Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bateriju

poruka: 25
|
čitano: 7.048
|
moderatori: vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bateriju ".
12 godina
offline
Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bateriju

Za dovršetak razvoja i komercijalizaciju trebat će im, kažu, tri do pet godina.

Živi bili pa vidjeli

 
8 0 hvala 0
5 godina
protjeran
offline
Re: Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bater
Ne lažite više ovaj nap(l)aćeni narod!
Pis on ju, tu :P
Moj PC  
12 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bateriju

I prođe meni život u čekanju nove baterije..

Give a man a mask and he will show you his true face
Moj PC  
25 0 hvala 0
14 godina
offline
Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bateriju

Opet nove, super-duper ba(k)terije, jače, jeftinije, nezapaljive, bolje... Jedino što ih još nigdje nema, a sada koliko treba vjerovati da će se pojaviti na tržištu za 3-5 godina treba vidjeti. Ajar, nadam se da si vidio najavu novih baterija, znam da to pratiš kao i ja.

dolazim odmah - Godot
Moj PC  
12 0 hvala 0
14 godina
offline
Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bateriju

Ove baterije ako postoje puno vise imaju smisla za mobitele / laptope / satove / dronove - bilo sto nego odmah u automobile. Naravno da bi bilo super da auti imaju takve baterije, ali profit na mobitelima su puno veci nego na automobilima, i puno manje kapitala / truda / novaca treba da radis baterije za mobitele nego za automobile (Jedan automobil je par tisuca mobitela).

Uglavnom, vise mi izgleda kao PR za skupiti novce nego real life stuff.

Sa ovom baterijom, mobiteli bi trajali 3-4 puta duze, sto bi doslovno bila revolucija.

 
7 0 hvala 0
14 godina
protjeran
offline
Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bateriju

Pa jasno, ko i svi drugi prije njih..

 

 

Trust me, I'm a Jedi!
Moj PC  
15 0 hvala 0
8 godina
neaktivan
offline
Re: Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bater
Ne bi trajali 3-4x duze nego bi bili tanji par mm 😇😇😇
15 godina
offline
Re: Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bater
učo kaže...

Opet nove, super-duper ba(k)terije, jače, jeftinije, nezapaljive, bolje... Jedino što ih još nigdje nema, a sada koliko treba vjerovati da će se pojaviti na tržištu za 3-5 godina treba vidjeti. Ajar, nadam se da si vidio najavu novih baterija, znam da to pratiš kao i ja.

 ofkors. jedna revolucionarna (viva zapata!) baterijska tehnologija tjedno neophodna mi je za preživljavanje. i japanci će, navodno, načiniti cisternu od 5000 litara koja stane u džep. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
16 godina
offline
Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bateriju

Sto ne bi taj range mogao bit ostvaren postojecim Tesla setupom smanjenom snagom na cca 200KS (?)

Truth in engineering.
 
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bater
Batista kaže...

Sto ne bi taj range mogao bit ostvaren postojecim Tesla setupom smanjenom snagom na cca 200KS (?)

 Mislim da ne bi. Nije problem u snazi motora, pošto električni motori imaju praktički samoregulaciju snage, t.j. kada dostigne određeni broj okretaja, uzima samo onoliko struje koliko mu treba da održi te okretaje. Ako automobil ide brzo, treba više energije za svladavanje raznih otpora - otpor zraka i otpor kotrljanja, da ne pričamo o savladavanju visinske razlike. S obzirom da za razliku od benzinskog motora koji ima oko 20-25% korisnog djelovanja električni motor ima oko 90 % korisnog djelovanja, samo malo bi se možda dobilo na smanjenju potrošnje, tako da nema drugog načina za povećanje dometa osim: a) smanjenje ukupne mase vozila, b) poboljšanje aerodinamike i smanjenje otpora kotrljanja i c) povećanje kapaciteta akumulatora (a ne baterija, što uporno neispravno pišu). Sa smanjenjem snage motora samo bi dobili lošije performanse u ubrzanju i penjanju uzbrdo, ali ne i ukupno smanjenje potrošnje energije na određenom putu.

dolazim odmah - Godot
Poruka je uređivana zadnji put pet 5.4.2019 10:16 (učo).
14 godina
offline
Re: Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bater
Nemon kaže...

Ove baterije ako postoje puno vise imaju smisla za mobitele / laptope / satove / dronove - bilo sto nego odmah u automobile. Naravno da bi bilo super da auti imaju takve baterije, ali profit na mobitelima su puno veci nego na automobilima, i puno manje kapitala / truda / novaca treba da radis baterije za mobitele nego za automobile (Jedan automobil je par tisuca mobitela).

Uglavnom, vise mi izgleda kao PR za skupiti novce nego real life stuff.

Sa ovom baterijom, mobiteli bi trajali 3-4 puta duze, sto bi doslovno bila revolucija.

 Slažem se s tobom, ali razgledajući malo po bespućima Interneta naišao sam na zgodan filmić o upotrebi akumulatora (baterije se ne pune, akumulatori da) na električnim avionima. Svi mislimo kako to nije neko rješenje, ali ispada da mali jednosjedi ili dvosjedi mogu sasvim dobro funkcionirati i sa ovakvim Liion akumulatorima, dok veliki ne mogu zbog prevelike mase. Ako bi imali ove 4 puta lakše-jače baterije, njihova iskoristivost bi bila puno veća. Recimo, smanje masu baterije za pola, a povećaju kapacitet za duplo. Takav avion bi bio znatno lakši i mogao bi imati više nego duplo veći domet zbog smanjene mase. Slovenski Pipistrel je već napravio neke male dvosjede na struju, sa malim i jakim elektromotorom za pogon, a rade na tome i Siemens i drugi. Kada baterije stvarno postanu  bar 4 puta jače nego danas, to će biti revolucija. Usput, već godinama se priča o litij - zrak baterijama, koje bi trebale biti 10 puta jače, ali do sada ih još nitko nije vidio mada se najavljuju zadnjih 10-15 godina.

dolazim odmah - Godot
Poruka je uređivana zadnji put pet 5.4.2019 10:18 (učo).
5 godina
offline
Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bateriju

Ja tvrdim ako izaberete mene za premijera da će Hrvatska biti bogatija od Švicarske. (disklejmer - nisam rekao u čemu)

 
2 0 hvala 0
8 godina
offline
Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bateriju
Nešto o velikom kapacitetu litij-zrak baterija. Pitanje je kako se taj kapacitet mjeri. Naime, baterije na zrak (gorivni članci) povećavaju svoju masu kada se prazne. Stoga se postavlja pitanje: kada se kapacitet takve baterje računa, kada je puna ili kada je prazna? (od 100 g litija - kada je baterija puna - dobiva se 190 g litijeva oksida, Li2O, kada je baterija prazna).
 
4 0 hvala 3
16 godina
online
Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bateriju

'Opet revolucija?'

 

You are like the Michael Jordan of being a son of a bitch.
Moj PC  
1 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bater
danen kaže...
Nešto o velikom kapacitetu litij-zrak baterija. Pitanje je kako se taj kapacitet mjeri. Naime, baterije na zrak (gorivni članci) povećavaju svoju masu kada se prazne. Stoga se postavlja pitanje: kada se kapacitet takve baterje računa, kada je puna ili kada je prazna? (od 100 g litija - kada je baterija puna - dobiva se 190 g litijeva oksida, Li2O, kada je baterija prazna).

Što se dešava kod punjenja litij-zrak baterija ?

Ili to nisu punjive baterije u rangu Al-C baterija ?

 

edit:

našao sam članak

https://www.iflscience.com/technology/lithium-air-battery-breakthrough-explained/

 

Poruka je uređivana zadnji put pet 5.4.2019 11:44 (mGT).
8 godina
offline
Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bateriju
U litijevim zračnim baterijama dolazi (načelno) do sljedećih redoks reakcija:
4 Li = 4 Li+ + 4e-
O2 + 4e- = 4 O--
I na kraju do sparivanja iona: 2Li+ + O-- = 2Li2O
Elektroni putuju žicom, ioni elektrolitom, a do spajanja iona dolazi na elektrodi.
Slično se događa u u gorivnim člancima na vodik, no produkt koji pritom nastaje, voda, ne zadržava se u članku.
 
2 0 hvala 1
14 godina
offline
Re: Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bater
.jpg kaže...
Ne bi trajali 3-4x duze nego bi bili tanji par mm 😇😇😇

 Još malo da ih stanje pa će se smatrati hladnim oružjem.

Your dad always said that one day Del Boy would reach the top. Then again, he always said Millwall would win the cup.
15 godina
neaktivan
offline
Re: Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bater
Fool me once shame on me, fool me...
scientia est potentia
 
1 0 hvala 0
7 godina
protjeran
offline
Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bateriju

Jos jedan startup izvlaci pare i mast napacenom narodu. Napravi je misko pa onda vici, ovako je samo jeftini PR da privuku investitore.

Moj PC  
2 0 hvala 0
7 godina
online
Re: Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bater
učo kaže...

 Mislim da ne bi. Nije problem u snazi motora, pošto električni motori imaju praktički samoregulaciju snage, t.j. kada dostigne određeni broj okretaja, uzima samo onoliko struje koliko mu treba da održi te okretaje.

 Točno, ali malo drugačije.

Nije samo to nakon što dostigne određeni broj okretaja, nego elektromotor konstantno pokušava izjednačiti okretni moment s momentom tereta, zbog održavanja magnetnog polja (Faraday-Lenzov zakon indukcije).

A moment mu je direktno proporcionalan snazi koju u tom trenutku ima (koliko struje povlači iz mreže, tj. baterije).

Zbog toga elektromotor lako izgori ako ga preopteretiš, jer bude uvijek vukao onoliko struje koliko moment tereta traži (nemreš ga "ugušiti" teretom kao ICE) i onda je bitno da ima neki oblik zaštite, inače izgore namotaji.

Naravno, kratkotrajni burstovi iznad nazivne snage su isto mogući bez značajnih posljedica, tj. znatnog skraćenja životnog vijeka motora, naravno uz obavezno dobro hlađenje motora.

 

Al dobro, sad samo malo previše offtopic, pa stajem dok se nisam ihushovski raspisao 

 

 

Kruha i igala...
15 godina
offline
Re: Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bater
fer-de-lance kaže...
učo kaže...

 Mislim da ne bi. Nije problem u snazi motora, pošto električni motori imaju praktički samoregulaciju snage, t.j. kada dostigne određeni broj okretaja, uzima samo onoliko struje koliko mu treba da održi te okretaje.

 Točno, ali malo drugačije.

Nije samo to nakon što dostigne određeni broj okretaja, nego elektromotor konstantno pokušava izjednačiti okretni moment s momentom tereta, zbog održavanja magnetnog polja (Faraday-Lenzov zakon indukcije).

A moment mu je direktno proporcionalan snazi koju u tom trenutku ima (koliko struje povlači iz mreže, tj. baterije).

Zbog toga elektromotor lako izgori ako ga preopteretiš, jer bude uvijek vukao onoliko struje koliko moment tereta traži (nemreš ga "ugušiti" teretom kao ICE) i onda je bitno da ima neki oblik zaštite, inače izgore namotaji.

Naravno, kratkotrajni burstovi iznad nazivne snage su isto mogući bez značajnih posljedica, tj. znatnog skraćenja životnog vijeka motora, naravno uz obavezno dobro hlađenje motora.

 

Al dobro, sad samo malo previše offtopic, pa stajem dok se nisam ihushovski raspisao 

 

 

 b.t.q.: ništa ugodnije do li pročitati pojašnjenje onoga koji se kuži u dinamiku latice na tratinčici i utjecaj polarnog svjetla na pubertet pingvina u sahari. em ponavljam gradivo, em naučim štogod. diš bolje?! 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
8 godina
offline
Re: Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bater
Učo:

Masa automobila nije toliko bitna po pitanju utroška energije obzir da električna vozila imaju regenerativno kočenje. Masa je limitirajući faktor kod ubrzanja, traži veću snagu, ali ista ta snaga je potrebna za savladavanje otpora zraka pri većim brzinama tako da je i to prilično nebitno. Štoviše, i bateriju i motor se može kratkotrajno preopteretiti i dobiti super ubrzanje što nikako nije moguće raditi pri konstantnoj velikoj brzini. Masa se može smanjiti uporabom karbona i sličnih egzotičnih materijala ali to osim što je skupo, uzrokuje druge probleme. Recimo da smanjimo težinu na 400 kg, četiri putnika i nešto prtljage bi bili teži od cijelog vozila što bi tražilo ugradnju adaptivnog ovjesa, automatsko reguliranje tlaka guma ovisno o teretu itd. Takav automobil bi u sudaru sa klasičnim automobilom koji ima cca 1500 kg bio izrazito podređen. Sad kad smo to riješili, pogledajmo gdje odlazi energija. Na otpor zraka, koeficijent oblika puta čeona površina, uglavnom, a ovo potonje uvjetovano je veličinom putničkog prostora i položaja putnika tako da se ni tu nema što posebno učiniti osim poraditi na koeficijentu otpora i ograničenju maksimalne dopuštene brzine.

I da, baterija u ovom kontekstu je korektan termin jer označava skupinu članaka neovisno o tome jesu li punjivi ili ne, a i taj termin je nategnut jer su praktično sve baterije barem djelomično reverzibilne. Punjivost se u biti odnosi na značajnu efikasnost i ponovljivost a ne na samo postojanje reverzibilnog procesa.
Ja rekoh
14 godina
offline
Re: Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bater
fer-de-lance kaže...
učo kaže...

 Mislim da ne bi. Nije problem u snazi motora, pošto električni motori imaju praktički samoregulaciju snage, t.j. kada dostigne određeni broj okretaja, uzima samo onoliko struje koliko mu treba da održi te okretaje.

 Točno, ali malo drugačije.

Nije samo to nakon što dostigne određeni broj okretaja, nego elektromotor konstantno pokušava izjednačiti okretni moment s momentom tereta, zbog održavanja magnetnog polja (Faraday-Lenzov zakon indukcije).

A moment mu je direktno proporcionalan snazi koju u tom trenutku ima (koliko struje povlači iz mreže, tj. baterije).

Zbog toga elektromotor lako izgori ako ga preopteretiš, jer bude uvijek vukao onoliko struje koliko moment tereta traži (nemreš ga "ugušiti" teretom kao ICE) i onda je bitno da ima neki oblik zaštite, inače izgore namotaji.

Naravno, kratkotrajni burstovi iznad nazivne snage su isto mogući bez značajnih posljedica, tj. znatnog skraćenja životnog vijeka motora, naravno uz obavezno dobro hlađenje motora.

 

Al dobro, sad samo malo previše offtopic, pa stajem dok se nisam ihushovski raspisao 

 

 

 A čim ujednači okretni moment s momentom tereta, struja se stabilizira na nekoj određenoj veličini. Motor koji se vrti stvara protunapon, pa iako je motor recimo na 400V napajanja, efektivno je zbog protunapona napon, pa sukladno tome i snaga manja nego što bi bila da protunapona nema. Ne želim komplicirati, samo sam na najjednostavniji način želio čovjeku odgovoriti zašto nema neke velike koristi od smanjenja snage elektromotora, jer na taj način neće znatnije utjecati na izdržljivost baterije i samim time na domet. A poznata je (dobra) osobina elektromotora da u startu može kratkotrajno dati i 3-5 puta veću snagu od nominalne, samo se sa tim ne smije pretjerati da ne dođe do uništenja motora, kao što si i ti rekao.

dolazim odmah - Godot
Poruka je uređivana zadnji put pet 5.4.2019 18:32 (učo).
7 godina
online
Re: Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bater
  • Ne, ne stvara protunapon, to se događa u trenucima kad moment koji djeluje na sam motor (moment tereta) nadjača moment motora - motor se tad blokira i onda prelazi u režim rada generatora, tj. sila koja djeluje na motor onda vrti rotor u kontra smjeru (dio te energije se može iskoristiti, tj. uskladištiti u bateriju).
  • Inače nemaš nikakvog protunapona, samo povremene kratkotrajne spikeove kod promjene snage, jer je konstrukcija namotaja takva da okretanje motora točno prati valni oblik ulaznog napona (namotaji su npr. kod trofaznog motora točno postavljeni u sektore koji točno pokrivaju svaki po jednu trećinu kružnice koja opisuje te namotaje).

Ali dobro, sad je ovo fakat preveliki offtopic, i nije ni bitno, tek toliko neke osnovne stvari koje je ok znati (premda sumnjam da uopće postoji normalan čovjek koji kuži elektromagnetizam na bazičnoj razini, to je black magic inače za sve koji su elektro struke, a vjerovatno i za većinu fizičara).

 

 

Kruha i igala...
16 godina
neaktivan
offline
Švicarski startup tvrdi kako će stvoriti bateriju

Ova vijest je trebala biti objavljena 01.04.

 
1 0 hvala 0
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice