Ako tako gledaš na stvari, i mozak je samo veliki broj IF-ova koji rade po nekim parametrima.

A vezano za vjerovanje kompjuteru, upravo to što ni programeri ne znaju kako ce AI postupiti u datoj situaciji opravdava pojam "vjerovanje" jer se ne može provjerom koda pronaći konkretni IF koji je odlučio da AI postupi na neki način (na primjer, ne zakoči). Dakle, ne/vjerujemo kompjuteru a ne programeru.
 
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Nepovjerenje kupaca usporava napredak autonomn
LunKraljPonoci kaže...
Ako tako gledaš na stvari, i mozak je samo veliki broj IF-ova koji rade po nekim parametrima.

A vezano za vjerovanje kompjuteru, upravo to što ni programeri ne znaju kako ce AI postupiti u datoj situaciji opravdava pojam "vjerovanje" jer se ne može provjerom koda pronaći konkretni IF koji je odlučio da AI postupi na neki način (na primjer, ne zakoči). Dakle, ne/vjerujemo kompjuteru a ne programeru.

 Mozak se razvija cirka 3.5 miljarde godina, a AI nekih 30-tak godina. 

Čak i ako kažemo da je evolucija jako jako spora - zbilja misliš da to radi isto? 

 

Također, to što ne znaš rezultat operacije ne znači da je operacija samosvjesna i da joj možeš vjerovati, može samo značiti da je naprosto prekompleksna za jednostavnu provjeru (pod jednostavnu mislim na omjer uloženo/dobiveno). 

Za vjerovanje, potrebna je samosvijest, dublje razumijevanje situacije (ono što mozak može, a nikakav AI ne može ni blizu tome), a ne izvršavanje IF-ova (banalizirano funkcioniranje AI-a - izvršavanje instrukcija bez razumijevanja konteksta). 

1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice