Što su to latencije memorija? Što označavaju te četiri brojke?
Što su to latencije?
- poruka: 33
- |
- čitano: 36.235
- |
- moderatori:
DrNasty, pirat, XXX-Man, Lazarus Long, vincimus
Evo ovdje je to baš dobro "nacrtano": http://www.tomshardware.com/reviews/ups-downs,743-3.html
Pozdrav
To sam se i ja uvijek pitao, ali kako sam skontao sto su manje brojke ("zategnute" latencije) to je stabilniji sistem, ali manja brzina RAM-a, a sto vece ("opustene") to je nestabilniji ali veca je brzina memorije, sad cu bas da posjetim taj link da vidim to detaljnije...
Inace me nesto vuce na ping (latency) :)
P.S. Evo upravo procitao ali mi nije puno jasnije, probat cu proguglati malo..
To sam se i ja uvijek pitao, ali kako sam skontao sto su manje brojke ("zategnute" latencije) to je stabilniji sistem, ali manja brzina RAM-a, a sto vece ("opustene") to je nestabilniji ali veca je brzina memorije, sad cu bas da posjetim taj link da vidim to detaljnije...
Inace me nesto vuce na ping (latency) :)
P.S. Evo upravo procitao ali mi nije puno jasnije, probat cu proguglati malo..
To sam se i ja uvijek pitao, ali kako sam skontao sto su manje brojke ("zategnute" latencije) to je stabilniji sistem, ali manja brzina RAM-a, a sto vece ("opustene") to je nestabilniji ali veca je brzina memorije, sad cu bas da posjetim taj link da vidim to detaljnije...
Dobro pitanje bi bilo na koji način u stvarnom svijetu možeš primjetiti razliku između postavljanja memeorije na jedne od ovih postavki?
Evo jedno laicko objasnjenje za takt memorije i latencije koja sam nasao davno lutajuci netom :)
Radni takt memorije je kao automobil za drag race (analogija je: veci takt-veca propusnost=veca snaga auta-veca brzina)
Latencije su kao Formula 1 (nize latencije-brza izmjena stanja=bolji downforce-bolje lezanje)
Mozda nije strucan opis ali jako zabavan i slikovit, cak i djeca u predskolskom uzrastu kuze :)
Evo vam još jedan link: http://www.hardwaresecrets.com/article/26
2 crystal6: 5-5-5-15 na 800 MHz je OK.
Radni takt memorije je kao automobil za drag race (analogija je: veci takt-veca propusnost=veca snaga auta-veca brzina)
Latencije su kao Formula 1 (nize latencije-brza izmjena stanja=bolji downforce-bolje lezanje)
Radni takt memorije je kao automobil za drag race (analogija je: veci takt-veca propusnost=veca snaga auta-veca brzina)
Latencije su kao Formula 1 (nize latencije-brza izmjena stanja=bolji downforce-bolje lezanje)
Latencija memorije se javlja kada CPU treba povratiti informaciju iz memorije. Da bi CPU dobio potrebnu informaciju iz memorije šalje se zahtijev preko FSB-a (front side bus) odnosno sabirnice. S obzirom da je CPU znatno brži od memorije prisiljen je čekati dok traženi segment memorije nije lociran i učitan prije nego što se šalje nazad CPU-u. Latencija memorije se mjeri u "propalim" ciklusima sabirnice. Znači smanjenjem latencije zapravo želimo postići da se podaci do CPU-a vrate što brže, odnosno u što manje ciklusa.
Ma neee.
Normalno je ako imaš 2 tipa memorije i postaviš ih na istu frekvenciju i iste latencije da ce isto brzo radit.
Pa ti si rekao da ak kupi memoriju koja je deklarirana na 4-4-4-15 i postavi ju na 5-5-5-18 da ce bit stabilnija što nesmije bit.
Ako je mema deklarirana od proizvođaca da na toj frekvenciji(800mhz) na latencijama 4-4-4-12 i 2.1V radi stabilno onda i mora raditi bez problema i nestabilnosti.
E sad to je druga stavar oko downclocka i labavljenja latencija.
Recimo ovako:
Proizvođac je testirao procesor i deklarirao ga na 3.0ghz.
Taj procesor je testiran da na tom taktu radi bez greške 10,000.000 sati.
Šta ti pobogu misliš postic ako ga downklockaš?
Da ce radit bez greške 15,000.000 sati?
Smiješno!
Pa u današnje vrijeme ljudi mijenjaju procove nakon 3-6 mjeseci, a ne drže ih 10 godina u kucištu.
Isto tako je sa memorijom.
Cemu vozit memu koja je deklarirana kao DDR2 800mhz i 4-4-4-12 na 6-6-6-21 i DDR2 667mhz?
Da bi umijesto 10 godina držala 15 godina?
Pa memoriju ljudi mijenjaju ko gace pa ne vidim baš smisao toga.
Sve u svemu nema baš previše smisla.
A tvoje probleme sa memorijom nemogu skužit.
Hoceš primjer?
Imam konfu iz potpisa.
Proc radi na 3200mhz(ok sad kad je toplo smanjio sam ga na 2.9ghz )
Imam 4x1gb geil ultra rama(DDR2 800mhz 4-4-4-12@2.1V) koja je tako od proizvođaca deklarirana.
I isto tako ju imam postavljenu.
Samo što je zbog povišenja HTT-a mema sada na 835mhz umjesto 800 i latencije kak stoji na memoriji 4-4-4-12 @ 2.1V
Sve radi stabilno i bez ikakvih problema.
To su dva dual channel kita.Dakle isti chipovi na njima i nema problema.
Kingmax nema dual channel kitove pa dobiješ ko zna kakve chipove i cudiš se da ne rade zajedno??
I zašto bi komp bio nestabilan?
Digneš mu takt i testiraš nekoliko sati.
Ja ga uvijek testiram preko noci.
12 sati orthosa otkrilo bi nekakve nestabilnosti.
Za latencije smiješ pročitati postove iznad, neće ti biti ništa.
A limovi su zapravo hladnjaci.
Daj mi kazite koliko zaista u gamingu ima efekta podesavanje latencija? Da li recimo prilikom ulaska u novo podrucje, ili prilikom checkpointa dolazi do brzeg rada, jer znamo svi da se tu cesto javlja stuttering, tj kratkotrajno zastajkivanje, ili je ono iskljucivo vezano za ucitavanje pojedinih elemenata sa hard diska?
Zanimaju me iskustva iz prakse, kolike su zaista beneficije kod zatezanja/otpustanja latencija?
jer znamo svi da se tu cesto javlja stuttering, tj kratkotrajno zastajkivanje, ili je ono iskljucivo vezano za ucitavanje pojedinih elemenata sa hard diska?
Trzanje pri ulasku u novo područje je gotovo uvijek zbog učitavanja dotičnog sa diska. Memorijske latencije su nešto što bi svaki gamer trebao zaboraviti da uopće postoji, borba s tim problemom je isključivo na programerima. Jednostavno, što pametnije developeri poslažu stvari u radnoj memoriji kako bi maksimizirali korist CPU cachea, tim manje latencija ima utjecaja, jer je cache i stvoren baš za borbu sa problemom latencije.
Takvo nesto sam i pretpostavljao, dakle konkretno u mom primjeru najvecu ulogu ima HDD, odnosno SSD.
Takvo nesto sam i pretpostavljao, dakle konkretno u mom primjeru najvecu ulogu ima HDD, odnosno SSD.
Upravo tako! Raptor je brz, brzi od HDD-a ali je svejedno mehanicki disk i kao takav daleko sporiji od SSD-a. Sve sto ovisi o nanovnom ucitavanju (punjenje nove mape, punjenje novog dijela levela) je drasticno brze s SSD-om. Klasican primjer je BF4 ... dok se ekipa s HDD-ovima pocne spawnati na mapi, ja vec u heliju i zavrsavam skidanje udaljene zastave ...
Takvo nesto sam i pretpostavljao, dakle konkretno u mom primjeru najvecu ulogu ima HDD, odnosno SSD.
Upravo tako! Raptor je brz, brzi od HDD-a ali je svejedno mehanicki disk i kao takav daleko sporiji od SSD-a. Sve sto ovisi o nanovnom ucitavanju (punjenje nove mape, punjenje novog dijela levela) je drasticno brze s SSD-om. Klasican primjer je BF4 ... dok se ekipa s HDD-ovima pocne spawnati na mapi, ja vec u heliju i zavrsavam skidanje udaljene zastave ...
Klasika....raptor mi je otisao btw, sad sam na caviar greenu i sistem i arhiva, dok se uzmem ssd.
Cisto me zanimalo da li se osjeti brze ucitavanje onih dijelova koji su vec upisani u RAM memoriji, dakle neovisno od HDD-a/SSD-a....mada cisto sumnjam da bi se to dalo primjetiti. Prokleti HDD, stalno prolongiram kupovinu SSD-a radi drugih stvari, medjutim vrijeme je da se uozbiljim i ubodem neki solid.