Padove Boeingovih aviona i sigurnost leta analizir

poruka: 23
|
čitano: 2.674
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug Onlinea. U nastavku se nalaze komentari na "Padove Boeingovih aviona i sigurnost leta analizir".
19 mjeseci
offline
Padove Boeingovih aviona i sigurnost leta analizir

Analiza, pricekat cemo rezultate istrage. U slucaju Lionaira nakon 4 mjeseca nema jos potpunih rezultata.

 
2 0 hvala 0
11 godina
offline
Padove Boeingovih aviona i sigurnost leta analizir

Nakon Olega sam mislio da nemože gore

 

Dva kakti stručnjaka, a koji u punih 26 minuta nisu baš ništa konkretno rekli o biločemu. Preporučam im da se prebace na politiku, jer imaju sve predispozicije za uspješnog sabornika.

 

 

You are like the Michael Jordan of being a son of a bitch.
Moj PC  
11 0 hvala 1
4 godine
offline
Re: Padove Boeingovih aviona i sigurnost leta anal
memulica kaže...

Nakon Olega sam mislio da nemože gore

 

Dva kakti stručnjaka, a koji u punih 26 minuta nisu baš ništa konkretno rekli o biločemu. Preporučam im da se prebace na politiku, jer imaju sve predispozicije za uspješnog sabornika.

 

 

 Hmm eto da se i ja slozim sa memulicom. I  ne samo da nije nista konkretno receno nego je Dragan morao insuirati neke stvari (da nos aviona krene prema dole), da bi uopce poceli raspravu o malo konkretnijim stvarima. 

Ili nemaju pojma o ovim avionima ili se boje reci ista kontraverzno radi posla, pa cak i ako je teorija.

Poruka je uređivana zadnji put ned 17.3.2019 21:16 (pravi_covijek).
8 godina
offline
Padove Boeingovih aviona i sigurnost leta analizir

ajme koja "analiza"... boli glava. ovako pričaju "stručnjaci" po birtijama nakon treće runde...

 
13 0 hvala 1
8 godina
offline
Re: Padove Boeingovih aviona i sigurnost leta anal
pravi_covijek kaže...
memulica kaže...

Nakon Olega sam mislio da nemože gore

 

Dva kakti stručnjaka, a koji u punih 26 minuta nisu baš ništa konkretno rekli o biločemu. Preporučam im da se prebace na politiku, jer imaju sve predispozicije za uspješnog sabornika.

 

 

 Hmm eto da se i ja slozim sa memulicom. I  ne samo da nije nista konkretno receno nego je Dragan morao insuirati nego stvari (da nos aviona krene prema dole), da bi uopce poceli raspravu o malo konkretnijim stvarima. 

Ili nemaju pojma o ovim avionima ili se boje reci ista kontraverzno radi posla, pa cak i ako je teorija.

 sigurno nemaju blage veze sa avijonima u odnosu na stručnjake sa bugovog foruma i trebali su odmah zaključiti što je uzrok nesreće bez obzira što nemaju nikakvih detaljnijih podataka o istima, te što je uobičajeno da istrage zrakoplovnih nesreća traju i par godiba...vjerovatno bi ovdje ocjene emisije bile puno bolje da je petric pozvao voditelja zg mažoretkinja i velikog analitičara ščuru

4 godine
offline
Re: Padove Boeingovih aviona i sigurnost leta anal
bosingwa kaže...
pravi_covijek kaže...
memulica kaže...

Nakon Olega sam mislio da nemože gore

 

Dva kakti stručnjaka, a koji u punih 26 minuta nisu baš ništa konkretno rekli o biločemu. Preporučam im da se prebace na politiku, jer imaju sve predispozicije za uspješnog sabornika.

 

 

 Hmm eto da se i ja slozim sa memulicom. I  ne samo da nije nista konkretno receno nego je Dragan morao insuirati nego stvari (da nos aviona krene prema dole), da bi uopce poceli raspravu o malo konkretnijim stvarima. 

Ili nemaju pojma o ovim avionima ili se boje reci ista kontraverzno radi posla, pa cak i ako je teorija.

 sigurno nemaju blage veze sa avijonima u odnosu na stručnjake sa bugovog foruma i trebali su odmah zaključiti što je uzrok nesreće bez obzira što nemaju nikakvih detaljnijih podataka o istima, te što je uobičajeno da istrage zrakoplovnih nesreća traju i par godiba...vjerovatno bi ovdje ocjene emisije bile puno bolje da je petric pozvao voditelja zg mažoretkinja i velikog analitičara ščuru

Da li si pogledao intervju? Nitko nije trazio zakljucak, vec potencijalne uzroke i sto je moglo poci po zlu. Bukvalno nije nista receno. Ostale tiskovine su ipak malo kvalitetnije obradile temu.

 

https://www.nytimes.com/2019/03/16/business/boeing-max-flight-simulator-ethiopia-lion-air.html

11 godina
offline
Padove Boeingovih aviona i sigurnost leta analizir

Prenosim zanimljivo viđenje ove nesreće s Facebooka jednog inženjera:

 

 

Death by Computer

 

157 people recently died in a tragic crash. The crew and passengers of Ethiopian Airline Flight # ET302 on board a brand new Boeing 737 MAX 8 never had a chance.

The less than three months old plane had a new software in it. They called it MCAS or Maneuvering Characteristics Augmentations System. MCAS was a system that didn't exist in any of the Boeing 737's before. However, when they built the 737 MAX version, in layman's term, they built the plane with a larger and more efficient engine.

However, this larger engine, which delivered a further 14% fuel efficiency had to be fitted further forward under the low wings of the 737. This potentially may cause the plane to stall. Stalling is bad. It is basically when a plane stops flying and starts falling.

In order to avoid this, Boeing installed the new MCAS software. This software is designed to tell the plane to move its nose down to increase its speed and avoid it from stalling.

So here comes the problem.

In the computer world, we have this term called GIGO. The old school fella's will know this. Yes. Garbage In, Garbage Out.

The problem based on the findings so far is this.

On the plane there is a sensor called the Alpha Vane which measures the Angle of Attack (AOA) of the plane. It looks like a small little wing, and they have two of it, one on the pilot side, and the other on the co-pilot's.

The sensor's job is to tell the computer the angle the plane is flying at. And if the AOA of the plane is too high, this will result in the plane stalling. Typically the AOA is below 15 to 20 degrees, and the new MCAS software will push the plane's nose down if it thinks that the AOA is too high.

Now.

With this flight the Alpha Vane sensor measuring the AOA on the Captain's side was reported to be faulty. So they changed it. That fault was reported from the equally harrowing flight from Bali to Jakarta.

On the fateful final flight, the plane which arrived from Bali the night before, had the sensor changed, and then it took off in the morning.

No one knew what was really wrong with the plane, or about the new MCAS software. No one. Not the maintenance folks, and in fact not even the pilot. He apparently wasn't trained on it yet.

So they flew the plane.

And once in the air, the faulty sensor told the computer that the plane is stalling. The computer then, without the pilot ever knowing pushed the nose of the plane down further, while the pilot was trying to raise the plane.

In this battle between the pilot and the computer, the computer won. And the pilot, the crew, and the passengers lost and they died. The plane was too low, and the pilot didn't have enough air to raise the plane and fly it.

The computer literally flew the plane into the ocean.

A few weeks later, Boeing issued an update on the plane, and informed that should the plane have an issue with it's AOA sensors, one of the way to stop the computer was to switch it off!

Apparently 189 lives could have been saved, had the pilot knew about the software, and flipped a switch to turn it off.

A switch!

A single simple switch was the difference between life and death.

I am still fuming thinking about this. A switch!

Computers are really going to be the end of us all, because while a man makes mistakes, to really, really screw up; you need a computer!

Onima kojima se nešto i može objasniti ne treba ništa niti objašnjavati. Onima kojima sve treba objašnjavati ionako se ništa ne može objasniti.
 
8 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Padove Boeingovih aviona i sigurnost leta anal
Sve iz tog posta je veće ovdje rečeno, a tip malo priča o prvom udesu, malo o drugom, bez da naznači o kojem trenutno govori.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
7 godina
offline
Padove Boeingovih aviona i sigurnost leta analizir

Svaki puta pokušam gledati ove vaše emisije... nikada mi još nije uspjelo...

Moj PC  
0 0 hvala 0
11 godina
offline
Padove Boeingovih aviona i sigurnost leta analizir

Unapred se izvinjavam što ću napraviti malo veću digresiju, no ovo me podseća na situaciju u kojoj sam se našao pre nekoliko godina. Ukratko, pričalo se o aktivaciji LHC-a i verovatnoći stvaranja crnih rupa i mogućim posledicama i drugar kaže: "Vidi, sad će ovde doći dva doktora fizike, pa ćemo da ih pitamo, a onda ćeš da vidiš nešto zanimljivo: jedan od njih je obrazovan u Rusiji, a drugi u Briselu, jedan od njih će odmah da se oduševljeno raspriča i razmaše, a drugi će samo stajati sa strane, slušati, meriti i gladiti bradu."

 

Elem, taj što je stajao sa strane i gladio bradu nije to radio zato što nema pojma ili zna manje na tu temu od ovog drugog (inače, koliko znam, ni jedan od njih se ne bavi subatomskim česticama), ali oseća odgovornost za svaku reč koju, kao doktor nauka i profesor fizike, kaže na neku stručnu temu i vrlo je oprezan u iznošenju špekulacija.

 

Tako verovatno i ova gospoda. Mi smo navikli da se uveče dogodi, npr, ubistvo, a da sutra novine objave i ko i zašto i kako (pa onda za dva dana potpuno drugačije, pa za pet opet, no na to smo se navikli), a istraga još u toku, suđenje nije ni zakazano, a presuda još ni u najavi. Odgovorni ljudi se tako ne ponašaju. Istraga pada traje, normalno je da traje mesecima, i dok se ne završi ne zna se šta je bilo i ne špekuliše se previše, zato što svaka ishitrena izjava može da ocrni čoveka koji je poginuo pokušavajući da spasi avion i putnike, ili aviokompaniju, ili proizvođača, da stvori pritisak javnosti, kao i politički pritisak na istražitelje i omete proces istrage, a posledice bilo koje greške u istrazi mogu nositi milijarde štete za ovu ili onu kompaniju i dovesti do neotklanjanja pravih uzroka. Prvo se prikupljaju svi podaci, snima se mesto nesreće, nalaze crne kutije, rekonstruiše njihov sadržaj ako je potrebno... zatim se to sve analizira do besvesti, uspostavlja se lanac događaja, uzročno posledične veze: kada je prva stvar pošla naopako, kada sledeća, kada je avion to počeo da signalizira pilotima, kada su oni shvatili da nešto nije u redu, kako su reagovali, kako je trebao da reaguju prema proceduri, šta je zatim bilo... i tek na kraju će se znati da li je bilo grešaka u očitavanju senzora, u ponašanju autopilota, u reakciji pilota, a ako jeste pilot radio pogrešnu stvar, je li to njegova krivica, propust u procesu obuke ili greška u samim Boeingovim uputstvima. I tek tada može da se kaže: ovaj deo je faličan (ili je otkazao na konkretnom avionu, ili nije dobro proveren pred let), ovo ponašanje autopilota nije ispravno, ovaj deo treba da se izmeni ili doda u proces obuke pilota za taj model.

 

Do tada, odgovorni ljudi će zaobilaziti davanje konkretnih odgovora, a mi koji ih zapitkujemo ćemo biti frustrirani.

WP/WM fanovi, prestanite više lagat ovaj napaćeni narod, nemate to pravo!
Moj PC  
2 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Padove Boeingovih aviona i sigurnost leta anal
Ivan(4) kaže...
/cut

Do tada, odgovorni ljudi će zaobilaziti davanje konkretnih odgovora, a mi koji ih zapitkujemo ćemo biti frustrirani.

 Ni tebi nije jasno da su strani piloti i ostali stručnjaci za zrakoplove, već debelo izanalizirali oba udesa do u detalje. Samo se naši novinari i stručnjaci prave nemušti i sramote se po medijima.

You are like the Michael Jordan of being a son of a bitch.
5 godina
offline
Padove Boeingovih aviona i sigurnost leta analizir

 

Vrlo dobra emisija. Kao što sam i pretpostavljao, te se nadao, tako je i bilo. Naime, baš sam htio ovakvu jednu emisiju, gdje će stručnjaci i ljudi od znanja, približiti nama laicima problematiku vezano za avionske prometne nesreće.

Puno je komentara, vijesti, tekstova o posljednjoj nesreći vezano za Boeing, al' samo pratim one medije kojima vjerujem. Takav je i mediji BUG.

Kod njega znaš da nema fige u džepu i fake vijesti. 

Samo prava informacija. I kvalitetna.

 

Drugi mediji i bijedni trolovi po Internetu samo prepisuju jedni od drugih, te su obolili na teorije urote, jer drugačije ne mogu shvatiti svijet oko sebe. 

Šta ćeš, kada se nećeš obrazovati....

 

Zato samo inženjerski pristup, a ne luzerski kao što je rade ovi koji žele biti pametni, al' im baš i ne ide....

Zemlja je ravna, a on iz srednjoškolske fizike ima duju.

 

 

Hvala Draganu na još jednoj lijepoj, sadržajnoj i poučnoj emisiji. E, da pohvala za tekst iz akutalnog broja Mreže, gdje je nama čitateljima približio akutalnosti sa Mobile World Congress.

Odličan tekst.

 

Najbolje ovo na kraju...ak' se ne javiš kroz par minuta, rušete te lovci....

Panzerkampfwagen.d-ZG.Hard work, pays off.
Poruka je uređivana zadnji put pon 18.3.2019 21:39 (PzKpfw).
Moj PC  
0 2 hvala 0
19 mjeseci
offline
Re: Padove Boeingovih aviona i sigurnost leta anal
Dobro, ne drzi nas u neizvjesnosti, tko je gladio bradu, a tko je pricao. Pretpostavljam da se Rus raspricao.
11 godina
offline
Re: Padove Boeingovih aviona i sigurnost leta anal
memulica kaže...
Ivan(4) kaže...
/cut

Do tada, odgovorni ljudi će zaobilaziti davanje konkretnih odgovora, a mi koji ih zapitkujemo ćemo biti frustrirani.

 Ni tebi nije jasno da su strani piloti i ostali stručnjaci za zrakoplove, već debelo izanalizirali oba udesa do u detalje. Samo se naši novinari i stručnjaci prave nemušti i sramote se po medijima.

 Case closed. Može snimanje emisije 'Tajne crne kutije'. Pa naravno da se ljudi ne žele dovoditi u nezgodnu situaciju gdje svaka izgovorena riječ može naštetiti ili njihovoj kompaniji ili njima. Možda im je čak i poslodavac rekao pazite što pričate. 

 

 Facebook-idiocracy generaciji je teško shvatiti da zapravo moraš stojati iza izgovorenih riječi.

 

Ni prvi ni zadnji puta da je avion pao zbog jednog prekidača. Da nije računala, vjerovatno bi ih padalo puno više. Čovjek je napravio i prekidač i računalo i svaki drugi stroj. Greška je uvijek između stolice i tipkovnice. Personifikacija računala je palila samo 80-ih u Automanu (guglajte vi mlađi). Ne ubija ni puška ni računalo.

Mislim, dakle half adder
Poruka je uređivana zadnji put pon 18.3.2019 22:46 (hrvooje).
11 godina
offline
Re: Padove Boeingovih aviona i sigurnost leta anal
PzKpfw kaže...

 

Samo prava informacija. I kvalitetna.

Ja ja,najveća kval'teta.

 

OklopnoBorbenoVozilo ti si parodija od bota sendvičara.

Baš se nešto pitam,ko je ono u bugovoj redakciji imao fetiš na drugi svjetski rat?

 

 

hrvooje kaže...

 

 Facebook-idiocracy generaciji je teško shvatiti da zapravo moraš stojati iza izgovorenih riječi.

Drugi put nek pozovu neke strance, jer ovi naši su se oduzeli od straha i autocenzure.

You are like the Michael Jordan of being a son of a bitch.
11 godina
offline
Padove Boeingovih aviona i sigurnost leta analizir

Dajte promijenite ili bar stišajte tu histeričnu špicu. 

Baksa?

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
1 0 hvala 0
4 godine
offline
Re: Padove Boeingovih aviona i sigurnost leta anal
Visak kaže...

Dajte promijenite ili bar stišajte tu histeričnu špicu. 

Baksa?

 Sad ce baksa da dodje, strucnjak za sve, da banira neistomisljenike. Apsolvirao je problematiku malih paketa, pa moze i avionima da se pozabavi. 

10 godina
offline
Re: Padove Boeingovih aviona i sigurnost leta anal
PzKpfw kaže...

 

A braco zabrinjavaš me.  

7 godina
offline
Re: Padove Boeingovih aviona i sigurnost leta anal
hrvooje kaže...
memulica kaže...

 Case closed. Može snimanje emisije 'Tajne crne kutije'. Pa naravno da se ljudi ne žele dovoditi u nezgodnu situaciju gdje svaka izgovorena riječ može naštetiti ili njihovoj kompaniji ili njima. Možda im je čak i poslodavac rekao pazite što pričate. 

 

 Facebook-idiocracy generaciji je teško shvatiti da zapravo moraš stojati iza izgovorenih riječi.

 

Ni prvi ni zadnji puta da je avion pao zbog jednog prekidača. Da nije računala, vjerovatno bi ih padalo puno više. Čovjek je napravio i prekidač i računalo i svaki drugi stroj. Greška je uvijek između stolice i tipkovnice. Personifikacija računala je palila samo 80-ih u Automanu (guglajte vi mlađi). Ne ubija ni puška ni računalo.

Sve stoji, ali ovdje se radi o jednom sasvim drugom problemu. Naime upitno je da li je Boeing pretpostavio sigurnost putnika vlastitoj zaradi. I to je ono što nas zanima. Ne koji je prekidač kriv i koja je uloga računala u svemu tome. Jer ako je Boeing odlučio pretpostavit sigurnost putnika vlastitoj zaradi i za to imao podršku u odgovornim institucijama, a za to ne bude kažnjen, onda to uskoro možemo oćekivat i od Airbusa. A onda će avioni počet padat kao kruške. I moglo bi se desit da se obori rekord iz 1929.

 

I zato nitko (posebno stručnjaci) ne smiju šutjeti (ili govoriti u rukavicama). Jer ako Boeing ništa nije kriv nikakvo nagađanje mu neće naštetit. Ali ako je, onda svaka šutnja je skoro pa krivično djelo. I zato ako nisi spreman otvoreno govoriti o problemu šuti i ne pojavljuj se u medijima.

 

O tom su ova dva stručnjaka trebali voditi računa.  

42
Poruka je uređivana zadnji put uto 19.3.2019 14:27 (markoBT).
10 godina
offline
Padove Boeingovih aviona i sigurnost leta analizir

a kako oni mogu znati, oni mogu općenito, ali za razliku od nas UPUČENO pričati o tehničkoj problematici i operativnim problemima koje ti problemi uzrokuju...

 

hrpa izvještaja su suhoparna nabrajanja svih stanja i što-ako scenarija, ali zaključak se mora nakon njih napisati, ali i potpisati...

 

dakle ako ništa drugo tu se vidi da se ne smije zalijetati grlom u jagode...

Ju je je? Je ju je!
Moj PC  
0 0 hvala 0
7 godina
offline
Re: Padove Boeingovih aviona i sigurnost leta anal

Normalno da ne znaju. Nitko u ovom trenutku to ne zna. Ali problem je tu i treba o njemu govorit i usput upozorit one koji možda nisu svjesni problema. Svi mi zajedno moramo izvršit pritisak da (ako je Boeing kriv) ovo ne prođe po sistemu pojeo vuk magare.

42
Poruka je uređivana zadnji put uto 19.3.2019 14:46 (markoBT).
10 godina
offline
Padove Boeingovih aviona i sigurnost leta analizir

pa mislim da svi govore, među ostalim i zujala, na, za aeronatičku problematiku, opskurnom forumu iz Rvatistana...

 

Ju je je? Je ju je!
Moj PC  
0 0 hvala 0
7 godina
offline
Re: Padove Boeingovih aviona i sigurnost leta anal

Danas više nema opskurnih foruma. Svima je sve lako dostupno i svi sve prije ili posle doznaju. Samo treba pričat i poruka će stići do odgovornih.

42
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice